» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
De Belastingdienst heeft vorig jaar zijn eigen norm voor de controle van de inkomstenbelasting niet gehaald. De inspecteurs controleerden 839.000 van de 11,7 miljoen binnengekomen aangiftes, terwijl dat er minstens 845.000 hadden moeten zijn.

Dat schrijft de dienst zelf in haar halfjaarsrapportage, die naar de Tweede Kamer is gestuurd. In 2015 werden er nog meer dan 1 miljoen aangiftes gecontroleerd.

Chaos
Het afgelopen halfjaar is er meermaals gewaarschuwd dat de belastingheffing en de controle van bedrijven in gevaar zou kunnen komen vanwege een uit de hand gelopen reorganisatie bij de Belastingdienst en de chaos die het gevolg was.

Die waarschuwingen lijken nu te zijn uitgekomen. Ook het aantal boekenonderzoeken bij bedrijven blijft namelijk achter bij de norm. Het waren er vorig jaar 27.900, terwijl de dienst zelf minimaal 30.750 tot 33.250 bezoekjes van de inspecteur noodzakelijk acht.

Van mij hoeven ze mijn aangifte niet te controleren. :woop:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
En Wiebes maar blijven beweren dat er niks aan de hand was. Onbegrijpelijk dat die man niet de laan uitgestuurd is. Als het niet was om de reorganisatie dan wel om de wet DBA.

Ogre
Master
 Bericht 
Blij mee :D Ik moest eigenlijk een paar duizend € aan revisierente aftikken, ben ik even 'vergeten' in de aangifte te zetten. Inmiddels is definitieve aanslag binnen :thumb: :woop:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Zou ik vooral openbaar zetten

TommyGun
Master
 Bericht 
:fp:

Spook
Master
 Bericht 
De controles die wel zijn gedaan zijn dan waarschijnlijk ook wat snel en oppervlakkig gedaan. Om nog bij de quotagrens in de buurt te komen.

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ]