» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Forsberg
Respect
 Bericht 

[url][/url] schreef:
De politie installeert de komende weken tientallen nieuwe camera’s die automatisch kentekens van automobilisten fotograferen en opslaan. Een woordvoerder van de nationale politie bevestigt dat na berichtgeving door NOS. Tweehonderd flitspalen op binnenwegen krijgen camera’s met ANPR geïnstalleerd, dat staat voor Automatic Number Plate Recognition.

Via dit systeem worden de kentekens van auto’s vergeleken met een lijst van verdachte personen of gestolen voertuigen. Mocht een gestolen auto opgemerkt worden, dan kan een politieauto die in de buurt is erheen gestuurd worden. Het kan ook gaan om auto’s waarvan de apk is verlopen, of mensen die een boete nog moeten betalen.

Ik vond en las het artikel https://nos.nl/artikel/2202418-politie-gaat-ook-binnenwegen-in-de-gaten-houden-met-camera-s.html

Zijn de locaties van die APNR camera's bekend? Ik zou graag hen op FlitsNav en SpodDieControle mobiele app zien ^^
Ik las dat dit alleen voor Politie is, tegen de mensen die een boete hebben of de auto gestolen was en photo's zijn maximaal 4 weken binnen systeem houden. Maar, is dit echt informatie? Mogen andere diensten zoals Belastingdienst en Douane dit database gebruiken?
Als een auto op de "rode" lijst is, dan schijnt het in het systeem. Wat over buitenlandse auto's? Zou dit APNR camera's ook voor identificatie van buitenlandse kentekens kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld om te weten hoe lang rijdt je binnenland.
Het blijkt dat elke beweging onder BigBrother oog zal zijn lol

Pita
Master
 Bericht 

Is puur alleen voor de registratie. Zouden ze nu echt denken, dat het volk geloofd, dat er een heel team met agenten in de auto klaar zit om uit te rukken, als er één ANPR camera een hit geeft.

keokiracer
Master
 Bericht 
Remo
Master
 Bericht 
Ik zat net even te kijken naar de vereisten voor de montage van een kentekenplaat, maar wat staat hier nu;

http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/2 ... 1#Artikel7
Art. 6 schreef:
De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%.

Het ging mij om een antwoord op de vraag of je de plaat ondersteboven mag monteren

Scaniafan
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Het ging mij om een antwoord op de vraag of je de plaat ondersteboven mag monteren

Ik denk dat daar een probleem gaat ontstaan met de blauwe streep aan de linkerzijde van de plaat.

Pita
Master
 Bericht 

De kentekenplaat moet gewoon goed direct afleesbaar zijn en als hij ondersteboven zit is hij dat niet, zo simpel is dat.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Pita schreef:
als hij ondersteboven zit is hij dat niet, zo simpel is dat.

Zo simpel is dat niet. Ik kan namelijk prima iets lezen dat ondersteboven geschreven is. Een kentekenplaat ondersteboven is voor mij goed direct afleesbaar.

Pita
Master
 Bericht 

In één oogopslag ? Dat lijkt mij sterk.

Bovendien lijkt mij dat niet voor iedereen gelden. Dat zal natuurlijk ook geen stand houden voor de rechter, dan hebben de handhavers ook direct geen arendsogen meer.

Denman
Master
 Bericht 

Gewoon een trekhaak er voor. Hele volksstammen komen er mee weg als ik zo om mij heen kijk. Wordt vast niet zo snel met het handje voor geschreven.

Pita
Master
 Bericht 

Denman schreef:
Gewoon een trekhaak er voor. Hele volksstammen komen er mee als ik zo om mij heen kijk. Wordt vast niet zo snel met het handje voor geschreven

Daar hebben ze afneembare trekhaak voor uitgevonden, dan kunnen ze die voor de APK er snel afhalen.

Remo
Master
 Bericht 
Pita schreef:
De kentekenplaat moet gewoon goed direct afleesbaar zijn en als hij ondersteboven zit is hij dat niet, zo simpel is dat.
Ja, en als iemand dyslexie heeft dan lukt het ook niet. Het gaat mij er ook niet om wat jouw problemen in het dagelijks leven zijn, ik kijk gewoon wat onze wetgever hierover te vertellen heeft.

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast