» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 43.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 3 van 3  [ 140 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
ADAC: Duitse tol wordt verliesgevend

De Duitse ANWB, de ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) vreest na eigen onderzoek dat de geplande tolheffing op autosnelwegen de regering meer geld gaat kosten dan opleveren. De Duitse automobilisten worden gecompenseerd voor de tol en de winst zou hem dus in de buitenlandse weggebruikers moeten zitten.

Maar wanneer van de totale verwachte inkomsten de Duitse compensaties worden afgetrokken, blijft er nog maar 139 miljoen euro per jaar over volgens de cijfers van de ADAC die donderdag zijn gepubliceerd. Het Duitse ministerie van Verkeer schat de kosten van de tolheffing op jaarlijks 211 miljoen euro. Dat is 72 miljoen meer dan de opbrengst.

De reden die verkeersminister Alexander Dobrindt voor de tolheffing heeft gegeven, is dat er elk jaar 524 miljoen over zou blijven om in de Duitse infrastructuur te steken. Volgens de berekeningen van de ADAC gaat dat fors tegenvallen.

De Duitse tolheffing is omstreden, ook onder christendemocratische partijgenoten van Dobrindt. 'Boze buren' zoals België, Nederland en Oostenrijk proberen de invoering van de tol in Duitsland te dwarsbomen.


KanarieVW
Master
 Bericht 
Las het ja. Dat zal echter alleen de eerste paar jaar zijn. Die tegemoetkoming is gewoon een zoethoudertje om het erdoor te krijgen bij de burgers om vervolgens de komende jaren steeds de tarieven te verhogen.
Een beetje zoals de Nederlandse overheid alles erdoor krijgt bij de burgers.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
De Kfz-steuer is/gaat daar ook fors omhoog. Afhankelijk van de uitstoot in sommige gevallen zelfs 166% hoger. Nu is dat in vergelijking met wat wij betalen alsnog peanuts, maar toch. Dus alle Duitsers die zogenaamd gecompenseerd gaan krijgen gaan er alsnog op achteruit, ze hebben daar goed afgekeken van de onbetrouwbaarheid van onze politici.

Ogre
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
EU-parlement wijst Duitse wegentol af

STRAATSBURG - Het Europees Parlement heeft zich woensdag met 510 tegen 126 stemmen tegen invoering van de Duitse wegentol gekeerd. "De Europese Commissie moet de bezwaarprocedure tegen deze wet weer opstarten", vinden EU-parlementariërs Wim van de Camp en Jeroen Lenaers (CDA).

Volgens het parlement discrimineert de Duitse tol op basis van nationaliteit. Het plan voorziet in wegenvignetten voor de Autobahn die voor schone auto's goedkoper zijn dan voor vuilere. Duitse weggebruikers krijgen als compensatie korting op de wegenbelasting die hoger is naarmate een auto milieuvriendelijker is. "Buitenlandse weggebruikers betalen dus de tekorten in de Duitse wegenbelasting", stelt Van de Camp.

"We willen niet wachten tot een Europese rechter over een paar jaar de wet naar de prullenbak verwijst. Voorkomen is beter dan genezen", aldus de CDA' ers.
Negatieve gevolgen

De parlementariërs vrezen ook negatieve gevolgen voor de grensregio's. "Mensen verplaatsen zich daar intensief over de grens om te wonen en te werken. Het Duitse wetsvoorstel is strijdig met het idee van een Europese interne markt," zegt Lenaers. Kleinere wegen in Duitsland blijven overigens buiten het systeem.

Brussel kondigde in september aan het tolplan voor te leggen aan het Europees Hof van Justitie. In november sloot EU-commissaris Violeta Bulc (Transport) ineens een akkoord met de Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt en werd de procedure opgeschort. Toen EU-parlementariërs uit tien lidstaten daarover in februari opheldering vroegen, zei ze de definitieve wetsteksten af te wachten. Nederland en Oostenrijk hebben al aangekondigd juridische stappen te nemen als het plan doorgaat.


Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Telegraaf schreef:
510 tegen 126 stemmen
Ook niet een kleine meerderheid :o :o

Ogre
Master
 Bericht 
Volledige stemming staat hier (blz 20-). Ik was wel nieuwsgierig uit welke landen de vóór stemmen kwamen maar dat is er zo niet uit te halen. Duitsland heeft immers 'maar' 96 zetels...

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Mooi, europees opbokken met al die Abzockplakete. Zwitsals fijn in ieder land apart laten betalen als ze hun tol ook niet opdoeken

WimLex
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Zwitsals fijn in ieder land apart laten betalen als ze hun tol ook niet opdoeken

bekrompen denkwijze om te denken dat tol alleen in zwitserland plaatsvind in de EU :loco:

Citaat:
In België wordt op de Liefkenshoektunnel tol geheven.
In Bulgarije moet je wegenbelasting betalen in de vorm van een tolvignet. Daarnaast wordt nog tol geheven bij enkele grensovergangen.
De wegen in Denemarken zijn op twee bruggen na tolvrij.
In Frankrijk wordt op de meeste autosnelwegen tol geheven.
Op de meeste snelwegen in Griekenland moet tol betaald worden.
Er zijn in Groot-Brittannië en Noord-Ierland maar een paar tolwegen.
Vrijwel alle snelwegen in Hongarije zijn tolwegen. Hiervoor moet je een e-vignet aanschaffen.
In Italië zijn bijna alle autosnelwegen tolwegen.
Alle autosnelwegen in Kroatië zijn tolwegen, behalve de snelweg bij Zagreb.
Er zijn geen tolwegen in Moldavië. Aan de grens moeten buitenlandse voertuigen wel een belasting betalen voor gebruik van het wegennet.
Er zijn geen tolwegen in Montenegro. Tol moet wel betaald worden voor de Sozinatunnel (E65, tussen Podgorica en Bar).
Op een groot aantal wegen in Noorwegen moet tol betaald worden.
Op alle snelwegen in Oostenrijk is voor motorvoertuigen tot 3500 kg een tolvignet verplicht.
Polen kent voor voertuigen in de klassen 1 en 2 drie tolwegen: de A1, A2 en de A4.
In Portugal moet je op verschillende trajecten tol betalen.
Motorvoertuigen (behalve motoren) moeten op het Roemeense wegennet een wegenbelasting betalen in de vorm van een elektronisch vignet, het zogenoemde rovinieta.
Op alle snelwegen in Servië moet je tol betalen.
Op de hoofdwegen van Slovenië geldt een vignetplicht.
Op alle autowegen en autosnelwegen in Slowakije geldt voor personenauto's, bestelauto's en campers een verplichting om tol te betalen.
Op de meeste snelwegen in Spanje wordt tol geheven.
Op autowegen en snelwegen in Tsjechië is een tolvignet (dalnici známka) verplicht.
Op de meeste snelwegen en enkele bruggen in Turkije moet tol betaald worden.
Op delen van een aantal snelwegen in Wit-Rusland moet je tol betalen.
De wegen in Zweden zijn op de Sontbrug en de binnensteden van Stockholm en Göteborg na tolvrij.
Voor het rijden op alle autosnelwegen in Zwitserland is een tolvignet vereist.



En hoe zat het ook alweer met tol in +31 ?
Citaat:
Lijst van tolwegen:
A9: Wijkertunnel (schaduwtol)
A15: Noordtunnel (schaduwtol)
N62: Westerscheldetunnel
N217: Kiltunnel

Mogelijk toekomstige tolwegen zijn:
A15 Ressen - Zevenaar
A24: Blankenburgtunnel
A38: Tunnel onder de Maas bij Krimpen.

Voormalige tolwegen:
A4: Beneluxtunnel (tot 1980)
A29: Haringvlietbrug (tot 1975)
N256: Zeelandbrug (tot 1993)
N323: Prins Willem-Alexanderbrug (tot 1996)


Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
WimLex, dat is een scheve vergelijking. In Zwitserland betaal je voor ALLE snelwegen tol. In de gevallen die jij opsomt zijn dat korte trajecten. En de reden waarom Duitsland (Lees Bayern) tol wil, dat is juist het gevoel van oneerlijkheid dat zij direct tol moeten betalen als ze het buitenland ingaan.

keokiracer
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
In de gevallen die jij opsomt zijn dat korte trajecten.

En m.u.v. de schaduwtoltrajecten zijn er op dit moment geen toltrajecten direct van de overheid (Westerscheldetunnel NV en Wegschap Tunnel Dordtse Kil en Tolbrug Nieuwerbrug), dat is bij een vignet wel anders. En schaduwtol gaat echt niet meer komen, geloof me; kost de overheid veel te veel geld.

zadkine
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
bekrompen denkwijze om te denken dat tol alleen in zwitserland plaatsvind in de EU :loco:

Ik had nog niet gehoord dat Zwitserland een EU lid was....

En verder is tol geen probleem als iedereen hetzelfde voor de tol aangeslagen wordt, zowel landgenoten als buitenlanders dus.

En daar schort het dus aan in duitsland...

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
+1 voor de reacties op wimlex.

Overigens zou Europese tol voor vrachtwagens wel zinvol zijn om ervoor te zorgen dat de verslijt van de wegen wel gecompenseerd wordt. Als Nederland moeten we daar eens naar kijken, zeker met al dat omrijdend vrachtverkeer in Brabant en Limburg.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Overigens zou Europese tol voor vrachtwagens wel zinvol zijn om ervoor te zorgen dat de verslijt van de wegen wel gecompenseerd wordt.
Ja, en ook de MRB voor LKW's een tikkie ophogen. Ik betaal met mijn 1500 kilo zware auto 0ngeveer 8 keer zoveel als een 7 tons VW Crafter.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Ja, en ook de MRB voor LKW's een tikkie ophogen.

Misschien ook spitsheffing erbij?

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Jack.Ryan schreef:
Ja, en ook de MRB voor LKW's een tikkie ophogen. Ik betaal met mijn 1500 kilo zware auto 0ngeveer 8 keer zoveel als een 7 tons VW Crafter.

MRB gewoon afschaffen in Europa. Zeker met een steeds ouder wordende bevolking is autobezit belangrijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat autobezit een flink deel is van de economie van de grootste sponsor van de EU.
Op zich zou het zelfs voor de slinkse kerk acceptabel zijn dat de kosten van gebruik een grotere factor worden in de totale kosten van een auto.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Misschien ook spitsheffing erbij?

Voor LKW's ? Veur

NoCashCow schreef:
MRB gewoon afschaffen in Europa. Zeker met een steeds ouder wordende bevolking is autobezit belangrijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat autobezit een flink deel is van de economie van de grootste sponsor van de EU.
Op zich zou het zelfs voor de slinkse kerk acceptabel zijn dat de kosten van gebruik een grotere factor worden in de totale kosten van een auto.

Op zich ben ik ook niet tegen km-beprijzing. komt er wel op uit dat ik met 40k+ meer kwijt ben dan anderen maar goed, ik kan ook werk dichter bij huis zoeken.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ik snap niet waarom zaken alsmaar belast moeten worden. Uiteindelijk is de burger degene die de rekening kan en mag betalen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Nou ja, als je het goed bekijkt is het ook van de zotte dat ambtenarren belasting betalen. Is onnodig rondpompen van geld
Uiteindelijk is het de beroepsbevolking die in de particuliere sector werkt die het geld opbrengt. En of je dat nu voor inkomstenbelasting, MRB, weet ik veel wat voor belasting toepast, Geef een ambtenar gewoon "leefgeld" zodat ie z'n gas, licht, huur en eten kan betalen en klaar is het. Kan ie gerust met € 1000,-/mnd toe. Belastingdienst van een probleem af want de leegloop heeft er voor gezorgd dat we nauwelijks belastingambtenarren over hebben.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Voor LKW's ? Veur

MRB gewoon afschaffen in Europa. Zeker met een steeds ouder wordende bevolking is autobezit belangrijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat autobezit een flink deel is van de economie van de grootste sponsor van de EU.
Op zich zou het zelfs voor de slinkse kerk acceptabel zijn dat de kosten van gebruik een grotere factor worden in de totale kosten van een auto.

Op zich ben ik ook niet tegen km-beprijzing. komt er wel op uit dat ik met 40k+ meer kwijt ben dan anderen maar goed, ik kan ook werk dichter bij huis zoeken.[/quote]

En wat als je het ruim het dubbele rijdt per jaar, maar niet de optie hebt dichterbij te werken? De diesel auto's worden al extra zwaar gepakt en echt niet wegens het milieu zoals de regering het zelf verantwoord, maar puur omdat 80% van Dieselaars zakelijke rijders zijn en het toch wel betalen. Opzouten met die kilometerheffing. Het lost buiten de staatsschuld niks op NL heeft de infra er niet voor. Als je gaat heffen op de snelwegen moet er een alternatief zijn en daar zijn de secundaire wegen in NL niet op voorbereidt.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Als je gaat heffen op de snelwegen moet er een alternatief zijn en daar zijn de secundaire wegen in NL niet op voorbereidt.

Waarom zou er een alternatief moeten zijn? Je kan toch met het OV?
/regeringsmodus

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Jack.Ryan schreef:
Op zich ben ik ook niet tegen km-beprijzing. komt er wel op uit dat ik met 40k+ meer kwijt ben dan anderen maar goed, ik kan ook werk dichter bij huis zoeken.

Daarvoor is brandstofaccijns. Dan zit er een 1:1 relatie tussen verbruik en het koolzuursprookje. De opbrengsten daarvan zijn al meer dan genoeg om de wegen te onderhouden en zelfs om een fatsoenlijk wegennet te bouwen.

Maut voor vrachtwagens is dan nog een extra omdat vrachtverkeer nu eenmaal slijtage en veel (mileu)overlast veroorzaakt. Maar vooral omdat de lasten en lusten van al dat transport in Europa niet eerlijk verdeeld zijn.

BLikent
Master
 Bericht 
Citaat:
Bondsdag akkoord met wijzigingen tolheffing

BERLIJN - De invoering van tolheffing in Duitsland is weer een stapje dichterbij gekomen. De Bondsdag, het parlement van Duitsland, is na jaren van gesteggel akkoord gegaan met veranderingen in het systeem.

Het oorspronkelijke plan van de Duitsers is op onderdelen aangepast. Zo komt er een voordeliger tarief voor buitenlandse pendelaars en toeristen die kortstondig gebruikmaken van het Duitse wegennet. Dat is het gevolg van compromissen tussen de Duitse minister van Transport, Alexander Dobrindt, en de Europese Commissie.

Het pakket gaat ook nog langs de Bondsraad, de vertegenwoordiging van de zestien deelstaatregeringen. De tolheffing zou dan vanaf 2019 kunnen worden ingevoerd.

Dan moet worden betaald voor het rijden op het 13.000 kilometer lange net van de Autobahn en het 39.000 kilometer lange net van grote verbindingswegen (Bundesstraßen). In het nieuwe voorstel is ook opgenomen tarieven en belastingvoordeel voor Duitsers te koppelen aan de uitstoot van schadelijke stoffen.
Bron: De Telegraaf

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Och, de eerste kamer houdt het tegen, dan komen er verkiezingen en is het weer van tafel. Want het is er nu door omdat het nu eenmaal in het regeerakkoord stond (het blijven uiteraard Duitsers). Maar eigenlijk wil niemand het echt meer.

BLikent
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Omstreden Duitse tolwet komt stuk dichterbij

BERLIJN - Het Duitse parlement heeft vrijdag een wet goedgekeurd over invoering van tol voor niet-Duitse auto’s op Duitse snelwegen. Dat meldden Duitse media.

De tol is omstreden omdat autobestuurders uit buurlanden, waaronder Nederland, moeten gaan betalen voor de snelwegen terwijl Duitse weggebruikers het geld via de belastingen terugkrijgen.

Het Duitse parlement stemde al eerder in met de controversiële wet, maar het plan werd tegengehouden door de Europese Commissie. De Commissie zegt dat de wet discriminerend is voor buitenlanders, omdat zij meer zouden moeten gaan betalen dan de Duitsers zelf.

Automobilisten moeten vanaf 2019 tol gaan betalen op de Duitse snelwegen. De hoogte van de tol ligt tussen de 2,50 en 25 euro. De Duitse regering kan door de heffing naar verwachting jaarlijks 524 miljoen euro op de rekening bijschrijven. Het Duitse parlement moet het kabinetsbesluit nog goedkeuren.

Nederland is vanaf het begin tegen het plan. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu liet eerder opnieuw weten dat ze alles zal inzetten om de wet tegen te houden, inclusief stappen naar de Europese rechter. Nederland trekt samen met Oostenrijk op in de strijd tegen het tolplan.


BLikent
Master
 Bericht 
Vaals voorziet forse problemen door Duitse tol

Nu het Duitse parlement definitief akkoord gaat met de invoering van tol voor personenauto's op de Duitse autosnelwegen, houdt de gemeente Vaals haar hart vast.

Automobilisten die de tol willen vermijden gaan kiezen voor sluiproutes. Dat zou gevolgen kunnen hebben voor de verkeersdrukte in grensgemeentes.

Limiet
Vaals is, net als Landgraaf, een bekende sluiproute voor verkeer dat naar Aken gaat. Volgens burgemeester Reg van Loo zit de doorgaande weg nu al op het limiet qua verkeersdrukte. "We hebben al ruim meer dan 10-duizend verkeersbewegingen op een dag. Daar kan niet meer bij," zegt Van Loo. "Ik moet er niet aan denken dat het meer gaat worden. Een hele slechte zaak."

Fel verzet
Reg van Loo blijft zich samen met de burgemeester van Aken fel verzetten tegen de invoering van de tolheffing. Hij hoopt dan ook dat er toch nog op het allerlaatste moment een stokje voor gestoken wordt.

500 miljoen
De tolheffing moet vanaf 2019 ingaan en jaarlijks 500 miljoen opleveren. Dat geld wordt geïnvesteerd in aanleg en onderhoud van wegen. Volgens eerdere berichten zou een vignet voor tien dagen tussen de 5 en 15 euro kosten, voor twee maanden ben je tussen de 16 en 30 euro kwijt. Een jaarvignet is 130 euro. Die prijzen zijn afhankelijk van de auto en hoe vervuilend die is. Overigens wordt het geen sticker achter het raam, maar een digitaal vignet dat wordt gekoppeld aan het kenteken.


En dan nu een lokaal getint artikel over de gevolgen van de maut.

BLikent
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Weg vrij voor tolheffing in Duitsland

BERLIJN - Na jaren van gesteggel is de weg vrij voor het invoeren van tolheffing in Duitsland. De Bondsraad, de vertegenwoordiging van de zestien deelstaatregeringen, is vrijdag ook akkoord gegaan met de aangepaste regeling. De Bondsdag, het parlement van Duitsland, gaf een week geleden al het groene licht.

Het oorspronkelijke plan van de Duitsers is op onderdelen aangepast. Zo komt er een voordeliger tarief voor buitenlandse pendelaars en toeristen die kortstondig gebruikmaken van het Duitse wegennet. Dat is het gevolg van compromissen tussen de Duitse minister van Transport, Alexander Dobrindt, en de Europese Commissie.


De tolheffing kan vanaf 2019 worden ingevoerd. Dan moet worden betaald voor het rijden op het 13.000 kilometer lange net van de Autobahn en het 39.000 kilometer lange net van grote verbindingswegen (Bundesstraßen). In het nieuwe voorstel is ook opgenomen tarieven en belastingvoordeel voor Duitsers te koppelen aan de uitstoot van schadelijke stoffen.

De transportminister Volker Wissing van de deelstaat Rijnland-Palts verwacht dat de tol ten koste zal gaan van het Duitse bedrijfsleven in de grensregio's. Hij had gehoopt dat nog gekeken zou worden naar tolvrije autowegen in buurt van de grens en betreurde dat het besluit van de Bondsraad bij meerderheid van stemmen al is genomen. Hij verwacht nog wel een beslissing van het Europees Hof van Justitie. Nederland en Oostenrijk vinden de heffing discriminerend.

Duitsland hoopt met het systeem zo'n 500 miljoen euro binnen te halen.


Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
En wanneer steekt de EU er weer een stokje voor?

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Het gaat vanzelf de vuilnisbak in na de volgende verkiezingen (september).Want eigenlijk wil niemand het (meer). Alleen moest men voor de vorm wel de besluitvorming afmaken.

BLikent
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Schultz overweegt stappen om Duitse tolheffing

DEN HAAG - Minister Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu) overweegt juridische stappen tegen het Duitse besluit om tolheffing in te voeren. Schultz is niet blij met de voorgenomen invoering en blijft ertegen, ondanks dat de Duitsers aanpassingen aan het plan hebben gedaan.

De minister wacht nog op het oordeel van de Europese Commissie. Die heeft aangegeven de tolheffing te willen toetsen aan Europees recht. Ze verwacht dat de Europese Commissie erop toeziet dat geen discriminatie plaatsvindt van buitenlandse automobilisten.


Na jaren van gesteggel is de weg vrij voor het invoeren van tolheffing in Duitsland. De Bondsraad, de vertegenwoordiging van de zestien deelstaatregeringen, is vrijdag akkoord gegaan met de aangepaste regeling. De Bondsdag, de Duitse Tweede Kamer, gaf een week geleden al het groene licht.

Plan gedeeltelijk aangepast
Het oorspronkelijke plan van de Duitsers is op onderdelen aangepast. Zo komt er een voordeliger tarief voor buitenlandse pendelaars en toeristen die kortstondig gebruikmaken van het Duitse wegennet.

De tolheffing kan vanaf 2019 worden ingevoerd. Er moet dan moet worden betaald voor het rijden op het 13.000 kilometer lange net van de Autobahn en het 39.000 kilometer lange net van grote verbindingswegen (Bundesstraßen).


BLikent
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Merkel verdedigt tolheffing

BERLIJN - De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft de omstreden tolheffing voor personenauto's verdedigd tegen de kritiek van de Europese buurlanden. Haar regering vindt tolgeld ,,geen discriminatie van buitenlandse automobilisten'', zei ze maandag in Berlijn. Duitsland doet hetzelfde als Oostenrijk. Daar kost het ongeveer 9 euro om anderhalve week van de snelwegen gebruik te mogen maken.

Wenen maakt bezwaar tegen de invoering van het plan omdat de Duitse autobezitter volledig zal worden gecompenseerd door een lagere motorrijtuigenbelasting. Merkel reageerde daarop door te stellen dat ook in Oostenrijk vergelijkbare maatregelen zijn genomen om de eigen bevolking te ontzien, bijvoorbeeld door aanpassing van het reiskostenforfait of het btw-tarief bij aankoop van een wagen.

,,Ook daar heeft men gezien dat invoering van tolheffing niet heeft geleid tot hogere lasten voor de Oostenrijkers zelf'', aldus Merkel, na een onderhoud met de Tsjechische premier Bohuslav Sobotka en de Slowaakse regeringschef Robert Fico. Tol was een van de gespreksonderwerpen.


Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat mens wordt een beetje seniel. We kunnen zeker ergens in Augustus een actie verwachten... Turkse minister terugsturen ofzoiets, zodat alle Duitse schaapjes weer op haar gaan stemmen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
nu.nl schreef:
Groen licht voor tol personenauto’s Duitsland

De Europese Commissie heeft geen bezwaren meer tegen de Duitse plannen om personenauto’s tol te laten betalen voor het Duitse wegennet.

De procedure die in juni 2015 werd opgestart omdat de plannen discriminerend zouden zijn voor buitenlandse bestuurders, is stopgezet, liet de commissie woensdag weten.

De Duitse Bondsdag keurde een gewijzigd tolvoorstel eind maart goed. Brussel oordeelt dat daarin aan de bezwaren tegemoet is gekomen.

Wel houdt de commissie de uitvoering en toepassing van de wet in de gaten. De tolheffing moet in 2019 ingaan en zou jaarlijks 500 miljoen euro moeten opbrengen.

Oostenrijk blijft erbij dat de heffing discriminerend is en bereidt een zaak voor bij het Europees Hof van Justitie. Nederland zei eerder zich daarbij aan te sluiten. Het Europees Parlement keerde zich twee maanden geleden nog tegen de tolplannen.


Gaan we weer.

Allemaal vanwege een luttele half miljard. Volgens mij is het ze om voertuig tracking te doen en om heffingen op elektrische auto's te kunnen leggen.

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Och ja, na de verkiezingen hoor je er niet meer over. Nu wast iedereen nog snel even zijn of haar handen in onschuld en is het klaar.

FFocus-power
Die hard
 Bericht 
 
Slappe hap in Brussel. Wat is er aangepast dat het voorstel niet meer discriminerend is? De Duitsers krijgen nog steeds hun geld terug.

zadkine
Master
 Bericht 
Nu is de tol ook voor buitenlandse auto's uitstooot afhankelijk terwijl dat eerst kennelijk alleen voor Duitsers zo was en de toeristen ongeacht auto het volle pond mochten betalen. Als ik tenminste de aanpassingen goed begrepen heb.

Joël D.
Master
 Bericht 
En die Duitsers lachen. Gewoon het oude tarief gebruiken voor auto's met 0 gram uitstoot en dan alles wat meer verbruikt een hoger tarief. Probleem opgelost.

BLikent
Master
 Bericht 
De Telegraaf schreef:
Nederland wil opheldering over Duits tolplan

LUXEMBURG - Nederland, Luxemburg en Oostenrijk eisen donderdag in een gezamenlijke verklaring opheldering van de Europese Commissie over haar besluit om in te stemmen met het Duitse tolplan. Dat hebben de landen woensdag afgesproken aan de vooravond van een vergadering van de Europese ministers van transport in Luxemburg.

Ze willen weten waarom de Commissie eerst tegen het voorstel was, maar er later toch mee instemde, aldus een woordvoerster van minister Melanie Schultz (Infrastructuur). De drie landen trekken gezamenlijk op in de kwestie. Ze gaan onder meer juridische analyses uitwisselen. Oostenrijk kondigde woensdag aan sowieso naar het Europese Hof te stappen om het tolplan te stoppen.

Schultz is fel tegenstander van het Duitse plan en zal volgens de woordvoerster al het mogelijke doen om het een halt toe te roepen, inclusief juridische stappen. Nu wordt eerst de reactie van de Commissie afgewacht, daarna kijken de landen verder naar vervolgstappen.


NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Wel frappant dat het binnen Nederland geen enkel probleem is om de burger een poot (of twee) uit te trekken voor het bezit en gebruik van de auto. Maar oh wee als men in het buitenland wat doet. Dan wordt Brussel voor het karretje gespannen.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
Ze willen weten waarom de Commissie eerst tegen het voorstel was, maar er later toch mee instemde,
Het juiste antwoord is dat Merkel de baas is in de EU. Het Europarlement stemt tegen en wordt uiteraard genegeerd omdat het een nepparlement is. De commissie is tegen en krijgt daarna in de achterkamertjes te horen hoe het echt zit en maakt daarom een 180 graden draai.

De nederlander vindt het allemaal prima want heeft in maart weer massaal op het eurofiele pact gestemd. Bukken, ontspannen en ontvangen ligt de Europeaan nou eenmaal goed.

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Het zal ook even afwachten worden of het inzet wordt van de verkiezingen. Natuurlijk staan er vast weer vele Duitse bedrijven klaar om een peperduur en over-the-top systeem te leveren. Vergelijk de maut-controle installaties maar eens met b.v. de tolportalen in Portugal. Evenals de superkleine transponder die in Portugal gebruikt wordt met de single din units elders.

 Pagina 3 van 3 [ 140 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…