» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Postingstijd interval gedetecteerd van 45.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 140 berichten ]
Fopspee(n)
Master
 Bericht 
onzin allemaal.....lekker het wegtransport pesten. Als ze wat aan veiligheid op de weg in Belgie willen doen kunnen ze het beter zoeken in de rijopleiding

keokiracer
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Ik wist dat niet. Nu dus wel

Nouja, ik kan het me nu ik er wat over nadenk ook wel voorstellen aangezien de meeste vrachtwagenchauffeurs er gewoonweg schijt aan hebben.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Ik rij ook geen vrachtwagen. Scheelt ook.

keokiracer
Master
 Bericht 
In welke van de 5 schalen je uitkomt zou te maken hebben met milieu-eigenschappen (die ik nog niet specifiek heb terug kunnen vinden)
Afbeelding

Tweebel
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
In welke van de 5 schalen je uitkomt zou te maken hebben met milieu-eigenschappen (die ik nog niet specifiek heb terug kunnen vinden)

Als je het zo leest, gaan ze uit van de euro-klasse vh voertuig:
http://www.spiegel.de/wirtschaft/sozial ... 23883.html

Hier staat een indeling op euroklasse van voor de recente aanpassing:
https://www.wko.at/Content.Node/Service ... hland.html

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Gaan ze op een cent zitten kloten.. Die is in Duitsland nog steeds in roulatie ook :fp:

keokiracer
Master
 Bericht 
Ik las al dat Nederland en Oostenrijk naar de rechter gaan en dat mogelijk Denemarken en België daar nog bij komen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
vanwege die ene cent? vind ik weer wat overdreven.

wat zit Oostenrijk overigens te mieten? Die hebben zelf ook van die stickertroep.

Ducantoni
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
kastje in ieder motorvoertuig

Liever niet. Als zo'n kastje eenmaal in de auto hangt ben je aan de grillen van de (R)overheid overgeleverd. Als je de manier bekijkt waarop MS nu al Windhoos kan aanpassen zonder dat je dat kan uitschakelen, kan je zelf wel bedenken hoe er dan op afstand in je kastje gekeken wordt. Voor zover we nog kunnen spreken van privacy, mag je dat op dat vlak wel vaarwel zeggen. Misschien zelfs bekeuren op basis van je ritgegevens?

Broadie
Master
 Bericht 
Dave schreef:
wat zit Oostenrijk overigens te mieten? Die hebben zelf ook van die stickertroep.
Ja, maar die betalen de Oostenrijkers zelf ook, en dat zonder gekunstelde compensatie-die-geen-compensatie-mag-heten. Dat is het verschil.

De Oostenrijkse Maut met de vignetten was ooit bedoeld als overgangs-improvisatie totdat men een rekening-rijden-systeem zou hebben gevonden. Dat is er niet meer van gekomen, het vignetten-gedoe beviel zo goed dat het werd behouden.
De Oostenrijkse Maut-inkomsten worden voor een groot deel naar nieuwbouw en onderhoud van de wegen, bruggen en tunnels gepompt, alsook voor het afbetalen van de schulden gebruikt, die door dure tunnelprojecten werden opgehoopt. En natuurlijk voor het onderhoud van het systeem zelf.

Daarom mag Oostenrijk terecht miepen over dat compromis tussen de EU en Dobrindt.

Ogre
Master
 Bericht 
DFT schreef:
Brussel staat Duitse tolheffing toe

BRUSSEL - Duitsland mag tol gaan heffen voor personenauto's op de Autobahn. De Europese Commissie gaat akkoord met een aantal maatregelen die de Duitse regering zal treffen om discriminatie tussen Duitse en buitenlandse weggebruikers uit te sluiten.

Schultz sprak voor het nieuws bekend werd al af met haar Oostenrijkse ambtgenoot Jörg Leichtfried de handen ineen te zullen slaan om het tolplan juridisch te bestrijden. Mogelijk sluiten België en Denemarken zich daarbij aan.

Na jarenlang gesteggel over de tolheffing bereikten de Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt en EU-commissaris Violeta Bulc (Vervoer) donderdag een akkoord. De commissie schorst de juridische procedure die ze tegen Berlijn had ingesteld zodra de wetgeving is aangepast aan de eisen die Brussel stelt voor de invoering van 'Maut'.

Er worden vijf categorieën voertuigen ingevoerd. Voor de schoonste auto's gaat een vignet voor tien dagen gebruik van de Autobahn 2,50 euro kosten. Voor vuilere auto's kan het bedrag oplopen tot 20 euro. De kleinere wegen blijven onbelast. Duitse weggebruikers krijgen als compensatie een korting op de wegenbelasting die hoger uitvalt naarmate een auto milieuvriendelijker is.

De overeenkomst is "billijk en niet-discriminerend", aldus Bulc. "Deze oplossing waarborgt dat de Duitse wegen vlot toegankelijk blijven voor alle EU-burgers. Dit is ook een belangrijke stap op weg naar één tolsysteem voor de hele EU."

Let vooral even op die laatste zin
Citaat:
Dit is ook een belangrijke stap op weg naar één tolsysteem voor de hele EU.

Moet het weer uit de mottenballen halen van de Nederlandse plannen voor kilometerheffing ook in dit licht gezien worden soms ?

zadkine
Master
 Bericht 
Alsof een vignet ooi gaat helpen om wegen vlot toegankelijk te houden.
Want als je toch tol betaalt heb je geen enkele reden meer om een weg te vermijden.
Pas als je moet betalen per keer gebruiken en per km (Franse , Poolse systeem) kan je verwachten dat er mensen de weg gaan vermijden voor kortere ritten omdat de tijdswinst dan niet opweegt tegen de extra kosten. (Mits er een alternatief / onderliggend wegen net bestaat)
Steeds meer erger ik me aan dit soort drogredeneringen van die politici welke duidelijk over geen enkel vermogen tot normaal nadenken lijken te beschikken.

Ogre
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Mits er een alternatief / onderliggend wegen net bestaat

Maar dan gaan mensen er voor kiezen om daar gebruik van te maken en dat is natuurlijk niet de bedoeling want slecht voor de inkomsten :roll:

zadkine
Master
 Bericht 
Ogre schreef:
Maar dan gaan mensen er voor kiezen om daar gebruik van te maken en dat is natuurlijk niet de bedoeling want slecht voor de inkomsten :roll:

Niet zo Nederlands denken.
In Polen zijn er volledig nieuwe snelwegen aangelegd naast de bestaande , zegmaar, N wegen.
Even een ritje van FO naar WW kost totaal 84 zloty (1 zloty is ca 25 eurocent voor het gemak...21 euro dus)
aan tol (prijs afgelopen zomer). Je kunt daar door rijden omdat met een maandinkomen van 2000-4000 zloty je niet dagelijks 2 keer dit soort bedragen gaat aftikken. Ook niet voor een deeltraject. Dus die tolweg is een heerlijke oase van rust tov ook Duitse snelwegen.
En iedereen verwacht daar zowat dat je met een pkw minimaal de vmax rijdt (140). Alleen bij Poznan in de buurt, waar een stukje tolvrij is, is tegenwoordig de vmax 120 (en staan ze regelmatig te laseren)

WimLex
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Citaat:
kastje in ieder motorvoertuig

Liever niet. Als zo'n kastje eenmaal in de auto hangt ben je aan de grillen van de (R)overheid overgeleverd.

wordt een "e-vignet" (controle door ANPR denk ik)
gebruiken ze o.a. al in roemenie

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
http://www.nu.nl/politiek/4359196/nederland-en-oostenrijk-willen-juridische-stappen-duits-tolplan.html
Citaat:
Nederland en Oostenrijk willen juridische stappen tegen Duits tolplan
Nederland en Oostenrijk stappen gezamenlijk naar de Europese rechter vanwege de invoering van het Duitse tolplan.

De Europese Commissie gaat akkoord met het tolplan vanwege een aantal maatregelen die de Duitse regering zal treffen om discriminatie tussen Duitse en buitenlandse weggebruikers uit te sluiten.

Nederland en Oostenrijk nemen hier geen genoegen mee en zullen gezamenlijk naar de Europese rechter stappen, heeft minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) donderdag in Brussel met haar Oostenrijkse ambtgenoot Jörg Leichtfried afgesproken.

België en Denemarken sluiten zich mogelijk aan bij dat initiatief, zei Schultz na afloop van een vergadering van de EU-ministers.
Akkoord

Na jarenlange discussie over de tolheffing bereikten de Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt en EU-commissaris Violeta Bulc (Vervoer) donderdag een akkoord. De commissie schorst de juridische procedure die ze tegen Berlijn had ingesteld zodra de wetgeving is aangepast aan de eisen die Brussel stelt voor de invoering van 'Maut'.

Er worden vijf categorieën voertuigen ingevoerd. Voor de schoonste auto’s gaat een vignet voor tien dagen gebruik van de Autobahn 2,50 euro kosten. Voor vuilere auto's kan het bedrag oplopen tot 20 euro. De kleinere wegen blijven onbelast. Duitse weggebruikers krijgen als compensatie een korting op de wegenbelasting die hoger uitvalt naarmate een auto milieuvriendelijker is.

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Duitse minister moe van buitenlands 'gezeur' over tolplannen
Vandaag, 10:23

De Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt heeft geen enkel begrip voor de houding van zijn Nederlandse collega Melanie Schultz, die een rechtszaak wil aanspannen als Duitsland tol gaat heffen op de autobahn. In de krant Bild wijst Dobrindt erop dat Nederlanders veelvuldig gebruikmaken van de Duitse snelwegen. "Ik vind het niet meer dan rechtvaardig dat ze een redelijke bijdrage betalen", zegt hij.

Ook voor de regering van Oostenrijk heeft Dobrindt geen goed woord over. Die wil samen met Schultz naar de Europese rechter stappen als de tol er komt. "Duitsers betalen in Oostenrijk al jaren tolheffingen. Ik heb daarom weinig begrip voor het Oostenrijkse gezeur", aldus de minister.

Dobrindt is lid van de CSU, de Beierse zusterpartij van de CDU van bondskanselier Merkel. De tolplannen komen grotendeels uit Dobrindts koker. Hij heeft altijd geargumenteerd dat Duitsers, en inwoners van Beieren in het bijzonder, in de meeste buurlanden tol moeten betalen en dat het daarom eerlijk zou zijn als buitenlanders dat in Duitsland ook moeten.

Vorige week gaf de Europese Commissie groen licht voor de 'Maut' op de Autobahn. Wel worden tijdelijke tolvignetten goedkoper dan aanvankelijk de bedoeling was.

Tweebel
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
In de krant Bild wijst Dobrindt erop dat Nederlanders veelvuldig gebruikmaken van de Duitse snelwegen. "Ik vind het niet meer dan rechtvaardig dat ze een redelijke bijdrage betalen", zegt hij.

Meneer is in de zomer nog nooit in Zeeland geweest, of op een Duitse vrije dag op de A12?
Pot, ketel, zwart.

WimLex
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Meneer is in de zomer nog nooit in Zeeland geweest, of op een Duitse vrije dag op de A12?

Het hele jaar door zitten ze op ameland, dat is in de ogen van veel duitsers namelijk duits bezit :fp:

zadkine
Master
 Bericht 
Ik neem aan dat deze duitse minister het ook zal toejuichen als wij in Nederland vignetten gaan invoeren voor gebruik snelweg (en de wegenbelasting uiteraard voor ingezetenen verlagen).
En vooral ook vrachtwagen tol gaan heffen zodat er minder trucks over Nederland naar het zuiden gaan rijden maar ipv de iets kortere route ovder de A31 gaan nemen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wij moeten het vooral van handel hebben en onze mega haven. We hebben niets anders, we zijn geen vooraanstaand industrieel land behalve wat bloemetjes en plantjes produceren we weinig.

Kortom hier gaat niets gebeuren, hey ma hullie dan wij ook tactiek gaat niet op.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Ach...we zouden bijvoorbeeld eens kunnen beginnen om tol te gaan heffen voor het gebruik van de Westerschelde.....die Belgen schijnen ook ineens "tol" ontdekt te hebben, dus waarom wij niet. Belgie is ook geen vooraanstaand industrieel land. Ze bukken zelfs voor Belgie...het zijn gewoon een stel laffe schijtlijsters

keokiracer
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Ach...we zouden bijvoorbeeld eens kunnen beginnen om tol te gaan heffen voor het gebruik van de Westerschelde

... Dat doen we al.

edit: ohnee, toch niet. Mijn fout. :fp:

Tweebel
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
En vooral ook vrachtwagen tol gaan heffen zodat er minder trucks over Nederland naar het zuiden gaan rijden maar ipv de iets kortere route ovder de A31 gaan nemen.

https://www.wegenwiki.nl/Eurovignet

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
er zijn nauwelijks meer alternatieven voor vrachtwagens nu Belgie het ook uitgevonden heeft. Verder heeft Duitsland al aangegeven dat ze de vrijstelling van de Maut voor vrachtwagens vanaf 2018 7,5T naar 3,5T willen brengen. Als je dan een keer met je aanhanger een auto wil ophalen kan je ook dokken. Officieel eigenlijk al als je met een busje rijdt die is ingericht voor vervoer van vracht en een trekhaak heeft waardoor het MTT boven de 3,5T komt.....

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
de Telegraaf schreef:
Duitse tol levert mogelijk miljoenen extra op

De Duitse tol voor personenauto's op de Autobahn gaat Berlijn mogelijk miljoenen extra opleveren. Dat blijkt uit een wetsontwerp van het Duitse ministerie van Verkeer, dat nog door de regering moet worden behandeld.

Het ministerie wil zes vignetten gaan invoeren. Voor de schoonste auto’s zou een vignet voor tien dagen 2,50 euro moeten gaan kosten. Het duurste vignet zou moeten uitkomen op 25 euro. Het ministerie van Verkeer verwacht dat het aangepaste tolplan voor personenauto's jaarlijks 36 miljoen euro extra oplevert.

In het eerdere voorstel werd uitgegaan van een vignet voor drie verschillende categorieën. Daarbij zou het goedkoopste tarief 5 euro zijn. Voor personenauto's die meer vervuilen, zou het bedrag oplopen tot maximaal 15 euro.

Kleine wegen onbelast
De kleinere wegen blijven onbelast. Duitse weggebruikers krijgen als compensatie een korting op de wegenbelasting die hoger uitvalt naarmate een auto milieuvriendelijker is. Eerder liet minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) weten dat ze naar de rechter stapt als het Duitse tolplan doorgaat.

Bij het laatste tankstation in Nederland eerst de auto wassen en poetsen. :woop:

RRL
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Het ministerie wil zes vignetten gaan invoeren. Voor de schoonste auto’s zou een vignet voor tien dagen 2,50 euro moeten gaan kosten. Het duurste vignet zou moeten uitkomen op 25 euro.

En wat is de geldigheidsduur van het vignet van €25?

Vignet voor de snelwegen en dan nog eentje voor de Umweltzones. Komen ze ook met gecombineerde versies? Anders zijn het alleen voor Duitsland al 2 stickers op de ruit.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Bij het laatste tankstation in Nederland eerst de auto wassen en poetsen.
:lol: je gaat voor de 2,50?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Maar wel wegrijden zonder te betalen :[

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
bruintje beer schreef:
post4299997.html#p4299997 schreef: Bij het laatste tankstation in Nederland eerst de auto wassen en poetsen. :lol: je gaat voor de 2,50?

:kniktja: :kniktja: :lol: :lol:

Kami
Master
 Bericht 
Wat zeuren we toch over een paar tientjes aan kosten, mopperen we op onze oosterburen, maar ondertussen rijdt wel het halve land met hun materiaal rond.
En als je de kosten per km gaat bekijken zal je voor de kilometers in DE een stuk goedkoper zijn dan dat je nu in NL betaald.
En ergens heeft Alexander Dobrindt ook gelijk, als je ergens gebruik van maakt mag je er ook voor betalen.
Mijn punt tegen deze heffing is dat DE er eerst vanuit ging dat er wel via brandstof wat belasting werd betaald.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Paar tientjes? Zorgpremie was ook een paar tientjes als je begrijpt waar ik naartoe wil.

Bovendien is 130 Euro per jaar inderdaad een paar tientjes ja. Achtentwintigeneenhalf om precies te zien. Het is gewoon een verkapte wegenbelasting, Duitsland doet het, Polen, Oostenrijk, Slovenië .. Leuk dat Europa, rij ik ergens langs, nieuwe weg blabla.. Mede mogelijk gemaakt door Europese financiering. Top! Drievierdubbel betalen voor dezelfde weg.

Nou dat. Uit de EU of opzouten met al die vignet troep. Een van de twee. Dus zeg het maar, wat wordt het?

Voorts liggen de meeste wegen er altijd al, vrachtwagens betalen al tol (ik dus, of denk je dat die transportbedrijven uit eigen zak betalen) en die rijden de wegen stuk, niet ik met mn boodschappenautootje. Wordt het wegennet uitgebreid, gaan de wegwerkers harder werken? Nee natuurlijk. Het is gewoon oplichting, vandaar de drukte erover.

Maar als het leidt tot minder Nederlandse platen op de Duitse weg ben ik wel weer voor.. Dat dan wel. Verdriedubbel die tarieftabel eigenlijk maar meteen.

zadkine
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Maar als het leidt tot minder Nederlandse platen op de Duitse weg ben ik wel weer voor.. Dat dan wel. Verdriedubbel die tarieftabel eigenlijk maar meteen.

Maar dan ook gelijk voor Nederland invoeren op deze manier....Vignet voor gebruik maken van de snelweg in meerdere categorien.
Per "vervuilingsklasse" 2 vignetten....1 voor de spits (06:30-09:30 en 15:30-18:00 uur) , en een flink goedkopere voor de daluren.
Nederlandse kentekens geen sticker nodig want vooraf op kenteken te betalen via internet, op basis van strippenkaart of bv op de manier van parkmobile voor die dag je dagbedrag aftikt.
Buitenlanders wel stickers.
En uiteraard de vaste wegenbelasting omlaag.

Zal vooral de avondspits ten goede komen want 's avonds veel meer vrije tijds verkeer op de weg dan 's ochtends.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dave schreef:
die rijden de wegen stuk, niet ik met mn boodschappenautootje.

Hm, niet compleet mee eens. De impact van jouw auto is minder, maar om een of andere reden moeten ook de vrachtwagenvrije tunnels in Brussel en Antwerpen onderhouden worden. O:)

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Het zou allemaal niet zo erg zijn als de opbrengst van deze onzin niet in het 100voud door de goot gespoeld wordt aan die Noord-Afrikaanse gelukzoekers. Duitsland is nog 10 x erger de weg kwijt dan Nederland. Compensatie voor Duitsers zelf slaat ook nergens op gezien de motorrijtuigenbelasting daar voor de gemiddelde auto maar 120,--/per jaar is. Er valt dus niet zo veel te compenseren. Dat kleine wegen onbelast blijven is ook lulkoek......ze zullen net als bij de vrachtwagens altijd wel ergens een heel klein stukje of knooppunt tol plichtig maken waardoor je alsnog een vignet kan kopen.
Echter deze tol voor personenauto's valt totaal in het niet vergeleken met die voor vrachtauto's...een ritje Venlo-Basel (euro 4) met 5 assen kost al snel ver over de 100,--. En daar rijden er heel wat van rond daar...je zou toch verwachten dat dat hun geldhonger aardig stilt.

Ok...het land ligt centraal in de EU, gevolg is dat een heel groot gedeelte van de weggebruikers niet uit het land zelf komen, maar ja....dat is de keerzijde van de EU medaille waar vooral Dld. zo mee heult. Ook voor Dld. geldt: Wel de lusten van de EU willen hebben maar de lasten op een ander willen afschuiven.

Dave schreef:

Misschien dat het merendeel van die oostblok-zooi dan ook meteen thuisblijft

keokiracer
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Echter deze tol voor personenauto's valt totaal in het niet vergeleken met die voor vrachtauto's...een ritje Venlo-Basel (euro 4) met 5 assen kost al snel ver over de 100,--. En daar rijden er heel wat van rond daar...je zou toch verwachten dat dat hun geldhonger aardig stilt.

Nee, want als er 200 miljoen extra binnenkomt via de Maut dan gaat er 200 miljoen minder vanuit de algemene middelen naar de weginfra.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Roverheden zijn in het algemeen rupsje nooitgenoeg. Als burger zo met geld zouden omgaan, dan zouden ze aan alle kanten onverantwoordelijk en onfatsoenlijk worden genoemd. Het lijkt erop dat landen tegenwoordig nog bestaan ondanks de roverheid in plaats van met steun van. Dat zag je ook in Belgie toen daar de vorming van een regering maar niet wilde lukken door dat stelletje kleuters (excuse moi enfants d'âge préscolaire; Entschuldigung
Vorschüler) ruzie aan het maken was. Het land liep gewoon door, want de burgers moeten uiteindelijk hun eigen broek ophouden.

zandbak
Master
 Bericht 
Gelderlander schreef:
Ritje over Duitse wegen nog duurder

Nederlanders gaan nog meer tol betalen in Duitsland dan verwacht. Het duurste tiendagenvignet gaat geen 20 maar 35 euro kosten, het tweemaandsvignet gaat van 40 naar maximaal 50 euro. De Duitse verkeersminister Alexander Dobrindt hoopt zo jaarlijks 36 miljoen extra op te halen.
Volgens de Süddeutsche Zeitung staan de opgetrokken bedragen in een nieuw wetsvoorstel dat volgende week uitkomt en dat de minister nog vóór de verkiezingen dit najaar door de Bondsdag wil jassen.

CDA-Europarlementariër Wim van de Camp is woedend: ,,Als ze Europa om zeep willen helpen, dan moeten ze dit vooral doorzetten", briest hij. ,,Dobrindt is bezig over de rug van de Nederlanders zijn politieke gelijk te halen." Maar in het plenaire debat over de tol, gepland voor volgende maand, 'gaan we zijn sommetjes fileren'.

Dobrindt ligt in Duitsland onder vuur omdat critici beweren dat zijn tolplannen op geen stukken na de 500 miljoen euro per jaar opbrengen die hij ervan verwacht. Dat komt door de groei van het aantal auto's dat minder vervuilt en daardoor minder dure vignetten nodig heeft. Ook zouden de financiële risico's groter zijn dan hij doet voorkomen.
Duurdere vignetten

Dobrindt weerspreekt dat. Hij verwacht met zijn duurdere vignetten een jaaropbrengst van 834 miljoen. Daar gaan 210 miljoen af aan kosten en nog eens 100 miljoen aan compensatie voor weggebruikers met een Duitse kentekenplaat. De netto-opbrengst is dan zelfs 520 in plaats van 500 miljoen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Juist, 300 miljoen kosten maken om in het ondenkbare geval maximaal 500 over te houden. Dat is echt in het belang van de burger denken, ja.
Het wordt tijd om heel Berlijn plat te leggen met buitenlandse voertuigen en de Duitsers sluiten zich wel aan. Die zien ook wel dat het een makkelijk middel is om ze nog verder uit te kleden.

Ogre
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Als ze Europa om zeep willen helpen, dan moeten ze dit vooral doorzetten

Mmmm, dus toch wel nog een positieve kant aan dit plan.... O:)
(en kap nou eens met de EU telkens 'Europa' te noemen :boos: )

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
Nederlanders gaan nog meer tol betalen in Duitsland dan verwacht. Het duurste tiendagenvignet gaat geen 20 maar 35 euro kosten, het tweemaandsvignet gaat van 40 naar maximaal 50 euro.

Zo ze zijn wel snel heh die Duitsers.. Bijna verdubbeling. Toch nog schappelijk.

Maar hoezo 36 miljoen extra? Dit is toch allemaal peanuts in vergelijking met ons fantastische verkeersboetesysteem? Lachen we om.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
Ik vind het wel mooi hoe al die politici hun ware aard verraden als het om een eensgezind Europa gaat. De Nederlandse kruideniersmentaliteit is inmiddels ook overgewaaid naar links-Duitsland.

keokiracer schreef:
Nee, want als er 200 miljoen extra binnenkomt via de Maut dan gaat er 200 miljoen minder vanuit de algemene middelen naar de weginfra.

200 miljoen is toch een druppel op de gloeiende plaat in de begroting van Duitsland. Gaat helemaal nergens over. Als je het 200 miljoen waard vindt om buitenlanders een drempel te doen opgooien om in je land te laten doorreizen en/of inkopen of zaken te doen dan ben je de term "debiel" niet eens waard. Het gaat niet eens om die paar centen maar meer om de mentaliteit. Kennelijk houden ze in Duitsland meer van Noord-Afrikaanse gelukszoekers dan Europeanen uit de landen om hun heen.

Vanaf aankomende zomer dan maar een kuilen-maut op het strand, een wiet-maut op elke joint die ze komen halen....die kutspoorlijn door de Betuwe maar sluiten en alle rivieren op slot. Laat ze maar lekker vollopende wegen etc. krijgen doordat ze alles via Hamburg etc. kunnen laten komen. Op een normale werkdag is het al niet te doen om van de Roerpot naar Bremen te rijden...soort van A4 bij Leiden, maar dan over honderden km's en het spoor is in Dld. inmiddels al net zo'n drama als in NL

keokiracer
Master
 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
200 miljoen is toch een druppel op de gloeiende plaat in de begroting van Duitsland. Gaat helemaal nergens over. Als je het 200 miljoen waard vindt om buitenlanders een drempel te doen opgooien om in je land te laten doorreizen en/of inkopen of zaken te doen dan ben je de term "debiel" niet eens waard.
Het ging om alleen een verhoging van de vrachtwagentol (LKW-Maut). Niet om personenvervoer en ook niet de volledige jaarlijkse opbrengst van de vrachtwagentol, die is een stukkie hoger:
Citaat:
In 2014 bedroegen de inkomsten € 4,46 miljard. Na aftrek van de systeemkosten bedroegen de netto inkomsten € 3,13 miljard.

https://www.wegenwiki.nl/Toll-Collect

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Het ging om alleen een verhoging van de vrachtwagentol (LKW-Maut). Niet om personenvervoer en ook niet de volledige jaarlijkse opbrengst van de vrachtwagentol, die is een stukkie hoger:

Ja...sorry, ik doelde op de verwachte 500 miljoen van het citaat van Zandbak

zandbak
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Maar hoezo 36 miljoen extra? Dit is toch allemaal peanuts in vergelijking met ons fantastische verkeersboetesysteem? Lachen we om.

Misschien moeten die moffen de boetes eens flink gaan verhogen O:) O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja best, doet me toch niets. :lol: :x

NoCashCow
Master
 Bericht 

Citaat:
In 2014 bedroegen de inkomsten € 4,46 miljard. Na aftrek van de systeemkosten bedroegen de netto inkomsten € 3,13 miljard.

Een kwart van de omzet weggooien aan kosten... Dat kan alleen bij een roverheid en pensioenfondsen...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
VID schreef:
Duitse regering: Tol betalen op snelweg

De regering van Duitsland is akkoord gegaan met de vernieuwde tolwet. Vanaf 2019 moeten automobilisten tol betalen op de snelwegen in Duitsland.

Gevolgen voor Nederland
Voor wie in het grensgebied woont is dit nadelig. Want wie even in Duitsland goedkoper wil tanken, is vervolgens geld kwijt voor het gebruik van het Duitse deel van de snelweg.

De Nederlandse regering heeft nog niet gereageerd op het nieuwe besluit van Duitsland. In Limburg gaan al geluiden op dat de tol nadelige gevolgen zal hebben voor de economie.

De Verkeersminister van Oostenrijk heeft zich al wel negatief uitgelaten over de tol.

Bedragen
De hoogte van de tol ligt tussen de 2,50 en 25 euro. De Duitse regering kan door de heffing naar verwachting jaarlijks 524 miljoen euro op de rekening bijschrijven.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Dan moeten wij in Nederland ook maar tol gaan heffen. Met Nederlandse tarieven & compensatie voor de Nederlanders in de wegenbelasting.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Zou niet gek zijn, zeker niet voor al het vrachtverkeer dat nu omrijdt. Gelul dat het de positie van Rotterdam bedreigt is onzin, want de meeste kilometers zijn toch in D (en deels in B).

Pagina 2 van 3 [ 140 berichten ]