» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Security.nl schreef:
Luchtvaartmaatschappijen worden volgend jaar verplicht hun reserverings- en check-in-gegevens aan de overheid te verstrekken, die de data zal verwerken en analyseren. De informatie kan worden gebruikt bij de bestrijding van zware criminaliteit en terrorisme, zo laat het ministerie van Veiligheid en Justitie weten.

Voor de oprichting van de eenheid Passagiersinformatie Nederland (Pi-NL) wordt in 2018 in totaal 12,2 miljoen euro uitgetrokken, oplopend tot 22,2 miljoen euro in 2020 en volgende jaren. De eenheid valt onder de verantwoordelijkheid van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) en moet in 2018 operationeel. "Als de EU-richtlijn passagiersgegevens wordt geïmplementeerd. De wetgeving die nodig is om deze implementatie mogelijk te maken is dan ook klaar", zo laat het ministerie weten.

De EU PNR-richtlijn (Passenger Name Record) schrijft voor dat volgend jaar mei in iedere lidstaat een PIU (Passenger Information Unit) aanwezig moet zijn. De eenheid Pi-NL zal reserverings- en check-in-gegevens van luchtvaartmaatschappijen in samenwerking met vergelijkbare units in andere landen gaan verwerken en analyseren.

Citaat:
De informatie kan worden gebruikt bij de bestrijding van zware criminaliteit en terrorisme

Hoe vaak wordt deze smoes nog gebruikt?

Hoe lang bewaart de overheid deze informatie?

Spook
Master
 Bericht 
Ondertussen komen de jihadi's gewoon met de bus of de auto (en soms een vrachtwagen).

Maserati Teun schreef:
De eenheid Pi-NL zal reserverings- en check-in-gegevens van luchtvaartmaatschappijen in samenwerking met vergelijkbare units in andere landen gaan verwerken en analyseren.

Dus niet alleen onze overheid maar ook elke buitenlandse inlichtingendienst beschikt straks over die gegevens.

bert65
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Hoe vaak wordt deze smoes nog gebruikt?

Nou, inderdaad. Vanaf het moment dat je incheckt en een boardingpas hebt, weten ze alles; hoe laat drop je de bagage, hoe lang ben je onderweg naar de beveiliging, wat koop je waar in het taxfree gebied en hoe laat stap je het toestel in.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dus terroristen komen met de auto en trein, lekker effectief zo, deze onzin.

Yustice
Pro
 Bericht 
Ik dacht dat ik dit al lang was ingevoerd.

Toen ik een half jaar geleden voor de tweede keer in korte tijd terugkwam uit een voormalig oorlogsgebied waar criminaliteit hoogtij viert wilde meneer de wachtmeester ook weten wat ik daar kwam doen...

wernert
Die hard
 Bericht 

Dave schreef:
Dus terroristen komen met de auto en trein, lekker effectief zo, deze onzin.

En dus geeft dat een mooi haakje om ook daar privacyhatende maatregelen door te voeren.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
grenscontroles ja? zal toch niet? gaat iedereen janken dat ze een kwartier moeten wachten :lol:

squaddie
Master
 Bericht 

Waarschijnlijk niet meer anoniem (internationale) boot- en treinkaartjes kopen, dit is in Nederland al redelijk ongedaan gemaakt met de ovchipkaart en motorvoertuigen worden voorzien gps-tracking, kunnen ze gelijk in europees verband rekeningrijden invoeren, want ja dat kastje heb je toch al. Alle mobiele telefoons moeten een geregistreerde simkaart (zoals Belgie) hebben. Ben ik nog wat vergeten?

Kwibus
Master
 Bericht 
Je pincode heb ik volgens mij nog niet?

Kami
Master
 Bericht 
En uiteindelijk gaat de belastingdienst die gegevens weer gebruiken om geld te harken.

EK055
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Je pincode heb ik volgens mij nog niet?
Niet nodig, de roverheid kan al alles inzien en rechtstreeks stelen van je bankrekening.
squaddie schreef:
Ben ik nog wat vergeten?
Uiteraard. Verplicht elektronisch medisch dossier, centraal op te slaan bij de overheid inclusief verplichting tot afgifte van dna, want kindermisbruik.
Dave schreef:
grenscontroles ja? zal toch niet?
Nee zeg, dat is xenofoob en speelt wilders in de kaart. Die komen dus pas na de moord op greet, gelijktijdig met de invoering van het verplichte uitreisvisum voor belastingslaven rond 2020. Iedere werkende die wenst enige tijd buiten noordzee-korea te verblijven moet dan minstens zes weken van tevoren om goedkeuring vragen.

Spook
Master
 Bericht 
https://mackeepersecurity.com/post/auto ... rds-online

En dan heb je nog dit soort verhalen. De lokaties van ruim een half miljoen auto's over 120 dagen vrij toegankelijk. Fijn.

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast