» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 2  [ 60 berichten ]
R
Master
 Bericht 
AD.nl schreef:
Bewondering voor betoog 3FM-dj: 'Ze hebben aan mijn meissie gezeten'

Een persoonlijk verhaal van 3FM-dj Herman Hofman (30) over het #metoo-thema heeft flink wat losgemaakt bij zijn luisteraars. De dj beschreef gisteren in zijn middagshow Herman hoe zijn vriendin haar verjaardag vierde in Rotterdam en op één avond drie keer werd lastiggevallen.
Suzanne Borgdorff 07-12-17

Hofman was op de bewuste avond onderdeel van het feestgroepje, maar maakte het niet laat. ,,Want ik was echt kapot. Een paar uur later kwam mijn vriendinnetje thuis. Huilend. En dat vond ik best wel erg.''

Ze bleek slachtoffer geworden te zijn van seksuele intimidatie. ,,Eerst was ze in haar kont geknepen, daarna was er een guy, die ging vol met zijn hand onder haar jurkje. Aan de voorkant ook nog eens een keer.'' Onderweg in de auto naar huis werd ze ook nog eens tegengehouden door mannen die haar alleen door lieten als zij 'een kusje' deelde.

'Er zijn nog steeds mannen op de wereld die een gat in hun hoofd hebben'

3FM-dj Herman Hofman staat perplex. ,,Ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Die hele #metoo-discussie is redelijk op zijn eind. Maar volgens mij moeten we niet vergeten waar het om gaat, dat er nog steeds mannen op de wereld zijn die een gat in hun hoofd hebben; een bord voor de kop. Die denken dat het oké is om dit bij vrouwen te doen.''
Heftig

De dj vindt dat er 'echt nog wel' een gesprek is te voeren, zolang vrouwen tijdens het uitgaan worden lastiggevallen. ,,Drie keer op een avond: dat is heftig. Het arme kind.'' Hofman vindt het ook naar dat hij het niet voor zijn vriendin kon opnemen. ,,Ik heb haar niet kunnen beschermen, dat vond ik heel erg.''

Hofmans advies aan zijn luisteraars is aan de volgende generaties uit te leggen dat zoiets als wat zijn vriendin overkwam, niet de bedoeling is. ,,Als je zoiets ziet, grijp je in. Geef het goede voorbeeld.''

Hofman, die op sociale media actief is onder de naam Hermandeperman, kan rekenen op een stroom aan reacties. ,,Deal Herman! Ik heb een zoon van 5 en een dochter van 3. Allebei leren ze nu al: nee is nee, jij hebt niet aan een ander te zitten en een ander heeft niet aan jou te zitten & dat blijf ik herhalen de komende 20 jaar. Heel veel sterkte voor jullie!'', reageert een twitteraar. Ene 'Sams' laat weten: ,,De werkelijkheid van bijna elke vrouw, je kan de straten niet alleen op.''

Bewondering!

Mensen die weten hoe het werkt zullen het vast met me eens zijn dat het alláng te laat is.

Voor een normale samenleving waarin mensen vrolijk vrij en onbezorgd kunnen leven. Zoals niet lang geleden.

Het kan allemaal nog wel in Nederland als je je dochter in Schubbekutteveen uit laat gaan maar echt niet meer in veel steden boven de 50.000 inwoners. En anders word je niet alles verteld omdat je haar dan thuis houdt om tegen wat 'volk' te beschermen.

IsIkke
Master
 Bericht 
Hmm ja ik ben tweezijdig aan dit verhaal, natuurlijk niet te extreem maken zoals hand onder jurkje.. er zou een wet moeten komen als je dan een gast op zijn bek slaat dat dan hij nog de cell in moet.

Maar aan de andere kant (ok ik ben contact gestoord, heeft te maken met mijn ziekte) .. héél veel meiden (sloeries) lokken het bewust uit en dan krijg je een cultuur dat gewent raakt aan die sloeries en hierdoor door laat slaan naar verder (want wanneer heb je nou door dat het expres is en wanneer niet?)

Walker
Master
 Bericht 
En de olifant in de kamer die niemand wil benoemen: Wat is de afkomst van de daders?

A4
Master
 Bericht 
R schreef:
een guy,

Hier stopte ik met lezen. Godver wat heb ik een hekel aan dat soort woorden in Nederlandse zinnen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
héél veel meiden (sloeries) lokken het bewust uit en dan krijg je een cultuur dat gewent raakt aan die sloeries en hierdoor door laat slaan naar verder (want wanneer heb je nou door dat het expres is en wanneer niet?)

Verder alles goed?

Existenz
Die hard
 Bericht 
IsIkke schreef:
héél veel meiden (sloeries) lokken het bewust uit

Kun je mij eens vertellen welke signalen ze daarbij geven, want die gaan altijd aan mij voorbij.

Existenz
(gaat ook buiten Schubbekutterveen uit)

IsIkke
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Verder alles goed?

mja :P dat is mijn ervaring tenminste.. nu heb ik nooit een meid verkeerd aangeraakt (ben ik te schuw voor) .. maar als je in een disco rondloopt en je ziet een groot deel van de meiden met jan en alleman rare dingen doen.. dan ontstaat er een beeld

R
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
maar als je in een disco rondloopt en je ziet een groot deel van de meiden met jan en alleman rare dingen doen.. dan ontstaat er een beeld

Als.... Dan nog weet een echte man wat wel en wat niet; een van de problemen is juist dat de pers en praatprogramma's, net als jij , doet of de meisjes deel van het probleem zijn.
Een veel grotere groep meiden, kan niet ongestoord meer uitgaan op zeer veel plekken. Dit door dit soort doelredeneren en beleid wat niet is. ja, pappen en nathouden en wegmoffelen en als iemand eens iets zegt, dat bagatelliseren.

Juist de soort waar het om gaat, de hyena's, maken van de situatie gebruik.

Scaniafan
Master
 Bericht 
R schreef:
Ik heb een zoon van 5 en een dochter van 3. Allebei leren ze nu al: nee is nee,

Ik ben wel bang dat we straks wel de kant op gaan dat we Doornroosje niet meer voor mogen lezen omdat de prinses gekust wordt zonder haar goedvinden, zoals laatst in Engeland in het nieuws kwam.

R schreef:
,De werkelijkheid van bijna elke vrouw, je kan de straten niet alleen op.''

Mja, alleen. Wat is alleen? Mijn vriendin is laatst met 2 vriendinnen in Maastricht geweest, is toch echt niets overkomen. En bot gezegd denk ik dat het vroeger ook voor kwam maar dat het niet gezegd werd en al zeker niet wereldwijd bekend was.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Als je er niet bijverteld wat ze en hij gestemd hebben bij de verkiezingen dan komen dit soort verhalen niet zo heel direct meer aan, aan deze kant. Zal qua salariëring wel in de D66/VVD hoek zitten want die dj's scheppen tonnen binnen heh. Maargoed, ook wat vervelends meegemaakt dus met de nieuwe Nederlanders. Je verwacht het niet.

Blaataap
Master
 Bericht 

Scaniafan schreef:
En bot gezegd denk ik dat het vroeger ook voor kwam maar dat het niet gezegd werd en al zeker niet wereldwijd bekend was.

Dit is ook wel zo. Het is nu alleen makkelijker om er ruchtbaarheid aan te geven. Ook vroeger waren er echt wel straten en soms wijken waar je beter niet 's nachts langs kon fietsen. Dat wist iedereen. Dit is dan ook geen nieuw probleem en het beperkt zich ook niet tot één geslacht. Eigenlijk raar dat we er niet meer aan proberen te doen met zijn allen.

IsIkke
Master
 Bericht 
R schreef:
doet of de meisjes deel van het probleem zijn.

dat zeg ik niet, ik zeg dat er mensen zijn die het verpesten voor de meisjes en er genoeg "mannen" zijn die ook hier in de war door raken.

ik praat het absoluut niet goed en ik geef zeker niet de meisjes de schuld.. ik zeg alleen dat niet iedereen perfect is, en als er dan mensen zijn die van die imperfectie misbruik maken er situaties ontstaan die niet door de beugel kunnen.

hneel
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ik ben wel bang dat we straks wel de kant op gaan dat we Doornroosje niet meer voor mogen lezen omdat de prinses gekust wordt zonder haar goedvinden, zoals laatst in Engeland in het nieuws kwam.

In de oorspronkelijke versie deed de prins heel andere dingen met haar terwijl ze sliep. :x

bruintje beer
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
, ik zeg dat er mensen zijn die het verpesten voor de meisjes en er genoeg "mannen" zijn die ook hier in de war door raken.
Alle vrouwen maar een hoofddoekje om dan? Zou wel veel gezeik oplossen...

IsIkke
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Alle vrouwen maar een hoofddoekje om dan? Zou wel veel gezeik oplossen...

:[ zoiets :P

KanarieVW
Master
 Bericht 
Natuurlijk is het een feit dat je niet aan iemand moet zitten op wat voor ongewenste manier dan ook.
Je kan niet zeggen dat sommige vrouwen het uitlokken, maar als je dergelijke aandacht niet wenst zorg er dan ook voor dat je die niet krijgt. Vaak kleden ze zich opvallend, se xy, uitdagend om juist aandacht te krijgen. Dan krijg je dus soms ook aandacht van gasten waarvan je dat precies niet wilt. Gast is dronken met zijn vrienden, even stoer doen of iemand vangt echt gewoon de verkeerde signalen op, want ik weet zeker dat veel van de meiden in een kroeg of club maar al te graag in hun kont worden geknepen en juist opzoek zijn naar die aandacht.

En nee het is nooit je eigen schuld, maar als het 3x op een avond gebeurt heb je waarschijnlijk onbewust iets uitgestraald. Nogmaals, ik keur dat soort dingen af! Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat signalen verkeerd begrepen worden na bijvoorbeeld wat oogcontact. Een vrouw denkt gewoon wat onschuldig te flirten en de man denkt hey! die wil wat van me.

R
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
waarschijnlijk onbewust iets uitgestraald

Alle Westerse vrouwen zijn hoeren! Alle niet moslims zijn minderwaardig, die mag je gebruiken.

Het ligt een beetje aan wat het uitgangspunt is van de 'overlastgever' is.

Spook
Master
 Bericht 
R schreef:
Het arme kind

Als je zo praat over je eigen vriendin spoor je ook niet. Tenzij je een sugar daddy bent.

hneel schreef:
In de oorspronkelijke versie deed de prins heel andere dingen met haar terwijl ze sliep.

Ach, zo anders was het niet. Er moest nog steeds wat passen, en het ging uiteindelijk toch om een slippertje.

A4
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
als het 3x op een avond gebeurt heb je waarschijnlijk onbewust iets uitgestraald.

Dat dus.
Wel is het zo dat alle multiculturele pareltjes die we met bootladingen binnenhalen 'ietsje' (*kuch*) andere normen en waarden hebben, maar toch.

HypHyper
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
Maar aan de andere kant (ok ik ben contact gestoord, heeft te maken met mijn ziekte) .. héél veel meiden (sloeries) lokken het bewust uit en dan krijg je een cultuur dat gewent raakt aan die sloeries en hierdoor door laat slaan naar verder (want wanneer heb je nou door dat het expres is en wanneer niet?)

Het ligt aan je ziekte.

djee
Master
 Bericht 
Walker schreef:
En de olifant in de kamer die niemand wil benoemen: Wat is de afkomst van de daders?

Dat was helaas ook het eerste wat bij mij op kwam, als we dan toch helemaal open en eerlijk gaan doen, vertel dan meteen wat voor gasten dit doen. Mijn vrouw is vroeger ook lastig gevallen en aangerand, dit waren alle Marokkanen.

IsIkke schreef:
met mijn ziekte)

Is de Islam nu eindelijk erkend als een ziekte :P

Christafari
Master
 Bericht 
Wat voor ziekte hebben we het over?

Speedy J
Master
 Bericht 
Als het drie keer gebeurt dan heb je onbewust wat uitgestraald?

Oei, hellend vlak hoor. Onbewust wat uitstralen... je hebt het over de interpretatie. En die is van degene die er wat van vindt. En daar gaat het mis.

Basisnorm is dat je van een ander afblijft tenzij er consensus is over contact. Al staat een vrouw naakt aan de bar, je hebt er af te blijven. Tenzij ze je uitnodigt. Maar uitstraling is geen uitnodiging. Een eigen interpretatie is geen uitnodiging.

Wat een land joh dat dit normbesef zo afglijdt.

IsIkke
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Het ligt aan je ziekte.

Christafari schreef:
Wat voor ziekte hebben we het over?

PDD-NOS

KanarieVW
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:

We doen net of het iets van deze tijd is, omdat het nu veel aandacht krijgt.

R
Master
 Bericht 
Zit een verband in: Europawijd:

Aanrandingen in nieuwjaarsnacht in Keulen; tegelijkertijd ook in andere steden in Duitsland, Zweden en een paar andere landen.
In Rotterdam trouwens elk weekend.

Voetbal(winst)rellen; in Nederland, België en Frankrijk minimaal.

Auto's in de fik: Veel steden in Nederland, in België en nog veel meer in Frankrijk.

Uitgebreide rellen na incidenten zoals Mitch; georganiseerd en uitgebreid en steeds vaker dagenlang.

Zwakkeren pakken in de samenleving: Overal!

R
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:

Kreeg het maar aandacht die het verdiend. Het tapijt waar veel ondergeschoven wordt, is velen malen groter.
En nee, het is al tientallen jaren zo. Het wordt wel heftiger.

En ja, in de provincie merk je (nog niet altijd) niet zoveel. In Maastricht durf ik m'n dochter ook wel te laten gaan.

Maar goed als onwetenden eens een excursie meewillen. Voor veel mensen geldt van als ik het niet zo is het vast niet zo erg. Wel zo veilig.

IsIkke
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:

Wederom deels mee eens. Maar je doet alsof deze "norm" afgegleden is aan één kant van het verhaal. Disco's zijn geheel anders dan vroegah. Waar je vroeger op 1 m2 met zijn 2en stond te dansen, is het nu makkelijk 5 tot 6 man. Heel de kledingstijl is anders geworden, gedragscode is anders geworden.

Mijn punt hiermee is: inderdaad de norm is afgegleden, maar dus aan beide kanten. Het één heeft de ander beinvloed en vice versa en nu zijn we beland waar de onschuldigen lijden onder de massa. Maar ook hier aan beide kanten van het verhaal, de loser als ik die geen idee heeft wat hij moet doen in een discotheek wordt direct afgeschilderd als sexuele monster, die in een hoekje naar zijn prooi op zoek is.

(en dit is allemaal uit observaties van iemand die dus in discotheken situaties heeft proberen te ontcijferen hoe willekeurig volk met willekeurig volk omgaat :P )

R
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
de loser als ik die geen idee heeft wat hij moet doen in een discotheek wordt direct afgeschilderd als se** monster, die in een hoekje naar zijn prooi op zoek is.

Nee. Diegenen waar de openingspost over gaat, zijn niet die jij beschrijft.

Dit is geen metoo discussie maar het gaat over bovengenoemde olifant Je woont niet in Rotterdam he. :duh:

IsIkke
Master
 Bericht 
R schreef:
Nee. Diegenen waar de openingspost over gaat, zijn niet die jij beschrijft.

Inderdaad, maar de genen die ik beschrijf worden ook zo afgeschilderd als ze een keertje blunderend bezig zijn. Vaak genoeg de verwalgde blik meegemaakt hoor (en nee, nog steeds heb ik nooit een meid aangeraakt op "die manier")

De DJ noemde dat het 3x op een avond gebeurde maar liet niet precies weten wat. Kans is groot dat 1 van die drie net zo onschuldig is als de beschrijving van mij. (wederom "kans" misschien waren ze alledrie sexpredators.. maar dat weten we dus niet)
R schreef:
Je woont niet in Rotterdam he

zoetermeer, mijn stapgebied was rotterdam :P

Speedy J
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:

Is dat zo? Volgens mij zijn wij beide niet net uit de puberteit, naar mijn idee was het vroegah toch echt een stuk minder erg. Ja oké, het kostte vroeger een knul die zich niet gedroeg dan ook een paar tanden. Nu lijkt het meestal straffeloos mogelijk...

Maar juist als het normbesef vervaagt, lijkt het mij goed om heel erg duidelijk te zijn in grenzen stellen (sneu maar nodig).

R
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
zoetermeer, mijn stapgebied was rotterdam :P

Oh Ok :P

Signum
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
vroegah

Vroegah werd, wanneer het bekend was wie zoiets gedaan had, een dergelijk figuur stevig aangepakt door een aantal kennissen en vrienden van het slachtoffer. Tegenwoordig zijn we allemaal te slap om ook maar één vinger uit te steken.

Overigens blijf ik me wel verbazen over de naïviteit waar sommige vrouwen mee blijven lopen. Ik liet mijn vriendin vroeger (en nu al helemaal niet) echt niet alleen op stap gaan.. Als ze al laat van haar werk moest vertrekken in het donker op de fiets had ze al voor de zekerheid een busje pepperspray in haar tas.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Het erge is dat die daders wellicht zeggen; ze was zo opwindend in die rok, en ik deed mijn natuurlijke behoeftes voorrang geven.

Ik hoor dit op het werk regelmatig maw

Bambi killer
Master
 Bericht 
Wat een bla bla verhaal zeg van 3fm

snovvdog
Master
 Bericht 
Tja ik zie het ook wel gebeuren, en ik zou dan nog zelfs zeggen dat in de club in je kont geknepen worden nog het minste van je zorgen is.

Gebeurt zelfs buiten door random voorbijgangers. Vorige week nog meegemaakt bij een vriendin (die trapte diegene dan wel gelijk tegen z'n scheen).
Je hebt ook groepjes die gewoon letterlijk meisjes blokkeren als ze gewoon langs wil fietsen en haar lastig vallen.
Verder de standaard naffers die vragen of meisjes willen trouwen terwijl ze er naast blijven rijden in hun dure huurauto. Of sissende jongeren die vervolgens gaan schelden met kk hoer als vrouwen het negeren.
Ook Afrikanen meegemaakt die gewoon 45 minuten blijven hangen en de hele tijd proberen een date te scoren, snappen de normen hier niet en reageren niet op hints.

Alleen duidelijk&direct zijn lijkt te helpen, en dan natuurlijk niet als je alleen bent (want zij zijn vaak met een groep).

Ik vind dat we niet moeten overdrijven, in de club iemand die ineens tegen aan aan het rijden is, of tegen je bil slaat, dat maak ik zelfs mee (en dan niet in de Keerweer of een andere homo tent).

Maar aanranding zoals in het artikel of mensen tegenhouden/intimideren, ja, dat is een groot probleem in 010 hier.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Het erge is dat die daders wellicht zeggen; ze was zo opwindend in die rok, en ik deed mijn natuurlijke behoeftes voorrang geven.

Wat mij betreft geldt dan: Jij doet niet meer mee :dag:

Exceln00b
Die hard
 Bericht 

Walgelijk. Hoe kan zoiets gebeuren vraag ik mij dan ook af. Liep ze rond in een redlight district in een minijurkje ofzo, je zou het haast denken.

Niet dat het iets afdoet aan het leed, maar drie keer? Je zou haast denken dat het één en hetzelfde groepje is geweest of iets dergelijks.

Ducantoni
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Je kan niet zeggen dat sommige vrouwen het uitlokken, maar als je dergelijke aandacht niet wenst zorg er dan ook voor dat je die niet krijgt. Vaak kleden ze zich opvallend, se xy, uitdagend om juist aandacht te krijgen.

Het is jammer dat er tot nu toe nog geen vrouw haar visie heeft gedeeld op deze gang van zaken.
De grootste ergernis is dat ze zich gewoon willen kleden op een manier die ze zelf willen en waarbij ze zich prettig voelen.
In plaats van de schuld bij de vrouw in kwestie te leggen, is het eens een zaak van opvoeden en dat ontbreekt er nogal eens aan bij -met name- laagopgeleiden en kinderen van bepaalde groepen immigranten.

IsIkke
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
De grootste ergernis is dat ze zich gewoon willen kleden op een manier die ze zelf willen en waarbij ze zich prettig voelen.

ook weer zo'n twijfelgevalletje hoor.. ik voel me ook comfortabel in speedo, zie je me toch ook niet mee een disco ingaan?

"ja" ik ben het eens met als je je wat sexier kleed, dat het niet direct tot problemen moet zorgen. "maar" er zijn uitersten, en deze grens is steeds verder verruimd en op een gegeven moment is het gewoon vragen om problemen. Met name van mensen die inderdaad onder de groep "laagopgeleiden en kinderen van bepaalde groepen immigranten" vallen

even een ander uiterste.. als ik bijv een swastika op mijn voorhoofd laat tatoeëren stap ik toch ook op tenen? Kan ik er toch ook vanuit gaan dat mensen mij wel willen aftuigen? Zo zijn er meer dingen, waaronder "kunnen verwachten" dat minder opgeleiden / kinderen van bepaalde groepen /mensen met wat alcohol op, on-menselijk reageren als je je kleding tot een uiterste brengt

Dit maakt het natuurlijk niet goed. Maarja that's life.

Scaniafan
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
ik voel me ook comfortabel in speedo, zie je me toch ook niet mee een disco ingaan?

Maar als je dat zou doen, is dat dan een vrijbrief dat vrouwen en homosexuelen maar aan je mogen zitten omdat zij vinden dat je dat uitlokt?

IsIkke
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Maar als je dat zou doen, is dat dan een vrijbrief dat vrouwen en homosexuelen maar aan je mogen zitten omdat zij vinden dat je dat uitlokt?

Natuurlijk niet, maar houdt dat in dat ze dat niet doen? Ik weet dat ik dat soort reacties "kan" uitlokken als ik zo zou lopen. Sterker nog ik ben meer bang voor niet homo's / homohaters als ik dat zou doen.

Dat jij en ik meer accepteren en normaal mee om kunnen gaan. Houdt niet direct in dat je buurman/de turk op de hoek/de pool van de supermarkt dat doet.

Eigenlijk JUIST omdat we meer accepteren zijn die verschillen steeds groter geworden en komen dit soort situaties meer voor.

Remo
Master
 Bericht 
Het zijn echt niet altijd de 'mannen' met nektasjes hoor, mijn vriendin is het ook overkomen op haar werk door 2 collega's. En dan gaat het over een belastingadvies kantoor met 15 locaties en 1000+ werknemers in Nederland. Praktisch allemaal hoger opgeleid, lease auto en goed salaris.

Ging om 2 (autochtone) mannelijke collega's, beide getrouwd, beide een kind, en dagelijks opmerkingen die véél te ver gingen, berichten via de interne chat, om 17:30 opwachten op de parkeerplaats om 'even de deur open te houden', achter haar aanrijden, etc. In dit geval een leidinggevende en collega die beide een jaar of 10 bij het bedrijf werken.

Ze heeft gesprekken met de vertrouwenspersoon gehad op het hoofdkantoor, maar de partners van de lokale vestiging trekken zich er niets van aan en vinden dat zij zich niet zo moet aanstellen. Vanaf februari heeft ze een andere baan, maar wanneer dit niet het geval was geweest dan zouden ze simpelweg haar contract niet hebben verlengd. Vlak voor dat het bij haar begon was namelijk een andere vrouwelijke collega hetzelfde overkomen en die hebben ze op non-actief gezet omdat ze voor onrust zorgde.

Het is gewoon 'teveel gedoe' voor de werkgever om je hier druk over te maken.

Bussloo
Master
 Bericht 
Tegen het kruisgraaien, al weet ik niet of een vinger ook blijft hangen:
Afbeelding

shootme
Master
 Bericht 
R schreef:
,Ik heb haar niet kunnen beschermen,

Iets met gelijke rechten, vrouwen zijn ook sterk... willen ook hetzelfde verdienen... Dan moeten ze ook zichzelf kunnen beschermen.. Niet alleen de lusten van gelijke sekse, maar ook de lasten!

(ik praat het hiermee niet goed, ik geef alleen aan dat vrouwen best van zich mogen afschoppen en niet moeten verstijven en slachtoffer moeten spelen.)

Ducantoni
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
even een ander uiterste.. als ik bijv een swastika op mijn voorhoofd laat tatoeëren stap ik toch ook op tenen?

Dat zou je kunnen beschouwen als provoceren, hetzelfde als kleding dragen met daarop controversiële uitingen. Een korte rok is duidelijk iets anders dan een lange, maar bedenk even dat er in o.a. Amersfoort een school is waar vrouwen geacht worden een rok te dragen, terwijl we in den lande al lang een "broekencultuur" hebben. Zouden die (jonge) vrouwen dan ook "vragen" om ongewenst gedrag van mannen, omdat ze gedwongen worden die kledij te dragen?

basjuh1981
Master
 Bericht 
IsIkke schreef:
als ik bijv een swastika op mijn voorhoofd laat tatoeëren stap ik toch ook op tenen?

Je bent Hindoe geworden?

IsIkke
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Dat zou je kunnen beschouwen als provoceren, hetzelfde als kleding dragen met daarop controversiële uitingen. Een korte rok is duidelijk iets anders dan een lange, maar bedenk even dat er in o.a. Amersfoort een school is waar vrouwen geacht worden een rok te dragen, terwijl we in den lande al lang een "broekencultuur" hebben. Zouden die (jonge) vrouwen dan ook "vragen" om ongewenst gedrag van mannen, omdat ze gedwongen worden die kledij te dragen?

het is een verschuiving van acceptatie. vroeger was een lange rok en 100 lagen ondergoed gewoon. nu zie je zelfs meiden hun reet flossen in de disco en daar is de één een heel stuk gevoeliger voor dan de ander.

wederom ik praat het niet goed, zal ik ook niet willen. Maar ik vind het wel vallen onder provocatie .. danwel niet bewust.

Remo
Master
 Bericht 
Nee, het is wellicht ordinair, maar dit is helaas ook een product van iemands opvoeding. Wanneer iemand zich ordinair kleedt is dit geen vrijbrief om maar aan iemand te zitten.

Wanneer ik mijn auto niet op slot zet is het ook geen uitnodiging om de radio eruit te slopen.

IsIkke
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Wanneer ik mijn auto niet op slot zet is het ook geen uitnodiging om de radio eruit te slopen.

Ook mee eens en ik zeg ook niet dat ze dan je autoradio moeten pikken.

Wat ik wel zeg /vraag : als jij in bepaalde buurten je auto niet op slot zet, ben je dan echt verbaast dat je radio weg is?

Dat probeer ik dus te zeggen, als je iets doet waarvan je een bepaalde uitkomst van kan verwachten, waarom dan zo naïef zijn dat je verbaast reageert?

Praat het het goed? Nee natuurlijk niet, maar ik durf te wedden dat ook jij niet overal je auto open laat staan

En dat is zeker niet te wijten aan alleen opvoeding. Ik bedacht mij zojuist :

Wat doe jij als je €100 op de straat ziet liggen? Raap je toch ook op? Is net zo erg, is ook van iemand anders, is ook verkeerd.

Ok zetten we de drempel wat lager, € 5 denk je: dat mist toch niemand?.. Maar wat als deze nou net van dat jochie om de hoek was, die met veel gezeur hier een water pistooltje voor ging kopen?

Ja dit is een volledig andere wereld. Maar dat bedoel ik dus met verschuiven van normen en waarden, wanneer is het te veel verschoven?

Pagina 1 van 2 [ 60 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast