» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 59 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
PZC schreef:
Een ‘pissed-off’ agente, die een wilde achtervolging hield in haar privéauto, moet alsnog worden vervolgd. Dat heeft het Gerechtshof Arnhem bepaald. Ook komt er onderzoek of de agente met een brandblusser op een auto heeft geslagen.

Het is de uitkomst van een klachtprocedure die de Friese boomkweker Auke Kleefstra heeft aangespannen. Hij werd op 23 januari 2015 achtervolgd door – naar hem later bleek – een agente in burger. Na een dollemansrit, die zelfs over een gesloten spoorwegovergang voerde, werd hij in Sliedrecht klemgereden door de politie en gearresteerd.

Kleefstra heeft al in 2015 aangifte tegen de agente gedaan van bedreiging met geweld, vernieling en gevaarlijk weggedrag, maar het Openbaar Ministerie besloot de zaak niet door te zetten. In een zogeheten artikel 12-procedure heeft het gerechtshof nu bepaald dat agente S.N. van de Rotterdamse politie alsnog moet worden vervolgd.

Een achtervolging uit een actiefilm, zo beschrijft de advocate van de Friese boomkweker Auke Kleefstra de angstige rit in januari 2015. Kleefstra reed in zijn bestelbus op de A15, toen een burgerauto begon te toeteren en met lichten te knipperen. ,,Hij dacht dat er zigeuners of zo achter hem aan zaten en is hard weggereden”, zegt Kleefstra’s advocate Liesbeth Poortman.

,,De auto achter mijn cliënt reed steeds agressiever. Hij was doodsbang. Toen hij de A15 afging en een dorpje inreed, dacht hij de auto te hebben afgeschud. Maar toen dook die auto weer op”, vertelt Poortman. ,,Bij een sluisje kon hij niet verder. De partner van de agente stapte uit en trok het portier open. Daarop gaf mijn cliënt gas, waardoor de deur tegen een paaltje klapte.”

Arrestatie
Daarop startte een nieuwe achtervolging. ,,De partner van de agente heeft zich ten onrechte voorgedaan als agent en een auto gevorderd. Dus nu had mijn cliënt twéé auto’s achter zich aan. Het gaat om een goudeerlijke boomkweker, die nooit een vlieg kwaad doet. Uit angst had hij al twee keer de politie gebeld. Toen hij uiteindelijk een politieauto zag staan, hoopte hij in veiligheid te zijn. Maar toen hij stilstond, was híj degene die gearresteerd werd.”

Poortman heeft geen goed woord over voor de actie van de agente. ,,Absurd. Supergevaarlijk. De agente had nota bene twee kinderen op de achterbank. Wie rijdt er nu over een gesloten spoorwegovergang?” Ook vindt ze het vreemd dat de agente niet meteen is vervolgd. ,,Ze hebben absoluut geprobeerd de zaak in de doofpot te stoppen.”

Pissed-off
In een verklaring aan de politie vertelt de agente een ander verhaal. Ze zegt dat Kleefstra in zijn bestelbusje diverse verkeersovertredingen maakte. Toen zij hem wilde aanhouden, zou hij haar bijna van de weg hebben gereden. Ze verklaarde ‘pissed-off’ te zijn. Het zag haar zwart voor haar ogen. Ook de agente deed aangifte tegen Kleefstra. Het Openbaar Ministerie besloot beide partijen niet te vervolgen.

Het gerechtshof wil niet dat de agente zonder strafrechtelijke vervolging wegkomt en zegt dat het onderzoek niet volledig is geweest. Zo is niet onderzocht of de agente met een brandblusser uit haar auto op het portier van Kleefstra’s busje heeft geslagen, terwijl er een deuk in zijn auto zit waar rode verf zichtbaar is. Ook is de brandblusser beschadigd.

De politie kan vanavond niet reageren op het voorval.

Wat een maf figuur om met 2 kinderen in je auto een achtervolging te beginne. :loco:

A4
Master
 Bericht 
Idioot wijf :loco:

Kami
Master
 Bericht 
Totaal ongeschikt als dit verhaal waar is.

En nog erger, dat hun collega's daaraan meewerken en iemand arresteren...

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Ach....zo werkt die club nu eenmaal. Weinig zelfreflectie dus als een "collega" wat roept wordt het doorgaans voor waar aangenomen.

pevo
Master
 Bericht 
Kami schreef:
En nog erger, dat hun collega's daaraan meewerken en iemand arresteren...

Kijk je daar nog van op !
Standaard werkwijze, een agent spreekt altijd de waarheid, als zelfs een collega daar niet meer van op aan kan.......ow wacht :loco:

Spook
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Het zag haar zwart voor haar ogen

Heel professioneel.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
BN DeStem schreef:
Intern politieonderzoek naar jakkeragente

De politie heeft een intern onderzoek ingesteld naar de agente die in haar privéauto een wilde achtervolging inzette op een Friese fruitboomteler. Dat bevestigt de Rotterdamse politie aan deze krant.

Het onderzoek wordt verricht door het bureau Veiligheid, Integriteit en Klachten (VIK), meldt een woordvoerster van de politie Rotterdam. Nu de wilde achtervolging voor de rechter komt, wil de politie verder niet reageren.

Agente S.B. reed in januari 2015 met haar partner en kinderen op de A15, toen ze een busje verkeersovertredingen zag maken. In haar privéauto zette ze de achtervolging in en waarschuwde door te toeteren en met haar lichten te knipperen.

Fruitboomteler Auke Kleefstra in het bewuste busje zegt zich van geen kwaad bewust te zijn geweest. ,,Hij schrok zich dood toen hij ineens werd achtervolgd en probeerde die auto af te schudden”, zegt zijn advocate Liesbeth Poortman.

Doldriest
Wat volgde was een doldrieste achtervolging, waarbij Kleefstra is klemgereden en weer ontsnapte. Volgens Poortman heeft de partner van de agente, die zelf niet bij de politie werkt, zelfs een auto gevorderd. ,,Toen werd mijn cliënt ineens door twéé auto’s achtervolgd.”

De achtervolging ging zelfs over een gesloten spoorwegovergang. Kleefstra claimt bovendien dat de agente met een brandblusser op zijn auto heeft ingeslagen. Dat is tot op heden niet onderzocht.

Pissed off
De agente heeft in een verklaring in 2015 ontkend met een brandblusser te hebben geslagen. Ze vertelde toen dat ze de fruitteler gevaarlijke verkeersovertredingen zag maken. Ze was 'echt pissed off' en het zag haar zwart voor de ogen.

Omdat het Openbaar Ministerie een aangifte van Kleefstra tegen de agente seponeerde, startte de Fries een klachtprocedure bij het gerechtshof in Arnhem. Dat bepaalde deze week dat agente S.B. alsnog moet worden vervolgd.

Klacht
Kleefstra is verheugd over die beslissing. ,,Ik wil deze zaak niet voor niets aan de kaak stellen. Daarom ben ik blij dat de rechter zich nu over de zaak buigt.”

De fruitboomkweker heeft ook een klacht bij de politie ingediend tegen de jakkeragente. Het bureau VIK onderzoekt nu de zaak.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Na 2 jaar...

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ja die melding aan het CBR zal er nu vast niet meer komen.

Signum
Master
 Bericht 
Was er hier niet iemand op het forum die ook door één of andere gestoorde agent (in privé tijd met eigen auto) aan de kant gedwongen werd? Ik meen me daar nog een filmpje van te herinneren.

Tweebel
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ze verklaarde ‘pissed-off’ te zijn. Het zag haar zwart voor haar ogen.

Als je dit als niet-agent verklaart, wordt je rbw meteen voor 10 jaar ongeldig verklaard denk ik.

Bussloo
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Was er hier niet iemand op het forum die ook door één of andere gestoorde agent (in privé tijd met eigen auto) aan de kant gedwongen werd? Ik meen me daar nog een filmpje van te herinneren.
Ik lees hier weer een goede reden om met een dashcam te rijden.
Maserati Teun schreef:
De partner van de agente heeft zich ten onrechte voorgedaan als agent en een auto gevorderd. Dus nu had mijn cliënt twéé auto’s achter zich aan.
Hier lees ik verder niets over. Want je voordoen als agent is hoe dan ook strafbaar. En als het zijn partner zwart voor ogen werd, dan had hij haar tot de orde moeten roepen in plaats samen van Dukes of Hazzardje spelen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Signum schreef:
(in privé tijd met eigen auto) aan de kant gedwongen werd?

Het is mij ook wel eens overkomen op de A13/A20/A16/A15 .. Achtervolging heeft vrij lang geduurd totdat ik op het idee kwam mijn fototoestel te pakken die toevallig bij de hand was en begon foto's te maken van hem. Toen was het snel afgelopen :lol:

Nu inderdaad dashcam, voor dit soort gekken. Hoezo S.N. overigens? Kan toch gewoon noemen dat ze Shirley heet?

yj24tp
Pro
 Bericht 

Lekker professionele reactie van die tante :fp: Ze had toch een collega kunnen bellen met een opvallende wagen en die naar haar locatie had kunnen leiden....
Ik bespeur ook nog enige vorm van racisme...waarom werd het niet wit voor haar ogen ipv zwart? (f)

A4
Master
 Bericht 
Signum schreef:

Salush

A4
Master
 Bericht 
Hij heeft alleen alles verwijderd...
on-board-video/salush-filmpjes-t54024-2050.html#p2517699

Suggestief
Pro
 Bericht 

Ook pissed off?

bruintje beer
Master
 Bericht 
Klinkt mij in de oren alsof er 3 rijbewijzen voor langere tijd ongeldig verklaard moeten worden.
Ruimt wel lekker op :honger:

boersma
Master
 Bericht 
De media zal het allemaal wel lekker aangedikt hebben.
Je kunt in zo'n geval ook gewoon op kenteken bekeuren natuurlijk (ook al vinden velen dat dan ook weer een lafje)

Wesje
Pro
 Bericht 

Heb ook een keer gehad dat ik een linksplakker rechts inhaalde in de bebouwde kom, eenmaal bij de stoplichten stapte die uit en klopte op mijn raam, met zijn pasje in zijn hand. Ook agent buiten dienst. Of ik even verderop wilde stoppen (neem ik aan, hij wees naar een parkeerplaats). Heb met mijn wijsvinger op mijn voorhoofd getikt en ben gewoon doorgereden :lol:

Had destijds net mijn rijbewijs, dus wist nog niet hoe of wat. Maar denk dat ik dat in eenzelfde situatie nu zo weer zou doen.

boersma
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
met zijn pasje in zijn hand

Daarmee (als hij het jou nadrukkelijk heeft getoond) heeft hij zich gelegitimeerd en ben je toch echt verplicht zijn aanwijzigingen op te volgen.

Wesje
Pro
 Bericht 

Ben ik mij van bewust. Nadrukkelijk is discutabel. Had mijn raam dicht, radio aan, heb niet met de beste man gesproken, hij stond naast de B-stijl. Iedere gek kan tegenwoordig zo'n pasje krijgen/maken.

Zit bij mij vooral tussen de oren, heb al weinig met autoriteit in de vorm van politie, helemaal als deze buiten werktijd is. Dan zijn ze onherkenbaar alszijnde een agent, dus voor mij geen reden om te stoppen.

boersma
Master
 Bericht 
Dan krijg je hem dus op kenteken.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Een kenteken-lafje, of een gesprekje bij thuiskomst is alleszinds beter te verantwoorden dan stoppen met het risico in elkaar geslagen worden of van je auto beroofd door een agressieve mede-weggebruiker die niet visueel te identificeren is als politie.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
boersma schreef:

Ja want dit gebeurt natuurlijk nóóit in de echte wereld :roll:

Alleen ik maak het mee. Goh, stom toevallig.

keokiracer
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Hij heeft alleen alles verwijderd...
on-board-video/salush-filmpjes-t54024-2050.html#p2517699

https://youtu.be/6-Si0vLghHE?t=348 :)

boersma
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ja want dit gebeurt natuurlijk nóóit in de echte wereld :roll:

Alleen ik maak het mee. Goh, stom toevallig.

Huh? Ben jij echt dan??

Signum
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Huh? Ben jij echt dan??

Dit is Dave bot versie 5.2. Het begint in de uncanny valley te komen, dus we zijn er bijna :lol:

jack19
Master
 Bericht 

Volstrekt idioot. Bel lekker met 112 en probeer de auto in zicht te houden. Ze bellen me later maar voor een verklaring.

pevo
Master
 Bericht 
boersma schreef:

Tuurlijk dat zal het wel weer zijn!

Maar goed dat is natuurlijk met een blauwe blik en bijbehorende propaganda, diezelfde blauwe blik die haar collega's ook hebben gehad ten tijde van het voorval. Helaas voor de sjoemelende blauwe smurfjes denkt het gerechtshof daar toch echt anders over door het OM op te dragen tot vervolging over te gaan!

Ben benieuwd welke misstanden en doofpot praktijken er nog meer boven tafel tijdens dit onderzoek en proces.

boersma
Master
 Bericht 
Hoe zou dat zitten bij de brandweer of bij de gemeenten of bij de GGD of bij ziekenhuizen of apotheken of scholen of.....

Wel apart eigenlijk dat de politie zo onder een vergrootglas ligt en niks fout mag doen. En dat als 1 agent een misstap begaat "De Politie" corrupt is etc etc.

Ofwel lijden burgers niet enorm aan tunnelvisie door alleen de fouten te zien.
Beetje zoals een docent ooit een wit a4tje uitdeelde waarop 1 zwarte stip stond en aan de klas vroeg om daar een opstel over te schrijven. Iedereen schreef alleen over de zwarte stip en niemand over de 99% witte ruimte.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
boersma schreef:
Wel apart eigenlijk dat de politie zo onder een vergrootglas ligt en niks fout mag doen. En dat als 1 agent een misstap begaat "De Politie" corrupt is etc etc.

Daar heeft de politie het zelf naar gemaakt. Respect komt te voet en gaat te paard.

boersma
Master
 Bericht 
Ik zou zeggen. Bij elk negatief bericht dat je hier plaatst: Matteus 7 vers 1-3.

Pita
Master
 Bericht 

Dat is ter compensatie van de berichten van de politie, dat ze zelf zo goed zijn.

Feitelijk
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Ik zou zeggen. Bij elk negatief bericht dat je hier plaatst: Matteus 7 vers 1-3.

Ik ben meer van deuteronomium 25:12

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ik hou het wel bij Sinterklaas en Zwarte Piet.

Spook
Master
 Bericht 
Star Trek is geloofwaardiger.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Is de Aarde al rond?

Spook
Master
 Bericht 
Alleen langs de evenaar.

pevo
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Hoe zou dat zitten bij de brandweer of bij de gemeenten of bij de GGD of bij ziekenhuizen of apotheken of scholen of.....

Ofwel lijden burgers niet enorm aan tunnelvisie door alleen de fouten te zien.
Beetje zoals een docent ooit een wit a4tje uitdeelde waarop 1 zwarte stip stond en aan de klas vroeg om daar een opstel over te schrijven. Iedereen schreef alleen over de zwarte stip en niemand over de 99% witte ruimte.

Leuk dat je nog wat nutteloze geleuter van de Politieacademie kan opdrammen maar je mag dat wat mij betreft achterwege laten. De Politie als organisatie stelt namelijk altijd zo integer en transparant te handelen dat de burger daar op kan vertrouwen. Het maakt mij geen donder uit of er 1 of 100 of 10000 van die lui in dat uniform corrupt, of niet integer zijn, voor mij is het de politie als organisatie an sich, en als dat je stoort moet je niet bij die toko gaan werken of blindelings verdedigen, hoe jij daar naar kijkt zal mij eerlijk gezegd jeuken!

En hoe haal je het in hoofd om de burgermaatschappij te betichten van tunnelvisie terwijl het ene na het andere schandaal en dwalingen bij politie en justitie aan het licht komt! Diegene die hier last van tunnelvisie heeft ben jij grappig genoeg zelf.

De Politie als organisatie heeft een agente in dienst die zelf dermate achterlijke gedrag vertoont op de openbare weg, en daarmee onschuldige burgers in gevaar heeft gebracht omdat madam het zwart voor haar ogen kreeg. Vervolgens doen haar eigen collega's er nog even een schepje aan integer handelen bovenop, door blindelings een dergelijke doorgedraaide collega op haar zwart geworden ogen te geloven zodat alles lekker in de welbekende blauwe doofpot kan worden gedrukt. Uiteraard zal de verlengde arm van het politieapparaat, het OM, meegaan in het verhaal van de Politie maar daar heeft het gerechtshof in Arnhem nu mooi even een stokje voor gestoken. Of heeft het gerechtshof nu ook al last van tunnelvisie net zoals de burger ? :loco:

boersma
Master
 Bericht 
Als het je niet kan schelen wat een ander vindt, waarom reageer je dan?

pevo
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Als het je niet kan schelen wat een ander vindt, waarom reageer je dan?

Vrijheid van meningsuiting :dag:

boersma
Master
 Bericht 
Ohja dat geldt alleen voor jou.

pevo
Master
 Bericht 
Uiteraard!

Pietert
Master
 Bericht 
boersma schreef:

Die hebben niet de mogelijkheid te bekeuren of mensen met geweld tegen de grond te werken. Omdat de politie (naast het leger) het geweldsmonopolie heeft is het JUIST belangrijk dat men onder een vergrootglas ligt. Dat voorkomt excessen als deze. (Nouja blijkbaar niet, maar ze worden in ieder geval wel benoemd)

boersma
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Die hebben niet de mogelijkheid te bekeuren of mensen met geweld tegen de grond te werken.

Ooh! Jaloezie!
Nou snap ik het.

bert65
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Wel apart eigenlijk dat de politie zo onder een vergrootglas ligt en niks fout mag doen

Zo vreemd is dat niet.
Van de politie wordt verwacht dat ze corrigerend optreden en daarvoor

pevo schreef:
integer en transparant te handelen dat de burger daar op kan vertrouwen

zoals Pevo dus ook al schreef. De politie (trouwens, net als brandweer, gemeente of ziekenhuizen) hebben een publieke functie. Daardoor wordt hun handelen, vaak terecht, wel eens onder een vergrootglas gelegd zodat misstanden naar buiten worden gebracht.
Maar troost je, niet alleen in de publieke sector maar ook in de private sector verwacht "het publiek" een bepaald handelen van een persoon. De trainer van een sportclub die met zijn vingers niet van kinderen af kan blijven, de bestuurder van een woningcoöperatie die geld in zijn zak steekt, de Commissaris van de Koning die zijn zus extra werk toe laat schuiven, allemaal halen ze de pers omdat ze iets uitgehaald hebben wat niet in lijn staat met hun functie.

boersma schreef:
Jaloezie!

Ik ben eerder bang voor jouw oogkleppen of is het meer
Afbeelding

boersma
Master
 Bericht 
Nee valt mee hoor.
Geef expres wat tegengas.
En mbt tunnelvisie: als je alleen berichten plaatst over de mili-procent die verkeerde dingen doet en de 99.9% niet noemt, dan is er echt wel sprake van een eenzijdig beeld.

Pietert
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Ooh! Jaloezie!

Ja, dat is precies wat het is :roll:
Snap je serieus niet de redenatie "Zij mogen als enigen andere mensen pijn doen, dus mogen ze gecontroleerd worden of ze dat wel terecht doen"?
Want dan wordt een discussie met jou een redelijk onmogelijke opgave.

De politie doet zat goed werk. Heel veel zelfs. Ik draag die jongens over het algemeen een warm hart toe. Maar mensen die misbruik maken van de machtspositie waar ze in zitten moeten worden aangepakt. Hoe zie je dat voor je bij de brandweer? Dat zijn puur hulpverleners. Politie heeft naast hulpverlening ook een handhavende taak. Vanwege die machtspositie liggen ze inderdaad onder een vergrootglas. Als jij dat schaart onder jaloezie: ok :)

boersma
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ja, dat is precies wat het is :roll:
Snap je serieus niet de redenatie "Zij mogen als enigen andere mensen pijn doen, dus mogen ze gecontroleerd worden of ze dat wel terecht doen"?
Want dan wordt een discussie met jou een redelijk onmogelijke opgave.

De politie doet zat goed werk. Heel veel zelfs. Ik draag die jongens over het algemeen een warm hart toe. Maar mensen die misbruik maken van de machtspositie waar ze in zitten moeten worden aangepakt. Hoe zie je dat voor je bij de brandweer? Dat zijn puur hulpverleners. Politie heeft naast hulpverlening ook een handhavende taak. Vanwege die machtspositie liggen ze inderdaad onder een vergrootglas. Als jij dat schaart onder jaloezie: ok :)

Tuurlijk begrijp ik je wel. Het ging me inderdaad ook om het scheve beeld dat hier op FS getrokken wordt. En logisch dat over gewone dingen en goed werk minder te vertellen is en niet spannend is om over te discussiëren. Maar om bij elk bericht smileys te zetten als :thumb_d: etc en de woorden corrupt tot op het bot en doofpot etc gaat mij te ver. Er zijn helaas excessen (de misbruik van macht) en elke is er 1 teveel. Daar kan op normale manier over gediscussieerd worden lijkt me waarbij we elkaar in de waarde laten maar daarbij ook de ander (hier op het forum) proberen te begrijpen, toch?

Pagina 1 van 2 [ 59 berichten ]