» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
cocodee
Master
 Bericht 
telegraaf.nl schreef:
Rita Verdonk uitgerangeerd
Vandaag, 05:30 Bart Mos

Nootdorp - Het is definitief over en uit met de rol van voormalig politica Rita Verdonk als sollicitanten-speurder. Vrijdag werden stoelen, tafels en de administratie van haar gestrande bedrijf weggehaald bij haar kantoor aan huis in Nootdorp, in opdracht van boze aandeelhouders.

Ruim een maand geleden besloot de ex-minister van Vreemdelingenzaken en Integratie Verdonk (61) op te stappen als bestuurder van haar onderneming CVMonitor, omdat de kas leeg was en ze geen enkele opdrachtgever had. „De financiële middelen ontbreken om door te gaan. Ook geestelijk en lichamelijk kan ik het thans niet meer opbrengen”, schreef ze aan haar aandeelhouders.

Dat wekte grote woede bij de geldschieters, die haar ruim driekwart miljoen euro leenden op basis van een volgens haar op handen zijnde mega-opdracht van een ministerie. Die opdracht kwam nooit, waardoor de aandeelhouders zich door haar opgelicht voelen.
Pracht-idee

Aanvankelijk leek het een pracht-idee: de voormalige minister die een dienst aanbiedt waarmee overheden zich kunnen weren tegen sollicitanten die frauderen met (nooit gevolgde) opleidingen op hun cv. Maar het werd een regelrechte flop. Opdrachten bleven uit, terwijl het geld razendsnel op ging aan managementkosten voor Rita zelf en de door haar ingehuurde familieleden, onder wie haar zoon, dochter en zus.

Inmiddels hebben de aandeelhouders een andere bestuurder benoemd. Zij meldde zich gisteren aan de deur in Nootdorp en eiste de administratie van het bedrijf op. Verdonk schonk koffie, terwijl een verhuizer dozen, stoelen en printer uit het kantoor sleepte. De computers van haarzelf, haar zoon en haar zus hield Verdonk achter, omdat die volgens haar eerst nog „leeggemaakt” dienen te worden.
Verrast

De nieuwe bestuurder is daar verrast over, aangezien de overdracht al weken geleden is aangekondigd. „Dit voelt niet goed. Als je iets moet verwijderen, heb je iets te verbergen”, aldus Stephanie Eikhoudt. Verdonk noemt dat „Flauwekul. Ik wil er alleen privégegevens afhalen. Maandag lever ik ze alsnog in.”

Ook deze VVD coryfee kon zich niet onthouden van zakkenrollerij en fraude, derhalve zijn haar geldschieters niet echt blij, 3/4 Miljoen door de plee! :roflol: :devil: :lol:

Ik vraag me af, voor welke functie ze door haar achterban wordt voorgedragen? :huh:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
cocodee schreef:
Ook deze VVD coryfee

Wat heeft dat er mee te maken?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk

Spook
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Als je iets moet verwijderen, heb je iets te verbergen

Ik neem aan dat Stefje haar pincode en naaktfoto's even publiek maakt? Ze heeft immers vast niets te verbergen.

djee
Master
 Bericht 
Voor haar is het iets lastiger, omdat zij der partij (vvd) verlaten heeft voor een gooi naar eigen succes. Hoorde haar en paar maanden geleden op bnr, toen had ik al zeer sterk mijn twijfels, zo slecht kwam ze daar uit de verf.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
djee schreef:
omdat zij der partij (vvd)

"Bij de vorming van het kabinet-Balkenende II werd Verdonk minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie op het haar vertrouwde ministerie van Justitie, als opvolger van LPF'er Hilbrand Nawijn. Ze was een jaar eerder lid geworden van de VVD en was opgevallen bij de partijleiding toen ze zich kandidaat wilde stellen voor het lidmaatschap van de partijraad"

Heeft maar een paar jaar bij die club gezeten. Het is een zoekertje.. Dan weer daar, dan weer daar. Niets met de VVD te maken, ja ze is daar bekend geworden maar dat is dan ook wel alles.

cocodee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Wat heeft dat er mee te maken?

Dave schreef:
Heeft maar een paar jaar bij die club gezeten.

Paar jaar maar? Het kost minder tijd om iemand te radicaliseren, ze heeft er iig. lang genoeg gezeten, om een aardige portie van het corrupte, zakkenvullende gedachtengoed mee te krijgen (voor zover ze al niet helemaal zuiver op de graat was, als je je bij zo'n club aansluit, dan weet je ook wel met wat voor tuig je te maken hebt).
Ben benieuwd welke stappen de crediteuren gaan ondernemen. :D

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast