» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 717.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 8  [ 360 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Fin. Dagblad schreef:
Voorzitter Jeroen Dijsselbloem van de eurogroep zinspeelt op kwijtschelding van een deel van de schulden van Griekenland aan andere eurolanden.

Dijsselbloem doet zijn uitlatingen in de Griekse krant Kathimerini. Het gaat om het eerste steunpakket voor Griekenland dat niet via het Europese noodfonds loopt, maar via rechtstreekse leningen aan het land is verstrekt.

Meer doen
'De eurolanden zijn bereid om meer te doen als dat nodig is om Griekenland te helpen, op voorwaarde dat het programma volledig is geïmplementeerd', aldus de eurogroepvoorzitter. 'Het moment waarop we van plan zijn om na te gaan of het programma oplevert wat was beoogd, zowel wat betreft implementatie als economisch herstel, is volgend jaar voor de zomer.'

'Er is nog geen beslissing genomen over de specifieke aspecten, dus ik kan nog niet zeggen of er op dat moment een afschrijving van bilaterale leningen zal plaatsvinden', aldus Dijsselbloem.

Garantie
In december vorig jaar besloten de eurolanden de steunverlening aan Griekenland te hervatten nadat grote twijfel was ontstaan over de haalbaarheid van de doelstellingen ervan. Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) wilde dat de eurozone een deel van de leningen aan Griekenland zou kwijtschelden zodat een houdbaar niveau van de Griekse staatsschuld zou worden bereikt.

De eurogroep besloot toen nog niet daartoe, maar garandeerde wel dat de staatsschuld in 2020 op 124% van het bbp zal uitkomen. Als dat onhaalbaar lijkt te zijn, zullen de eurolanden met 'aanvullende maatregelen' komen, zo beloofden zij in december.
Dijsselbloems woordvoerder vindt dan ook dat diens uitspraken volledig in lijn liggen met het eurogroepbesluit van december: 'Minister Dijsselbloem zinspeelt nergens op, maar herhaalt wat de eurolanden in december 2012 zijn overeengekomen: "Greece and the other euro area Member States are prepared to take additional measures, if necessary, to ensure that this objective is met."'

Bevestiging
Algemeen werd aangenomen dat kwijtschelding van schulden een van de opties is. Dijsselbloem bevestigt dat nu expliciet. In december zei hij nog, als minister van Financiën, dat ‘er brede weerstand tegen het nu afschrijven’ is en dat hij dit uitgangspunt ‘niet te gemakkelijk wil loslaten’.
Duitsland hintte er al op dat na 2016 nagedacht zou kunnen worden over het afschrijven van een deel van de leningen aan Griekenland. De eurogroepvoorzitter stelt duidelijk dat deze beslissing al over een jaar kan worden genomen.

Meer tijd
Dijsselbloem laat ook de mogelijkheid open dat Griekenland meer tijd krijgt om de begrotingsdoelen te halen. 'In zijn algemeenheid staat de Europese Commissie meer differentiatie tussen landen toe, waarbij gekeken wordt naar de specifieke sociale en economische omstandigheden in elke lidstaat. De Commissie past die gedifferentieerde aanpak al toe op begrotingsmaatregelen waarbij sommige landen toestemming krijgen om meer tijd te nemen om hun begrotingstekort terug te dringen. Dat moet ook voor Griekenland gelden.'

Directe bankensteun
Onduidelijk is nog of Griekenland en Ierland aanspraak kunnen maken op directe bankensteun uit noodfonds ESM. In de steunpakketten voor deze landen is een deel van de lening bestemd voor de zwakke bankensector. Nadeel van die aanpak is dat de schuldenlast van die landen groter wordt vanwege die bankensteun. Daarom willen de eurolanden in de toekomst banken direct vanuit het ESM kunnen steunen, zonder dat dit op de schuld van het desbetrefeffende land drukt. In juni beslist de eurogroep hierover.
'Of de directe herkapitalisatie toegankelijk zal zijn voor landen die al onder een programma vallen en hun banken al geherkapitaliseerd hebben, is nog niet besloten', zegt Dijsselbloem. 'We proberen een overeenkomst te bereiken voor de zomer.'

Ik heb mijn grote twijfels over het verstandelijke vermogen van de minister van financiën.

Wij moeten miljarden bezuinigen en we gaan de Grieken en andere zwakke broeders leningen kwijtschelden. Zijn we gek geworden of hebben we last van een zonnesteek.

tjappie (Guus)
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Zijn we gek geworden

Ditte...eerst allemaal zeggen we houden de poten stijf en achteraf, heel voorzichtig naar voren brengen dat het terug betalen niet gaat lukken :dag: :thumb_d:

Recht toe recht aan, zeggen ze het nooit, altijd met een grote bocht :fp:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Net alsof dit niet te verwachten was.

EK055
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Net alsof dit niet te verwachten was.
Dat dus. Alles voor de eussr als eeuwige transferstaat met uitgebreide baantjescarrousel voor mislukte politici (excuseert het pleonasme).

Superkoe
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Wij moeten miljarden bezuinigen en we gaan de Grieken en andere zwakke broeders leningen kwijtschelden. Zijn we gek geworden of hebben we last van een zonnesteek.

Ga dat maar eens uitleggen als politicus. Dat krijgt zelfs de VVD niet verkocht.

Peter.B
Master
 Bericht 
NEE NEE NEE NEE!!!!!

Begin het onderhand aardig zat te worden.

En wat als wij hulp nodig hebben, helpen de Grieken, Italianen, turken, Marrokanen ons dan ook?

Denk het niet, lekker naief allemaal.
Onderhand zit ik echt van laat het maar allemaal lekker ploffen.
Dat griekse problemen opgelost moet worden ok, maar bezuinigen van de EU, worden opgelost door ons gewoon meer te betalen, NEEEEEEE!

Wij mogen weer meer betalen aan de EU, en dat van griekenland zou kwijtgescholden worden?
Kom nou....

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Dan schelden ze ook mijn hypotheek maar kwijt :boos: :boos:

Slecht plan van de eurogroep :thumb_d:

vw-driver
Master
 Bericht 
Een Papadopoulos weer in Griekenland , een Franco weer in Spanje en een Salazar weer in Portugal , misschien dat we dan van die zooi landen afkomen.

Broadie
Master
 Bericht 
Jaco Schipper schreef:
De helft van onze economie bestaat uit overheidsuitgaven. En laten nu net overheden in de problemen zijn gekomen door te grote schulden en structurele begrotingstekorten. Printen en stimuleren kan, maar wie eerlijk is erkent dat de reële economie de omvang van onze overheid en haar structurele schulden onmogelijk kan blijven dragen.
Een Europese ronde geldpersfinanciering dan wel fiscale stimulering zou op zijn hoogst de huidige en fragiele situatie van systeeminsolvabiliteit kunnen verdoezelen. En dat zou ook nog eens tijdelijk zijn.
Belangrijker is dat indien het mandaat van de ECB gewijzigd wordt, de integriteit van de euro als onpartijdig contract tussen ECB en de Europese burger wordt opgezegd. De euro zou daarmee een speeltje worden van politici. De Europese geldpers zou vervolgens door de politiek uitgekozen belangen kunnen gaan dienen. Daarmee zou niet het belang van de Europese burger voorop komen te staan, maar de belangen van de politiek. En laat het nu juist de politiek zijn geweest die er een potje van heeft gemaakt.
Europa vaart begrijpelijkerwijs een duidelijk andere monetaire en fiscale koers dan de Verenigde Staten. Er moet gebroken worden met een verleden van onhoudbare tekorten en niet te betalen beloften. Het huidige mandaat van de ECB garandeert de overlevingskansen van de euro en biedt Europa de tijd om te hervormen. De euro kan niet ondermijnd worden door de kredietwaardigheid van overheden en staat bovendien toe dat de prijskracht van goud ingezet kan worden zodra de tijd er rijp voor is.
Waarom? Met de juiste inzet van de prijskracht van fysiek goud is er géén enkele overheid failliet te krijgen. En dat geldt ook voor de Amerikaanse overheid, mits zij bereid is om de waarde van haar beloften door fysiek goud in alle vrijheid te laten waarderen. En daar is het wachten op. Tot die tijd is het voor Europa zaak om te hervormen. Hoe sneller hoe beter.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Was dat niet de lening waarvan bruinruiter De Jager beweerde dat we er juist aan zouden verdienen?

blackevil schreef:
En wat als wij hulp nodig hebben, helpen de Grieken, Italianen, turken, Marrokanen ons dan ook?

Antwoord: Zie hun bijdrage aan de recente redding van SNS-Reaal.

esgigt
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:
Was dat niet de lening waarvan bruinruiter De Jager beweerde dat we er juist aan zouden verdienen?

:kniktja: :kniktja:

FFocus-power
Die hard
 Bericht 

Als ze die lui nu meteen uit de Euro hadden geschopt dan hadden we ook niet al die kansloze reddingspakketten gehad.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Wisten we dit niet al gelijk?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
bernardo A. schreef:

De mensen die dat echt geloven, leven elk jaar ook nog naar Sinterklaas toe?

esgigt
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Wisten we dit niet al gelijk?

Ja, dit wisten we al VOOR het eerste reddingspakket. Griekenland was failliet en dit bewijst dat wederom. Kost een paar honderd miljard, maar dan heb je ook niets. :slotje:

Ik stem alleen nog op Euro-sceptics...

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
FFocus-power schreef:
Als ze die lui nu meteen uit de Euro hadden geschopt dan hadden we ook niet al die kansloze reddingspakketten gehad.

En wie werd er ook al weer voor gek verklaard toen hij met een levensgroot Drachme biljet voor de Griekse ambassade stond?

-Joske-
Master
 Bericht 
Fin. Dagblad schreef:
Voorzitter Jeroen Dijsselbloem van de eurogroep zinspeelt op kwijtschelding van een deel van de schulden van Griekenland aan andere eurolanden.

Wat had ik gezegd.. En wie geloofde dat ook alweer niet?

ruudt
Master
 Bericht 
esgigt schreef:
Ik stem alleen nog op Euro-sceptics...

Dat maakt helemaal niets uit. De meeste stemmers zullen toch weer voor pro-europa stemmen. Hierdoor word je alsnog gedwongen je geld af te geven om EU nog groter te maken :hug:.

[d66-vvd modus]
En je weet toch dat we helemaal nergens zijn zonder de EU. We hebben de EU nodig om binnen Europa zaken te doen!!!! Zonder EU is Nederland helemaal niets! En nee, Europa en EU zijn echt geen twee verschillende dingen!
[/d66-vvd modus]

18vti
Master
 Bericht 
ruudt schreef:
Hierdoor word je alsnog gedwongen je geld af te geven om EU nog groter te maken

En waar in de wereld is het dan significant beter?
Binnen de EU blijven hangen is geen optie voor mij omdat ik dan op termijn een Breivik ga worden vrees ik

Sherlock
Master
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
zonnesteek

:lol: :lol: :lol:

BMW-gek
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
zonnesteek.

:lol: ik weet niet waar je woont O:) maar zie al weken geen zon O:)

ruudt
Master
 Bericht 
18vti schreef:

In welke vorm beter? Je wilt hiermee aangeven dat onze huidige "welvaart" opgebouwd is dankzij de EU? Of begrijp ik het nu verkeerd? Of begrijp jij mij verkeerd?

.. Ik ben toe aan weekend merk ik wel weer :glaasje:

Elwood
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Binnen de EU blijven hangen is geen optie voor mij omdat ik dan op termijn een Breivik ga worden vrees ik

Welkom op de lijst van de AIVD :wink:

Raymond
Master
 Bericht 
Damn, kan ik straks weer IP's gaan doorfaxen. :lol:

esgigt
Master
 Bericht 
18vti schreef:
omdat ik dan op termijn een Breivik ga worden vrees ik

Schiet dan een zooi van die Eurohoeren overhoop ipv jongeren...

Broadie
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Afbeelding
Geen EU, geen euro, wel gas en olie, dus men verdient braaf de eigen boterhammetjes, een goedopgeleide vriendelijke bevolking en prachtige wilde natuur :thumb: .

puntenrijbewijs
Pro
 Bericht 

welke politicus was dat ook al weer?

iets in de trant van ; 'Ik beloof het u, we krijgen alles terug... tot op de laatste cent! '

salush
Master
 Bericht 
Fopspee(n)
Master
 Bericht 
En nu dat niet gaat gebeuren moet deze man die centen maar uit zijn eigen zak terugbetalen......om een mooi voorbeeld te stellen voor andere politici zodat ze niet te lichtzinnig omgaan met het geld van de burger. Eigenlijk zou deze oplichter gewoon vervolgd moeten worden.

haringkje
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
leven elk jaar ook nog naar Sinterklaas toe?

Echt wel :kniktja: samen met die oude lul en zijn mijter verjaardagje vieren :woop:

Fopspee(n) schreef:
Eigenlijk zou deze oplichter gewoon vervolgd moeten worden.
Dat zal echt niet gebeuren heeft iets te maken met het pikmeerarrest :fp:

ruudt
Master
 Bericht 
welke politicus was dat ook al weer?

salush schreef:
De Jager;

Dat kun je hem toch niet kwalijk nemen. Het leek een goede deal: zelf geld lenen en dan dat geld uitlenen aan een betrouwbare partij die heel even een liquiditeit probleem heeft en naar verwachting op korte termijn weer geld genoeg heeft om de boel af te lossen incl. rente. Nu blijkt dat het toch door kleine tegenvallers wat minder gaat lijkt het mij niet meer dan normaal om een gedeelte van de lening af te schrijven. Dat doet de belastingdienst toch ook bij jou wanneer je je belastingaanslag niet kan betalen! Ik ben van mening dat jullie nu weer populistisch bezig zijn! :hug: :[

:fp: Kutland hierzo ;(

18vti
Master
 Bericht 
esgigt schreef:
Schiet dan een zooi van die Eurohoeren overhoop ipv jongeren...

Geen jongeren.....de nieuwe stoelen die nog geleverd moeten worden aan beide "zit" locaties zijn eenvoudig te voorzien van een aparte lading...ideetjes genoeg hier

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Griekenland wil uitstel van ECB

Afbeelding

De aflossingsverplichtingen van Griekenland op leningen die in het bezit zijn van de Europese Centrale Bank (ECB) moeten worden aangepast.

Dat zei de Griekse minister van Financiën Yannis Varoufakis donderdag.

Griekenland moet in juli en augustus in totaal 6,7 miljard euro betalen aan de ECB, voor de aflossing van Griekse staatsobligaties die de centrale bank in 2010 en 2011 opkocht. Dat geld moet het Griekse ministerie van Financiën ,,op de een of andere manier'' zien te lenen van de eurolanden en het IMF, stelde Varoufakis. Vervolgens wacht er echter nog een berg aan aflossingen, die de schuldenlast onhoudbaar zouden maken.

,,Er blijft voor zo'n 27 miljard euro van die obligaties over, die in de komende maanden of jaren moeten worden afbetaald'', rekende Varoufakis voor. ,,Die betalingen zouden naar de verre toekomst moeten worden verschoven. Dat is duidelijk'', aldus de minister.

Bron: http://www.bnr.nl/feeds/anp/ECO/280871- ... el-van-ecb

Vroeg op
Master
 Bericht 
Hmmm wij plebs denken in harde euro's.
die 20 miljard is echt niet in één keer overgeschreven naar een bankrekening van Griekenland.
Volgens mij is het een soort van potje waar Giekenland uit kan teren of zo. Onder controle.
Kwijtschelden zal ook beteken dat Griekenland niet meer uit dat potje kan teren lijkt mij.

bernardo A. schreef:

het zal mij niet verbazen dat dat geld ook weer is terugverdient. Al zie of hoor je daar niks over.
het zal mij ook niet verbazen als dat verdampt is.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Broadie schreef:
Geen EU, geen euro, wel gas en olie, dus men verdient braaf de eigen boterhammetjes, een goedopgeleide vriendelijke bevolking en prachtige wilde natuur

:lol: :roflol:

Jongeh... :schudnee: :schudnee: ... Het gras lijkt altijd groener bij de ander. Maar meer ga ik er niet over zeggen, voor je het weet krijg ik anderhalf A4'tje van je terug hoe goed je het allemaal weet zonder dat je er ooit geleefd hebt. :biertje: ( :biertje: <= alleen dat al is zwaar problematisch). Kort samengevat, ja het land is rijk en nee de gemiddelde Noor ziet er niets van terug en ja ze geven het net zo hard weg aan bontkraagjes, Turken, gespuis van rond de evenaar en het Oostblok, leven in te kleine huisjes voor veel teveel geld. Wat dat betreft is het precies Nederland. En meer ga ik er niet over zeggen, heb al teveel gezegd.

ericj
Die hard
 Bericht 
Dave schreef:
En meer ga ik er niet over zeggen, heb al teveel gezegd.

Nou ja, je hebt er twee jaar over na kunnen denken dus het had best wat langer gemogen.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ach, en maar weer klagen over de EU en de Grieken.

De enige reden waarom men Griekenland niet failliet laat gaan is omdat anders al die sukkels die die leningen in de eerste plaats gegeven hebben terwijl ze hadden moeten weten dat die nooit terugbetaald konden worden onze eigen banken zijn. Vooral de Duitse en Franse banken zitten er zwaar in. De Griek op straat ziet niks van dat geld, dat gaat rechtstreeks naar de banken als indirecte staatssteun. Als een bank mij een miljoen leent zonder te checken of ik dat wel kan terugbetalen en ik verbras het heeft de bank ook pech. Kom ik in de schuldsanering terecht en krijgen ze nog een paar 1000 euro. Of de deurwaarder legt beslag op mijn loon en ik heb het binnen 400 jaar afbetaald.

Er is een gezegde dat als jij de bank 1000 euro schuldig bent jij een probleem hebt, maar als je de bank 10 miljoen schuldig bent de bank een probleem heeft. Laat dit dan ook maar het probleem van de banken zijn: je geeft teveel slechte leningen uit? Prima - de komende tijd geen bonussen meer! En val anders maar fijn om.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
ericj schreef:
Nou ja, je hebt er twee jaar over na kunnen denken dus het had best wat langer gemogen.

Huh? Ohja.. Inderdaad.. :D .. Dat zinnetje bovenaan is soms te klein.

Frappante is dat ik er toen nog weinig over kon zeggen :roll:

18vti
Master
 Bericht 
We weten toch allemaal dat bankiers de wereld sturen?

Ik laat al mijn schulden in de Eurozone staan en mijn kapitaal in diverse andere zones O:)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Grieken: geen geld voor IMF-betaling, en grexit zou catastrofe zijn

Griekenland heeft niet voldoende geld om de volgende betaling aan het Internationaal Monetair Fonds (IMF) van 1,6 miljard euro te voldoen. Dat zei de minister van Binnenlandse Zaken Nikos Voutsis vandaag op de Griekse televisiezender MEGA. De minister van Financiën Yanis Varoufakis zei tegen de BBC tegelijkertijd dat een exit van Griekenland uit de eurozone ‘catastrofaal’ zou zijn.

De eerste betaling in juni van 300 miljoen euro moet op de vijfde op de rekening staan van het IMF, maar Griekenland heeft het geld daarvoor niet zei Voutsis in een praatprogramma:

“De vier betalingen voor het IMF in juni zijn 1,6 miljard euro. Dat geld wordt niet overgemaakt en kan ook niet worden overgemaakt. Dat is ook bekend.”
Het lukte Griekenland de afgelopen maand nog wel om voldoende geld bijeen te krijgen voor de betalingen, maar dat was wel krap aan. Voor de betaling van 750 miljoen euro aan het IMF eerder deze maand werd het eigen reservepotje van de Grieken bij het IMF leeggehaald (€). Voor de eerdere betalingen werden de kassen van de lokale Griekse overheden aangesproken.

De Grieken hebben nog 7,2 miljard tegoed uit het reddingspakket van de andere eurolanden en het IMF dat in 2010 werd verleend. Die redding was nodig omdat de Grieken door hun torenhoge schuld (nu bijna 180 procent van het bbp) niet meer zelf geld konden lenen op de financiële markten.

Het lukt de Griekse regering echter al maanden niet om aan de voorwaarden voor dat geld te voldoen: een lijst met concrete uitwerkingen van de al eerder beloofde hervormingen van onder meer de arbeidsmarkt. De binnen de regering niet al te machtige Voutsis is er optimistisch over dat er alsnog een overeenkomst wordt gesloten, ondanks de grote verschillen:

“We moeten rationeel deze problemen oplossen. [..] Er moet een overeenkomst komen die ademruimte geeft aan ons land.”
Knipsel

Tegen de BBC zei de bij de schuldeisers impopulaire Varoufakis dat de Grieken enorme vooruitgang hebben geboekt. Het is volgens hem nu wel aan de schuldeisers om ook stappen te zetten:

“Het is nu aan de instituties om hun deel te doen. Wij zijn driekwart van de weg naar hen tegemoet gekomen, zij moeten ons nu een kwart tegemoet komen.”
Verschillende ‘cruciale’ overleggen met de eurogroep van de afgelopen weken leverden geen concreet resultaat op. De eerstvolgende officiële bijeenkomst staat voor 18 juni op de agenda. Wat er gebeurt als de Grieken niet tot een overeenstemming komen, is onduidelijk. Mogelijk moeten de Grieken dan uit de eurozone stappen, met alle, onbekende gevolgen van dien.

Volgens Varoufakis zou een grexit een ramp zijn voor alle betrokkenen:

“Het zou voornamelijk een ramp zijn voor de Griekse maatschappij, maar het zou ook het begin van het eind zijn van het project van de gezamenlijke munt in Europa. Als het idee dat de eurozone uit elkaar zou kunnen vallen eenmaal in de hoofden van de mensen en de investeerders zit, dan is het daarna een kwestie van tijd dat het hele gebeuren uit elkaar gaat vallen.”
Varoufakis werd eind april op een zijspoor gezet (€) bij de gesprekken over de noodsteun aan het land. Hij zou te veel irritatie hebben gewekt bij de onderhandelingspartners tijdens een top in Riga. Vorig weekend zei Varoufakis tegen de New York Times dat hij die gesprekken op tape heeft gezet.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/24/gri ... aling-imf/

Dit wisten wij allang. Geld komt nooit meer terug en wij kunnen de schade ophoesten. :boos:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Dit wisten wij allang. Geld komt nooit meer terug en wij kunnen de schade ophoesten. :boos:
Was het anders dan met Duitsland na de oorlog? Geld verdwijnt alleen maar naar de banken, de Griekse burger ziet er niets van. Net zoals "wij" ABN, SNS en ING betaald hebben, betalen we nu de Griekse banken. Het zou Europa sieren als ze achter het grote geld (banken, bankdirecteuren en anderen die belastingontduiking doen), dat ook verdient is op discutabele manier, aan gaan, i.p.v. achter de burger.
En wij als burger hebben gewoon boter op ons hoofd als we denken dat de leningen aan Griekenland de komende 50 jaar nog terug gaan komen. No way.

Ik vraag mij trouwens af of het voor ons als Nederland niet voordeliger zou zijn deze leningen af te schrijven op een verliespost. Zou ons in economische groei (op papier) schelen, wat ons weer in de kosten voor de EU bijdragen zou schelen. Creatief boekhouden zonder het beste jongetje van de klas te willen zijn.

18vti
Master
 Bericht 
:zzz:

Loze dreigementen, het geld komt vast wel

Elwood
Master
 Bericht 
Wat een ramp als ze op zouden lazeren....nounou :dag:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Mooi, Griekenland meteen uit de eurozone flikkeren en een waarschuwing aan Italië en Spanje dat ze er ook uitgaan als ze hun financiën niet op orde krijgen. :dag:

GerbenT
Master
 Bericht 
De britten zijn slimmer..... die bereiden hun eigen brexit voor :applaus: :applaus:

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
GerbenT schreef:
De britten zijn slimmer..... die bereiden hun eigen brexit voor

Waarna de banken uit de city meteen vertrekken naar Frankfurt en Zwitserland (al helemaal als die belasting op financiele transacties naar buiten de EU er doorkomt), Schotland en Noord-Ierland zich afscheiden en zich weer bij de EU aansluiten en hun exporten naar de EU kelderen omdat er opeens importheffingen op geheven worden. Daarna kunnen ze alsnog vrijwel alle EU wetgeving implementeren als ze uberhaupt nog willen exporteren naar de EU: kijk maar naar Noorwegen en Zwitserland die in hetzelfde schuitje zitten.

Maar goed, ze kunnen dan wel wat Polen bij de grens tegenhouden ja, dat weer wel.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Ach ja, het bekende "we gaan deaud als we uit de euro stappen". Maar als betalende landen uit de € stappen is het heel gauw gedaan met dat muntje. Want de armoedzaaiers gaan het met elkaar niet redden.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Daarna kunnen ze alsnog vrijwel alle EU wetgeving implementeren als ze uberhaupt nog willen exporteren naar de EU
De crux zit hem in het woordje "vrijwel". Dus ja tegen alles wat is het belang van de UK is en nee tegen miljarden contributie, open grenzen en minimale kromming van bananen regels :dag:
Ik teken er voor :kniktja:

Darth_Android schreef:
Schotland en Noord-Ierland zich afscheiden en zich weer bij de EU aansluiten
Je wilt niet weten hoeveel engelsen het prachtig zouden vinden als hun interne 3e wereld regio's een EU probleem worden ipv een brits probleem. De noordzee olievelden blijven dan uiteraard Brits.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Lid Rekenkamer heeft hard hoofd in garanties uit 2010

Lid van de Algemene Rekenkamer Kees Vendrik verwacht niet dat het geld dat Nederlandse belastingbetalers voor Griekenland hebben betaald nog terugkomt. ,,Zoals de vooruitzichten nu zijn, is het fair om te zeggen dat we daar een hard hoofd in moeten hebben", zegt hij maandagavond in een uitzending van het televisieprogramma Radar Extra.
De uitspraak van Vendrik staat haaks op de garantie die de toenmalige minister van Financiën Jan Kees de Jager in 2010 gaf. Hij beloofde destijds dat alles met rente zou worden terugbetaald.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... geld.dhtml

Voor mij geen nieuws omdat ik wist dat het geld nooit zou terugkomen. Jan Kees de Jager :loco: beloofde dat alles met rente terug zou komen. Ik stel voor om Jan Kees de Jager hieraan te houden. Hij ziet maar hoe het geld en de rente terugkomt.

Vanavond 20:30 in Radar Extra.

A4
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Lid van de Algemene Rekenkamer Kees Vendrik verwacht niet dat het geld dat Nederlandse belastingbetalers voor Griekenland hebben betaald nog terugkomt.

Nou, newsflash hoor, zag je helemaal niet aankomen. :duh: Wat een treurnis die hele klote EU man.

Pagina 1 van 8 [ 360 berichten ]