» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 29 van 32  [ 1585 berichten ]
18vti
Master
 Bericht 
Volgens mij heeft ze het bij het rechte eind hoor gezien de niet heel twijfelachtige feiten die ze noemt (f)

Dat dat niet strookt met wat ik wil voor NL is wat anders.
Prima meer immigratie maar dan wel op plek X en Y daar waar de kiezers zitten die dit graag zo wilden zien.
:dag:

Die immigranten hebben alle faciliteiten nodig, dus zet ze maar in de mooie grote steden tussen de linkse hippies die GL en D66 stemmen

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Prima meer immigratie maar dan wel op plek X en Y daar waar de kiezers zitten die dit graag zo wilden zien.

+1
Hier was PVV de grootste dus hier niks heen en alles verplaatsen naar die linkse stemmers 8)

hneel
Master
 Bericht 
Quote van een ingezonden brief uit de Volkskrant:

Citaat:
Klavertje, klavertje, wat doe je nou? De ijskappen smelten en Nederland is het eerste land dat onder water komt te staan, als we niet nu ingrijpen. ... Waarom laat je dan in hemelsnaam de formatie struikelen over migratie? Stel je prioriteiten eens goed, man! Als je dan al een rode lijn moet trekken, doe dat dan bij het klimaatakkoord, kolencentrales of rekeningrijden. Want als hier de boel straks onder water staat, kunnen die Afrikaanse vluchtelingen fluiten naar hun opvang en mogen we hopen dat Duitsland het vluchtelingenverdrag niet buiten werking heeft gesteld. Klimaatvluchtelingen, vielen die sowieso al niet buiten de kaders van het verdrag? ...

Dat er nog mensen zijn die denken dat het invoeren van rekeningrijden het klimaat gaan redden. :fp:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
18vti schreef:
dus zet ze maar in de mooie grote steden tussen de linkse hippies

Dump inderdaad maar in Nijmegen, groot hek eromheen en toegangscontrole

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Dave schreef:
Dump inderdaad maar in Nijmegen, groot hek eromheen en toegangscontrole

Ha nee zeg, ik wil wel naar de vierdaagsefeesten toe kunnen.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
A4 schreef:
Heb wel eens een polletje voorbij zien komen waaruit bleek dat er hier zelfs PvdAers, SPers en D666ers zitten

Ik beken dat ik ooit op D66 gestemd heb, maar dat doe ik al een flinke tijd niet meer. Pechtold heeft vrijwel alles wat ik in die partij waardeerde (oog voor de privacy van burgers, referendum, gekozen burgemeester) overboord gegooid en de zaken die ik er maar bij nam (tenslotte is er geen enkele partij waar ik het 100% mee eens ben), de klimaatalarmisten en dat wat de Amerikanen social justice warriors noemen versterkt. Daarbij voert hij een economisch beleid dat de VVD rechts inhaald, terwijl ik bepaald geen fan ben van privatiseringen (ervaringen uit het verleden...). Dus geen D66 meer voor mij. Stem nu landelijk Piratenpartij en lokaal LVR, voorkeursstem op de laatste kandidaat.
Citaat:
Stroom via palen kan toch ook met accijns belast worden?

Stroom via zonnepanelen niet, dus als dat goedkoper wordt worden mensen heel gauw groen: de beste motivatie is nog altijd via de portomonaie.

djee
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
terwijl ik bepaald geen fan ben van privatiseringen (ervaringen uit het verleden...)

Dat is omdat er in Nederland niet echt geprivatiseerd wordt.

Kwibus
Master
 Bericht 
Mooie reactie ergens in een Facebookdicussie van GL: "En nu 4 jaar lang op de bank je rug recht houden en niks kunnen bereiken... Chapeau"

Zou me niet verbazen als Jesse in deze tweede ronde zijn krediet een beetje heeft verspeeld. Een groot deel van de GL-stemmers is hier vast niet blij mee.

snovvdog
Master
 Bericht 
Yep heel mooi, laat ze bij herverkiezingen ergens anders op stemmen.

Alles is beter dan communisten, radicalen en eco terroristen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Je vergeet de gelovigen nog.

A4
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Je vergeet de gelovigen nog.

Nee hoor...
snovvdog schreef:
radicalen

8)

Pita
Master
 Bericht 

Kleine kutkeffertjes delven altijd het onderspit, als het er op aan komt.

hneel
Master
 Bericht 
Column Martin Sommer in de Volkskrant

Citaat:
Politici moeten weer leren uitspreken wat goed en kwaad ook alweer is

Door: Martin Sommer 10 juni 2017, 02:00

Aan de buitenkant ziet de formatie er nog steeds oud-Hollands uit. Praten in de tuin van het Catshuis. Op de fiets naar de Stadhouderskamer. Maar ook pre-verkenner Tjeenk Willink zal er niet meer gerust op zijn. In zijn praatje aan het begin zei hij dat partijen na de verkiezingsstrijd de tijd moeten hebben om tot elkaar te komen. Mij staat bij dat hij ook weleens heeft gezegd dat Nederland zo wonderlijk is omdat de echte strijd pas ná de verkiezingen ontbrandt.

Daar zitten we middenin. Wat betreft zeteltal is het land naar rechts gegaan. Maar omdat Wilders met zijn twintig zetels buiten haken staat, krijgen we mogelijk een linkser kabinet dan het vorige en misschien wel veel linkser. Daar krijgen ze bij de VVD en zeker bij het CDA buikpijn van.

In zijn beginpraatje markeerde Tjeenk 'feiten en waarden' als de omheining waarbinnen de gesprekken zich moeten afspelen. Eerst de feiten. Het vorige kabinet bekommerde zich om de economie. Ditmaal gaat het om de vraag welk land we willen zijn. Dat vraagstuk raakt partijen en burgers veel dieper. Daar komt het jongste feit van een Britse veiligheidscrisis bovenop, nadat ongeveer heel West-Europa heeft kennisgemaakt met islamitische aanslagen.

Genoeg is genoeg, zei premier Theresa May, dan maar een stapje terug met de rechtsstaat. Ze kreeg het verwijt de veiligheid te misbruiken voor de verkiezingscampagne. Maar als terreurbestrijding geen politiek is, wat dan wel? Veiligheid is immers de oudste taak van de staat. Ik herinner me de grote aanslag op Londen van 2005, met meer dan vijftig doden. Dat was kort na de moord op Theo van Gogh. In Nederland liepen de gemoederen hoog op en de ogenschijnlijk ontspannen Britten werden ons ten voorbeeld gesteld.

Ruim tien jaar later kreeg het land de dure rekening gepresenteerd voor het slonzige multiculturalisme. Eerst in de vorm van de Brexit, die niets anders was dan het antwoord op de uitgeschreeuwde vraag: van wie is dit land eigenlijk? Nu komen de berichten over de handenvol verijdelde aanslagen, de twintigduizend risicomoslims die volgens experts 'in toenemende mate oncontroleerbaar' zijn en 'het topje van een enorme ijsberg'. Dit noemen we een multicultureel failliet.

En Nederland? Van antiterreurbaas Dick Schoof horen we onveranderd dat de aanslagthermometer hoog staat. Wat dat betekent, weten we niet. Bij de herdenking in de Kamer dinsdag sprak de premier van de 'beproeving' van de Britten. Een beproeving is een zaak van de Voorzienigheid, waar geen daders aan te pas komen. Die werden dan ook niet genoemd. Hoe meer aanslagen, hoe minder islam, lijkt het wel. We zijn beslist niet zulke laat-maar-waaien-liberalen als de Britten, maar het beestje bij de naam noemen is ook hier voorbehouden aan de zogeheten populisten.

Zo komen we bij de waarden van Tjeenk. De democratische rechtsstaat is ongeveer het laatste dat dit versplinterde land nog bindt, zei hij in zijn praatje. Democratie betekent rekening houden met de gevoelens in het land. Die luiden kortweg: genoeg is genoeg. Anderzijds is er de rechtsbescherming. Dit is de tegenstelling waarover het gaat in het Catshuis. Met name het CDA zoekt woorden voor de burgers die het gehad hebben met de islam. Tegenover GroenLinks dat de rechtsstaat ziet als laatste bastion tegen de populistische horden. Het schijnt bij de pre-verkenning weer over vluchtelingen te gaan, meer in het bijzonder de rechten van minderjarige asielzoekers.

Het probleem van de rechtenbenadering is dat nieuwkomers altijd in hun abstracte eentje zijn en nooit een cultuur, laat staan een godsdienst meebrengen. In dit land was godsdienst een min of meer vergeten grootheid. En dus ook de splijtende en vernietigende kracht ervan. Vierhonderd jaar geleden kwam er een eind aan de godsdiensttwisten met het besluit er niet meer over te praten. Zo kunnen we aanslagplegers alleen nog zien als kleine criminelen of psychiatrische gevallen. Zelf zijn ze er heel duidelijk over, aangezien ze zich soldaten van Allah noemen. Wie ze wil bestrijden, zal het over religie moeten hebben.

Van de grote middenpartijen heeft alleen het CDA zich schoorvoetend met dit vraagstuk ingelaten. Partijleider Buma en Kamerlid Heerma hebben zich hardop afgevraagd wat christelijke politiek betekent: meer dan strikte neutraliteit. Want die leidt ertoe dat de overheid letterlijk met stomheid geslagen is als zich dit soort enormiteiten voordoen. Politiek moet weer leren uitspreken wat goed en kwaad is. Wij zijn postchristelijk, maar onze vormen wortelen in een christelijke traditie. Wie zich hier wil vestigen, zal zich inderdaad in hoge mate moeten willen aanpassen.

Dit uitspreken roept geweldige weerstand op. Buma staat te boek als conservatief; veel erger kan niet. Hij schreef over 'gezonde vaderlandsliefde' en wil scholieren het Wilhelmus laten zingen. Misschien niet heel uitdagend, maar de intellectuele armoede van de goegemeente die in verband met het CDA schampert over 'PVV-light' is aanmerkelijk groter - namelijk er het zwijgen toe doen.

Het domste dat we kunnen doen, is volhouden dat moslimterreur iets is dat uit de lucht komt vallen. De bedreigingen van de radicale islam moeten door het politieke midden worden aangepakt. Ik mag hopen dat Tjeenk Willink zo verstandig is om dit te agenderen. Zoniet, dan gaat Wilders het de volgende keer regelen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Als ik die naam Google dan kom ik wel weer vrij extreem uit.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Speld klikbait. Ik zag het op tijd :woop:

Kwibus
Master
 Bericht 
Het loopt nu echt de spuigaten uit met die import en die buitenlanders. Hier: Giraffe Blijdorp lichtgewond na aanval antilope. En dan denk je natuurlijk 3 uur schoffelen, nou, het scheelt niet veel. De giraffe die dinsdag in Diergaarde Blijdorp werd aangevallen door een koedoe, een soort antilope, heeft alleen wat oppervlakkige verwondingen opgelopen. De koedoe heeft als straf huisarrest gekregen.

Ik ben d'r he-le-maal klaar mee. Kutland hier. En het zijn altijd weer die anti's die rellen. Zodra er herverkiezingen komen stem ik niet meer op de Partij voor de Dieren, maar op de PVV. Jesse kan me het nachtverblijf in! De maat is vol :boos:

Marten320TD
Master
 Bericht 

@Kwibus:
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :thumb: :thumb: :D :D :applaus:

En, je vergeet te melden: het zijn altijd weer die "anti's" die rellen. :boos: :thumb_d:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Jesse kan me het nachtverblijf in! De maat is vol :boos:

Hij heeft er in ieder geval een geschikte pyjama voor :x

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Alle partijen verder in de oppositie

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Walker
Master
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Klaver had tijdens formatiegesprekken geen vertrouwen in halen doelen Parijs

GroenLinks-leider Jesse Klaver had tijdens de formatiegesprekken geen vertrouwen dat met de plannen die op tafel lagen, de doelen van het Klimaatakkoord in Parijs gehaald gingen worden.

Dat zegt Klaver donderdag in een interview met de Volkskrant.

De tweede poging om de formatie te herstarten mislukte maandag, nadat de partijen het niet eens werden over het thema migratie. Maar ook op andere dossiers konden ze het moeilijk eens worden, zegt Klaver.

"Als het om het klimaat gaat: we hadden de eindfase van de onderhandelingen nog niet bereikt, maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat we het Verdrag van Parijs zouden gaan halen. Bij lange na niet", aldus de GroenLinks-leider in de krant.

Woordvoerders van andere betrokken partijen melden ook het Klimaatakkoord van Parijs te willen nastreven, maar stellen dat ze het niet eens werden op welke manier dat moest gebeuren.

Ook op sociaal-economisch gebied zag Klaver geen compromis. Zo wilden de andere partijen, VVD, CDA en D66, volgens Klaver de bonusregels voor banken versoepelen. Een woordvoerder van het CDA zegt dat de bonusregels maar een uurtje ter sprake zijn geweest.

Teruggefloten

Andere partijen zouden hebben gesteld dat Klaver tijdens de onderhandelingen is teruggefloten door zijn eigen partij. Dat weerspreekt Klaver in het interview. ''Natuurlijk heb je overleg in een formatieteam, maar er is één iemand verantwoordelijk voor de keuze. Dat ben ik."

"er is één iemand verantwoordelijk voor de keuze. Dat ben ik."

Mooi. En nu opzouten. Misschien dat andere mensen wel snappen dat je als kleinere partij in een coalitie consessies moet doen. Je idealen bewaar je maar voor je "Meet-ups".

ceriadwen
Master
 Bericht 
Ik weet dat ik hier nog een discussie had met iemand die het maar raar vond dat ik er geen vertrouwen in had dat handmatig stemmen en tellen correct zou verlopen.... dit is het topje van de ijsberg:

Citaat:
Niet alleen stemmen uit Boxmeer zijn 'vergeten' bij de verkiezingen. Ook met de resultaten uit Bergeijk en andere plaatsen ging het 15 maart mis. Het hoofdstembureau gaf voor Bergeijk geen enkele D66-stem door, terwijl die partij er volgens een opgave van de gemeente bijna 1100 had gehaald.

Dat blijkt uit een analyse van de Politieke Academie, die in maart tientallen uitzendkrachten inhuurde om de stemresultaten bij alle 388 gemeenten in te zien. In totaal vond de organisatie iets minder dan 14.000 verschillen tussen de officiële uitslagen van de verschillende kieskringen en de eigen tellingen in die gemeenten. De Politieke Academie is een stichting die onder meer campagneadvies geeft aan partijen en de "kloof tussen burger en politiek" wil dichten.
Fouten

Volgens Joost Smits van de Politieke Academie tellen deze fouten niet op tot een Kamerzetel. "Daarmee zou je ze klein kunnen noemen. Maar bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar kan het net het verschil maken tussen winst of verlies als je niet goed telt. Denk aan het minieme verschil tussen Leefbaar Rotterdam en de PvdA in 2010."

Verreweg de meeste afwijkingen, een kleine 9000, waren in de kieskring Den Bosch. Zowel Boxmeer als Bergeijk ligt in dat gebied. Maar er zijn meer voorbeelden, zoals Meierijstad, waar de nodige stemmen missen: 201 stemmen voor de PvdA, 111 voor D66, 28 voor het CDA en 23 voor de SP.
Hacks

Uit Boxmeer waren 7600 stemmen niet meegeteld door de kieskring Den Bosch, waar de burgemeester van die stad verantwoordelijk voor is. De Tweede Kamer toonde zich naar aanleiding van dat incident vorige week zeer bezorgd. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken is de uitslag van de verkiezingen onherroepelijk en niet meer te corrigeren.

De Kiesraad wijt de problemen aan het handmatig stemmen, dat extra tijd en moeite kostte. Elektronisch tellen was volgens minister Plasterk niet verantwoord vanwege het risico van hacks. Joost Smits van de Politieke Academie ziet de telprocedure als een groter probleem, waarin vaak onvoldoende 'checks' op de resultaten waren opgenomen.

Den Bosch zegt in een reactie op verzoek van het ministerie van Binnenlandse Zaken een onafhankelijk bureau te hebben gevraagd onderzoek te doen naar het telproces in de kieskring. De resultaten worden binnen twee weken verwacht.
BEKIJK OOK

Kamer zeer bezorgd over fouten bij stemmen tellen

Kiesraad wil nieuw, elektronisch telbaar stembiljet

Hoe stemde jouw buurt? Bekijk hier de kaart
Monasch kreeg in Goes de stemmen van Baudet

De lijst van de Politieke Academie telt grote en kleinere fouten. Drie voorbeelden laten goed zijn wat er zoal mis kan gaan bij het tellen:

- De gemeente Leeuwarden lijkt een uitslag te hebben gepubliceerd waarin consequent het lijstnummer bij het aantal stemmen van de partij in kwestie is opgeteld. De partij met nummer 1 kreeg 1 stem extra; de nummer 24 kreeg er 24 te veel, enzovoort.

- In Goes lijkt bij een stembureau Nieuwe Wegen van lijsttrekker Jacques Monasch de stemmen te hebben gekregen van het Forum voor Democratie (FvD) van Thierry Baudet.

- In Hendrik-Ido-Ambacht hebben achteraf verschillende partijen extra stemmen gekregen omdat die niet waren meegeteld. De meeste gingen naar de PVV: 224 meer. Er zijn nu verschillende versies van de einduitslag in deze gemeente, zegt de Politieke Academie.
Deel dit artikel: Twitter Facebook Google+ E-mail
Aanbevolen

bron NOS http://nos.nl/artikel/2177871-duizenden ... ingen.html

en als de NOS dit meldt dan kan je er wel vanuit gaan dat het in het eggie vele malen erger is

18vti
Master
 Bericht 
Wat een GELUUUUUUUUUULLLLLLLLLLLLLL over dat klimaat.

Kijk eens hoe groot ons landje is en wat wij uitstoten op het totaal en wat we al beter doen dan de rest?
Gezien? Ja? Nog steeds GL aanhanger? Zoja, laat je levend vriesdrogen, das beter voor iedereen

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Ik weet dat ik hier nog een discussie had met iemand die het maar raar vond dat ik er geen vertrouwen in had dat handmatig stemmen en tellen correct zou verlopen.... dit is het topje van de ijsberg:
Is er eigenlijk wel iets wat de overheid wèl kan?

ceriadwen
Master
 Bericht 
DikkeDiesel schreef:
Is er eigenlijk wel iets wat de overheid wèl kan?

ons geld uitgeven, dat lukt ze buitengewoon goed :)

Kwibus
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Kijk eens hoe groot ons landje is en wat wij uitstoten op het totaal en wat we al beter doen dan de rest?
Ja, dus? Omdat wij (lees: de westere wereld) 200 jaar lang onszelf behoorlijk welvarend hebben kunnen maken door (weliswaar deels onwetend) grootschalig het milieu om zeep te helpen, hoeven we er ons nu ook maar niet meer druk om te maken? Juist omdat wij over de rug van het milieu zo welvarend zijn geworden zijn we ook extra verantwoordelijk er nu iets aan te doen.

Walker
Master
 Bericht 
We doen al volop dingen vele malen beter. Vergelijk de industrie hier maar eens met die in China, Rusland of India.
Emissienormen van auto's liggen hier ook veel lager.
Het oppervlakte water is nog nooit zo schoon geweest.

En voor al deze zaken betalen we ons scheel.

Bekijk het eens in het grote geheel:

Zolang zeeschepen ongestoord hete teer met zwavel mogen verstoken, kerosine van vliegtuigen onbelast is (en daardoor spotgoedkoop) en oa dagmijnbouw elders voor enorme milieurampen zorgt zetten nóg duurdere maatregelen hier weinig zoden aan de dijk. Bouwers van scheeps- en vliegtuigmotoren worden nu in ieder geval niet gestimuleerd om schone maatregelen te ontwikkelen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Omdat wij (lees: de westere wereld) 200 jaar lang onszelf behoorlijk welvarend hebben kunnen maken door (weliswaar deels onwetend) grootschalig het milieu om zeep te helpen, hoeven we er ons nu ook maar niet meer druk om te maken?

Wij?

De grijsharen en de generaties ervoor...
En nu allemaal onzin opdringen aan de jongere generatie.

Kwibus
Master
 Bericht 
Walker schreef:
En voor al deze zaken betalen we ons scheel.
Ja, want wij hebben de huidige vervuiling ook veroorzaakt. En om de ontwikkelingslanden niet hetzelfde geintje uit te laten halen, zullen wij nu meer moeten betalen en investeren, ook in die landen. Dat is wel zo eerlijk.

Dat het proces om daar te komen lang gaat duren is precies om het eerlijk te houden. We kunnen hier wel kerosinebelasting invoeren, maar dan vliegt iedereen voortaan vanuit Duitsland. Met geven en nemen gezamenlijk vooruit. Even afgezien van Trump dan. Sowieso vertoont Amerika niet het beste voorbeeldgedrag.

zadkine
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ja, want wij hebben de huidige vervuiling ook veroorzaakt.

O? En de andere stammen en landen niet door bossen te kappen voor landbouw gebied?
Hoe denk je dat de Sahara ooit ontstaan is?

Welvaart is niet alleen milieu schade....dat is vooral door gewoon hard werken.

Kwibus
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Hoe denk je dat de Sahara ooit ontstaan is?
Nou, niet door grootschalige ontbossing.

zadkine schreef:
Welvaart is niet alleen milieu schade....dat is vooral door gewoon hard werken.
Ja, en slavenarbeid.

Je kan niet ontkennen dat het grootschalig aanspreken van natuurlijke bronnen de westerse wereld welvarend hebben gemaakt. Al helemaal omdat die natuurlijke bronnen vaak niet in diezelfde westerse wereld lagen.

ceriadwen
Master
 Bericht 
En daar worden die landen heel goed voor betaalt. Als we alle ontwikkelingshulp en de prijZen die we betaald hebben bij elkaar optellen zijn we goed opgelicht

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ja, en slavenarbeid.
In 1945 was Europa een straatarme smeulende puinhoop met kapotte infrastructuur en platgebombaardeerde fabrieken. 25 jaar later was West-Europa een van de rijkste regio's van de wereld. Vertel mij eens hoeveel slaven uit donker Afrika daarvoor geimporteerd zijn?

ceriadwen
Master
 Bericht 
Daarnaast zijn er meer blanke slaven uit europa verhandelt dan donkere slaven uit afrika

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ja, dus? Omdat wij (lees: de westere wereld) 200 jaar lang onszelf behoorlijk welvarend hebben kunnen maken door (weliswaar deels onwetend) grootschalig het milieu om zeep te helpen, hoeven we er ons nu ook maar niet meer druk om te maken? Juist omdat wij over de rug van het milieu zo welvarend zijn geworden zijn we ook extra verantwoordelijk er nu iets aan te doen.

Daarnaast is milieu ook economie. Juist als je voorop loopt kun je er ook geld mee verdienen.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Vertel mij eens hoeveel slaven uit donker Afrika daarvoor geimporteerd zijn?
Europa is opgekrabbeld dankzij investeringen uit Amerika. Het welvarende Amerika kende geen slavernijverleden wou je zeggen?

ceriadwen schreef:
Daarnaast zijn er meer blanke slaven uit europa verhandelt dan donkere slaven uit afrika
Nietus

ceriadwen
Master
 Bericht 
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
ceriadwen schreef:

Laat Sylvana Simons dat maar niet horen.

Kwibus
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
wellus
Beter lezen. Mijn artikel (25/06) is de analyse van jouw artikel (19/06). Dus nietus!

hneel
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:

Details: in het artikel gaat de bewering specifiek over Noord-Amerika. Maar er worden ook aantallen genoemd over de Cariben en Zuid-Amerika. Dan liggen de cijfers een stuk hoger.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Europa is opgekrabbeld dankzij investeringen uit Amerika. Het welvarende Amerika kende geen slavernijverleden wou je zeggen?
Dus jij denkt dat Europa na WOII is opgebouwd met bloedgeld, zodat ik (ruimschoots na de Marshall hulp geboren) nog steeds een schuldgevoel zou moeten hebben?

Walker
Master
 Bericht 
Marshallhulp: Mooi woord voor het vergroten van je invloedssfeer in de "oude wereld". Landjepik tussen de Russen en de Amerikanen over de verkoolde resten van Europa.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Dus jij denkt dat Europa na WOII is opgebouwd met bloedgeld, zodat ik (ruimschoots na de Marshall hulp geboren) nog steeds een schuldgevoel zou moeten hebben?
Ik weet niet of jij een schuldgevoel zou moeten hebben. Ik weet wel dat we door een aantal minder fraaie zaken een voorsprong op de rest van de wereld hebben kunnen krijgen waardoor we als westerse wereld wel wat schatplichtiger zouden moeten zijn als dat men vaak denkt.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik weet wel dat we door een aantal minder fraaie zaken een voorsprong op de rest van de wereld hebben kunnen krijgen waardoor we als westerse wereld wel wat schatplichtiger zouden moeten zijn als dat men vaak denkt.
En ik weet dat je poep praat. De tijd dat de "westerse wereld" zich verrijkte over de ruggen van anderen ligt 200 jaar achter ons. Onze huidige welvaart komt voort uit eerlijk kapitalisme, hard werken, innovatie, politieke stabiliteit en strategisch handelen gedurende de laatste 70 jaar.

Kolonisatie, slavenhandel en/of het "stelen" van grondstoffen heeft voor welvaart van de wingewesten niets uitgemaakt. Ook zonder de bezoekjes van onze voorouders zouden deze landen nog arm en instabiel zijn. Veel landen zijn er trouwens door kolonisatie flink op voorruit gegaan.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
De tijd dat de "westerse wereld" zich verrijkte over de ruggen van anderen ligt 200 jaar achter ons.
:o :o :o

Dikke Dakduif schreef:
Onze huidige welvaart komt voort uit eerlijk kapitalisme, hard werken, innovatie, politieke stabiliteit en strategisch handelen gedurende de laatste 70 jaar.
Ja, Thyssen Krupp, Hugo Boss, Schindler liften, Hoechst, Porsche, DKW etc. hebben hun kapitaal met hard werken verdiend? Oh ja, daarom zijn er zoveel krijgsgevangenen en Joden uit de Arbeitslager teruggekomen.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Ja, Thyssen Krupp, Hugo Boss, Schindler liften, Hoechst, Porsche, DKW etc. hebben hun kapitaal met hard werken verdiend? Oh ja, daarom zijn er zoveel krijgsgevangenen en Joden uit de Arbeitslager teruggekomen.
Mischien dat jij het graag anders ziet maar in mijn beleving valt het derde Rijk uitdrukkelijk niet onder de "westerse wereld".

Reken mij trouwens eens voor hoe de welvaart van het duitse volk is gestegen in de korte periode dat hun socialistische regering besloot dat slavernij een tof idee was.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Mischien dat jij het graag anders ziet maar in mijn beleving valt het derde Rijk uitdrukkelijk niet onder de "westerse wereld".
Nee maar deze hele foute firma's hebben wel die zo prima welvaart verzorgd nadat ze 6.000.000 Joden en hoeveel meer zigeuners, homo's en dwangarbeiders over de kling gejaagd. En waar zit de echte rijkdom? Juist bij die bedrijven.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
De tijd dat de "westerse wereld" zich verrijkte over de ruggen van anderen ligt 200 jaar achter ons.
Wie praat er nou poep? Het gaat er niet om dat we 200 jaar geleden zijn begonnen met uitbuiten en dat we daar zeg 100 jaar geleden weer mee zijn gestopt. Het gaat er natuurlijk om dat die 100 jaar van uitbuiten ons een voorsprong heeft gegeven.

zandbak
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik weet wel dat we door een aantal minder fraaie zaken een voorsprong op de rest van de wereld hebben kunnen krijgen waardoor we als westerse wereld wel wat schatplichtiger zouden moeten zijn als dat men vaak denkt.

Hoelang wil je dat nog blijven? 10 jaar? 50 jaar? 100 jaar?

Kwibus
Master
 Bericht 
Totdat de balans er is. Zo zullen wij b.v. deels de kosten moeten dragen voor milieumaatregelen buiten ons land. Zelf alles opstoken en dan vervolgens tegen de opkomende landen roepen nu eerst miljarden investeren in milieutechniek is natuurlijk krom. Los daarvan, het is ook in ons eigen belang dat ze daar het milieu heel houden. En de balans gaat komen zolang we ons menselijk blijven gedragen. De progressie van de afgelopen 50 jaar is wat dat betreft hoopgevend. Zeker als we de islamitische wereld opgevoed weten te krijgen.

Pagina 29 van 32 [ 1585 berichten ]