» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 5  [ 216 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Los van de vraag of je het helemaal eens was met Pim Fortuyn komt de vraag of zijn moordenaar 6 jaar strafvermindering moet krijgen.

Graag voldoen we aan het verzoek van Hans Smolders om deze petitie onder uw aandacht te brengen. Moordenaars mogen geen strafvermindering krijgen!
“Goede middag, zou u de Petitie willen ondertekenen om te voorkomen dat Volkert v/d Graaf 6 jaar van zijn straf wordt kwijtgescholden.

De moordenaar van Pim Fortuyn heeft onlangs op TV geen enkele spijt betuigt en hij sluit het vervolgens ook niet uit dat hij zo’n vreselijke misdaad ooit nog een keer zou plegen.

Vanuit zijn cel is dit verwerpelijk gedrag en een trap na voor de familie, nabestaande, vrienden en heel veel Nederlanders.

Bij goed gedrag wordt 1/3 v/d celstraf kwijtgescholden en HIER IS HIJ DE FOUT INGEGAAN MET GEEN GOED GEDRAG.

Deze Petitie is rechtstreeks te vinden op de pagina

Bij voorbaat dank en als u wil deze mail zoveel mogelijk verspreiden alsmede op twitter, hyves, faceboek enz. de aandacht vestigen op deze Petitie.

Hartelijke groet, Hans Smolders ( chauffeur Pim Fortuyn )

Vroeg op
Master
 Bericht 
Hij is toch gestraft volgens het Nederlands recht?
Dan moeten ze hem toch helaas vrijlaten?

A(u)30#
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:

Je kan het iig proberen, heb ik ook gedaan :thumb:

egeltjes
Master
 Bericht 
Ik denk dat een aantal mensen nog niet klaar zijn met vlokkie ...

Citaat:
Geen verlof voor Volkert van der G.

za 28 apr 2012, 05:30

door Bart Olmer

ZWOLLE - Volkert van der G. – de moordenaar van Pim Fortuyn – krijgt géén toestemming voor proefverlof om aan de vrijheid te wennen. Van der G. hoeft niet te rekenen op een akkoord van de gevangenisdirecteur en het ministerie van Justitie als hij een zogeheten ’wenverlofverzoek’ indient, zo benadrukken bronnen tegenover De Telegraaf.

Formeel zou de moordenaar voor het eerst begin november met proefverlof mogen, achttien maanden voor zijn definitieve vrijlating op mei 2014, als twee derde van zijn straf erop zit. Van der G. valt nog onder het oude verlofregime, volgend jaar worden de regels aangescherpt en is proefverlof pas aan te vragen één jaar voor vrijlating.

In het huidige verlofregime heeft Volkert van der G. recht op een lang verlof van maximaal zestig uur, maar ook dat wordt volgend jaar ingeperkt tot maximaal 24 uur.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12020141/__Volkert_kan_verlof_vergeten__.html

Vroeg op
Master
 Bericht 
Moet je bevestigen?

A(u)30#
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Moet je bevestigen?

Yep

Vroeg op
Master
 Bericht 
:duh: :duh: :duh:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Zullen we er een referendum van maken dan? :fp:

Of anders een leuke TV show, SMS nu "tegen" naar 2530 (1,50 p.o.b)

18vti
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Of anders een leuke TV show, SMS nu "tegen" naar 2530 (1,50 p.o.b)

SMS nu A: "Laten scheppen door een scootmobiel"
B: "Laten scheppen door een vrachtwagen"
C: "Laten scheppen door een tram"

A(u)30#
Master
 Bericht 
18vti schreef:

SMS nu A: "Laten scheppen door een scootmobiel"
B: "Laten scheppen door een vrachtwagen"
C: "Laten scheppen door een tram"

D: "Loslaten op de Veluwe"

esgigt
Master
 Bericht 
egeltjes schreef:
Ik denk dat een aantal mensen nog niet klaar zijn met vlokkie ...

Ach, die mensen kunnen ook nog wel een paar maandjes geduld oefenen... :kniktja:

E: Publieke geseling. (f)

A t/m C zijn mij te snel.

Sjonnie
Die hard
 Bericht 
A(u)30# schreef:
D: "Loslaten op de Veluwe"

Iets met jachtseizoen?

Afbeelding

A(u)30#
Master
 Bericht 
Een worden met de natuur, op de Veluwe zijn er genoeg gezinnen werkeloos geworden, kapotgeprocedeerd, of hebben "dierenvrienden" op bezoek gehad.

egeltjes
Master
 Bericht 
esgigt schreef:
Ach, die mensen kunnen ook nog wel een paar maandjes geduld oefenen... :kniktja:

Zullen ze wel doen ook, denk ik ... maar zodra vlokkie vrij is, is het hem wel aan te raden om zich zo snel mogelijk te verstoppen ...

Sjonnie
Die hard
 Bericht 
egeltjes schreef:
Zullen ze wel doen ook, denk ik ... maar zodra vlokkie vrij is, is het hem wel aan te raden om zich zo snel mogelijk te verstoppen ...

Zou zo iemand ook nog bescherming krijgen of andere identiteit als hij vrij komt? De dreiging dat hem wat overkomt als hij vrijkomt lijkt me vrij groot.

Furr
Master
 Bericht 
Dat hoop ik niet. Of ja: van eigen geld.

egeltjes
Master
 Bericht 
Geen idee.

Maar ergens ... hoop ik van niet. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat men met vlokkie gaat uithalen.

A(u)30#
Master
 Bericht 
Verschillende bladen/sites geven aan dat dit nog niet vergeten/ vergeven is en adviseren deze persoon buiten Nederland te gaan emigreren.

pevo
Master
 Bericht 
A(u)30# schreef:
Verschillende bladen/sites geven aan dat dit nog niet vergeten/ vergeven is en adviseren deze persoon buiten Nederland te gaan emigreren.

Kun je ook binnen Nederland emigreren :x :x

(f)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
mwj schreef:
Kun je ook binnen Nederland emigreren :x :x

:kniktja: Maar wij willen hem niet hebben :nothanks:

pevo
Master
 Bericht 
Nietus.......emigreren is naar een ander land toe verhuizen :P :P

En wat betreft Volkertje, weg ermee. Stuur maar naar Japan voor het opruimen van de nucleaire troep aldaar zonder beschermpakkie :kniktja: :kniktja:

egeltjes
Master
 Bericht 
En hij dreigt NOG een keer vermoord te worden. :fp: :fp:

Citaat:
'Fortuyn opnieuw vermoord in onderwijs'

di 01 mei 2012, 19:38

AMSTERDAM - Pim Fortuyn, die bijna tien jaar geleden om het leven werd gebracht, wordt in het geschiedenisonderwijs weggemoffeld. Dat stelt historicus Clemens van Herwaarden. Jongeren wordt maar amper wat bijgebracht over de vermoorde politicus.

Volgens Van Herwaarden wordt Pim Fortuyn in het geschiedenisonderwijs voor een tweede keer gedood. Fortuyn krijgt geen grote rol toebedeeld in de leidende geschiedenisonderwijsmethoden.

Verschillende historici pleiten in EenVandaag voor een plek in de geschiedenis Canon van Nederland. Volgens de historicus hoort Fortuyn in de Canon, omdat hij de Nederlandse politiek blijvend zou hebben veranderd.

Zondag 6 mei is het tien jaar geleden dat Fortuyn door Volkert van der G. werd vermoord op het mediapark in Hilversum, na een radio-interview met Ruud de Wild.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12041738/___Fortuyn_vermoord_in_onderwijs___.html

Citaat:
{hij} wordt in het geschiedenisonderwijs weggemoffeld.

Ik ben toch wel nieuwsgierig (hoewel ik het antwoord vast al wel weet, maar niet kan bewijzen) van welke (politieke) kant de geschiedenisboeken worden gevuld.

pevo
Master
 Bericht 
egeltjes schreef:
Ik ben toch wel nieuwsgierig (hoewel ik het antwoord vast al wel weet, maar niet kan bewijzen) van welke (politieke) kant de geschiedenisboeken worden gevuld.

Is niet zo moeilijk om te raden :boos:

egeltjes
Master
 Bericht 
mwj schreef:
Is niet zo moeilijk om te raden :boos:

Maar toon het eens aan dat het van de nieuw-linkse kant afkomt.

pevo
Master
 Bericht 
egeltjes schreef:
Maar toon het eens aan dat het van de nieuw-linkse kant afkomt.

Geef het maar even de tijd en er komen vanzelf wel een paar berichten en namen naar boven. Waar rook is........ :wink:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Van mij mogen ze hem morgen vrij laten, wel graag tijd & plaats bekend maken :kniktja:

A(u)30#
Master
 Bericht 
Emigratie naar Friesland Limburg is geen goed idee.

Sjonnie
Die hard
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
wel graag tijd & plaats bekend maken :kniktja:

Plaats zal Zwolle zijn denk ik aangezien hij daar in het gevang zit..

944 guy
Master
 Bericht 
van der Graaf is ondertussen iets te bekend geworden om in de anonimiteit te verdwijnen. Het maakt mij niet uit of die vrijkomt want ik schat zijn overlevingskansen zeer laag in.
Die lul heeft de beste hoop op een betere overheid de das omgedaan. Hij heeft niet alleen een mens vermoord, hij heeft ook de democratie (hoewel ik de democratie niet echt briljant vind) gruwelijke schade toegebracht. Pim Fortuyn had nederland kunnen transformeren. Geert wilders is niet slim genoeg om het spelletje te spelen, Fortuyn was veel meer een man van principes, onderwezen, en die bulkte van de kennis.
Dit blijft een van zijn meest treffende uitspraken:
Link

esgigt
Master
 Bericht 
egeltjes schreef:
En hij dreigt NOG een keer vermoord te worden.

Maar er was totaal geen complot, hoor...

Misschien is Afghanistan wat voor vlokkie? (f)

Christafari
Master
 Bericht 
944 guy schreef:
Geert wilders is niet slim genoeg om het spelletje te spelen, Fortuyn was veel meer een man van principes, onderwezen, en die bulkte van de kennis.

:kniktja: krijg nog steeds kippenvel als ik sommige filmpjes van 'm zie :( Ben echt benieuwd hoe NL er voor had gestaan als hij nog leefde. Laat van der G maar vrijkomen, hoop dat ie flink afgetuigd wordt en langzaam en pijnlijk sterft.

Grande
Master
 Bericht 
Of Fortuyn nu echt zo goed was als hij zich voordeed...maar een zeer goede spreker en hij had zeker mijn stem gehad.

egeltjes
Master
 Bericht 
Citaat:
'Pim Fortuyn vermoord door moslim'

01 mei 2012-21:39

Zes op de tien middelbare scholieren (57%) denkt dat Pim Fortuyn werd vermoord door een moslimextremist. Dat blijkt uit een onderzoek door het EenVandaag Jongerenpanel.

Op de vraag wat voor politicus Fortuyn was, typeert de meerderheid (52%) hem als ‘extreemrechts’. Bij bijna zes op de tien ondervraagde jongeren (57%) is er op hun middelbare school nooit aandacht besteed aan Pim Fortuyn.

Het gedachtegoed van Fortuyn spreekt de jongeren niet erg aan. Zo zijn ze het niet met hem eens dat Nederland vol is en de grenzen dicht moeten voor asielzoekers (60%). Driekwart vindt de islam in tegenstelling tot Fortuyn géén achterlijke cultuur en 65 procent vindt de vrijheid van meningsuiting geen vrijbrief om discriminerende opmerkingen te maken.

Bron: http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/05/pim_fortuyn_vermoord_door_mosl.html

Ik kwam soortgelijk bericht ook al tegen in de papieren Spits (woensdag 02-mei-2012) en papieren Metro (donderdag 03-mei-2012).

egeltjes
Master
 Bericht 
Citaat:
Pim Fortuyn Interview 28-01-2002 {duurt iets meer dan een uur}

Gepubliceerd op 3 mei 2012 door vpro

In de archieven vond VPRO recent een nooit uitgezonden interview met Pim Fortuyn. Voor het programma De Nieuwe Wereld klopte IJsbrand van Veelen begin 2002 bij Fortuyn aan om zijn mening te horen over leefbaarheid, de veiligheid van steden en gated communities. Het werd een college over veel meer: over onderwijs, verantwoordelijkheid van burgers, openbaar bestuur, een sterke overheid, de Nederlandse identiteit en het belang van emancipatie van islamitische vrouwen.

Categorie: Amusement
Labels: * Pim * Fortuyn * vpro
Licentie: Standaard YouTube-licentie

Link

Christafari
Master
 Bericht 
Ik ben benieuwd naar dat onderzoek. Mijn idee is namelijk juist dat ook de tegenstelling tussen rechts en links ook op die leeftijd steeds groter wordt.
Daarnaast herken ik niet dat 3 kwart de Islam geen achterlijke cultuur vindt. Ik ken bijna alleen maar jongeren die dit een achterlijke cultuur vinden. Kortom, ik vermoed dat het onderzoek op een erg 'gekleurde' manier is gehouden.

egeltjes
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Kortom, ik vermoed dat het onderzoek op een erg 'gekleurde' manier is gehouden.

Ik vind de moord wel erg typerend wegmoffel-praktijkerig.

Hoe komt men op het idee dat pim door een moslim-extremist zou zijn vermoord, in plaats van een oer-hollandse dierenterrorist.

Ascension
Master
 Bericht 

egeltjes schreef:
Hoe komt men op het idee dat pim door een moslim-extremist zou zijn vermoord, in plaats van een oer-hollandse dierenterrorist.

Denk dat ze een link leggen met de moord op Van Gogh. Plus slechte voorlichting.

944 guy
Master
 Bericht 
Aandacht aan Fortuyn is niet gewenst op school. Straks gaat het toekomstige werkvee nog verkeerde denkbeelden aanhangen.

egeltjes
Master
 Bericht 
Ik wilde het even bevestigend zien. :kniktja: :kniktja:

baloonman
Die hard
 Bericht 
Vroeg op schreef:

Volgens de opgelegde straf zou hij later dan 2014 vrijkomen. Helaas is het in Nederland zo dat, indien je "goed gedrag" vertoond (dus niet in de gevangenis iemand neersteekt of nabestaanden bedreigt vanuit je cel), je vrijwel altijd na 2/3 van je opgelegde straf vrijkomt. Helaas.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
egeltjes schreef:
Het gedachtegoed van Fortuyn spreekt de jongeren niet erg aan. Zo zijn ze het niet met hem eens dat Nederland vol is en de grenzen dicht moeten voor asielzoekers (60%). Driekwart vindt de islam in tegenstelling tot Fortuyn géén achterlijke cultuur

Onderzoek bij jongeren in Amsterdam-West?

djee
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Onderzoek bij jongeren in Amsterdam-West?

Nee dan ligt het percentage veel hoger of een deel moet de vraag niet begrepen hebben, dan kan het percentage wellicht wel kloppen.
egeltjes schreef:
Driekwart

baloonman
Die hard
 Bericht 
Ik vind dit onderzoek door een televisieprogramma, waarin tevens (politieke) meningen worden verkondigd, niet wetenschappelijk juist. Het is bekend dat veel programma's van de PO een 'rood' karakter hebben. Het is de vraag of de steekproefpopulatie representatief is.

Hunswijk
Die hard
 Bericht 
Maar is veroordeling voor 18 jaar niet gewoon 18 jaar ?

Gebruikelijk.... maar is dat verankerd :"De rechter geeft je 18 jaar maar met 2/3 heb je het gehad"

Is de staat verplicht hem na 12 jaar te laten gaan ?

Groningen
Master
 Bericht 

Hoe eerder vrij des te sneller kan hij onderduiken.

ScubaRider
Pro
 Bericht 
Het gedachtegoed van links: "Natuurlijk komt hij vrij. In Nederland verdient iedereen immers een tweede kans? En Geeft loopt nog rond!"
:evil:

Guppenklup
Master
 Bericht 
Groningen schreef:
Hoe eerder vrij des te sneller kan hij onderduiken.

Precies! Hij heeft levenslang en dat zal hij zich ieder moment van zijn treurige leventje dondersgoed realiseren. Hij zal nooit, maar dan ook nooit meer vrij over straat kunnen lopen.

egeltjes
Master
 Bericht 
Er is ook kans dat hij in een geblindeerde wagen wordt weggevoerd ri onbekend, waarna hij het vliegtuig neemt naar nog_onbekender.

Raymond
Master
 Bericht 
En waar denk je dat ze zo'n figuur willen hebben? Hij kan het beste de hand aan zichzelf slaan.

baloonman
Die hard
 Bericht 
Waarschijnlijk zorgt de overheid voor een nieuwe identiteit en wordt een verblijf ergens in het buiten geregeld. Volkert van der Graaf kan zo nieuw leven opbouwen met zijn vrouw en kind. Ik zie uit naar het moment dat hij daadwerkelijk terechtgesteld wordt voor zijn daden.

Pagina 1 van 5 [ 216 berichten ]