» Openbaar » Media » Politie Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 4  [ 188 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
De 51-jarige vader die vorige week de man mishandelde die zijn dochter (14) lastigviel op Facebook, heeft het slachtoffer meerdere keren met een metalen schep geslagen. De 46-jarige Jack S. werd op zijn hoofd en lichaam geslagen, ook toen hij op de grond lag. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) maandag.

De voormalig tbs'er liep breuken in zijn armen en pols op. Ook had hij een hoofdwond en een wond aan zijn bovenbeen. Het voorarrest van Mario Haazen is maandag door de rechter-commissaris met veertien dagen verlengd.

Poging tot moord

Het OM verdenkt Haazen van poging tot moord omdat hij al langer met het plan rondliep om S. iets aan te doen en dit ook daadwerkelijk heeft gedaan. Haazen was al enige tijd op zoek naar de man. Hij maakte daar op social media en in de media geen geheim van.

Donderdag belde de vader van het 14-jarige meisje uit Asten de politie. Hij zag S. lopen op het terrein van psychiatrisch ziekenhuis De Grote Beek in Eindhoven. Haazen gaf aan tot actie over te gaan als de politie niet binnen vijf minuten ter plekke zou zijn. Agenten troffen de Facebookbedrieger vervolgens gewond aan.

Voorarrest

S. was voorwaardelijk vrij in afwachting van een strafzaak voor vergelijkbare feiten. Omdat hij zich niet hield aan afspraken met de reclassering, werd hij gezocht door de politie. De man werd donderdag in het ziekenhuis aangehouden en zit ook weer in voorarrest.

De politie onderzoekt of S. zich schuldig heeft gemaakt aan het stalken van de dochter van Haazen.

Alsie een auto had gebruikt dan had er weinig aan de hand geweest.. Hooguit roekeloos rijden.

Kami
Master
 Bericht 
Is het normaal dat ik deze keer wel begrip heb voor de dader ?

Vroeg op
Master
 Bericht 
Kami schreef:

Ja heel normaal. Ik zou hetzelfde doen. Alleen zonder politie bezoek.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Ik las het gisteren al. Hij schijnt zelfs uren te hebben staan posten. Hulde aan deze man :respect:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Waarom wordt de naam bij deze verdachte eigenlijk voluit geschreven?

Zo zijn verdere gegevens wel heel makkelijk te achterhalen; https://www.facebook.com/mario.haazen.5

bert65
Master
 Bericht 
Kami schreef:

Nee, dat is begrijpelijk. Het is wellicht niet zo slim geweest om vooraf de politie in te lichten.

Kwibus
Master
 Bericht 
Het lastige is nu dat hij door herhaaldelijk te dreigen met actie, hij zichzelf nu in een veel lastiger parket heeft heeft gebracht. Beetje dom van 'm.

Signum
Master
 Bericht 
Toch knap dat Mario de verdachte wel kon vinden en de politie niet.

Link

Mooi dat die lapzwans van een Rutte daar ook aan tafel zit met zijn "wat is er toch aan de hand met dit land". Dit is er een voorbeeld van Rutte.

Marten320TD
Master
 Bericht 

Dave schreef:
S. was voorwaardelijk vrij in afwachting van een strafzaak voor vergelijkbare feiten.

Je zou bijna de rechterlijke macht aanklagen wegens uitlokking. :boos:
Of wacht..... die hadden er al ALLES aan gedaan om die kinderlokker aan te pakken; ze hadden hem ontboden op het gerechtsgebouw. :o Nou nou, poeh poeh... dan heb je idd alles gedaan wat in je macht ligt. :applaus: :respect:

:fp: :dood:

Serieuzer: je zou de rechterlijke macht toch aanklagen vanwege nalatigheid?? Die jackass IS een bewezen onverbeterlijke actieve pedo, die laat je toch niet op onschuldige kinderen los??
En dan vindt zo'n vader die gast nog sneller dan de politie, die dat als taak, werk én specialiteit / expertise zou moeten hebben. Dan moet je je als bestuurlijke macht toch eens achter je oren gaan krabben. :x
Maar nee... men voelt zich in het kruis getast omdat zo'n Mario H. sneller en beter doet wat OM, justitie en politie hadden moeten doen, en daarmee het falen van deze overheid aantoont.
Het lijkt er bijna op dat OM en Justitie niet het eigen rechter zo zwaar bestraffen, maar het gevoel door H. in het hemd te zijn gezet. :loco: :dood:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Marten320TD schreef:
die laat je toch niet op onschuldige kinderen los??

Iedereen verdient een tweede kans. D66.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Iedereen verdient een tweede kans. D66.

Je bedoelt dat Mario het nog een keer mag proberen om die pedo nu echt uit te schakelen?

Kwibus
Master
 Bericht 
Ja. Maar eerst moet de pedo een tweede kans krijgen om de 14-jarige dochter te verleiden/aanraden/verkrachten en/of kidnappen. Want anders is het niet eerlijk natuurlijk.

Spook
Master
 Bericht 
Lastigvallen op FB staat gelijk aan aanranden of verkrachten? Doodslaan of dat proberen is dan proportioneel? Jaaaaja.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Tja, het is simpel: of je haalt de politie erbij of je doet het vooral niet.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Signum schreef:
Toch knap dat Mario de verdachte wel kon vinden en de politie niet.

Dat lukt ze doorgaans sneller als hij (de verdachte) een auto rijdt, want dan doet de catchken z'n (hun) werk. :roll:
Dan pakken ze hem natuurlijk op een verlopen APK of belastingschuld, want dat levert het meeste op.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Agenten troffen de Facebookbedrieger vervolgens gewond aan

Dus geen bewijzen dat de vader de dader ook is?

Superkoe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Lastigvallen op FB staat gelijk aan aanranden of verkrachten? Doodslaan of dat proberen is dan proportioneel? Jaaaaja.

Proportioneel is het niet helemaal. Maar als hij hem echt had willen vermoorden, was dat ook wel gelukt met die schep. Ik vermoed dat het niet verder gaat komen dan zware mishandeling.

Speedy J
Master
 Bericht 
Ik ga de strafzaak tegen deze vader met belangstelling volgen. Begrijp overigens de emoties van deze man goed, hij is er echter niet verstandig mee omgegaan.

VFred
Master
 Bericht 

Deze man heeft gedaan wat velen vanaf hun toetsenbord beweren te gaan doen als het hun kinderen overkomt. Hulde!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En zit nu vast zoals verwacht, ook hulde hhmm? Je kan wel suggereren dat 'vanaf hun toetsenbord beweren' nogal makkelijk is maar als je vast zit hebben je kind(eren) er ook niets aan.

Sterker nog wie waakt er dan nog voor hun veiligheid? De politie in elk geval niet.

Toetsenborders die iets over toetsenborders zeggen. :roll:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Begrijp ik nu goed dat jij nu een toetsenborder bent die iets zegt over toetsenborders die iets over toetsenborders zeggen?

VFred
Master
 Bericht 

:huh:
Een toetsenborder ben je m.i. pas als je zegt iets te gaan doen wat je waarschijnlijk niet gaat waarmaken. Ik heb niet beweerd iets te gaan doen. de man heeft denk ik puur uit emotie gehandeld. Als hij had nagedacht had hij het echt wel slimmer aangepakt, of helemaal niet...

Pietert
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Begrijp ik nu goed

En jij een toetsenborder die iets zegt... OHNEE!! META-LOOP!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:D

A4
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Donderdag belde de vader van het 14-jarige meisje uit Asten de politie. Hij zag S. lopen op het terrein van psychiatrisch ziekenhuis De Grote Beek in Eindhoven. Haazen gaf aan tot actie over te gaan als de politie niet binnen vijf minuten ter plekke zou zijn. Agenten troffen de Facebookbedrieger vervolgens gewond aan.

Wat een domme sukkel om de politie daar in voren over in te lichten. Man man man. Nu is het nog met voorbedachte rade ook. Komt hem nog duur te staan. Zoiets los je zonder politie op en het liefst met een auto (lage straf).

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Je kan wel suggereren dat 'vanaf hun toetsenbord beweren' nogal makkelijk is maar als je vast zit hebben je kind(eren) er ook niets aan.
Afgezien daarvan, met een toetsenbord haal je niet zoveel uit. Veel te slap. Schep is wel degelijk de beter keuze :thumb:

NoCashCow
Master
 Bericht 

De enige vraag is of het voorbedachte rade wordt als je een week vantevoren een oud barrel aanschaft...

Aanhanger
Master
 Bericht 
Nou ik denk niet dat dat de enige vraag is.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Afgezien daarvan, met een toetsenbord haal je niet zoveel uit. Veel te slap. Schep is wel degelijk de beter keuze :thumb:

Als je zo'n oud IBM toetsenbord vindt spreek ik je nog wel een keer.

Speedy J
Master
 Bericht 
VFred schreef:
als je zegt iets te gaan doen wat je waarschijnlijk niet gaat waarmaken.

En als je het goed doet, dan doe je dat precies andersom. Ja, ik niet natuurlijk heh. Maar stel. Als. Dat.

Kwibus
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Als je zo'n oud IBM toetsenbord vindt spreek ik je nog wel een keer.
Zit je weer met die voorbedachte rade :lol:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Zit je weer met die voorbedachte rade :lol:

En iedereen die nu zo'n ding op marktplaats zoekt is vanaf nu verdachte.

Signum
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Wat een domme sukkel om de politie daar in voren over in te lichten.

Tot 3 keer aan toe nog wel als ik de ex aan tafel bij Humberto mag geloven.

Kami
Master
 Bericht 
Waarom blijft ie eigenlijk vast zitten ?
Is er kans op herhaling ?

Pita
Master
 Bericht 

Nee, is alleen maar om het publiek te laten merken, dat eigen rechter spelen als de politie het af laat weten niet getolereerd wordt.

Speedy J
Master
 Bericht 
Een andere reden voor verlenging van het voorarrest kan zijn dat het strafbare feit dat deze schavuit ten laste wordt gelegd een "grote maatschappelijke impact" heeft. Nou is dat wellicht hier ook wel zo alleen niet zoals dit bedoeld is. Ik vermoed namelijk niet dat er een siddering door de maatschappij gaat vanwege gevoelens van afschuw over wat deze man gedaan heeft, eerder andersom.

Maar goed, er lopen nogal wat pedofielen -/seksuelen rond in dit land en evenzoveel slachtoffers met zich krampachtig staande houdende ouders, dus tja als deze misdadiger met een aai over de bol wordt heengezonden dan is snel het hek van de dam.

Erg? Ach. Maar het mag niet. In een rechtsstaat :nono:

zadkine
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Deze man heeft gedaan wat velen vanaf hun toetsenbord beweren te gaan doen als het hun kinderen overkomt. Hulde!

Ik zal dan ook nooit op deze manier , gewapend dus met een schep....of wat dan ook...., naar zo'n pedofiel gaan als die mijn kinderen lastig valt.
Nee, ik ga hem netjes aanspreken dat ie nooit meer op welke manier dan ook contact moet gaan zoeken met mijn kinderen, waarop die pedofiel mij dan aanvalt en ik me "helaas" moet verdedigen.

Natuurlijk ben ik nooit van plan geweest hem iets aan te doen....alleen maar mijn kinderen beschermen, niet met dreigementen, maar met een waarschuwing.

Zou het een stuk makkelijker maken voor het gerecht.

Je kunt ook een wijkagent ergens op afsturen met een waarschuwing......waarbij die waarschuwing alleen maar een waarschuwing is omdat het in effect daarvan komen afhangt van gedrag van de gewaarschuwde.
Als je bedreigt is dat onvoorwaardelijk...iets wat deze vader heeft gedaan. Althans , de pedofiel kon geen gedrag tonen waarop de vader hem met rust zou laten.

Ik hoop overigens dat er een straf uit gaat komen richting de straf die de vrouw in de Bijlmer kreeg bij het doodschieten van een aanrander. En de rechter het de poltitie en justitie zwaar aanrekent dat ze er niet binnen die 5 minuten waren danwel deze man eerder zelf gevonden hadden.

Kwibus
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
Maar goed, er lopen nogal wat pedofielen -/seksuelen rond in dit land
Groot verschil hoor, tussen pedofiel en pedoseksueel. Helaas wordt meestal pedofiel gezegd wanneer pedoseksueel wordt bedoeld.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Daarom is het ook eenvoudiger om het over pedo's te hebben.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2017/1063445/ schreef:
Ook S. zit momenteel vast. Hij werd gezocht door de politie omdat hij afspraken met reclassering aan zijn laars lapte. Hem werd in 2001 tbs opgelegd voor bedreiging, diefstal en vuurwapenbezit.

Niet echt een ongevaarlijk iemand dus. Ik kan helaas die gerechtelijke uitspraak van hem niet vinden. 2001 is 16 jaar geleden, als ie nu nog bij reclassering loopt is er toch wel heel wat aan de hand.

--
Maar iemand met een schep te lijf gaan zou je vier jaar cel kunnen opleveren;
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... 008:BC3233

Apart.

jack19
Master
 Bericht 

Ik schrik best wel van veel reacties. Meerdere botbreuken in de armen, polzen en verwondingen op het hoofd... Dat betekent meer dan 1x met flinke kracht uithalen, waarbij de ?pedo ?zich kranig heeft afgeweerd maar er is meermaals op hem ingeslagen. En dat omdat een tokkie vader denkt dat hij op de markt staat en kan bepalen dat hij het zelf wel oplost als de politie er niet binnen vijf minuten is.

Lui het spijt me zeer, ik ben 1000 procent voorstander van iemand opsporen en volgen tot de politie er is, eventueel met een ietwat hardhandige aanhouding en dreigen met je schep daarbij. En als je dan nog 1 klap geeft om te laten zien dat het menens is, á la, maar dit gaat echt te ver.

zadkine
Master
 Bericht 
Jack, ken jij iemand wiens kind bedreigd was? Werkelijk bedreigd en aangevallen?
En er dreigt herhaling? Terwijl de politie niets doet? Want dan gaat de politie buiten de wet....die kan pas wat NADAT er iets met het kind gebeurd is.

Ik ken wel zo iemand....en weet hoe hij gehandeld heeft....
ongeveer zoals ik schreef......maar dan als boodschapper de wijkagent. Waarschuwen dus maar dan met een beschrijving van wat er zou gaan gebeuren als....

zandbak
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Jack, ken jij iemand wiens kind bedreigd was? Werkelijk bedreigd en aangevallen?

Dat dus. Dan zijn een hoop vaders wel in staat tot meer dingen dan een klap met een schep. Ik kan ze ook geen ongelijk geven.
Alleen het vooraf verkondigen is niet zo slim.

jack19
Master
 Bericht 

zadkine schreef:
En er dreigt herhaling? Terwijl de politie niets doet? Want dan gaat de politie buiten de wet....die kan pas wat NADAT er iets met het kind gebeurd is.

Ik ken wel zo iemand....en weet hoe hij gehandeld heeft....
ongeveer zoals ik schreef......maar dan als boodschapper

Zadkine, voorlopig moet ik eerst het verhaal van de verdachte maar geloven..... En daar heb ik mijn twijfels al bij bij zo een figuur.
Ik heb vaak te maken gehad met zulke ouders. Vaak zijn ouders normaal en fatsoenlijk, denken met hun verstand en niet in emotie. Dat loopt altijd goed af.
Enkele keer denken ze niet, raken in de "zend" stand en gaan uit hun plaat. Daar kan je geen land mee bezeilen, want mijn wil is wet en als de politie niets doet doe ik het zelf wel. Kansloos, belemmerend en middeleeuws kanslozen gedrag, vaak van mensen die zelf geen haar beter zijn qua crimineel IQ. Het betreft nooit en te nimmer een hardwerkende antecedent loze vader.

Ik heb zelf ook kinderen en kan me veel voorstellen, maar denken dat iemand ergens verdacht van wordt, al weken vooraf aankondigen dat je hem te grazen gaat nemen en dan ook nog even bellen, de politie 5 minuten geven en het zelf maar oplossen.. He in zo een wereld leven we niet.
En ik kan redenen genoeg bedenken om nog niet tot aanhouding over te kunnen gaan, een verdachte moet wel,echt ergens van verdacht worden dat hard kan worden gemaakt bij justitie, anders staat hij met dezelfde vaart weer buiten en kan soms zelfs de hele zaak weggegooid worden.

Frustrerend: ja, ook voor de politie. Reden genoeg om dan zelf iemand met een schep te bewerken? Nee.

zandbak
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Het betreft nooit en te nimmer een hardwerkende antecedent loze vader.

Bron?

Kami
Master
 Bericht 
Iemand met een schep mishandelen lijkt me nooit voorbedachte rade.
Dan neem je wel wat anders mee, wat handzamers.

En inderdaad, het mag niet, en meneer is misschien wat te ver gegaan.
Maar kan geen medelijden hebben met het 'slachtoffer' , kan enkel hopen dat de 'dader' in deze er met een vermaning vanaf komt.
En ja, dat mag een precedentwerking hebben zodat de pedo's weten dat de kans op een pak rammel aanzienlijk is als ze kinderen benaderen voor viezigheid. De overheid neemt haar verantwoordelijkheid op dit vlak blijkbaar niet.

zandbak
Master
 Bericht 
Kami schreef:
De overheid neemt haar verantwoordelijkheid op dit vlak blijkbaar niet.

Op welk vlak wel......

no justice
Master
 Bericht 
Doodstraf voor pedofielen. Ik sta 100 procent achter de vader.

FastForward
Master
 Bericht 
Ik snap niet dat er mensen zijn die de proportionaliteit ter discussie stellen, ik ken namelijk de achtergronden hierachter een beetje. De pedofiel had via social media contact gezocht met dit meisje en ook al bloemen laten bezorgen en se** getinte berichten gestuurd. De vader is hiermee naar de politie gegaan en die heeft aangegeven niets te kunnen doen omdat de pedofiel onvindbaar was. Toen heeft de vader het heft in eigen handen genomen, begrijpelijk als de politie niets zegt te kunnen doen, het is en blijft tenslotte je dochter.

Pietert
Master
 Bericht 
Eens. En je spreekt hem aan, maakt in niet mis te verstane bewoording duidelijk dat het klaar is en geeft hem desnoods een paar tikken op z'n neus.
Je breekt niet 35% van z'n botten.

Pagina 1 van 4 [ 188 berichten ]