» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 2  [ 60 berichten ]
Christafari
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
HAARLEM - Gemeenten staan goeddeels machteloos tegen ramadanvandalen. Verschillende steden namen voorafgaand aan de vastenmaand maatregelen, maar toch gaat het mis. „Veel kan je niet doen. Behalve de pakkans vergroten”, zegt Jan Brouwer, directeur van het Centrum voor Openbare Orde en Veiligheid.

In Hilversum en Haarlem werden afgelopen week auto’s en bushokjes vernield. Omwonenden klagen over herrie en het afsteken van zwaar vuurwerk. Niemand is opgepakt. „Ik hoor dat de overlast toeneemt. Je kan het zo langzamerhand vergelijken met oud en nieuw.”

Lees het hele verhaal: Herrie begint zodra moskee leegloopt (Premium)

Heb geen premium (iemand?).

Van mij mag je deze vandalen deporteren. Of terwijl de zon nog schijnt verplicht varkensvlees laten eten met hun reet naar het oosten.

Of allebei.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik heb ook geen premium maar is dit nog wel nieuws vraag ik me af.. Pak het nieuws van vorig jaar erbij en het komt op hetzelfde neer.

Maar ach VVD, D66, GL is wat we willen, dus dit.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Citaat:
Herrie begint zodramoskee leegloopt

HILVERSUM/HAARLEM - Terwijl de politie de recente vernielingen in Haarlem en Hilversum niet wil koppelen aan de ramadan, denken de inwoners van deze steden er heel anders over. Zelfs in de moskee en vanuit de gemeente wordt inmiddels voorzichtig gewezen naar de vastenmaand als factor.

Tülay van Akken-Addens schrok zich gisteren rot toen ze naar buiten keek. Haar auto was door vandalen op zijn dak gegooid in de wijk Hilversum-Oost. Total loss. „Mijn bedrijf is ten gronde gericht. Vorig jaar ben ik met mijn man een garagebedrijf gestart en dit was de leenauto voor mijn klanten. Dit moet ik uit eigen zak betalen.’

Vuurwerk
Volgens Akken-Addens en haar buurman, wiens oldtimer vorig jaar juni in vlammen opging, valt de overlast ook dit jaar weer samen met de ramadan. De afgelopen dagen werden vier auto’s vernield in haar buurt. Andere bewoners klagen over het afsteken van vuurwerk en herrie als de moskee leegloopt.

Een ondernemer bij wie vorig jaar de stenen door de ruiten vlogen, laat uit voorzorg in het weekend zijn stortcontainer weghalen. Zodat er in elk geval geen projectielen voorhanden zijn. „In de weekenden is het het ergst,” zegt hij.

Uit angst wil niemand met zijn naam in de krant. Maar unaniem klinkt het: sinds de ramadan is begonnen, is de overlast toegenomen. Net als in Haarlem, waar auto’s uitbrandden, een bushokje werd vernield en een lijnbus van Connexxion werd bekogeld. „De Marokkaanse ouders roepen hun kinderen ’s avonds niet tot de orde”, zegt een lid van de moskee in Schalkwijk, zelf ook van Marokkaanse afkomst. „Ik geef koranlessen aan jongeren en was van plan om voor aanvang van de ramadan een groepje bij elkaar te roepen. Om ze te wijzen op hun verantwoordelijkheid. Maar het bestuur was het er niet mee eens.”

Overlast zou niet samen moeten gaan met de ramadan, stelt hij. „Maar sommige jongeren hebben een hele andere ramadanervaring. Die komen heel even naar de moskee voor het laatste gebed, en gaan daarna samen de straat op.”

De gemeente laat per mail weten dat ze liever niet ziet dat het multiculturele stadsdeel Schalkwijk „negatief geframed wordt bij onderwerpen waar dat niet ter zake doet.” Er is immers in de hele stad extra politie-inzet tijdens de ramadan.

Toch zien buurtouders in de wijk zich genoodzaakt om tussen elf uur ’s avonds en een uur ’s nachts te patrouilleren. Kacem Achahboun, coördinator van het project, betreurt dat er weer onrust is in de wijk. Dat de koppeling met de ramadan gemaakt wordt, snapt hij. „Maar voor hetzelfde geld probeert iemand moslims in een kwaad daglicht te zetten.”

Ook de politie durft de koppeling met de ramadan niet aan. „Ik snap dat het opvalt, maar we willen niet stigmatiseren. Bij die autobranden is het maar zeer de vraag of het ramadan-gerelateerd is”, aldus een woordvoerster. Ook de gemeente Haarlem is voorzichtig, al gaf die eerder wel aan extra incidenten tijdens de ramadan te verwachten. „Er is alle reden voor om de ingezette acties voort te zetten”

http://www.telegraaf.nl/reportage/28296 ... opt__.html

If it looks like a duck, it swims like a duck and it quacks like a duck, then it probably is a duck

Spook
Master
 Bericht 
Ik zou ze een maand boven de poolcirkel sturen. Alleen eten als de zon onder is gegaan. Na de volle maand evalueren.

R
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
If it looks like a duck, it swims like a duck and it quacks like a duck, then it probably is a duck

Wat natuurlijk ook kan, als je een ander stel hersenen hebt is dit:

Telegraaf schreef:
Kacem Achahboun, coördinator van het project, betreurt dat er weer onrust is in de wijk. Dat de koppeling met de ramadan gemaakt wordt, snapt hij. „Maar voor hetzelfde geld probeert iemand moslims in een kwaad daglicht te zetten.”

Spook
Master
 Bericht 
R schreef:
„Maar voor hetzelfde geld probeert iemand moslims in een kwaad daglicht te zetten.”

Ja. Andere moslims.

Christafari
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Maar voor hetzelfde geld probeert iemand moslims in een kwaad daglicht te zetten

:roflol: :roflol: :roflol:

Elwood
Master
 Bericht 
Moslims in een kwaad daglicht willen stellen?........dat is volstrekt niet nodig toch dat lukt zonder reclame al meer dan uitstekend.

(eigenlijk het enige wat dat volk zelfstandig goed kan)

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Wat zou het fijn zijn om eens een dag nieuws te hebben zonder moslimgezeik erin. Wanneer is dat voor de laatste keer geweest? Ergens in 1990?

R
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Wat zou het fijn zijn om eens een dag nieuws te hebben zonder moslimgezeik erin. Wanneer is dat voor de laatste keer geweest? Ergens in 1990?

Jij leest gewoon de verkeerde kranten of verkeerde sites op internet, zoals deze bijvoorbeeld.

Daar zit allemaal tokkievolk wat één incidentje opblaast terwijl je eigen volk ook heeeel slecht is en dat komt natuurlijk niet in de krant.
(Hoe zei Hans Twen dat ook alweer? ~die zijn ook..)

Welke smiley zal ik eens :honger:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
R schreef:
Jij leest gewoon de verkeerde kranten of verkeerde sites op internet, zoals deze bijvoorbeeld.

:roflol: :roflol:
Je bedoelt hij leest het gezeik wat die lui allemaal opleveren, de waarheid. Jij draait er dus gewoon bij weg door maar een linkse krant/site te gaan lezen. Want als je het niet leest bestaat het probleem niet toch?

R schreef:
één incidentje opblaast

Zijn wel verdomd veel 1 incidentjes dan.

R schreef:
erwijl je eigen volk ook heeeel slecht is en dat komt natuurlijk niet in de krant.

oh boehoe ja maar hij doet ook wel eens iets wat niet mag!

R
Master
 Bericht 
Je was te snel voor m'n aanpassingen 8)
(Ik woon niet in Drenthe he)

Christafari
Master
 Bericht 
R schreef:
Daar zit allemaal tokkievolk wat één incidentje opblaast

Nu vergis je je, het zijn juist moslims die dingen opblazen.

R
Master
 Bericht 
:rofl:

Kwibus
Master
 Bericht 
Allemaal Fake News dit. Niets aan de covfefe, gewoon doorlopen mensen...

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Scaniafan schreef:
„De Marokkaanse ouders roepen hun kinderen ’s avonds niet tot de orde”

Overdag ook niet......

A4
Master
 Bericht 
Marokkaanse ouders doen sowieso geen ene kut aan opvoeding. Zitten de hele dag Alibaba Tv te kijken via de schotel.

R
Master
 Bericht 
Ze vinden dat de politie op straat de baas moet zijn.
Daar denken hun kinderen anders over.

En dat is omdat politie en justitie en vooral politiek 40 jaren gedaan hebben of ze niet de baas zijn.

cocodee
Master
 Bericht 
Jeetje, aangezien er geen ethniciteit wordt vermeld, ga ik er vanuit dat het autochtonen ariers betreft, wat een kutvolk ook. :roll:
Citaat:
Agenten belaagd door groep van vijftig

De aanhouding van een 29-jarige man die zich weigerde te legitimeren aan Rotterdamse agenten is donderdag ontaard in een oproer. Een groep van zo’n vijftig mensen keerde zich tegen de agenten.

De politie meldt vandaag op Facebook dat het incident ontstond in de Vierambachtsstraat toen enkele mannen een bromfietser lastig vielen. Politieagenten spraken een van de belagers aan en vroegen om zijn legitimatie. Toen hij dit weigerde te tonen, werd hij aangehouden. De verdachte verzette zich hevig tijdens zijn aanhouding. Ook een steeds groter wordende groep omstanders werd agressief.

Ze gooiden allerlei voorwerpen naar de agenten en een nog onbekende onruststoker vernielde de ruit van een politieauto toen de verdachte werd afgevoerd. “De belaagde agenten voelden zich erg bedreigd en moesten spoedassistentie van collega’s inroepen om de orde te herstellen”, schrijft de politie op Facebook. “Onder andere politiehonden en agenten te paard die in de binnenstad van Rotterdam surveilleerden kwamen er aan te pas om de groep van ongeveer 50 man uiteen te drijven en de rust te herstellen.”

https://wnl.tv/2017/06/02/agenten-belaa ... p-vijftig/

zadkine
Master
 Bericht 
Hoeveel van die vijftig zijn neergeschoten?

(tijd dat dit soort noodweer in die gevallen door de politie wordt uitgevoerd....zijn we heel snel dit soort escalaties kwijt....of doordat de escalerenden iets geleerd hebben en het voortaan nalaten of omdat ze niet meer bestaan)

basjuh1981
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Hoeveel van die vijftig zijn neergeschoten?

Ik vermoed 0.

18vti
Master
 Bericht 
Hek om Rotterdam en Haarlem dan maar...verloren steden.

Zodra er ergens zo'n moskee komt dan weet je het al: Het einde is begonnen

Denman
Master
 Bericht 

TPO schreef:
Duitse buspassagier in elkaar geslagen omdat hij ‘staarde’ naar ramadanvierder met honger
Dader: 'Ik was psychisch beperkt want ik had enorme honger'
06-06-2017, 12:22 Tags: Duitsland, essen, Ramadan

Een passagier uit bus 146 in het Duitse Essen is in elkaar geslagen met onder andere een noodhamer omdat hij tijdens de busrit te lang had ‘gestaard’ naar een medepassagier. Die medepassagier verklaarde ‘psychisch beperkt’ te zijn vanwege zijn honger tijdens de ramadan, meldt RP-Online.

De passagier (27) werd samen met de ramadanvierende agressieveling (37) door hulpdiensten gewond aangetroffen op het busstation.

De ramdanvierende aanhanger van vrede en tolerantie is eveneens gewond geraakt omdat het slachtoffer zich had verdedigd.

Dat er met een noodhamer zou zijn geslagen ontkent de meppende moslim met honger.

R
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Hek om

Aha je zit in de hekken.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ik mag hopen dat honger door ramadan niet als verzachtende omstandigheid wordt gezien.

Joël D.
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Haarlem

Doe dan maar alleen Schalkwijk.

Existenz
Die hard
 Bericht 
Denman schreef:
Die medepassagier verklaarde ‘psychisch beperkt’ te zijn vanwege zijn honger tijdens de ramadan

Dat lost het probleem wel op. We mogen ze dus preventief vastzetten. Beter voor hunnie, beter voor ons.

Existenz
(helemaal klaar mee)

18vti
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
We mogen ze dus preventief vastzetten

En dan ook chemisch steriliseren, das ook beter voor ons allemaal op termijn

Existenz
Die hard
 Bericht 
18vti schreef:
chemisch steriliseren

Dat klinkt als een hoge belasting voor onze toch al lege ziekenfondskassen.

Existenz
(heeft nog wel ergens een ouwe notenkraker liggen)

cocodee
Master
 Bericht 
Probleem ook weer getackled, dankzij Soufi en Mo. :D
Citaat:
Soufiane en Mohammed houden relschoppers van de straat tijdens ramadan

Soufiane en Mohammed, twee 21-jarige jongens uit Boxtel, organiseren in de Brabants stad allerlei activiteiten om overlast tijdens de ramadan tegen te gaan. Gratis film kijken, gamen, fitnessen en zaalvoetballen op een basisschool. Het kan allemaal meldt Omroep Brabant.

Vorig jaar was er in Boxtel een samenscholingsverbod omdat jongeren voor overlast zorgden in de periode van de ramadan. Niet alleen in Boxtel worden activiteiten georganiseerd voor jonge moslims die meedoen aan de periode van vasten. In Helmond kan er twee keer per week in de zaal gevoetbald worden. “We zorgen dat ze binnen sporten. Daardoor veroorzaken ze niet onbewust overlast”, aldus Mohammed.

De activiteiten worden nog de hele ramadan georganiseerd. Op 25 juni wordt de vastenperiode afgesloten met het Suikerfeest.

https://wnl.tv/2017/06/07/soufiane-en-m ... s-ramadan/

Spook
Master
 Bericht 
Onbewust? Onbewust overlast? FFS.

merce
Nieuwkomer
 Bericht 

Scaniafan schreef:
Ook de politie durft de koppeling met de ramadan niet aan. „Ik snap dat het opvalt, maar we willen niet stigmatiseren.

Ik ben benieuwd wat Politiesysteem gaat misdaad voorspellen hierover gaat melden.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
merce schreef:
Ook de politie durft de koppeling met de ramadan niet aan. „Ik snap dat het opvalt, maar we willen niet stigmatiseren verbanden leggen die iedereen kan zien.

Christafari
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Ook de politie durft de koppeling met de ramadan niet aan. „Ik snap dat het opvalt, maar we willen niet stigmatiseren Wilders en co in de kaart spelen

Scaniafan
Master
 Bericht 
Denman schreef:
Die medepassagier verklaarde ‘psychisch beperkt’ te zijn vanwege zijn honger tijdens de ramadan, meldt RP-Online.

Hm, ik dacht dat je vanwege het meedoen aan de ramadan al als psychisch beperkt aangemerkt kon worden...

AudiFahrer
Master
 Bericht 
Denman schreef:
De ramdanvierende aanhanger van vrede en tolerantie is eveneens gewond geraakt omdat het slachtoffer zich had verdedigd.

Dat zal wel een fikse juridische douw opleveren voor het slachtoffer. Zich verdedigen........ Is hij nou helemaal belazerd!

cocodee
Master
 Bericht 
Niet echt een rel, maar wel vet sneu voor de autobezitters..... :cry:
Citaat:
T. Visser
11 juni 2017 - 11:41

Een flink aantal Zaandammers zag vanmorgen dat hun auto's geen hele ruiten meer hadden. Een vandaal had 23 ruiten vernield.

Bij een enkeling was de spiegel ook beschadigd. De nog onbekende dader sloeg zijn slag waarschijnlijk vanmorgen vroeg. Enkele auto's zijn doorzocht meldt het ANP, maar het is onbekend of er iets is gestolen.

Een getuige zou de man rond 5.00 uur hebben gesignaleerd en achter hem aan zijn gegaan. De verdachte wist echter te ontglippen.

https://www.powned.tv/artikel/23-autoru ... in-zaandam

R
Master
 Bericht 
Een paar dagen terug in Culemborg 35 auto's beschadigd.

http://holland.watsupeurope.com/news/ruim-35-autos-vernield-in-culemborg/

BLikent
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Niet echt een rel,

En ook niets (in eerste oogopslag) te maken met ramadan; om 5:00 zijn ze net klaar met eten.

cocodee
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
En ook niets (in eerste oogopslag) te maken met ramadan; om 5:00 zijn ze net klaar met eten.

Heb me nooit bezig gehouden met hun eetgewoontes, de daders zullen dan wel gevat worden, want aan zulke zaken worden meestal de hoogste prio's gegeven, de verkrachting in Hoorn was slechts een "slippertje".. :lol:

cocodee
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
om 5:00 zijn ze net klaar met eten.

Tussen de gangen door kun je best wel wat rottigheid overhoop halen hoor, of het was gewoon een ouderwetsche flapdrol? 8)
Hoe dan ook, in dit tempo zullen de sjoemelautootjes rap worden vervangen...
Citaat:
VIDEO: Politieauto bekogeld en in brand gestoken

In Amsterdam is vannacht een politieauto in brand gestoken. Een getuige heeft dit gefilmd.

AT5 meldt dat de politieauto in de hoofdstad met een bloembak werd bekogeld terwijl agenten bezig waren met een melding in een woning. Vervolgens werd de auto door één of meerdere daders in de fik gezet.
Het gaat om een gerichte aanslag

De politie heeft van een getuige beelden ontvangen van het moment waarop de auto in brand wordt gestoken, meldt een politiewoordvoerder aan WNL. “Het lijkt te gaan om een gerichte aanslag tegen de politie.”

De brandweer heeft het vuur geblust, maar de politiewagen is volledig uitgebrand. Het onderzoek van de politie is nog in volle gang.

Link

A4
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Hoe dan ook, in dit tempo zullen de sjoemelautootjes rap worden vervangen...

Snap de ophef niet. Ze waren gewoon wat geïrriteerd omdat ze honger hadden. En dan als je trek hebt, ben je jezelf niet.
Maar goed, Amsterdam = links = willen dit volk zelf = dan ook maar de gevolgen accepteren = ik heb er geen problemen mee, want woon er toch niet :dag:

cocodee
Master
 Bericht 
A4 schreef:
En dan als je trek hebt, ben je jezelf niet.

Ok, wat stel je voor, wat Halal Snickers uitdelen? Voor de prijs van zo'n sjoemeltje inclusief alle extra hardware kun je er aardig wat kopen. O:)

A4
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
wat Halal Snickers uitdelen?

:lol: :thumb:

Marten320TD
Master
 Bericht 
Hè????

Nu het een politie-auto is die in de fik is gestoken is het opeens WEL een gerichte aanslag?? In tegenstelling tot die afgefikte autootjes van de kuffar natuurlijk. Dat is slechts vanda.. eh.. kattenkwaad. Deed de AD hoofdredacteur ook vroeger ... zoiets, en hij is ook uitstekend terecht gekomen. :respect:
Verder verwarrend hoor: moslims plegen toch helemaal geen aanslagen??

cocodee
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
tot die afgefikte autootjes van de kuffar natuurlijk.

Als jouw tuutje affikt, wordt er geen ruk aan gedaan, in dit geval draait de NUKUBU er ook voor op, slechts een beetje gekrenkt ego, that's all!

EK055
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Nu het een politie-auto is die in de fik is gestoken is het opeens WEL een gerichte aanslag?? In tegenstelling tot die afgefikte autootjes van de kuffar
Uiteraard, kernwaarde van de organisatie is tenslotte elkaar de hand boven het hoofd houden - al dan niet getooid met het door de leiding zo vurig gewenste copvod. In actie komen voor de nukubu heeft daarentegen dezelfde prioriteit als vanouds:
Afbeelding

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ramadan is eigenlijk net nieuwjaarsnacht. Maar dan langer. :-x

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik merk een kentering in de maatschappij, zelfs gutmenschen beginnen het in te zien..........

Christafari
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Ik merk een kentering in de maatschappij, zelfs gutmenschen beginnen het in te zien..........

Ik totaal niet. Maar het zal wel. Het is hoe dan ook al te laat.

Pagina 1 van 2 [ 60 berichten ]