» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 3  [ 118 berichten ]
basjuh1981
Master
 Bericht 
AD.nl schreef:
Een islamitische moeder eist 10.000 euro schadevergoeding én excuses van de Haagse Maria Montessorischool, omdat deze de jaarlijkse klassenfoto inplande tijdens het islamitische offerfeest. Haar twee dochters konden daardoor niet op de foto.

,,Weet u hoe het voelt als je dochtertje van 5 elke dag bij binnenkomst in de klas naar de foto kijkt en vraagt ‘mama, waarom sta ik hier niet op?’ Dat kun je niet aan een kind uitleggen’’, zei de Haagse moeder gisteren snikkend tijdens de zitting in Haagse rechtbank.

Volgens haar advocaat Laura Zuydgeest is deze zaak een ‘schoolvoorbeeld’ van discriminatie. ,,Door het fotomoment op een islamitische feestdag te plannen zijn moslims getroffen. De school heeft dan de plicht om alles in het werk te stellen om de schoolfotograaf op een andere dag te laten komen. Ondanks dat ze daarvoor twee weken de tijd had, is dat niet gebeurd.’’

Aanbod

Het bestuur van de openbare school, die al meteen erkende dat de planning niet handig was, beweerde gisteren dat de drukbezette fotograaf niet op een andere dag kon. Wel kwam de school islamitische kinderen die officieel vrij hadden gekregen tegemoet door de klassenfoto meteen ’s ochtends vroeg te laten maken, zodat zij de rest van de dag het offerfeest konden vieren. De meeste moslims zouden van dat aanbod gebruik hebben gemaakt. De moeder deed dat niet, omdat zij met haar man en kinderen in de moskee zat voor het traditionele gebed.

Speciaal voor de overige leerlingen die tijdens het officiële fotomoment afwezig waren, maakte de adjunct-directeur drie weken later zelf alsnog een gezamenlijke klassenfoto. Die foto, waarop ook de kinderen van de eisende partij opstaan, zou gratis aan alle ouders ter beschikking zijn gesteld.

De moeder bestreed dat gisteren. ,,Ik ben daarover nooit geïnformeerd.’’ Bovendien maken de geboden alternatieven in haar ogen niet goed dat er gediscrimineerd is op basis van geloofsovertuiging. De rechter ging daar gisteren in haar voorlopige oordeel in mee: ,,Ik denk niet dat het schoolbestuur genoeg heeft gedaan om het onderscheid dat is gemaakt door de foto op de islamitische feestdag te plannen, op te heffen.’’ Ze wees erop dat de school onvoldoende heeft kunnen aantonen dat de fotograaf echt niet op een andere dag kon. Dat de adjunct later nog zelf een foto maakte is volgens rechter ‘een leuke geste’, maar nog steeds geen ‘professionele foto’. ,,U heeft met uw handelingen het onderscheid tussen de islamitische en niet-islamitische kinderen verkleind, maar niet weggenomen. In dat geval is er sprake van schade, mevrouw is immers in haar eer aangetast.’’ De rechter liet al wel doorschemeren dat als zij haar voorlopige oordeel handhaaft, het uiteindelijke schadebedrag een stuk lager zal uitvallen dan de geëiste 10.000 euro.

Ze wil de partijen nog anderhalve week de tijd geven om er samen uit te komen. Die kans lijkt niet groot. De Haagse moeder wil niet opnieuw in gesprek met de schoolleiding. De gemoederen zijn sinds het incident in 2015 zo hoog opgelopen dat haar kinderen inmiddels op een andere, islamitische school zitten. Het schoolbestuur vindt op zijn beurt dat haar eis – 10.000 euro schadevergoeding - buitenproportioneel is. Volgens de moeder draait het haar echter niet om het geld, maar vooral om de ‘gelijke behandeling van ieder mens’. ,,Zeker als het gaat om kinderen. Ik hoop dat de school hier lering uit trekt.’’ Wanneer de partijen niet tot een compromis komen, doet de rechtbank op 12 juni uitspraak.

De moeder heeft een behoorlijke klap met een molenwiek gehad.

djee
Master
 Bericht 
:loco: ga je toch lekker naar een school waar ze er wel rekening mee houden, deze school gaat in mijn ogen al veel te ver.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Rot op met je offerfeest.
Die rechter is ook niet goed snik; het is een openbare school, dan hoef je niet met zulk soort onzin rekening te houden :loco:

Existenz
Die hard
 Bericht 
Zet die rechter maar een kap over het hoofd en dan kan ze zich met sharia-zaken gaan bezighouden. Waanzin ten top dit.

Existenz
(hoofddoekschuddend)

Kwibus
Master
 Bericht 
En dan 10.000 euro schadevergoeding eisen :loco:

,,Weet u hoe het voelt als je dochtertje van 5 elke dag bij binnenkomst in de klas naar de foto kijkt en vraagt ‘mama, waarom sta ik hier niet op?’ Dat kun je niet aan een kind uitleggen’’
Jawel hoor. "Omdat papa en mama nog in sprookjes geloven, daarom sta jij niet op de foto." Prima uitleg.

VFred
Master
 Bericht 

Hoe integer is de advocaat die met zo'n kansloos verhaal iemand geld uit de zak klopt.
Wordt hopelijk binnen 5 minuten afgehamerd, zodat er weer tijd aan échte zaken besteed kan worden.

Pietert
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Wordt hopelijk binnen 5 minuten afgehamerd

Ehm.. Nee..
basjuh1981 schreef:
De rechter ging daar gisteren in haar voorlopige oordeel in mee: ,,Ik denk niet dat het schoolbestuur genoeg heeft gedaan om het onderscheid dat is gemaakt door de foto op de islamitische feestdag te plannen, op te heffen.’’

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Echt ongelofelijk dit. Waar gaat het heen...

basjuh1981
Master
 Bericht 
Waar gaat het heen...

Naar de klotuh.

VFred
Master
 Bericht 

gelukkig kun je waar dat vandaan komt ook vrijelijk alle geloven en geaardheden uitoefenen :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
VFred schreef:
gelukkig kun je waar dat vandaan komt ook vrijelijk alle geloven en geaardheden uitoefenen

:kniktja: :kniktja:
Daar kun je ook naar de rechter stappen als ze iets plannen op hemelvaart terwijl jij in de kerk daar zat. Oh wacht..

Spook
Master
 Bericht 
Dit lijkt me een prima les voor de kinderen. Mama is gestoord.

Existenz
Die hard
 Bericht 
En dan mag je eindelijk op de foto... moet je een burqa aan!

Existenz
(doneert graag vrijwillig €€€ voor uitreistickets)

Pietert
Master
 Bericht 
Daar kun je ook naar de rechter stappen als ze iets plannen op hemelvaart terwijl jij in de kerk daar zat.

Wat ik precies even debiel vind.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Wat ik precies even debiel vind.

sarcasme meter weer stuk? :[
Maar ik ben het met je eens, geloof is een keuze. Zadel anderen niet met jouw keuze op.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Wat een onzin van die moeder pffff

Pietert
Master
 Bericht 
sarcasme meter weer stuk? :[

Nee, maar daarmee bedoel ik dat als dit een artikeltje was geweest dat een christelijk iemand om die reden naar de rechter was gegaan ik het even debiel had gevonden.

Geloof-agnostisch, dus.

gurb
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
je dochtertje van 5 elke dag bij binnenkomst in de klas naar de foto kijkt en vraagt ‘mama, waarom sta ik hier niet op?’

1) Dit gebeurt ècht niet elke dag.
2) Natuurlijk is dat uit te leggen: "Je moet soms lastige keuzes in het leven maken: bij de groep gelovigen horen, of bij je klas horen. Je moeder koos voor het eerste." Meteen een mooi opvoedmomentje.
3) Dat kind is al 2 klassen verder, die foto hangt er al lang niet meer.
4) De klassenfoto is gepland op een reguliere schooldag, niet zijnde een officiële feestdag.

Feitelijk
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
dochtertje van 5

Leerplicht, einde oefening.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Het offerfeest is gelukkig geen nationale feestdag. Dat moslimfiguur moet gewoon haar bek houden en niet proberen € 10.000 te cashen van een openbare school.

Als ze het niet eens is met onze normen en waarden, dan ik er maar één oplossing. OPROTTEN.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ik ben het wel eens met de stelling dat er hier gediscrimineerd wordt.

Je krijgt nu een discussie of de feestdagen van geloof X minder belangrijk zijn als de feestdagen van geloof Y. Dat is naar mijn mening een non-discussie, want iedereen is vrij om te geloven wat hij/zij wil en moet daar ook de mogelijkheid voor krijgen.

Je kan als maatschappij alleen maar alle feestdagen uit alle geloven voor iedereen gelijk trekken. Of iedereen vrij, of iedereen naar school. En dan lijkt mij het "geloven doe je in je eigen tijd" wel de oplossing, anders krijg je straks de Pastafari's met een willekeurige dag die belangrijk is in het geloof.

Dan raak je wel vrije dagen met hemelvaart, pinksteren, pasen, kerst kwijt. Voor mij prima, ik pak wel verlof als ik het wil en niet omdat het moet van de overheid.

Pietert
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dan raak je wel vrije dagen met hemelvaart, pinksteren, pasen, kerst kwijt. Voor mij prima, ik pak wel verlof als ik het wil en niet omdat het moet van de overheid.

+1
(wel zou ik die dan graag als extra vakantiedagen ontvangen, dus dat het wettelijk minimum 30 wordt ipv 25)

Aan de andere kant heeft het ook wel z'n charme dat op bepaalde dagen iedereen vrij is (Koningsdag). Zelf zou ik graag zien dat 5 mei een echte vrije dag wordt. Overal door het hele land feesten en ik moet gewoon werken (kan wel weer vrij nemen, uiteraard, maar toch)

Spook
Master
 Bericht 
Je kunt de dagen gewoon als vrije dagen benoemen en niet als feestdagen en zeker niet als dagen met een religieuze context. Ook al kun je het herleiden naar een context van die oorsprong. Imo hoef je verder geen uitleg te geven. Je kiest die dagen als school. Ook als je ze toevallig met het hele land hetzelfde kiest. Omdat het aansluit bij de maatschappelijke wensen. En die zijn uit gewoonte ingegeven, en niet door geloof. Die lijn.

Wat we echt moeten doen is geloof ontdoen van de speciale status binnen het recht. Je hebt vrijheid van meningsuiting. De overheid kan je niet dicteren wat je gelooft. En daarmee houdt het op. Een school, of welk ander component van de maatschappij dan ook, hoeft je geen podium te bieden om je geloof uit te dragen, en haar platform niet aan te passen om je tegemoet te komen. Elk overleg is coulance, en geen recht. Je hebt geen recht op een uitzonderingspositie, of voordeeltjes. Je past zelf maar je overtuigingen zo aan dat ze niet botsen met de geldende seculiere indeling van het jaar.

Pietert
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Wat we echt moeten doen is geloof ontdoen van de speciale status binnen het recht

Indeed. In theorie is er strikte scheiding van kerk en staat. In praktijk...

Geloof moet als (nare) hobby gezien worden.

NoCashCow
Master
 Bericht 

basjuh1981 schreef:
Wel kwam de school islamitische kinderen die officieel vrij hadden gekregen

Daar gaat het al fout: de kinderen worden zonder geldige reden aan de leerplicht onttrokken.
Neemt niet weg dat de school toch ook wist dat er dan kinderen (kennelijk legaal) met vooraf gekregen instemming van de school en inspectie niet aanwezig waren.
Excuses en een flesje wijnbosje bloemen zijn wel op zijn plaats.

VFred
Master
 Bericht 

Is geen discriminatie in mijn ogen. We zijn een democratie, waarin we allemaal verschillend mogen zijn en keuzevrijheid hebben. Ze kreeg zelfs vrij die dag.
Haar keuze waar ze aanwezig zou zijn. De school kan gewoon niet met ieders wensen rekening houden.

Maar;

Omdat de sociale participatie van deze mensen meestal rond de 0 ligt, wist ze natuurlijk van niks en toen men er achter kwam dat ze niet op de foto kwam, werd er niet aan zelfreflectie gedaan, maar de discriminatiekaart getrokken.
De uitleg aan dochter is imho niet al te moeilijk. De keus was tussen iets religieus doen en in de hemel komen, of foto doen en dan later ergens anders terecht komen.
Vraagje: krijgen de vrouwen in hun hiernamaals ook de beschikking over 72 maagden? Of maakt dat niet uit. Ik heb ooit een imam horen beweren dat vrouwen geen ziel hebben...

Sander
FS medewerker
 Bericht 
VFred schreef:
Ik heb ooit een imam horen beweren dat vrouwen geen ziel hebben...

:D Slaan die lui toch zo nu en dan nog eens de spijker op z'n kop :D

Spook
Master
 Bericht 
Fatima Spijker?

VFred
Master
 Bericht 

:lol:

bernardo A.
Master
 Bericht 

Het OM heeft de democratie al afgeschaft.
http://media.tpo.nl/2017/05/16/video-ho ... -internet/

VFred
Master
 Bericht 

Heb het op TV gezien. Gelukkig is meneer de officier niet allesbepalend.
Ik heb wel het idee dat je in het verleden wat sneller werd weggejorisd bij geenstijl.

Speedy J
Master
 Bericht 
Er is een verschil tussen je gediscrimineerd voelen en gediscrimineerd worden.

Dat mevrouw zich gediscrimineerd voelt is duidelijk en dat mag zij zo voelen. Dat is een vervelend gevoel. De vraag is of er vanuit (het besluit van de) school gediscrimineerd is en die vraag zou ontkennend beantwoord moeten worden.

Daarbij heeft de school wellicht iets onhandigs gedaan maar heeft ook wel degelijk geprobeerd om te de-escaleren en mevrouw tegemoet te komen, onder meer ook om iets te doen aan het gevoel dat mevrouw heeft gediscrimineerd te zijn.

Echter dat vindt mevrouw niet voldoende en wil zij gewoon ordinair geld zien. Dat ze daarbij de discriminatiekaart als troef op tafel legt is vanuit haar gezien handig.

Offerfeest, suikerfeest, slachtfeest (ik hoop dat ik onder een fatwa uitkom wanneer mocht blijken dat ik deze religieuze dagen niet in de juiste volgorde noem..), het zijn geen officiële feestdagen. nog niet. Het is vreemd dat het weghouden van moslimkinderen die op een openbare school zitten gedoogd wordt. Je zou per direct conform leerplicht gaan handhaven, juist ook om dit soort tranentrekkende en tenenkrommende situaties te voorkomen.

Verder wat Gurb ook aangeeft. Ik mis nog de link naar het slavernijverleden.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
En als de school van mijn kinderen nu de feestdagen van het Vliegend Spaghettimonster niet honoreert, kan ik dan ook even €10.000 vangen?

Kwibus
Master
 Bericht 
Vragen staat vrij :thumb:

fb
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Geloof moet als (nare) hobby gezien worden.
En met zo'n opmerking ga je dus al weer een stuk verder dan de opmerking:
Pietert schreef:
In theorie is er strikte scheiding van kerk en staat.
Eigenlijk zeg je met je eerste opmerking: in de staat (of eigenlijk: de maatschappij) is geen plaats voor de kerk.
Als agnost wil je jouw (anti-)geloof dus opdringen aan gelovigen. Ben je dan niet erger als die gelovige die niets meer wil doen dan gewoon zijn geloof praktiseren?

Ik geef toe dat gelovigen in het verleden naar de staat (de wetgever) wat te opdringerig geweest zijn. Soms vervelend, soms is dat maar goed, want anders hadden we nu nog steeds een 6- of 7 daagse school/werkweek en een paar vrije dagen gehad.
Van mij mogen de christelijke / moslim / hindoe /scientology etc. feestdagen ook wel wat meer losgelaten worden, maar het gevaar daarin is dat agnostici dan hun eigen feestdagen (dag van de arbeid, bevrijdingsdag, ik zeggggggg maaaaarrrrrrrrr wat) als verplichte vrije dagen gaan invoeren en (om nog verder te gaan) gaan verbieden om op religieuze feestdagen nog verlof op te nemen..

Op dit moment zijn er genoeg beroepsgroepen waar de religieuze feestdagen al helemaal niet meer aan de orde zijn omdat ze werken in een 24/7 maatschappij. Dus wel degelijk enige scheiding van staat en kerk. Maar dat is hier niet ter sprake. Het gaat hier om scholen. En daar is het wat moeilijker om het iedereen naar het zin te maken. Ze zijn allemaal verplicht gesloten op max. 5 Christelijke feestdagen en max 3 andere feestdagen. Andere religieuze feestdagen mogen ze zelf invullen en kinderen kunnen altijd vrij krijgen om hun religieuze "verplichtingen" te vervullen. En ik kan me voorstellen dat invulling van extra vrije dagen voor een openbare school wat anders is dan voor een islamitische, christelijke of hindoeïstische school. Bron
En zijn die max. 5 Christelijke feestdagen nou iets om je zo verschrikkelijk druk om te maken? De andere (al dan niet vrij in te vullen) vakantie- en studiedagen zijn daar een veelvoud van.

Om terug te komen op het artikel: het is van de school niet slim om op een religieuze feestdag zoiets te organiseren, maar ik hoop toch dat dit allemaal ruim van tevoren is afgesproken. Ergens heeft moeders toch verzaakt om aan de bel te trekken. En toen anderen dat wel deden zijn er voldoende alternatieven geboden. De school heeft het misschien niet zo netjes gedaan, maar door de geboden alternatieven lijkt zelfs NoCashCow's excuus of een bosje bloemen me overbodig. Dan vraag ik me toch af hoe je het "verschrikkelijke leed" dat het kind is aangedaan kunt uitdrukken in een exacte som van €10.000,-
Of zou moeders toch gewoon een op geld beluste rat zijn?

Bekijk ook eens de reactie op het artikel in een column van moslima Hanina Ajarai.

R
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Een islamitische moeder eist

Reken maar dat zij nooit lacht en niet eens weet wat lachen is.
Op de basisschool misschien nog wel maar daarna is ze tot boos meisje gevormd.

Kwibus
Master
 Bericht 
fb schreef:
Als agnost wil je jouw (anti-)geloof dus opdringen aan gelovigen. Ben je dan niet erger als die gelovige die niets meer wil doen dan gewoon zijn geloof praktiseren?
Nee, wij willen niet worden geconfronteerd met de ideologie van een ander. Iedereen staat vrij te geloven mits dat/delen daarvan niet aan een ander wordt/worden opgedrongen.

Wil jij naar de kerk/moskee? Prima. Wil je daarvoor kerkklokken laten luiden/arabische kreten slaken? Nee, doe dat maar niet.

Nederland kent een joods-christelijke achtergrond, daar komen een paar officiële feestdagen vandaan. Dat wil niet zeggen dat jij, omdat je een ander geloof hebt, dus ook maar meteen recht hebt op vrije dagen vanuit jouw religie. Moet niet gekker worden. Wij hebben hier rechtspraak die ook gebaseerd is op de joods-christelijke traditie. Omdat jij moslim bent, moeten we dus de sharia ook maar toestaan? Kom op zeg.

Geloven doe je in je eigen tijd en op je eigen kosten zonder een ander daarmee lastig te vallen.

Spook
Master
 Bericht 
Ik vraag me af: krijgen die blagen die thuis worden gehouden voor extra sprookjes nou huiswerk mee om de ontbrekende lesstof in te halen? En de klas een toets met extra zware nadruk op die stof? Je wilt natuurlijk wel dat al je leerlingen de materie kennen. En als ze te duf zijn omdat ze de hele dag niet mogen eten, zou ik ze ook verrassen met een pittige toets. Goh, gezakt? Dat wordt zomerschool, op kosten van pappa en mamma.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Kwibus schreef:
Omdat jij moslim bent, moeten we dus de sharia ook maar toestaan? Kom op zeg.

Het probleem zit niet zozeer in die moslima. Vragen staat vrij en met een duidelijk nee, krijgt ze het deksel op haar neus en weet ze waar ze aan toe is. Wel de kosten van de rechtszaak in rekening brengen, zodat mossel-collega's zich wel 2x bedenken voordat ze met een idioot verzoek naar de rechter stappen.

Het probleem zit bij de rechter, die bereid is, om al onze normen en waarden in de uitverkoop te doen en de sleutels van onze samenleving over te dragen aan een ronduit achterlijke en vijandelijke religie.
Uit de link, die ik eerder meestuurde kan je opmaken dat het OM in zijn geheel geworden is tot een incompetente organisatie, die zich tegen de Nederlandse normen en waarden heeft gekeerd.

DAT is pas zorgwekkend.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Totaal niet geintegreerd maar de gang naar de rechtbank weten ze wel te vinden. Zegt weer veel over het soort volk.

Kwibus
Master
 Bericht 
Je mag lijden dat als de rechter inderdaad een schadevergoeding toekent, hij dat bedrag dan wel toekent aan een door "slachtoffer" nader te benoemen goed doel.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Bij religieuze verplichtingen hoeft een kind niet naar school

Een Haagse moeder klaagt de openbare basisschool van haar twee dochters aan, omdat de jaarlijkse klassenfoto werd gemaakt tijdens het offerfeest, een islamitische feestdag waarop veel moslimkinderen niet op school waren. Haar twee dochters waren ook niet op school en staan nu niet op de foto. Vijf vragen over afwezigheid bij religieuze feestdagen.

1. Hoeven islamitische kinderen niet naar school tijdens het offerfeest?
Nee, als er een religieuze feestdag is, hoeven kinderen niet naar school, maar dat moet wel vooraf geregeld worden. Scholen kunnen dat zelf doen door tijdens feestdagen de school te sluiten. De hindoeïstische basisschool Shri Vishnu in Den Haag is bijvoorbeeld op de dag na het hindoeïstische Holifeest gesloten. Islamitische scholen geven de kinderen vaak vrij tijdens het offerfeest en het Suikerfeest. Basisscholen kunnen zelf beslissen hoeveel extra dagen ze aanmerken als vakantiedagen, zolang ze maar voldoen aan de urennorm van 940 uur per jaar les. Als scholen niet gesloten zijn op dagen waarop er godsdienstige verplichtingen zijn, kunnen ouders de school informeren en krijgen ze vrijstelling voor die dag.

2. Hoe krijgt een ouder vrijstelling?
Ouders moeten minimaal twee dagen voor de religieuze feestdag of verplichting de directeur informeren dat hun kinderen op die dag niet naar school komen. Het is voor de school belangrijk om een melding van afwezigheid te hebben, omdat er anders sprake is van spijbelen en dat moet de school melden bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Bij kinderen tot 12 jaar zijn de ouders dan strafbaar.

3. Geldt de vrijstellingsregel alleen voor islamitische feesten?
Nee, dat geldt voor alle religies en levensovertuigingen.

4. Waarom krijgen katholieke kinderen niet vrij voor carnaval, dat is toch ook een religieus feest?
Dat klopt, maar carnaval begint altijd in het weekend. Het ministerie van Onderwijs vindt daarom dat er voldoende tijd is om carnaval te vieren buiten schooltijd.

5. Wat zijn de officiële vrije schooldagen?
Alle Nederlandse scholen zijn op acht officiële feestdagen gesloten. Dat zijn christelijke feestdagen, namelijk de kerstdagen, tweede paasdag, Hemelvaartsdag tweede pinksterdag, en een paar nationale feestdagen: nieuwjaarsdag, Koningsdag en Bevrijdingsdag. Als scholen tijdens Bevrijdingsdag niet gesloten willen zijn, moet de medezeggenschapsraad van de school daarmee instemmen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
3. Geldt de vrijstellingsregel alleen voor islamitische feesten?
Nee, dat geldt voor alle religies en levensovertuigingen.

Toch pastafarian worden dan.

Kami
Master
 Bericht 
Wat een kutwijf.

En verder is mijn mening dat men al die feestdagen etc maar gewoon in een weekend ervoor of erna moet plannen.
Na al die duizenden jaren zullen een paar dagen meer of minder ook niets meer uitmaken. Heeft niemand er last van.
Ziek is ziek, en verder alle huisarts/tandarts/fysio gewoon in je eigen tijd. Uurtje eerder weg, of later op het werk compenseer je maar.

Kwibus
Master
 Bericht 
Toch steekt me dat soms. Mijn pedicure werkt b.v. nooit 's avonds of in het weekend. Mijn tandarts ook niet. Huisarts niet. Garage niet. Dus ik moet altijd vrij nemen als ik iets heb. Het werkt nooit andersom.

djee
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Het werkt nooit andersom.

Afhankelijk van wat voor werk je doet, gaat op als men niet thuis hoeft te zijn als jij je kunstje doet.

Kami
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Toch steekt me dat soms. Mijn pedicure werkt b.v. nooit 's avonds of in het weekend. Mijn tandarts ook niet. Huisarts niet. Garage niet. Dus ik moet altijd vrij nemen als ik iets heb. Het werkt nooit andersom.

Snap het enigzins wel van de huisarts/tandarts. Dan zijn soms bezoekjes waar je niet onder uit kan.

Maar de garage/pedicure etc werken ook niet met kerst, pinksteren etc. Kan ook niet allemaal in werktijd.

Maar dit gaat wat off topic.

Marten320TD
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Totaal niet geintegreerd maar de gang naar de rechtbank weten ze wel te vinden. Zegt weer veel over het soort volk.

Ja, duhhh... daar hebben ongetwijfeld al meerder familie- (of gezins-) leden voor de rechter gestaan vanwege ehm.. "verrijkende activiteiten" tegen de kuffar. :[

Tsja, gratis 10.000 euro ontvangen door de racisme kaart te trekken. Makkelijk verdiend en een grote kans dat de eis wordt ingewilligd door deugende rechters. Want álles moet worden geofferd op het altaar der deugende multicul. Weg met ons!
Wat zegt u? Die 10.000 euro zou betekenen dat de school haar taken minder goed zou kunnen uitvoeren of failliet gaat? Tsja... principes mogen geld kosten. Mits het maar geld is van de guurrechtse blanke Nederlander.

Verder jeukt het mij een beetje om tegen onze oorspronkelijke christelijke feestdagen te ageren vanwege "gelijke monniken, gelijke kappen" als wéér een "religieus der vrede" allerlei rechten, geld en privileges op gaat eisen vanwege "hullie krijgen het ook!"
Of kerkklokken gelijk schakelen met het geblèr van een iman. Hier vind ik de vergelijking met Schiphol wat op zijn plek: wat was er eerder? Het geluid, of de klagende bewoner?

Rover
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:

Hmm, pedicure doe ik niet aan. Tandarts werkt bij mij in het weekend. Huisarts kan ik heen voor mijn werk, maar ja, voordeel van flexibele uren, garage heeft avondopeningen. 8)

basjuh1981
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ik vraag me af: krijgen die blagen die thuis worden gehouden voor extra sprookjes nou huiswerk mee om de ontbrekende lesstof in te halen? En de klas een toets met extra zware nadruk op die stof? Je wilt natuurlijk wel dat al je leerlingen de materie kennen. En als ze te duf zijn omdat ze de hele dag niet mogen eten, zou ik ze ook verrassen met een pittige toets. Goh, gezakt? Dat wordt zomerschool, op kosten van pappa en mamma.

Ten eerste hebben we het hier over een basisschool, geen hbo of universiteit. Ten tweede: kinderen mogen niet meedoen aan de ramadan (evenals zieken, zwangere en ongestelde vrouwen).

Pagina 1 van 3 [ 118 berichten ]