» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 59.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 6 van 8  [ 391 berichten ]
A4
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Ze voelen zich gediscrimineerd. Ze komen niet aan de bak met werk en stage.”

Ik kots inmiddels van dat klote zinnetje. Dan moet je er wat aan doen, ipv met je bontkraag en handtasje door de wijk slenteren de hele dag. Kut volk.

R
Master
 Bericht 
Telegraf schreef:
De arrestaties werken juist averechts, denkt Taheri. „Veel jongeren hebben niets te verliezen, het schrikt niet af. Integendeel, ze nemen een nog hardere houding aan. Voor hen is het alleen maar een bevestiging dat het verkeerd is wat de politie doet.”

Jajoh laat de wildebeesten maar gaan :loco:

Tommie
Master
 Bericht 

Blijkbaar zijn er twee groepen mensen waar de politie geen antwoord op heeft:

- Mensen die zich niet met geweld verzetten bij een arrestatie, maar ook niet meewerken (van die natuurclubjes doen er ook wel eens aan, bijvoorbeeld door zich vast te ketenen;
- Mensen die in groepen massaal en gericht geweld gebruiken (al-dan-niet tegen agenten).

cmx45
Die hard
 Bericht 

Steeds rotzooi trappen en gaan huilen dat " men" steeds roept dat je rotzooi trapt.
Zorgen dat jij en je matties 90% van de beeldvulling van opsporing verzocht vullen en vervolgens gaan janken dat je daarop aangekeken wordt.
Kijk GVD naar jezelf, en zorg met je volk dat je een goed voorbeeld wordt. dan pas zal je zien dat je volwaardig behandeld wordt. Geen seconde eerder.

Overigens ook nog een mooie colum:
http://tpo.nl/column/mitch-henriquez-is-niet-vermoord/

Citaat:
De dood van de Arubaan Mitch Henriquez door politiegeweld heeft veel losgemaakt in Nederland. Maar wat is er eigenlijk aan de hand als je rustig naar de feiten kijkt? Wie zit er fout en wie is waarvoor strafbaar? Een voorzichtige poging om de zaak rationeel te duiden. Vooropgesteld. Een echt oordeel kun je pas geven als je alle feiten tot je beschikking hebt. Op basis van wat we nu weten via diverse getuigenverklaringen en de obductie kun je echter best enkele voor de hand liggende scenario’s schetsen. Dit is mijn voorzichtige reconstructie.

Peugie
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
Blijkbaar zijn er twee groepen mensen waar de politie geen antwoord op heeft:

- Mensen die zich niet met geweld verzetten bij een arrestatie, maar ook niet meewerken (van die natuurclubjes doen er ook wel eens aan, bijvoorbeeld door zich vast te ketenen;
- Mensen die in groepen massaal en gericht geweld gebruiken (al-dan-niet tegen agenten).

De ME met BraTra lost dat soort problemen prima op.

Masterdam
Master
 Bericht 
cmx45 schreef:
Zorgen dat jij en je matties 90% van de beeldvulling van opsporing verzocht vullen en vervolgens gaan janken dat je daarop aangekeken wordt.
Kijk GVD naar jezelf, en zorg met je volk dat je een goed voorbeeld wordt. dan pas zal je zien dat je volwaardig behandeld wordt. Geen seconde eerder.

Het komt niet in je op dat er mensen zijn die hoogopgeleid zijn, de taal goed spreken, zich gedragen en niet volwaardig behandeld worden? Of is dat ook hun eigen schuld?

A4
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
dat er mensen zijn die hoogopgeleid zijn, de taal goed spreken, zich gedragen

Die komen er echt wel.

Superkoe
Master
 Bericht 
Inderdaad. En dat zijn ook niet de gasten die je bij Opsporingverzocht ziet.

djee
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Het komt niet in je op dat er mensen zijn die hoogopgeleid zijn, de taal goed spreken, zich gedragen en niet volwaardig behandeld worden? Of is dat ook hun eigen schuld?

Indirect zeker weten, omdat ze niet of nauwelijks hun achterban/kennissen/imanen/familie op hun gedrag aanspreken/opvoeden/afrekenen.

Masterdam
Master
 Bericht 
djee schreef:
Indirect zeker weten, omdat ze niet of nauwelijks hun achterban/kennissen/imanen/familie op hun gedrag aanspreken/opvoeden/afrekenen.
Haha! Ik was al aan het aftellen tot deze opmerking kwam. :roflol: Ik had moeten weten dat ie trager zou komen dan verwacht.

Hoeveel blanke voetbalhooligans heb jij afgelopen jaar aangesproken op hun gedrag? Gezien het feit dat ze dezelfde kleur als jij hebben (aanname) en dezelfde taal spreken, zullen ze wel kennisen of familie zijn, niet? Afgelopen tijd trouwens nog aan kindertjes gezeten? Doen die blanke mannen in kerken toch ook altijd, dus zal jij dat ook wel hebben gedaan.

:roll:

A4 schreef:
Die komen er echt wel.
Dus omdat zij er wel komen is het prima dat ze worden gediscrimineerd en 10x zo hard moeten werken om een stageplaats/werk te vinden?

Superkoe schreef:
En dat zijn ook niet de gasten die je bij Opsporingverzocht ziet.
Volgens mij hebben we het niet over de ettertjes zelf, maar over mensen die je NIET bij Opsporing Verzocht ziet maar wel last hebben van de kortzichtigheid van sommige figuren.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Afgelopen tijd trouwens nog aan kindertjes gezeten?

:kniktja:

Superkoe
Master
 Bericht 
Pedo-allert!!!!

A4
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Dus omdat zij er wel komen is het prima dat ze worden gediscrimineerd en 10x zo hard moeten werken om een stageplaats/werk te vinden?

Is dat zo ja? Heb genoeg allochtone collega's, keurig nette lui, goed geschoold, welbespraakt en die hebben echt niet meer moeite hoeven doen dan een ander bij sollicitaties hoor.
Het zijn precies de mensen zoals jij die ze in een aparte positie plaatst en wel eventjes voor ze invult dat het allemaal heel moeilijk en lastig is.

Masterdam
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Heb genoeg allochtone collega's

Je blijft maar doorgaan met generaliseren he? Dus omdat jij er een paar kent die er geen last van hebben gehad, betekent het meteen dat niemand daar last van heeft?

Ik zeg niet dat ze er last van hebben, ik zeg dat het prima mogelijk is. Jij bevestigt dat door continu te generaliseren. Ze dit, ze dat. Als er één is die er last van heeft, is dat er één teveel.

A4
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Als er één is die er last van heeft, is dat er één teveel.

Het is hoe je ermee omgaat. Ik heb het in de crisistijd ook af en toe moeilijk gehad tijdens sollicitatieprocedures. Er was er altijd wel eentje die iets meer werkervaring had, iets betere papieren had enz enz. Nou, dikke boehoe hoor. Ga je dan zielig in een hoekje zitten janken omdat het je allemaal aangedaan wordt, of pak je door?
Of het nu discriminatie is of niet, soms kom je tegenslagen op je pad tegen. Deal with it.

Masterdam
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Er was er altijd wel eentje die iets meer werkervaring had, iets betere papieren had enz enz. Nou, dikke boehoe hoor. Ga je dan zielig in een hoekje zitten janken omdat het je allemaal aangedaan wordt, of pak je door?
Lekkere vergelijking. :lol:

Maar inderdaad maar net hoe je ermee omgaat. Het negeren en doen alsof het niet gebeurt lost het in ieder geval niet op. En dat geldt ook voor in een hoekje zitten piepen.

djee
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Hoeveel blanke voetbalhooligans heb jij afgelopen jaar aangesproken op hun gedrag?
afgelopen jaar nul, geen hooligans meer in de familie/kennissenkring, bij mijn vorige werk wel één en geloof het of niet maar daar heb ik diverse gesprekken over zijn/hun gedrag gehad, uiteindelijk is hij er ook mee gestopt, vast niet alleen door mij hoor.
Daar trouwens ook Marokkanen aangesproken op hun gedrag, alleen werd daar zeer snel de racismekaart getrokken.

In een nog verder verleden, mijn broer op zijn drugs gebruik.
Een vriend op zijn gokprobleem.

En jij? Gewoon de andere kant op kijken? Of gezellig thee drinken.

Masterdam
Master
 Bericht 
Kijk eens aan. n=1.

Je begrijpt de strekking neem ik aan? Het gaat erom dat mensen over één kam worden geschoren en men dan ook nog durft te beweren dat dat komt doordat ze 'hun eigen mensen' er niet op hebben aangesproken. Jij hebt er één op aangesproken... Dus jij vindt het logisch dat er over jou wordt gezegd dat jij vast ook wel aan kleine kindertjes zit? Of je ze er nu op hebt aangesproken of niet, het is veel gebeurd en jij hebt dezelfde huidskleur dus tja... Oh je vindt het niet logisch? Ja, dan had je je vrienden/kennissen/familie er maar op aan moeten spreken hoor. Eigen schuld.

djee schreef:
En jij?
Ik heb het niet bijgehouden. Maar als ik iemand ken die iets doet wat ik imbeciel vind, dan spreek ik diegene erop aan.

djee
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
men dan ook nog durft te beweren dat dat komt doordat ze 'hun eigen mensen' er niet op hebben aangesproken.

Heeft er inderdaad mede mee te maken. Eerste aanleg zit in de etters zelf (mits niet tijdig gecorrigeerd door het volgende punt), daarna opvoeding, daarna omgeving.
Masterdam schreef:
jij vast ook wel aan kleine kindertjes zit?

Dagelijks, maar daar zijn het ook kleine kinderen voor, die redden zichzelf nog niet.

cocodee
Master
 Bericht 
Agenten schijnen nu al via FB te worden bedreigd, moet niet gekker worden......

basjuh1981
Master
 Bericht 
Omroep West schreef:
Felle kritiek na dood Mitch Henriquez, politiechef uitgemaakt voor 'Mussert'

DEN HAAG - De oppositie in Den Haag heeft forse kritiek op het stadsbestuur en de politie. Dat blijkt woensdagmiddag tijdens de vergadering in de Haagse gemeenteraad naar aanleiding van de dood van Mitch Henriquez. Volgens de oppositiepartijen discrimineren agenten in de Schilderswijk en doet de gemeente te weinig voor de bewoners. Andere partijen vinden juist dat de autoriteiten niet hard genoeg hebben opgetreden.

De 42-jarige Mitch Henriquez komt om het leven tijdens het festival Night At The Park in Den Haag op 28 juni. Uit onderzoek blijkt later dat hij om het leven is gekomen door politiegeweld. Daarna breken er rellen uit in de Schilderswijk. 246 relschoppers zijn daarbij gearresteerd. Bij de raadsvergadering woensdagmiddag zijn ook officier van Justitie Kitty Nooy en politiechef Paul van Musscher aanwezig. Hij wordt door een van de insprekers 'Mussert' genoemd.

Volgens Arnoud van Doorn van de islamitische Partij van de Eenheid hadden de rellen kunnen worden voorkomen. 'De dood van Henriquez was de laatste druppel in hoog opgelopen boosheid en frustratie. Laten we hopen dat we nu wakker geschud zijn uit de naïeve droom dat je onvrede kunt wegnemen met buurtbarbecues en dialoogsessies. Gebruik dat geld om armoede en jeugdwerkloosheid te bestrijden', zegt Van Doorn.

'Relschoppers zijn tuig van de richel'

Hij waarschuwt voor nieuwe onrust. ,De rust lijkt teruggekeerd, maar de frustratie is geen millimeter verminderd'. Meerdere partijen wijzen op het wantrouwen van Schilderswijkers tegen de politie en op beschuldigingen van discriminatie.

Richard de Mos heeft juist kritiek op 'het tuig van de richel dat massaal ging rellen'. Zij moeten wat hem betreft naar strafkampen worden gestuurd. De Mos vindt ook dat burgemeester Van Aartsen harder had moeten optreden. De VVD, Groep De Mos en ChristenUnie/SGP willen dat de relschoppers opdraaien voor de schade die ze hebben aangericht.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Onderzoek Henriquez duurt nog maanden

Het duurt nog maanden voor het onderzoek naar de dood van Mitch Henriquez klaar is. Er zijn heel veel beelden en verklaringen binnengekomen, omdat de fatale arrestatie gebeurde op een druk festival. „De mailbox van de Rijksrecherche is ontploft”, zei waarnemend hoofdofficier van justitie Kitty Nooy woensdag tegen de Haagse gemeenteraad.

Henriquez kreeg ruim een week geleden een woordenwisseling met agenten op het festival Night at the Park in het Haagse Zuiderpark. Toen de agenten hem vervolgens overmeesterden, kreeg hij geen lucht meer. Hij raakte onwel en overleed een dag later. Vijf agenten zijn geschorst en gelden als verdachten. Nooy wil de nabestaanden regelmatig bijpraten.

Na de dood van Henriquez was het enkele avonden achter elkaar onrustig in de Haagse Schilderswijk. Meer dan tweehonderd mensen werden opgepakt.

Inwoners van de Schilderswijk klagen al langer over optreden van agenten. Die zouden discrimineren. Van Aartsen ging niet in op details, maar zei wel: „Is Nederland racistisch? Nee. Komt racisme voor in Nederland? Helaas wel. Discrimineert de politie? Nee. Komt het voor dat agenten discrimineren? Helaas wel. De politieleiding is zich daar bewust van.” Meerdere partijen vroegen om een onderzoek, maar Van Aartsen wees dat van de hand. „Er zijn al stapels onderzoeken naar het functioneren van de politie. Een nieuw onderzoek zal geen nieuwe resultaten opleveren.

Bovendien vertraagt, verkrampt en verlamt een onderzoek.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article24247103.ece

=====

Politiechef in tranen om dood Henriquez

De chef van de Haagse politie, Paul van Musscher, hield het woensdag niet meer droog bij de gemeenteraadsvergadering over de dood van Mitch Henriquez. Met tranen in zijn ogen onderbrak hij zijn uitleg. Na een stilte zei hij: „Ik begrijp de emoties die dit oproept. Ook bij mij, zoals u ziet. Ik begrijp ook dat mensen uiting willen geven aan hun emoties. Maar de manier waarop dat is gebeurd in de Schilderswijk kan niet.”

Vijf agenten van Van Musscher waren ruim een week geleden betrokken bij de fatale arrestatie van Mitch Henriquez. Ze zijn geschorst en gelden als verdachten. Na de dood van de Arubaan was het dagenlang onrustig in de Schilderswijk. Inwoners van die achterstandsbuurt klagen al langer over het optreden van agenten. Die zouden discrimineren. Van Musscher zei dat de politie werkt aan verbetering.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article24247113.ece

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Van der Steur gaat onderzoek doen naar omstreden nekklem politie

Minister Ard van der Steur heeft de Inspectie voor Veiligheid en Justitie opdracht gegeven een onderzoek te doen naar de omstreden nekklem die soms door de politie wordt gebruikt.
Dat heeft zijn woordvoerder woensdagavond bekendgemaakt. De resultaten van het onderzoek moeten "ergens volgend jaar" worden gepresenteerd.

Het onderzoek gaat over de inzet van het middel, en niet naar het incident in Den Haag waarbij vorige week de arrestant Mitch Henriquez omkwam. "Daarover buigt de rijksrecherche zich", legt de zegsman uit.

Henriquez kreeg tijdens een openluchtconcert een woordenwisseling met agenten. Toen zij hem wilden overmeesteren, kreeg hij geen lucht meer. Een dag later overleed hij daaraan.

Omstanders filmden het incident. Daarop was te zien hoe de agenten ogenschijnlijk de nekklem hanteerden op de arrestant.

Doel
De woordvoerder van Van der Steur kan nog niet exact zeggen wat de doelstelling van het onderzoek wordt. "Over die vraag gaat de Inspectie zich eerst over buigen. Pas daarna kunnen we ook zeggen hoe lang het onderzoek gaat duren." Hij kan niet zeggen hoe vaak de nekklem door de Nederlandse politie wordt gebruikt.

Burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag kondigde woensdag tijdens een debat in de Haagse gemeenteraad over de dood van Henriquez al aan dat er snel een mededeling zou komen over de "vermaledijde nekklem".

De dood van de Arubaan leidde de afgelopen week tot rellen in de Haagse Schilderswijk. De nekklem is een omstreden middel. Het wordt op de Nederlandse politieacademie wel geleerd als noodmiddel, maar is in bijvoorbeeld New York al jaren verboden.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/4084660/van ... kklem.html

bernardo A.
Master
 Bericht 

Masterdam schreef:
Je begrijpt de strekking neem ik aan? Het gaat erom dat mensen over één kam worden geschoren

Het gaat er vooral om, dat er bepaalde groepen mensen zijn, Waarvan een te groot deel structureel zoveel overlast bezorgt en zo slecht integreert dat deze de hele bevolkingsgroep in een kwaad daglicht stelt. Een hondsberoerd imago bezorgt.
Daarmee wordt zo een hele groep over 1 kam geschoren.

Alleen ligt de oplossing niet in een genuanceerdere kijk op die groep, maar op en ingrijpende verandering die van die bevolkingsgroep moet uitgaan, waardoor die groep haar imago positief kan bijstellen.

Overigens was onze vrind annex valse profeet mohammed ook een pedofiel. Hij deed het met een 9 jarig meisje.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Al dan niet waar, wat heeft dit in vredesnaam met dit onderwerp te maken? Aruba is 90% christelijk.

Superkoe
Master
 Bericht 
De rellen speelden zich af in de Schilderswijk. En dat is 99% islamitisch.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Oh zo. Minderminderminder toch? Het mocht niet gezegd worden in nota bene exact dezelfde wijk van ons groter Nederlands gemeenschap. Dus ja, dan krijg je dit. Lekker weer VVD stemmen..
https://www.noties.nl/v/get.php?a=peil. ... pg&cache=0

https://twitter.com/MinPres/status/611429151753523200 :cheer:

Ik ben wel klaar met dit domme gedrag, ik ga er niet eens meer een discussie over maken. Ik stem gewoon en kijk toe. Hopen dat er nog wat mensen wakker worden met hun botte harses.

Masterdam
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Het gaat er vooral om, dat er bepaalde groepen mensen zijn, Waarvan een te groot deel structureel zoveel overlast bezorgt en zo slecht integreert dat deze de hele bevolkingsgroep in een kwaad daglicht stelt. Een hondsberoerd imago bezorgt.
Daarmee wordt zo een hele groep over 1 kam geschoren.
Dat wordt alleen gedaan door simpele zielen.

bernardo A. schreef:
Alleen ligt de oplossing niet in een genuanceerdere kijk op die groep, maar op en ingrijpende verandering die van die bevolkingsgroep moet uitgaan, waardoor die groep haar imago positief kan bijstellen.
Ik zal even in herhaling vallen want het landt niet bij je: begin jij dan maar rap met de voetbalhooligans en kinderlokkertjes in de kerk. Ik hoor het wel als ik jou daar niet meer op hoef aan te kijken he. :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
'Politie maakt zich zorgen over afschaffen nekklem'

Veel politieagenten maken zich zorgen over het mogelijk afschaffen van de omstreden nekklem.

Dat meldt AT5 op basis van een rondvraag onder Amsterdamse politiemannen en -vrouwen.

De nekklem wordt door de ondervraagden een belangrijk middel genoemd waarmee agenten zich uit gevaarlijke situaties kunnen redden.

'Als iemand heel hoog inzet qua geweld, dan zullen wij ook hoog in moeten zetten', stellen ze. "Alleen moeten wij net een stukje verder gaan, wat we moeten winnen."
Doorgesnoven

Een politieman laat anoniem ook weten dat de nekklem een gemakkelijke techniek is, die snel en goed toepasbaar is. "Als je een doorgesnoven iemand voor je hebt die geen pijn voelt, kan ik moeilijk alleen zijn handen vasthouden", meldt een ander. "Wat is dan mijn laatste optie, zou ik hem door zijn benen moeten schieten als de aanhouding niet lukt?"

Hoogleraar Jaap Timmer van de VU pleit echter op AT5 voor het gebruik van een arm-, been- of hoofdklem.
Wurggreep

De nekklem ligt onder vuur nadat in Den Haag arrestant Mitch Henriquez overleed, vermoedelijk aan zuurstofgebrek als gevolg van de verstikkende wurggreep. Minister Ard van der Steur heeft de Inspectie voor Veiligheid en Justitie opdracht gegeven een onderzoek te doen naar de omstreden nekklem. De resultaten van het onderzoek moeten "ergens volgend jaar" worden gepresenteerd.

Henriquez kreeg tijdens een openluchtconcert een woordenwisseling met agenten. Toen zij hem wilden overmeesteren, kreeg hij geen lucht meer. Een dag later overleed hij daaraan. Omstanders filmden het incident. Daarop was te zien hoe de agenten ogenschijnlijk de nekklem hanteerden op de arrestant. De dood van de Arubaan leidde de afgelopen week tot rellen in de Haagse Schilderswijk.
Noodmiddel

De nekklem wordt op de Nederlandse politieacademie wel geleerd als noodmiddel, maar is een omstreden methode. In sommige Amerikaanse steden is het bijvoorbeeld al niet meer toegestaan.

Volgens een Amsterdamse advocaat zou er twee jaar geleden ook al een man zijn overleden als gevolg van het gebruik van een nekklem door agenten.

http://www.nu.nl/binnenland/4086096/pol ... kklem.html

Cursusje UK meepakken? Daar doen ze dit niet en hebben ze bovendien geen wapen bij. Oh wacht ze hebben veel meer respect daar voor politie, hoe zou dat nou precies komen?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Citaat:
Een politieman laat anoniem ook weten dat de nekklem een gemakkelijke techniek is, die snel en goed toepasbaar is. "Als je een doorgesnoven iemand voor je hebt die geen pijn voelt, kan ik moeilijk alleen zijn handen vasthouden", meldt een ander. "Wat is dan mijn laatste optie, zou ik hem door zijn benen moeten schieten als de aanhouding niet lukt?"

Hier was het slachtoffer al staande gehouden. Maar ik heb liever een schot door mijn been dan een verstikkende wurggreep.

cocodee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Cursusje UK meepakken?
Spot on!
Daar hebben die boys met veel grotere mongolen te maken als hier, maar bij aanvang van de staandehouding laten ze al merken wie eigenlijk de lakens uitdeelt, derhalve hoeven ze niet in paniek te geraken, en kunnen ze op een verbale manier de situatie diffusen, zeg_maar. :kniktja:

Superkoe
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Maar ik heb liever een schot door mijn been dan een verstikkende wurggreep.

Schieten op een festival-terrein doe je liever niet.

cocodee schreef:
Spot on!
Daar hebben die boys met veel grotere mongolen te maken als hier, maar bij aanvang van de staandehouding laten ze al merken wie eigenlijk de lakens uitdeelt, derhalve hoeven ze niet in paniek te geraken, en kunnen ze op een verbale manier de situatie diffusen, zeg_maar. :kniktja:

Ik denk dat daar sneller een gewapend arrestatie-team komt opdagen. Zeker bij een melding van een vuurwapen.

Tommie
Master
 Bericht 

Hetzelfde artikel vermeldt in de variant van het AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... ddel.dhtml) nog de volgende tekst:

Citaat:
,,Een nekklem wordt vaker aangelegd omdat het een makkelijke techniek is. Andere technieken die we geleerd krijgen, ik weet niet of ik wel capabel genoeg ben om die altijd goed toe te passen.''

Helaas zijn de agenten ook niet in alle gevallen capabel genoeg om de nekklem toe te passen. Of om logisch na te denken. In dit geval had men de arrestant eenvoudig aan de enkels kunnen boeien, en dan wachten tot hij bedaard is. Je kan zelfs van hem afstappen: hij kan toch nergens heen.

Peugie
Master
 Bericht 
En met wat boei hem dan met de enkels vast?

WimLex
Master
 Bericht 
Peugie schreef:

Afbeelding

owww, wacht, het was retorisch :[

cocodee
Master
 Bericht 
Peugie schreef:
Afbeelding

Peugie
Master
 Bericht 
En die hadden ze daar aanwezig?

cocodee
Master
 Bericht 
Ik was er niet bij, maar ze hebben al zoveel gear, dat een paar ty-rappies er ook wel bij kunnen, toch?

Peugie
Master
 Bericht 
Ik heb geen idee. Ik was er ook niet bij.

Tommie
Master
 Bericht 

De standaard handboei voldoet bij de gemiddelde mens vast ook wel als enkelboei, en anders de bekende tie-rips. Die worden volgens mij bij grotere hoeveelheden arrestaties (die bij een festival kunnen gebeuren) wel vaker ingezet.

Nog een korps dat geïnspireerd is geraakt:

Citaat:
'Politie wurgt ontsnapte emoe'

Een ontsnapte emoe die in de provincie Groningen al een paar dagen rondliep en mensen aanviel is vrijdag door de politie gedood bij een poging het dier te vangen.

Deskundige Paul de Vos, die opgeroepen was om de struisvogelachtige te vangen, schrijft op zijn Facebookpagina dat de agenten met zijn zessen een strop om de nek van het dier deden en het daarmee hebben gewurgd. ,,De zes politieagenten namen een strop en plaatsten deze om de hals van het doodsbange dier. Vervolgens probeerden ze hem omhoog te trekken. Het dier is tijdens dit zinloze getrek aan een verschrikkelijke verstikkingsdood overleden", aldus De Vos in zijn schrijven.

Sloot
Het ontsnapte dier was vast komen te zitten in een sloot. De Vos kwam te laat om de emoe te redden. Zijn vrouw, die eerder was gearriveerd, zou samen met omstanders hebben geprobeerd de politie te laten wachten op het arriveren van De Vos. ,,De gearriveerde dienders luisterden echter niet en gedroegen zich naar onze mening sensatiezuchtig en ongepast", schrijft hij.

De Vos arriveerde vijf minuten te laat. Hij omschrijft het handelen van de politie ,,als ernstige dierenmishandeling en wellicht nog erger; ondeskundig, onprofessioneel en onzorgvuldig". Hij plaatst bij zijn post nog enkele foto's van de politie die de emoe probeert te vangen en het lichaam van het overleden dier.

Triest
De politie laat aan RTV-Noord zaterdag weten dat het niet de bedoeling was het uit een kinderboerderij bij de camperplaats in Slochteren ontsnapte dier te doden. ,,We vinden het dan ook heel triest dat hij dankzij ondanks alle inspanningen is overleden."

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Peugie
Master
 Bericht 
Tommie schreef:
De standaard handboei voldoet bij de gemiddelde mens vast ook wel als enkelboei,

Dat is jouw aanname.

Tommie
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Bron?

Het AD (excuus). Inmiddels heeft dit z'n eigen lemma gekregen.

no justice
Master
 Bericht 
Nekklem ‘bewust niet getraind’ door politie

09 september 2015 10:31

Laatste update: 09-09-2015 11:19

Voor het gebruik van van vuurwapens, pepperspray en handboeien door politieagenten zijn duidelijke regels, maar de nekklem wordt niet onderwezen en ook niet getraind door de politie, terwijl hij wel gebruikt wordt.

Dat vindt advocaat Willem Jebbink niet kunnen. In een kort geding dat woensdag diende bij de rechtbank in Den Haag, eiste hij een verbod op het gebruik van de nekklem door de politie.

Volgens de advocaat van de Staat wordt de nekklem alleen in zeer uitzonderlijke gevallen toegepast. Dat de nekklem niet wordt aangeleerd of getraind, gebeurt bewust, stelt de raadsman. Dat gebeurt zodat agenten ,,de techniek zo weinig mogelijk toepassen. Alleen als laatste redmiddel’’.

Het verbieden van bepaalde vormen van geweld zou volgens de Staat tot onwerkbare situaties leiden. ,,Een individuele agent moet zelf kunnen beslissen welk middel hij toepast.’’

Bron: http://nieuws.nl/algemeen/20150909/nekk ... r-politie/

WimLex
Master
 Bericht 
iets meer info ...

Nekklem 'bewust niet getraind' door politie

Geplaatst op 09 september 2015
Laatste update 09 september, 17:00

De politie moet stoppen met de nekklem. Die wordt wel gebruikt, maar niet onderwezen en ook niet getraind. Dat is wel het geval bij het gebruik van vuurwapens, pepperspray en handboeien. Advocaat Willem Jebbink eiste woensdag in een kort geding in Den Haag een verbod op het gebruik van de nekklem.

Volgens de landsadvocaat wordt de nekklem alleen in zeer uitzonderlijke gevallen toegepast. Dat de nekklem niet wordt aangeleerd of getraind, gebeurt bewust, zei de raadsman. Dat gebeurt zodat agenten ,,de techniek zo weinig mogelijk toepassen. Alleen als laatste redmiddel''.

Het verbieden van bepaalde vormen van geweld zou volgens de Staat tot onwerkbare situaties leiden. ,,Een individuele agent moet zelf kunnen beslissen welk middel hij toepast.''

Doel
Het kort geding tegen het ministerie van Veiligheid en Justitie is aangespannen door activist Frank van der Linde, die naar eigen zeggen als elke Nederlandse burger terecht of ten onrechte gearresteerd kan worden door de politie en die daarbij een nekklem kan gebruiken.

De nekklem werd onder meer gebruikt tegen Mitch Henriquez tijdens zijn fatale arrestatie in Den Haag. Volgens advocaat Jebbink hebben de moeder, zussen en neef van Henriquez zich achter het doel van het kort geding geschaard.

Als activist die geregeld deelneemt aan demonstraties, loopt Van der Linde nog meer risico dan andere burgers om met de nekklem te maken te krijgen, betoogde zijn advocaat woensdag voor de rechtbank in Den Haag.

De landsadvocaat twijfelt er daarentegen aan of Van der Linde wel de aangewezen partij is om dit verbod te eisen. De activist zelf zegt dat hij vorig jaar in september tijdens een arrestatie in de nekklem genomen is. Dat was bij een protest tijdens een Israël-evenement in Amsterdam. ,,Pas toen ik hoorde over Mitch Henriquez besefte ik hoe gevaarlijk dat destijds geweest is'', vertelde Van der Linde daar woensdag over.

Niet verboden
Naar het gebruik van de wurggreep loopt een onderzoek door de Inspectie Veiligheid en Justitie. Dit onderzoek wordt waarschijnlijk in 2016 afgerond. Tot die tijd is de nekklem niet verboden, liet het ministerie begin juli al weten.

Jebbink noemde het eerder ,,onbegrijpelijk dat het ministerie zo luchtig het onderzoek afwacht. Een nekklem is precies de techniek die moet worden toegepast als je iemand wilt wurgen. De dood van Mitch Henriquez toont aan hoe enorm gevaarlijk dit middel is. De politie heeft meer dan genoeg andere geweldmiddelen om arrestanten naar een bureau over te brengen. Handboeien, wapenstok, pepperspray, noem maar op.''

De rechter doet uitspraak op 17 september.

tubantia

Superkoe
Master
 Bericht 
Ben ik de enige die dit een raar verhaal vind? Het klinkt een beetje als je niet met wapen gericht kunt schieten, mag je een nekklem toepassen en het risico op de koop toenemen. Zou dat echt beleid zijn?

Kami
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Volgens de landsadvocaat wordt de nekklem alleen in zeer uitzonderlijke gevallen toegepast. Dat de nekklem niet wordt aangeleerd of getraind, gebeurt bewust, zei de raadsman. Dat gebeurt zodat agenten ,,de techniek zo weinig mogelijk toepassen. Alleen als laatste redmiddel''.

Is inderdaad apart om een 'wapen' waarin je niet getraind bent als laatste redmiddel toe te passen ?
Dan werkt pepperspray dus niet en heeft een pistool ook niets uitgehaald ?

Tja, als ze de nekklem mogen toepassen, maar er niet in getraind zijn, dan weet men ook de risico's niet van een dergelijke klem lijkt me.

Peugie
Master
 Bericht 
We worden ook niet getrained om met de schoen iemand tegen het hoofd te schoppen, toch heb ik het eens moeten doen. Het vuurwapen was geen optie i.v.m. de grote kans dat de kogel door de persoon in onbekende richting zou afketsen met alle gevaren van dien. Met mijn handen kon ik er niet bij. De verdachte diende direct uitgeschakeld te worden om dodelijk letsel bij mijn collega te voorkomen.
De aangeleerde technieken en beschikbare geweldsmiddelen zorgen niet altijd voor de oplossing van het probleem. Het vereiste blijft altijd dat het gebruikte geweld proportioneel moet zijn. Niet aangeleerde geweldtechnieken kunnen leiden tot niet voorziene gevolgen en worden dus inderdaad als laatste redmiddel gebruikt om over het algemeen een directe ernstige bedreiging te doen stoppen.

pevo
Master
 Bericht 
Appels en peren, een dergelijk gevaar was in de betreffende situatie waar de nekklem werd toegepast geen sprake van.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Als je je verzet, dan neem je inderdaad een risico. Dat is een keuze die je zelf maakt...

Pagina 6 van 8 [ 391 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast