» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 2 van 2  [ 60 berichten ]
djee
Master
 Bericht 
Remo schreef:
maar dit is helaas ook een product van iemands opvoeding

Ooit wel eens gehoord dat pubers zich afzetten van hun ouders :-x

Remo
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
Wat ik wel zeg /vraag : als jij in bepaalde buurten je auto niet op slot zet, ben je dan echt verbaast dat je radio weg is
Feit is dat niemand bang hoeft te zijn dat IK iemands radio zou stelen, in welke buurt dan ook.

IsIkke schreef:
Wat doe jij als je €100 op de straat ziet liggen? Raap je toch ook op? Is net zo erg, is ook van iemand anders, is ook verkeerd.
Erg vreemd dat jij een vrouw vergelijkt met 100 euro en een persoon ziet als een of ander goed waar iedereen maar aan mag zitten. Buiten het feit dat ik inderdaad die 100 euro zou laten liggen omdat ik er vanuit zou gaan dat diegene die het verloren is, het harder nodig zou kunnen hebben dan ik, heb je gewoon niet aan zaken te zitten waar je niets mee te maken hebt.

[quote=djee]Ooit wel eens gehoord dat pubers zich afzetten van hun ouders[/quote]Ook opvoeding, ik kan me niet anders herinneren dat ‘nee’ gewoon ‘nee’ was. Een beetje recalcitrantie hier en daar wellicht, maar respect was er wel voor mijn ouders en de omgeving.

Als je zo nodig aan vrouwen wilt zitten, ga dan naar een stripclub of een prostituée.

IsIkke
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Erg vreemd dat jij een vrouw vergelijkt met 100 euro en een persoon ziet als een of ander goed waar iedereen maar aan mag zitte

Jij weet zelf ook wel dat de vergelijking ging om de kern. Natuurlijk zie /vergelijk ik een vrouw niet met €100

Remo schreef:
Feit is dat niemand bang hoeft te zijn dat IK iemands radio zou stelen, in welke buurt dan ook.

Ok maar dat was de stelling / vraag niet.

Het blijft een feit dat er gebieden zijn waar je je auto niet open laat staan. Volgens mij is het zelfs zo (correct me if I'm wrong) dat de verzekering niet uitbetaald als de auto open stond.

Het blijft ook een feit dat er genoeg mensen zijn die die €100 gewoon oprapen voor zichzelf en er zelfs meer mensen zijn die dit accepteren, terwijl het gewoon verkeerd is!

Het blijft een feit dat als je je kleed en kan verwachten dat "vieze mannetjes" vieze dingen met je willen doen. Dat je dat kunt verwachten en het dus vreselijk naïef is als je reageert met : wat gek dat mensen dit doen?!

Welcome to the world! Zeg ik dan

Remo
Master
 Bericht 
Natuurlijk zijn er figuren die het sociale aspect hebben gemist in hun opvoeding, een paar jaar geleden is ook bij mij de ruit ingeslagen en was ik mijn radio kwijt. Vervelend, maar nog veel vervelender voor de dief om zo door het leven te moeten gaan.

En nog vervelender voor de nakomelingen, want bij hen zal ook steeds minder sociaal gedrag in hun opvoeding voorkomen en dat is precies wat je om je heen ziet. Aso’s brengen aso’s voort en zullen praktisch nooit veranderen. Nu zoekt wellicht ook dit type mens de kroegen en discotheken op en is de kans gewoon groter dat een vrouw wordt aangerand in een discotheek dan bij de golf club.

IsIkke schreef:
Het blijft een feit dat als je je kleed en kan verwachten dat "vieze mannetjes" vieze dingen met je willen doen. Dat je dat kunt verwachten en het dus vreselijk naïef is als je reageert met : wat gek dat mensen dit doen?!
En daar zit ons meningsverschil dus. Jij kunt je vinden in het feit dat vieze mannetjes schaars geklede vrouwen aanraken, ik absoluut niet. Al liep een vrouw naakt door een discotheek dan zou het niet eens in me opkomen om te denken dat ze graag aangeraakt zou willen worden door een wildvreemde.

IsIkke
Master
 Bericht 
Remo schreef:
En daar zit ons meningsverschil dus. Jij kunt je vinden in het feit dat vieze mannetjes schaars geklede vrouwen aanraken, ik absoluut niet

"Vinden" niet geheel. Maar ik kijk er niet van op. Ik kijk er net zo min van op als iemand waarvan zijn auto radio is gestolen. Net zo min als niemand opkijkt als iemand dat € 100 / €5 biljet oppakt

Misschien mede door mijn ziekte, ik heb het jaren "bestudeerd" hoe men zich gedraagt in discotheken. Met name omdat ik het nooit begreep (Waarom zij wel en ik niet verhaal).

En ik heb het vaak gezien hoor dat iemand Schaars gekleed "lastiggevallen" wordt en dan aan het einde van de avond met diezelfde kerel staat te frunnikken. Dat schept net zo hard een beeld hoor. En dat vind ik eigenlijk ook toevoegen aan dit verhaal.

Walker
Master
 Bericht 
Als je weet dat dat je gedrag is, dan moet je wellicht enige zelfreflectie betonen en niet meer in een discotheek komen.

hneel
Master
 Bericht 
Er is een groot verschil tussen hoe het zou moeten zijn en hoe het (helaas) in werkelijkheid is.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik vraag me wel af hoe jong ze is, er wordt inderdaad gesproken alsof ze zestien is ofzo. Kan ze zelf haar verhaal niet doen? :huh: :roll:

(zelf ook het een en ander meegemaakt in de discotheeks van het andere geslacht maar maak me er niet zo heel metoo'erig over).

Ducantoni
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Er is een groot verschil tussen hoe het zou moeten zijn en hoe het (helaas) in werkelijkheid is.

Absoluut. Getuige de verhalen van mijn ouders en grootouders.
Als je, in de jaren '50 of '60, iets deed wat niet mocht, dan kreeg je een veeg om je oren van je ouders en als die er niet waren van de buurman of -vrouw.
Doen die laatstgenoemden dat in de huidige tijd, dan kunnen ze nog rekenen op commentaar omdat je aan andermans kind zit. In de basis zijn we iets verloren wat destijds nog hoog in het vaandel stond; respect voor andermans bezittingen of in je uitingen jegens anderen. Daarnaast was er natuurlijk een veel grotere mate van sociale controle. Dat zijn we grotendeels kwijtgeraakt, onder invloed van gebeurtenissen in de jaren die daarop volgden en de cultuur die immigranten met zich meebrachten.
De wet van de woestijn, bijvoorbeeld: "wat je ziet, dat is van jou." (die heb ik niet zelf bedacht)
Wat dat betreft doen ze het in Japan beter; daar kan de juwelier zijn waren buiten uitstallen en kun je rustig een boodschapje in een winkel halen, terwijl de auto buiten met draaiende motor staat.
Als we de maatschappij beter zouden willen maken, dan moet dat beginnen bij de opvoeding en daar schort het bij een groot deel van de huidige ouders aan. Slechts een minderheid leert hun kroost waar de grenzen liggen.

IsIkke
Master
 Bericht 
:lol: als ik de verhalen van mijn ouders mag geloven.... 50/60 mijn pa is uit 36 dus die heeft dat wel redelijk actief meegemaakt. Van winkel inkomen met alleen een T-shirt en naar buiten komen volledig aangekleed tot aan een tante die met hakbijl het zuur verdiende geld aan het beschermen was omdat anders een oom ermee vandoor ging om te gokken (en hij die dus ook een keer daadwerkelijk bloedend op de trap zat te huilen om mijn moeder om te helpen)

Het was inderdaad een andere wereld :P

Pagina 2 van 2 [ 60 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast