» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 2  [ 68 berichten ]
Bussloo
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
PYONGYANG - De angst groeit snel dat Noord-Korea nu echt aankoerst op een dramatische confrontatie met Amerika. Volgens een organisatie die het atoomprogramma van Pyongyang nauwgezet volgt, zijn alle voorbereidingen genomen om een nieuwe kernproef te houden.

,,De huidige gebeurtenissen wijzen erop dat na de voorbije zes weken de laatste voorbereidingen worden genomen voor een test”, zei een woordvoerder van de groep 38 Noord tegen CNN. Amerikaanse bronnen hadden ook al gemeld dat er een projectiel met nucleaire lading was geplaatst in een ‘tunnel’ bij de nucleaire testsite Punggye-ri, wat kan wijzen op een ondergrondse kernproef.

Evacuatie Pyongyang
De paniek in het oostelijke deel van Azië is inmiddels in alle opzichten merkbaar. Sommige bronnen melden dat dictator Kim Jong-un een groot deel van Pyongyang inmiddels heeft laten evacueren. Buitenlandse journalisten in Noord-Korea kunnen dat nieuws vooralsnog niet bevestigen.
Als de berichten over de evacutatie wel kloppen, houdt Kim daadwerkelijk rekening met een confrontatie met Amerika, dat met een oorlogsvloot onderweg is naar de Oost-Chinese Zee. De inwoners in de hoofdstad zouden dan zijn weggehaald omdat er rekening wordt gehouden met een Amerikaanse aanval na de proef.

Vluchtelingenstroom
President Donald Trump heeft aangegeven toe te slaan zodra Kim in de fout gaat. De laatste dagen bleek dat ook China zich meer en meer aan de kant van de VS schaart, al blijft president Xi Jinping hameren op een vreedzame oplossing. Vooral omdat chaos in het buurland inhoudt dat er een enorme vluchtelingenstroom op gang kan komen naar China.
In China doet het verhaal de ronde dat er inmiddels 150.000 soldaten naar de lange grens met Noord-Korea zijn gestuurd. Staatsmedia melden dat het om ‘nepnieuws’ gaat, maar dat kan ook zijn om te voorkomen dat de bevolking ongerust raakt van de maatregelen.

’Doorgedraaide’ Kim
Peking zou het regime via diplomatieke kanalen met klem hebben verzocht onmiddellijk te stoppen met de voorbereidingen, in ruil voor meer bescherming van de volksrepubliek, die jarenlang de trouwste bondgenoot was van het land, maar geen vat meer lijkt te hebben op de doorgedraaide Kim.

Raket of parade
Pyongyang heeft buitenlandse journalisten gemeld dat ze zich moeten voorbereiden op een ‘grote gebeurtenis’, waarmee wordt gedoeld op zaterdag, de dag dat Kim Il-sung, de stichter van de staat Noord-Korea, 105 jaar zou zijn geworden.
Of hij de pers daarmee laat weten dat er inderdaad een al dan niet nucleaire proef zal worden gehouden, of dat het om een minder heftige gebeurtenis gaat zoals een grote militaire parade, is onduidelijk.

Zuid-Korea
Zuid-Korea, al jaren vijand van Pyongyang, heeft laten weten ervan uit te gaan te worden geïnformeerd door de Amerikanen, op het moment dat er een – eventueel preventieve – aanval op de buren in het noorden zal plaatshebben.

MSN heeft dit bericht overgenomen en maakt ervan:
"Volgens een organisatie die het atoomprogramma van Pyongyang nauwgezet volgt, zijn alle voorbereidingen genomen om een raket met nucleaire kop af te schieten."

Vooral doen, de CIA heeft misschien wel malware geplaatst waardoor de raket op Pyongyang zal neerkomen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Onderschatten is een van de slechtste dingen die je kunt doen.

Het is wel typisch dat Frankrijk wel ongestraft hele eilanden in de oceaan mag opblazen/nuken. Dat vind ik dan weer niet kunnen. Tweehonderd (!) keer al (Mururoa).

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dave schreef:
al

En de laatste bekende daarvan al 20 jaar geleden. Dat zou inhouden dat de laatste 20 jaar Frankrijk alle tests dusdanig weet te verbergen dat niemand het is opgevallen. :aai:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik heb het toch niet over nu, op dit moment. :huh:

Noord Korea doet het nu en daar is wel iedereen over verbaast, moet niet kunnen, actie ondernomen worden blablabla.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dus je vindt het ook niet raar dat moslims hun geloof proberen te doordrukken nar iedereen? deden 'wij' vroeger ook.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat vind je nou zelf van deze 'link'? Ik kan er weinig mee. Hoort niet echt thuis in een onderwerp van nucleaire tests (wat überhaupt nog maar 70 jaar jong is).

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Je logica is dat een ander land het vroeger ook deed, dus dat we niet zo moeten zeuren dat Noord-Korea het nu doet. wat is het verschil toch?

Nou die link kun je dus ook naar het sprookjesgeloof brengen. Want in andere geloven gebeurde dat vroeger ook en de islam doet het nu. Nou dat moeten we dan toch maar niet verbaast over zijn toch?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee, er zijn een aantal landen met kernwapens en het is mij vrij onlogisch dat andere landen dat dan niet mogen hebben.

Heeft geen kloot met wat dan ook te maken.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Heeft geen kloot met wat dan ook te maken.

Nee maar met de logica waarop je het andere baseert kun je andere dingen ook zo gaan bekijken.

Dave schreef:
er zijn een aantal landen met kernwapens en het is mij vrij onlogisch dat andere landen dat dan niet mogen hebben.

Mja...een land met een nogal gestoorde leider die wel vaker rare dingen doet en er mee gaat lopen testen is nogal een verschil met 'hebben voor het geval dat'

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Het geval wat? Is in mijn ogen net zo gestoord.

de logica

Jij snapt het niet, dat is het probleem. Jij denkt iets wat je vijf minuten geleden elders leest op een hele andere discussie kunt toepassen. Gaat nergens over sorry.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Het geval wat?

bijv. Rusland heeft kernwapens, gaat ermee lopen dreigen. Geen enkel ander land heeft het dus Rusland heeft alle macht.
VS heeft ook maar kernwapens genomen, niet om te gebruiken maar om aan te geven niet mee te lopen kloten.
Beetje het idee in de VS, vrij wapenbezit, denkt een inbreker wel 2x na.
En nu is met dat vrij wapenbezit alleen het probleem dat gekkies zoals Noord-Korea het ook maar gaan doen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Juist.. En daar komen we dan eindelijk tot mijn punt.. VS, Rusland, VK, Frankrijk, China, India en Pakistan mogen het allemaal wel maar wie geeft mij de garantie dat die geen gekke dingen gaan doen?

Trump heeft nota bene zelf gezegd laatst dat ie het nucleaire programma weer op wil starten, nou top.. Daarmee jaag je dit alleen maar aan.

Signum
Master
 Bericht 
Dave schreef:
maar wie geeft mij de garantie dat die geen gekke dingen gaan doen?

De melkboer?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Hmm die bestaat in mijn wereld al een jaar of 20 niet meer. Lastig.

De supermarktbezorger misschien. Dat zou Jeffrey betekenen. Vind ik ook lastig.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Juist.. En daar komen we dan eindelijk tot mijn punt.. VS, Rusland, VK, Frankrijk, China, India en Pakistan mogen het allemaal wel maar wie geeft mij de garantie dat die geen gekke dingen gaan doen?

3 punten.

1. Dat die landen kernwapens hebben is al ongelukkig genoeg, maar dat kan je niet meer terugdraaien.

2. Als je meer landen toestaat om kernwapens te hebben groeit de kans, dat ergens 1 of andere gek die dingen ook
gaat gebruiken.

3. Noord Korea is een dictatuur met een labiele en paranoïde leider.
We weten niet hoe het land ervoor staat, maar dat kon wel eens minder goed zijn als we denken.
En dan kan een kat in het nauw rare sprongen maken.

Speedy J
Master
 Bericht 
Is een niet "an acccident waiting to happen"? Linksom of rechtsom gaat die engerd daar zijn wapens afschieten. "Boem! Hihi!". Dat.

Totaal gruwelijk wat de bevolking allemaal moet ondergaan. Al jarenlang. China trekt haar handen er van af, niet voor niets.

Vanuit medemenselijkheid lijkt mij een "nette" inval en opruimactie wel op zijn plaats. Vreedzaam zou het beste zijn maar ben er bang voor. Daarbij is het niet een door stammen verdeeld stuk grondgebied, met hulp van Zuid Korea, China valt er wel wat op te bouwen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Kim Jong-un us in mijn ogen een levensgevaarlijk figuur. Preventief ruimen is de beste oplossing.

Kami
Master
 Bericht 
Laat China het maar oplossen.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Ik ben het met Dave eens. In principe is Noord-Korea een souverein land en het geeft geen pas om voor een kernproef dat land aan te vallen. Dan meet je je de rol van politieman van de wereld aan en die rol kun je niet claimen (ook al probeert de VS dat al sinds de 2e wereldoorlog).
Van de andere kant is het natuurlijk nooit prettig als "tegenstanders" kernwapens hebben, maar zeg nu zelf: welke dreiging gaat er van Noord-Korea uit als je ze met rust laat? Laat ze dan ook gewoon met rust. Maar dat is dus ook het probleem van vooral de VS, die willen vooral die beer porren en daarna gaan ze zo jammeren dat die beer hun aanvalt en dat ze hem daarom wel moeten afschieten.
Verschrikkelijk irritant en destructief buitenlandbeleid van dat land. Het probleem is waarschijnlijk dat ze zich al te lang zo gedragen hebben en dat al die beren die gepord zijn nu helemaal geen zin meer hebben om te gaan slapen maar nu gewoon op oorlogspad zijn. Dank je wel VS. :boos:

Walker
Master
 Bericht 
Mja...een land met een nogal gestoorde leider die wel vaker rare dingen doet en er mee gaat lopen testen is nogal een verschil met 'hebben voor het geval dat'

Maar wat kunnen we doen tegen Trump?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Het is wel een risico, maar denk toch dat het niet onverstandig is om eens te kijken dat die Un allemaal uitspookt. Die raketten testen ze niet omdat het een liefhebber is van de techniek.

Kami
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Die raketten testen ze niet omdat het een liefhebber is van de techniek.

Nee inderdaad, die wil ze gaan gebruiken.

Vind alleen wel dat het een besluit vanuit de VN moet zijn om militair in te grijpen in een souverein land.

bernardo A.
Master
 Bericht 

maarten28 schreef:
maar zeg nu zelf: welke dreiging gaat er van Noord-Korea uit als je ze met rust laat? Laat ze dan ook gewoon met rust. Maar dat is dus ook het probleem van vooral de VS, die willen vooral die beer porren en daarna gaan ze zo jammeren dat die beer hun aanvalt en dat ze hem daarom wel moeten afschieten.
Verschrikkelijk irritant en destructief buitenlandbeleid van dat land. Het probleem is waarschijnlijk dat ze zich al te lang zo gedragen hebben en dat al die beren die gepord zijn nu helemaal geen zin meer hebben om te gaan slapen maar nu gewoon op oorlogspad zijn. Dank je wel VS. :boos:

Voor een deel ben ik het met je eens. Dat is zijn zozeer de VS, als wel de westerse wereld, die meent, dat zij het patent op het gelijk heeft. Ik heb ooit eens een discussie gehad met een in Nederland levende en werkende Chinees, die ook perfect Nederlands sprak. Volkomen geïntegreerd.
Maar die Chinees begreep onze parlementaire democratie niet. Een sterke leider, zoals in China, die de zaak bestuurde vond hij veel beter.

Of hij gelijk had, of niet, dat doet er niet zoveel toe. Voor mij was de belangrijkste les, dat ander culturen andere zienswijzen hebben dan wij. En dat moet je respecteren.
Die les konden we leren uit de oorlogen in o.a. Vietnam, Afghanistan, Irak en later de Arabische lente.
Waar wij, idioten, een verlichting brachten die een Europese democratie zou brengen. Niets is minder waar.

Dus inmenging in buitenlandse zaken moet je mondjesmaat doen, met de grootste terughoudendheid.

Praten we over Korea, dan ligt de situatie iets gecompliceerder dan jij stelt. Ik heb een Wikipedia link voor je. Als je er meer over gaat lezen, ga je de VS in deze ook beter begrijpen.
Overigens ligt Korea noga kritisch, tussen China, Rusland en Japan.

Verder is de huidige leider zo paranoïde. Als de VS het niet doen zullen Rusland of China zich tegen Noord Korea moeten beschermen.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Ja, Korea is natuurlijk een verdeeld-Europa-situatie in het klein, maar dan met een daadwerkelijke militaire uitbarsting. Maar ja, dat is dus een van de eerste manifestaties van VS als "redder van de wereld". Uiteraard moet je dat in het licht van de tijd zien en zal ik niet zeggen dat de wereld er beter op was geworden als je op dat moment niets had gedaan, maar IMHO is dat wel de aanzet tot hoe de wereld er nu uit ziet, inclusief het terrorismevraagstuk.

A4
Master
 Bericht 
Trump is lekker op dreef. Syrië, vannacht een MOAB op Afghanistan en nu wat dreiging richting Noord Korea.
Kan niet zeggen dat ik het er mee oneens ben eigenlijk. Al is NK wel een twijfelgeval. Vraag me af hoe gevaarlijk die lui nu daadwerkelijk zijn. Volgens mij hebben ze vooral een grote bek maar stelt het niet heel veel voor.

Scaniafan
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Vraag me af hoe gevaarlijk die lui nu daadwerkelijk zijn. Volgens mij hebben ze vooral een grote bek maar stelt het niet heel veel voor.

Zolang ze geen echte mogelijkheden hebben met kruisrakketten etc. niet.

Zodra eender welke partij daar binnenvalt dan heb je een paar miljoen geïndoctrineerde Noord Koreanen tegenover je staan, waarvan niemand kan zeggen hoe goed deze zijn voorbereid op een guerrillaoorlog. Beetje Vietnam verhaal in de dop.

Voorwaarde daarvoor is o.a. dat de strijders zich onder de bevolking kunnen (en mogen) mengen. Ik verwacht dat dat in Noord Korea geen probleem gaat zijn.

Ogre
Master
 Bericht 
Afbeelding
Dat soort plaatjes hebben we eerder uit Irak gezien :roll:

bernardo A.
Master
 Bericht 

maarten28 schreef:
Maar ja, dat is dus een van de eerste manifestaties van VS als "redder van de wereld".

Dit geeft je misschien wat meer inzicht?
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... t-te-laat/

Bussloo
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Dat soort plaatjes hebben we eerder uit Irak gezien :roll:

Maar in dit geval ontkent de machthebber het niet, hij gaat er zelfs prat op.

maarten28 schreef:
Van de andere kant is het natuurlijk nooit prettig als "tegenstanders" kernwapens hebben, maar zeg nu zelf: welke dreiging gaat er van Noord-Korea uit als je ze met rust laat? Laat ze dan ook gewoon met rust

Dat ze hun langgekoesterde droom waar kunnen maken. Samengaan met de zuiderburen. Amerika zal zich meer dan eens achter de oren krabben om zich daar mee bemoeien wanneer er een kernraket op hun westkust gericht staat.

En als Noord-Korea daar mee wegkomt, dan staat niets de expansiedrift van de Chinezen in de weg om bij voorbeeld "de opstandige provincie" Taiwan te annexeren.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
dan staat niets de expansiedrift van de Chinezen in de weg om bij voorbeeld "de opstandige provincie" Taiwan te annexeren.
Als je je geschiedenis kent weet je dat dat anders ligt, en dat die zienswijze heel goed valt uit te leggen.
bernardo A. schreef:
Voor mij was de belangrijkste les, dat ander culturen andere zienswijzen hebben dan wij. En dat moet je respecteren.

Ogre
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
Maar in dit geval ontkent de machthebber het niet, hij gaat er zelfs prat op.

Volgens dezelfde bronnen als deze satellietfoto's ? :[

Bussloo
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Volgens dezelfde bronnen als deze satellietfoto's ?

Bij monde van de Noord-Koreaanse minister van defensie. Die gaf aan dat een nucleair antwoord op een eventuele Amerikaanse aanval niet uitgesloten was.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En dan is Seoul (10 milj.) + Incheon (2,8 milj.) en/of Tokyo (13,6 milj.) het doel, dat leidt tot een immense wereldcrisis als dat werkelijkheid wordt.

Lijkt me uitermate onverstandig als Amerika bommen gaat gooien als reactie op een nucleaire test. Dat loopt niet goed af daar.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ik hoop inderdaad dat Trump van de knopjes af kan blijven.

A4
Master
 Bericht 
De dag is alweer bijna om in NK. Gaat niks gebeuren dus.

basjuh1981
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Gaat niks gebeuren dus.

Dus :slotje: op dit draadje? :lol:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Lijkt me uitermate onverstandig als Amerika bommen gaat gooien als reactie op een nucleaire test. Dat loopt niet goed af daar.
NK is een etterende zweer die een keer aangepakt moet worden. Er is nog steeds sprake van een wapenstilstand tussen de twee Korea's, dat is een impasse die een keer doorbroken moet worden. Zeker in het licht van het huidige onstabiele leiderschap. Ik denk dat Trump in de voetsporen van Reagan wil treden. Reagan kreeg het voor elkaar om Duitsland vreedzaam te verenigen, Trump hoopt op iets dergelijks na een beperkte militaire actie (een riskant strategie maar niks doen is ook geen optie)

Het grote plaatje is dat Trump aan China laat zien wie de baas is. De NAVY is met zijn 19 carriers en honderden andere geavanceerde vaartuigen, oppermachtig. Zelfs de gezamelijk marines van alle andere landen komen niet eens in de buurt. Guam is een voorpost van de luchtmacht en van daaruit kunnen B2's heel oost-azie bestrijken. Dit stukje leverage is door vorige presidenten nauwlijks uitgespeeld. Een militaire dreiging/actie in China's achtertuin is pure spierballentaal die door andere aziatische landen gewaardeerd zal worden.

Ik ben het overigens met je eens dat non-proliferatie op juridisch drijfzand is gebaseerd maar ben er toch blij mee.

A4 schreef:
Volgens mij hebben ze vooral een grote bek maar stelt het niet heel veel voor.
Ik denk niet dat ze functionerende kernwapens hebben. Zelfs stationaire test atoombommen doen het maar half, laat staan als je ze op de top van een raket zet. Raketten die BTW niet beter zijn dan de SCUD's van Saddam Hoessein en als ze al in de buurt van hun doel komen, door patrriots uit de lucht geplukt worden.

Hun luchtmacht is de jaren '50 nooit ontgroeid en zal niet in staat zijn om een atoombom af te werpen. Mocht Trump overgaan tot actie, dan verwacht ik dat de complete NK luchtmacht gedecimeerd is voordat ze uberhaupt door hebben wat hun geraakt heeft. Het probleem is dat niemand daar de grote leider durft tegen te spreken. Die verkeert waarschijnlijk in de veronderstelling dat zijn uitgehongerde leger daadwerkelijk een kans maakt. Het enige reele gevaar is een grote landmacht met artillerie die Seoel kan bereiken.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ik denk dat je je juist daarin aardig kan vergissen. Die Koreanen zijn echt niet dom wat betreft techniek. Meneer Un heeft de hele handel exact waar hij het hebben wil. Het land kreeg al decennia lang slechts het nieuws wat door de PyongYang times gebracht wordt en zijn compleet wereld vreemd. Meneer Un heeft ongetwijfeld de afgelopen jaren gezorgd dat heel Nk een pleuris hekel heeft aan de rest van de wereld. Die oude V2's die op parade voorbij komen zijn natuurlijk niet representatief voor zijn wapenarsenaal.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Onderschatten is verliezen.

Bussloo
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
De NAVY is met zijn 19 carriers en honderden andere geavanceerde vaartuigen, oppermachtig. Zelfs de gezamelijk marines van alle andere landen komen niet eens in de buurt.

NK heeft een behoorlijk aantal onderzeeërs. Die kunnen ze ook uitrusten met torpedo's met nucleaire lading.
Schiet er een paar af op grote havens zoals Seoul, Yokohama, Seattle en Oakland en de wereldeconomie ligt stil.

Spook
Master
 Bericht 
Wel allemaal spul uit 1950 oid. Zou hij genoeg materiaal hebben om ze allemaal te voorzien van een bom? Bum rush met het hele arsenaal en hopen dat er iets doorkomt.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Ik denk dat Trump in de voetsporen van Reagan wil treden.
:lol: de suggestie alleen al dat die man een missiehorizon van meer dan 3 dagen zou hebben.
Trump wil laten zien dat hij het verst kan pissen.
Dikke Dakduif schreef:
Ik denk niet dat ze functionerende kernwapens hebben.
Mja, een vieze bom kan natuurlijk ook heel veel ellende veroorzaken in een hogedichtheidsmetropool als Seoul.

vw-driver
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
De NAVY is met zijn 19 carriers en honderden andere geavanceerde vaartuigen, oppermacht

:jaja: :fp:

Two-thirds of Navy strike fighter jets can't fly
By Zachary Cohen, CNN
Fri February 10, 2017

(CNN) Nearly two-thirds of the US Navy's F/A 18 strike fighter jets are currently unable to fly, grounded due to repair delays or because they are awaiting spare parts.

With more than half of all Navy aircraft out of service and no budget agreement in place to increase defense spending levels, the top brass says its usable planes are being pushed to the limit.

"For a variety of reasons, our shipyards and aviation depots are struggling to get our ships and airplanes through maintenance periods on time," Vice Chief of Naval Operations Adm. William Moran told lawmakers on the House Armed Services Committee earlier this week.

The number of non-operational F/A 18 Hornets is "double where we should be," he said, confirming reports that 62% of the Navy's F/A 18s are unable to fly and 53% of the Navy's total air fleet is grounded.

Defense News first reported the amount of grounded Navy aircraft ahead of Tuesday's hearing.

Moran, joined by commanders from the Army and Air Force, described an aging, overworked and undermanned air fleet that is feeling the weight of sequestration and furlough budget cuts implemented by Congress and the Obama administration.

But Peter Singer, a strategist for the Washington-based New America Foundation, said that "the readiness problems are a culmination of a series of decisions to keep kicking the can down the road, from Congress's budget issues to the Pentagon assuming there would be a new replacement jet by now."

Democratic Rep. Adam Smith of Washington, however, cited budget caps implemented by Congress and President Barack Obama in 2011, coupled with the high demand for the fleet's services, as key factors contributing to the Navy's lack of fiscal flexibility.

"The budget caps imposed on military and nonmilitary spending in the Budget Control Act have degraded our military readiness," Smith, the ranking member on the House Armed Services Committee, told CNN, adding that those constraints have been "compounded by over a decade of war" and "long delays in the development of replacement aircraft."

Congress opted not to address restrictions resulting from the Budget Control Act this year, failing to produce a budget before the October 1 start of fiscal 2017. Instead, lawmakers chose to use stop-gap measures that kept defense spending at the 2016 levels.

One Republican House Armed Services Committee aide told CNN that simply blaming Congress for the military's degraded readiness is an over-simplification of the issue and that today's problems are a result of a "disconnect between the previous administration and Congress" over matching budget cuts for domestic and defense programs under sequestration.

Often described as the backbone of naval aviation, the F/A 18 was designed to have a lifespan of roughly 6,000 flight hours.

Today, jets are being stretched to fly between 8,000 and 9,000 hours to fulfill mission expectations as a result of fewer operational aircraft, budget restrictions and delays to the fifth-generation F-35 Joint Strike Fighter.

Moran warned that the shortage of flyable aircraft in an already aging fleet has left the Navy with "no depth on the bench" for future conflicts.

John Venable of the Heritage Foundation said the problems highlighted by Moran and other commanders illustrates the US military's "extraordinarily low levels of readiness" and that things could get worse before they get better.

Newly confirmed Secretary of Defense James Mattis has already outlined readiness, the increase of personnel numbers and recapitalization as some of the administration's top priorities.

But according to Smith, the Trump administration and Congress will be faced with major challenges when it comes to fulfilling campaign promises like building a 355-ship Navy or adding more planes to the Air Force.

"You can fantasize about spending as much money as you want, but the reality is we won't be able to fix our military readiness problems without repealing the Budget Control Act," Smith told CNN. "So far the Republicans haven't been able to show us any plan to do that."

https://www.google.nl/amp/s/amp.cnn.com ... index.html

djee
Master
 Bericht 
vw-driver schreef:
can't

Ook maar pang pang roepen?

bruintje beer schreef:
de suggestie alleen al dat die man een missiehorizon van meer dan 3 dagen zou hebben

denk er eens overna dat hij de dingen die hij doet, wel doet met een lange termijn agenda :-o
Het vele beledigen/provoceren is gewoon een tactiek van hem, tegenstander moe /boos /geïrriteerd maken.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Werkt hetzelfde als hier, als je geen drama maakt krijg je geen geld.

Kwibus
Master
 Bericht 
Volgens mij is het eerder andersom. Omdat de ander niet doet wat-ie wil, wordt-ie moe/boos/geïrriteerd. Is-ie natuurlijk ook niet gewend, dat iemand 'm tegenspreekt.

vw-driver
Master
 Bericht 
djee schreef:
Ook maar pang pang roepen?

Ja alle Westerse strijdkrachten hebben last van de bezuinigen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kwibus schreef:
Volgens mij is het eerder andersom.

Ik reageerde eigenlijk op vw .. Niet op de Trump panici die tussendoor zitten te berichten.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Trump panici
TRUMP PANICI? Waar? Waar? Hier? HIER? Nee toch? Nee toch?

18vti
Master
 Bericht 
Als ze NK willen wegvagen laten ze dan gelijk alle noord afrikaanse islamterrorzandbanklanden thermisch steriliseren, quick and painless voor de meesten

Pagina 1 van 2 [ 68 berichten ]