» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 7  [ 344 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Nederland trekt landingsrechten vlucht Turkse minister in

De Nederlandse regering heeft de vlucht van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Mevlüt Çavusoglu, naar Nederland geweigerd. Çavusoglu zou zaterdag een bezoek brengen aan Rotterdam.
"Het Nederlands kabinet heeft besloten om de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Çavusoglu in Nederland in te trekken."

"Na een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Çavusoglu in Rotterdam op zaterdag 11 maart, is de openbare orde en veiligheid in het geding gekomen", laat de regering weten in een verklaring.

Premier Rutte stelt de gang van zaken met Turkije te betreuren. Nederland was al in gesprek met het land over een oplossing of een alternatief voor de bijeenkomst. Voordat deze gesprekken waren afgerond dreigden de Turkse autoriteiten echter al met sancties. Hierdoor werd een oplossing onmogelijk en is besloten de landingsrechten in te trekken.

De Turkse president Erdogan heeft zaterdag woedend gereageerd op het besluit. Erdogan noemt Nederland een "Nazi-overblijfsel" en "fascistisch". Hij belooft wraak te nemen. "Nederland zou nu na moeten denken over hoe hun diplomatieke vliegtuigen gaan landen in Turkije." Ook zou hij gedreigd hebben om Nederlandse diplomaten het land uit te zetten.

Turkije dreigde eerder op zaterdag al met zware politieke en economische sancties als Nederland het bezoek van Çavusoglu zou verhinderen. Nederland blijft openstaan voor overleg met Turkije.

Volgens Turkse media is de zaakgelastigde van de Nederlandse ambassade in Turkije op het matje geroepen bij het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Referendum

Çavusoglu was van plan om zaterdag om 18.00 uur te spreken in de ambtswoning van de Turkse consul in de Rotterdamse wijk Hillegersberg. De bewindsman pleit voor een 'ja' voor meer macht voor president Erdogan in het Turkse referendum van 16 april. De minister wilde stemgerechtigde Turken in Nederland toespreken.

"De Nederlandse regering heeft geen bezwaar tegen bijeenkomsten in ons land om hen daarover te informeren, maar deze mogen niet bijdragen aan spanningen in de maatschappij."

"Iedereen die een bijeenkomst wil beleggen dient zich te houden aan aanwijzingen van het bevoegd gezag, zodat openbare orde en veiligheid kunnen worden gegarandeerd", valt te lezen in de verklaring. Het kabinet constateert dat de Turkse regering deze regels niet wil accepteren.

Afgelast

Nederland is niet het enige Europese land waar optredens van Turkse politici zijn voorkomen. Ook in Oostenrijk en Duitsland zijn bijeenkomsten afgelast.

De Nederlandse regering zei eerder al het bezoek niet te waarderen. Minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) liet eerder al weten dat hij niet wilde dat Turkse ministers de Nederlandse vrijheid van meningsuiting gebruiken voor een Turkse grondwetcampagne.

Toch raar... Er is hier een onderwerp over Trump waar mensen zich ontttzzettteenndd druk maken over wat er allemaal 6.000 km verderop gebeurt maar aan de poort van Europa lijkt niemand ene neuk te geven wat daar allemaal gebeurt. Geen ktjes die massa demostraties gaan doen in Amsterdam of waar dan ook. Gewoon raar.

Trap toch af in dit onderwerp met dit heerlijke nieuws. Dat er nog veel meer volgen mag. En zet aub die diplomaten uit en onze voetballers ook. Nergens voor nodig om in die pot van verderf te zitten. En al die rasechte Nederlanders die op vakantie naar Turkeije zijn, gaan of zijn geweest. Ga je schamen, diep! Paupers.

Christafari
Master
 Bericht 
Voor het eerst in jaren iets goeds van Rutte. Komt 'm verdomd goed uit dit.

Dave schreef:
En al die rasechte Nederlanders die op vakantie naar Turkeije zijn, gaan of zijn geweest. Ga je schamen, diep! Paupers

Stom, ik ben gewoon op vakantie gegaan zonder aan Grootmoeftie Dave te vragen waar ik naartoe mag gaan. Vergeef mij, oh grote Dave, ik wist niet beter.

Walker
Master
 Bericht 
Eindelijk eens stevige taal. En idd ambassadeur uitzetten ter verantwoording roepen en uitzetten na de opmerkingen van Erdohan. Nederland is een souverein land, en geen Turkse provincie!

djee
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Voor het eerst in jaren iets goeds van Rutte. Komt 'm verdomd goed uit dit.

Komt beide goed uit, want allebei in het nieuws.

Walker schreef:
Eindelijk eens stevige taal.

Helaas omdat de verkiezingen voor de deur staan, anders was de loper wél uit gerold hoor.

WimLex
Master
 Bericht 
Dave schreef:
De Turkse president Erdogan heeft zaterdag woedend gereageerd op het besluit. Erdogan noemt Nederland een "Nazi-overblijfsel" en "fascistisch".

Dat riep hij eerder ook al over Duitsland :kniktja:

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat wat er nu gaande is in turkije (sinds de "coupe") dichter bij die beschrijving hoort dan bij NL of DE ...

Mr.Cabdriver
Die hard
 Bericht 
Ach, Rutte en Erdo hebben dit zo afgesproken..
Voor beiden de ultieme verkiezingsstunt.

Gewoon zolang er geen excuses voor die scheldwoorden komen die ambassade sluiten, is alleen maar goed om die 2e paspoorten te verlengen O:)
Verlopen er misschien wel wat..

Pita
Master
 Bericht 

Een verbod voor Nederlanders om in Turkie op vakantie te gaan, lijkt mij ook wel wat.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Christafari schreef:
waar ik naartoe mag gaan.

Waar staat dat het iets met mogen te maken heeft? Goedzo! Nergens.

Vind wel dat diegenen die naar Turkije gaan of zijn geweest anders behandeld dienen te worden. Soort button op de borst ofzo zodat iedereen kan zien waar die aan toe is met zo'n persoon (opdruk: vies).

Bij de rij van de kassa enzo, oh jij bent naar Turkije geweest zien we, dan mag je weer achteraan sluiten.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
'Onderhandelingen EU en Turkije liggen stil'

De onderhandelingen met Turkije over toetreding tot de EU zijn ''de facto tot stilstand gekomen”.
De EU steekt nu alleen nog geld in programma’s die specifiek zijn gericht op de ontwikkeling van de democratie en maatschappij, onderwijs en wetenschap, zei EU-commissaris Johannes Hahn (Uitbreiding) zaterdag tegen het Duitse persbureau dpa.

Van de 4,45 miljard euro die de EU voor Turkije beschikbaar heeft voor de periode 2014 - 2020 is nog maar 167,3 miljoen uitbetaald, aldus Hahn. Alle landen waarmee wordt onderhandeld over toetreding krijgen steun om zich aan te passen aan de EU-eisen. De Turken boeken nauwelijks vooruitgang.

Het geld kan alleen worden bevroren als de onderhandelingen officieel worden gestaakt, maar de EU wil de deur niet helemaal dichtslaan. ''We hebben besloten ons te heroriënteren en het geld voornamelijk nog te besteden aan het oplossen van constitutionele tekortkomingen”, zegt Hahn.

Sinds de mislukte staatsgreep in 2016 maakt de EU zich grote zorgen over de koers die president Recep Tayyip Erdoğan vaart.

Al 167,3 miljoen Euro teveel.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Hij belooft wraak te nemen.

Zou nu eindelijk de deksel van de Demmink-doofpot gaan? :woop:

Kami
Master
 Bericht 
Pssst, dadelijk leest de VVD mee en gaan ze die turk nog ophalen ook.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Devolgende keer dat Turkije zich weer eens bedriegd voelt door een buurland en komt zeuren om Patriot raketten kan Nederland antwoorden dat ze ze zelf maar moeten kopen, en dat de onze fijn thuis blijven.

R
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Sinds de mislukte staatsgreep in 2016 maakt de EU zich grote zorgen over de koers die president Recep Tayyip Erdoğan vaart.

Jaja jajaja ja, ik heb het gehoord. Not. Net als Timmermans die wel even zei dat Gulen overal verantwoordelijk voor is, volgens hem.

Kami schreef:

:applaus:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Recep Tayyip Erdoğan

Kan iemand mij uitleggen waarom alleen zijn naam helemaal uitgeschreven wordt i.p.v. president Erdogan? Bij geen enkel ander staatshoofd gebeurt dat.

keokiracer
Master
 Bericht 
Donald J Trump lees ik anders ook genoeg.

Toch nog een gelukje dat het niet zo vaak over Idi Amin ging. Of sorry, niet Idi Amin, maar His Excellency, President for Life, Field Marshal Al Hadji Doctor Idi Amin Dada, VC, DSO, MC, Lord of All the Beasts of the Earth and Fishes of the Seas and Conqueror of the British Empire in Africa in General and Uganda in Particular.

basjuh1981
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Donald J Trump lees ik anders ook genoeg.

Is dat Nederlandse media?

R
Master
 Bericht 
Ik las dat de Turkse minister over land naar ons toekomt.
Hoop dat het hem vandaag nog lukt, is goed voor de verkiezingsuitslag woensdag.

Gamechanger Turkije?

Mocht je nog wat NL Turkjes op tv zien vandaag, let goed op de felheid; maakt echt niet uit wat het onderwerp is, je kan goed zien dat het een wat andere cultuur is als de onze.
Let wel, we praten dan over mensen die hier allang wonen of 2e, of 3e generatie mensen die hier geboren zijn.

keokiracer
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Is dat Nederlandse media?

Eerlijk is eerlijk, de J wordt meestal weggelaten in de Nederlandse pers, maar 'president Donald Trump'; ja hoor.

udo
Master
 Bericht 

Als men weigert te sturen op zaken waarom het gaat krijg je dit soort toestanden.
Veel is terug te leiden naar normen & waarden, geld en veiligheid.
Daarop stuurt men al tijden niet echt meer.
Zelfs instroom verminderen moet een discussiepunt zijn.
En buitenlandse inmenging wordt meneer E. zijn gedoe niet eens genoemd.
Want politiek alhier is Nederlandse politiek.
Wat anders doet een referendum voor een (stap verder richting) dictator met de normen en waarden van de mensen alhier?
En waarom zijn ze daar weggegaan? Omdat het zo goed geregeld was?

R
Master
 Bericht 
udo schreef:
En waarom zijn ze daar weggegaan? Omdat het zo goed geregeld was?

De Koerden hebben min of meer een goede reden om daar weg te willen, dat is al lang en zal onder Erdogan alleen maar erger worden.
Verder volgens mij veel economische immigranten.

Gulen immigranten als mogelijkheid zijn daar nog bijgekomen. Zuiveringen in een groot land met veel inwoners als Turkije, kan voor nog heel wat problemen in Europa zorgen.
Waarom denk je dat Erdogan dat visumvrij reizen (voor mensen die hij niet in Turkije wil) zo'n goed idee vindt en ons daarmee probeert te chanteren.

keokiracer
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nederland trekt landingsrechten vlucht Turkse minister in

Minister van familiezaken van Turkije komt nu met de vroemvroem vanuit Duitsland naar NL
http://www.nu.nl/binnenland/4532919/tur ... redirect=1

Walker
Master
 Bericht 
R schreef:
Hoop dat het hem haar

keokiracer
Master
 Bericht 
^ Hangt af over wie hij het heeft. Turkse minister van Familiezaken (mijn post) is inderdaad een vrouw, maar Turkse minister van BuZa (OP) is een man.

Walker
Master
 Bericht 
En het bleef nog lang onrustig in Rotterdam....

A4
Master
 Bericht 
Feit is dat dit gewoon weer een zeteltje voor de PVV oplevert woensdag. Genoeg mensen die zich weer kapot zitten te irriteren aan die schapenneukers nu en van zweven naar een stem voor Greet gaan.

Ogre
Master
 Bericht 
Dave schreef:
De EU steekt nu alleen nog geld in programma’s die specifiek zijn gericht op de ontwikkeling van de democratie en maatschappij, onderwijs en wetenschap,

Onder welk van die kopjes valt dit ?

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
hneel
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Toch raar... Er is hier een onderwerp over Trump waar mensen zich ontttzzettteenndd druk maken over wat er allemaal 6.000 km verderop gebeurt maar aan de poort van Europa lijkt niemand ene neuk te geven wat daar allemaal gebeurt. Geen ktjes die massa demostraties gaan doen in Amsterdam of waar dan ook. Gewoon raar.

Ik denk dat bijna alle nederlanders (althans die van niet-turkse afkomst) het hierover wel met elkaar eens zijn. Dan krijg je gewoon minder verhitte discussies.

R
Master
 Bericht 
Extra journaal spreekt over een paar honderd Turkse demonstranten maar RTV Rijnmond noemt veel hogere aantallen..

Live uitzending op Turkse tv en hier drie minuutjes :fp:

'Ze zijn zo bang hier, voor Wilders dan he.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja dat viel mij ook al op :lol:

Staatsjournaal is óf het aantal demonstranten aan het upplayen of aan het downplayen al naar gelang ze het het beste uitkomt. Zo doorzichtig.

Suggestief
Pro
 Bericht 

‎Twitter Kaya:
Citaat:
@drbetulsayan
Netherlands is violating all international laws, conventions and human rights by not letting me enter Turkish Consulate in Rotterdam
21:32 - 11 maart 2017

Over mensenrechten gesproken.. ehh ... laat ook maar.
Zo snel mogelijk bij Rusland aansluiten, kunnen we weer verder.

frankram
Master
 Bericht 
Suggestief schreef:
by not letting me enter Turkish Consulate in Rotterdam

Heeft ze een visum voor Nederland?

frankram
Master
 Bericht 
De Nederlandse ambassadeur is niet meer welkom in Turkije.
http://nos.nl/artikel/2162662-turkije-s ... rland.html

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Draait er al iemand aan de geldkraan in Den Haag :huh:

Landelijke politiek hoort de grens niet over te gaan :thumb_d:
Kan van alles roepen over wat we hier niet zijn, is hard op weg om alles te worden wat hij aan onzin uit kraamt over anderen :roll: :[

Mdw
Master
 Bericht 
Wel ''toevallig'' dat dit een paar dagen voor de verkiezingen gebeurt ..... :x

keokiracer
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Landelijke politiek hoort de grens niet over te gaan

Daar is de Turkse wet het helemaal met je eens > http://www.volkskrant.nl/binnenland/tur ... ~a4472839/

R
Master
 Bericht 
Als je zoiets live wil volgen ...
niet in Nederland

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
keokiracer schreef:
His Excellency, President for Life

https://www.youtube.com/watch?v=hRbyP45LFqk

Remember, you're only president... for life. (Uit "License to kill"). :lol:

Citaat:
De Nederlandse ambassadeur is niet meer welkom in Turkije.

Dat geeft niet, we kunnen de Turkse ambassadeur ook wel vervangen door iemand van de PKK.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Ik wil dat helemaal niet volgen :schudnee: :schudnee:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Erdogan
Plak d'r een smal snorretje op en je ziet Hitler. Hoewel, zonder eigenlijk ook al... :[

Walker
Master
 Bericht 
http://www.rijnmond.nl/nieuws/152734/LI ... uurt-voort

Verder is het doodstil op de mainstream media hier in Nederland. En live op 10 zenders in Turkije. downplayen vs. upplayen... De belangen over en weer zijn groot!

frankram
Master
 Bericht 
Tijd om in Nederland een dubbele nationaliteit te verbieden.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Die gasten die daar lopen allemaal aanhouden en morgenochtend per vliegtuig afleveren bij Erdogan.

wellproc
Master
 Bericht 
DSI aangekomen, vol bewapend.
Let the fun begin! O:)

-Joske-
Master
 Bericht 
frankram schreef:
Tijd om in Nederland een dubbele nationaliteit te verbieden.

Dat zou een goed plan zijn. Als ze Turkije zo leuk vinden gaan ze daar maar wonen.

http://www.dumpert.nl/mediabase/7072313 ... rland.html Laat dat morgen aub even op de nos zien. Kan Wilders wellicht alleen gaan regeren.

frankram
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Als ze Turkije zo leuk vinden gaan ze daar maar wonen.

Dat doen de meesten uiteindelijk ook als ze met pensioen gaan.
Er blijven weinig hier voor hun kinderen. :fp: :fp: :fp:

JH
Master
 Bericht 
Dave schreef:
En al die rasechte Nederlanders die op vakantie naar Turkeije zijn, gaan of zijn geweest. Ga je schamen, diep! Paupers.

Die rasechte (doorsnee) Nederlander zal zijn/haar vakantie in Turkije heus niet laten schieten om de misstanden die daar plaatshebben hoor. :roll:
Kwestie van prioriteiten he, dat de mensenrechten daar worden geschonden wil nog niet zeggen, dat het recht op hun vakantietje daar onder moet lijden. :roll: :loco:
Bij mij vlak in de buurt woont ook zo'n stel dat elk jaar naar dat droomland van hun op vakantie gaat. :loco:

Lang leve de multi-culti-samenleving! :x

Kenji
Master
 Bericht 
Een vriend van me zit nu in een café in Rotterdam en mag er niet uit.
Ik hoop voor hem dat ze voldoende bier hebben....

Ducantoni
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Rijkelijk laat, nietwaar? De voorafgaande jaren waren er al genoeg signalen welke kant het op ging. Maar de "vluchtelingendeal" was op dat moment natuurlijk belangrijker.

Dave schreef:
Erdogan noemt Nederland een "Nazi-overblijfsel" en "fascistisch".

De splinter en de balk. :|

WimLex
Master
 Bericht 
Minister mag "haar volk" toespreken

Citaat:
Dr.Betül Sayan Kaya ✔ @drbetulsayan

Netherlands is violating all international laws, conventions and human rights by not letting me enter Turkish Consulate in Rotterdam
22:32 - 11 maart 2017

En wederom een splinter - balk jankverhaal
http://nos.nl/artikel/2162636-turkse-mi ... erdam.html

Citaat:
De Nederlandse ambassade in Turkije en het consulaat in Istanbul zijn gesloten. Ook de woonhuizen van de Nederlandse consul en van de zaakgelastigde, die tijdelijk de ambassadeur vervangt, zijn gesloten. Officieel hebben de Turken de gebouwen gesloten "om veiligheidsredenen".

De Nederlandse ambassadeur is niet meer welkom in Turkije. De ambassadeur is op dit moment niet op zijn post in Ankara en "hem is gevraagd voorlopig niet terug te komen"

http://nos.nl/artikel/2162662-turkije-s ... rland.html

Citaat:
Onderhandelingen over een vertrek leverden uren niets op, waarna aan het einde van de avond een speciaal arrestatieteam uitrukte. De leden namen enkele beveiligers mee en auto's uit het konvooi werden weggetakeld.

Uiteindelijk werd Kaya schreeuwend en scheldend naar een andere auto begeleid.

http://nos.nl/artikel/2162695-turkse-mi ... erdam.html

Minister Kaya uitgezet als ongewenst vreemdeling

Pagina 1 van 7 [ 344 berichten ]