» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 2  [ 73 berichten ]
R
Master
 Bericht 
tpo.nl schreef:
Het Haagse PVV-raadslid Willie Dille (53) is overleden, ze heeft zelfmoord gepleegd. Dat melden betrokkenen uit haar omgeving, zo schrijft het AD deze morgen. De familie van Dille heeft het overlijden inmiddels tegenover Omroep West bevestigd. Ook PVV-fractievoorzitter Karen Gerbrands bevestigt nu op Twitter het overlijden van haar collega en vriendin.

Rond Willie Dille ontstond ophef nadat zij een filmpje had geplaatst op haar Facebookpagina. De Haagse politica verklaarde daarin dat zij slachtoffer was van een ‘groepsverkrachting door moslims’ die wilden dat ze haar mond zou houden in de gemeenteraad. Deze ontvoering zou zijn uitgevoerd ‘in opdracht van Arnoud van Doorn’.

Van Doorn was eerder lid van de PVV, maar bekeerder zich later tot de islam. Hij sloot zich daarop aan bij de islamitische Partij van de Eenheid. Volgens Dille zou hij eerder door haar zijn ontslagen en haar daarom ‘intens haten’. Dille oogde op de videobeelden die ze plaatste vermoeid en was zichtbaar diep aangeslagen. Het raadslid vertelde op het filmpje dat ze deze week nog bedreigd was en voor haar leven vreesde.

De Tweede Kamerfractie van de PVV reageert in een persbericht op het overlijden van Dille. “Willie was een geweldige warme collega die altijd oog had voor haar medemens en de jeugd in het bijzonder”. De fractie wenst haar partner, kinderen en haar directe collega’s in de hofstad veel sterkte “bij dit onbeschrijfelijke verlies”. Dille was van 17 juni 2010 tot 20 november 2012 lid van de Tweede Kamer voor de PVV, voor ze weer naar de Haagse politiek vertrok.

Burgemeester Pauline Krikke heeft haar vakantie afgebroken naar aanleiding van het overlijden van Dille. “Het bericht van het overlijden van Willie Dille raakt mij zeer. De gemeenteraad van Den Haag verliest een betrokken en gepassioneerd raadslid”. Ook Mark Rutte reageert geschokt, de premier laat weten in nauw contact te staan met Krikke en minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid.

pic.twitter.com/YR1gfFKmPu

— Geert Wilders (@geertwilderspvv) August 9, 2018

pic.twitter.com/H4EhhTY032

— Karen Gerbrands (@KarenGerbrands1) August 9, 2018

Moge onze Willie rusten in vrede onder God’s hoede… https://t.co/mD4TJgnYr7

— Dion Graus (@RidderDionGraus) August 9, 2018

(TPO/ANP)

Lees ook: dossier Willie Dille.

Steeds meer mensen met slechte ervaringen met bepaalde bevolkingsgroepen; politiek bagatelliseert al 35 jaren en die bevolkingsgroepen nemen meer en meer. Op achterbakse manier. Jou niet, je buurmeisje, vrouwen, jongeren en kwetsbare mensen wel.

R
Master
 Bericht 
Politie is héél goed in mensen die aangifte willen doen, dat uit het hoofd te praten, zeker als maatschappelijke gevolgen groot kunnen zijn.

Ik heb geen mening of wel of niet gebeurd is maar wel een nare smaak hierover.

maarten28
Master
 Bericht 
Ik vind het allemaal maar een vreemd verhaal. Uit de berichtgeving concludeer ik eerder dat ze een beetje coocoo is geworden. Wat ze allemaal noemt zijn serieuze misdrijven maar waarom je daar zelfmoord voor zou plegen snap ik niet.

Christafari
Master
 Bericht 
Ik vind het ook nogal voorbarig om er vanuit te gaan dat haar verhaal waar is en bepaalde bevolkingsgroepen de schuld te geven. Ik vind het een merkwaardig verhaal en dat zal eerst onderzocht moeten worden voor dat je conclusies kunt trekken.

Sherlock
Master
 Bericht 

Die Van Doorn is echt wel een vreemde vogel, maar ik kan me niet voorstellen dat hij een groepsverkrachting van een mederaadslid op touw zet. Bizar verhaal in ieder geval. Hier trouwens de bewuste video.

R
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Wat ze allemaal noemt zijn serieuze misdrijven maar waarom je daar zelfmoord voor zou plegen snap ik niet.

Niet persoonlijk bedoeld, maar welke gronden dan wel? Nog ergere zaken? Ik zou ook nooit zelfmoord plegen maar de psyche van de één is anders dan de andere.

Als ze de waarheid heeft verteld is ze
verkracht, bedreigd, niet serieus genomen door Overheid, een jaar later weer bedreigd. Daar kan een mens machteloos van worden, in mijn ogen.

Daarbij is het heel gevaarlijk om uit berichtgeving van journalisten, iets te willen concluderen.

Kwibus
Master
 Bericht 
R schreef:
Ik zou ook nooit zelfmoord plegen
Dat weet je dus niet.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Het zou me niet verbazen als er wat lijken uit de kast komen.......

Er zijn genoeg mensen die voor veel minder zelfmoord plegen, en daarnaast is alleen diegene die zelfmoord pleegt degene die kan vinden of het leven vervelend genoeg is om uit te stappen, daar hoeven wij geen mening over te hebben en zeker geen waardeoordeel aan te hangen.... toch? Lijkt mij een behoorlijke individuele keuze/mening

bert65
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Ik vind het allemaal maar een vreemd verhaal. Uit de berichtgeving concludeer ik eerder dat ze een beetje coocoo is geworden.

+1
Ik vermoed dat ze psychisch niet helemaal jopper was, daardoor niet werd begrepen en een nare beslissing heeft genomen.

shootme
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Wat ze allemaal noemt zijn serieuze misdrijven maar waarom je daar zelfmoord voor zou plegen snap ik niet.

Genoeg meiden en vrouwen die na een verkrachting zelfmoord pogingen doen..

Kwibus
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Lijkt mij een behoorlijke individuele keuze/mening
Niet helemaal. Velen "kiezen" er voor als gevolg van een hele zware depressie. Daar is eigenlijk geen sprake van een keuze. En hoe dat werkt, daar kun je eigenlijk niets over zeggen totdat je dat zelf een keer hebt meegemaakt. Dwz een hele zware depressie hebt overleefd. Dan snap je hoe dat kan.

shootme
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Niet helemaal. Velen "kiezen" ervoor in als gevolg van een hele zware depressie.

Mja ok, dat bedoelde ik ook, je hebt gelijk.

Middle
Die hard
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Het zou me niet verbazen als er wat lijken uit de kast komen.......

Voorlopig gaat er een in de kist. Wat er voor de rest gaat gebeuren wordt geduldig afwachten.

TommyGun
Master
 Bericht 
R schreef:
Ik zou ook nooit zelfmoord plegen

Nee, dat zou wel het laatste zijn dat ik zou doen

basjuh1981
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:

Nee, dat is doodgaan.

TommyGun
Master
 Bericht 
:duh:

Existenz
Die hard
 Bericht 
TommyGun schreef:

:roflol: :roflol: :roflol:

Boralis
Master
 Bericht 

Mijn eerste gevoel in dit geval is toch dat e.e.a. niet waar (of in ieder geval zwaar overdreven) was, er inmiddels voor haar gevoel geen weg meer terug, met zelfmoord als enige uitweg. Maar, of de verkrachting dan overdreven was of niet, ik kan me best voorstellen dat er in ieder geval wel sprake was van terroriseren en e.e.a. veel en veel te ver ging. Ben benieuwd of het goed onderzocht gaat worden en wat de uitkomst is.

TommyGun schreef:

Weet hem niet exact meer. Maar net als dat onderzoek heeft uitgewezen dat bouwvakkers 5 keer vaker zelfmoord plegen dan ambtenaren. Conclusie was dat bouwvakkers ongelukkiger waren. Maar 't kan natuurlijk ook gewoon betekenen dat ze handiger zijn ...

Kwibus
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Nee, dat is doodgaan.
Ook na je dood doe je nog een aantal dingen. Die doe je alleen niet levend meer O:)

Superkoe
Master
 Bericht 
Ze heef nooit aangifte willen doen en nooit bijgedragen aan een fatsoenlijk onderzoek. Als het dan echt zo is, maak er dan werk van, in plaats van op zeer vreemde wijze aandacht vragen voor een nogal onduidelijk probleem.

En mensen die zelfmoord plegen zijn psychisch niet in orde. Per definitie. Enige uitzondering de mensen die beseffen dat hun leven zeer binnenkort voorbij is en kiezen voor een snellere dood.

Pita
Master
 Bericht 

Geen aangifte en geen onderzoek ?

Natuurlijk niet, dacht je dat ze daarna bescherming zou krijgen ? Na aangifte wordt ze direct weer verkracht.

R
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:

Ik zou me eens inlezen en daarna in proberen te leven in de materie.

Helaas is het onzin, wat je beweert.

Politie weegt af, bij aangifte, veiligheid en emotionele gevolgen voor slachtoffer worden daarin meegenomen. Ook de pakkans en herhalingsrisico.

Je kan niet concluderen uit een paar zinnen van belanghebbenden en journo´s of zij wel of niet heeft meegewerkt aan onderzoek, schrijf dat dan niet op.

Superkoe schreef:
En mensen die zelfmoord plegen zijn psychisch niet in orde. Per definitie

Lees je eens in in kip en ei. Zal ze begin 2017 kiplekker zijn geweest, zal ze door moverende gebeurtenissen anderhalf jaar een psychisch wrak geworden kunnen zijn. Jij schrijft lekker dat ze niet goed is. Per definitie nog wel, welke definitie dan?

Stel,jij wordt verkracht en serieus bedreigd, inclusief bedreigingen naar je familie. Die bedreigingen worden vaker uitgesproken en verkrachting was afschuwelijk. Wat zou jij doen. Ken je de woorden schaamte en angst en vernedering?

En wie ben jij dan wel om uit te maken hoe een ander dat zou moeten doen, is iedereen naar jouw evenbeeld geschapen ofzo?

Ik weet niet wat gebeurd is, maar hou me wel in om zoveel kwalijke woorden te schrijven als jij.

Kwibus
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
En mensen die zelfmoord plegen zijn psychisch niet in orde. Per definitie.
Dat ben ik niet met je eens. De meeste mensen die zelfmoord plegen doen dit inderdaad omdat ze - meestal tijdelijk - psychisch niet in orde zijn. Er zijn er ook veel die het doen omdat ze een (pijnlijk) einde naderen en/of omdat euthanasie nu eenmaal heel lastig te regelen en organiseren valt.

Maar het leven is volkomen zinloos. Als je je dat realiseert, en je hebt niets om voor te leven, waarom zou je daar dan mee doorgaan? Niets of niemand is er bij gebaat dat jij blijft leven, waarom dan de zinloosheid van het bestaan nodeloos (blijven) ondergaan? Dat je er überhaupt bent gekomen is al niet jouw keuze geweest. Is de keuze voor zelfdoding dan een psychische afwijking? Of gewoon een weloverwogen beslissing? Wie zijn wij om te bepalen dat (blijven) leven de standaard is?

Pita
Master
 Bericht 

R & Kwibus :thumb: :thumb:

no justice
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:

De grootst mogelijke kolder die ik ooit heb gelezen. Ga je eens verdiepen ofzo. Ik ga er verder nog geeneens serieus op in. +100 voor kwibus en R

shootme
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:

Doe eens even normaal alsjeblieft.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Maar het leven is volkomen zinloos. Als je je dat realiseert, en je hebt niets om voor te leven, waarom zou je daar dan mee doorgaan? Niets of niemand is er bij gebaat dat jij blijft leven, waarom dan de zinloosheid van het bestaan nodeloos (blijven) ondergaan? Dat je er überhaupt bent gekomen is al niet jouw keuze geweest. Is de keuze voor zelfdoding dan een psychische afwijking? Of gewoon een weloverwogen beslissing? Wie zijn wij om te bepalen dat (blijven) leven de standaard is?

Zo gruwelijk met je eens!

Zolang ik mijn leven nog leuk vind, en er uitdagingen zijn blijf ik leven, maar geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om oud te worden al wachtend op de dood..... waarvoor? voor wie? Mijn nabestaanden??, na drie maanden denken ze al niet meer dagelijks aan je en als de erfenis verdeeld is niet eens meer wekelijks en voordat je het weet gaat ieders leven keihard gewoon door, over het verliezen van mij komen ze heus wel heen :D :D

Is mijn kadootje aan de mensheid en moeder aarde, one less mouth to feed :D

Voor veel mensen ben je Psychisch gestoord als je zo denkt ja :D Dus daar heeft Superkoe misschien wel een punt :D

djee
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
na drie maanden denken ze al niet meer dagelijks aan je en als de erfenis verdeeld is niet eens meer wekelijks

:schudnee: maar dat kan bij jou wel het geval zijn natuurlijk.

snovvdog
Master
 Bericht 
Als je elke dag pijn hebt zou ik ook niet willen leven hoor. Misschien dat sommigen er beter tegen kunnen of meer plezier in het leven beleven, maar als iemand elke dag pijn voelt, kan ik prima begrijpen dat ze er klaar mee zijn.

bx gek
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Als je elke dag pijn hebt zou ik ook niet willen leven hoor. Misschien dat sommigen er beter tegen kunnen of meer plezier in het leven beleven, maar als iemand elke dag pijn voelt, kan ik prima begrijpen dat ze er klaar mee zijn.

Ik heb 24/7 pijn maar mij zal je geen zelfmoord zien plegen.

Middle
Die hard
 Bericht 
En daarom schreef snovv

snovvdog schreef:
sommigen

Superkoe
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Dat ben ik niet met je eens. De meeste mensen die zelfmoord plegen doen dit inderdaad omdat ze - meestal tijdelijk - psychisch niet in orde zijn. Er zijn er ook veel die het doen omdat ze een (pijnlijk) einde naderen en/of omdat euthanasie nu eenmaal heel lastig te regelen en organiseren valt.

Euthanasie vind ik geen zelfmoord.

Pita schreef:
Geen aangifte en geen onderzoek ?

Natuurlijk niet, dacht je dat ze daarna bescherming zou krijgen ? Na aangifte wordt ze direct weer verkracht.

Waar baseer je dit op? Wordt een rare cirkelredenering zo. Op deze manier kun je iets beweren, wat nooit niemand zal aantonen.

R schreef:
Lees je eens in in kip en ei. Zal ze begin 2017 kiplekker zijn geweest, zal ze door moverende gebeurtenissen anderhalf jaar een psychisch wrak geworden kunnen zijn. Jij schrijft lekker dat ze niet goed is. Per definitie nog wel, welke definitie dan?

Stel,jij wordt verkracht en serieus bedreigd, inclusief bedreigingen naar je familie. Die bedreigingen worden vaker uitgesproken en verkrachting was afschuwelijk. Wat zou jij doen. Ken je de woorden schaamte en angst en vernedering?

En wie ben jij dan wel om uit te maken hoe een ander dat zou moeten doen, is iedereen naar jouw evenbeeld geschapen ofzo?

Ik weet niet wat gebeurd is, maar hou me wel in om zoveel kwalijke woorden te schrijven als jij.

Let wel dat ik helemaal geen uitspraak doen over wat wel of niet gebeurd is. Maar lees zelf even de berichten van de afgelopen dagen na. Wel beweren dat je verkracht bent, maar geen aangifte willen doen? Maar er wel met deze en gene (politie, burgemeester) over praten? En dan anderhalf jaar later een bericht op Facebook en nog geen aangifte willen doen? Bang zijn om te worden vermoord en dan zelfmoord plegen?

Als het gaat over schaamte, angst en vernedering, dan post je zoiets niet op Facebook, maar dan doe je in stilte aangifte bij de politie, die jouw verhaal al kent. Los van het feit dat de politie geen aanknopingspunten zag, wilde ze zelf ook geen aangifte doen.

Net zo min als dat ik een hekel heb aan buitenlanders, moslims of de politie, heb ik een hekel aan PVV-ers. Maar voor mij is het wel duidelijk dat ze psychisch het niet meer trok. Wellicht is ze verkracht, wellicht is ze bedreigd, maar als dat het geval zou zijn geweest en ze had direct aangifte gedaan, had de politie er wellicht wel iets mee gekund. Nu sluit ze zelf het boek en weet niemand wat nu wel en niet waar was en is.

Superkoe
Master
 Bericht 
Voorlopig geen nader onderzoek;

Citaat:
Nog geen nader onderzoek naar dood Dille
Burgemeester Pauline Krikke, de politie en het Openbaar Ministerie – de ‘Driehoek’ – hebben tot nu toe ‘onvoldoende aanknopingspunten’ om nader onderzoek te doen naar de dood van het PVV-gemeenteraadslid Willie Dille. Dat is vrijdagmiddag bekendgemaakt.

NIEUWSBURGEMEESTERDRIEHOEKPOLITIEWILLIE DILLEZELFMOORD
Vandaag 16:27 Door Herman Rosenberg

De Driehoek houdt de mogelijkheid open dat er alsnog onderzoek wordt gedaan naar de zaak-Dille. Als er nieuwe informatie binnenkomt, zal die serieus worden genomen. In de verklaring (zie hieronder) van vrijdag staat dat er verschillende keren contact is geweest met Dille, die heeft gemeld te zijn ontvoerd en verkracht door een ‘groep moslims’ die banden zou onderhouden met het gemeenteraadslid en moslim Arnoud van Doorn. Maar Dille is volgens de Driehoek nooit zelf naar de politie gestapt. Die heeft haar benaderd, nadat er door een derde persoon informatie was gegeven. De politie heeft er volgens de Driehoek bij Dille op aangedrongen om aangifte te doen, maar dat heeft zij geweigerd. Deze lezing van de gebeurtenissen wijkt af van wat Dille later zelf in haar Facebook-filmpje zegt, namelijk dat zij door de burgemeester en de politie in de steek is gelaten.

‘Wél onderzoek’
De fracties van de PvdA en het CDA in de Haagse gemeenteraad willen dat er wél een nader onderzoek komt. In AD Haagsche Courant zegt Koster over Dille dat ze niet gelooft ‘dat je zo’n verhaal verzint’. Zij wijst er verder op PVV’ers geregeld worden bedreigd en dat de zaak daarom extra aandacht verdient. PvdA-fractievoorzitter Martijn Balster vindt dat de familie eerst de rust moet krijgen om te rouwen, maar dat daarna de rol van de burgemeester en de politie nader onderzoek verdienen. De door Dille beschuldigde Arnoud van Doorn ontkent via Twitter elke betrokkenheid. Hij wekte de woede op van andere Twitteraars met de mededeling dat CDA’ster Koster ‘een vijand [is] van de islam’ die politiek wil scoren ‘over de rug van doden en collega raadsleden’.

Verklaring Haagse Driehoek
De Haagse driehoek van gemeente, politie en OM heeft vandaag [vrijdag 10 augustus] uitvoerig gesproken over de tragische dood van Willie Dille. Daarbij is tegen het licht gehouden wat de afgelopen tijd is gebeurd.

Zowel de gemeente, in de persoon van de burgemeester, als de politie heeft meermalen gesproken met Willie Dille en aangedrongen op aangifte. Om redenen die wij niet kennen, heeft zij dat niet gedaan. Justitie en politie hebben onvoldoende aanknopingspunten gekregen om te kunnen komen tot een onderzoek.

Het OM laat het volgende weten:

Mevrouw Dille is eind vorig jaar door de politie benaderd om aangifte te doen, of haar verhaal te vertellen. Dit gebeurde nadat zij het aan iemand uit haar omgeving had verteld en die melding is bij de politie terecht gekomen.

In zedenzaken worden mogelijke slachtoffers met grote zorgvuldigheid door de politie bejegend. Er zijn meerdere gesprekken geweest, soms ook op verzoek van mevrouw Dille. Daarin heeft ze steeds aangegeven geen aangifte te doen en ook geen bemoeienis van de politie te willen. Ze heeft om die reden ook niet meer informatie willen verstrekken op basis waarvan ambtshalve een onderzoek gestart had kunnen worden.

Derhalve waren en zijn er te weinig aanknopingspunten om een onderzoek op te starten naar zowel de ontvoering, als de verkrachting, als de aantijging aan het adres van raadslid Van Doorn. Politie en Openbaar Ministerie benadrukken dat zij aanwijzingen die alsnog aanknopingspunten bieden, serieus zullen nemen.

Meldingen van bedreiging die mevrouw Dille heeft gedaan, zijn direct door de politie opgepakt. Ook hier was de uitkomst dat er onvoldoende concrete informatie volgde.

https://www.denhaagcentraal.net/nieuws/ ... ood-dille/

Kwibus
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Euthanasie vind ik geen zelfmoord.
Dat zei ik ook niet. Als je euthanasie zou willen, maar dat krijg je niet, dan blijft zelfdoding over. Als je aan zelfdoding doet omdat je geen euthanasie krijgt, dan is het psychisch wel normaal? Waarom is zelfmoord dan psychisch niet normaal en euthanasie wel? In beide gevallen gaat het om levensbeëindiging.

shootme
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Wel beweren dat je verkracht bent, maar geen aangifte willen doen? Maar er wel met deze en gene (politie, burgemeester) over praten?

Je hebt neem ik aan zelf ook de verhalen gelezen over politieagenten die je proberen te ontmoedigen om aangifte te doen?
Of agenten die je niet geloven. Of agenten die je niet serieus nemen? Is al jaren breed in het nieuws, dus ik denk niet dat jij onder zo'n dikke steen gelegen hebt.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik denk dat er zomaar best wel wat lijken uit de kast kunnen gaan komen...

R
Master
 Bericht 
Geenstijl.nl schreef:
Mijn hemel, wat een bizarre week was dit. Wat een drama voor zoveel mensen. Nu heb ik weinig recht van spreken, want rationeel gezien stond ik wat verder weg, maar damn, wat zal ik Willie missen. En ja, dat schrijf ik hier, op Geenstijl, wat sommige mensen zo intens haten. Maar wel passend binnen Willie's leven en nagedachtenis, want haat kwam niet in haar hart voor.

Mensen kunnen sterk zijn, maar niemand is onverwoestbaar. En sterk was zij. Beresterk. Bijna anderhalf jaar lang liep zij rond met een gruwelijk geheim waar slechts een enkeling van wist. Woede en onmacht hielden haar op de been. Haar trots weerhield haar ervan direct aangifte te gaan doen. Haar vastbeslotenheid en doorzettingsvermogen lieten haar functioneren. Toen zij dat later wel overwoog, werd zij door de politie heengezonden met de boodschap dat het haar zelf meer kwaad dan goed zou doen als ze aangifte zou doen. Dat "het politiehart zei aangifte doen, maar dat als ze zíjn vrouw was geweest, hij het haar ten zeerste ontraden had". Nee, want dat wil je natuurlijk horen wanneer je eindelijk besloten hebt dat er toch iets gedaan moet worden aan de horror die jou aangedaan is. Tel daarbij op alle ervaringen met politie en justitie van mensen die na vergelijkbare delicten schaamteloos in de steek werden gelaten of zelfs letterlijk belachelijk gemaakt en een Willie is ineens nog sterker wanneer zij besluit het niet te doen.

Willie was een PVV'er in hart en nieren. En iedere PVV'er die daar openlijk voor uitkomt krijgt vroeg of laat te maken met haat en/of bedreigingen wegens die politieke voorkeur. Bij wet verboden natuurlijk (geloof het of niet, maar juridisch gezien geldt art. 1 van de grondwet óók voor PVV'ers), maar probeer er voor de grap eens aangifte van te doen. Wanneer het in het nieuws komt, dan lukt dat nog wel, maar als je het stilhoudt, dan honen ze je nog net het politiebureau niet uit. Mijn buren haten mij ook intens vanwege mijn mening. Moeten ze helemaal zelf weten, dat is hun goed recht en ik zal er niet minder om slapen, maar als je vervolgens structureel handelt naar die haat, dan gaat er wat mis. Als de politie daar dan ook niks mee doet, dan gaat er nog veel meer mis. En dat overkwam ook Willie. Zo lang gekozen PVV volksvertegenwoordiger. Wonend in het Nederlandse kalifaat Den Hagistan, bekend gezicht en veel buiten met alle kinderen die haar zorg genoten. En Willie kon wel tegen een stootje. Ze konden haar bedreigen tot ze een ons wogen, maar daar liet zij zich niet door klein krijgen. Maar ze kwamen aan haar kinderen. Goddank nog niet fysiek, maar wel verbaal. En dat was Willie's druppel. Zoveel jaar al niet gehoord, niet serieus genomen, niet beschermd, wie zou haar garanderen dat haar kinderen niets zou overkomen?

Om dit te kunnen begrijpen moet je Willie gekend hebben of net als haar zijn. Willie was een intrinsiek lieve vrouw. Zorgzaam, eerlijk, oprecht, betrokken en bijna onwaarschijnlijk geduldig. Ik ken niemand anders zoals zij. Zonder Willie is de wereld een stukje minder mooi. Ik wil hier geen politieke boodschap van maken, maar ik hoop dat een ieder die dit leest eens naar zijn of haar eigen handelen en integriteit wil kijken. In plaats van iemand als gek te bestempelen, te beschimpen of uit te lachen, had je haar ook de hand kunnen reiken of op zijn minst kunnen luisteren naar haar boodschap.

Lieve lieve Willie, ook ik zal jou vreselijk missen. Jij was een topwijf, een lieve moeder, geweldige vriendin, een voorbeeld voor iedereen. Jij bent beter af zonder deze wereld. Jouw laatste hartekreet, dat je dacht dat het vrije woord met jou zou sterven? Dat laten we niet gebeuren. Nooit! Ontzettend veel sterkte en kracht gewenst voor iedereen die haar liefhad. Rust zacht lief maatje.

Geschreven door Tamara Wulffelé.

Superkoe
Master
 Bericht 
shootme schreef:

Je hebt neem ik aan zelf ook de verhalen gelezen over politieagenten die je proberen te ontmoedigen om aangifte te doen?
Of agenten die je niet geloven. Of agenten die je niet serieus nemen? Is al jaren breed in het nieuws, dus ik denk niet dat jij onder zo'n dikke steen gelegen hebt.

Die verhalen ken ik wel, ja. Of ik die verhalen serieus moet nemen, weet ik zo niet. Ik ken ook wel iemand die verkracht en ontvoert is, aangifte heeft gedaan, en waar de dader van opgepakt is. Hoe één en ander gegaan is, is onduidelijk (verschillende verhalen spreken elkaar tegen), maar wanneer je aangifte wilt doen van verkrachting, moet het een verifiëerbaar verhaal zijn. Er moeten aanknopingspunten zijn die onderzocht kunnen worden. Blijkbaar was dat er niet voor die verkrachting en blijkbaar ook niet voor de bedreigingen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Er moeten aanknopingspunten zijn die onderzocht kunnen worden. Blijkbaar was dat er niet voor die verkrachting en blijkbaar ook niet voor de bedreigingen.

Ik denk dat dit een van de lijken gaat worden........... Mevrouw Willie weet natuurlijk als geen ander hoe het ambtelijk apparaat werkt, er zal heus een en ander op band staan of anders nog wel fysiek aanwezig zijn zoals de gedragen kleding van dat gebeuren. Want eerlijk gezegd geloof ik harder in de ontmoediging aangifte te doen dan dat dit een "verhaal" is dat zij verzonnen heeft.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
maar wanneer je aangifte wilt doen van verkrachting, moet het een verifiëerbaar verhaal zijn.

Het verifiëren komt pas na het aangifte doen. Iedereen mag ergens aangifte van doen, daarna gaat de politie kijken of het verhaal klopt.

maarten28
Master
 Bericht 
Citaat:
Toen zij dat later wel overwoog, werd zij door de politie heengezonden met de boodschap dat het haar zelf meer kwaad dan goed zou doen als ze aangifte zou doen.

Daar kan ik met mijn verstand dus niet bij. Hoe kan het meer kwaad dan goed doen om aangifte te doen van verkrachting? Goed, je hebt het probleem van bewijslast, maar welk kwaad kan het doen? Dat je gepest wordt door je verkrachters? Als je toch weet wie het is, dan kun je die daar toch op betrappen?

Goed, ik ben een man dus ik zal het waarschijnlijk nooit ervaren hoe het is om verkracht te worden, maar ik kan met mijn verstand er niet bij dat je dat niet doorzet. Het strookt ook niet met het beeld van een sterke vrouw met doorzettingsvermogen als de eerste de beste eenstreper je kan weerhouden van aangifte doen.

En dan de melding van justitie dat zij Willie hebben benaderd en dat Willie geen aangifte wilde doen.

Ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik snap het wel hoor. De politie kan je niet beschermen en jezelf bewapenen mag nou eenmaal.niet. Als je gezin gevaar loopt omdat er represailles volgen op je aangifte dan bedenk je, je heus nog wel een keer...

shootme
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Daar kan ik met mijn verstand dus niet bij. Hoe kan het meer kwaad dan goed doen om aangifte te doen van verkrachting?

Heb je de verhalen niet gehoord van bepaalde wijken waar marokkanen en ander tuig de straten terroriseren waarbij ontmoedigd wordt om aangifte te doen omdat de daders dan jouw adres hebben?

Paar andere voorbeelden:

Citaat:
Politie raad aangifte zedenmisdrijf af

De politie Gooi- en Vechtstreek heeft een vrouw uit Alblasserdam ontmoedigd om aangifte te doen van aanranding van haar zesjarige dochtertje. Het kind werd lastig gevallen door een 21-jarige, licht gehandicapte Hilversummer. Volgens de politie zou de zaak niet ernstig genoeg zijn voor vervolging. Justitie spreekt daarentegen van een vorm van verkrachting en zou het zeker hoog opnemen.

De kwestie loopt al enkele maanden, maar is nu pas echt aan het licht gekomen.

Toen de moeder aangifte wilde doen, werden daar vanuit de afdeling Jeugd- en Zedenzaken van de politie Gooi- en Vechtstreek zoveel bezwaren tegen aangevoerd dat de vrouw stelt: ,,Het werd ons zwaar afgeraden.'' Zo zou het kind aan een ingrijpend verhoor worden onderworpen.
Bron: Rotterdams dagblad

https://rozegolf.net/2016/07/02/homoste ... obe-buren/
Citaat:
Geen aangifte

De politie raadde de mannen af om aangifte te doen, ‘omdat het dan nog gevaarlijker kon worden omdat we dan al de hangjongeren op ons dak zouden krijgen.’ Contact met het Roze in Blauw –team loste ook niets op. Het stel werd verwezen naar de wijkagent, die vervolgens niet terugbelde.

Superkoe
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Het verifiëren komt pas na het aangifte doen. Iedereen mag ergens aangifte van doen, daarna gaat de politie kijken of het verhaal klopt.

Klopt. Daarom dat ik wat moeite heb met de verhalen dat de politie geen aangifte wil opnemen, of het ontmoedigd. Wel is het zo dat aangifte en vervolgonderzoek impact heeft op het slachtoffer zelf. En daar wijst de politie terecht wel op. In het bovenstaande geval van dat zesjarige meisje zal ze verhoord moeten worden. En de politie zal ook zelf op voorhand een inschatting maken dat bij een bekende, maar licht gestoorde (zo lees ik gehandicapt in deze) dader, het waarschijnlijk ook nauwelijks tot een veroordeling zal leiden.

Ruzie met de buren los je over het algemeen ook niet op met een aangifte. Tenzij je zelf een hele lange adem hebt. Maar dan moet er financieel wat te halen zijn en moet je zelf tot het gaatje gaan (onderbouwde schadeclaims welke volgen uit het gedrag van je buren).

In geval van Willie, de verkrachting heeft wellicht plaats gevonden, maar kon niet worden aangetoond. Maar de bedreigingen zouden wel aangetoond moeten kunnen worden. Desnoods steek je een opname apparaat in je zak. Of een onopvallende camera.

Waarom ze zelfmoord heeft verkozen voor het doen van aangifte, blijft voor mij een volkomen raadsel.

En wat voor mij ook een vraag blijft, waarom nu uitgerekend zij zo zwaar bedreigd zou worden. Ze was namelijk geeneens de lijsttrekker van de PVV in Den Haag. Afgezien van Wilders hebben andere PVV-politici ook niet of nauwelijks te maken met doodsbedreigingen.

shootme
Master
 Bericht 
Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/excuses-politie-voor-hard-verhoor-verkrachte-vrouw-hoe-kokhals-je-dan
De politie in Limburg heeft excuses gemaakt aan een vrouw die werd verkracht door een tbs'er op onbegeleid verlof. Twee agenten trokken haar verhaal in twijfel.

De Volkskrant heeft de officiële stukken rond de zaak ingezien en sprak met het slachtoffer, de 21-jarige Susanne uit Venray. Zij fietste in december 2016 in de buurt van tbs-kliniek de Rooyse Wissel in Oostrum toen ze werd aangevallen door een man. Die dwong haar mee te gaan naar een afgelegen plek en verkrachtte haar.
Verhoor

Vijf dagen na de verkrachting deed ze aangifte, maar de twee agenten die haar verhoorden, trokken haar verhaal meerdere malen in twijfel, blijkt uit het dossier. "De politie gaat verder onderzoek doen. Als blijkt dat er iets niet klopt in je verhaal, dan ben ik bang dat dat echt consequenties heeft voor jou, maar ook voor het onderzoek", zei een van hen.

Later stelden ze vragen over het geslachtsdeel van de dader. "Wat voor ervaring heb je met pijpen? Je zegt dat de penis slap was, maar je gaat toch kokhalzen. Doe eens voor? Hoe kokhals je dan?" Ze vroegen Susanne meerdere keren of ze haar aangifte wil doorzetten.
Dader

Ze zette door en uit DNA-onderzoek bleek dat de dader in de nabijgelegen tbs-kliniek zat. Henk van der V. had al 17 jaar tbs. In 2000 pleegde hij een moord op een 16-jarig meisje. In 2005 werd hij opnieuw veroordeeld voor een poging tot moord op een mede-tbs'er.

Tijdens een verlof van vier uur viel hij Susanne op straat aan. Hij werd uiteindelijk opgepakt en vorige maand veroordeeld voor de verkrachting en bedreigingen. Van der V. kreeg 3 jaar cel en nogmaals tbs.
Tbs: zo werkt het

Een tbs'er op verlof die een ernstig misdrijf pleegt, of een crimineel die tbs met dwangverpleging krijgt opgelegd. Hoe vaak gebeurt het, wat betekent het, en hoe werkt tbs?
Excuus politie

In een excuusbrief aan de vrouw, in bezit van de Volkskrant, schrijft de teamchef dat de agenten 'binnen de kaders' hebben gehandeld. Maar ook dat het belang van het slachtoffer 'onvoldoende is meegewogen' en dat hij de gang van zaken 'zeer betreurt'.
RTL Nieuws

Wederom een voorbeeld. Zal niet de enige en ook niet minst extreemste geval zijn van ontmoedigen van aangifte doen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
PVV-politici ook niet of nauwelijks te maken met doodsbedreigingen.

allemaal dagelijks.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
En wat voor mij ook een vraag blijft, waarom nu uitgerekend zij zo zwaar bedreigd zou worden. Ze was namelijk geeneens de lijsttrekker van de PVV in Den Haag. Afgezien van Wilders hebben andere PVV-politici ook niet of nauwelijks te maken met doodsbedreigingen.

Beetje vreemde combinatie ook, zelfmoord plegen omdat je bang bent voor doodsbedreigingen.....

Maar als alle speculaas opgestapeld is in dit topic. Toen ze met het verhaal over die verkrachting het nieuws zocht vond ik dat al stinken, dat ze een dag later zelfmoord pleegt verraste mij eigenlijk niet. Zal vast een hoop achter zitten maar dat wil niet zeggen dat de feiten zoals mevrouw die zelf in de wereld slingerde kloppen. Voor de rest, lekker laten rusten. Niemand wordt er beter van als de verhalen met veel speculaas en gebrek aan feiten opgeklopt worden.

Middle
Die hard
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Beetje vreemde combinatie ook, zelfmoord plegen omdat je bang bent voor doodsbedreigingen.....

:lol: :lol: :lol:

ceriadwen schreef:
post4563761.html#p4563761 schreef: PVV-politici ook niet of nauwelijks te maken met doodsbedreigingen.
allemaal dagelijks.

Bron?

ceriadwen
Master
 Bericht 
Middle schreef:
Bron?

https://www.google.nl/search?q=Raadslid ... e&ie=UTF-8

moet je even door Dille heenscrollen

Dit is ook wel een interessant artikel https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/08/ee ... 2-a1572767

Superkoe
Master
 Bericht 
Lang artikel (NRC), maar ergens halverwege wordt geschreven dat de helft nergens last van heeft. De waarheid zal dus ergens tussen allemaal dagelijks en enkel Wilders liggen.

Pagina 1 van 2 [ 73 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten