» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 77 berichten ]
Black98
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
AMSTERDAM - GroenLinks wil de binnenstad van Amsterdam een gesloten vesting maken door al het autoverkeer te weren. Ook moeten komende vier jaar 10.000 parkeerplaatsen in de stad worden geschrapt.

Dat blijkt uit het concept-verkiezingsprogramma, dat vandaag gepresenteerd wordt door de linkse partij in de gemeenteraad.

Fractievoorzitter Rutger Groot Wassink, die graag wethouder wil worden en er in de Stopera bekend om staat fan te zijn van communist Karl Marx, wil verder ook armen tegemoet komen door de gemeente hun schulden te laten afkopen. Ook pleit hij voor een ’repressievrije’ bijstand. Dat betekent dat er geen verplichte tegenprestatie wordt verwacht van bijstandstrekkers.

Daarnaast moet het voor deze groep mensen gemakkelijk worden om bij te verdienen, als het aan de GroenLinksers ligt. Zwarte Piet is niet welkom in de stad en Keti Koti moet wat de partij betreft een nationale feestdag worden. Groot Wassink wil onder andere het toch al barmhartige asielbeleid van de stad veel verder verruimen, een onderwerp waarover hij met burgemeester Eberhard van der Laan regelmatig in de clinch ligt.

Autovrij
Een van de meest fysieke ideeën is het definitief uitbannen van auto’s. GroenLinks wil de binnenstad in het geheel onbereikbaar maken voor de automobilist, want dan zouden „voetgangers en fietsers elkaar niet langer in de weg zitten”, blijkt uit het 37 pagina’s tellende document dat de titel ’voor verandering’ heeft.

„De komende vier jaar heffen we ten minste 10.000 parkeerplaatsen op.” Ook moeten op plekken waar de fietsparkeerdruk hoog is, autoparkeerplaatsen worden omgezet in fietsparkeerplekken. Touringcars moeten volgens de eveneens partij het veld ruimen. Verder pleit de partij voor een uitbreiding van een milieuzone en moet het vliegverkeer op Schiphol worden teruggedrongen. Consumentenvuurwerk wordt als het aan de partij ligt ook al uitgebannen.

Groot Wassink schetst in zijn voorwoord een gitzwart scenario als er in zijn ogen niets verandert: de stad zou zijn ziel verliezen. „Wij willen een radicaal sociale, groene en vrije stad. Omdat we er van overtuigd zijn dat verandering noodzakelijk is. Meer dan ooit tevoren.” Het plan is opgesteld onder leiding van bureau De Helling-directeur Jasper Blom. In de commissie zaten onder andere oud-Kamerlid Tofik Dibi en raadslid Femke Roosma.

Die gast moet geloof ik opgehaald worden door van die mannen in witte jassen, die een dwangbuis bij zich hebben.
Hij is goed de weg kwijt in ieder geval :loco: :loco:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik vind het een prima idee :thumb:

zandbak
Master
 Bericht 
Dat gaat ook echt werken......

VFred
Master
 Bericht 

Maar wel in een bakfiets ipv een busje.
Inderdaad knettergek.

zandbak
Master
 Bericht 
Elektrisch tegenwoordig, die oude knetterende bakfiets/brommers mogen natuurlijk allang niet meer :x

snovvdog
Master
 Bericht 
020 nog slechter maken dan dat het al is :lol: . Bravo, je zou het bijna niet voor mogelijk houden :lol: .

''Vrije stad'', met Groenlinks? Snappen ze niet dat ze zelf anti vrijheid zijn met hun regeltjes?

A4
Master
 Bericht 
GL, SP, PvdA en Pvdd hebben een meerderheid in de Amsterdamse raad. Die grafstad heeft bij de verkiezingen zelf voor deze onzin gekozen.
Hey succes he :applaus: :dag:

Blaataap
Master
 Bericht 

Nou ja, het autovrij maken van de binnenstad werkt in Groningen ook heel prettig, en laten we eerlijk zijn, je wilt nu toch ook al niet meer in de binnenstad van Amsterdam komen met de auto.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Heerlijk toch? Met die ideeën gaan alle nieuwe doctoren en professoren ook rechtstreeks met uitgestoken hand naar de hoofdstad. Daardoor wordt heel Nederland véél leefbaarder. 020 was dat toch al niet. Muur er omheen en lekker sociaal worden met z'n allen. Maar dan wel zelfvoorzienend en geen handjes ophouden in 070.

Existenz
(is benieuwd hoe Karl Marx met een Afrikaanse invasie zou omgaan, maar gaat er van uit dat ze dan wél zouden integreren én werken)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kan ik ergens aandelen picknickmanden inslaan?

TommyGun
Master
 Bericht 
Nog een reden om er niet te komen. :dag:

snovvdog
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
je wilt nu toch ook al niet meer in de binnenstad van Amsterdam komen met de auto.

Niet mee eens, al zet ik hem vaak wel in die garage onder de gemeente en probeer de rest te voet te doen. Vooral omdat parkeren rondom het Rembrandplein, Kalverstraat/Rokin, etc. een beetje moeizaam gaat.

Buiten de binnenste kanaalring is het op zich prima te doen.

Grootste probleem is onzin zoals de markt oid. om 7 's of half 8 ochtends op het Waterlooplein, weggestuurd voor die marktpaupers terwijl ik daar gewoon aan het werk ben in opdracht voor de gemeente. :fp: Prima, betalen jullie nogmaals de reiskosten en werktijd inclusief toeslag voor de achterlijke vroege tijdstippen :fp: .

Blaataap schreef:
het autovrij maken van de binnenstad werkt in Groningen ook heel prettig,

Ze prettig, dat dat soort GL bolwerken volledig gemeden worden. :thumb:

A4
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Nog een reden om er niet te komen. :dag:

Er waren überhaupt al geen redenen om er te komen. Twee keer in m'n leven geweest. Vond het wel genoeg ook verder.

snovvdog
Master
 Bericht 
Helaas, er zitten ook betalende klanten in 020. Beetje lullig om te zeggen dat we ze niet willen helpen omdat ze in dat open riool zitten, hun geld is ook uit te geven buiten 020!

Voor mij zijn mensen die met geld zwaaien naar ons een reden om ergens te komen (f) .

TommyGun
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Er waren überhaupt al geen redenen om er te komen

QFT

basjuh1981
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Nou ja, het autovrij maken van de binnenstad werkt in Groningen ook heel prettig

In Utrecht zijn ze ook goed op weg.

Black98 schreef:
Zwarte Piet is niet welkom in de stad en Keti Koti moet wat de partij betreft een nationale feestdag worden.

En Zwarte Piet mag de stad niet in. Wat een racist die Groot Wassink! En Keti Koti mogen ze houden, geen idee wat het is. Ook geen zin in om het op te zoeken.

Blaataap
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Ze prettig, dat dat soort GL bolwerken volledig gemeden worden. :thumb:

Oh, daarom is Groningen nog steeds het grootste uitgaansgebied en winkelcentrum van Friesland/Groningen/Drenthe tezamen en komen er hartstikke veel Duitsers :lol: :lol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
hartstikke veel Duitsers :lol: :lol:

Brengen ze dit keer wel de fietsen terug? :[

Blaataap
Master
 Bericht 

basjuh1981 schreef:
Brengen ze dit keer wel de fietsen terug? :[

Ze nemen ze mee terug naar de Heimat ja :[

snovvdog
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Oh, daarom is Groningen nog steeds het grootste uitgaansgebied en winkelcentrum van Friesland/Groningen/Drenthe tezamen en komen er hartstikke veel Duitsers :lol: :lol:

Nou noem je een heel gebied waar ik bijna nooit kom (of zou willen komen) :lol: .

Friesland kom ik sporadisch voor werk (Lauwersoog), een Marktplaats koopje, en verder alleen in Harlingen of Holweard op doorreis naar de Wadden voor werk.
Drenthe kom ik vaak in de bossen, ook voor werk.
Groningen, wederom, in die provincie alleen voor Martkplaats koopjes oid, en dan vaker naar één of ander dorp in de buurt, afgelopen jaar in Winschoten geweest geloof ik, maar in de stad, nee.

Blaataap
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Nou noem je een heel gebied waar ik bijna nooit kom (of zou willen komen) :lol: .

Doe dan geen stellige uitspraken als je er niks van af weet :roflol: :roflol:

RRL
Master
 Bericht 
Zeker in de grachtengordel is het rijden weinig aan. Parkeervakken zijn te klein voor moderne auto's, die steken dus uit. Stoepen te smal voor voetgangers, die lopen dus op de rijbaan. Ondertussen mogen auto en fietser het uitvechten op het kleine stukje dat overblijft, zelfs met kleine auto's is dat geen pretje.

Buiten de grachtengordel kan je nog prima rijden, het is alleen iets meer proppen en daarmee wat meer kans op schade. Niet te druk om maken.

snovvdog
Master
 Bericht 
Autovrij is het enige wat ik hoef te horen om een plek te boycotten. :lol:

zandbak
Master
 Bericht 
Mooi zo, morgen invoeren, heb ik van jou ook geen last meer in Amsterdam.

snovvdog
Master
 Bericht 
Je past er zo tussen tussen de autohaters.
Respect voor mensen hun eigendom is je namelijk vreemd :thumb: .

EDIT: Shit, weer toegehapt.

keokiracer
Master
 Bericht 
Black98 schreef:
Fractievoorzitter Rutger Groot Wassink, die graag wethouder wil worden en er in de Stopera bekend om staat fan te zijn van communist Karl Marx,

Verklaart weer een hoop. Tosti.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Het is een verkiezingsprogramma, inwoners van A'dam zijn vrij om hier wel of niet voor te kiezen. Ik woon in Den Haag en het zal mij aan me reet roesten wat er in de rukstad gebeurt :dag:

snovvdog
Master
 Bericht 
Wat heel veel mensen vergeten, GL-ers zijn een mix van communisten, radicalen, en eco-terroristen: Crimineel tuig die er niet voor schroomt mensen bang te maken, eigendom te stelen of slopen, etc...

Sander
FS medewerker
 Bericht 
snovvdog schreef:
Wat heel veel mensen vergeten, GL-ers zijn een mix van communisten, radicalen, en eco-terroristen: Crimineel tuig die er niet voor schroomt mensen bang te maken, eigendom te stelen of slopen, etc...

En de gemiddelde Amsterdammer smult ervan en stemt erop. Nou prima toch? :thumb:

A4
Master
 Bericht 
Sander schreef:
En de gemiddelde Amsterdammer smult ervan en stemt erop. Nou prima toch?

Precies. Ik zie het probleem niet. Gemeenteraad is netjes democratisch gekozen. U vraagt, zij draaien.

zandbak
Master
 Bericht 
Kunnen ze tenminste nog meer toeristen kwijt. De gemiddelde Amsterdammer zal daar harder van balen dan van een paar auto's op de grachtengordel.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Helaas, er zitten ook betalende klanten in 020. Beetje lullig om te zeggen dat we ze niet willen helpen omdat ze in dat open riool zitten, hun geld is ook uit te geven buiten 020!

De extra kosten c.q. de extra reistijd verdisconteer je uiteraard in de prijs. Als iedereen dat zou doen wordt het vestigingsklimaat er vanzelf zodanig dat het niet meer loont om in 020 een zaak te hebben, of je moet in de linksdraaiende linzensoep handelen natuurlijk.

zandbak
Master
 Bericht 
Karbargenbok schreef:
dat het niet meer loont om in 020 een zaak te hebben, of je moet in de linksdraaiende linzensoep handelen natuurlijk.

Vergeet het witwassen niet....

VFred
Master
 Bericht 

Voor A'dam, Groningen en tegenwoordig ook Utrecht (zitten we nota bene vlak bij) rekenen wij ook met een soort irritatie toeslag. Blijkbaar zijn ze er daar aan gewend, want de meerprijs wordt bijna altijd geaccepteerd

Ogre
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Het is een verkiezingsprogramma, inwoners van A'dam zijn vrij om hier wel of niet voor te kiezen. Ik woon in Den Haag en het zal mij aan me reet roesten wat er in de rukstad gebeurt

Zolang ze het binnen de stad houden : prima, plezier er mee :dag:
Maar helaas, het wil geen Amsterdamse feestdag maar een Nationale. En Schiphol lag de laatste keer dat ik keek ook niet in de gemeente Amsterdam dacht ik.
Gevaarlijke lui.

keokiracer
Master
 Bericht 
Oh, tis nog een tikkie erger.

NOS schreef:
De binnenstad van Amsterdam moet helemaal autovrij worden. In de hele stad moeten 10.000 parkeerplaatsen verdwijnen en in 2025 mogen alleen nog emissievrije auto's de stad in.

[...]

GroenLinks wil van een van de drukste en meest vervuilde trajecten in de stad, de doorgaande weg Mauritskade - Stadhouderskade - Nassaukade "een groene fiets- en wandelboulevard" maken. Binnen de ring A10 mag alleen nog maar 30 kilometer per uur worden gereden, op de snelweg rond de stad maximaal 50.

[...]

Goed dat ze geen zak te vertellen hebben voor wat betreft de A10.

Denman
Master
 Bericht 

Je vergeet nog wat:
Citaat:
het afschaffen van een verplichte tegenprestatie voor mensen met een bijstandsuitkering. De gemeente moet de schulden van minima aflossen.

keokiracer
Master
 Bericht 
Dat stond al in het artikel in de OP (f)

Ogre
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
op de snelweg rond de stad maximaal 50

Nationale wetgeving maar even aanpassen dan :[

snovvdog
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
op de snelweg rond de stad maximaal 50.

:fp: :loco:

Zijn auto's überhaupt zuiger op die snelheid?

Ik heb mijn auto niet op 2.2l/100km gekregen met 50 km/h, wel op cruise control 90 (teller) achter een vrachtwagen.

Spook
Master
 Bericht 
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Maar dan ook meteen een muur om de stad. Om het getto-plaatje compleet te maken. Voorts stel ik voor om haalbaarheidsstudie uit te voeren naar het ondergronds verwijderen van de heipalen.

Marten320TD
Master
 Bericht 

Black98 schreef:
AMSTERDAM - GroenLinks wil

Hier ben ik opgehouden met lezen.
Amsterdam + GL + "wil" = recept voor (zelfgekozen) ellende.

Laat me raden: tweetakt scootertjes worden niet aangepakt want "zielige, arme mensen". En: hoe komen Mo en Fatima met hun -tig kinderen nu naar Turkije, Marokko? Of naar hun werk?
(of wacht..... Amsterdam, werk... )

Waar komt eigenlijk het geld vandaan om al die fraaie plannen ten uitvoer te brengen?

no justice
Master
 Bericht 
Groen slinks - autohatende kut partij. Stelletje luchtlopers. 020 is een mooie stad maar wordt compleet naar de klote geholpen zo.

zandbak
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Maar dan ook meteen een muur om de stad. Om het getto-plaatje compleet te maken.

Doe dat dan om West. Scheelt een hoop ellende O:)

Black98
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Waar komt eigenlijk het geld vandaan om al die fraaie plannen ten uitvoer te brengen?

Waarschijnlijk denken ze met het parkeergeld. Maarja, als er geen auto's meer mogen komen...

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
En Schiphol lag de laatste keer dat ik keek ook niet in de gemeente Amsterdam dacht ik.
De gemeente A'dam is 20% aandeelhouder in Schiphol. Ze hebben dus wel wat te zeggen maar gelukkig heeft de staat 60% van de aandelen.

Black98 schreef:
Waarschijnlijk denken ze met het parkeergeld. Maarja, als er geen auto's meer mogen komen...
:roflol:
Mooi dat ze zich zelfs in het verkiezingsprogramma al in de eigen voet schieten. Mocht GL echt met SP en PvvD een coalitue vormen, dan is het binnen enkele jaren een artikel 12 gemeente en gaan jij en ik betalen :[

basjuh1981
Master
 Bericht 
NOS schreef:
op de snelweg rond de stad maximaal 50.

Dat wordt zeker gehandhaafd met een TC? :zzz: :zzz:

zandbak
Master
 Bericht 
En ze zullen degene met een parkeervergunning ook wel het leven zuur gaan maken door die prijzen nog wat verder op te trekken.
Wachttijd in het centrum voor een parkeervergunning is nu al 11 tot 17 maanden....

Kenji
Master
 Bericht 
Black98 schreef:
GroenLinks wil

Ik wil Nederland GroenLinks-vrij.

donald69
Nieuwkomer
 Bericht 
Gaat niet snel gebeuren, kunnen de parkeer inkomsten niet missen.

Pagina 1 van 2 [ 77 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast