» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 36.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 5  [ 216 berichten ]
Warmaster
Master
 Bericht 
salush schreef:
De regeling is ook al aangepast. Alleen valt Volkert onder de oude regeling.

Jep, de politiek was zoals gewoonlijk weer eens te laat.

WNS2.0D schreef:
rechters meestal korting geven als een verdachte veel media aandacht over zich heen krijgt.

Daar wilde die D66 rechter nadat hij die fopstraf had opgelegd zich niet aan branden.

basjuh1981
Master
 Bericht 
ezel schreef:
dat is ook zoiets...zulke clienten moet je ook niet vrijlaten. ook niet onder bepaalde voorwaarden. als het tegenzit vallen ze in de herhaling.

En als het meezit niet.

ezel
Pro
 Bericht 

basjuh1981 schreef:

En als het meezit niet.

dat risico moet je nooit nemen. :fp:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Volkert van der G. toch met verlof

Afbeelding

De moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der G., mag toch met verlof, ter voorbereiding op zijn vrijlating in 2014.

Dat staat in de uitspraak van de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming. De RSJ is de belangrijkste penitentiaire rechter in ons land.

Volkert van der G. schoot op 6 mei 2002 politicus Pim Fortuyn dood. Hij werd tot 18 jaar cel veroordeeld, maar in 2014 heeft Van der G. tweederde van zijn straf uitgezeten en wordt hij vrijgelaten. In de aanloop naar zijn vrijlating heeft elke gevangene recht op verlof, om zich voor te bereiden op de terugkeer in de maatschappij.

Nieuwe beslissing
Tot nu toe heeft staatssecretaris Fred Teeven van Veiligheid en Justitie de verlofaanvraag altijd geweigerd. Begin oktober oordeelde de Raad dat Teeven een nieuwe beslissing moet nemen, want een goede terugkeer in de maatschappij weegt zwaarder dan maatschappelijke onrust.

Teeven ging tegen die uitspraak in beroep, ook vanwege de veiligheidsrisico’s voor Van der G. en zijn familie. De staatssecretaris vond dat Van der G. binnen de muren van de gevangenis moest worden voorbereid op zijn vrijlating.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... met-verlof

Walgelijk besluit. :boos: :boos: :boos: Ik neem aan dat Mark Rutte vandaag nog naar de Koning gaat om het ontslag van het gehele kabinet aan te bieden. Rutte heeft toezeggingen gedaan tijdens de verkiezingscampagne en daar mag en kan hij niet meer op terugkomen.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Rutte heeft toezeggingen gedaan tijdens de verkiezingscampagne en daar mag en kan hij niet meer op terugkomen.

Volgens mij is Rutte al op zijn gehele verkiezingscampagne teruggekomen :roll:
Heb toch het vermoede dat Volkert vroeg of laat toch wel gepakt wordt als hij weer vrij is. Zullen er zat zijn die hem wat aan willen doen.

Bramdaman
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Zullen er zat zijn die hem wat aan willen doen.

Dat hoor ik altijd, ook van mensen die zeggen "als mijn kinderen door iemand verkr.... worden dan dit en dan" Nagenoeg nooit lees je iets over een dergelijke wraak actie. Alleen sommige mensen uit andere culturen willen nog wel eens een zoontje van 12 opofferen voor een eerwraakmoord.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Rutte heeft toezeggingen gedaan tijdens de verkiezingscampagne en daar mag en kan hij niet meer op terugkomen.

:lol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Nu even serieus, de minister wordt teruggefloten door de rechter. Wat is daar mis mee?

pevo
Master
 Bericht 
Polletje starten of en zo ja hoe snel ze Volkert zullen omleggen O:)

Bussloo
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Dat hoor ik altijd, ook van mensen die zeggen "als mijn kinderen door iemand verkr.... worden dan dit en dan" Nagenoeg nooit lees je iets over een dergelijke wraak actie

Dat soort dingen moet je ook niet van te voren aankondigen.

esgigt
Master
 Bericht 
ik begrijp hieruit dat in 2014 het jachtseisoen vroeger dan gebruikelijk geopend wordt.... krijgen we weer gezeik met dat mens van Thieme :boos:

R
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Dat hoor ik altijd, ook van mensen die zeggen "als mijn kinderen door iemand verkr.... worden dan dit en dan" Nagenoeg nooit lees je iets over een dergelijke wraak actie. Alleen sommige mensen uit andere culturen willen nog wel eens een zoontje van 12 opofferen voor een eerwraakmoord.

:thumb:

salush
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Nagenoeg nooit lees je iets over een dergelijke wraak actie.

Klopt, omdat er maar weinig 'slachtoffers' zijn gevallen in zulke individuele zaken (hoe triest ook). PimF was iets groter dan een gemiddeld gezin in een Vinex wijk, derhalve acht ik de kans wel groter dat er ergens wel een gekkie is die iets wil doen met Volkert.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Keurig volgens het recht. Niets mis mee. Mooiste bonus, Rutte is volledig ongeloofwaardig als hij aanblijft. Probleem is alleen dat Rutte al ongeloofwaardig was voor hij aantrad en ondanks dat toch op het pluche zit. hmmmm... zien dus of die ideale schoonzoon zonder vriend ophoepelt.

Boralis
Master
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Walgelijk besluit. :boos: :boos: :boos: Ik neem aan dat Mark Rutte vandaag nog naar de Koning gaat om het ontslag van het gehele kabinet aan te bieden. Rutte heeft toezeggingen gedaan tijdens de verkiezingscampagne en daar mag en kan hij niet meer op terugkomen.

Hoezo walgelijk? Dit is gewoon standaard beleid en ik zou eigenlijk meer verbaasd geweest zijn als het besluit anders was geweest. Discussie over of je überhaupt aan 1/3 strafvermindering moet doen: prima. Of je überhaupt aan proefverlof moet doen of in sommige gevallen helemaal niet: prima. Of een strafmaat van 18 jaar in dit soort extreme gevallen niet meer zou moeten zijn: prima. Of de rechter toch eerder TBS op moet leggen in dit soort extreme gevallen (die ruimte was er volgens mij binnen de huidige wetgeving best geweest - maar dan zit je natuurlijk wel met Amsterdamse hippie rechters): prima. Maar niet in een dergelijk geval proberen ineens andere regels te hanteren. Dat vind ik in een rechtsstaat echt niet kunnen.

esgigt
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
hmmmm... zien dus of die ideale schoonzoon zonder vriend ophoepelt.

gaat niet gebeuren... dus. :schudnee:

Pluche is verslavend en moreel-correcte politici zijn met een lampje nauwelijks te vinden, zeker als ze macht hebben.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Je kunt niet zeggen dat Rutte veel macht heeft. Hij waait met alle winden mee en is een praat pop die van te voren niet weet wat voor een geluid er uit zijn mond komt en dat meteen ook weer vergeten is.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Komt omdat Rutte geen ruggengraat heeft.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ruttegraat... Dusss

esgigt
Master
 Bericht 
is waar...

Ik heb wel een tip voor de vrijlating: Laat Volkert vrij op het Mediapark en kondig dat tijdig aan .... :woop:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Vanavond om 19:00 uur debat in de 2e slaapkamer over proefverlof Volkert v.d. G. op http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Volkert van der G. komt voorwaardelijk vrij

Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, komt op 2 mei voorwaardelijk vrij. Dan zit twee derde van zijn straf erop. Dat heeft staatssecretaris Fred Teeven zojuist bekendgemaakt.. Van der G. werd in 2003 veroordeeld tot achttien jaar cel wegens de moord op Pim Fortuyn.

Het OM ziet geen reden tot uitstel of afstel van zijn voorwaardelijke invrijheidstelling. Van der G. heeft geen psychische stoornis, zo oordeelt het OM. De kans op herhaling is laag. Ook Teeven ziet geen reden tot uitstel of afstel en gaat niet in beroep tegen de beslissing.

Aan de voorwaardelijke invrijheidstelling is wel een aantal voorwaarden verbonden. Zo moet Van der G. zich wekelijks melden bij de reclassering en krijgt hij een locatieverbod: hij mag zich niet in de woonplaatsen van het slachtoffer en de nabestaanden begeven - Rotterdam, Haarlem en Hilversum. Ook krijgt hij een enkelband en mag hij geen contact hebben met nabestaanden of met media. Tevens is hem verplichte begeleiding opgelegd van een psycholoog of een psychiater.

Onze politiek redacteur Annemarie Kas acht de kans dat Teeven hiertegen in beroep gaat klein:

“Van der G. kan ik beroep gaan, maar dit zijn geen exceptionele voorwaarden. Bij andere spraakmakende zaken, zoals die van Samir A. die veroordeeld werd voor terrorisme, zijn vergelijkbare voorwaarden opgelegd.”

In januari bleek dat het OM opnieuw onderzoek doet naar Volkert van der G. Een woordvoerder bevestigde destijds dat informatie over zijn gedrag werd verzameld. De reclassering maakte een inschatting van de kans dat Van der G. in herhaling valt. Ook is zijn detentiegeschiedenis bekeken.

Zo’n onderzoek naar gedrag en mogelijk recidivegevaar is bij elke gedetineerde wiens vrijlating dichterbij komt aan de orde. Jaarlijks bekijkt het OM ongeveer 1.100 zaken waarin veroordeelden voor voorwaardelijke invrijheidstelling in aanmerking komen – zij hebben dan tweederde van de opgelegde straf uitgezeten.

RSJ BESLISTE ANDERS DAN TEEVEN OVER VERLOF
Teeven bepaalde in oktober dat Van der G. binnen de muren van de gevangenis moest reïntegreren, omdat de maatschappelijke onrust die bij verlof zouden ontstaan en de vele extra veiligheidsmaatregelen die daarvoor nodig zouden zijn, een normale reïntegratie in de weg zouden staan.

De Raad voor de Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) dacht daar echter anders over en prevaleerde het belang van een “goede voorbereiding op invrijheidstelling” boven de “mogelijke maatschappelijke onrust en de risico’s die verlofverlening met zich mee kan brengen”. Dat besluit was bindend, waardoor Volkert van der G. alsnog op verlof moest. Daarop zei Rutte het stelsel voor proefverlof te gaan aanscherpen.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/26/vol ... der=feedly

NoCashCow
Master
 Bericht 

Hopelijk weet hij nog iets over Demmink. Dan krijgt hij ook wel een "ongelukje"...

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Konden ze niet een paar dagen langer wachten? Dinsdag net na bevrijdingsdag lijkt me wel wat.

A4
Master
 Bericht 
Dat het maar gauw Volkert van der Graf mag worden.
12 jaar cel voor een politieke moord. Wat een land :schudnee:

Als ik het OM was had ik hem op 6 mei vrij gelaten. Spuug je de nabestaanden van Fortuyn nog net wat lekkerder in het gezicht.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Konden ze niet een paar dagen langer wachten? Dinsdag net na bevrijdingsdag lijkt me wel wat.

:lol: :nono:

esgigt
Master
 Bericht 
nee, op deze manier kunnen we ons OP bevrijdingsdag ceremonieel van hem ontdoen... (f)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Van der G. krijgt beveiliging ’op maat’

De moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der G., krijgt beveiliging „op maat” als hij vrijdag op vrije voeten komt. Volgens het Openbaar Ministerie wordt per geval bepaald welke maatregelen er nodig zijn om de veiligheid van iemand zo goed mogelijk te waarborgen. Dat is bij Van der G. ook zo, liet justitie eerder weten.

Zijn bescherming kan worden geregeld op landelijk niveau door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) of op lokaal niveau. Over het individuele geval Van der G. doet justitie geen mededelingen.

Over waar en hoe de moordenaar van Fortuyn wordt gehuisvest, geeft justitie uit veiligheidsoverwegingen geen informatie. De burgemeester van de gemeente waar Van der G. komt te wonen, wordt geïnformeerd.

Het uitgangspunt in dit soort kwesties is dat de betrokkene in Nederland blijft. „Zoals bij elke vervroegde invrijheidstelling zal het OM ook in deze zaak over een buitenlandoptie nadenken”, liet het OM weten. „De wet hoeft zich daar niet tegen te verzetten.”

Van der G. moet zich tijdens zijn voorlopige vrijlating aan een aantal voorwaarden houden. Hij heeft een wekelijkse meldplicht bij de reclassering en hij mag niet in Rotterdam, Den Haag, Hilversum of de woonplaats van nabestaanden van Fortuyn komen. Verder krijgt hij een enkelband met locatiemelder, komt er een contactverbod met de nabestaanden van Fortuyn en mag hij niet met de media praten. Ook wordt hij begeleid door een psychiater of psycholoog.

Als Van der G. die voorwaarden overtreedt, kan het Openbaar Ministerie direct overgaan tot zijn aanhouding. In dat geval wordt een herroeping van de voorlopige vrijlating bij de rechter ingediend. Bij minder ernstige overtredingen kan het OM hem een waarschuwing geven of de voorwaarden aanscherpen.

Bron http://www.noordhollandsdagblad.nl/alge ... ng-op-maat

Ik vermoed dat de vrijlating meer gaat kosten dan het gevangen houden van deze politieke moordenaar. Uiteraard gaan wij, belastingbetalers, deze kosten dragen. :boos:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dat deden we al Teun.

esgigt
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Van der G. krijgt beveiliging ’op maat’

dat duurt dus ook maar even... over een paar maanden is hij gewoon vrij wild...

basjuh1981
Master
 Bericht 
esgigt schreef:
over een paar maanden is hij gewoon vrij wild...

Als in: Zijn enige bescherming zijn 6 planken?

Warmaster
Master
 Bericht 
Ik geloof niet dat hij daadwerkelijk gevaar loopt.

Bramdaman
Master
 Bericht 
ik ook niet

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik vermoed dat de vrijlating meer gaat kosten dan het gevangen houden van deze politieke moordenaar. Uiteraard gaan wij, belastingbetalers, deze kosten dragen

Tja, dat is ook precies de basis waarvoor belastingen bedoeld zijn. Beschermen van de onderdanen. Deze kosten worden niet zozeer veroorzaakt door hem, maar door anderen die het recht niet respecteren. We leven in een land waarin we de strafoplegging en uitvoering centraal geregeld hebben. De man heeft zijn straf gekregen en uitgezeten. Hij moet nu beschermd worden tegen mogelijke misdaders.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Warmaster schreef:
Ik geloof niet dat hij daadwerkelijk gevaar loopt.

+1

NL is een landje van schreeuwen en niets doen. Zelfde als in BE, stel dat iemand betrokken bij de zaak Dutroux op vrije voeten komt, we maken hem met z'n allen af. Michelle Martin komt op vrije voeten... wat protest, verder niets aan de hand, half jaartje later hoor / zie je er niets meer over (f)

TTT242
Die hard
 Bericht 
Ik dacht dat ze bij ons in BE al vroeg vrijkomen, maar dit slaat wel alles. Zoals ik het zie is een mensenleven is niets meer waard.

pevo
Master
 Bericht 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2261 ... ijk__.html

Citaat:
Schietpartij in Harderwijk

Een tot nog toe onbekende man is gewond geraakt bij een schietpartij zondagmiddag in het Slingerbos van Harderwijk. Volgens berichten op Twitter is het Slingerbos niet ver verwijderd van het huis van Volkert van der G.
Volgens nog onbevestigde berichten is de man door een kogel gewond geraakt aan zijn lies. Hij zou inmiddels al met een helikopter naar het ziekenhuis zijn gebracht. Het is opvallend dat op de plaats delict een politieauto staat die door de politie wordt onderzocht. De betreffende auto staat binnen het gebied dat door de politie is afgezet met politielint.

Het zal toch niet O:)

Bramdaman
Master
 Bericht 
nee

Raymond
Master
 Bericht 
Citaat:
Volkert na twaalf jaar weer in beeld

AMSTERDAM - Volkert van der G. lijkt zich na de onthulling door burgemeester Berends dat de moordenaar van Pim Fortuyn in Apeldoorn woont, niet langer te verschuilen.

Gisterochtend verzette hij zich niet tegen een onverwachte foto, die werd gemaakt nadat Van der G. een bezoek bracht aan zijn advocaat Stijn Franken aan de Prinsengracht in Amsterdam.

Het is voor het eerst dat Volkert van der G. weer op foto is te zien nadat hij in mei 2002 in Hilversum politicus Pim Fortuyn uiterst koelbloedig door het hoofd schoot.

Van der G., die in vergelijking met twaalf jaar geleden enigszins lijkt te zijn aangekomen, weigerde bij de ontmoeting gisterochtend vragen te beantwoorden en verwees naar de reclassering. Bij zijn voorwaardelijke vrijlating op 2 mei is door justitie bepaald dat hij geen enkel contact mag hebben met de pers.

WIE?? :roflol: :roflol:

Citaat:
advocaat Stijn Franken

Zo'n naam verzin je toch niet man. :lol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
Uitzonderlijk

De Telegraaf publiceert vandaag de eerste foto’s van de onlangs vrijgelaten Volkert van der G. Bij de keus om tot publicatie over te gaan, is een zorgvuldige afweging gemaakt van de tegenover elkaar staande belangen.

Het is onze taak om nieuws en informatie te verschaffen, en de publieke belangstelling voor de moordenaar van Pim Fortuyn is nog altijd onverminderd sterk. Van der G. moet daarentegen de kans krijgen weer deel uit te maken van de samenleving nu hij zijn straf heeft uitgezeten.

Het recht dat Van der G. heeft op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer is niet groter dan het recht op vrijheid van meningsuiting van De Telegraaf. Welk recht voorrang heeft, is afhankelijk van de bijzondere omstandigheden in deze zaak, die nog altijd de rechtsorde schokt.

Van der G. is verantwoordelijk voor een van de meest geruchtmakende politieke moorden uit de Nederlandse geschiedenis en profileerde zichzelf als overtuigingsdader. Van der G. zag in Fortuyn een gevaar voor de democratische samenleving en vond dat hem het zwijgen moest worden opgelegd.

Het gerechtshof, dat achttien jaar celstraf oplegde, noemde Van der G. „star in de bereidheid de uiterste consequenties van zijn denkbeelden te trekken”. Alom wordt aangenomen dat Van der G. in het huidige tijdsgewricht een veel zwaardere straf zou krijgen.

De maatschappelijke verontwaardiging over de daad en de straf kwam opnieuw bovendrijven in de felle discussie voorafgaande aan zijn vrijlating. Het is dan ook van belang dat niets wordt verzwegen. Dat zag ook de burgemeester van Apeldoorn in, toen hij het publiek informeerde over de komst van Van der G.

Deze zaak is in alle opzichten zo uitzonderlijk, dat het gerechtvaardigd is om de beeltenis van Van der G. te tonen. Met de publicatie van de foto’s wordt geen onrechtmatige inbreuk gemaakt op zijn persoonlijke levenssfeer. Het gaat om neutrale foto’s, die niet in het privédomein zijn gemaakt. Bovendien heeft Van der G. geen bezwaar gemaakt.

Gelet op de brandende publieke belangstelling voor deze zaak, zal Van der G. publicatie van deze foto’s hebben te dulden zolang de beelden nog nieuws- en informatiewaarde hebben.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Nou weet ik tenminste op wie ik moet letten als ik door de binnenstad loop :[ :lol:

R
Master
 Bericht 
Telegraf is ENGGG

basjuh1981
Master
 Bericht 
Was toch fout in de oorlog?

R
Master
 Bericht 
Zeker! Als je met een beetje kritisch oog naar de berichtgeving kijkt, zijn ze nog steeds hartstikke fout. Berichtgeving a la Privé. Oh wacht..

Groningen
Master
 Bericht 

Citaat:
Weigerde bij de ontmoeting gisterochtend vragen te beantwoorden en verwees naar de reclassering. Bij zijn voorwaardelijke vrijlating op 2 mei is door justitie bepaald dat hij geen enkel contact mag hebben met de pers.

En als Telegraaf zijnde ga je toch vragen stellen. Stel de Telegraaf zei: "En dit is wat hij zei". Dan had hij zijn voorwaarden van vrijlating geschonden.

Citaat:
Gisterochtend verzette hij zich niet tegen een onverwachte foto, die werd gemaakt nadat Van der G. een bezoek bracht aan zijn advocaat Stijn Franken aan de Prinsengracht in Amsterdam.

Hoezo een onverwachte foto. De Telegraaf had een tip gekregen. Ik denk dat Volkert in de toekomst, maar beter telefonisch contact met zijn advocaat kan hebben. Hoeveel foto's kunnen we nog verwachten van de Telegraaf?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Raymond schreef:

Zo'n naam verzin je toch niet man. :lol:

Ik kende de naam al wel, maar het was me nog niet opgevallen! :lol:

Dat waren ouders met humor. Zoals mevrouw Schat die haar dochter Inge noemde.

Sherlock
Master
 Bericht 

Er schijnt een "Beau ter Ham" te zijn. :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Was slechts 9e in 2008!

http://www.alletop10lijstjes.nl/10-raar ... haamnamen/

Schaamnamen 2007
Wil-Jannie Mostert-Uit de fles
Mw. Verdwaald- Onderwater
Henny Spekken-Bonen
K.Bouter
S.M.Kelders
Claar Comen
Connie Comen
Yvette Kip
Patty Koot
Connie Veren

Schaamnamen 2008

Stanley Messie
Coos Busters
Anna Nas
Wil Krikke
Izzy van Gisteren
Conny Plassen
Meneer K. Bouter
Mevrouw Potappel – Stroop
Beau ter Ham
Trui Halfmouw

Schaamnamen 2009

Fokje Modder
Constant Lam
Jos Tibant
Coos Busters
Conny Plassen
Chil Persoon
Izzy van Gisteren
Wil Krikke
Brad Wursten
Charrel Kip

Schaamnamen 2010

Con Domen
Piet Saman
Justin Case
Klaartje Komen
Metje Hol
Douwe Schat
Truusje Spetter-Kwak
Jos Thie
Dick Sack
Donald Duk

Schaamnamen 2011

Louwe Pruim
Bennie Dood
Annebelle Blaas
Robin Hoedjes
Mevrouw Plu- in ‘t Hol
Sam Bal
Jo de Jong
Kin Ki Jim
Annewil Hokken
Bing Go

Schaamnamen 2012

Hendy Keppy
Ben en Wil Niks (familie!)
Gooi van de Berg
IC – Notting (oogarts)
Cock Ringeling
Ron de Knikker
Loekie de Leeuw
Josieke Borsten
Ko de Kraker
Wil de Gans

Schaamnamen 2013

Till Bal
Bennie Thuis
Wil de Pijper
Ab Louws
Dick Tevreden
Kerst Boomsma
Cock Blokker
Til en Johannes Burg (echtpaar)
Dies Groot
Joska Bouter

Sherlock
Master
 Bericht 

95% geloof ik niet.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Lijkt toch wel echt, oogarts I.C. Notting verzin je ook niet.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Sherlock schreef:
95% geloof ik niet.

De meeste bellen ze op.

Pagina 3 van 5 [ 216 berichten ]