» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid Reclamevrij? Log aub in, kost niets   



 Pagina 1 van 1  [ 39 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
In de binnenstad van Utrecht mogen vanaf 2025 helemaal geen bestelbussen en vrachtwagens op diesel meer komen. Ook busjes op benzine zijn niet meer welkom. Dat maakte de gemeente vandaag bekend.

Utrecht gaat zijn voetgangersgebied in het centrum van de stad begin volgend jaar fors uitbreiden. Binnen die zone zijn vanaf 2025 alleen nog vrachtwagens en bestelbussen welkom die geen enkele uitstoot hebben, zogenoemde zero-emission-voertuigen. Winkels en bedrijven moeten dan bevoorraad worden met voertuigen op elektriciteit, waterstof of spierkracht.

RAAMOVEREENKOMST
Aanstaande maandag tekent wethouder Lot van Hooijdonk (GroenLinks) een raamovereenkomst met de brancheorganisaties uit het beroepsgoederenvervoer en de distributie. In die overeenkomst staat ook dat schone vrachtwagens vanaf volgend jaar ruimere tijden krijgen om winkels en bedrijven te bevoorraden.

Het centrum kent zogenoemde venstertijden, zodat er geen vrachtwagens door het voetgangersgebied rijden als daar veel winkelend publiek is. Die venstertijden worden dus beperkt voor minder schone auto's en uitgebreid voor elektrische voertuigen. Tegelijkertijd wordt de toegangscontrole verscherpt en aangepast.

WATERSTOF
Voor de toekomst van de stadsdistributie is elektrisch vervoer erg geschikt. Maar voor vrachtwagens die lange afstanden rijden is elektriciteit vooralsnog geen optie; de vrachtwagen zou te veel accu's mee moeten nemen. Voor de lange afstand is een motor op waterstof een oplossing. Alleen ontbreekt daarvoor de infrastructuur. De Utrechtse D66 en VVD pleiten daarom in hun verkiezingsprogramma's voor de aanleg van een tankstation in de stad voor auto's op waterstof.

Utrecht kent al sinds 2007 een milieuzone voor vrachtwagens in de Utrechtse binnenstad, alleen trucks die voldoen aan strenge milieunormen mogen de stad nog in. Die milieuzone werd drie jaar geleden uitgebreid met oude personenauto's en busjes op diesel.

TAXI'S
Of de zero-emmission in 2025 ook gaat gelden voor taxi's is niet bekend. Taxi's mogen onder voorwaarden ook door het Utrechtse voetgangersgebied rijden.


Natuurlijk weer GroenLinks. :dood: :boos:

Hele steden worden op deze manier kapot gemaakt. Leveranciers kunnen straks hun goederen niet meer afleveren.

CasB
Master
 Bericht 
Dat worden een hoop lege schappen voor de winkeliers dan...

keokiracer
Master
 Bericht 
Neuh hoor, als er vraag is naar goederen dan zal aan die vraag voldaan worden. Wat in de schappen ligt zal wel een stuk duurder worden vermoed ik...

R
Master
 Bericht 
Want als nodig komen distributiecentra aan de rand en wordt het van daar verder gebracht. Werkt inderdaad kostenverhogend.

Spook
Master
 Bericht 
Ik hoop stiekem dat zo'n groenlinkser een keer van de trap lazert, en dat de ambulance dan niet kan komen. Want geen busjes op benzine, en al zeker niet op diesel.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
In die overeenkomst staat ook dat schone vrachtwagens vanaf volgend jaar ruimere tijden krijgen om winkels en bedrijven te bevoorraden.
Om de brancheorganisatie in te palmen. Waarna vervolgens te tijden weer ingeperkt gaan worden.

Bussloo
Master
 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
Het centrum kent zogenoemde venstertijden, zodat er geen vrachtwagens door het voetgangersgebied rijden als daar veel winkelend publiek is. Die venstertijden worden dus beperkt voor minder schone auto's en uitgebreid voor elektrische voertuigen.

Naar verkeersveiligheid wordt niet gekeken? Of gaan die elektrische wagens voorzien worden van een ouderwetse klepper?
Afbeelding

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ik hoop stiekem dat zo'n groenlinkser een keer van de trap lazert, en dat de ambulance dan niet kan komen.


Die ambulance staat toch muurvast op zo'n mooie Utrechtse stadsboulevard, zoals de 't Goylaan zijn er in 2025 nog veel meer wegen. Of die ambu dan elektrisch is of niet maakt dan ook niet meer uit ;)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Zouden de projectontwikkelaars al mooie plannen aan het maken zijn voor een centrum zonder winkels?

Alexander_B
Master
 Bericht 
waterstof? pleur op, doe dan lekker op aardgas (want waterstof wordt momenteel gemaakt uit aardgas, met bijbehorende verspilling, en is vervolgens ook nog eens niet fatsoenlijk op te slaan itt aardgas.)

snovvdog
Master
 Bericht 
Wij bezorgen overal in Nederland*
*Behalve in gebieden waar milieumaffia opereert, bezorging alsnog mogelijk met extra toeslag van 200 euro voor koerierdienst!

Of werkgebied:
Werkgebied heel de provincie Utrecht*.
* m.u.v. Utrecht centrum

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Regels van postNL zijn dat dat de brievenbus maximaal 10 meter van de straat is. Dus niet midden in een park, wat ze van de binnenstad willen maken. Iedereen dus een brievenbusje monteren langs de ring en dagelijks op en neer fietsen om de post te halen.

BLikent
Master
 Bericht 
Bussloo schreef:
Naar verkeersveiligheid wordt niet gekeken? Of gaan die elektrische wagens voorzien worden van een ouderwetse klepper?

Ze gaan met zijn allen achteruitrijden (met piepjes)

Hoe kunnen ze nu al beweren dat waterstof in 2025 een volwaardig alternatief is? Er is nog niet eens een werkend landelijk distributiesysteem, laat staan voertuigenbouwers. Ook brandweer moet getraind worden net zoals dat voor de Tesla gebeurde. Moet nog een hoop water naar de zee stromen in de komende 7 jaar.

basjuh1981
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
Hoe kunnen ze nu al beweren dat waterstof in 2025 een volwaardig alternatief is?

We hebben het over GL. Die leven in hun eigen eco-bubble.

Zijn er binnenkort weer verkiezingen ofzo?

keokiracer
Master
 Bericht 
Gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Dat andere topic over GL in Amsterdam gaat over de verkiezingsplannen daar.

Bussloo
Master
 Bericht 
Karbargenbok schreef:
Die ambulance staat toch muurvast op zo'n mooie Utrechtse stadsboulevard, zoals de 't Goylaan zijn er in 2025 nog veel meer wegen. Of die ambu dan elektrisch is of niet maakt dan ook niet meer uit

Of het wordt een vliegende ziekenauto.

basjuh1981
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Dat andere topic over GL in Amsterdam gaat over de verkiezingsplannen daar.

Dit topic in feite dus ook, maar dan voor Utrecht. In feite kunnen ze wel in een algemeen GL-topic.

udo
Master
 Bericht 
 
Waterstof is geen oplossing, waterstof is een probleem. (en ik heb het niet over het gebrek aan infastructuur)
Efficient waterstof produceren is nog steeds lastig.
Opslag is lastig.
Men roept dus maar wat en doet politiek correct zonder realiteit te voelen of te zien.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Voor de toekomst van de stadsdistributie is elektrisch vervoer erg geschikt. Maar voor vrachtwagens die lange afstanden rijden is elektriciteit vooralsnog geen optie; de vrachtwagen zou te veel accu's mee moeten nemen.

Laat de wethouder voor de aardigheid eens haar ogen de kost geven uit welke plaatsen de vervoerders zoal komen om Utrecht van een natje en droogje te voorzien.

WNS2.0D schreef:
Zouden de projectontwikkelaars al mooie plannen aan het maken zijn voor een centrum zonder winkels?

Dat komt wel aardig dichtbij met dat onzalige plan. Na alle internetwinkels die al de nodige leegstand veroorzaakt hebben, is dit er eentje die de zaak snel verergert en winkeliers doet overwegen maar ergens in een andere wijk hun heil te zoeken.

R
Master
 Bericht 
De Utrechtse binnenstad draait volgens mij nu nog bovengemiddeld goed, voor Nederlandse maatstaven.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Dat komt wel aardig dichtbij met dat onzalige plan. Na alle internetwinkels die al de nodige leegstand veroorzaakt hebben, is dit er eentje die de zaak snel verergert en winkeliers doet overwegen maar ergens in een andere wijk hun heil te zoeken.

Of projectontwikkelaars zoeken kansen voor een mega-mall aan de rand van de stad. Dat werkt het beste als er verder geen keuze meer is kwa winkelen.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Ik snap wel dat er mensen zijn die aan het milieu willen denken ....... maar denk je dan niet meer praktisch? En wat doe je de leveranciers aan? Die jaag je weer op torenhoge kosten door over te schakelen op een andere brandstof. Kanonnen zeg.

Walker
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
maar denk je dan niet meer praktisch?


Nee. Want ze zijn dusdanig geïndoctrineerd dat ze niet anders kunnen. Terwijl ze de belangrijkste oorzaak van alle ellende ontkennen: Overbevolking.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Nee. Want ze zijn dusdanig geïndoctrineerd dat ze niet anders kunnen.

Er is weinig verschil met Noord-Korea.

Signum
Master
 Bericht 
Gelukkig is het Utrecht wat het voortouw neemt in deze idioterie. Kunnen ze mooi bewijzen dat het niet werkt.

Kenji
Master
 Bericht 
udo schreef:
Men roept dus maar wat en doet politiek correct zonder realiteit te voelen of te zien.

Maar wel al allerlei maatregelen invoeren, ver vooruitlopend op deze "realiteit". :loco:


GroenLinks: sterf!! :nothanks:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
zolang genocide afgekeurd blijft worden komen we ook nergens.

Marten320TD
Master
 Bericht 
 
udo schreef:
Waterstof is geen oplossing, waterstof is een probleem


Daarbij is waterdamp OOK een broeikasgas. Maar goed, GL c.s zijn sowieso tegenstander van individuele mobiliteit. Als goede communisten geldt: het volk dient ALLES collectief te doen, de elite* leeft in een andere wereld.

* "Het hoogste aantal academici qua leden, stemmers en partijbevolking!" Stellen zij trots. :dood:
Waarschijnlijk dus degenen met baantjes als "consultant", "manager", "beleidsmedewerker" of andere activiteiten (liefst in de - via belastingen door de gewone man betaalde- non-profit sectoren), waarbij men niet geconfronteerd wordt met de (negatieve) gevolgen van de eigen acties.
Voldoende inkomsten om prijsverhogingen op te vangen, zonnecellen en elektrohokken te kopen. Waar men zich rustig terug kan trekken in een witte buurt zonder "verwarde" mensen, rondhangende werkelozen, "culturele verrijking" (pssssst, meisje, meisje!! Hoeerrrr! pinguïns, 8 door de straat op te voeden kinders) hangjongeren, drugsdealers etc etc. De mensen die wél in dergelijke probleemwijken wonen en zich daar - weinig eloquent- tegen roeren zijn tokkies waar men op neerkijkt.

Jalavoy
Pro
 Bericht 
Hier wordt door GL weer wat geroepen, waarbij niet nagedacht wordt over de gevolgen van die maatregelen.

Als GL aan de macht komt en ze krijgen hun zin, hebben ze wel een flink tekort op de begroting als iedereen elektrisch gaat rijden. Dan missen ze alle accijnzen van de brandstoffen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Er is wel een verschil tussen GL en de lokale afdelingen. GL landelijk is vaak veel gematigder en realistischer dan de lokale activistische afdelingen. GL landelijk is eigenlijk helemaal zo slecht nog niet, het trekt alleen een bepaald soort publiek.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
GL landelijk is eigenlijk helemaal zo slecht nog niet
:loco:

BLikent
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
GL landelijk is eigenlijk helemaal zo slecht nog niet

Het is een wolf in schaapskleren.

Op het moment dat ze ergens de meerderheid hebben; eventueel in een coalitie, komt de ware aard naar boven.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
BLikent schreef:
Op het moment dat ze ergens de meerderheid hebben; eventueel in een coalitie, komt de ware aard naar boven.

Zoals het eisen dat er nog 10 duizenden migranten binnengelaten zouden worden. Gelukkig zijn de onderhandelingen daarop geklapt.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Hoe verging het de CargoHopper ook al weer?

Citaat:
CargoHopper zegt dat het mislukken van het project in Utrecht te wijten is aan een gebrek aan klanten en de te hoge kosten.


http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1545368 ... sloos.html

Pita
Master
 Bericht 
 
Ach ja, dat had ik de gemeente vooraf ook wel kunnen vertellen.

Ogre
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Wat in de schappen ligt zal wel een stuk duurder worden vermoed ik...

Helaas zullen de 'grote jongens' de prijzen waarschijnlijk niet specifiek in Utrecht verhogen maar die kosten gezellig omslaan over heel Nederland. Ga er maar van uit dat je ook buiten Utrecht de rekening van deze ongein gepresenteerd gaat krijgen :boos:

Pita
Master
 Bericht 
 
De meeste leveranciers voor de winkels in elke binnenstad leveren gewoon Franco Huis, die zijn zeker niet bereid hun spullen apart door een derde af te laten leveren.
Bovendien is het wagentje gewoon veel te klein. 4 dozen met kleding en hij zit vol.

Walker
Master
 Bericht 
Pita schreef:
De meeste leveranciers voor de winkels in elke binnenstad leveren gewoon Franco Huis, die zijn zeker niet bereid hun spullen apart door een derde af te laten leveren.


Ze zullen wel moeten, of zelf een elektrisch aangedreven vrachtwagen moeten sturen.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Ogre schreef:
Helaas zullen de 'grote jongens' de prijzen waarschijnlijk niet specifiek in Utrecht verhogen maar die kosten gezellig omslaan over heel Nederland.

Of ze vertrekken gewoon uit de Utrechtse binnenstad en gaan lobbyen voor een groot winkelcentrum met gratis parkeren buiten de stad. Ik kom zelf alleen nog in een binnenstad als ik perse moet. Boodschappen doe ik buiten de stad.

 Pagina 1 van 1 [ 39 berichten ] 


Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…         
privacy policy