» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 2  [ 64 berichten ]
cocodee
Master
 Bericht 
Spoeddebat over aangepaste paasviering: 'dit is van de zotte'

De PVV in de Tweede Kamer wil uitleg van het kabinet over de aangepaste paasviering op Haagse christelijke scholen. In de Haagse gemeenteraad is morgenavond een spoeddebat over de kwestie.
redactie 12-04-17, 09:31 Laatste update: 11:33

De PVV reageert op het bericht in deze krant dat protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag het christelijk karakter van hun paasvieringen afzwakken om ouders van islamitische leerlingen te behagen. Partijleider Geert Wilders noemt dat 'verraad aan de joods-christelijke cultuur' en wil van het kabinet weten op hoeveel scholen het paasfeest wordt gewijzigd: ,,Dit is van de zotte.''

Maar volgens verschillende schoolleiders is het in multiculturele wijken beter om de viering aan te passen aan voornamelijk niet-christelijke leerlingen. Zo wordt op de protestantse school O3 bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische leerlingen niet met een christelijk symbool willen rondlopen.

Spoeddebat
In de Haagse gemeenteraad is morgenavond een spoeddebat over de aangepaste paasfeesten op scholen. PVV-raadslid Elias van Hees: ,,Die onderwijsbestuurders verkiezen de islam boven pasen. Dit is geen gebaar, maar een grote knieval.'' Van Hees wil dat het stadsbestuur desnoods de gemeentelijke subsidies intrekt.

Tsja, what's new... :loco:

Spook
Master
 Bericht 
Wat doen islamitische leerlingen op een christelijke school? Als je als ouders je kind naar een school stuurt met een andere ideologie dan die je zelf aanhangt, moet je je kroost maar zo opvoeden dat ze hun mond houden. Of stuur ze naar een OBS.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Soms schieten woorden tekort...

Heeft dan niemand meer een ruggegraat?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Paasviering hoort niet op scholen thuis. Kinderen horen op school de fundamenten mee te krijgen om zelfstandig hun keuzes te kunnen maken in de maatschappij. Dus iedere vorm van (godsdienst) doctrine is verwerpelijk. (Godsdienst lessen zijn prima, zolang ze maar over de inhoud en plaats in de maatschappij gaan en niet vanuit een vermeende waarheid gegeven worden)
Het is ook van de zotte dat er scholen toegestaan zijn en zelfs door de overheid worden betaald die vanuit een ingekleurd perspectief lesgeven en kinderen vanuit een vooringenomen wereldbeeld vormen. In mijn ogen zijn christelijke scholen dan ook een vorm van kindermishandeling.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Wat doen islamitische leerlingen op een christelijke school?

Heel simpel, soms heb je als ouders geen keuze.

Mijn kinderen zitten ook, zwaar tegen mijn wil, op een katholieke school. Simpelweg omdat er hier in het dorp maar een school is.

Pita
Master
 Bericht 

Is allemaal per school verschillend. Onze kinderen hebben op een katholieke school gezeten en daar werd helemaal niet aan kerst- en paasviering gedaan, totdat wij verhuisd waren en ze naar een openbare school gingen en daar werd volop de kerst- en paasviering gevierd. Tot vervelens toe zelfs.

Kwamen de ouders van Turkse- en Marokkaanse kinderen vragen waarom hun kinderen niet aan het kersttoneelstuk mee mochten doen ?

snovvdog
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
joods-christelijke cultuur'

Joods-christelijke cultuur... Het is allemaal barbaars/achtergesteld, of het nou de Islam of Christendom is, religie is achterlijk.

Van de bank ook laatst bericht gehad dat ik uiterlijk morgen voor 13:00 uur moet overboeken wil ik het laten verwerken voor dinsdag.
Belachelijk dat het hele monetaire systeem schijnbaar 4 dagen plat gaat? En dan zijn er mensen die vinden dat contant geld niet meer nodig is :loco: . Nee, afhankelijk zijn van de bank die doodleuk 4 dagen vakantie gaat vieren en niet kunnen overboeken naar andere banken 4 dagen lang, dat is normaal... :boos:

Even belachelijk als goede vrijdag. Alleen (semi)ambtenaren kunnen dan weer extra uit hun neus vreten...

Pita
Master
 Bericht 

Tot voor kort was zelfs Albert Heijn op Goede Vrijdag al om 16.00 uur gesloten. Stond zo in de CAO. Gelukkig hebben ze dat laten gaan.

basjuh1981
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Even belachelijk als goede vrijdag. Alleen (semi)ambtenaren kunnen dan weer extra uit hun neus vreten...

Dat is niet waar. De ambtenaren-toko waar ik werk, werkt men op Goede Vrijdag.

liquid_force
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Joods-christelijke cultuur... Het is allemaal barbaars/achtergesteld, of het nou de Islam of Christendom is, religie is achterlijk.

een beetje meer respect voor anders-denkenden mag ook wel.

snovvdog schreef:
Belachelijk dat het hele monetaire systeem schijnbaar 4 dagen plat gaat

aangezien alles geautomatiseerd is begrijp ik dat ook niet.

bert65
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Tot voor kort was zelfs Albert Heijn op Goede Vrijdag al om 16.00 uur gesloten. .

Tot voor kort waren ze ook dicht met de andere feestdagen. "Wij" willen graag vrij zijn met de officiële feestdagen, respect krijgen voor het vieren en herdenken van deze dagen maar ondertussen moeten de supermarkten, tuincentra en Ikea wel open zijn zodat "wij" toch nog wat de toen hebben op een feestdag.

Pita
Master
 Bericht 

Oh ja, 2e paasdag komt er weer aan. Alle Ikea's en Woonboulevards weer vol met gekkies.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Joods-christelijke cultuur... Het is allemaal barbaars/achtergesteld, of het nou de Islam of Christendom is, religie is achterlijk

.....
Laten we het er maar op houden dat je hiermee vooral het nodig over jezelf zegt.

Pita schreef:
Tot voor kort was zelfs Albert Heijn op Goede Vrijdag al om 16.00 uur gesloten. Stond zo in de CAO. Gelukkig hebben ze dat laten gaan.

Ik werk nu bij een internationaal bedrijf (europees, met dus collega's in diverse andere europese landen). Pas is de feestdagen kalender rondgestuurd, dan valt wel op dat wij in NL relatief weinig collectieve vrije dagen hebben.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
aangezien alles geautomatiseerd is begrijp ik dat ook niet.

Schijnt met het bepalen van de dagrente te maken te hebben. Als er geen dagrente is bepaald (gaat door mensen) kan er ook niet worden overgeboekt. Zoiets.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Paasviering hoort niet op scholen thuis. Kinderen horen op school de fundamenten mee te krijgen om zelfstandig hun keuzes te kunnen maken in de maatschappij.

Ik heb op een OBS gezeten waar wel aan paasviering werd gedaan, zo'n stuk brood op een stokkie. Vond het wel geinig. En er was ook godsdienstles, christelijke wel te verstaan. Het boeide mij niet, als in, ik luisterde niet. Hoefde ook niet.. Zie het niet als een probleem dat er iets verteld werd over godsdienst. Gewoon cultuur, de onze om precies te zijn.

keokiracer
Master
 Bericht 
Ik heb op een RK-school gezeten en niks van dit alles gehad, gewoon nul komma nul religie. Ge-wel-dig.

Pita
Master
 Bericht 

Het is met elk geloof hetzelfde, als dat niet vanaf jongs af aan er in gestamd wordt, dan wordt het nooit wat.

Kwibus
Master
 Bericht 
Tja, ik ben ook van mening dat religie achterlijk is en dat mensen die geloven achterlijk zijn. Die mening mag ik hebben en zelfs uitdragen.

Maar... wij hebben in dit land nu eenmaal al een eeuw of wat een christelijke achtergrond. Daar horen feestdagen bij. Die ook gevierd kunnen worden zonder dat je religieus hoeft te zijn. Sterker nog, het waren helemaal geen religieuze feesten, die heeft de kerk lekker ingepikt. Pasen als voorjaarsfeest, Kerstmis als familiefeest. Kan prima. Net zoals wij b.v. ook gewoon het suikerfeest mee zouden kunnen vieren. Moet iedereen lekker zelf weten.

Echter, je moet mij niet opleggen dat het Pasen is. Of Ramadan. En dat ik daarom dus ik wel/niet iets moet/mag. Maar je moet mij ook niet opleggen dat ik het geen Pasen meer mag noemen omdat er mensen zijn die er niet in geloven. Of dat ik me moet aanpassen omdat jij Ramadan hebt (of omdat Zwarte Piet misschien racistisch zou zijn :| ).

Iedereen moet gewoon zijn ding doen - in zijn privé - en dat vooral niet opleggen/afdwingen bij anderen. Als jij b.v. als moslim in Nederland vind dat onze culturele waarden, normen en gewoontes niet bij jou passen, dan verhuis je maar naar een land waar het wel beter aansluit. Tegenwoordig voelt het regelmatig als de omgekeerde wereld en daar mag best wel wat van gezegd worden.

snovvdog
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
.....
Laten we het er maar op houden dat je hiermee vooral het nodig over jezelf zegt.

Zo lang religieuze mensen het leven willen bepalen van niet religieuze mensen...

Paasweekend is alleen maar ellende plantechnisch, ook als je productief bezig wil zijn op een paasdag. Heeft te maken met afhankelijkheid van bepaalde diensten of systemen, zoals de banken...

En ja, zeker in de tijd van Johannes Paulus II, die man was ziek in zijn hoofd, achterlijke debiel dat hij was. Negatief tegenover Abortus, homo's, euthanasie, wat voor ander woord dan barbaars of gestoord heb jij daar dan voor? Die man was tegen anticonceptie, voor zieke gedachtes hoef je niet te buigen.

liquid_force schreef:
een beetje meer respect voor anders-denkenden mag ook wel.

Gekkies die mij er op aanspreken dat ik op een feestdag niet moet gaan hardlopen in het park, of boos worden als ik ga sleutelen aan de auto op een kerstdag, die verdienen geen respect.
Weekdagen en feestdagen zijn een verzinsel van de mens, of het nou zondag, maandag of woensdag is, belissen wat iemand wel of niet mag doen op welke dag is niet normaal. Ik heb in dat opzicht meer last van debiele Christenen in Capelle, dan van Moslims...

De huidige paus ook, bazelen over ''Gods plan'' om bepaalde mensen te discrimineren qua rechten. Al is hij wel minder gestoord dan de voorgangers.

Je zal mij verder nooit horen tegen gelovigen, als ze mij niet lastig vallen, maar als je je waanbeelden op mij probeert te projecteren, of erger nog, mij iets wil verbieden verwijzend naar iets wat ook maar een beetje van een religie vandaan kan komen, dan ben je voor mij niks meer. Jarenlang de winkels verbieden om op zondag open de zijn is ook ''lastig vallen'', de mensen die niet in de sprookjes geloven moeten zich aanpassen aan gewoontes uit een sprookjesboek...

Kwibus
Master
 Bericht 
Het vervelende is vooral dat het geloof steeds marginaler begint te worden, maar desondanks nog steeds zo dwingend is.

Spook
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Heel simpel, soms heb je als ouders geen keuze.

Mijn kinderen zitten ook, zwaar tegen mijn wil, op een katholieke school. Simpelweg omdat er hier in het dorp maar een school is.

Dat antwoord had ik al verwacht. Maar het is niet waar. Je hebt wel een keuze. Je zult dan alleen een afweging moeten maken. Slikken danwel elke dag deprogrammeren, of een dorp verderop gaan. Praktisch? Nee. Onmogelijk? Ook niet.

Kwibus schreef:
Het vervelende is vooral dat het geloof steeds marginaler begint te worden, maar desondanks nog steeds zo dwingend is.

Omdat alleen de fundi's overblijven.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
voor zieke gedachtes hoef je niet te buigen.

Dus omdat "gedachtes" niet overeen komen met de jouwe zijn ze direct ziek en is iemand/men achterlijk debiel. Fijn dat er in Den Haag in elk geval nog een normaal debat gevoerd kan worden, met de achterlijke debielen hier is dit toch aardig lastig aan het worden ;)

Jij, Kwibus en Spook gedragen zich nu (weer) als een Sylvana Simons geval. Het is redelijk triest. Er is een debat over Paasviering op basisscholen, niet meer en niet minder. Heel ingewikkeld!

Spook
Master
 Bericht 
Zeg Dave, waar noem ik mensen hier achterlijk of soortgelijk? Waar slaat die opmerking nou weer op kerel? Ik hoor graag van je wat ik heb gezegd dat je zo triest vindt. Of anders graag een excuus.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Staat een witregel, die is er niet voor niets.

Spook
Master
 Bericht 
Wat heb ik gezegd waardoor je vind dat ik me gedraag als Sylvana? Wat?

snovvdog
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dus omdat "gedachtes" niet overeen komen met de jouwe zijn ze direct ziek en is iemand/men achterlijk debie

Als het om morele/ethische kwesties als dit gaat wel ja.

Dave schreef:
Er is een debat over Paasviering op basisscholen

Dat is al erg genoeg. Ze kunnen beter debatteren over dingen die niet van sprookjes zijn afgeleid.

Blaataap
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Dat is al erg genoeg. Ze kunnen beter debatteren over dingen die niet van sprookjes zijn afgeleid.

Ben ik het toch zowaar met je eens :o :o :o :o

Signum
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ze kunnen beter debatteren over dingen die niet van sprookjes zijn afgeleid.

Je beweert dus dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat? :nothanks:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Spook schreef:
Wat heb ik gezegd

Ik was iets te snel met mensen op een hoop gooien, jouw nickname hoort er niet bij, excuus (f)

snovvdog schreef:
Ze kunnen beter debatteren over

Daarom heb jij stemrecht.. Eén stem.. Vervolgens wordt democratisch uitgemaakt waarover gedebatteerd gaat worden. Ik vind het bijvoorbeeld wel zinnig dat hierover gedebatteerd wordt. Wat een systeem heh?

Kijk dat jij hier loopt te gillen IK WIL HET NIET HOREN, IK STOOR ME ERAAN AAHHWWWW MENSEN PRATEN TEGEN MIJ HOE IK ME ZOU MOETEN GEDRAGEN dat is een ding maar je kan niet het omgekeerde gaan doen door iedereen die niet aan jouw idealen voldoet als volledig achterlijk debiel te gaan bestempelen en wat al niet meer. Moet je je voorstellen als ik dat doe met *alle Polen*, dan had je hier in dit land niet eens geweest. Snap je?

--
Wat ik overigens wel doe met alle moslims, in iedere moslim bestaat een potentieel gevaar te ontaarden in een radicaal maatschappij ontwrichtend fenomeen. Maar ik ga niet overal lopen schreeuwen dat iedere moslim achterlijk debiel is en wat al niet meer (Pegida), dat zou mezelf zó enorm negatief maken dat wil ik niet. Ik stem gewoon wat ik wil stemmen en daarna is het klaar. Heel simpel.

Wat was het, jij had Piratenpartij gestemd toch? Die hebben het niet gehaald, waarschijnlijk omdat volgens jouw redenering dit hele land achterlijk debiel is. Als dat zo is kun je zelf beter gaan (f)

snovvdog
Master
 Bericht 
Het probleem is dat elders de mensen nog debieler zijn :thumb: .

Zo lang er invloed van religie in de politiek is, zal ik daar altijd op blijven neerkijken O:) .

Bovendien geloof ik niet dat Moslims gevaarlijker zijn dat Christenen, de kans om uberhaupt te overlijden aan een aanval is nihil vergeleken met vroeger:

Afbeelding

Afbeelding

Alleen de afgelopen tijd zijn er weer pieken, maar of dat zou aanhouden, ik hoop het niet.

Overigens jij vind het dus meer van belang waar iemand vandaan komt, iets waar mensen geen invloed op hebben, dan het geloof van mensen, waar ze volledig vrij in zijn?

liquid_force
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Gekkies die mij er op aanspreken dat ik op een feestdag niet moet gaan hardlopen in het park, of boos worden als ik ga sleutelen aan de auto op een kerstdag, die verdienen geen respect.
Weekdagen en feestdagen zijn een verzinsel van de mens, of het nou zondag, maandag of woensdag is, belissen wat iemand wel of niet mag doen op welke dag is niet normaal. Ik heb in dat opzicht meer last van debiele Christenen in Capelle, dan van Moslims...

Joh, ik heb de oplossing voor je ... alle feestdagen met een religieuze achtergrond zijn voor jou geen feestdagen meer, dan mag je gewoon doorwerken ... vakantiedagen volgens je CAO, verder gewoon werken ...

snovvdog
Master
 Bericht 
Welke CAO :lol: ?

En ik zou dolgraag willen werken op ''feestdagen'', het probleem is dat ik afhankelijk ben van mensen en diensten die dat op die dagen ook niet doen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Negatief tegenover Abortus, homo's, euthanasie, wat voor ander woord dan barbaars of gestoord heb jij daar dan voor?

Menselijkheid? Deze ethiek wordt ook ver buiten het christendom gebezigd, heeft dus weinig met religie te maken. Geeft eerder aan dat religie de gangbare stromingen volgt. Dat er in Nederland wat afwijkende zienswijzen zijn wil niet zeggen dat de rest van de wereld meteen veroordeeld moet worden. Wees blij dat wij hier de ruimte krijgen om afwijkend te mogen denken.

Spook schreef:
Maar het is niet waar. Je hebt wel een keuze. Je zult dan alleen een afweging moeten maken. Slikken danwel elke dag deprogrammeren, of een dorp verderop gaan. Praktisch? Nee. Onmogelijk? Ook niet.

Technisch heb je enigszins gelijk. Maar de prijs is hoog, niet alleen in praktische zin. Voor kinderen is het ook niet goed om afwijkend in hun omgeving te zijn. Als het hele dorp naar de school in het dorp gaat zul je je kinderen ook daar op school moeten doen. (of verhuizen)
Kortom, leuk bedacht maar enkel een theoretische keuze. In de praktijk sta je gewoon zonder keuze voor het blok.

snovvdog schreef:

Je kunt ook in een andere omgeving gaan wonen. Ik ken dat soort wijken/dorpen wel, ik ben zelf op de veluwe opgegroeid, maar dat is absoluut niet iets wat je veel mee zult maken. Daarnaast, rekening met anderen houden lijkt jou ook totaal vreemd.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
Overigens jij vind het dus meer van belang waar iemand vandaan komt, iets waar mensen geen invloed op hebben,

Ja, daar hecht ik inderdaad meer belang aan.. Die komen met een reden ergens anders vandaan. Namelijk, zoals je zelf ook al aangeeft, het ontsnappen van een slechtere situatie. Dan hoef je dus niet hier te komen gaan zeiken dat het allemaal zo klote is, ik vind dat heel raar gedrag.

snovvdog schreef:
met vroeger:

We gaan ETA (Spaans), IRA (Ierland/VK) vergelijken met moslimaanslagen. Wie is nou weer op dat achterlijk debiele (c) idee gekomen?

En wat heeft Paasviering daar voor invloed op?

Spook
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
of verhuizen

Dat dus. Blijkbaar heb je de afweging al gemaakt, en je bezwaren gewogen tegen voordelen van het dorp waar je nu woont. En de kids hadden niet de topprioriteit. Dat kan. En dat bedoel ik niet eens negatief of zo.

Hoe leg je je kids uit dat ze op school goed moeten leren, maar dat ze op dezelfde school ook onwaarheden verkondigen? Want dat is nogal een wake up moment: volwassenen lullen soms ook maar wat, en weten veel niet. Doorgaans kom je daar pas achter als je zelf ouder wordt. Nu zul je dat toch eerder op een of andere manier duidelijk moeten maken. Willen ze voor hun godsdienstles een voldoende halen, moeten ze willens en wetens een verhaaltje kunnen opdreunen waarvan jij zegt dat het niet zo is. Het lijkt me dat dat botst. Het lijkt me ook dat je zelfs als kind dan je vertrouwen in je leraren verliest. Want je moet wat ze zeggen met een korrel zout nemen. Hmm.

Griffin
Master
 Bericht 
Bij de meeste scholen op een religieuze leest wordt aan die godsdienstles geen cijfer gehangen. Ik heb indertijd (jawel, op de veluwe) eerst op een gereformeerde school gezeten en later op een katholieke. Had best naar een openbare gekund, maar de instelling daar was heel wat slechter. Ben ik er slechter van geworden? Nee. Doe ik wat met die "opvoeding"? Nee, dat ook weer niet.

De statistiek laat echter wel zien dat het niveau op die scholen stukken hoger ligt dan op de gemiddelde openbare school. Stuur jij maar lekker je kids naar een openbare hoor... :roll:

Pita
Master
 Bericht 

Waar ik opgegroeid ben, was een openbare school een tussenstation tussen de gewone katholieke school en de BLO

Spook
Master
 Bericht 
Mijn oude school, een OBS idd, was steevast een van de beste van het land, en een stuk beter dan de katholieke school die er vlak naast stond. Lies, damned lies, and statistics ;)

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Het onderwerp gaat over het afzwakken van de paasviering om een stel moslims niet voor het hoofd te stoten. Of een feestdag een religieuze achtergrond heeft of niet, of dat het niet lekker uitkomt ivm dagelijkse bezigheden doet helemaal niet ter zake.

Waar het om gaat is dat wanneer moslims het niet bevalt dat er aandacht geschonken wordt aan een religieus feest dan staat het ze vrij om op te rotten naar een andere school waar er geen aandacht aan besteed wordt.

Er wordt maar alles aan gedaan om de moslims te pleasen....ik word daar helemaal kotsmisselijk van. En de mensen die dat faciliteren zijn idd debiel en dragen een valse vorm van tolerantie uit omdat ze juist de mensen met een andere achtergrond het licht niet in de ogen gunnen. :thumb_d:

Marten320TD
Master
 Bericht 

Feestdagen zijn gegroeid vanuit een traditie en vaak met praktische redenen. Vroegâh, lang geleden, mochten de arbeiders werken tot ze erbij neervielen. De (christelijke) feestdagen hadden een functie om nog enigszins tot rust te komen en bevorderden doordat iedereen vrij had ook een collectiviteit, een gevoel ergens bij te horen.

De vrije zondag kan je als een relict zien uit achterlijke ((want) christelijke) tijden, ik vind het wel prettig om 1 keer per week collectief even te ontspannen van de ratrace, tijd te maken voor elkaar, voor introspectie. Dat dit niet aan de nieuwe religies van maakbaarheid, enkel eigen verantwoordelijkheid, individualisme, efficiency en economie voldoet is dan maar jammer. Volgens deze "wetten" kan je wel aan de gang blijven 24/7 en leeft op een gegeven moment iedereen langs elkaar heen. Dan maar ouderwetsch christelijk.

Meer on topic: ik weet niet of onze nieuwe Nederlanders/ cultuurverrijkers zo veeleisend/ inhalig zijn, of dat deugmensen uit zichzelf (vanwege Deugen / angst voor r/f-acist te worden uitgemaakt) zoveel ruimte geven aan types die hun gebrek aan introspectie compenseren met lange tenen en korte lontjes.
Zit jij als moslim op een christelijke school, dan wist je dat van tevoren en doe je fijn mee aan christelijke feestdagen. Dat jij geen kruis draagt is tot daaraan toe, maar de rest loopt wel met zo'n ding rond. Pro-Christelijk is niet hetzelfde als anti-islam.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Waar het om gaat is dat wanneer moslims het niet bevalt dat er aandacht geschonken wordt aan een religieus feest dan staat het ze vrij om op te rotten naar een andere school waar er geen aandacht aan besteed wordt.

Niets religieus aan pasen. Gewoon een jolig weekend met eieren die door een haas gelegd zijn. Goede reden om de kinderen lekker naar buiten te trappen en daar te laten spelen ipv op de bank voor de tv/spelcomputer te blijven hangen. Er moet alleen geen vage lading aan toegevoegd worden. Geldt overigens ook voor de midwinterfeesten in december waar sommigen een treurige uitvaartdienst met kerkelijke inmenging van maken.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Niets religieus aan pasen.

Niets :huh:

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dus omdat "gedachtes" niet overeen komen met de jouwe zijn ze direct ziek en is iemand/men achterlijk debiel.
Nee, dat zei ik niet. Ik zei en ben van mening dat als je gelooft, je niet spoort. Echt, op mega-schaal niet. Nergens heb ik daar meteen het standpunt van gemaakt dat dat eigenlijk voor alles opgaat waar ik het niet mee eens ben. Als jij yoga wil doen, prima. Is niet mijn ding, maar daar zal ik je niet op be- of veroordelen. Klaverjassen. Of, ik noem een zijstraat, Pokémon vangen. Melk kopen, ook zoiets. Homo's veroordelen, dat dan weer niet. Discrimeren, ben ik ook niet zo van.

Voor de rest, wat Fopspeen zegt. Wat ook de rest van mijn punt wel was.

Ik - als school - geloof iets en draag dat uit. Er zitten ook kinderen op die school die in iets (heel) anders geloven. Nou ga ik dus mijn geloofsbeleving (de basis van de hele school) aanpassen omdat een ander zich daar niet in kan vinden? Pleurt gewoon lekker op naar een school die aansluit bij jouw geloofsovertuiging. Of liever, haal alle geloofsovertuigingen gewoon weg van school en ga dat in je privé ergens anders halen.

KanarieVW
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Daarnaast, rekening met anderen houden lijkt jou ook totaal vreemd.

In ben van mening dat het daar nou juist bij de gelovigen aan schort. Rekening houden met anderen.
Je kan wel verwachten dat mensen rekening houden met bv jouw rustdag, maar waar is het rekening houden gebleven als het niet om die gelovigen gaat? Waarom kunnen zij geen rekening houden met iemand die op zondag zijn hobby uitoefent?
Alles moet altijd maar wijken voor wat voor geloof dan ook. Op papier zijn er nog heel veel katholieken en christenen in Nederland. In de praktijk valt dat reuze mee.

Kwibus
Master
 Bericht 
Het geloof is in het verleden heel dwingend geweest. Die macht willen ze nog steeds niet opgeven. Dat jij vindt/gelooft dat zondag een rustdag moet zijn, wil niet zeggen dat dat dus daarom ook zo is en dan ook maar voor mij moet gelden. Gelukkig komen er steeds meer mensen tot inkeer 8)

snovvdog
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Dan hoef je dus niet hier te komen gaan zeiken dat het allemaal zo klote is, ik vind dat heel raar gedrag.

Het is hier niet klote, ik zeg dat religie klote is, en alles wat er van afgeleid is. Of dat nou moslims, christenen of joden zijn, allemaal zieke gedachtegangen die alleen maar voor ellende voor anderen zorgen en totaal uit de politiek verbannen zouden moeten worden.

Raar gedrag is als iemand zijnde die in NL een opleiding heeft gedaan, dit soort debiele achterhaalde waanbeelden nog verdedigen ook :loco: :loco: .

KanarieVW schreef:
Waarom kunnen zij geen rekening houden met iemand die op zondag zijn hobby uitoefent?

Daar hoeft niet eens rekening mee gehouden te worden. Als iedereen gewoon zijn eigen ding deed, was er geen probleem. Ik zeg toch ook niet tegen christenen dat ze op zondag wat nuttings moeten doen ipv. naar de kerk gaan of geen moer uitvreten? Dan verwacht ik ook terug dat ik met rust word gelaten als ik gewoon aan het werk ben op de zondag.

Dave schreef:
We gaan ETA (Spaans), IRA (Ierland/VK) vergelijken met moslimaanslagen. Wie is nou weer op dat achterlijk debiele (c) idee gekomen?

En wat heeft Paasviering daar voor invloed op?

Dat dat geen moslims zijn, maar gestoorde christenen... Jij ziet de islam als bedreiging voor Nederland schijnbaar. Terwijl Christensen geen moer beter zijn, al dan niet waren.

Scholen zich laten aanpassen aan moslims is even gestoord als het in stand houden van christelijke waanbeelden. De PVV doet alsof het ene beter is dan het andere.

Dave schreef:
Die komen met een reden ergens anders vandaan.

Ik heb invloed gehad op waar ik geboren was? Ik heb niks met Polen te maken, behalve dat ik er 4 weken per jaar in verbleef, vroeger... En de taal heb geleerd.

Fopspee(n) schreef:
Er wordt maar alles aan gedaan om de moslims te pleasen.

Christenen ook.

Hoe lang heeft het geduurd tot we normaal op zondag de winkels open mochten hebben?

Al dat anti Islam gezeik hier, ik heb het ook niet op de Islam, maar de PVV doet alsof alle problemen in het land magisch zouden zijn opgelost als de Islam er niet meer was.

keokiracer
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Dat dat geen moslims zijn, maar gestoorde christenen... Jij ziet de islam als bedreiging voor Nederland schijnbaar. Terwijl Christensen geen moer beter zijn, al dan niet waren.

Pak nu eens wereldwijde data.

Spook
Master
 Bericht 
De kruistochten.

*loopt topic weer uit*

keokiracer
Master
 Bericht 
Ohja, zijn die nu nog aan de gang dan?

Spook
Master
 Bericht 
Kies je definitie. Als je graag wereldwijde data gebruikt, dan graag ook over alle vastgelegde historie*. Voor de juiste context.

eigenlijk dubbelop. het heet historie omdat het is vastgelegd. we kunnen personen benoemen. dat is het verschil tussen historie en pre-historie. maar goed..

Pagina 1 van 2 [ 64 berichten ]