» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 93 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
telegraaf schreef:
’Nepgehandicapte’ wordt aangepakt

Amsterdam - Wethouder Pieter Litjens (Verkeer) van Amsterdam gaat fraudeurs met gehandicaptenkaarten in de stad keihard aanpakken.

Uit meldingen blijkt dat er veel gefaudeerd wordt met de gehandicaptenkaarten, waarmee gratis geparkeerd kan worden in de hele stad.

De stad heeft afgelopen jaar vele Amsterdammers die helemaal niet gehandicapt zijn en bezoekers van de stad betrapt op het valselijk gebruiken van de gehandicaptenparkeerkaart. Daar was tot voor kort weinig tegen doen. Maar dat verandert. Er komt onder andere een meldpunt ’misbruik gehandicaptenparkeervoorziening’.

Wie in het bezit is van een gehandicaptenparkeerkaart kan in de hele stad gratis parkeren. In totaal zijn er 27.156 aanvragen voor deze gratis parkeerkaarten of bezoekersjaarkaarten gedaan. Concreet zou dat betekenen dat maar liefst 1 op de 5 houders van een parkeervergunning gehandicapt is. Zij hoeven daarvoor niets te betalen. De kaart is alleen bedoeld voor mensen met een beperking, zodat zij zo goed mogelijk mee kunnen doen in de stad. „Het deugt niet wanneer anderen de voorziening- en daarmee de handicap - oneigenlijk gebruiken”, zegt de getergde Litjens. „We krijgen daar signalen over en hebben ook enkele ’heterdaadjes’ gezien. Dat ondermijnt het draagvlak voor deze voorziening.”
Kliklijn

Daarom kondigt Litjens nu een scala aan maatregelen aan. Zo doet hij een ’moreel appel’ op alle Amsterdammers om fraudeurs er bij te lappen door hen aan te geven bij de gemeente zodra het meldpunt actief is. Ook worden het complete kaartenbestand en de werkprocessen nagelopen om die zo actueel mogelijk te maken en ervoor te zorgen dat de kaarten van bijvoorbeeld overleden Amsterdammers niet in handen komen van fraudeurs.

Litjens zet ook streng in op handhaving: gemeentelijke handhavers en de politie gaan actief op zoek naar mensen die de kaart oneigenlijk gebruiken. Bij een ’heterdaad’ wordt er proces-verbaal opgemaakt, aangifte gedaan van valsheid in geschrifte en kunnen bestuurlijke boetes worden opgelegd. De boete bij misbruik van de kaart bedraagt 370 euro.

Litjens doet vooral ook een moreel appel op Amsterdammers die zelf misbruik maken van de kaart, of weet hebben van fraude. „Laatst kwamen onze handhavers iemand tegen die met de kaart van een overleden opa parkeerde. Dat soort excessen moeten we echt uitbannen”, aldus Litjens. Ook wanneer gehandicapten hun auto uitlenen aan een ander moet er, net als dat door andere Amsterdammers gebeurt, gewoon betaald worden. „Ook mantelzorgers van Amsterdammers met de zogeheten passagierskaart moeten, wanneer zij zelf op pad gaan, net als anderen parkeergeld betalen. Tot op heden vond hierop geen handhaving plaats.”

basjuh1981
Master
 Bericht 
Een simpeler plan is natuurlijk afschaffing van betaald parkeren :[

Spook
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Amsterdammers die helemaal niet gehandicapt zijn

Ik vind het wel een handicap als je daar moet wonen.

Feitelijk schreef:
moreel appel

:roflol:

OK, voorbeeld: ben ik volgens A'dam fout bezig of niet? Een paar jaar geleden reed ik familie naar een begrafenis. Slecht ter been dus die heeft zo'n kaart. Parkeren voor de deur ging niet dus de mensen daar afgezet. Gaan rijden, en heb de auto een heel eind verderop neergezet. Op een invalidenparkeerplaats. Daarna een gezonde wandeling van 10 minuten terug naar de dienst. Als zo'n knook in A'dam mij ziet parkeren en uitstappen, en daarna een stevig wandeltempo ziet inzetten, plakt ie vast een bon onder de wisser. Maar die auto is daar omdat de persoon met de kaart er is én er geen parkeerplek is in de buurt van waar men moet zijn. Hoe gaat ie het onderscheid maken tussen mijn situatie en iemand die uit zijn nek lult? Meelopen naar de kist? Vast..

Idem met toen ik weer terugkwam. De koffietafel iets eerder verlaten, en naar de auto gelopen en 'm voorgereden. Als een controleur me dan aan ziet komen lopen terwijl ie de kaart staat na te kijken, en ik kom daar vlot aangewandeld en stap in, dan zie ik het al gebeuren dat ie begint te schrijven.

snovvdog
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Amsterdammers die helemaal niet gehandicapt zijn

:lol:
Dat is een fabeltje, die bestaan niet...

bert65
Master
 Bericht 
Spook schreef:
ben ik volgens A'dam fout bezig of niet?

Discutabel..

Spook schreef:
Maar die auto is daar omdat de persoon met de kaart er is

Die is er niet meer. Die heb je immers afgezet en bent daarna naar een andere locatie gereden. Volgens de regeltjes zou je dus hangen.

Spook
Master
 Bericht 
Ik kan de auto daar niet laten want het staat er vol. Dit soort geneuzel is waarom mensen een hekel hebben aan parkeercontroleurs en die regeltjes.

Ik ken hier ook een parkeergarage waar de invalideplaatsen het verst weg zijn van de liften. Echt bizar. Maar dan zou ik dus niet iemand bij de liften uit mogen laten stappen en dan de auto op de invalidenplaats neerzetten. Want voor dat stukje zit de persoon met de kaart niet in de auto. Je verzint het niet.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Maar die auto is daar omdat de persoon met de kaart er is én er geen parkeerplek is in de buurt van waar men moet zijn

Jouw parkeren daar heeft geen betrekking op het vervoer van de gehandicapte. Dus ja je bent fout bezig.

Spook
Master
 Bericht 
Ik zie dat toch echt anders. Ik parkeer een auto voor het vervoer van een gehandicapte, zo dicht mogelijk bij waar die moet zijn, en waar een dergelijk vak beschikbaar is. Echter, ik zet de persoon voor de deur af omdat het anders indruist tegen het hele idee van gehandicapten niet onnodig laten lopen. Overigens is het ook de auto van de persoon met de kaart.

Wat in dit scenario: de auto kan wel parkeren, maar moet worden verzet. Ik word aangewezen om de auto te verplaatsen, terwijl ik de auto daar niet heb geparkeerd. Ik doe dat en zet 'm een eind verderop op een invalidenparkeerplaats omdat de reguliere vakken vol zijn. Te voet terug en weer heen om te halen. En dan voorrijden. Het betreft geen betaalde parkeerplaatsen in het geval van normale vakken.

bx gek
Master
 Bericht 
De kaart mag alleen door de eigenaar gebruikt worden.
Dus welk scenario je bedenkt zonder de eigenaar is ten alle tijden fout.

Spook
Master
 Bericht 
Ik vind dat dus groot gelul. Ik kan de eigenaar van de kaart zelf laten rijden en dan in het vak verderop laten parkeren, maar dan moet die een eind terug gaan lopen. Daarmee wordt het hele idee van zo'n parkeerplaats zinloos. Dat gaat namelijk nou net niet. Daarom de kaart.

Ik gebruik de kaart daar niet om de auto te parkeren voor eigen doeleinden. Ik vind dat geen oneigenlijk gebruik.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja precies, je kan taxiën voor een passagier met een handicap.

Spook
Master
 Bericht 
Juist. De enige reden dat die auto daar is, in de straat, en in het vak ergens verderop, is om de gebruiker / kaarthouder op lokatie te krijgen. Dat die persoon dan voor het stukje van de ingang naar de parkeerplaats en vice versa niet in de auto zit, lijkt me geen reden om het gebruik van de invalidenparkeerplaats dan ongeldig te maken. Hoe moet dat dan met iemand die zelf echt niet kan rijden?

bert65
Master
 Bericht 
Spook schreef:
lijkt me

Hier gaat het fout O:)
Het gaat er niet om wat jou wel of niet goed lijkt maar om de (wettelijke) tekst.

Spook
Master
 Bericht 
De tekst van de wet sluit niet aan op de praktijk. Het lijkt erop dat het gebruik van de kaart is beperkt ten gunste van de uitvoerbaarheid van de handhaving. Een controleur kan niet ruiken of ik een lulverhaal ophang of dat ik daadwerkelijk voor een kaarthouder de auto wegzet in de buurt. Maar daardoor sluit je wel naar mijn mening rechtvaardig gebruik van de kaart uit.

Ik herhaal: in een parkeergarage in de stad hier zijn er ook een aantal invalidenparkeerplaatsen. Die zijn echter niet bij de lift, maar juist helemaal bij de muur van de verdieping, in zo'n beetje het uiterste puntje van de garage. Weinig plekken waarvandaan mensen verder moeten lopen om bij de liften te komen. Bizar. Maar volgens de regels is het dan dus zo dat ik niet de gehandicapte bij het liftenblok af mag zetten en dan de auto naar de invalidenplek mag rijden en daar parkeren. Want die 100 meter zit ik alleen in de auto. Daar zeg ik van dat het gebruik van de kaart zoals ik dat dan doe imo valt onder het geoorloofde. Zo niet wettelijk, dan zeker moreel.

bert65
Master
 Bericht 
Citaat:
imo

Hier gaat het dus weer mis. Men gaat niet uit van jouw idee of interpretatie maar van de wettelijke tekst. Jouw visie is naar alle waarschijnlijkheid niet de visie van de wetgever.

Spook
Master
 Bericht 
Daar gaat het helemaal niet mis. Ik geef namelijk mijn mening. Sowieso gaat een wettekst mij geen instructies geven over het morele gelijk. De inrichting van de garage is zodanig dat ik handel naar de meest voor de hand liggende oplossing. Het probleem is niet wat ik doe, maar de wet die niet voorziet in dit scenario.

Signum
Master
 Bericht 
Amsterdam maakt het ook wel erg makkelijk om te frauderen. Je kunt je kenteken (3 stuks in totaal zelfs) doorgeven op de website en vervolgens kun je in heel Amsterdam gratis parkeren. Met al die scanauto's is er niet op te controleren natuurlijk.

Yustice
Laat zich horen
 Bericht 

Spook schreef:
Daar gaat het helemaal niet mis. Ik geef namelijk mijn mening. Sowieso gaat een wettekst mij geen instructies geven over het morele gelijk. De inrichting van de garage is zodanig dat ik handel naar de meest voor de hand liggende oplossing. Het probleem is niet wat ik doe, maar de wet die niet voorziet in dit scenario.

Ik denk niet dat een parkeercontroleur die jou wilt bekeuren een discussie met je aan zal gaan over het morele gelijk in verhouding met de wet, om aan het einde van die discussie te besluiten om je niet te bekeuren.

Spook
Master
 Bericht 
Lees nog eens wat ik heb geschreven mbt handhaafbaarheid. Want dat geef ik zelf ook al aan. Dat maakt het nog niet juist. Het parkeren is tbv een kaarthouder. Dat is geen 'nepgehandicapte'. Die is echt. Dat zou leidend moeten zijn. Het is die gemakzucht om dat wat binnen de geest van de wet valt (waar men het bij justitie, als het ze uitkomt, over heeft), maar niet binnen de letter van de wet (wat de handhaver zonder nadenken kan uitvoeren) af te handelen via bekeuringen en bezwaarprocedures, waar ik schijtziek van word. Tijd en geld spenderen om als nukubu tegen het apparaat te vechten, omdat men als overheid niet de menselijke maat wil houden. Laven op pad sturen met een mandaat tot het genereren van inkomsten. Zonder enige verantwoording naar de slachtoffers van dat beleid die tussen wet en praktijk vallen. Zoals de kaarthouders of de persoon die ze helpt door te rijden. Heb je verdomme een kaart, omdat ie nodig is om deel te kunnen nemen aan de maatschappij, kun je 'm nog niet gebruiken omdat het beleid niet aansluit op de realiteit van alledag.

zandbak
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Uit meldingen blijkt dat er veel gefaudeerd wordt met de gehandicaptenkaarten, waarmee gratis geparkeerd kan worden in de hele stad.

Shit.....

bx gek
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Hoe moet dat dan met iemand die zelf echt niet kan rijden?

Die heeft een zgn passagierskaart

haringkje
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
De kaart mag alleen door de eigenaar gebruikt worden.

Is dat zo? Wat staat er dan bij jou op je kaart?
Chauffeur of passagier?
Ik weet het antwoord al (Knipoog)
Bij de aanduiding passagier moet de persoon in kwestie idd aanwezig zijn.
En Spook bij je voorbeeld moeten jullie idd 10 min lopen, ik weet het krom he.

Spook
Master
 Bericht 
Heel krom ja. Het kan gewoon niet. Dus dan is het alternatief om de boete te riskeren als een gewone parkeerplaats niet beschikbaar is. Lopen is geen reële optie. En het is ook geen 10 minuten dan maar een uur heen en een uur terug. Om vervolgens dagen niets meer waard te zijn. Ik vind dat niet redelijk, en ook niet overeenstemmen met de intentie waarvoor zo'n kaart is verstrekt. Ik snap best dat dat voor een controleur heel moeilijk na is te gaan. Daarom zou de wet daar wmb in moeten voorzien (voor zover dat blijkbaar niet het geval is). Het feit dat de kaart noodzakelijk is, houdt vanzelfsprekend ook in dat als de auto niet direct voor de deur geparkeerd kan worden, het verderop parkeren niet door de houder zelf kan worden gedaan. Dat is zo klaar als een klontje, behalve in de ogen van de wetgever.

bx gek
Master
 Bericht 
haringkje schreef:
Is dat zo? Wat staat er dan bij jou op je kaart?

Je hebt gelijk.
Ik heb idd een bestuurderskaart. 8)

Pita
Master
 Bericht 

Gelijke monniken, gelijke kappen.
Waarom moet een gehandicapte vrijgesteld worden van parkeerbelasting ? Ze hebben al gereserveerde parkeerplaatsen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Waarom moet een gehandicapte vrijgesteld worden van parkeerbelasting ? Ze hebben al gereserveerde parkeerplaatsen.

dit is de enige juiste vraag in dit "probleem"

basjuh1981
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
:lol: Dat is een fabeltje, die bestaan niet...

En bevestiging van een Rotterdammert:
Link

:lol: :lol: :roflol: :roflol:

zandbak
Master
 Bericht 
Altijd een uiterst vermakelijk tafereel om te zien op de grachtengordel. Mensen die zich helemaal lopen op te naaien achter het stuur, vrouwtjes die uitstappen en wel even "er wat aan gaan doen". :lol:

Spook
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Waarom moet een gehandicapte vrijgesteld worden van parkeerbelasting ?

Worden ze niet (altijd). Er zijn gemeentes waar parkeren met de kaart gratis is, en er zijn gemeentes waar je gewoon moet betalen. In parkeergarages sowieso. Het gaat echter helemaal niet om het parkeren an sich, maar het faciliteren van een korte afstand naar de eindbestemming of liften e.d.

De kaart zelf kost ook geld dus zo gratis is het niet.

Blijft de vraag of het redelijk is dat je voor iemand met een kaart de auto parkeert in de buurt omdat voor de deur niet kan, op een invalidenplek. Die plek kost in dat geval geen geld, maar de andere plekken, nu bezet, eveneens niet. Dus het argument van parkeerbelasting speelt niet. Sterker nog: voor die kaart is betaald. En net als alle auto's is er houderschapsbelasting e.d. voldaan. Per saldo betaalt de gehandicapte in dat geval meer om te kunnen rijden en parkeren.

frankram
Master
 Bericht 
Pita schreef:

Je zou kunnen zeggen dat een gehandicapte vaker de auto zou moeten pakken. Hij kan dus niet te voet of met de fiets de stad in. Hij is dus duurder uit.
Ook kan de parkeerautomaat te hoog hangen voor rolstoelgebruikers.

Spook
Master
 Bericht 
Zo heb ik nog wel een scenario waar jullie ws. van zeggen dat het niet mag, maar wat ws. vaak genoeg voorkomt:

Andere familie. Ouder echtpaar. Vrouw is bestuurderskaarthouder. Man rijdt echter heel de rit. Ze rijden samen naar het vliegveld om kind met aanhang op het vliegtuig te zetten. Bij het vliegveld mag je hooguit 15 minuten staan om op te halen of af te zetten. Maar met de kaart mag je er een uur staan. Je staat niet dichterbij, of speciaal in een aparte sectie (?) maar je hebt wel meer tijd om uit te laden e.d.

Nou, als je als kaarthouder niet mee naar binnen gaat om af te zetten, of rijdt, en degenen die de spullen pakken zelf goed ter been zijn, kun je nog steeds een uur blijven staan. Iig langer dan een kwartier. Zodat je niet hoeft te haasten. Wat op zich wel daadwerkelijk tot extra vermoeidheid kan zorgen, maar het is natuurlijk niet primair het uitgangspunt.

Voor ophalen is het ook wel handig om een uur te kunnen wachten ipv steeds rondjes te moeten rijden.

Zo zijn er wel meer gevallen te bedenken die erg aan interpretatie onderhevig zijn.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat mag ook niet nee. Ik zag vansvond hier hetzelfde.
Gehandicapte blijft in de auto zitten terwijl vrouwlief boodschappen gaat doen.

Het staat er echt heel duidelijk hoor:
Artikel 26
1 Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd:
a. een gehandicaptenvoertuig, indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte;

Spook
Master
 Bericht 
Ja, maar die gehandicapte wil afscheid nemen op het vliegveld. Of toch minstens op de vertrekpassage. Bij de reden van dat vervoer staan geen kwalificeringen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
frankram schreef:
Ook kan de parkeerautomaat te hoog hangen voor rolstoelgebruikers.

Tegenwoordig kun je zo ongeveer overal met je smartphone afrekenen, dat is dus geen argument meer. (eigenlijk al zo'n 15 jaar niet meer)

Ducantoni
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
smartphone

Ik zie liever dat er een keuze is en blijft als het om betalen van parkeergeld gaat.
Bovendien blijkt vaak dat als men uitgaat van een smartfoon (rotwoord en bewussie hier), dat er kennelijk slechts gekeken wordt naar twee besturingssystemen. Net zoals bijvoorbeeld de NS die op het moment in haar treinen driftig reclame maakt voor een één of andere applicatie die je tal van mogelijkheden biedt: kies tussen Appel en Goochel. :fp:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Ik zie liever dat er een keuze is en blijft als het om betalen van parkeergeld gaat.
Bovendien blijkt vaak dat als men uitgaat van een smartfoon (rotwoord en bewussie hier), dat er kennelijk slechts gekeken wordt naar twee besturingssystemen. Net zoals bijvoorbeeld de NS die op het moment in haar treinen driftig reclame maakt voor een één of andere applicatie die je tal van mogelijkheden biedt: kies tussen Appel en Goochel.

En wat is je punt?

Het is mogelijk om als gehandicapte eenvoudig de betaalhandeling te verrichten. Dat jij zo bijdehand bent om de uitzondering te zoeken om bepaalde gangbare apparaten niet te willen hebben is toch echt jouw probleem.
(het oude sms parkeren bestaat overigens ook nog)

Ducantoni
Master
 Bericht 
Correctie; het probleem wordt bij mij neergelegd. Er wordt nogal eens vergeten dat de overheid er voor de burger is en niet andersom. Ik heb principieel een hekel aan betalen voor parkeren, maar er bestaan nu eenmaal situaties dat je geen keus hebt, om wat voor een valide reden dan ook.
In een degelijk geval wil ik met muntgeld betalen en er zijn al een aantal gemeentes die dat onmogelijk hebben gemaakt.

frankram
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Tegenwoordig kun je zo ongeveer overal met je smartphone afrekenen, dat is dus geen argument meer. (eigenlijk al zo'n 15 jaar niet meer)

Voorbeeldje uit mijn familie: Mijn moeder had een invalidenparkeerkaart maar geen smartphone. Een telefoon was om te bellen. :kniktja: :kniktja:
Nu is dat geen probleem meer voor haar. We hebben haar voorgerekend dat ze goedkoper uit is als ze een taxi neemt voor die paar km die ze per jaar reed.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Correctie; het probleem wordt bij mij neergelegd.

Het is ook jouw probleem (dwz het probleem van de gehandicapte) Het is niet het probleem van de gemeente of wie dan ook dat die gehandicapte niet kan lopen. Het is wel zo aardig als rekening wordt gehouden met onmogelijkheden als gevolg van een handicap. Echter, niet kunnen betalen omdat je niet bij de paal kunt komen is in mijn ogen geen argument. Met elke mobiele telefoon kun je betalen en het niet hebben van zo'n ding is niet meer van deze tijd. Als je perse niet zo'n ding wil hebben heeft dat niets met je handicap te maken en is het een eigen keuze. Niet iets waar de maatschappij verder rekening mee hoeft te houden of jou voordeeltjes voor hoeft te geven.
Ducantoni schreef:
Ik heb principieel een hekel aan betalen voor parkeren

Dat principe deel ik maar staat los van de argumentatie om gehandicapten vrij te stellen van het betalen.

frankram
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Met elke mobiele telefoon kun je betalen

:nono: :nono: :nono: :nono: Met elke smartphone kun je in de meeste plaatsen betalen.
WNS2.0D schreef:
en het niet hebben van zo'n ding is niet meer van deze tijd.

Maar geen reden om niet normaal te kunnen betalen. :schudnee: :schudnee: :schudnee:
Wat zou je zeggen als je bank je bankpas zou vervangen door een device waar je €300 voor zou moeten betalen en dat elke 3 a 4 jaar vervangen zou moeten worden. :fp: :fp: :fp:

Walker
Master
 Bericht 
Ik ken iemand met een hoge dwarslaesie die nog net wel auto kan rijden, maar zijn vingers niet meer kan bewegen. Hij kan niet bij een parkeermeter, en kan geen smartphone bedienen... Die kan dus niet betalen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik ken iemand die fulltime werkt maar met alle incassokosten die hij moet betalen ook geen dubbeltje overheeft om in de parkeermeter te gooien

BLikent
Master
 Bericht 
Dit (onderstaande Maps linkjes) is de reden dat gehandicapten niet kunnen betalen, al zouden ze willen. Gelukkig staan ze in Utrecht gratis met een gpk.

Dit is nog maar één kleine selectie van de binnenstad (bijna allemaal Oude Gracht)

Voorbeeld 1:
Voor: https://goo.gl/maps/7d62yVnuBxD2
Na: https://goo.gl/maps/LHf9Auc45aN2

Voorbeeld 2:
https://goo.gl/maps/nfqHGrW6E4p

Voorbeeld 3:
https://goo.gl/maps/19Qrsx2z6i92

Voorbeeld 4:
https://goo.gl/maps/rEy9M5hDsWL2 (kan net, maar auto kan naar achteren staan...

Voorbeeld 5:
https://goo.gl/maps/m38f3RxCu162 (iemand die goed ter been is, heeft hier zelfs moeite mee)

Voorbeeld 6:
https://goo.gl/maps/cjtEnXDj9rS2

Voorbeeld 7:
https://goo.gl/maps/cZdMibx5AEw

Voorbeeld 8:
https://goo.gl/maps/tFg25U24CyC2

Bij de meeste kan je simpelweg niet bij als je in een rolstoel zit.

Over het betalen; Het staat eenieder vrij zijn eigen wijze te kiezen uit de mogelijkheden die geboden wordt. Een gemeente kan je niet dwingen om bv een smartphone te gebruiken als er ook met een chip/pin of contant betaald kan worden.

jack19
Master
 Bericht 

Tis sowieso van de gekke dat gehandicapten niet hoeven te betalen.

bert65
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ja, maar die gehandicapte wil afscheid nemen op het vliegveld

Feitelijk schreef:
indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte

Die twee matchen niet. Afscheid nemen doe je dan maar bij het uitstappen want daar mag je een uur over doen i.p.v. 15 minuten....

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
jack19 schreef:
Tis sowieso van de gekke dat gehandicapten niet hoeven te betalen.

Waarom?
Zou je willen ruilen dan?
Zo nee, waarom niet?

jack19
Master
 Bericht 

Wat heeft dat er nou weer mee te maken. In ieder geval niet zodat ik dan niet hoef te betalen voor parkeren.
Het is toch onzin dat een gehandicapte om het maar even oneerbiedig te zeggen niet hoeft te betalen en ik wel. Helemaal met de huidige betaalmogelijkheden. Misschien dat ik hier alleen in ben, maar ik heb nooit begrepen waarom ze hem overal maar mogen neergooien. Dat ze eigen gereserveerde plekken hebben is top maar we slaan hier altijd wel weer door.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Er zijn een aantal gemeenten die idd schappelijk zijn en geen parkeerkosten rekenen voor gehandicaptenparkeerplaatsen. Een enkele gemeente zelfs ook met gpk op betaalde plekken.
Maar dat "voordeel" weegt echt niet op tegen de extra kosten die die mensen hebben waarom ze de gpk hebben.

Bekijk alle gegevens voor je zo'n opmerking maakt. Verdiep je er in voor je, voor sommigen, kwetsende teksten plaatst.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Dennis schreef:
Waarom?

Zou je willen ruilen dan?

De denkslag lijkt voor een aantal mensen nog altijd lastig. Als je aan de ene kant pech hebt rechtvaardigt dat nog niet dat je daardoor op een heel ander vlak recht hebt op alle mogelijke voordeeltjes.

Dat in veel gemeentes gehandicapten vrijgesteld zijn van de parkeerbelasting is niet omdat ze zo zielig zijn, maar omdat het praktisch is. Anders krijg je discussies over het slecht toegankelijk zijn van de betaalpalen etc. Die argumenten zijn niet (meer) valide. Er is voor iedereen bijna overal een praktisch alternatief voor de betaalpaal.

frankram schreef:
Maar geen reden om niet normaal te kunnen betalen. :schudnee: :schudnee: :schudnee:
Wat zou je zeggen als je bank je bankpas zou vervangen door een device waar je €300 voor zou moeten betalen en dat elke 3 a 4 jaar vervangen zou moeten worden.

Heel veel niet gehandicapten kiezen al voor dat alternatief, zo slecht of onaantrekkelijk is dat dus niet. Maar als gehandicapte staat het je nog altijd vrij om te proberen naar de paal te kruipen. Is maar net waar je zin in hebt. Met de massa meedoen en een parkeerapp gebruiken is waarschijnlijk veel gemakkelijker.

Kenji
Master
 Bericht 
Ik ben officieel ook gehandicapt. Maar toch krijg ik geen gehandicaptenplek en -kaart.
Dizcriminazi!!!

Pagina 1 van 2 [ 93 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast