» Openbaar » Media » Politie   

Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
DikkeDiesel
Master
 Bericht 
AutoRAI schreef:
De Politie Rhenen hoopt automobilisten duidelijk te maken dat onvoldoende rechts houden echt niet langer kan. “Is het luiheid of gewoon geen verkeersinzicht? Vermoedelijk is het beide”, aldus de politie op Facebook.

Oproep op Facebook
Politie Rhenen plaats de volgende tekst op Facebook.

“Iedere dag zie je ze weer rijden. U kent ze ook wel, blik op oneindig en in de middelste rijstrook. Deze bestuurders rjjden vaak zachter dan het overige verkeer en denken dat ze alleen onderweg zijn. Andere bestuurders moeten onnodig links in gaan halen als zij hun weg op de middelste rijstrook willen vervolgen want rechts inhalen is niet toegestaan.

Luiheid of gewoon geen verkeersinzicht? Vermoedelijk is het beide. Door dit gedrag ontstaan onnodige inhaalmanoeuvres en de capaciteit van de snelwegen wordt ook niet optimaal benut. Het gevolg van de niet optimale benutting is ook een vergrote kans op files.

Het boetebedrag bedraagt 140 euro plus 9 euro administratiekosten. In totaal dus 149 euro. Denk mee, doe mee en houd dus altijd zoveel mogelijk rechts!”

Column
Ook AutoRAI.nl heeft onlangs al een column gepubliceerd waarin dit verkeersprobleem wordt aangestipt. “Het principe van keep your lane lijkt te zijn overgewaaid naar Nederland. In sommige landen is het normaal dat je blijft rijden op dezelfde rijstrook als een weg meerdere rijstroken heeft, en dat het verkeer je links en rechts passeert. In Nederland niet. Houd zoveel mogelijk rechts, luidt de simpele en al decennia oude regel. Zo moeilijk is dat toch niet?” De volledige column lezen? Dat kan hier!
Nu de rest van het land nog.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Column? Gaat de politie ook al columns schrijven? Drukke bedoeling zeg.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Ook AutoRAI.nl heeft onlangs al https://autorai.nl/column-keep-your-lane/ gepubliceerd
Column is van AutoRAI

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oh.. Overheen gelezen, okay.

Feitelijk
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
U kent ze ook wel, blik op oneindig en in de middelste rijstrook. Deze bestuurders rjjden vaak zachter dan het overige verkeer en denken dat ze alleen onderweg zijn. Andere bestuurders moeten onnodig links in gaan halen als zij hun weg op de middelste rijstrook willen vervolgen want rechts inhalen is niet toegestaan.

Waarom rijden die zelf niet rechts dan? :roll:

Kami
Master
 Bericht 
Beter handhaven dan op facebook rondhangen.
En rechts passeren mag toch wel ?

Feitelijk
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Denk mee, doe mee en houd dus altijd zoveel mogelijk rechts!

:thumb:
Link

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol:

Signum
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Column? Gaat de politie ook al columns schrijven? Drukke bedoeling zeg.

Hier laatst zelfs een 'meet' met de politie. Je zou er verdomme bijna gaan rondvragen of ze geen belangrijkere dingen te doen hebben :fp: Ondertussen klagen ze maar over gebrek aan capaciteit. Niet heel gek natuurlijk.

bert65
Master
 Bericht 
Hihi, zo las ik het ook.

Mr. Anderson
Die hard
 Bericht 

Ik ben ze ook beu :lol: :lol: :lol:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Feitelijk schreef:
:thumb:

Valt me tegen dat je er niet harder doorkomt O:) O:)

hneel
Master
 Bericht 
Misschien omdat er toch nooit voor bekeurd wordt?
Ja, je kan er een boete van 149 euro voor krijgen, maar hoe vaak gebeurt dat?

Ogre
Master
 Bericht 
hneel schreef:

Dat dus. Je wordt er eerder op aangesproken dat je netjes rechts rijdend twee stroken naar links komt en na het inhalen van zo'n plakker weer helemaal rechts gaat rijden. Laatst nog meegemaakt, na zo'n actie motoragent naast me met vermanend vingertje :| :fp:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Precies dus wat klaagt de politie dan?

wellproc
Master
 Bericht 
Rhenen, dat ligt langs welke snelweg? Of autoweg?
Ik ken geen stukjes in Rhenen waar je meer dan 1 strook per richting hebt (afgezien van voorsorteervakken bij verkeerslichten).
Bijzonder dat politie Rhenen dit moet melden :-?

Uiteraard wel helemaal mee eens he :kniktja:

basjuh1981
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Of autoweg?

N233. Bij Veenendaal heeft deze een stuk 2x2.

wellproc
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
N233. Bij Veenendaal heeft deze een stuk 2x2.

Das geen Rhenen 8)
Ik ken de situatie vrij goed O:)
En daar kun je doorgaans prima alle rechtsslapers hard voorbij. Alleen ff opletten bij de rotondes, daar willen ze nog wel eens laseren. Want ja: er is een stukje weg waar je wel kunt doorrijden :[ ;)

basjuh1981
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Das geen Rhenen 8)
Ik ken de situatie vrij goed O:)

Ik ook. Daarom dat ik ook zei bij Veenendaal ;)

wellproc
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Ik ook. Daarom dat ik ook zei bij Veenendaal ;)

:lol:

Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ]