» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 44 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 118 berichten ]
Superkoe
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Totaal niet geintegreerd maar de gang naar de rechtbank weten ze wel te vinden. Zegt weer veel over het soort volk.

Het zou me totaal niet verbazen wanneer het hier een bekeerde zeer autochtone vrouw betreft. Dat zijn namelijk de ergste.

Pietert
Master
 Bericht 
fb schreef:
Eigenlijk zeg je met je eerste opmerking: in de staat (of eigenlijk: de maatschappij) is geen plaats voor de kerk.

Nee, in de dagelijkse beleidsvorming en de wet (die alle burgers aangaat) is er geen plaats voor geloofsafhankelijkheden.
fb schreef:
Als agnost wil je jouw (anti-)geloof dus opdringen aan gelovigen.

Wat? Nee! Hoe dan? Doordat ik in de wetgeving geen geloofsinmenging wil hebben? Artikel 1 is er toch vrij helder in dat iedereen mag geloven wat hij wil?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Mevrouw wil als ieder ander mens behandeld worden en dat is exact wat er is gebeurt. Met het feit dat er blijkbaar islamitische kinderen vrij krijgen voor offerfeest kun je je afvragen welke kinderen er nu gediscrimineerd worden.
Die lui denken altijd dat discriminatie alleen betrekking heeft tot 'buitenlanders'.

Spook
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
basisschool

Ik kreeg op de basisschool ook toetsen en huiswerk. Als ik een week thuis was ivm ziek of wat dan ook, dan werd van mij evengoed verwacht dat ik de lesstof kende.

R
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:
Het zou me totaal niet verbazen wanneer het hier een bekeerde zeer autochtone vrouw betreft. Dat zijn namelijk de ergste.

Net als ex-rokers. ;)

A4
Master
 Bericht 
Echt ongelofelijk dit. Waar gaat het heen...

Gewoon naar het land zoals de mensen het willen zien. 15 maart was een kans om iets aan dit soort onzin te doen. Kans gemist, jammer dan.
Echt sorry hoor, maar we willen dit gewoon zelf. En het wordt alleen maar erger.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
A4 schreef:
zoals de mensen het willen zien

Nee zoals het linksvolk wil zien, want iedereen is liev en welkom!
Hier heb je een uitkering, huis, inrichting en zakgeld :hug:
En vervolgens het hardste roepen dat haar familielid in het verzorgingstehuis niet goed wordt behandeld door de bezuinigingen.

A4
Master
 Bericht 
Nee zoals het linksvolk wil zien,

Genoeg 'midden' en nep rechts (VVD) volk anders ook. Dit land moet 't maar gaan ervaren hoor. Ik woon in een mooi roomblank dorpje, dus heb nergens last van. Maar heb medelijden met alles wat in een stad, of überhaupt ten westen van Amersfoort woont. Maar eigenlijk ook weer niet :devil:

zadkine
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dan raak je wel vrije dagen met hemelvaart, pinksteren, pasen, kerst kwijt. Voor mij prima, ik pak wel verlof als ik het wil en niet omdat het moet van de overheid.

Moet je OOK kinderen recht geven op een aantal vrij op te nemen dagen van school per jaar....zonder opgaaf van reden.
Ook 5 stuks? Dus lekker goedkoop weekje wintersporten met je gezin wordt dan mogelijk.

Overigens mis ik nog iets bij die foto's.

Iets over geen afbeeldingen mogen maken of hebben van mensen. (schepsels die een ziel hebben)

http://hasanaat.nl/showthread.php?3729- ... egestaan!!!

Als de dame zo religieus is dat ze 's ochtends, toen de fotograaf al kwam voor de islamitisch kinderen met haar man in de moskee zat kan het toch niet zijn dat ze deze regels niet kent.......

En de school had ook deze regel moeten en kunnen voorhouden in haar verdediging.
Speciaal fotograaf op islamitische feestdag om te moslims niet te verleiden dat gebod op hebben en ophangen van afbeeldingen van mensen te gaan overtreden.

Degenen die die leer minder nauw nemen konden dus 's ochtends die foto laten maken van hun kinderen.

djee
Master
 Bericht 
A4 schreef:
nep rechts

Wat is dan " echt " rechts in de Nederlandse politiek?

cocodee
Master
 Bericht 
Van dezelfde gestoorde orde, zal het maar hier plaatsen dan. :duh:
Citaat:
Utrecht verplaatst kinderfeest vanwege Ramadan

De festiviteiten rond Kinderdag, een wereldwijd door de Verenigde Naties erkende feestdag, worden dit jaar in de Utrechtse wijk Overvecht verplaatst vanwege de Ramadan. Normaal gesproken wordt Kinderdag op 1 juni gehouden.

“Dit jaar valt Ramadan in de week van 1 juni, dus heeft de organisatie gekozen om Kinderdag op 24 mei te vieren”, aldus de organisatie van het kinderfeest in De Telegraaf. Volgens de krant is er vanuit de islamitische gemeenschap geen verzoek gekomen om Kinderdag te verplaatsen.
Springkussen

“In Overvecht zijn heel veel kindjes en ouders die meedoen aan de Ramadan. We willen dat ze vol energie kunnen spelen”, vervolgt organisator Fleur van IJperen. “Kinderen hoeven niet te vasten, dat klopt. Maar mijn buurjongetje is elf, en die vast wel mee.”

Tijdens Kinderdag kunnen kinderen tussen de 4 en de 12 jaar deelnemen aan tal van activiteiten. Zo is er een springkussen in de buurt, kunnen de kids schapen slachten :o en meedoen aan het textielverven.
Uitburgeren

“Je ziet dat overal, politiek-correcte lieden die denken dat moslims niet in staat zijn zich een beetje aan te passen”, reageert René Dercksen namens de PVV-fractie in de Provinciale Staten. “We moeten steeds meer uitburgeren om de islamisering, maar die wordt steeds meer georganiseerd door de overheid zelf.”

https://wnl.tv/2017/05/19/utrecht-verpl ... e-ramadan/

bruintje beer
Master
 Bericht 
Volgens de krant is er vanuit de islamitische gemeenschap geen verzoek gekomen om Kinderdag te verplaatsen.
En dan toch doen.. dit is precies het Nederlandse probleem van de afgelopen 50 jaar :x :loco:

Kwibus
Master
 Bericht 
Natuurlijk, anders moet je ze achteraf 10.000 betalen :x

18vti
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Die lui denken altijd dat discriminatie alleen betrekking heeft tot 'buitenlanders'.

De witte mens is het enige ras dat kan discrimineren.........heb nog nooit een mens met Afrikaans of Aziatisch uiterlijk voor de rechter gezien

Ik discrimineer constant! Hele dagen!
Onderweg in de auto: Kut opel, kut peugeot, mooie BMW, kut audi, kut app-bitch, lekker wijf, etc

Kami
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
“In Overvecht zijn heel veel kindjes en ouders die meedoen aan de Ramadan. We willen dat ze vol energie kunnen spelen”, vervolgt organisator Fleur van IJperen. “Kinderen hoeven niet te vasten, dat klopt. Maar mijn buurjongetje is elf, en die vast wel mee.”

http://www.fleurvanijperen.nl/over-mij.html, zzp-er die ingehuurd wordt voor dit soort onzin.

ceriadwen
Master
 Bericht 
School had gewoon aangifte moeten doen bij de leerplicht ambtenaar, moet elke school doen als de helft van de klas niet op komt dagen........

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Kami schreef:
http://www.fleurvanijperen.nl/over-mij.html, zzp-er die ingehuurd wordt voor dit soort onzin.
28... Als je zou zeggen dat ze eind 40 is geloof ik je ook.

Kami
Master
 Bericht 
Ja, dacht eerst dat het een typefoutje was....die 28

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
500 euro schadevergoeding nadat moslimkinderen schoolfoto misten

De islamitische moeder die een schadevergoeding eiste van de Haagse Maria Montessorischool omdat haar kinderen door het offerfeest niet op de klassenfoto staan, krijgt vijfhonderd euro schadevergoeding toegewezen van de rechtbank Den Haag.

De moeder stapte naar de rechter omdat de school de schoolfotograaf had laten komen op het moment dat de islamitische kinderen vrij hadden gekregen voor het offerfeest. De advocaat van de moeder betitelde dit als discriminatie.

Volgens de rechter heeft de school niet goed gehandeld en zich niet goed ingespannen om de schoolfotograaf op een andere dag te laten komen. De kinderen hebben recht op een schadevergoeding omdat hun school volgens de rechter onderscheid heeft gemaakt tussen leerlingen en dat mag niet van de Algemene wet gelijke behandeling.

De moeder van de kinderen had een schadevergoeding van 10.000 euro geëist, maar dat ging de rechtbank te ver. De school heeft gezegd dat aan de leerlingen een alternatief is geboden en dat de schoolfotograaf op een latere datum is teruggekomen op de school om de resterende leerlingen op de foto te zetten. Voor het maken van klassenfoto's was dit echter te laat en dat verklaart volgens de rechtbank de schadevergoeding.

Niet handig
Het bestuur van de openbare school erkende meteen na het incident dat de planning niet handig was, maar stelde dat de drukbezette fotograaf niet op een andere dag kon. Wel kwam de school islamitische kinderen die officieel vrij hadden gekregen tegemoet door de klassenfoto meteen ’s ochtends vroeg te laten maken, zodat zij de rest van de dag het offerfeest konden vieren. De meeste moslims zouden van dat aanbod gebruik hebben gemaakt. De moeder deed dat niet, omdat zij met haar man en kinderen in de moskee zat voor het traditionele gebed.

Die rechter is heel erg fout bezig. De moeder had € 500 moeten betalen aan de school.

no justice
Master
 Bericht 
Zum kotsen

Ducantoni
Master
 Bericht 
Laat ze maar hoger beroep aantekenen. De gevolgen van deze uitspraak kunnen vèrstrekkende gevolgen hebben.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Manmanman...waar gaat dit land toch heen

Black98
Master
 Bericht 
Manmanman...waar gaat dit land toch heen

Precies, hoe durven die rechters niet gewoon aan de eis te voldoen. Ies raciesme, je weet toch :[ :x

bruintje beer
Master
 Bericht 
WTF! Zo'n "offerfeest" is toch gewoon een eigen keuze? Niks discriminatie! :[
Het is nota bene een Montessorischool, waarbij dus niet (een of ander) geloof centraal staat. Stuur je kinderen dan naar een andere school, trut.

Oh ja, en: gestoorde D66-rechter :loco:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
PVV heeft al Kamervragen gesteld.

Afbeelding

Afbeelding
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

A4
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
PVV heeft al Kamervragen gesteld.

Is ook letterlijk de enige partij die zich druk maakt om dit soort dingen helaas. De rest (en dus 87% van de bevolking) vindt het allemaal prima.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik denk dat deze rechter de afgelopen 15 jaar niet buiten zijn bubble is geweest en oprecht dacht dat hij de rechtsstaat een plezier deed met deze uitspraak............ het zal hem rauw op zijn dak vallen al die ophef :D

Dit brengt het wij/zij denken naar een heel nieuw level.......

NoCashCow
Master
 Bericht 

Gekker moet het niet worden. Hoop dat school in hoger beroep gaat.

graspol
Master
 Bericht 
Het kind is 5, dus gewoon volgens de wet leerplichtig, en moet dus gewoon op school zijn, punt.
10000 euro? Mijn r33t, ik zeg de leerplichtambtenaar er op af sturen en een boete laten betalen!

De school geeft dus al dispensatie, en nu zegt de rechter dat er niet genoeg rekening gehouden wordt met? rot toch lekker op. Het zijn mensen zoals deze moeders die zorgen voor een "onevenwichtige samenleving"

Pita
Master
 Bericht 

Ik denk dat de eerste leerplichtambtenaar nog geboren moet worden, die moslim-ouders een boete gaat geven, die kinderen met het suikerfeest thuis houden.

fb
Master
 Bericht 
Over dat:
graspol schreef:
Het kind is 5, dus gewoon volgens de wet leerplichtig, en moet dus gewoon op school zijn, punt.
Niet dus. (punt)
Zie:
http://www.ad.nl/binnenland/scholen-kunnen-geen-rekening-houden-met-tere-zieltjes-van-sommige-ouders~a0033475/

Hopelijk gaat de school inderdaad in hoger beroep, anders wordt school wel heel saai als er geen schoolreisjes, sportdagen, musicals en ga zo maar door georganiseerd kunnen worden.

snovvdog
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Is ook letterlijk de enige partij die zich druk maakt om dit soort dingen helaas

Omdat er andere dingen zijn die het leven veel meer beïnvloeden dan een pinguïn die heisa maakt om een schoolfoto en een D66 rechter die daar in mee gaat.

Ze mogen prima die vragen stellen, maar heel interessant is het niet :zzz: .

Verder is het onderscheid maken tussen religies ook volstrekte onzin, schaf dan gelijk kerst, pasen, pinksteren en andere Christelijke waanbeelden af. Of sta beide fabelkrantjes toe :dag: . Ik kijk even afkeurend tegen Christelijke waanbeelden aan als Islamitische.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ze mogen prima die vragen stellen, maar heel interessant is het niet

Jawel. Want met dit soort stapjes gaat het steeds meer naar een islam staat waar moslims steeds meer macht krijgen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Omdat er andere dingen zijn die het leven veel meer beïnvloeden dan een pinguïn die heisa maakt om een schoolfoto en een D66 rechter die daar in mee gaat.
Ik twijfel. De invloed van deze ongein zou voor jou wel eens een stuk groter kunnen zijn dan je zo oppervlakkig vermoedt.

En die christelijke feestdagen komen eigenlijk wel prima uit, aangenaam in het voorjaar en zo rond de jaarwisseling. Mooi zo houden.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
het zal hem rauw op zijn dak vallen al die ophef :D
Dan zal ie er toch eerst notie van moeten nemen. Dergelijke figuren kijken af en toe TV en lezen de NRC. Op het werk praat ie met collega's die al even wereldvreemd zijn. Zo'n man heeft blijkbaar geen idee wat er speelt.

snovvdog schreef:
Tot het moment daar is dat je een bekeuring krijgt wegens overdag eten tijdens de Ramadan. En dan vraag je je af hoe het toch zo ver heeft kunnen komen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik vind het niet raar dat zij dezelfde rechten willen voor hun moslim dagjes als christenen voor hun christelijke dagjes.

Als je met pinksteren of pasen de schoolfoto inplant, gaan er toch ook een leger gekkies klagen?

Dat het een Moslim kind of Christelijk kind betreft doet er verder niet toe.

Of je bent seculier of je gelooft in sprookjes, welke sprookjes doet er verder niet toe.
Ene sprookje boven het andere verheffen alsof het beter is...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik vind het niet raar dat zij dezelfde rechten willen voor hun moslim dagjes als christenen voor hun christelijke dagjes.

Ik wel. Je leeft in een christelijk/joods land. Bevalt je dat niet dan ga je toch wonen in een islam land? daar kun je prima aan die onzin doen.
Hier heb je je aan te passen aan onze regels.
Zou toch mooi worden dat wij met z'n allen naar een moslimland gaan en gaan afdwingen dat we overal kerken willen en dat al onze normen en waarden en vrije geloofsdagen daar ook ingevoerd moeten worden en heel hard discriminatie gaan lopen schreeuwen. walgelijk gewoon.

snovvdog schreef:
Als je met pinksteren of pasen de schoolfoto inplant, gaan er toch ook een leger gekkies klagen?

dan is de school ook dicht..

snovvdog
Master
 Bericht 
Je leeft in een christelijk/joods land.

:lol:

Nee, christenen en joden zijn even debiel als moslims.

We leven in een seculier land waar de meeste mensen niet meer in barbaarse sprookjes geloven.
Citaat:
onze normen en waarden

Zou mooi zijn, maar helaas zijn mensen die in barbaarse sprookjes geloven iets te enthousiast daar in. Heel de wereld verlost van sprookjes. Zou gelijk wat oorlogen schelen.

http://nos.nl/artikel/2149711-aantal-ge ... vigen.html
De groep gelovigen neemt gelukkig wel steeds meer af.

Daarnaast, dit soort dingen landelijk regelen is onzin, in de grote steden zijn bijna evenveel moslims als katholieken bv., waarom mag de school niet lekker zelf bepalen wanneer ze religieuze vrije dagen willen nemen? Dan kan één of ander gat in de bible belt hun sprookjes prediken wanneer ze willen, en een islamistische school kan hun onzin prediken in Crooswijk of zuid. Daarnaast heb je openbare scholen die lekker buiten het seizoen vakanties nemen, zodat mensen niet ''zoals iedereen'' in het dure hoogseizoen moeten kutten.

basjuh1981
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:

Hier kunnen ze gewoon vrij voor vragen. Dat is bij wet zo geregeld. Daarbij is het vrij lastig te bepalen wanneer een Islamitische feestdag nu precies is. Dit jaar werd het Suikerfeest gevierd op zondag of maandag (al naar gelang welke stroming je aanhoudt).

snovvdog
Master
 Bericht 
Ja maar dat bedoel ik meer, laat mensen gewoon lekker vrij nemen zoals ze willen, vaste vrije dagen is echt niet meer 2017.

Gewoon zoveel vakantiedagen per jaar, en iedereen kiest zelf maar wanneer ze wat willen.

Zijn al die religieuze groepen ook weer blij.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik geloof zelf ook niet. Maar wanneer dit soort 'kleine' dingen allemaal toegelaten worden gaan we steeds een stapje verder naar een islamitisch Nederland waar de moslims de macht hebben. Het gebeurt nu al. Moslims die overal voorgetrokken worden, alles om de moslims tevreden te stellen en de eigen bevolking wordt gewoon keihard aan de kant gezet. Er staan zelfs al berichten in de krant dat universiteiten 'te wit' zijn met voornamelijk blanke mannen :loco:
Dan vraag ik mij echt af waar we in hemelsnaam naartoe gaan in dit land. Hoezo 'te wit'. wtf. Ergens in de overheid en rechtsysteem is er iets dat dit land verdeeld moet worden en dat alles 'samen' moet ofzo. wat willen ze? laten zien hoe geweldig goed wij als braaf landje zijn? 'kijk moslims wij zijn heel goed'.

Maar goed...ik woon in een Drents dorp dus ik merk er verder niet zoveel van maar dit land gaat steeds verder naar beneden..

snovvdog
Master
 Bericht 
Positieve discriminatie kan ik ook niet tegen, flikker op met je vastgestelde percentages, gewoon aannemen wie er het meest voor geschikt is.

Verder vind ik het probleem van moslims nog steeds zwaar opgeblazen, ik heb vroeger bij PostNL gewerkt, daar was ca. 25% van alle collega's moslim, veelal prima mensen om mee om te gaan. Natuurlijk zie ik dat een berber wat drukker is dan gemiddeld, maar Turken daarentegen, vind ik over het algemeen heel rustige mensen die niet veel verkeerd doen.

Vergelijk de protesten bij het consulaat in R'dam met die linkse honden in Hamburg, ik weet wel wat ik liever heb hoor. Ene is gewoon een dom clubje mensen, andere zijn volkomen gestoorden, en heeft niks met de islam te maken.

Problemen worden veel te snel bestempeld als voortkomend uit de Islam, terwijl je overal mentaal gehandicapten hebt. En sommige etnische groepen iets meer dan anderen, maar het gemak waarmee een ''drama'' wordt geschept door moslims is te ver doorgeslagen.

Ik vind de Islam ook achterlijk hoor, maar dat is echt niet de oorzaak van heel veel problemen en helemaal zo'n heisa niet waard.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Er zullen vast goede moslims zijn hoor, maar wanneer je denkt een goede moslim te kennen moet je eens beginnen negatief te zijn over de islam. Dan komt het ware beestje naar boven. Loop eens door wat wijken in Parijs bijvoorbeeld. Daar kun je als vrouw niet fatsoenlijk over straat lopen. complete buurten overgenomen. Dat linkse verschrikkelijke volk is juist voor al dat volk. Daarom zijn die 2 ook zo gevaarlijk voor onze maatschappij. Ik vind het niet opgeblazen. Heel veel wordt onder de pet gestopt wat jij helemaal niet leest omdat dat niet in onze linkse media komt.

snovvdog
Master
 Bericht 
Één van mijn beste vrienden van de middelbare school is Turks. Ik kan gewoon zeggen dat ik de islam achterlijk vind tegen hem. Maar hij kent mij langer dan vandaag en vat dit ook niet persoonlijk op. Hij heet ook Geitenbonker in mijn telefoon :lol: .

Hij zegt dat hij moslim is maar zat tijdens de Ramadan in Thailand te feesten en te doen (oa. Full Moon Party), en heeft ook een nichtje die ook openlijk op andere vrouwen valt, dus tja, het is niet een heel strenge familie.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Één van mijn beste vrienden van de middelbare school is Turks. Ik kan gewoon zeggen dat ik de islam achterlijk vind tegen hem

nou dan heb je een n=1 studie.
Zou zeggen doe het eens tegen wat meerdere.
Zou je het bij christenen/joden doen zullen sommigen vast ook wel gaan schelden maar vast niet helemaal in elkaar rammen met een groep.

snovvdog
Master
 Bericht 
Tja ik snap wat je bedoelt, het ligt wellicht wat gevoeliger bij moslims, maar ik denk dat als ik in Staphorst bij een kerk ga zitten roepen dat ze allemaal achterlijk zijn, er ook een groep achter mij aan komt.

Beetje net zoals die rednecks in Top Gear toen ze in Alabama waren.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
maar ik denk dat als ik in Staphorst bij een kerk ga zitten roepen dat ze allemaal achterlijk zijn, er ook een groep achter mij aan komt.

Je zult vast commotie veroorzaken. Van die streng gelovigen ongeacht welk geloof zijn gewoon de grootste idioten. Meestal ook zwaar agressief.
Ik rij elke dag langs Staphorst, als ik ook maar 1 keer met m'n licht knipper naar een auto met een visje achterop zijn ze altijd gelijk in de zeik, worden ze agressief etc.

Feit is gewoon dat een relatief gezien klein aandeel moslims in dit land voor ontzettend veel problemen zorgt. Aanrandingen, verkrachtingen, knokpartijen, vernielingen etc.
En dat aandeel blijft maar stijgen door het linkse beleid en de problemen worden steeds groter.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Waar ik me vooral aan irriteer is dat er nooit eens afkeurende commentaren komen uit de moslim gemeenschap over groepen die er een puinhoop van maken. Wel graag roepen dat ze gediscrimineerd worden en ze allemaal over een kam worden geschoren, maar weigeren het gedrag van de raddraaiers te veroordelen. Er zijn meer fatsoenlijke dan criminele moslims, maar de minderheid verpest het voor de rest. Er moet eens een duidelijk signaal komen uit de moslimgemeenschap dat ze dit gedrag niet tolereren ipv die eierdop maar weer op te zeggen.

Doe er iets aan maar geef de Nederlander niet de schuld.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Er moet eens een duidelijk signaal komen uit de moslimgemeenschap dat ze dit gedrag niet tolereren ipv die eierdop maar weer op te zeggen.

blijkbaar tolereren ze het dus wel. Want zo zijn ze. zo gaat het in het 'thuisland' ook.

fb
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
barbaarse sprookjes

Waar haal je dit vandaan? Ervaringsdeskundige? Of puur wat giswerk omdat er een groep radicalen zijn de woorden in de torah/bijbel/koran zo verdraaien (of letterlijk nemen) dat ze vinden dat iedereen die niet hetzelfde gelooft als zij dood moet?
Bedenk wel dat deze boeken zo'n 1500 jaar geleden samengesteld zijn door mensen, waarvan een groot gedeelte toen nog barbaars was. De gemiddelde gelovige zal die boeken ook lezen vanuit die tijdgeest, maar ik geef onmiddellijk toe: het vergt wat intelligentie om niet het letterlijke verhaal te lezen, maar de boodschap er achter. Precies als bij sprookjes, waar het vaak niet gaat om het ongeloofwaardig verhaaltje maar om de boodschap er achter.

Maar goed...ik woon in een Drents dorp
Hmm, een maar voor de helft volgebouwde woonwijk waar ook nog eens meer dan de helft van de woningen leeg of te koop staat met als enige voorziening een paar barakken die een school moeten voorstellen. Ik verzeker je: in een echt Drents dorp is er heel wat meer naoberschap ...

Pagina 2 van 3 [ 118 berichten ]