» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 30 van 30  [ 1494 berichten ]
ceriadwen
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Beter lezen. Mijn artikel (25/06) is de analyse van jouw artikel (19/06). Dus nietus!

wie zegt dat die analyse klopt? ik ben het met mijn artikel eens :)

Citaat:
Zeker als we de islamitische wereld opgevoed weten te krijgen.

:applaus: :fp:
maar je hebt me wel laten lachen dwars door mijn ochtendhumeur heen :D

Walker
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Zeker als we de islamitische wereld opgevoed weten te krijgen.

Kwibus schreef:
De progressie van de afgelopen 50 jaar

De Verlichting in de westerse wereld is al weer enkele jaren oud. En zelfs voor de Verlichting was de westerse wereld meer ontwikkeld dan een groot aantal apenlanden nu.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Europa is opgekrabbeld dankzij investeringen uit Amerika.

Als je hier het Marshallplan mee bedoeld, ligt het iet genuanceerder:
Ten onrechte wordt vaak gedacht dat de economische opleving in West–Europa, die al snel na de Tweede Wereldoorlog ontstond, grotendeels is toe te schrijven aan de Marshallhulp. Eind 1947, dus vóór de uitvoering van het Marshallplan, waren de Britse, Franse en Nederlandse productie alweer op het vooroorlogse niveau. Italië en België volgden eind 1948. In Nederland was tijdens de eerste jaren van de bezetting de industriële productiecapaciteit gegroeid. Na de bevrijding kon deze worden aangewend voor de wederopbouw.[1][2] Voor Nederland was de Marshallhulp vooral van economisch belang omdat de Amerikaanse deviezentoekenning met name het economisch herstel van West-Duitsland bevorderde, en een aanzet tot effectieve Europese samenwerking was.[

zadkine
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Nee maar deze hele foute firma's hebben wel die zo prima welvaart verzorgd nadat ze 6.000.000 Joden en hoeveel meer zigeuners, homo's en dwangarbeiders over de kling gejaagd.

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt....die firma's hebben deze mensen niet over de kling gejaagd, wel de nasi goreng's.

Ik vermoed zelfs dat als de nasi goreng's deze 6 miljoen als arbeider hadden ingezet (al dan niet slaaf) ipv naar de gaskamers de genoemde bedrijven zodanig veel meer hadden kunnen produceren aan miltitair materiaal dat dit zelfs het resultaat van de oorlog zwaar had kunnen beïnvloeden.

Dit los van de dwangarbeiders in de industrie die wel het loofje hebben gelegd....maar gestorven dwangarbeiders uit die tijd vind je meer in Azie (Birma lijn). Hoewel ook in Noorwegen zo'n bloedspoorlijn schijnt te bestaan.

Walker
Master
 Bericht 
Yup. even van Wikipedia:

Het project Die Nordstraße werd in gang gezet door Hitler en in 1942 kreeg Organisation Todt opdracht om de spoorlijn Mo i Rana naar Kirkenes via Narvik, Nordreisa, Kautokeino, Karasjok en Nyborg voor te bereiden. Dit was een project dat ongeacht de kosten doorgevoerd moest worden, het handelde niet om economie - eerder het bouwen van een imperium. Dit besluit werd in de lente van 1943 deels teruggedraaid. Hitler besloot toen dat de spoorweg Narvik-Kirkenes niet gebouwd zou worden.

Veel van het werk aan deze spoorweg werd uitgevoerd door Organisation Todt. Deze organisatie stelde in beginsel Noren, Denen en Duitsers te werk. Gebrek aan Noren (en ook passieve sabotage) zorgde ervoor dat dwangarbeiders en krijgsgevangenen uit verschillende landen werden ingezet. Dit betrof voornamelijk Polen, Joegoslaven (Serviërs) en Russen. Het werktempo op het traject tussen Fauske en Korsnes werd gedurende 1944 opgevoerd. Er werd gewerkt aan delen van dat traject, met bruggen- en tunnelbouw.

In totaal zijn ongeveer 30.000 gevangenen bij de bouw van Nordlandsbanen en wegen in Noord Noorwegen betrokken geweest. Ze werden gehuisvest in grote kampen, waarvan de grootsten langs het tracé van de spoorweg waren gelokaliseerd. In Saltdal alleen al waren zo'n 15 kampen. Op het traject Mo i Rana - Fauske waren op het hoogtepunt ongeveer 11.000 gevangenen tewerkgesteld. De bedoeling was dat de gevangenen het zware werk zouden doen, of ze het overleefden was een tweede. Na de oorlog heeft de lieveheersbeestje geprobeerd na te gaan hoe veel van de gevangenen het niet hebben overleefd. Het resultaat was meer dan 1000, maar dit getal is niet zeker. De Russen die het overleefden, werden bij hun terugkeer in de USSR als collaborateurs beschouwd en naar werkkampen gestuurd. In Rognan is een klein museum aan deze "Bloedweg" gewijd.

Kwibus
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
wie zegt dat die analyse klopt? ik ben het met mijn artikel eens :)
Dat maakt jouw artikel niet minder onjuist ;)

basjuh1981 schreef:
Als je hier het Marshallplan mee bedoeld, ligt het iets genuanceerder:
Dat ze ik toch? Dankzij investeringen uit Amerika. Amerika heeft ons dus de gelegenheid geboden weer op te krabbelen.

Walker schreef:
De Verlichting in de westerse wereld is al weer enkele jaren oud.
Ik doel meer op de democratische/maatschappelijke ontwikkeling en ontzuiling sinds de jaren 60 en 70 en de enorme vooruitgang die we nu boeken dankzij de opkomst van de automatisering in de jaren 80.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Dat ze ik toch? Dankzij investeringen uit Amerika. Amerika heeft ons dus de gelegenheid geboden weer op te krabbelen.

:schudnee:
basjuh1981 schreef:
Eind 1947, dus vóór de uitvoering van het Marshallplan, waren de Britse, Franse en Nederlandse productie alweer op het vooroorlogse niveau.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Dat maakt jouw artikel niet minder onjuist ;)

of de jouwe juister...........

Kwibus
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
of de jouwe juister...........
Wellus, want alle argumenten uit jouw artikel worden weerlegd. Maar zover waren we al.

basjuh1981 schreef:
Eind 1947, dus vóór de uitvoering van het Marshallplan, waren de Britse, Franse en Nederlandse productie alweer op het vooroorlogse niveau.
Dat doet niets af aan het feit dat de Amerikaanse (deviezen)hulp Europa heeft geholpen bij de wederopbouw. Zonder Amerika hadden we er nu echt niet zo voorgestaan als dat nu het geval is.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Wellus, want alle argumenten uit jouw artikel worden weerlegd. Maar zover waren we al.

tja, door wie dan? en is het wel in de juiste context..... Kijk als je dan met zo iets komt moet je wel heeeeeel zeker weten dat het een legitieme weerlegging is. Ik gebruik jouw stuk voor WC papier. Maargoed het is maar net waarin je wil geloven. Mij interesseert het werkelijk waar geen ene, ene REET hoeveel meer of minder. Ik heb dat leven niet geleefd en mijn voorouders die dat wel gedaan hebben zijn toch echt allemaal al een tijdje deud...... dus in mijn ogen is dat constant slavernij erbij halen een groot pannekoekbeslagbak......... totale NON argumenten om op bepaalde vlakken je zin door te drijven. Wij/Zij zijn op geen enkele manier elkaar wat dan ook nog schuldig over dingen die in het verleden gebeurd zijn, diegene die daar steeds naar blijven wijzen zijn in mijn ogen gewoon hartstikke gestoord en missen elk vermogen tot relativeren en realiteitszin.

Ik verwacht niet dat mijn buurman boete doet voor wat zijn vrouw uitvreet, en ik wil geen boete doen voor wat mijn man uitvreet....... stomzinnig getrut.... dadelijk moeten alle vrouwen die Eva heten zich gaan verantwoorden als ze een appeltje uit een boom plukken, sodemieter op :D

Kwibus
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
tja, door wie dan? en is het wel in de juiste context
Serieus? Heb je mijn artikel überhaupt wel gelezen? Gezien je reactie denk ik van niet.

Ik haal overigens niet overal slavernij erbij of vraag om genoegdoening daarvoor. Ik haalde het slechts als een reden aan waarom de westerse wereld nu een voorsprong heeft op de andere delen van de wereld.

zadkine
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ik haalde het slechts als een reden aan waarom de westerse wereld nu een voorsprong heeft op de andere delen van de wereld.

En dat ontkennen we dus als reden voor voorsprong op dit moment.
De voorsprong komt juist door inzetten machines (ipv slaven) en technische wetenschap.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Serieus? Heb je mijn artikel überhaupt wel gelezen? Gezien je reactie denk ik van niet.

ja en ik vind het onzin :) we hebben het over europa/afrika slaven. Niet wereldwijd.

Kwibus
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
En dat ontkennen we dus als reden voor voorsprong op dit moment.
De voorsprong komt juist door inzetten machines (ipv slaven) en technische wetenschap.
Ja, en daar hebben de Amerikanen helemaal geen invloed op gehad wou je zeggen? Dat de Europese productie b.v. al weer snel op het vooroorlogse niveau was, wil nog niet zeggen dat dat ook een afdoende productie was.
ceriadwen schreef:
ja en ik vind het onzin :) we hebben het over europa/afrika slaven. Niet wereldwijd.
Da's gewoon dom dan. Als je zegt dat er meer slaven uit Europa zijn gekomen dan uit Afrika, dan doe je het voorkomen alsof de bron voornamelijk Europees was, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Dat is net zoiets als zeggen dat de Tweede Wereldoorlog maar 6 miljoen doden heeft gekend want ik kijk alleen naar de Joden.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Nee, ik zeg dat er meer blanke slaven verhandeld zijn door afrikanen/arabieren dan zwarte slaven door europeanen....... verdraaien en downsizen is werkelijk volkssport nummer een onder de linksen niet??

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kwibus schreef:
En om de ontwikkelingslanden niet hetzelfde geintje uit te laten halen, zullen wij nu meer moeten betalen en investeren, ook in die landen. Dat is wel zo eerlijk.

Hou toch op man.. Er is al een miljoenmiljard naar die landen gegaan sinds het Pronk-strooi-maar-in-het-rond tijdperk. Helpt geen zak..

Deze discussie die nu twee bladzijdes aan de gang is, gaat dus over ontwikkelingshulp?

*loopt hoofdschuddend verder*

ceriadwen
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Hou toch op man.. Er is al een miljoenmiljard naar die landen gegaan sinds het Pronk-strooi-maar-in-het-rond tijdperk. Helpt geen zak.

precies dat.......... we hebben de hoofdprijs betaalt voor die grondstoffen en arbeid, plus een beetje meer...... in de echte wereld noemen we dat oplichting :D

basjuh1981
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Zonder Amerika hadden we er nu echt niet zo voorgestaan als dat nu het geval is.

Het heeft zeker wat geholpen ja. 80% van het totale bedrag van de Marshallhulp werd als gift geschonken. Maar de Amerikanen hadden er ook een ander doel mee en dat was een blok vormen tegen Stalin. Tijdens de oorlog werd al duidelijk dat Stalin een eigen koers wilde varen na de oorlog.

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Hou toch op man.. Er is al een miljoenmiljard naar die landen gegaan sinds het Pronk-strooi-maar-in-het-rond tijdperk. Helpt geen zak..
Nee, je moet ze ook geen vis brengen, je moet ze leren vissen.

En ontwikkelingshulp is altijd een heet hangijzer van GL 8)

zadkine
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Ja, en daar hebben de Amerikanen helemaal geen invloed op gehad wou je zeggen?

Hm, als we kijken naar technische uitvindingen blijf ik toch meer in Europa...en dus vooral bij de Duitsers (en ook Nederlanders).
De amerikaanse invloed is nou niet zo overdreven groot op dit gebied. Hooguit dat ze als afzet markt gediend hebben.

djee
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:

Nog beter, breng je ze condooms. Vroeger waren er gewoon minder mensen, mede omdat er gewoonweg minder (nood)voedsel was. En tegenwoordig zijn de humanitaire rampen daar steeds groter, rara hoe kan dat toch :fp:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:

Daar heb ik op een ander forum wel eens een onderschrift over gelezen:
Citaat:
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:lol: :x :x

Walker
Master
 Bericht 
:lol:

djee schreef:
Nog beter, breng je ze condooms.

Die ze vervolgens niet gaan gebruiken. Even een vergelijking met de landbouw: Onze bevolkingsdichtheid in de westerse wereld kun je vergelijken met intensieve veeteelt. Het gaat net, maar dan heb je het ook wel gehad. In gebieden waar je niet de beschikking hebt over dit soort landbouw, zul je over moeten schakelen naar een extensief systeem. Oftewel: De lokaal beschikbare hoeveelheid voedsel en water bepaalt de grootte van de populatie. Je kunt tijdelijk bij gaan voeren, maar vervolgens wordt de populatie zo groot dat je continu mag gaan voeren.

Hele stammen (letterlijk) zitten onder de boom te wachten tot het volgende hulpkonvooi. En last but not least wordt voedselgebrek door de warlords ingezet als wapen. Als de bevolking te zwak is om te vechten, heb je de controle. Als ze sterker worden, nemen ze de wapens op.

djee
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Die ze vervolgens niet gaan gebruiken.

Castreren en steriliseren, klinkt zo verplicht :-x

Kwibus
Master
 Bericht 
Een van de twee is al genoeg hoor :lol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Daar heb ik op een ander forum wel eens een onderschrift over gelezen:

Ja, je eigen onderschrift :lol:

djee
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Een van de twee is al genoeg hoor

Als je ervan uit gaat dat er niemand van "buiten" komt.

Kwibus
Master
 Bericht 
Hoe dan? Als je gesteriliseerd bent maakt het zaad niet uit en als je gecastreerd bent maken de eicellen niet uit.

snovvdog
Master
 Bericht 
Hoe meer ik van FvD hoor, hoe beter ik ze vind, volgende keer hebben ze vermoedelijk mijn stem.

Enige jammere is rekeningrijden, maar verder, ze hebben volkomen gelijk. Wat een complete farce bij de andere partijen, de mooiste praatjes, maar als ze moeten stemmen voor een motie, stemmen ze tegen.

En dan die engerd Zalm uit de kast halen, iets die zo stoffig is, moet niks met politiek te maken hebben.

basjuh1981
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
En dan die engerd Zalm uit de kast halen, iets die zo stoffig is, moet niks met politiek te maken hebben.

Dat zou je ook van Tjeenk Willink kunnen zeggen :[

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
En nu twee weken vakantie :|
Zal wel een kutsmoes zijn voor achterkamertjes overleg binnen de partijen. Bij de VVD denkt men ongetwijfeld na over het lozen van Rutte zodat een kabinet met PVV eventueel mogelijk wordt.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
CDA en CU hebben gisteren de eerste verkiezingsbelofte teniet gedaan door tegen de verlaging van het eigen risico in de zorg te stemmen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Precies, dat verbaasde me.

Opgerot met die achterkamerpolitiek, er is geen regering nodig om te stemmen over dit soort zaken.

Werkelijk volkomen onbegrijpelijk om tegen aan plan te stemmen die opgepot geld weghaalt bij de zorgverzekeraars en terug geeft aan de burger. Die verzekeraars worden beschermd door de verplichte zorgverzekeringen...

Lekker hun vriendjes bij de verzekeraars spekken.

A4
Master
 Bericht 
Op Dumpert staat een mooi filmpje (vandaag erop gezet) van Baudet die aardig de spijker op z'n kop slaat.

Ongelofelijk, halen ze die Zalm uit de schijndood om het te gaan proberen. Man man.

3,5 maand verder en die volksverlakkers zijn er nog steeds niet uit. Ze moeten zich kapot schamen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
A4
Master
 Bericht 
Klopt. Maar vind dat zoiets in een maandje wel moet kunnen.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Lekker hun vriendjes bij de verzekeraars spekken.
De meeste verzekeraars hebben voormalige politici in de RvB of RvC zitten, dat is geen toeval. Net zoals het geen toeval was dat Camiel Eurlings KLM baas werd nadat hij als minister een en ander had geregeld voor ze.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Klopt. Maar vind dat zoiets in een maandje wel moet kunnen.

Het probleem is dat niemand iets moet. En omdat er maar weinig realistische mogelijkheden zijn zijn het de kleintjes die flink eisen kunnen stellen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
https://twitter.com/Beweging_DENK/status/889805101698875393 schreef:
We zijn er uit met Sylvana. Ze komt hier nog 17 jaar schoonmaken en 5 jaar elke vrijdag alle medewerkers masseren, desgewenst met happy end.

:lol: Zelden zo gelachen met deze moslim aapjes :thumb:

Kwibus
Master
 Bericht 
Nou, wat een humor. Fake of niet.

18vti
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Nou, wat een humor. Fake of niet.

Prima plan, waar kan ik me aanmelden bij die partij... :roflol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Maar het is inderdaad een fake account, ik ben niet zo'n Twitter idioot dus excuses. Vond het al verbazend dat ze zo grappig konden zijn.

wellproc
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Vond het al verbazend dat ze zo grappig konden zijn.

If it is too good to be true, it certainly is. :kniktja:

Pagina 30 van 30 [ 1494 berichten ]