» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 40 van 42  [ 2051 berichten ]
Kami
Master
 Bericht 
De tegenstanders van zwarte piet leggen toch de relatie van dit feestje met het koloniale slavernij verleden van NL ?
Zonder dat verleden hadden de tegenstanders van zwarte piet het niet zo goed, dan hadden ze in een noordafrikaanse zandbak geleefd.
Tis maar hoe je het bekijkt.

Ben overigens geen voorstander van discriminatie/slavernij etc.

Bussloo
Master
 Bericht 
Broadie schreef:
Ok dan. Dan vervangen we dat kinderlijke verzinseltje van een 19e-eeuwse Amsterdamse schoolmeester toch gewoon door iets traditioneel veel robuusters, zoals de Krampus, die brave gezel van de Goedheiligman? Niks mis mee en recht-door-zee.
Veel geruststellender voor de tere allochtone kinderziel, wat ik je brom

Ach, met Halloween zien ze wel engere figuren. :D

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Afbeelding

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Op grond van?

In eerste instantie Nederlandse grond, daarna mee naar Spanje.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Kami schreef:
http://www.ad.nl/rotterdam/poortje-schrikt-tegenstanders-zwarte-piet-niet-af~ae5fb3e0/

Citaat:
,,De demonstranten willen hun eigen locatie uitkiezen en zich niet in een vak laten plaatsen'', zegt een woordvoerster van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet vandaag.

Ze doen daarom geen officiële melding bij de gemeente. ,,Als we naar een plek worden gewezen, omgeven door agenten, dan voelt dat als een beperking op ons recht om te protesteren. Dat willen we niet.''

Wel de rechten eisen maar geen plichten accepteren, zegt voldoende denk ik. Niet geschikt voor de samenleving.

Citaat:
De politie-inzet zal vergelijkbaar zijn met een risicowedstrijd in het betaalde voetbal.

Net zo 'goed' behandelen dan als hooligans.

Zo gaan ze het dus doen. Het hele evenement frustreren (voor de tweede keer) zodat steeds minder mensen überhaupt nog zin hebben in sinterklaas volgend jaar. Hebben ze dan echt niet in de gaten dat ze meer kwaad doen dan goed? Elke blanke Nederlander krijgt op deze manier een nog grotere hekel aan dit soort lui.

JeffreyM
Master
 Bericht 
RTL Nieuws schreef:
Zo doen de Belgen het: volgend jaar nergens meer Zwarte Piet

Het is gedaan met 'Zwarte' Piet." Dat schrijft de Belgische krant het Nieuwsblad. In België hebben speelgoedwinkels, media en onderwijsinstanties een pact gesloten om geen Zwarte Pieten meer in te zetten rond Sinterklaas.

In Vlaanderen is daarom vanaf volgend jaar geen Zwarte Piet meer te zien. Het zogenoemde 'Pietenpact' is een initiatief van de culturele organisatie deBuren, meldt de Vlaamse tv-zender VTM.

'Groeiend draagvlak'
Die organisatie wil 'een oplossing voor het slepend probleem, dat vooral in Nederland tot heftige emoties leidde'. Volgens deBuren zijn er genoeg alternatieven en is daar in België een groeiend draagvlak voor. "We willen een breder gedragen Vlaams-Nederlandse beweging creëren die een warme en eigentijdse Sinterklaasviering voor ogen heeft", laat de organisatie weten aan VTM Nieuws.

Hoe het feest in 2017 wordt ingevuld, kunnen de organisaties zelf kiezen, met of zonder pieten. Ze zullen in elk geval niet meer zwart zijn, maar ongeschminkt, met roetvegen of in andere kleuren.

Tja..... :x :x :fp:

WimLex
Master
 Bericht 
WNS2.0D
Master
 Bericht 
Compleet belachelijk. Hoeveel stemmen zou je halen als je nu een zwarte pieten partij zou oprichten?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Tja, de slinkse terreur gaat maar dieper en dieper. Nog even en de zichzelf bedruipende blanke Nederlander gaat weer massaal emigreren. De VS, Canada en Australië hebben nog wel een plaatsje her en der. Voordeel is dat daar genoeg boemannen voorhanden zijn die je niet hoeft te schminken.

Lotus europa
Pro
 Bericht 
Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar hij is leuk
Link

WimLex
Master
 Bericht 
Citaat:
Agenten hebben tijdens de intocht een man opgepakt die met spullen in een rugzak rondliep "die niet bij een intocht horen", volgens een woordvoerder van de politie. Hij had een camouflagebroek aan. De politie wil niet bevestigen dat hij, zoals de Telegraaf meldt, een hakbijl bij zich had.

Tegengehouden
Een groep van zo'n honderd tegenstanders van Zwarte Piet is bij Rotterdam door de politie tegengehouden toen ze in twee bussen naar Maassluis wilden gaan. De activisten zouden nu naar de Sinterklaasintocht in Rotterdam willen gaan. Daar komt de Sint bij de Erasmusbrug aan.
Citaat:
Judith @JuL1ta

De bus waar we inzitten is staande gehouden in Rotterdam. Omsingeld door ME-bus & politie. We mogen we niet uit. #intocht #KickOutZwartePiet
Citaat:
Judith @JuL1ta

Politie geeft geen reden waarom we zijn omsingeld behalve "voor onze veiligheid". #intocht #KickOutZwartePiet
11:40 - 12 november 2016

Zo'n twintig aanhangers van de extreem-rechtse Nederlandse Volksunie (NVU) hebben een plek langs de route gekregen om te protesteren tegen aanpassingen aan Zwarte Piet. Zij zijn met bussen vanaf station Vlaardingen naar Maassluis gebracht en hebben beloofd zich aan de regels te houden.

In een toespraak zei NVU-voorman Constant Kusters dat "in een democratie nog altijd de meerderheid bepaalt en niet de minderheid". "Wij als gezonde Nederlanders moeten ons niet de wetten laten voorschrijven door een aantal schreeuwers en links-fascisten die ons de maat willen nemen", zei hij.

Ook gaf Custers een sneer naar RTL, die alleen nog maar roetveegpieten in zijn uitzendingen laat zien. "Daarmee maak je een kindersprookje kapot. Mijn kinderen zeiden tegen mij: een roetveegpiet is toch geen zwarte piet? Dat is een niet-piet, een zieke piet."

http://nos.nl/artikel/2142716-sinterkla ... ouden.html

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Politie houdt ruim 70 tegenstanders Zwarte Piet aan in Rotterdam
Vandaag, 12:28

De Rotterdamse politie heeft 70 tot 80 Zwarte-Pietactivisten ingesloten en aangehouden vanwege de overtreding van het demonstratieverbod. Onder de arrestanten zijn de Amsterdamse advocaat Michiel Pestman en activist Jerry Afriyie.

"Er zijn over en weer flinke tikken uitgedeeld", zegt NOS-verslaggever Robert Bas.

De actievoerders werden eerder in Rotterdam door de politie tegengehouden, toen ze in twee bussen op weg waren naar Maassluis, waar de landelijke intocht van Sinterklaas op dit moment plaatsvindt.

Daarop wilden ze hun protest verleggen van Maassluis naar Rotterdam waar Sinterklaas ook feestelijk wordt binnengehaald vanmiddag.

De tegengehouden aanhangers van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet, waarin allerlei tegenstanders van Zwarte Piet zijn verenigd, wilden naar de Erasmusbrug in Rotterdam. In de Willemshaven, daar vlakbij, komt de stoomboot met Sinterklaas aan.

In het centrum van Rotterdam zijn meer tegenstanders onderweg naar de Erasmusbrug. Kick Out Zwarte Piet verzet zich tegen het Sinterklaasfeest omdat het in hun ogen racistisch is.
Citaat:
Marjan Boelsma @MarjanBoelsma

In de arrestantenbus #Intocht
12:56 - 12 november 2016
Afbeelding

GEWELDIG !!! die reacties onder dat twitterbericht :D

Meer fotos: https://twitter.com/MarjanBoelsma

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Echt geweldig ja....

basjuh1981
Master
 Bericht 
Leuk die onnadenkende picknickmanden :fp:

Spook
Master
 Bericht 
Een camouflagebroek in de stad. Is het dan nog wel camouflage? Of was het een urban patroontje?

basjuh1981
Master
 Bericht 
Als je een baksteenmotief op je broek hebt wel.

Christafari
Master
 Bericht 
Jezus wat triest allemaal. Dat feest is wat mij betreft al helemaal verziekt, stop er maar mee.

WimLex
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Agenten hebben tijdens de intocht een man opgepakt die met spullen in een rugzak rondliep "die niet bij een intocht horen", volgens een woordvoerder van de politie. Hij had een camouflagebroek aan. De politie wil niet bevestigen dat hij, zoals de Telegraaf meldt, een hakbijl bij zich had.

Man met kapmes aangehouden bij intocht Sint in Maassluis

WimLex schreef:
Politie houdt ruim 70 tegenstanders Zwarte Piet aan in Rotterdam

Het zijn er ondertussen een hondertal geworden: http://nos.nl/artikel/2142733-honderd-t ... erdam.html

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Christafari schreef:
Jezus wat triest allemaal. Dat feest is wat mij betreft al helemaal verziekt, stop er maar mee.

Zullen we als wraak het racistische Keti-koti gebeuren eens kapot gaan demonstreren? Kijken of quincy en Sylvana het dan nog zo leuk vinden.

WimLex
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Zullen we als wraak het racistische Keti-koti gebeuren eens kapot gaan demonstreren?

Zullen ze alleen maar blij mee zijn, met aandacht voor en demonstraties tegen dat feest ...

Citaat:
Keti Koti, een Surinaams begrip, betekent ‘Verbroken Ketenen’. Het symboliseert de afschaffing van de slavernij op 1 juli 1863 in de toenmalige koloniën Suriname en de Nederlandse Antillen en daarmee de afsluiting van een zwarte periode in de Nederlandse geschiedenis.
Het is de bedoeling te komen tot een herdenking en een viering met een festival dat niet alleen de direct betrokkenen maar uiteindelijk alle Nederlanders van iedere culturele achtergrond zal moeten aanspreken.

http://www.ketikotiamsterdam.nl/betekenis.html

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dit kan toch gewoon als terroristische daad aangeduid worden? Waarom zo moeilijk, hup zet maar drie jaar vast. Dit tuig werkt toch al niet.

Christafari
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Zullen we als wraak het racistische Keti-koti gebeuren eens kapot gaan demonstreren?

Als jij daar zin in en tijd voor hebt lekker doen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Man met kapmes aangehouden bij intocht Sint in Maassluis

Citaat:
Man met kapmes was niet op weg naar sinterklaasintocht

De man die vandaag in Maassluis met een kapmes is opgepakt, had niets kwaads in de zin. Volgens de politie was de 31-jarige Poolse man met een tas vol gereedschap op weg naar een vriend en niet onderweg naar de intocht van de Sint.

Bij de afzettingen in het centrum van Maassluis werd de man gearresteerd voor verboden wapenbezit. Hij liep richting de feestelijkheden toen de politie hem preventief fouilleerde.

Agenten ontdekten dat hij twee tassen bij zich had met spullen "die niet op een kinderfeest thuishoren". Wat de man met het gereedschap bij zijn vriend wilde doen, zegt de politie niet.

NOS

Speedy J
Master
 Bericht 
Tuurlijk, ik repareer ook alles in en om het huis met een kapmes :lol:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Ja, wie niet tegenwoordig? :lol:

Spook
Master
 Bericht 
Een kapmes is toch wel het juiste gereedschap als je flink wat struiken in een achtertuin wilt terugsnoeien.

cocodee
Master
 Bericht 
Afbeelding

Tweebel
Master
 Bericht 
Was dit feelgoodfilmpje al langs gekomen in dit topic?
http://www.dumpert.nl/mediabase/6938619 ... uppel.html

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Tweebel schreef:
Was dit feelgoodfilmpje al langs gekomen in dit topic?
http://www.dumpert.nl/mediabase/6938619 ... uppel.html

Die etterbakken zijn inmiddels weer vrijgelaten. Erg jammer want ik had ze tot 06-12 willen vasthouden en dan in een heel gammel en lek bootje, achter de stoomboot van Sinterklaas, terug naar Spanje. :woop: :woop:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Er zat ook nog een Amsterdams GL raadslid bij :applaus: :applaus:

Zegt weer genoeg over deze partij.

JeffreyM
Master
 Bericht 
RTL Nieuws schreef:
'Hema zet vier Zwarte Pieten de winkel uit'

Ophef in het Drentse Klazienaveen. Daar moesten volgens Roy Maters in de plaatselijke Hema gisteren vier zwarte pieten, die hoorden bij de officiële intocht van Sinterklaas, het pand verlaten.

Roy was met echtgenote Martine en twee dochters getuige van het gebeuren. ''Op dat moment was de intocht van Sinterklaas in het dorp gaande en overal liepen zwarte Pieten rond. Ook in het filiaal van de Hema was dat het geval. Ik hoorde opeens één van de Pieten zeggen dat ze de winkel moesten verlaten omdat er bij het winkelbedrijf alleen roetveegpieten rond mogen lopen. De Pieten verlieten daarop de winkel.''

Pieten 'gewoon' zwart
Volgens Roy is er in het Drentse dorp amper discussie geweest over welke Piet er bij de aankomst van de Sint te zien zou zijn: ''De intocht van Sinterklaas was hier zoals alle andere jaren. Het wemelde van de zwarte Pieten. Ik heb geen pieten van een andere kleur gezien'', zegt hij.

Hij uitte zijn gedachten erover in een post op het Facebookaccount van echtgenote Martine: ''Zojuist toppunt van discriminatie meegemaakt bij de Hema Klazienaveen. Daar kwamen 4 vrolijke zwarte pieten binnen om pepernoten aan de kinderen uit te delen, totdat ik één van de pieten hoorde zeggen dat ze naar buiten moesten omdat er alleen roetveegpieten welkom waren.''

Reactie Hema
Een woordvoerder van de Hema laat weten niet te kunnen nagaan of het verhaal klopt, maar als dat wel zo is, dan zat het personeel fout. "Iedereen is welkom. Ook Zwarte Pieter."

:loco: :loco: :loco: :loco:

Marten320TD
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Reactie Hema
Een woordvoerder van de Hema laat weten niet te kunnen nagaan of het verhaal klopt, maar als dat wel zo is, dan zat het personeel fout. "Iedereen is welkom. Ook Zwarte Pieter."

Smerige ratten op dat hoofdkantoor :boos: . De onderknuppels die de bevelen van het hoofdkantoor opvolgden nu afschilderen als degenen die fout zaten. :boos: Zo doorzichtig dit.
Beetje vanuit het hautaine.. ow sorry, "hippe, vooruitstrevende Amsterdam" :dood: vertellen wat de achtergebleven gebiedsdelen moeten doen. En als je policor opstelling niet zo uitpakt als gehoopt, het "domme winkelvolk" opofferen. Vreemd hè, die tweedeling in de maatschappij?

JBHC
Master
 Bericht 

Ik ben zeker niet tegen (Zwarte) Piet maar dit stukje zet je wel aan het denken:

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/wi ... tie-5.html

Je kunt er niet omheen dat wat er op dit moment gebeurd best wel zorgwekkend is.

basjuh1981
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Ik hoorde opeens één van de Pieten zeggen dat ze de winkel moesten verlaten omdat er bij het winkelbedrijf alleen roetveegpieten rond mogen lopen. De Pieten verlieten daarop de winkel.''

Hé discriminatie!

R
Master
 Bericht 
JBHC schreef:
Je kunt er niet omheen dat wat er op dit moment gebeurd best wel zorgwekkend is.

Volgens mij had de NVU een vergunning aangevraagd en die 'anderen' niet.

Tweebel
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
hippe, vooruitstrevende Amsterdam

Hoofdkantoor vd Hema zit dacht ik in Amsterdam Noord, natuurlijk ook wel bekend als multicultureel crimineel middelpunt van Noord-Holland.

R schreef:
Volgens mij had de NVU een vergunning aangevraagd en die 'anderen' niet.

Ergens is het ook wel komisch, kaalkopjes die demonstreren voor zwarte piet.

R
Master
 Bericht 
Tegen die zwarte sinterklaas zou meer logisch zijn. :D

Marten320TD
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Ergens is het ook wel komisch, kaalkopjes die demonstreren voor zwarte piet.

Omdat die kaalkopjes WEL zo slim zijn om te weten dat dit een verzonnen schertsfiguur is. ONS oud Hollandsch verzonnen schertsfiguur, dat door linkse hippies en beroepsdemonstranten kapot moet wegens "racisme /fascisme / andere deug-aanklaag-bewoordingen".

Die beroepsdemonstranten hebben doelbewust geen vergunning aangevraagd. Deels uit arrogantie; wie deugt heeft alleen maar rechten. Goeddeels om de underdog kaart te trekken op het moment dat zij, tegen vorderingen in, toch hun kruistocht tegen een kinderfeest willen doordrammen. De linkse msm smult ervan, en -dat moet gezegd worden- dankzij al hun "-logen" opleidingen weten zij de pers wel te bespelen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Marten320TD schreef:
Omdat die kaalkopjes WEL zo slim zijn om te weten dat dit een verzonnen schertsfiguur is. ONS oud Hollandsch verzonnen schertsfiguur

Ik begin hoe langer hoe meer richting de traditiebashers op te schuiven. Het vasthouden daaraan alleen maar omdat het een traditie is vind ik steeds dommer worden. Kaalkopjes helpen mij daar bij wel.

Aan de andere kant wil ik de Piet-tegenstanders ook niet uitvlakken op dat gebied. De link tussen Piet en rascisme is te gezocht. Daar zijn die mensen toch niet mee bezig als ze pepernoten aan het uitdelen zijn, joh!

R
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Kaalkopjes

Dat zijn d'r maar een paar op 17 miljoen.

Feitelijk schreef:
De link tussen Piet en rascisme is te gezocht

Niet ver gezocht is het risico dat na zwarte piet een volgend probleem wordt gevonden.

Feitelijk schreef:
Het vasthouden daaraan alleen maar omdat het een traditie is vind ik steeds dommer worden

Ik vind deze uitspraak niet slim. Zo werden laatst bij verkiezingen in een land de aanhangers van de één nogal als domme mensen neergezet. Dat bleek dan zo'n slordige 50% van de mensen. Niet iedereen wil als dom worden weggezet of niet iedereen die zo weggezet wordt, is ook dom.

Jij maakt namelijk de kwalificatie dat het 'alleen maar omdat het een traditie is' en dat vind ik nogal arbitrair.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Mja, beestje kan maar een naam hebben. Ik zou ze ook onderbouwingsarm of argumenteel uitgedaagd kunnen noemen, zou dat beter over komen?

R schreef:
Niet ver gezocht is het risico dat na zwarte piet een volgend probleem wordt gevonden.

Zo gaat dat ja.

Kami
Master
 Bericht 
De meerderheid wordt steeds meer gedwongen om zich aan te passen aan een minderheid.
En die minderheid wil meer en meer. En de meerderheid is daar een beetje klaar mee.

Zwarte Piet is helaas als voorbeeld gekozen, eentje die wel weerstand oproept bij de meerderheid.
Met als (onverwacht) gevolg dat discriminatie nu wel aan Zwarte Piet wordt gekoppeld, voor deze hele discussie was die relatie er niet.
(iig niet bij mij).

Meerderheid beslist in een democratie, en die meerderheid wil een Zwarte Piet.

WimLex
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Meerderheid beslist in een democratie, en die meerderheid wil een Zwarte Piet.

En niet alleen in nederland
http://black-face.com/blackface-world.htm

Zelfs de VN (!!!) vind dat zwarte piet beschermd dient te worden ...
Citaat:
Opmerkelijk aan dit verhaal is dat deze zelfde Verenigde Naties in 2009 het culturele feestje Nowruz met hun eigen zwarte piet Hajji Firuz heeft vastgelegd in de UNESCO lijst van 'immaterieel cultureel erfgoed van de mensheid'. Dit omdat dit culturele feestje onder andere de vrede bevordert en de solidariteit tussen diverse generaties.

http://politiekincorrectblog.blogspot.n ... in-vn.html

Hadjji Firuz
Afbeelding

zandbak
Master
 Bericht 
at5 schreef:
Bakker haalt Zwarte Pieten uit etalage na bekladding: 'You're racisit!'

De ramen van een banketbakkerij aan de Johan Huizingalaan zijn dit weekend beklad met teksten waarin de bakker wordt beschuldigd van racisme.

Bakker Wil Dielen stond raar te kijken toen hij zondagochtend bij zijn winkel aankwam. Met witte verf stond er 'You're racisit (sic)' op zijn zaak geklad. Vermoedelijk omdat hij zijn etalage had versierd met Zwarte Pieten, ook stond er een taart uitgestald met daarop een duidelijk zwartgekleurde piet.

Voor Wil het het teken om alle zwarte piet-gerelateerde spullen uit zijn etalage te halen of af te dekken. De Piet op de taart is vervangen door een roetveegpiet.

Het wordt elke week gekker

NoCashCow
Master
 Bericht 

Het begint inderdaad belachelijke vormen aan te nemen. Gelukkig hebben we in donker Limburg minder last van gutmenschen...

Bussloo
Master
 Bericht 
Lijkt me een kwajongensstreek. Tekst in het Engels, en dan ook nog eens verkeerd gespeld.

Spook
Master
 Bericht 
http://www.dumpert.nl/mediabase/6942841 ... _2017.html

Moeilijk dit. Ik heb een hekel aan carnaval, maar het sentiment deel ik wel.

Signum
Master
 Bericht 
WimLex schreef:

Het hele blackface argument gaat totaal niet op in Nederland. Zwarte Piet is nooit een uitbeelding geweest om een zwart persoon belachelijk te maken. Het wordt racistisch gemaakt omdat er een associatie gecreëerd wordt met de blackface uit Amerika. Het is dus een probleem wat door de klagers zelf veroorzaakt wordt. De hele discussie is vervolgens overgenomen door een stelletje extremisten en de media blijft maar aandacht geven. Het gaat ook helemaal niet meer om de uitbeelding van Zwarte Piet.. Niemand wil zwichten voor het gehuil van een kleine groep. Al helemaal niet als ze daarmee toe moeten geven dat ze racisten zijn. Zou leuk zijn in Nederland als we alles moeten veranderen waar iemand aanstoot aan kan nemen. Typisch natuurlijk in een land als Nederland dat alle gutmenschen op het witte paard zich genoodzaakt voelen om voor de hele bevolking te bepalen dat het dan maar anders moet.

bx gek
Master
 Bericht 
Spook schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6942841 ... _2017.html

Moeilijk dit. Ik heb een hekel aan carnaval, maar het sentiment deel ik wel.

Ik ben ook geen carnavalsvierder, maar dit vind ik wel een leuk nummer. :D

bernardo A.
Master
 Bericht 

Signum schreef:
Zou leuk zijn in Nederland als we alles moeten veranderen waar iemand aanstoot aan kan nemen.

Dat zeg je nou wel.
Maar een vrij kleine anti-autolobby heeft wel voor elkaar gekregen, dat in de afgelopen jaren honderden miljarden Euro's zijn verbrand aan verkeersveiligheidsverhogende maatregelen. Lees: destructie van de infrastructuur.
Drankhaters weten de overheid aardig te bespelen. Met oud en nieuw weer wat specialisten, die menen dat hun behandelkamer het middelpunt van de wereld is. Die klagen over die 400 vuurwerk-gewonden en dat vuurwerk maar verboden moet worden. Dat bij elkaar 8 miljoen mensen vuurwerk afsteken, danwel daar met hun snufferd bovenop staan, dringt niet tot ze door.
Zwarte piet, vegetariërs etc. etc.

Nederland wordt geregeerd door luidkeelse, maar minimale minderheden.

Pagina 40 van 42 [ 2051 berichten ]