» Openbaar » Media » Politie   



 Pagina 1 van 2  [ 92 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De Nationale Politie wil paal en perk stellen aan hoge vergoedingen van parkeerkosten voor agenten die met hun auto naar het werk komen. Sommige dienders declareren wekelijks meer dan 200 euro.

Vooral bij de eenheid Amsterdam is de politie veel kwijt aan parkeerkaartjes voor medewerkers die met hun eigen auto naar het werk komen. Jaarlijks gaat het om enkele tonnen. Bij sommige andere eenheden moeten dienders parkeerkosten uit eigen zak betalen. De Nationale Politie wil de regelingen gelijktrekken, hoewel 'er ruimte blijft voor uitzonderingen en maatwerk'.

Op het intranet van de politie trekt de Centrale Ondernemingsraad (COR) fel van leer tegen een eerste versie van het plan, waarin staat dat alle parkeervergoedingen vervallen. ,,Het levert misschien op het eerste gezicht een paar centen op, maar heel veel collega's worden er verdrietig van", schrijft COR-voorzitter Rob den Besten.

Geschrapt
Afgelopen dinsdag overlegde de COR met korpschef Erik Akerboom. Volgens den Besten zou Akerboom hebben toegezegd dat de vergoeding van het parkeergeld voorlopig niet wordt geschrapt, maar een woordvoerder van de korpsleiding ontkent tegenover deze krant dat er al een besluit is genomen.

,,We zijn nu bezig met een scan om in kaart te brengen hoe collega's naar en voor hun werk reizen", zegt de woordvoerder. ,,Ook wordt onderzocht of zij gebruikmaken van parkeervoorzieningen, zo ja van welke én welke regelingen er bestaan. Aan de hand van experimenten, enquêtes en workshops onderzoeken we alternatieve mogelijkheden voor woon-werkverkeer en dienstreizen."

Volgens de COR is het vaak onvermijdelijk dat politiemedewerkers met hun eigen auto naar het werk komen. ,,Sommige diensten zijn niet haalbaar met het openbaar vervoer", aldus den Besten. ,,Bijvoorbeeld als je klaar bent om twee uur 's nachts of als je moet beginnen om zes uur 's ochtends."

Parkeerprobleem
De parkeerkosten voor een medewerker in hartje Amsterdam kunnen oplopen tot 250 euro per week. Politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg van Amsterdam verzette zich vorige maand ook tegen afschaffing van de parkeervergoedingen. ,,Wij hebben een parkeerprobleem in de stad en dat geldt ook voor mijn medewerkers", zei hij in een interview met NRC. ,,De meeste van hen kunnen niet in de stad wonen omdat de huizen te duur zijn. Ze hebben diensten die ze langer aan het werk houden dan het openbaar vervoer rijdt."

Aalbersberg is 'op zich' voorstander van het gelijktrekken van regelingen. ,,Maar als harmoniseren een doel wordt, dan wordt het grijze gemiddelde de norm." De COR moet instemmen met een definitief plan voor nieuw parkeerbeleid.


Parkeerkosten moeten toch voor eigen rekening zijn en niet ten laste van de werkgever.

Spook
Master
 Bericht 
Carpoolen dan maar.

snovvdog
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Parkeerkosten moeten toch voor eigen rekening zijn en niet ten laste van de werkgever

Nou, nee, totaal niet dus.

Als mijn baas mij geen parkeervergunning zou geven, is dat voor mij een reden om elders werk te zoeken. Ik hoop voor mij nooit meer dagelijks onvrijwillig het OV te hoeven nemen.

BLikent
Master
 Bericht 
Of de tijden van diensten van deze agenten verschuiven, bv 07-15 15-23 en 23-07
Anderen die dichterbij wonen kunnen dan 06-14 14-22 en 22-06 of 08-16 16-24 en 24-08
Doordat er drie verschillende startijden per dienst zijn voorkom je dat er op 1 tijdstip helemaal geen dekking is.

Kwibus
Master
 Bericht 
Wederom te zot voor woorden :loco:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
TE zot voor worden dat hier discussie over gevoerd moet worden. Als die agenten naar het werk moeten komen zorgt de werkgever er maar voor dat ze hun auto ergens kunnen parkeren. Als dat betaald is staat buiten kijf dat die kosten gedeclareerd moeten worden. Doe ik ook, nooit discussie over.

Kwibus
Master
 Bericht 
Pardon? Je zorgt als werknemer maar dat je op je werk komt. Als jij dat doet met een auto terwijl er betaald parkeren is, dan is dat jouw probleem. Niet dat van de werkgever. Tenzij de werkgever eist dat je met de auto komt of omdat je er afspraken over hebt gemaakt voordat je in dienst trad.

Walker
Master
 Bericht 
Ik kan me voorstellen dat in uniform reizen met het OV geen optie is. Je bent dan alleen, en buiten diensttijd. Dus omkleden op het werk... mits daar gelegenheid voor is.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Pardon? Je zorgt als werknemer maar dat je op je werk komt. Als jij dat doet met een auto terwijl er betaald parkeren is, dan is dat jouw probleem.

Ik laat dat echt mijn probleem niet zijn. Als een werkgever daar anders over denkt dan is dat zijn probleem maar dan ga ik echt niet voor hem werken. En in de praktijk hoeft dat ook niet, nog nooit meegemaakt dat dit een probleem was.
Heb wel ooit gehoord van collega's die door de klant gedwongen werden met het ov te komen (overheidsinstantie, ov geil). Dat zou voor mij dus helemaal onbespreekbaar zijn. Als een klant zich bemoeit met de manier waarop ik naar het werk moet komen zijn reistijd en reiskosten voor de klant.

bert65
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
Of de tijden van diensten van deze agenten verschuiven

Klinkt leuk maar het soort werkzaamheden kan er ook debet aan zijn dat de eindtijd niet gehaald kan worden. Een agent kan niet tijdens bijvoorbeeld een reanimatie zeggen "ik ga nu weg, mijn dienst is bijna voorbij. Ik haal anders de laatste trein niet".
Gemeente en Nationale Politie moeten toch een oplossing kunnen vinden. In het huidige tijdperk heeft iedere agent een diensttelefoon. Maak een afspraak met de gemeente, plaats een app op de telefoon van de agent m.b.t. parkeren en klaar...

Kwibus
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Ik laat dat echt mijn probleem niet zijn.
En dat hoeft ook niet, de keuze is aan jou. Als jij ergens niet wil werken, om welke reden dan ook, dan moet je dat vooral niet doen. Als jij kunt onderhandelen over een parkeervergoeding, ook goed. Maar de norm in dit land is dat parkeerkosten bij woon-werk verkeer niet tot de standaard (extra) vergoedingen behoren. Dus dat ze dat bij de politie wel standaard betalen, is mijns inziens van de zotte.

Ben jij vanwege je inzetbaarheid verplicht tot het naar je werk komen met de auto, dan is het niet meer dan logisch dat ze je parkeergelegenheid bieden / betalen. Maar voor gewoon woon-werk verkeer, nee.

snovvdog
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Ik laat dat echt mijn probleem niet zijn. Als een werkgever daar anders over denkt dan is dat zijn probleem maar dan ga ik echt niet voor hem werken. En in de praktijk hoeft dat ook niet, nog nooit meegemaakt dat dit een probleem was.
Heb wel ooit gehoord van collega's die door de klant gedwongen werden met het ov te komen (overheidsinstantie, ov geil). Dat zou voor mij dus helemaal onbespreekbaar zijn. Als een klant zich bemoeit met de manier waarop ik naar het werk moet komen zijn reistijd en reiskosten voor de klant.

Precies dit.

Kwibus schreef:
aar de norm in dit land is dat parkeerkosten bij woon-werk verkeer niet tot de standaard (extra) vergoedingen behoren.

Ik juist tegenovergesteld!
Ik zie het als de verantwoordelijkheid van de werkgever om woon-werk te faciliteren, dmv. parkeerplaatsen, parkeervergunningen, fietsenstallingen, etc... Zou de norm bij alle instanties moeten zijn, ben ook pissig dat plekken als scholen, universiteiten, etc. dit ook niet faciliteren. Parkeergelegenheid voor auto of fiets of wat dan ook, zie ik bijna hetzelfde als sanitaire voorzieningen, dat moet gewoon in orde zijn. Zelfs bij mijn ''bijbaan'' bij PostNL had ik altijd een eigen parkeerplaats voor werknemers, in alle 7 vestigingen waar ik heb gewerkt en/of werd uitgeleend.

Nog nooit meegemaakt, dat ik zelf voor werk zou moeten betalen voor parkeren, zoals WNS ben ik gewend om al dat soort onzinkosten gewoon te kunnen declareren bij de werkgever, of dat dit door de werkgever werd gefaciliteerd. Nooit anders gekend!

Kwibus
Master
 Bericht 
Da's leuk hoor, als de werkgever er voor de werknemer zou zijn. Maar dat is alleen maar zo als er een schreeuwend tekort aan personeel is. Normaal gesproken is de werknemer er voor de werkgever. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je als werkgever je werknemers niet tegemoet mag komen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Op het intranet van de politie trekt de Centrale Ondernemingsraad (COR) fel van leer tegen een eerste versie van het plan, waarin staat dat alle parkeervergoedingen vervallen.
Is dat niet die club die gespecialiseerd is in het verkwisten van belastinggeld, voor eigen gewin en geneugte?
Die moeten toch gewoon de eerstkomende 5 jaar überhaupt hun waffel houden? :[

Spook
Master
 Bericht 
Bij een van mijn oude werkgevers was het zo dat je elke maand een bedrag kreeg voor incidentele parkeerkosten. Als je die kosten niet maakte, had je wat extra centjes. Maar als je dan net als ik ineens elke dag veel parkeerkosten moest maken gedurende een langere periode, was dat potje zo op, en dan mocht je je eigen geld in de meter duwen. Ik weet nog steeds niet of dat dan te declareren was, maar wel dat daar dan ws. moeilijk over gedaan zou worden. Zelfs als je aan zou kunnen tonen dat het totaalbedrag hoger was dan het totaal van de eerder 'voorgeschoten' aanvullingen.

Als je salaris dan dik was, zou dat wel loslopen. Maar dat was natuurlijk niet zo.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Ik laat dat echt mijn probleem niet zijn. Als een werkgever daar anders over denkt dan is dat zijn probleem maar dan ga ik echt niet voor hem werken. En in de praktijk hoeft dat ook niet, nog nooit meegemaakt dat dit een probleem was.
Heb wel ooit gehoord van collega's die door de klant gedwongen werden met het ov te komen (overheidsinstantie, ov geil). Dat zou voor mij dus helemaal onbespreekbaar zijn. Als een klant zich bemoeit met de manier waarop ik naar het werk moet komen zijn reistijd en reiskosten voor de klant.
Jij redeneert ook mooi: niks is jouw verantwoordelijkheid, alles is voor de klant of werkgever. Misschien goed om eens buiten de deur te kijken, de wereld in. Niet iedereen werkt in het bedrijfsleven, er is een heel grote (semi-)publieke sector waar het niet zo werkt. Zou het wel zo werken, zijn de belastingen in Nederland helemaal niet meer te overzien en ben je enkel nodeloos geld aan het rondpompen. Is dat wat je wil?

De werkgever neemt je in dienst om werk te verrichten. Hoe jij op je werk komt, binnen welke tijd en met welk vervoermiddel, is jouw probleem (en jouw keuze). Datzelfde geldt voor parkeren. Ik zie niet in waarom een werkgever verantwoordelijk moet zijn voor jouw keuzes. Of verwacht je ook dat WG meer betaalt als jij een Aston Martin koopt die meer slurpt dan de Up van je collega? Al moet je wel in functies als bij de politie een acceptabele regeling treffen, want zulke diensten laten zich nou eenmaal niet vangen in standaardtijden door de aard van het werk. Dan kun je moeilijk je werknemers een paar uur laten wachten op de volgende bus of 40km laten fietsen. Dan wil helemaal geen hond dat werk meer doen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Parkeerkosten moeten toch voor eigen rekening zijn en niet ten laste van de werkgever.

Jij was toch ooit werkgever?

Marten320TD
Master
 Bericht 
 
Zoals de OR en FS-ers hierboven al gesteld hebben: politiewerk is tgv niet-standaard werktijden meestal totaal niet te combineren met het Openbaar Ongemak. Daarnaast bevinden de meeste politiebureaus zich in het centrum van het dorp of de stad ivm bereikbaarheid voor de burger. Juist hier speelt parkeerdruk een rol, welke door diezelfde overheid wordt "gereguleerd" / "geremd" met betaald parkeren.

De hoge grondprijzen maken het in het centrum te duur om dan maar een (extra) parkeergarage in te richten speciaal voor agenten. Een oplossing zou kunnen zijn om een pendeldienst te regelen tussen een aparte parkeergelegenheid voor agenten en het politiebureau. Zoiets hebben ze in Zeist ook voor de werknemers van PGGM. Melkertbaan er op en gaan!

snovvdog
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
er is een heel grote (semi-)publieke sector waar het niet zo werkt. Zou het wel zo werken, zijn de belastingen in Nederland helemaal niet meer te overzien en ben je enkel nodeloos geld aan het rondpompen. Is dat wat je wil?

Niet mee eens, de belastingen zijn niet te overzien omdat er een hoop nutteloze of niet economisch rendabele functies zijn in die sector.

Maar om verder te gaan: er zou een norm moeten komen voor parkeren bij werkgelegenheid, net zoals bij wonen.
Er wordt genoeg geld afgetroggeld van de automobilist, het gebruiken/bouwen van een pand, waar niet genoeg parkeergelegenheid is, zou simpelweg niet moeten mogen.
Net zoals je recht hebt op een toilet, of op minstens 5 parkeervakken per 4 woningen (waar grote steden hier schandalig omheen werken/dit negeren), zou dat ook voor een parkeerplek of stalling moeten gelden bij je werkplek.

Nu worden veel te veel mensen op te weinig grond gepropt, zonder voorzieningen, wat ook nog eens de grond lokaal achterlijk duur maakt, en dus een puinhoop creëert zoals in veel stadscentra qua parkeren en ruimtegebruik/inrichting.

Pita
Master
 Bericht 
 
Ppfftt,ze komen maar lekker met de fiets, moet ik ook. Bij slecht weer regenpak aan en gaan.

snovvdog
Master
 Bericht 
De kern van het probleem wordt natuurlijk volledig ontweken, achterlijke gemeentes die de situatie laten ontstaan dat er een tekort is aan parkeervakken en/of betaald parkeren invoeren ipv. de vraag naar mobiliteit faciliteren (waar ook achterlijk veel voor wordt betaald door accijns- en belastingbetalend Nederland)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Niet mee eens, de belastingen zijn niet te overzien omdat er een hoop nutteloze of niet economisch rendabele functies zijn in die sector.
De discussie gaat niet over de hoogte van belastingen. Ik stelde dat wanneer in de (semi-)publieke sector parkeerkosten vergoed gaan/blijven worden, de belastingen nog verder omhoog gaan en 'het publiek' uiteindelijk dus de lasten draagt. Dat lijkt me onwenselijk en niet het idee van parkeerbelasting, vooral niet als het zoals in dit geval draait om een publieke veiligheidsfunctie (op zeer diverse tijden). De discussie over de hoogte van belastingen in het algemeen lijkt me ergens anders horen.

Overigens is het wel de vraag hoeveel van dit parkeergeld daadwerkelijk naar 'voetvolk' gaat dat ook echt de wisselende diensten draait. Mogelijk is het ook wel zo dat er vele vergoedingen worden aangevraagd door dienders die prima alternatieven hebben. Maar dan heb je het dus over maatwerk. Of vergoeding/aangepast vervoer op basis van functie, werktijden en arbeidsomstandigheden.

Kwibus
Master
 Bericht 
Het is onmogelijk een land te creëren waar er voor iedereen altijd een parkeerplek is en je altijd en overal zonder problemen en files door kunt rijden. Die ruimte is er gewoon niet. Net zoals je niet elke inwoner van Nederland een miljonair kunt laten zijn. Het verbeteren van de mobiliteit lokt weer extra mobiliteit uit. Betere spreiding van woon-werk verkeer zou al helpen, en als niet elk bedrijf maar in Amsterdam zou willen zitten ook.

bernardo A.
Master
 Bericht 
 
Kwibus schreef:
Pardon? Je zorgt als werknemer maar dat je op je werk komt. Als jij dat doet met een auto terwijl er betaald parkeren is, dan is dat jouw probleem. Niet dat van de werkgever. Tenzij de werkgever eist dat je met de auto komt of omdat je er afspraken over hebt gemaakt voordat je in dienst trad.


Ik kan me voorstellen, dat deel 2 van jouw reactie wel aardig van toepassing is.
Onregelmatige diensten, waarbij het OV niet echt meewerkt, locaties, waar het duur parkeren is.

Dan vind ik het wel redelijk.

snovvdog
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Het is onmogelijk een land te creëren waar er voor iedereen altijd een parkeerplek is en je altijd en overal zonder problemen en files door kunt rijden. Die ruimte is er gewoon niet

Meerdere agglomeraties in de VS bewijzen het tegendeel, waar de bevolkingsdichtheid toch een stuk groter is als hier en veel groter percentage mensen auto rijdt met minder vertragingen....

Spook
Master
 Bericht 
Waar is in de VS én de bevolkingsdichtheid groter, én autobezit/gebruik veel groter, én minder verkeersellende? Reken je achterin een taxi rijden als autorijden?

Kwibus
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Meerdere agglomeraties in de VS bewijzen het tegendeel, waar de bevolkingsdichtheid toch een stuk groter is als hier en veel groter percentage mensen auto rijdt met minder vertragingen....
Nee, dan moet je natuurlijk wel naar héél Amerika kijken. Net zoals er in Nederland ook delen zijn waarin het wel kan.

bernardo A. schreef:
Ik kan me voorstellen, dat deel 2 van jouw reactie wel aardig van toepassing is. Onregelmatige diensten, waarbij het OV niet echt meewerkt, locaties, waar het duur parkeren is. Dan vind ik het wel redelijk.

Mij lijkt het dat het centrum van Amsterdam nou niet de plek is waar je met onregelmatige diensten in de problemen komt als het om OV gaat. Sterker nog, toen ik er (in de horeca) werkte, ging dat prima. En mij lijkt het niet dat de politie in Amsterdam van je eist dat je met de auto komt. Dus ze betalen daar maar lekker hun eigen parkeerkosten, net zoals het grootste deel van werkend Nederland voor de eigen transportkosten op moet draaien.

Ik heb ook in de horeca in Rotterdam gewerkt. Daar wilden ze best rekening houden met mijn afhankelijkheid van het OV dat daar toen wel om 00:30 stopte. Tot op zekere hoogte dan wel. De rest moest ik maar zelf regelen, of een andere baan gaan zoeken.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Parkeerkosten moeten toch voor eigen rekening zijn en niet ten laste van de werkgever.

Echt niet.

DidbeZ
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Maar om verder te gaan: er zou een norm moeten komen voor parkeren bij werkgelegenheid, net zoals bij wonen.


snovvdog schreef:
zou simpelweg niet moeten mogen.


Dat is al lang zo. Geregeld in een bestemmingsplan in combinatie met een omgevingsvergunning.

Ik ben overigens voor het vergoeden van de parkeerkosten als OV redelijkerwijs niet mogelijk is. Kan OV wel dan mag een deel daarvan ook best vergoed worden. De salarissen zijn bij de politie al niet om over naar huis te schrijven, ga hier ook nog in snijden en je hebt straks nog maar heel weinig mensen die het doen willen/kunnen...

snovvdog
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Waar is in de VS én de bevolkingsdichtheid groter, én autobezit/gebruik veel groter, én minder verkeersellende? Reken je achterin een taxi rijden als autorijden?

Kansas, Phoenix, Detroit, Indianapolis, Omaha, Dayton, Knoxville, etc... Dat soort steden/agglomeraties

Citaat:
Nee, dan moet je natuurlijk wel naar héél Amerika kijken. Net zoals er in Nederland ook delen zijn waarin het wel kan.

Niet echt, niet op die schaal. We bouwen hier gewoon te klein qua infra.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Niet echt, niet op die schaal. We bouwen hier gewoon te klein qua infra.
Maar aangezien die steden er nu al staan, is dat een beetje te laat hè? Plus, leven in een stad hoeft niet in het teken te staan van verkeer, maar van leven. En dan is wat groen e.d. ook wel fijn.

Er zijn genoeg andere steden waar het mobiliteitsprobleem ook groot is. Dat is echt niet omdat iedereen het zomaar wil. Los daarvan, je trekt het weer erg breed en wijst naar allerlei zaken die al heel lang anders hadden gemoeten of nog decennia op zich laten wachten. Het parkeer(geldvergoedings)probleem is nu, en daar gaat de discussie om.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Het is natuurlijk van de zotte dat deze mensen parkeerkosten vergoed krijgen en 3 minuten later buiten op straat anderen daar op aanspreken. Die die kosten wél zelf moeten dragen en ook "gewoon" loonslaaf zijn. Buiten dat zijn ALLE parkeerkosten van de zotte (tenminste: op straat, onbewaakt). Ik betaal wegenbelasting. En daarmee zou mijn auto op alle openbare wegen moeten mogen staan. Dat parkeertarieven de zoveelste melkkoe van rupsje Nooitgenoegh zijn is wat anders. Het falen van onze overheid komt hiermee zó ontzettend goed tot uitdrukking.

Existenz
(blij dattie in Limburg woont)

jack19
Master
 Bericht 
 
Lol, ze komen maar met de fiets. Ik zal mijzelf als lijdend voorwerp gebruiken.
Ik ben na de laatste plaatsingsronde 78 kilometers enkele reis van mijn woning geplaatst. Dit tegen mijn zin in. Ik moet o.a. De coentunnel door en door de hoofdstad van Noord Holland heen om op mijn plaats tewerkstelling te komen.

Als ik met het OV zou gaan, moet ik om 04.45 de deur uit om om 07.00 aangekleed en wel in de briefingsruimte te zitten. Avonddienst om 11.30 om om 14.00 te briefen, nachtdienst om 20.00 om om 22.30 te briefen.
Oh, om 00.45 gaat de laatste trein terug, dus overwerken kan niet.
Zoals je snapt is dit geen optie.
Parkeren kan niet bij mijn bureau. Alle parkeerplaatsen binnen 10 minuten lopen zijn vergunningsplekken of betaald parkeren, in het hoogseizoen 2.50 per uur. Voor een dienst van 9 uur inclusief omkleden betekent dit al snel 25 euro elke dag, maar een dagkaart is dan 18 euro... Er kan een parkeervergunning voor het gebied wat tien minuten lopen is aangevraagd worden a 69 euro per maand, dit dient u zelf te betalen, er zijn meer vergunningen dan plekken dus wie het eerst komt(lees, in de middagdienst kan je het wel schudden)... En vergeet de files niet.

U begrijpt wel, dat ik lekker op de motor zoef.

Existenz
Die hard
 Bericht 
@Jack: precies, zoals iedereen in loondienst de meest zotte kuren moet uithalen om ergens te komen waar hij/zij geld kan verdienen. Niet uitgeven. 400 euro netto/maand voor parkeren is van de zotte. Welk beroep iemand heeft interesseert me niet. Dit zijn de mensen die de economie draaiende houden. En het is weeral faalbeleid van de overheid om juist dat te (laten) belasten.

Existenz
(voelt nekaders alweer kloppen)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ik snap niet waarom grote politiebureau's in stadscentra moeten zitten. Kijk bijvoorbeeld naar de politie in Venlo. Zat een (nieuw) politiebureau in het centrum van de stad, en op 1 km nog een groot (ouder) bureau. Nieuwe bureau is nu gesloten en alles is overgeplaatst naar het oude kantoor.

Waarom niet een kazerne buiten het centrum. Zorg voor bereikbaarheid met OV, voldoende parkeerplaats voorzien voor personeel en dienstvoertuigen. Een "inloop" kantoor in een centrumgebied waar agenten evt. met OV naar toe kunnen als ze daar "inloopspreekuurdienst" hebben.

Dan moet je wel (terug) naar een concept waarbij politieagenten rondes doen in gebieden i.p.v. iedere keer vanuit het politiebureau te vertrekken.

Signum
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
U begrijpt wel, dat ik lekker op de motor zoef.


Ik had een andere baan gezocht. Sowieso belachelijk dat woon-werkverkeer niet als arbeidstijd aangemerkt wordt. Ik zit niet voor mijn lol in de auto onderweg naar de werkgever. Ze zouden die tijd eens als betaalde uren moeten aanmerken, moet jij kijken hoe snel je ineens de mogelijkheid krijgt om vanuit huis te werken (als dat mogelijk is). Werkgevers mogen wel eens wat meer gemotiveerd worden om de bereikbaarheid van hun kantoren goed te maken voor werknemers en de reistijd zoveel mogelijk te beperken. Als je elke dag 3 uur aan het reizen bent zit je 15 uur per werkweek in de auto. 600 uur op jaarbasis met vakanties. Nou leuk hoor, 600 uur van je leven jaarlijks in de prullenbak. En daar willen mensen dan niet vanaf want bij die werkgever dichterbij huis krijg je een lager loon. Ik had het wel geweten.

Maar goed, waarvoor moeten politieagenten nou echt op "kantoor" aanwezig zijn? Aanvang voor surveilleren? Ik neem aan dat een groot deel van de activiteiten ook gewoon vanuit huis kunnen. Of werkt dat prehistorische systeem van de politie niet op afstand? Ik zou een parkeergarage laten bouwen als mensen echt op locatie moeten zijn. Die kosten haal je er wel uit op de lange termijn, want de parkeerproblemen in Amsterdam gaan alleen maar erger worden.

maarten28
Die hard
 Bericht 
 
jack19 schreef:
U begrijpt wel, dat ik lekker op de motor zoef.

Ik denk dat meer mensen dat zouden moeten doen. Maar ja, Nederlands klimaat he? Net als fietsen, "het regent altijd" is het beste excuus.

Signum schreef:
Ik had een andere baan gezocht. Sowieso belachelijk dat woon-werkverkeer niet als arbeidstijd aangemerkt wordt. Ik zit niet voor mijn lol in de auto onderweg naar de werkgever. Ze zouden die tijd eens als betaalde uren moeten aanmerken, moet jij kijken hoe snel je ineens de mogelijkheid krijgt om vanuit huis te werken (als dat mogelijk is).

Of dan gaat iedereen 3 uur van zijn werk af wonen. Dat is ook geen oplossing. Idealiter zou iedereen met de fiets naar het werk moeten. Maar ja, dat strookt ook niet met de ruimtelijke ordening op veel plekken.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Mwah, ik heb m'n rug enige tijd geleden gebroken is in mijn ogen ook een geldig excuus om vaak de auto te pakken ipv de motor O:)

En ik denk ook dat je veel dweilen liever in een auto hebt dan op een motor :x

basjuh1981
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Idealiter zou iedereen met de fiets naar het werk moeten.

En iedereen maar klagen over fietsfiles en geen plek in het fietsenrek :lol:

Signum
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Idealiter zou iedereen met de fiets naar het werk moeten


Idealiter krijgt Elon Musk zijn zin.

snovvdog
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Ik denk dat meer mensen dat zouden moeten doen. Maar ja, Nederlands klimaat he? Net als fietsen, "het regent altijd" is het beste excuus

Dat is toch een valide reden?
Ik zoek al weken een dag dat ik met de motor naar werk kan.

Dat kan vaak niet omdat er :

A - Ik moet die dag naar een klant toe (inclusief collega's of gereedschap of een automaat achterin, motor is niet zo praktisch he...)
B - Het is vies weer
C - Er wordt regen voorspelt voor die dag.

Ik rijd alleen motor als het kurkdroog is, 100%, anders is de lol er ook af...

Maar goed, ik heb het probleem natuurlijk niet, mag in vrijwel heel het centrumgebied in R'dam gratis (op kosten van de baas) parkeren :dag:.

wildplasser
Pro
 Bericht 
Wat een gezeik. Ieder ander moet betalen voor een parkeerplek waarom de stassi dan niet.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Gelukkig krijg ik alles betaald en vergoed. Bussie van de zaak en standplaats is thuis.
Tijd gaat in als ik het contact aanzet van de auto. Parkeerkosten met Yellowbrick van de zaak. :thumb:

jack19
Master
 Bericht 
 
Snov, het is vies weer of er is regen voorspelt.... Watje jongen haha. Ik weet uiteraard niet wat je rijdt maar ik rijdt privé en op het werk hierop : https://goo.gl/images/LIG826

Draag daarbij goede en bewerkte goretex kleding op de koude en natte ritten. En dat zijn er eigenlijk niet veel. Gaat prima, alleen bij vrieskou, enfin 3 graden en kouder en winterse buien laat ik hem staan. Dus hop gas op die lolly, motorrijden doe je voor het motor rijden en niet om het zonnetje.

keokiracer
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Het is onmogelijk een land te creëren waar er voor iedereen altijd een parkeerplek is

Op bijvoorbeeld de Amsterdamse Zuidas mogen bedrijven slechts voor een x-percentage werknemers een parkeerplek aanbieden, de rest die mag ergens anders parkeren, of er nu plek is of niet in de parkeergarages. Het kán wel op veel plaatsen, maar het wordt niet toegestaan.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dat doen ze waarschijnlijk om de autodruk tegen te houden. Ik denk dat als je 100% parkeerplek per kantoortoren zou hebben, Amsterdam helemaal niet meer bereikbaar wordt.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Amsterdam helemaal niet meer bereikbaar wordt.

En daarom gaat de A10 op dat stuk ondergronds :kniktja:

Pita
Master
 Bericht 
 
De A10 ondergronds ?

Zulke ideeën kreeg ik vroeger ook altijd tijdens een LSD trip

Walker
Master
 Bericht 
Nieuwe wijken krijgen ook steeds minder of zelfs geen parkeerplaatsen. Wil je een auto, dan los je zelf maar op waar je hem gaat parkeren.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Walker schreef:
steeds minder of zelfs geen parkeerplaatsen. Wil je een auto, dan los je zelf maar op waar je hem gaat parkeren.

oprit

 Pagina 1 van 2 [ 92 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…