» Openbaar » Media » Politie   

Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
Spook
Master
 Bericht 
nu.nl schreef:
Slachtoffers van misdrijven moeten steeds vaker dagen wachten voordat ze aangifte kunnen doen. Dat geldt ook voor zware misdrijven zoals ernstige mishandeling, zeggen twee politievakbonden zaterdag.

Jan Struijs, voorzitter van de Nederlandse Politiebond, noemt de vertraging bij de aangiftes "onacceptabel" en spreekt in het AD van een "zeer verontrustende situatie".

Hoewel er geen exacte cijfers beschikbaar zijn, is de trend volgens Struijs duidelijk te zien in de praktijk. Afgelopen zaterdag werd een 16-jarige meisje in Apeldoorn ernstig mishandeld. Het duurde zes dagen voordat haar vader aangifte kon doen.

Bij een tweede mishandelingszaak, eveneens in Apeldoorn, duurde het vorige maand negen dagen voordat het slachtoffer bij de politie terecht kon en er een onderzoek werd gestart.
Ergernis en onbegrip

"Het leidt tot veel ergernis en onbegrip bij burgers en dat is het laatste wat we willen", zegt Struijs. "Het is belangrijk om zo snel mogelijk een aangifte op te nemen. Zeker als het om een ernstig misdrijf als mishandeling gaat. Zo laat je zien het slachtoffer serieus te nemen en is de kans groter dat we de dader pakken."

Struijs wil de kwestie aankaarten bij de politiek in Den Haag. Hij denkt dat de oorzaak te vinden is in structurele onderbezetting.

Wilma Noordergraaf van politiebond ACP herkent de problematiek. "Van dit soort schrijnende voorbeelden hebben burgers helaas steeds meer last. Wij horen deze verhalen regelmatig van onze leden."
Verkeerde keuzes

Volgens de politie zijn de problemen bekend en wordt er hard aan gewerkt om ze te verhelpen. "Onze medewerkers op het servicecentrum plannen de afspraken voor aangiftes in en soms worden daar verkeerde keuzes gemaakt", zegt woordvoerder Simen Klok van de politie Oost-Nederland.

"We zijn bezig onze medewerkers te trainen om situaties waarin sprake is van een kwetsbaar slachtoffer beter te herkennen en deze direct in contact te brengen met de lokale politie. Een bejaarde vrouw die slachtoffer is van een babbeltruc of een jong meisje dat mishandeld is, wil je niet dagen laten wachten. Die moeten zo snel mogelijk aangifte kunnen doen", aldus Klok.

Schrijnend inderdaad. Maar gelukkig is er wel capaciteit beschikbaar om de verkeerscontroles op te schalen. 5 kmpu harder rijden dan wat op het bordje staat is ook een probleem.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
nu.nl schreef:
plannen de afspraken voor aangiftes in
Hier gaat het dus al gierend mis. Hoezo inplannen? Dit gaat om urgentie. Als je brand hebt hoef je toch ook geen afspraak met de brandweer in te plannen?

nu.nl schreef:
wil je niet dagen laten wachten
O en anderen wel? :fp:

jack19
Master
 Bericht 

Dit blijft een lastig probleem. Sluiten van de bureaus heeft dit aardig opgeplust. Simpel voorbeeldje. Ik werk in gebied x. In x is alleen tussen 09.00 en 21.00 een En soms 2 baliemedewerker(s) in dienst. Tevens twee noodhulpvoertuigen en een CVD. Er zijn dagen waar er nog zomaar 8 man, wijkagenten en blauw BPZ extra rondloopt. Dan hoef je niet te wachten met je aangifte. (Tenzij er 10 tegelijk komen)
Er zijn echter ook dagen zonder baliemedewerkers. De minimum bezetting van 2 noodhulpvoertuigen is bezig met twee afzonderlijke meldingen en de CVD is ook de districtelijk hulpofficier van justitie en wordt gemiddeld elk half uur tot een uur opgeroepen ter assistentie, hetzij voorgeleidingen of andere zaken. Als je dan op bureau X komt is er simpelweg niemand en kun je dus ook niet meteen aangifte doen.. Ik blijf erbij dat A de kleine bureaus gewoon altijd minimaal met 2 man bemenst dienen te worden, tevens moeten we stoppen met het opnemen ban simpele aangiftes op het bureau, we hebben al bijna geen plek dus bewaar dât voor de zwaardere aangiftes omdat die niet in de wachtrij komen. Die simpele aangiftes zijn gewoon online te doen dus laat dat ook vooral gebeuren ( en nee oma van 92 is uiteraard welkom maar een slimme gozer van 20 die kan het gewoon lekker zelf)

Huidige manier ontmoedigt de burger om langs te komen, soms is er niet eens iemand. En ik snap dat ook nog eens volledig. Er moeten meer mensen komen, maar in bureau x gaan nu in de komende periode van de 115 FTE, 8 FTE naar andere onderdelen en bureaus en we krijgen niets terug.... Lang leven de opleidingsstop en inkrimping van alle bureaus middels de vervroegde uitstroomregeling vroeg gepensioneerden. 1 grote slangenkuil en de burger is de dupe. En dus wij ook.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Er zijn echter ook dagen zonder baliemedewerkers.
Precies dat dus. Maar is vragen om meer politiemensen de oplossing? De politie is met 60.000 mensen de grootste organisatie van Nederland. Ik denk dat in plaats van alleen maar denken aan meer mensen er ook gedacht kan worden aan beter prioriteiten stellen en slimmer werken.

R
Master
 Bericht 
Wat mij met de overheid opvalt is dat het eerst heel veel jaren steeds verder mis gaat en dat best heel bekend is en daarna wordt het een keer gesignaleerd, moet het langs de politiek die het meestal wel mee vindt vallen enz.
De politiek is vaker meer bezig met het affakkelen van de aangever (of Wilders) en als Wilders de aangever is, dan helemaal.

Waarom zou het in het bedrijfsleven wel normaal gaan en Overheid niet.

In geval van privatiseringen kan de Overheid geen fouten meer maken (en er is een hoop geprivatiseerd) en gaat daarna toch de prijs omhoog want winst en aandeelhouders zijn belangrijker dan een 'gezond' bedrijf voor de burger.

Wie van 'ons' die de openingspost leest, is verrast?
Waarom moet het altijd zo ver komen?
Wie heeft vertrouwen dat het nu wel goedkomt?

cocodee
Master
 Bericht 
Soms moet je prio's stellen, wellicht hebben ze een aanslag verijdeld, althans daar lijkt het wel op. :applaus:
Citaat:
Terreurverdachte aangehouden bij concert Guus Meeuwis

De politie heeft gisteravond bij het PSV-stadion een verdachte man aangehouden tijdens een concert van Guus Meeuwis. Het gaat om een 29-jarige Amsterdammer die bekend staat als ‘mogelijk geradicaliseerd’. Vanwege de mogelijke terreurdreiging sloeg de politie groot alarm.

De man nam foto’s van de ingang van het stadion. Hij gaf geen verklaring voor zijn gedrag en had geen kaartje voor het concert dat op dat moment aan de gang was. Daarom arresteerde de politie de man rond 20.15 en werd groot alarm geslagen. Eenheden van ver buiten de regio werden opgetrommeld en er werden meerdere politiehelikopters ingezet.
Verhoor

De man is vannacht verhoord. Het is onduidelijk of hij nog vastzit. De politiemacht bleef tot diep in nacht uit voorzorg aanwezig.

Om de mensen in het stadion te houden vroeg de politie aan Meeuwis om langer door te spelen. In het stadion zelf merkten de concertgangers weinig van de massale politiemacht die op de been was, melden ooggetuigen aan Omroep Brabant.
Concerten

De concerten van Guus Meeuwis van vandaag, zondag en dinsdag in het PSV-stadion gaan gewoon door. Wel zal er extra politie ingezet worden, laat de concertorganisatie weten op de website van de Brabantse zanger.

Tommie
Master
 Bericht 

Slap excuus, die "structurele onderbezetting". Het aantal politiemedewerkers neemt door de jaren heen toe. Ze houden zich bezig met de verkeerde dingen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Zolang prio een de staatskas is zal dit zo blijven

djee
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Die simpele aangiftes zijn gewoon online te doen dus laat dat ook vooral gebeuren
Die aangiftes waar toch niets mee gedaan wordt? (die wij alleen nodig hebben voor de verzekering/dossier en jullie voor de statistieken?) Zodat de prullenbak op het bureau niet volraakt? En/of omdat het makkelijker te verwijderen is met een ctrl+a+delete?

jack19
Master
 Bericht 

Je bedoelt die aangiftes waar geen enkele opsporingsindicatie is? En dus inderdaad in het archief belanden ja.
Met alle respect, maar wat moet er anders gedaan worden met de mededeling :" ik had mijn zwarte gazelle opoefiets neergezet en Nu is hij weg. Ik ken het chassisnummer niet heb geen foto er zijn geen getuigen en geen camerabeelden"?

ceriadwen
Master
 Bericht 
Mwah ik ben net een art 12 gestart omdat ik mishandeld ben door een bekende en dit ook nog op band heb staan maar er toch niet vervolgd gaat worden.. ....

no justice
Master
 Bericht 
Conclusie: politie afschaffen

pevo
Master
 Bericht 
Willekeur en volstrekt verkeerde prioriteiten bij de politie. Alle zaken die overlast en hinder in de maatschappij veroorzaken wordt halfbakken tegen opgetreden, maar voor verkeersovertredingen en met name snelheid gaat de politie voor door het vuur!

Alles voor de staatskas :fp:

jack19
Master
 Bericht 

ceriadwen schreef:
Mwah ik ben net een art 12 gestart omdat ik mishandeld ben door een bekende en dit ook nog op band heb staan maar er toch niet vervolgd gaat worden.. ....
dat noem ik geen simpele aangifte.
Pevo, ik moet niet op je kinderachtige gepeeuw reageren maar doe het toch. Stop toch eens met dat zielige ongenuanceerde gedrag en gedraag je eens wat meer naar je leeftijd. Dat je een politie frustie bent is hier op het forum echt wel duidelijk.

Ik begin het "jullie de politie" gedrag wel een beetje zat te worden. Ik kan er helaas geen reet aan doen dat er allerlei mensen op wazige herintredingteams geplaatst worden en dat de BPZ waarin ik werkzaam ben alleen maar uitgekleed wordt. Die mensen die jouw aangifte horen op te nemen willen ook niets liever maar worden niet in staat gesteld zo te handelen. Als,een van jullie the key to succes heeft hoor ik het ook graag. Maar iedere keer dat kansloze geroep over het flitsen komt mij echt wel mijn keel uit. Ik werk inmiddels 15 jaar bij de politie en heb nog nooit een flitsauto van binnen gezien laat staan de apparatuur. Stop dus ook eens met dat nietszeggende generaliseren, alsjeblieft.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Euh je zou kunnen gaan denken aan het voeren van acties... noem maar iets geks

Signum
Master
 Bericht 
Ik snap niet zo goed waarom je in 2017 nog langs moet bij een bureau om aangifte te doen. Je kan toch een initiële aangifte online laten invoeren en een agent die toevallig toch in de buurt is langs laten rijden op een avond of in het weekend. Kun je mooi surveilleren combineren met het opnemen van aangiftes. Agent een laptop van de zaak mee om alle informatie in te laten voeren en eventueel een vervolgafspraak als het nodig is. Krijgen mensen ook gelijk een veilig gevoel aangezien ze de politie wat vaker zien.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
jack19 schreef:
Je bedoelt die aangiftes waar geen enkele opsporingsindicatie is? En dus inderdaad in het archief belanden ja.
Met alle respect, maar wat moet er anders gedaan worden met de mededeling :" ik had mijn zwarte gazelle opoefiets neergezet en Nu is hij weg. Ik ken het chassisnummer niet heb geen foto er zijn geen getuigen en geen camerabeelden"?

Al heb ik wel alle gegevens, tot aan vermoedelijke verblijfplaats van de fiets, doet de politie nog geen reet. En dan word ik inderdaad giftig als zo'n grijze duif me op valse gronden een art. 5 aan probeert te smeren.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Ik begin het "jullie de politie" gedrag wel een beetje zat te worden.

Je moet denk ik de kritiek op de organisatie en op de persoon een beetje los van elkaar zien. Ook op dit forum is er vaak genoeg waardering voor de acties van individuele politieagenten maar de de kritiek op de politie als organisatie is heel vaak domweg terecht. Maar dat is dan meer kritiek op het management en de politiek, kritiek die jij op de werkvloer denk ik ook vaak met je collega's bespreekt. Maar zoals cerladwen zegt, je kunt natuurlijk ook iets anders doen dan het alleen bespreken.

Marten320TD
Master
 Bericht 

Afhankelijk van hoe goed de ict van de politie is kan men aan de hand van aangiften (ook van fietsendiefstal, vandalisme en andere ernstig irritante, edoch niet nijpende misdrijven) via big data mining wel een idee krijgen van welke soort criminaliteit waar en wanneer gepleegd wordt, en daar vervolgens op acteren. Theoretisch...

Ik denk dat de welwillende agent(e) op straat behoorlijk gehinderd wordt door de politietop/b en de waan van de dag in Den Haag.

En de grote vraag is: blijven we intensief door rechercheren tot we de echte top van de boevenbende hebben, of pakken we vooral snel de onderknuppels? Het eerste kost veel (kostbare) tijd, menskracht en geld, vergt misschien het tactisch laten lopen van onderknuppels (de sufferds laten de boef gaan!!) het tweede ziet er misschien leuk uit voor de bühne, de korte termijn (statistiek) maar roeit de wortel niet uit. Zeg het maar..... IK weet het iig niet. :

Maar goed.... zoveel duizend voorbedrukte aangiftes moeten behandelen vanwege "discriminatie!! / rasies!" etc. kost ook nodeloos veel tijd, geld en menskracht. Waarschijnlijk geen agent die dat WIL doen, maar ja..... van de top en Den Haag moet het, want deugen..

Tommie
Master
 Bericht 

jack19 schreef:

Dan kan je het beste naar infopolitie gaan. Zit vol met gelijkgestemden en als je moderator wordt kan je types die kritiek hebben een permaban geven.

Maar hier zeuren is zinloos. Lees anders het manifest nog even.

Pita
Master
 Bericht 

Om te beginnen moet men de flitspolitie dan eens een andere uniform geven, nu denken nog veel mensen dat het om echte politiemensen gaat, die de hele dag in een busje uit hun neus zitten vreten.
Bij bureau handhaving hebben ze vast nog wel een paar uniformen over.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
jack19 schreef:
Kan wel zijn Jack, maar we lopen dan ook allemaal tegen negatieve ervaringen op. En ik snap dat er van die pakweg 63000 medewerkers de meerderheid gewoon goedwillend is. Dagelijks komen er verhalen in het nieuws waar "de Politie" niet adequaat heeft gereageerd. "Vrouw spoort eigen aanrander op". Waarom? Waarom heeft een aantal van jouw collega's het nagelaten, om iemand die 100% schuldig is, op te pakken? En dat ie maar één voorbeeld. zo zijn er velen. En wat al elders is aangehaald, iedere Nederlander (incl. jij) schijt op die labbekakken die 7 uur op hun reet zitten om een burger die misschien net 5 km/u sneller rijdt dan toegestaan een prent thuis te laten sturen omdat het daar veiliger van de staatskas daardoor gevuld wordt. Maar ik zie ook dat dingen, die er wel toe doen op de weg, niet of nauwelijks worden aangepakt. We zien ook dat het in Nederland een paradijs voor criminelen is verworden. Waar ligt dat dan aan? "De Politie" heeft sinds 2008 een groei in personeelsleden doorgemaakt maar we lossen minder op. We voorkomen geen criminaliteit meer. Alle vondsten aan wapens, andere illegale zaken worden door toevalligheden gedaan, niet door grondig onderzoek. En ik snap ook wel dat jullie door de politiek afgeremd worden. Maar weet je? Het wordt eens tijd dat jullie met z'n allen naar Den Haag trekken, daar op een bepaald plein laten horen dat jullie het niet met de gang van zaken eens zijn. Jullie worden namelijk gerund door "procedures en regels" maar het werkelijke politiewerk, in de wijk zichtbaar zijn, met burgers praten ipv alleen maar zichtbaar zijn als er voor wat dan ook een prent kan worden uitgeschreven, dat gebeurt niet meer. Ik zie hier bij mij in de wijk NOOIT een diender. Gebeurt er hier veel? Nee. Ben ik eerlijk genoeg voor. Maar "De Politie" is een organisatie geworden die "op cijfertjes" draait. En neem van mij aan, gemiddelden zijn levensgevaarlijk als het gaat om sturen van inzet. Hier in deze 3 dorpen rijdt 's nachts één auto rond. 3 dorpen die 8 km van elkaar af liggen. Hoe wil je in godsnaam op een incident reageren als die ene unit 's nachts bezig is met een blikschadeongeval. Door dit sturen op cijfertjes is de verdeling van politiemensen zo verschrikkelijk scheef gegaan. Neem nou de "Nationale Politie". Die MOEST er zonodig komen. Weet je, het was al voldoende geweest als de inkoop, HRM, verslaglegging gecentraliseerd waren. Nu moeten er in ene enorme politieregio's opgezet worden, mensen worden overgeplaatst omdat 1, op eigen verzoek omdat ze geen enkele binding meer voelen met die regio die door deze reorganisatie is gevormd. Omdat ze i.p.v. 15 minuten gedwongen worden om minimaal een uur te reizen om hun werk wat fysiek nog steeds in het gebied plaatsvindt dan daarvoor maar naar een "centrale plaats" moeten reizen. Waar slaat zoiets op. Er zit geen lijn in bepaalde besluiten. Daardoor is jullie organisatie een enorme logge inefficiënte club geworden. En dat imago wordt nog eens vergroot door wat via de media op de burger afstraalt. Tot slot, in Nederland hebben we een oplossingspercentage van nog geen 10%. Onze oosterburen hebben een oplossingspercentage van om en nabij de 30%. Verschilletje niet? En nee, ik wil niet de duitse politieorganisatie verheerlijken, daar is ongetwijfeld ook van alles wat niet klopt, getuige de Silvesterellende in Keulen. Maar ondanks dat er voldoende hardwerkende "goeie" dienders zijn wordt het imago van de politie ernstig geschaad en wel door de politiek en een klein groepje zieke dienders die inderdaad beter iets anders zouden kunnen gaan doen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Je moet denk ik de kritiek op de organisatie en op de persoon een beetje los van elkaar zien. Ook op dit forum is er vaak genoeg waardering voor de acties van individuele politieagenten maar de de kritiek op de politie als organisatie is heel vaak domweg terecht. Maar dat is dan meer kritiek op het management en de politiek, kritiek die jij op de werkvloer denk ik ook vaak met je collega's bespreekt. Maar zoals cerladwen zegt, je kunt natuurlijk ook iets anders doen dan het alleen bespreken.

Dit dus, voor de individuele agent niks dan respect, echt wat een KUTbaan voor een scheitsalaris..... echt petje af voor diegene die het WILLEN doen!!

Maar de organisatie en het beleid is gewoon een groot drama, waar de man op straat de dupe van is......... de enige die dat kan veranderen is de man/vrouw op straat. Het gaat alleen maar erger worden het wij/zij geluid, wen er maar aan of doe er wat tegen...... Huilebalken op een website waar terechte kritiek gespuid wordt gaat je niet redden...... Publieksvriendelijke acties, zoals geen bekeuringen meer uitschrijven voor onzin dingen en weigeren mee te werken aan plukzaken en hele dagen aangiftes opnemen zou een mooi begin zijn. Als op alle politieburo's elke maandag en vrijdag niks anders gedaan wordt dan aangiftes opnemen en je roept de bevolking op om van alles waar nog geen aangifte van gedaan is dit te komen doen op maandag of vrijdag........ dan liggen de cijfers ook weer juist op het buro van de beleidsmakers

Ogre
Master
 Bericht 
Afbeelding
TPO schreef:
Regionale courant BN De Stem heeft inmiddels met de politie gesproken en die bevestigen dit verhaal. Maar volgens de politiewoordvoerder ‘wordt er zeker iets met dit verhaal gedaan’. Een wijkagent zal vanavond nog een bezoek brengen aan de familie en zal de aangifte opnemen.

Misschien maar eens de 2 weken bedenktijd die geldt voor het aangifte doen van zedenmisdrijven gaan uitbreiden naar alle aangiften ? :x

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Onvoorstelbaar Voorspelbaar gedrag van de politie. Zeker als er medelanders bij betrokken zijn, want die zullen ze niet of nauwelijks aanpakken. :boos: :boos:

Gelukkig komt respect te voet en vertrekt met gierende banden.

Signum
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Afbeelding

Het ergste van het verhaal vind ik eigenlijk dat de politie hiervoor gebeld wordt.

Tommie
Master
 Bericht 

Vertel, Signum. Wat is het alternatief?

(Zoek, voor je antwoord geeft, even de recente jurisprudentie rond "eigenrichting" op - je mag bijna niets meer)

Signum
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
Vertel, Signum. Wat is het alternatief?

Even met wat buurmannen en buurvrouwen het clubje stevig aanspreken en aangeven dat ze de volgende keer een probleem hebben? Je hoeft niet meteen te gaan slaan of schoppen, maar redelijk vermanend toespreken met een grote groep heeft vaak ook het gewenste effect.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Of je zorgt er gewoon voor dat justitie er niet achter kan komen :D

ceriadwen
Master
 Bericht 
eerlijk gepikt:

“Hallo? Met de politie? Dit is een bezorgde vader. Mijn zoon is zojuist in elkaar geslagen door zeven man en ik wilde graag…”

“Spreek duidelijk de naam van de plaats in waar u de politie wilt spreken.”

“Oh. Oosterhout.”

“U wordt verbonden met de politie in Oosthuizen. Is dit niet juist, toets dan een 1.”

“1.”

“De verbinding wordt nu verbroken.”

“…”

“U bent verbonden met het landelijk nummer politie. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Bel voor spoedgevallen 112. Voor andere gevallen blijf aan de lijn.”

“…”

“Spreek duidelijk de naam van de plaats in waar u de politie wilt spreken.”

“Oo…OOS-TER-HOUT!”

“U wordt verbonden met de politie in Oosterhout. Is dit niet juist, toets dan een 1.”

“…”

“Meldkamer politie?”

“Dit is een bezorgde vader. Mijn zoon is zojuist in elkaar geslagen door zeven man en ik wilde graag…”

“Een melding maken? Dat kan ook via het online meldingenformulier. Helaas is die nu offline maar er wordt aan gewerkt om het zo spoedig mogelijk weer mogelijk te maken. U kunt ook 112 bellen voor spoedeisende gevallen.”

“Nee! Ik wilde graag aangifte doen. Mijn zoon is namelijk mishandeld door zeven jongens hier in de buurt en…”

“Aangifte doen?”

“Ja! Aangifte ja! Want mijn zoon is dus net mishandeld en gewond geraakt en ik wilde….”

“HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”

“Hallo?”

“Maarten! Sjarl! We hebben er weer eentje! Hij wil aangifte doen van een mishandeling!”

“Dit is toch de politie? Hallo? Ben ik verkeerd verb…”

“Nou meneertje, aangifte doen bij de politie willen we allemaal wel. Beter dan aangifte doen bij de Belasting he. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”

“Ik…mijn zoon…dit…ik…”

“Bent u wel goed bij uw hoofd meneer? Moeten we even langskomen met een ambulance?”

“Nee, met mij is alles goed. Maar mijn zoon, hij is…”

“Meneer, luister nou even goed: ten eerste hebben we hier een ICT-storing. Die hebben we al tien jaar. En die gaat ook nog wel 15 jaar duren. Ten tweede hebben wij geen tijd. We zijn net lekker bezig met alle mensen die iets kwetsend op Facebook hebben gezegd over Sylvana en of asielzoekers te achterhalen zodat zij hun taakstraf niet ontlopen. Ten derde is de wijkagent of ziek want overwerkt of op weg naar een Facebooker die heeft geschreven tegen een asielzoekerscentrum te zijn en ten vierde moet u eerst een afspraak maken voordat u aangifte kunt doen. Al raden wij u dat altijd af, want het heeft toch geen prioriteit, dus komt het onder op de stapel zodat u over zes weken vanzelf een briefje thuis krijgt waarin staat dat we ‘helaas geen aanknopingspunten hebben kunnen vinden voor verder onderzoek in deze zaak’. Niet dat het uitmaakt want het wordt toch geseponeerd. Compris? Bon!”

“Ehm…nouja geen prioriteit…mijn zoon is 14 en zeven man, zijn verwondingen…dit is toch wel ernstig dus ik wil…”

“HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Mishandeling prioriteit! HEE SJARL! MOEJEHORUH! IK ZET HEM FF OP SPEAKER! (Oh, lekker Coby, was ik wel effe aan toe). Meneer, luister goed: we zitten hier met drie man. Voor de hele regio. 90 procent van ons werk gaat op aan verkeersmisdrijven en naar de hennepteelt die eigenlijk legaal is maar ook weer niet waardoor er heel veel niet zo enorm misdadige burgers toch misdadige burgers zijn. Dan hebben we hier ook nog een stapel vooraf ingevulde aangiftes tegen politici liggen die maar niet kleiner wil worden, waarvan de helft alleen is ondertekend met een kruisje omdat ze geen Nederlands konden. En dan moeten we ook nog vier keer per week op vergadercursus, integriteitscursus, fatsoen- en gezelligheidscursus, uniformcursus, vrienden worden met hangjongerencursus, inclusiviteitscurus, minderhedenemapthiecurus, micro-agressiebeheersing, de Iftar-cursus, de uniformhoofddoekjes debatclub, omgaan met media want de staan allemaal cursus en uiteraard de middelmanagment cursus. Denkt u dat er dan tijd over blijft? Nou? (Goed bakkie Coby! Echte troost! Waren de macronen op vandaag?)”

“Ja…maar…die zeven jongens…die doen dit dus vaker en mijn zoon en ik wij wonen hier en…”

“Meneerje toch! We krijgen elke dag duizend burgers met aangiftes. Soms zelfs met bewijs, getuigen, locatiebepaling van verkrachters dankzij een gestolen telefoon…die verkopen we ook allemaal nee…Nogmaals: prioriteiten. Wat denkt u dat er gebeurt als er niet meer wordt geflitst op de snelweg? En als er straks geen cartoonisten meer worden opgepakt? Of geen retweeters meer worden verhoord? Of moeten we soms ook maar gaan negeren dat antiquariaten zomaar een exemplaar van Mein Kampf aan verzamelaars verkopen? Denkt u soms dat daar geen minimaal twee rechercheurs voor nodig zijn? Moeten we soms ‘Nee’ verkopen als mensen straks aangifte komen doen van discriminatie op websites of beledigen van het Koningshuis? Wilt u dat echt allemaal op uw geweten hebben?”

“Nee, maar…ik kan toch minstens voor de verzekering…”

“Welja! Meneer weet het beter dan de politie. Prima! Zoals gebruikelijk. Weet u wat: we bellen u morgen terug en dan maken we speciaal voor u een afspraak voor over twee weken in een politiebureau 40 kilometer verderop in een andere stad. Anders houden we nooit op met drammen natuurlijk. Je kunt het bijven herhalen: aangifte doen tegen mishandeling is zinloos want de pakkans is nul en de strafkans is nuller dan nul, maar luisteren? Ho maar! Prima hoor. Zoals u wilt meneer. De burger is koning tegenwoordig he? Morgen neemt iemand contact met u op. Misschien.”

“Zeg luister eens, kan ik misschien…is er iemand…hoger in rang die mij te woord wil staan? Een inspecteur ofzo?”

“Nee, die is met de rest van de feestcommissie feesten in een luxe hotel, op kosten van de feestcommissie. Daarom heet het ook feestcommissie waarschijnlijk. En de commissaris is er ook niet, die is met een corrupte medewerker van een bekend automerk in een buitenlands sterrenrestaurant steekpenningen aannemen voor het nieuwe geheel objectief Europees aan te besteden wagenpark waarvan de navigatie toch niet werkt, laat staan de radiocommunicatie. Nogmaals: bel ons niet, wij bellen u. Het komt morgen allemaal goed. Of overmorgen. Misschien. Ja? Okee, dan okee! Okeedoei he!”

“Nou. Okee. Gelukkig dan. Bedankt nog voor de ser…”

“*Klik* Tuut-tuut-tuut-tuut-tuut-tuut-tuut…”

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Pagina 1 van 1 [ 32 berichten ]