» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 69 berichten ]
RobinNL
Respect
 Bericht 

Politie schreef:
Hillegom - Een veertienjarige jongen uit Lisse verwondde donderdagmiddag 1 juni drie agenten tijdens zijn aanhouding. De jongen werd aangehouden nadat hij twee vrouwelijke agenten beledigde en bedreigde. De recherche is op zoek naar mensen die de aanhouding gefilmd hebben.

De twee agentes wilden de jongen donderdag omstreeks 15.15 uur controleren toen hij zonder helm op een brommer over de Van den Endelaan in Hillegom reed. Bij het zien van de politie, draaide hij echter om en reed de andere kant op. De agenten liepen vervolgens naar hem toe om hem aan te spreken. Al tijdens het gesprek werkte de jongen niet mee en begon de agenten te beledigen en te bedreigen. De twee agentes vertelden de verdachte daarop dat hij was aangehouden en wilden hem meenemen naar de politieauto.

Direct begon hij zich heftig te verzetten en weigerde iedere medewerking. Tijdens de worsteling die daarop volgde, raakte beide agentes lichtgewond. Een van hen werd door de verdachte tot drie keer toe in het gezicht geschopt. Een tweede politie-eenheid kwam ter plaatse, ook een van deze agenten raakte lichtgewond. De jongen kon uiteindelijk onder controle worden gebracht en is naar het politiebureau in Leiden vervoerd, waar hij op dit momenten nog vast zit. Hij raakte zelf niet gewond.

"Het is ongekend dat een 14-jarige zich zodanig verzet dat hij tijdens zijn aanhouding drie volwassenen verwondt. De twee vrouwelijke collega's hebben zich in het ziekenhuis laten onderzoeken en hebben daarna hun dienst kunnen vervolgen. Alle drie de agenten zullen aangifte doen van mishandeling," aldus de dienstdoende officier van dienst van de politie.

Camerabeelden
De recherche in Leiden onderzoekt de zaak. Omdat er tijdens de aanhouding veel omstanders waren die het incident gefilmd hebben, roept de recherche deze op de gemaakte beelden met de politie te delen in verband met het onderzoek. Beelden kunnen worden geüpload via deze link. Getuigen die daarnaast informatie hebben die voor de zaak van belang kan zijn, worden gevraagd zich te melden bij de recherche in Leiden via nummer 0900-8844. Liever anoniem, bel dan met M. 0800-7000.

cocodee
Master
 Bericht 
:roflol:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Vind je dat leuk? Ik vind het vooral verontrustend dat zulks mijn medeburger is :x

jack19
Master
 Bericht 

En maar raar vinden als je zo Een joch meteen op de grond flikkert en boeit.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Grappig? Niet echt.

snovvdog
Master
 Bericht 
RobinNL schreef:
Bij het zien van de politie, draaide hij echter om en reed de andere kant op. De agenten liepen vervolgens naar hem toe om hem aan te spreken.

Hij kon 2 agentes te voet niet afschudden op de scooter? :lol:

Ben benieuwd hoe deze 14 jarige er uit zag :dood: .

Kenji
Master
 Bericht 
pleurestuig. dat gastje moeten ze een paar jaar tuchtschool geven.
op 14jarige leeftijd al zo verrot. lekker toekomstbeeld :x

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ben benieuwd hoe deze 14 jarige er uit zag :dood: .

Ik zet in op noord Afrikaans.

djee
Master
 Bericht 
Konden ze hem niet peppersprayen? Of mag dat alleen bij volwassenen?

pevo
Master
 Bericht 
Walgelijk gedrag!

Maar ik begrijp dat de politie nu wel graag beelden wenst te ontvangen van burgers, in plaats van dat er beelden worden gewist van een aanhouding, wel bijzonder!

Feitelijk
Master
 Bericht 
RobinNL schreef:
Omdat er tijdens de aanhouding veel omstanders waren die het incident gefilmd hebben

En die beelden hebben we nog niet?

cocodee schreef:

Laat je nakijken.

Walker
Master
 Bericht 
Deze komt wel aardig in aanmerking voor postnatale abortus.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Deze komt wel aardig in aanmerking voor postnatale abortus.

Preventief ruimen gaat niet meer, maar onvrijwillege euthanisie is ook een optie.

A4
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Vind je dat leuk?

DikkeDiesel schreef:
Grappig?

Feitelijk schreef:
Laat je nakijken.

Mijn mondhoek ging ook wel iets omhoog als ik me bedenk dat het best sneu is dat een 14 jarig knaapje 3 volwassenen zo kan aanpakken. Wat een faal...
Maar goed, misschien had deze naffer wel gesubsidieerde kickbokslessen gevolgd en had ie skills. Wie zal het zeggen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Maar goed, misschien had deze naffer wel gesubsidieerde kickbokslessen gevolgd en had ie skills. Wie zal het zeggen.

Heeft Badr Hari kinderen?

Christafari
Master
 Bericht 
RobinNL schreef:
Tijdens de worsteling die daarop volgde, raakte beide agentes lichtgewond. Een van hen werd door de verdachte tot drie keer toe in het gezicht geschopt. Een tweede politie-eenheid kwam ter plaatse, ook een van deze agenten raakte lichtgewond

Nou nou, moeten ook niet doen alsof ie drie agenten het ziekenhuis in geslagen heeft. Lichtgewond en in het gezicht trappen is ook niet heel moeilijk. Zal wel met ram me dan te maken hebben. Dienen we toch rekening mee te houden.

R
Master
 Bericht 
A4 schreef:
naffer wel gesubsidieerde kickbokslessen gevolgd en had ie skills

Met 14 heb je de kracht nog niet van een volwassene en dat kan inderdaad met (kickboks)skills worden gecompenseerd.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ik vind dat er hier altijd wel een naar sfeertje ontstaat hier als de politie wordt belaagd. Alsof we zonder zouden kunnen zonder in anarchie te vervallen. Alsof we zonder zouden willen omdat dan de mensen met het minste geweten (zijn wij niet hopelijk) dan de boel overnemen.

De politie is wel de enige die ervoor zorgt dat onze rechtsstaat nog enigszins blijft bestaan. Ok, dat zou beter kunnen en de prioriteiten kunnen best beter, maar zij zijn het wel die het tuig tegemoet treden en dat voor een salaris dat flink onder dat van bijv. mijzelf en welicht een (groot) aantal van jullie ligt.

Ik vind leedvermaak over de politie in dit soort situaties waar het ertoe doet (voor een motoragent in de sloot of een Touran tegen een paal wil ik eventueel een uitzondering maken) nogal ongepast.

R
Master
 Bericht 
Ik vind dat in dit topic erg meevallen. Al staat één in de donotspenttimeonthisone lijst.

Als de vraag zou zijn van keur je dit goed, zal niemand ja schrijven.
Die Touran tegen paal is een minder voorbeeld want die moesten serieus naar het ziekenhuis, deze hier hebben de dienst weer vervolgd.

bert65
Master
 Bericht 
Ik vind het diep treurig dat een jochie, net de lagere school doorlopen, zich zo weet te gedragen. Tel daar dan nog het schoppen tegen een hoofd bij op en dan vind ik dat zo'n type niet meer vrij op straat hoort te lopen. Hij is nu al ontspoort, geen besef van normen en waarden; ik hou mijn hart vast hoe hij zich zal gedragen als hij 2 keer zo oud is geworden.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
R schreef:
Ik vind dat in dit topic erg meevallen.
Dit topic is niet het beste voorbeeld inderdaad maar je begrijpt wat ik bedoel denk ik.
R schreef:
Die Touran tegen paal is een minder voorbeeld want die moesten serieus naar het ziekenhuis, deze hier hebben de dienst weer vervolgd.
ik vind het vooral bepalend of de oorzaak ligt in eigen (dom) handelen of in agressie van anderen.
bert65 schreef:
ik hou mijn hart vast hoe hij zich zal gedragen als hij 2 keer zo oud is geworden.
+1

jack19
Master
 Bericht 

Met het huidige selectiebeleid en slechte IBT training is een onervaren (aspirant) agente ko slaan niet zo lastig hoor. Helemaal als dat 14-jarige joch wat voorloopt qua hormonen en vechtsporttraining heeft gehad en dat is behoorlijk populair. Dat soort gasten maakt meteen een inschatting op basis van uiterlijk en gedrag, dus er bovenop zitten en geen speling geven. Vergeet niet dat geweld voor fatsoenlijke mensen niet normaal is, zolang je nooit hebt ervaren hoe het is om een tik voor je kanis te krijgen of er een uit te delen kan je best even bevriezen in de 1e keer dat je het meemaakt.

Spook
Master
 Bericht 
Krijgen jullie tijdens de opleiding geen bitchslap? Om die eerste gewenning in het systeem te krijgen.

jack19
Master
 Bericht 

In mijn opleiding heb ik nog liggen stoeien en ben ik compleet in een wokkel gevouwen door en met mariniers. Om daarna met z'n allen een potje bier te drinken. Tegenwoordig doen ze aan Jordaans Cabaret en is er nooit tegenspel gericht op het beschadigen van de tegenstander. Niemand wordt minder van een blauw oog denk ik dan, Marja tegenwoordig kost het geld en is de pliesie academie verantwoordelijk, en dat willen ze niet natuurlijk.

zadkine
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Mijn mondhoek ging ook wel iets omhoog als ik me bedenk dat het best sneu is dat een 14 jarig knaapje 3 volwassenen zo kan aanpakken. Wat een faal...

Als ik dit moet lezen denk ik ook een een Nederlands meisje die op deze leeftijd desgewenst ook wel 2 of 3 agentes had aangekund......maar ja die was een jaar of wat geleden als 12 jarige in het jeugdjournaal vanwege winnen van de WK finale jeugd in muay Thai.

Met dit verschil dat een getrainde sporter zich gewoonlijk (uitzonderingen daargelaten) wel op straat normaal gedraagt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
nogal ongepast.

Het zijn bijna allemaal mensen hier 'die ook heus wel buiten komen' ... Als je echter de moeite neemt om diverse vlogs te bekijken dan zie je dat politiewerk wel meer inhoudt dan alleen een bon schrijven. Niet dat ik daardoor nu sta te juichen bij elk politieoptreden maar er zijn toch velen die een voorstellingsvermogen van een cashewnootje hebben van wat er op straat afspeelt.

Marten320TD
Master
 Bericht 

Het lijkt er op dat een flinke, continue training in Taekwondo geen overbodige luxe zou zijn. Beetje manipuleren van gewrichten en zo tuighboefjes 1 op 1 aan kunnen pakken zonder dat er agenten (of boefjes, maar dat vind ik minder erg) gewond raken.
In elk geval tijd om dit schompesjong EN zijn familie (en diens vriendjes met hun eventuele familie) onder verscherpt toezicht te plaatsen.

Kattenkwaad, op een opgevoerde brommer rijden- maar wel je verlies nemen als je gepakt wordt- prima.... maar dit gaat echt te ver.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Niet dat ik daardoor nu sta te juichen bij elk politieoptreden maar er zijn toch velen die een voorstellingsvermogen van een cashewnootje hebben van wat er op straat afspeelt.

Amen :respect:

NoCashCow
Master
 Bericht 

jack19 schreef:
Met het huidige selectiebeleid en slechte IBT training is een onervaren (aspirant) agente ko slaan niet zo lastig hoor.

+1
Het altijd lachen als je ziet wat er voor klunzig bewegende donutvreters er in de VS rondlopen. In Nederland gaat het ook die kant op. Dat is dan kennelijk de gewenste "afspiegeling van de maatschappij".

Vraag me wel af of de slechte fysieke gesteldheid van veel (?) agenten ook niet leidt tot (onnodig) vuurwapengebruik. Want als je fysiek niet in staat bent om iemand bij te benen of te overmeesteren, dan zul je naar de wapens moeten grijpen...

A4
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Het zijn bijna allemaal mensen hier 'die ook heus wel buiten komen' ... Als je echter de moeite neemt om diverse vlogs te bekijken dan zie je dat politiewerk wel meer inhoudt dan alleen een bon schrijven. Niet dat ik daardoor nu sta te juichen bij elk politieoptreden maar er zijn toch velen die een voorstellingsvermogen van een cashewnootje hebben van wat er op straat afspeelt.

Als je je als 3 volwassenen laat meppen / aftroeven door een lulletje van 14 dan ben je die politiepenning niet waard. Simpel.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
jack19 schreef:
In mijn opleiding heb ik nog liggen stoeien en ben ik compleet in een wokkel gevouwen door en met mariniers. Om daarna met z'n allen een potje bier te drinken.

Tja, dat mag je niet met een 14-jarige. :lol: :lol:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Wat zou het fijn zijn om eens een dag nieuws te hebben zonder moslimgezeik erin. Wanneer is dat voor de laatste keer geweest? Ergens in 1990?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Hoe erg moet het wel niet zijn voor fatsoenlijke moslims en andere minderheden? Die worden nu als groep met de nek aangekeken.

jack19
Master
 Bericht 

Hmmm A4 pas op met dat soort uitspraken. Ik weet van een aanhouding door 2 directe collega's, echt niet vies van een robbertje knokken en voor de duvel niet bang die met een 13 jarige jongen uit Nigeria. Die jongen was psychisch niet helemaal in orde en die is ondanks pepper pas geboeid toen er een tweede koppel bij was. Die had niet het sullige lichaampje zoals veel Nederlandse ventjes, echt niet.

no justice
Master
 Bericht 
Misschien was de jongen wel psychiatrisch patient en knapte er iets. Kan allemaal.....

NoCashCow
Master
 Bericht 

no justice schreef:
Misschien was de jongen wel psychiatrisch patient en knapte er iets. Kan allemaal.....

Emotionele instabiliteit is wel een kenmerk van inteelt...

Black98
Master
 Bericht 
En vaak zijn ze uit die landen een paar jaar ouder dan in de (nep)documenten staat :[

cocodee
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Grappig? Niet echt.

Zo was het ook niet bedoeld, maar het is eigenlijk zo triest dat zo'n pikkie 3 agenten te grazen neemt, dat het eigenlijk onbedoeld grappig is. :(

Feitelijk schreef:
Laat je nakijken.

The irony went all over your head! :dag:

Feitelijk
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
The irony went all over your head! :dag:

Do explain!

cocodee
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Do explain!

Says the expert on wind-ups. You either get it, or you don't! :devil:

Feitelijk
Master
 Bericht 
One :roflol: does not an irony make.

cocodee
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
One :roflol: does not an irony make.

Excessive use of :roflol: is prohibited. :inlove:

hoevenpe
Master
 Bericht 

jack19 schreef:
echt niet vies van een robbertje knokken en voor de duvel niet bang die met een 13 jarige jongen uit Nigeria.

'13' omdat hij anders geen verblijfsvergunning had gekregen zeker...

Tommie
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Do explain!

De politie heeft een vrijwel onbeperkt (geweld) mandaat en (in ruil daarvoor) de taak om ons te beschermen.

Nu is het een feit van algemene bekendheid dat ze in die laatste taak hopeloos falen.

De situatie zoals hier geschetst is daar een treffend en ironisch voorbeeld van.

Dat de onbeperkte macht in haar hemd wordt gezet is een bron van vermaak voor sommigen (waaronder ik) die een stevig deel van het beschikbare inkomen mochten aftikken voor een futiliteit.

Christafari
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
De politie heeft een vrijwel onbeperkt (geweld) mandaat

BS

Tommie schreef:
De situatie zoals hier geschetst is daar een treffend en ironisch voorbeeld van

Ja, want de politie wilde ons beschermen tegen een scooterrijder zonder helm.

Als je een beetje met agenten zou praten zou je weten dat nagenoeg elke agent niets liever zou willen dan echt politiewerk doen en crimineel-, islamitisch- en pools tuig aanpakken. Daarvoor is dat vrijwel onbeperkt (geweld) mandaat nodig. Zolang agenten zich moeten verantwoorden voor elke scheet, gaat dit niet veranderen.

no justice
Master
 Bericht 
Beschermen tegen een scooterrijder zonder helm? Laat hem.maar flink op zijn bek gaan met een schedel fractuur als gevolg. Heeft hij alleen zichzelf mee. Dit is duidelijk een faal van de politie. Maarja wat wil je als ze jonge kutjes aannemen?

Christafari
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Beschermen tegen een scooterrijder zonder helm?

Volgens Tommie wel.

no justice schreef:
Laat hem.maar flink op zijn bek gaan met een schedel fractuur als gevolg

Doe ff normaal, weet je wel niet wat dat kost? Zijn er geen goedkopere oplossingen?

Tommie
Master
 Bericht 

Christafari schreef:
BS

Briljante argumentatie. Ik ben sprakeloos van je eloquentie.

Citaat:
Als je een beetje met agenten zou praten

Viel er maar met ze te praten. Mijn gesprekken met hen beginnen met een verzoek om papieren en eindigen met een Mulder feit ode een een schijnheilig "fijne dag"

Discussie over of ze niets beters te doen hebben worden niet op prijs gesteld door hen.

Christafari
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
Briljante argumentatie. Ik ben sprakeloos van je eloquentie.

Dank, ik hoor het vaker.

Ik heb het over agenten in privé-tijd.

Raymond
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
En maar raar vinden als je zo Een joch meteen op de grond flikkert en boeit.
Andere tijden. In mijn tijd werd je subiet van je brommer gemept als je een stopteken negeerde. Of er kwam een motor naast je rijden en die schopte je de sloot in. Daarna kon je mee naar het bureau, werden je ouders gebeld en had je 2x problemen. En een goede tijd dat dat was...niemand die dat heeft meegemaakt zal zeggen dat hij daar slechter aan is geworden. Tegenwoordig moeten agenten deëscaleren. Praten. Alles behalve een klootzak tegen de vlakte werken. Doe je dat wel, sta je met je kop op youtube, politiegeweld blabla en loopt er een klachtenprocedure. Ik geloof niet dat wij vroeger het lef hadden om te klagen over politieoptreden. Je had het er immers zelf naar gemaakt. Maar iets zegt mij dat zelfreflectie niet voorkomt in het woordenboekje van straattuig. Ik vind het een goede zaak om problemen bij mensen met praten op te lossen en niet gelijk de knuppel te pakken. Iedereen kan boos worden of overstuur raken en verdient dan echt niet direct een potje klappen. Maar zo'n klotejoch die 3x een agente tegen het hoofd schopt, kom op zeg. Daar mag wat mij betreft grenzeloos hardhandig tegen worden opgetreden, net zolang tot hij meewerkt.

Pagina 1 van 2 [ 69 berichten ]