» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   



 Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Een brede samenwerking van 32 verkeersorganisaties roept de politiek op om veilig verkeer een nationale prioriteit te maken. De organisaties, onder aanvoering van ANWB, SWOV, Veilig Verkeer Nederland en het Verbond van Verzekeraars presenteren vandaag het Verkeersveiligheidsmanifest waarin ze dit voorstellen.

Om het aantal verkeersdoden in Nederland terug te dringen, zou de politie veel meer moeten controleren in het verkeer, aldus de partijen. De betrokken organisaties hebben een plan uitgewerkt met vijf kernpunten om het verkeer op de weg veiliger te maken.

Het aantal staandehoudingen is de afgelopen jaren sterk gedaald en dat heeft zijn weerslag gehad op het aantal verkeersdoden, zegt directeur Frits van Bruggen van de ANWB tegen het Radio 1 Journaal. Meer handhaving in het verkeer kan volgens de opstellers van het manifest alleen al leiden tot 70 tot 90 doden per jaar minder. Of de veranderde nadruk op verkeerscontroles ook moet leiden tot meer agenten wil hij niet zeggen. Het gaat hem om de aandacht voor de verkeersveiligheid.

Verkeersgedrag
Voor de organisaties is verkeersgedrag een belangrijke pijler van het manifest, naast een goede weginrichting en verkeershandhaving ,,Te veel drinken en te hard rijden zorgen respectievelijk voor ongeveer 20 procent en 30 procent van de ongevallen, en daarbovenop komt nog een groeiend probleem: afleiding door gebruik van de smartphone. De coalitie roept het nieuwe kabinet op te onderzoeken welke middelen effectief zijn om deze problemen te bestrijden.''

In 2015 steeg het aantal verkeersdoden voor het eerst in jaren en kwam het uit op 621. Het aantal ernstig gewonden stijgt al jaren en kwam twee jaar geleden uit op 21.000. De maatschappelijke kosten van verkeersongelukken zijn volgens de coalitie 'maar liefst 14 miljard euro per jaar, kijkend naar onder meer (blijvend) letsel, materiële schade en kosten door vertraging'.


Ogre
Master
 Bericht 
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
roept het nieuwe kabinet op

Er is nog nix..

18vti
Master
 Bericht 
Oudjes op electrische fietsen en domme appende (liefst ook nog met muziek in de oordopjes) fietsers die zichzelf de dood in jagen, laten ze daar maar aandacht aan geven in de binnensteden en wegblijven van de snelwegen :woop:

djee
Master
 Bericht 
18vti schreef:
domme appende (liefst ook nog met muziek in de oordopjes) fietsers mens? (In het verkeer)

Fixed it 4 u :lief:

snovvdog
Master
 Bericht 
Wanneer komt er eens een dringende oproep voor de verbetering van mobiliteit. Meer mensen die sneller en meer van A naar B kunnen reizen :[ .

Walker
Master
 Bericht 
Ze hebben het geprobeerd: meer mensen. Maar de mensen begonnen nu al te klagen terwijl alleen de toiletten nog maar uit de trein waren gehaald. De volgende stap zou zijn het verwijderen van de stoelen. Maar dan moest er helemaal dwang bij komen om mensen in de trein te krijgen.

Dus voorlopig gaat men verder met automobilistje pesten.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Electrische fietsen verbieden en het verkeer terugdringen door het land zo snel en diep mogelijk een recessie in te jagen. Zo moeilijk is het niet om de score van afgelopen jaren te verbeteren.

snovvdog
Master
 Bericht 
Wat, waarom zou e-bikes willen verbieden?

Of vind je de veiligheid een probleem? Die fietsers hebben grotendeels zichzelf ermee, wat is het probleem?

Iedereen juist op e-bikes, de gemiddelde snelheid op het fietspad lekker omhoog, dat iedereen ten minste 30-35 gaat ipv. dat trage getrut nu.
Langzaam verkeer juist ontmoedigen.

Kwibus
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Langzaam verkeer juist ontmoedigen.
Precies. Sneller verkeer is sneller dood nietwaar 8)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ga dan clinics acrobatiek organiseren in bejaardenhuizen. Uiteraard zonder veiligheidsmiddelen want dat is niet uit hun tijd.

snovvdog
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Precies. Sneller verkeer is sneller dood nietwaar 8)

Verkeersveiligheid, is de laatste 10-15 jaar, zeker vergeleken met 20+ jaar geleden, niet echt meer een probleem te noemen.

De scheve verhouding tussen vraag en aanbod van mobiliteit en toegenomen kosten om van A naar B te gaan wel.

Marten320TD
Master
 Bericht 
 
ELK ongeval dat gebeurt in een straal van 800 meter van -om het even welk- vervoersmiddel wordt door deze types als "verkeersongeval" gelabeld. U pleurt van de keukentrap omdat u autoshampoo wilde pakken? Auto -> =verkeer -> verkeersongeval.

NIKS over de oorzaken van de toename van ongevallen: MEER verkeer (goh?!) MEER ouderen op voor hen te snelle e-bikes, teveel turen op smartphones in het verkeer etc. Plus natuurlijk het negeren van alle overtredingen die niet geautomatiseerd / door Bokito's gedaan kunnen worden en dus geld KOSTEN ipv opbrengen.

dabeetle
Master
 Bericht 
Ik weet de oplossing: Een algeheel verbod op welke vorm van verplaatsing dan ook. Als we het nou in laten gaan op 1/1/2018, om mindernacht, dat vanaf dat moment het voor iedereen verboden wordt nog maar 1 stap te zetten, of zich op welke andere manier dan ook te verplaatsen.

De natte droom van de betreffende organisaties: 0 ongevallen en 0 verkeersdoden in 2018! :respect:

18vti
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
betreffende organisaties


In en in triest dat daar geld aan verspilt wordt.....Laat ze naar India vertrekken, daar is nog wel wat te doen.

Hoeveel kinderen gaan er niet onnodig dood door wiegendood? Ga daar maar naar kijken

 Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…