» Openbaar » Media » Politie   

Postingstijd interval gedetecteerd van 57.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
no justice
Master
 Bericht 
stentor schreef:
Politie nog steeds telefonisch slecht bereikbaar
Geplaatst op:
10 februari 2017

De wachttijd bij het politienummer 0900-8844 is nog altijd te lang. Mede daardoor hangen elke dag honderden bellers op voordat ze iemand aan de lijn krijgen. Volgens de NOS blijkt dat uit interne stukken over de Regionale Servicecentra van de politie, waar de niet-spoedeisende telefoontjes binnenkomen.

De bedoeling is om 80 procent van de telefoontjes naar het noodnummer binnen 20 seconden op te nemen. Afgelopen zomer bleek dat de wachttijd kan oplopen tot 20 minuten. Dat komt onder meer door een permanent tekort aan personeel: ruim een op de tien medewerkers van de servicecentra zit ziek thuis.

Uit de stukken blijkt dat de bereikbaarheid van 0900-8844 na de zomer alleen nog maar verder is afgenomen. September was een dieptepunt, want minder dan de helft van de telefoontjes werd op tijd opgenomen. De lange wachttijd heeft tot gevolg dat bellers afhaken. Bij het callcenter in Den Haag hing in oktober maar liefst een kwart van de bellers voortijdig op. Onbekend is of deze mensen het later nog een keer proberen.

Volgens de Nederlandse Politiebond (NPB) is het zorgelijk dat de telefonische bereikbaarheid nog niet op orde is omdat de politie daardoor bruikbare tips misloopt. ,,In combinatie met het sluiten van politiebureaus en wijkteams die nauwelijks meer in de wijken zijn, missen we veel informatie’’, zegt NPB-voorzitter Struijs.

snovvdog
Master
 Bericht 
Pfff, hoe moeilijk is het om het tekort aan te vullen via ene uitzendbureau voor dit soort ''dom'' werk? Genoeg jongeren die telefonisch medewerker kunnen zijn, VOG opvraag, paar uurtjes opleiden, hoe moeilijk kan het zijn :fp: ?

Het enige wat iemand moet kunnen is iemand telefonisch te woord staan, en gegevens op de correcte plek invullen. Zet 1 of een paar ervaren supervisors neer mochten de jonkies er niet uit komen, klaar.

20 minuten... Ik hang al op als ergens bij een servicedesks langer dan 5 minuten duurt.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Collega hoorde laatst alarm af gaan onder. Hij belde 112, maar kreeg geen bereik. Uiteindelijk loos alarm. Klacht ingediend, binnen 3 mnd terugkoppeling

djee
Master
 Bericht 
Kan het helemaal beamen.

no justice schreef:
noodnummer binnen 20 seconden op te nemen.

Toen wij een lijk/skelet gevonden hadden, stond ik ook een kwartier in de wacht om door vervolgens meteen doorgeschakeld te worden naar 112.

WimLex
Master
 Bericht 
no justice schreef:
De bedoeling is om 80 procent van de telefoontjes naar het noodnummer binnen 20 seconden op te nemen.

geen spoed, wel hulp ... was het toch ? of heb ik een memo gemist?

djee
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
geen spoed, wel hulp

Klopt, maar meer dan vijf minuten wachten geven de meeste wel op, wij "konden" niét verder dus hebben gewacht, anders had ik ook wel opgehangen.

R
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Als je in het bedrijfsleven werkt, snap je helemaal niets van dit soort problemen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Nee maar echt, zet dan een eerste lijns neer die ca. 50+ % van de calls afvangt, en de huidige medewerkers worden dan de 2e lijn, mocht iemand echt direct met een agent moeten praten. Beter binnen seconden ''iemand'' aan de lijn dan na 20 minuten een agent, dat kan altijd nog :fp: .

jack19
Master
 Bericht 
Zit ook een kant aan van onnodige /onterechte telefoontjes
Tevens gedwongen plaatsing op deze positie' doet het werkplezier geen goed....

bert65
Master
 Bericht 
Ik wordt geacht om op mijn werk binnen 4 keer overgaan van de binnenkomende lijn, op te nemen. Ik zit vaak alleen met 5 binnenkomende lijnen. Het is toch triest dat een callcentre dit niet voor elkaar weet te krijgen.

jack19
Master
 Bericht 
Je kunt dit niet zomaar als callcenter zien. Er komen geregeld belletjes binnen die op de 112 moeten zijn, fors uitgevraagd moeten worden of doorgezet naar lui die niet opnemen waardoor het door henzelf moet worden opgelost. Piekmomenten zijn ook heel fijn plus het feit dat er veel ziek-zwak-misselijk lui geplaatst worden met een hoog verzuimpercentage.

bert65
Master
 Bericht 
Kijk Jack, daar zit dus ook een probleem. Blijkbaar weten ze hoe frequent gebeld wordt, wat voor meldingen er binnenkomen en op welke tijden de meeste oproepen worden gedaan. Het is toch aan de korpsleiding om te zorgen dat je de juiste hoeveelheid mensen met de gevraagde capaciteiten op de juiste plek hebt zitten? Als je na al die jaren de boel nog niet op orde hebt, schort er iets in je organisatie.

wildplasser
Pro
 Bericht 
Een van de problemen waar je nooit over leest is dat je de plaatsnaam moet zeggen om met het juiste korps verbonden te worden. Helaas lukt dat hiervandaan nooit in 1 keer. En dan weer de nodige tijd wachten voor je antwoordt krijgt.

snovvdog
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Er komen geregeld belletjes binnen die op de 112 moeten zijn,

Dus 20 minuten wachten is beter dan binnen 20 seconden een uitzendkracht aan de lijn?
Ik ben het hier dus niet mee eens...

Pita
Master
 Bericht 

Mag ik de plaatsnaam van u weten ?
Zeeland
Nee, ik bedoel niet de provincie, maar de plaatsnaam
Zeeland
Ik herhaal nog eens, ik wil graag de plaatsnaam weten van de plaats waar u vandaan belt ?
Zeeland.
Klik

R
Master
 Bericht 
"Bent u de enige die de brand ziet?"

Nee, hier staan meer mensen maar ik bel u.

"nog meer moeilijk doen"
De brand is op het dak en daar kan niet iedereen op kijken.
"onzinnig blabla"

Klik. Oké na een paar krachttermen. En dat was 16 jaar terug toen ook al externen dat werk deden.

Het is compleet debiel dat zo een eenvoudige service nog steeds niet goed werkt.

Op de weg bel ik liever RWS want daar lijkt iedereen normaal te doen.

R
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Zit ook een kant aan van onnodige /onterechte telefoontjes

:) Minder dan vroeger denk ik, met automatische nummerherkenning, ook al heb je dat uitgeschakeld.
Aan de andere kant wel weer meer niet op naam staande telefoons. Maar dat wordt binnenkort minder met nieuwe wet, is de bedoeling.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Afbeelding

Ogre
Master
 Bericht 
Vorige week toevallig ook proberen te bellen met 8844.
"Spreek in welke gemeente"
Leusden !
"U wordt doorverbonden met Limburg"
Ehm, *klik*
Nog maar proberen :
"Spreek in welke gemeente"
Leusden !
"Spreek ter controle nogmaals in"
Leusden !
"U zei Bussum, klopt dat"
NEE
"U wordt doorverbonden met de landelijke eenheid"
*klik* jammer dan hoor :dag:

(En nee, zo onduidelijk spreek ik niet. Wel een beetje wind die dag)

boersma
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Ik herhaal nog eens, ik wil graag de plaatsnaam weten van de plaats waar u vandaan belt ?
Zeeland.
Klik

Je had ook meteen kunnen zeggen: "De plaats Zeeland en nee dat is niet hetzelfde als de provincie Zeeland". Was het meteen duidelijk geweest.
Ik neem aan dat dat vaker uitgelegd moet worden bij die plaats (tenzij je er verder nooit komt).

bert65
Master
 Bericht 
America bijvoorbeeld.

Pita
Master
 Bericht 

Het lijkt mijn schoonmoeder wel !
Waar ben je nu ?
Odiliapeel
Waar ligt dat ergens ?
Bij Volkel

Nou moeder als je geen enkele topografische kennis hebt, dan heeft vragen ook geen enkele zin.

Of die transportplanner eens : waar ben je nu ?
Op de A 28 hm paal 12,3 li
Ja daar heb ik wat aan.
Zoek maar een ander baantje dan !

Rover
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Je had ook meteen kunnen zeggen: "De plaats Zeeland en nee dat is niet hetzelfde als de provincie Zeeland". Was het meteen duidelijk geweest.

Dat snapt de computer niet gok ik...

Pagina 1 van 1 [ 24 berichten ]