» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
RTL Z schreef:
Henry Keizer legt zijn functie als VVD-voorzitter neer. Dat is zojuist bekendgemaakt door de VVD. Keizer was in opspraak vanwege een omstreden zakendeal.

Begin deze maand legde Keizer zijn functie als VVD-voorzitter al tijdelijk neer. Keizer lag onder vuur sinds nieuwswebsite Follow The Money meldde dat hij met zakenpartners voor een schijntje het uitvaartbedrijf de Facultatieve had gekocht.

'Geen gemakkelijk besluit'
"Onze partij heeft een voorzitter nodig die zich volledig kan inzetten en concentreren op de uitoefening van zijn taak," meldt Keizer over zijn aftreden. "Dat was geen gemakkelijk besluit, omdat ik met hart en ziel aan onze partij verknocht ben."

Keizer heeft altijd gezegd dat hij niets fout heeft gedaan. Ook vandaag herhaalt hij dat: "Het is nodig, ook in het belang van de medewerkers van het bedrijf, dat ik mij in de komende tijd concentreer op het weerleggen van de stroom van onware beschuldigingen en insinuaties die naar voren zijn gebracht."

Aangifte financieel activist
De integriteitscommissie van de partij deed al sinds eind april onderzoek naar de deal. De uitkomst van dat onderzoek is niet meer afgewacht. De positie van Keizer werd afgelopen week verder onder druk gezet door de aangifte van financieel activist Pieter Lakeman.

VVD-leider Rutte sprak begin deze maand nog het vertrouwen uit in Keizer. "Bij de VVD steunen wij onze mensen zo lang niet bewezen is dat er niet integer is gehandeld. Wij laten mensen niet zomaar vallen onder de druk van de beeldvorming."

Reactie Rutte
Vandaag zegt Rutte dat hij het 'moedige besluit van Keizer respecteert. "Zijn enorme inzet is van grote waarde voor de VVD geweest, daarvoor ben ik hem ontzettend dankbaar. Ook persoonlijk heb ik de afgelopen jaren met veel plezier met Henry samengewerkt. Ik wens hem veel sterkte in deze heftige tijd."

De taken van Keizer zullen voorlopig overgenomen worden door de vicevoorzitter. Het is nog niet duidelijk hoe de partij een nieuwe voorzitter zal kiezen.

Citaat:
Wie is Henry Keizer?

* Henry Keizer is een 56-jarige zakenman die alom respect krijgt binnen de machtigste politieke partij van ons land.
* Na een politieke carrière die helemaal terugloopt tot 1983 werd hij op 14 juni 2014 gekozen tot partijvoorzitter van de VVD, als opvolger van Benk Korthals (2011-2014).
* Zoals we vaker zien bij politieke partijen is dat een vrijwillige en dus onbetaalde functie.
* Keizer geldt als een vertrouweling en adviseur van (demissionair) premier Mark Rutte, met wie hij wekelijks overlegt.
* Ook is hij onderdeel van het formatieteam van de partij, dat momenteel intensief werkt aan een nieuw kabinet. En niet onbelangrijk: Keizer staat binnen de zelfverklaarde fatsoenspartij bekend als 'mister integriteit'.
* De rechterhand van Rutte heeft zich volgens onderzoeksjournalisten van Follow the Money schuldiggemaakt aan zelfverrijking bij een zakelijke transactie in 2012. Daarbij zou hij crematoriumbedrijf De Facultatieve, een miljoenenbedrijf, voor een schijntje hebben overgenomen.

De vloer van het crematorium werd kennelijk te heet onder zijn voeten.

zandbak
Master
 Bericht 
Hij kan rustig ergens gaan genieten van zijn miljoenen. Nu weg uit de spotlights en dikke middelvinger naar iedereen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Hij wil gewoon niet dat de beerput open gaat en hij met alle stront in het nieuws blijft.

Begint wel een puntje te worden bij de vvd, veel mensen die niet echt zuiver zijn.

bert65
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Hij kan rustig ergens gaan genieten van zijn miljoenen. Nu weg uit de spotlights en dikke middelvinger naar iedereen.

Rustig genieten? Er is aangifte gedaan. Hij zal niet rustig zitten als er een onderzoek wordt gestart. Mij benieuwen wat er bij hem nog meer uit de beerput komt.

zandbak
Master
 Bericht 
Code:
De VVD had in 2016 met vijftien politici in opspraak de meeste affaires. D66 had er vijf, het CDA vier, PvdA drie en PVV één. Dit is het vijfde jaar op rij dat de VVD de meeste affaires telt. In 2016 werden drie VVD-politici strafrechtelijk veroordeeld.

https://www.vn.nl/politieke-integriteit ... trafrecht/

bert65 schreef:
Rustig genieten? Er is aangifte gedaan. Hij zal niet rustig zitten als er een onderzoek wordt gestart. Mij benieuwen wat er bij hem nog meer uit de beerput komt.

Weinig gok ik. Even een lastige periode en dan gaat die zwetende otter lekker met pensioen.

hneel
Master
 Bericht 
Wie wordt nu het 'gezicht van de VVD'?

zandbak
Master
 Bericht 
Ze zullen wel weer iemand tevoorschijn toveren, zonder CV O:)

R
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
zonder CV O:)

CrematoriumVerleden?

Kami
Master
 Bericht 
Dat lijstje met VVD politic dat gedwongen ander werk moet zoeken is dadelijk zo groot dat ze bij het UWV extra personeel moeten aannemen.

fb
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Er is aangifte gedaan.
Dat wil nog helemaal niet zeggen dat hij ook vervolgd gaat worden. Ik vraag me af of Lakeman "bewuste misleiding" en "oplichting" kan bewijzen. Zo nee, dat wordt dit weer afgedaan als een gevalletje zelfverrijking en we gaan weer over tot de orde van de dag.
Als Keizer die miljoenen er dan doorheen gejaagd heeft is er over een paar jaar vast wel een gemeente die hem als burgemeester wil hebben vanwege zijn "bestuurlijke vaardigheden".

Pita
Master
 Bericht 

Ja, er is vast wel een vriendje die hem zielig vindt.

hneel
Master
 Bericht 
(Ik bedoelde eigenlijk dat niemand zo'n karakteristieke VVD-kop heeft als hij :x )

R
Master
 Bericht 
Kami schreef:
:D
In het AD gisteren een artikel waarom zoveel niet integere mensen bij de VVD in opspraak komen en dat ging van het is een grote partij, ze komen uit het bedrijfsleven, ze spreken elkaar niet op aan en ze liggen onder een vergrootglas :roflol:

hneel schreef:
zo'n karakteristieke VVD-kop

Plofkop inderdaad :thumb:

Kami
Master
 Bericht 
Die vetnek vreet waarschijnlijk niet zo veel omdat ie het echt lekker vindt, maar omdat het eten dan op is en een ander dan niks heeft.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Die vetnek vreet waarschijnlijk niet zo veel omdat ie het echt lekker vindt, maar omdat het eten dan op is en een ander dan niks heeft.

:roflol:

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Bij de VVD steunen wij onze mensen zo lang niet bewezen is dat er niet integer is gehandeld.

De huichelaar. Keizer was zeker een vriendje van de kliek daar, want Jos van Rey is aanzienlijk minder coulant behandeld. Maar ja, die had en heeft dan ook genoeg eigen aanhang en hoeft het niet van politieke spelletjes te hebben.

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]