» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid   

Pagina 11 van 12  [ 598 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Eeehh..

cocodee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Eeehh..

Ja toch niet dan?
Hier een relaasje uit de koker van burgers, die ongewild worden geconfronteerd met de ellende, mind you, Niemoller wordt door gutmenschen afgeschilderd als een rechtse ra/fas-cist, so make up your own mind, zeg_maarr.
Flinke lap tekst, maar dan heb je ook wat, als je weer eens in de file staat, of op een andere manier de tijd moet doden! :[

Citaat:
Het zal je maar gebeuren. Er komt een Somalisch gezin bij je in de straat wonen. ‘Vluchtelingen.’ Er ontstaat niet te harden overlast. Huiselijk geweld. Gegil. Bedreigingen. Dag en nacht. En wat doet de gemeente? Ze plaatsen er een tweede overlast gevende immigrantengemeenschap boven. Statushouders. Op brieven naar de gemeente komen er alleen maar standaardantwoorden. Een ouder echtpaar ernaast verdwijnt en de gemeente laat de woning maar leegstaan.

Hieronder het verslag van een bewoner uit de straat. In ‘W.’ Die bewoner blijft uit angst liever anoniem. En vlucht maar deels naar het buitenland, want dit is geen leven meer. Bij mij zijn de persoonsgegevens bekend en ook had ik inzage in de correspondentie met de burgemeester.

De multiculturele werkelijkheid die ze op de grachtengordel niet kennen.

In mijn straat woont een somalisch gezin met 3 schoolgaande kinderen. Ze wonen al jaar en dag op 44m² met een slaapkamer van 12m ². De overlast, welke mede door de veel te kleine huisvesting, wordt veroorzaakt is onverdraaglijk. Drie ADHD kinderen die dagelijks schreeuwen, krijsen en erbarmelijk huilen als zij weer eens geslagen worden. Vader schreeuwt de hele dag, tegen de kinderen, zijn vrouw, aan de telefoon etc. De tv staat knoerthard, deuren en ramen open. Er wordt nimmer normaal gesproken, altijd oorverdovend schreeuwen. De geluidsoverlast voor de omwonenden is ongekend, meestal ramen en deuren dicht om het maar niet te hoeven horen, op je terras of balkonnetje zitten behoort tot de verleden tijd.

Vaak worden de 3 kinderen binnengehouden, zeggggggg maaaaarrrrrrrrr (ja echt, staat in het originele artikel! :lol: )opgesloten, om de overlast binnenshuis te houden omdat de buurtbewoners het niet meer verdragen en tegen de ouders beginnen te schreeuwen. De vraag is waarom een gezin (5 familieleden) jarenlang op 44m² moet wonen, van een normaal gezinsleven kan zo geen sprake zijn, laat staan van integratie. Ik zie nooit hulpverlening, geen kinderbescherming, helemaal niets, terwijl ik de burgermeester van W. daar persoonlijk op heb aangesproken.

Mag een gezin met 3 schoolgaande kinderen (wettelijk) eigenlijk wel op 44m² wonen? Dat het schade toebrengt aan de leden van het gezin schijnt de gemeente niet te deren, bovendien is er nog de vraag naar brandpreventie en ventilatie.

In plaats van het probleem aan te pakken (het gezin in een eengezinswoning plaatsen en beter te begeleiden) plaatst de gemeente een tweede migrantengezin boven de woning van het Somalische gezin. In deze woning komen iedere nacht 10-12 mannen bijeen en maken zoveel lawaai dat naaste bewoners niet meer slapen kunnen.

Een ander punt wat mij wakker houdt is dat ik vaak ongewild getuige moet zijn van het huiselijk geweld. ´s nachts hoor ik de vrouw des huizes(?) schreeuwen en gillen, ik hoor enorm gestommel.. ja, ze krijgt weer rake klappen. Het traumatiseert mij en ik slaap op een luchtmatrasje voor de voordeur, iedere avond leg ik het daar weer neer, stop mijn oren vol met oordoppen en hoop op een paar uurtjes rust.

Tot voor kort zette ik de tv iets harder om al die overlast en het geweld maar niet te moeten horen, maar dan worden de buurmannen (statushouders) boos. Ze komen naar mijn woning, bonken woest op de deur, ik moet de tv zachter zetten want het stoort hen! Bedreiging en intimidatie van vrouwen: is het de bedoeling dat ik (en andere Nederlandse vrouwen) er maar aan moeten wennen?

De gemeente W. heeft het goed voor met de statushouders, zij krijgen ca. €10.000 en mogen daarvoor een uiterst luxe huisraad kopen, tot en met elektrische fietsen en orgels (om het luidruchtige bidden nog meer kracht bij te zetten). Statushouders worden in W. overladen met luxe huisraad en gebruiksgoederen, maar voor passende huisvesting is klaarblijkelijk geen geld. Statushouders, aldus de burgermeester, zijn in principe allemaal bijstandshouders en dienen daarom in sociale huurwoningen ondergebracht te worden ( allemaal in dezelfde straat, wijk) waardoor gettovorming ontstaat. Fatsoenlijke eengezinswoningen (en daardoor een betere spreiding van statushouders) zijn klaarblijkelijk te duur, dus proppen maar en overladen met luxe!

Ik ben, volledig getraumatiseerd, op de vlucht geslagen en woon een groot deel van het jaar bij mijn familie in het buitenland. De woning naast het Somalische gezin staat al meer dan 12 maanden leeg. Dit ouder echtpaar was van de ene op de andere dag verdwenen. Waar zijn zij gebleven en waarom houdt de gemeente – in samenwerking met de woningcorporatie de achtergebleven woning leeg? Deze sociale huurwoning wordt niet aan woningzoekenden aangeboden, terwijl de wachtlijst hier niet meer te overzien is.

Statushouders worden in de gemeente W. dus boven en op elkaar tussen vier muren gepropt en, om van het gezeur van de buren af te zijn inzake overlast, laat ze de woningen er naast maar gewoon jarenlang(?) leegstaan.

Ik schrijf bewust ´gezeur´. Het persoonlijke gesprek dat ik met de burgermeester en zijn medewerkers heb gehad, heb ik als buitengewoon teleurstellend ervaren; ik heb voor mijn traumatische ervaringen noch sympathie noch enige vorm van empathie mogen ontvangen. De gemeente heeft een taak van het Rijk opgelegd gekregen (het dumpen van statushouders) en gaat daar gewoon mee door. Heel vervelend voor de naaste buren, maar zo is het nu eenmaal!? Dat inwoners van de eigen gemeente huis en haard moeten verlaten omdat de overlast en het geweld niet meer te verdragen zijn, neemt de gemeente W. voor lief. Ook bewust leegstand creëren schijnt onderdeel van het ´huisvestingsbeleid´ te zijn.

Veel vluchtelingen zijn getraumatiseerd, ik dacht dat als zij hier opgevangen worden, passende woonruimte krijgen (goede verspreiding tussen andere gezinnen, zodat er ook enige mate van sociale controle kan zijn), zij hier een beter leven kunnen leiden, maar het enige wat ik zie (ervaar) is dat een ernstige mate van traumatisering en extreem geweld onze samenleving binnensluipt en dit op Nederlandse burgers wordt overgedragen met alle gevolgen van dien.

Ook dacht ik dat vluchtelingen erbij kwamen en zouden integreren, echter de praktijk leert dat als er ongecontroleerd, massa´s vluchtelingen worden gedumpt, er Nederlanders zijn die huis en haard moeten te verlaten.

Deze, vaak jonge mannelijke vluchtelingen, al dan niet met een gezin, zitten, zwaar getraumatiseerd, met te veel personen op kleine woonruimtes opgesloten, geen werk, geen inkomen, geen benul van de (geseculariseerde) maatschappij waarin ze terecht zijn gekomen. Ze verzamelen zich in grote groepen gelijkgestemden en veroorzaken niet aflatend overlast die de leefbaarheid van omwonenden en soms een hele wijk onder druk zet. Zoiets stuit op grote, onoverkomelijke problemen, problemen die de naaste bewoners niet meer verzwijgen mogen en die duidelijk benoemd moeten worden. Weg van die ongezonde, alles onderdrukkende zwijgcultuur in Nederland, gewoon melden dat de leefbaarheid van de wijk waarin je woont aangetast is en dat van woongenot al helemaal geen sprake meer is.

Een ander punt wat mij grote zorgen baart is dat de gemeente W. de ervaringen van haar eigen inwoners negeert en ze onder het tapijt veegt (dé verzwijgcultuur dus hanteert). De grote problemen welke huisvesting van statushouders met zich meebrengt, worden dus bewust niet in kaart gebracht.

Een huisvestingsbeleid(?) dat zowel vluchtelingen als de eigen inwoners alleen maar schaadt en bovendien brandhaarden doet ontstaan, zal binnen afzienbare tijd haar tol eisen: waarom laten gemeenten/Rijk het daar op aankomen? Hebben zij niets van het verleden geleerd? Krijgen zij dit beleid(?) door de strot geduwd door Merkel, Juncker & Co. En, zo ja, waarom tonen zij geen ruggengraat? Waarom laten zij het land dat zij representeren in de sociale afgrond glijden?

Last but not least: ik vraag mij af waarom er politici en Nederlanders zijn die menen dat Nederland nog steeds meer vluchtelingen kan opnemen, maar wat bedoelen ze nu eigenlijk? Bedoelen ze vluchtelingen opnemen, but not in my backyard? Dus gewoon doorgaan met het opstapelen van vluchtelingen tussen vier muren, zoals nu het geval is, ver weg van hun eigen bed?

Mij bekruipt het gevoel dat diegenen die niet tussen (grote gezinnen) vluchtelingen in te krappe behuizing wonen, iets roepen waarvan ze de problematiek, laat staan het leed, totaal niet overzien.

Blijven roepen dat vluchtelingen massaal bij anderen in de woonwijk geplaatst moeten worden en negeren dat deze huis en haard moeten verlaten vanwege onverdraaglijk overlast/geweld, geeft aan dat wij hier met een groep mensen van doen hebben die geen interesse heeft in het belang van Nederland en haar inwoners; dat zet de mens aan het denken, niet?

http://joostniemoller.nl/2017/06/vlucht ... e-bewoner/

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
cocodee schreef:
als je weer eens in de file staat,

Dat zie ik dan de komende tijd niet zo snel meer gebeuren.. :lol: .. Met bootje dobberen wel.. Maar de zin ontbreekt mij vaak om me dan bezig te houden met al dit soort meuk..

Ik zit nu even binnen achter de laptop... Als ik dit dan weer zie;

Link

Is het overgrote deel van de bevolking gebrainwasht met fake news. De NOS doet dit precies zo!

Heb het al vaker gezegd, laten we nog een keer een ventje van een jaar of 5 voorover dood in het zand leggen zodat we met dat excuus nog meer woestijnvolk binnen kunnen halen.

cocodee
Master
 Bericht 
Tsja, wat doe je als het eten niet te nassen is, de WiFi niet deugt, je iPhone niet het laatste model is? Juist! De fik erin, waarvan akte, de brandstichter zal ook wel last hebben gehad van een lage bloedsuikerspiegel.... 8)
Citaat:
11 juni 2017 — 11:35
37 gewonden bij brand in asielzoekerscentrum Duitsland

Bij een brand in een asielzoekerscentrum in de Duitse stad Bremen zijn 37 mensen gewond geraakt. Onder hen zijn tien kinderen. Dat meldt persbureau Reuters vandaag.

De brand begon in de kelder van het gebouw. In het azc wonen meer dan 100 vluchtelingen. De politie onderzoekt nog of de brand is aangestoken.
Onbewoonbaar

Bij de bestrijding van de brand waren 70 brandweermannen nodig om de vlammen te bedwingen. Het gebouw is voorlopig niet meer bewoonbaar.
Toename brandstichting

Het aantal brandstichtingen tegen asielzoekerscentra is de afgelopen jaren sterk toegenomen. In 2015 werd er 75 keer brand gesticht in een azc in Duitsland, terwijl dat een jaar eerder 5 keer gebeurde. Ook wordt er in Duitsland steeds vaker geweld gebruikt tegen asielzoekers.

https://wnl.tv/2017/06/11/37-gewonden-b ... duitsland/

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Uiteraard is het weer zo geschreven alsof alles van "buitenaf" gebeurt

-Joske-
Master
 Bericht 
Citaat:
Bewoners van de Molukse wijk in Gennep eisen bij woningcorporatie Mooiland dat er alleen Molukkers in huizen in die wijk geplaatst mogen worden.

"Als er en een woning vrijkomt er komt een Hollands gezin, of het maakt niet uit wat , dan komt de hele wijk in opstand. Dan krijg je gewoon een escalatie. Dan gooien ze elke avond de ruiten in", zegt voorzitter van de Wijkraad Chris Sahertian.

Filmpje in de link: https://www.1limburg.nl/molukkers-eisen ... xt=default

Zo gaat het straks overal...

ceriadwen
Master
 Bericht 
O, hier in Moordrecht hebben we ook een Molukse wijk en daar wonen ook echt alleen Molukkers, komt er een huis vrij dan komt er echt een Molukker in. En weet je, ik vind het prima. Het zijn fijne mensen, waar je nooit, maar dan ook echt nooit, last van hebt. Ze houden die 10 Marokkaanse families die hier wonen hartstikke goed onder de duim. Ik ben er gezegend mee :) Twee jaar terug op de avond voor RMS dag (dat is de enige avond dat het wat rommelig is in het dorp) hadden ze muren onder geverfd met RMS spreuken... Heel het dorp sprak er schande van. De dag na de RMS dag hebben alle Molukse dames in het dorp, emmertje, sopje de muren weer spik en span gemaakt.

Als zij bij elkaar willen blijven wonen en het zijn zulke fijne mensen om mee te wonen vind ik het (ook gezien de achtergrond van hun hier zijn sowieso) geen belachelijke eis dat ze in die wijken bij elkaar willen blijven. En ik snap ook dat ze het niet accepteren dat een "overheid" even besluit dat dit niet meer gaat gebeuren. Laat ze met rust, geef ze dat kleine stukje........ er was een land beloofd!

-Joske-
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Het zijn fijne mensen, waar je nooit, maar dan ook echt nooit, last van hebt.

Er zijn nogal wat problemen met die lui... Als ze hun zin krijgen dan heb je er weinig last van, maar zo niet dan lossen ze dat op met stenen door de ruit bij je auto / huis / boot etc. Wat dat betreft is het smerig volk.

R
Master
 Bericht 
Liever 1000 Molukkers dan 10 Marokkanen. Bescheiden volk.

En ja ze kunnen weleens als groep optreden. Weleens. Als ze het nodig vinden. Beste mensen.

cocodee
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
maar zo niet dan lossen ze dat op met stenen door de ruit bij je auto / huis / boot etc.

Je vergeet trein. O:)

bruintje beer
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Het aantal brandstichtingen tegen asielzoekerscentra
Tegen? Tegen? :nothanks: Rot eens op met je externaliseren!

bruintje beer
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Zulks lossen 'wij' dan weer op onze eigen manier op O:)

basjuh1981
Master
 Bericht 
cocodee schreef:

Je hoeft er geen punt van te maken.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Nee, dat zou niet wijster slim zijn.

Griffin
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Het zijn fijne mensen, waar je nooit, maar dan ook echt nooit, last van hebt.

* Bijna * nooit last van hebt. Natuurlijk zitten er ook minder aangename mensen tussen, al denk ik dat dat minder voor komt dan bij ons, witte nekken.

Ik ben opgegroeid op een steenworp afstand van "woonoord Berkenoord", woonde tegenover de familie Tamaela. Nooit problemen mee gehad - integendeel! Terwijl pa Tamaela toch niet bepaald een onomstreden figuur was...

Heb gezien wat er in '76 gebeurde bij "het kamp", heb het onbegrip nauwelijks zien afnemen over de jaren. Natuurlijk, de gijzelingen hebben niet meegeholpen aan een positief beeld, maar ik snap prima dat er Molukkers zijn die niets op hebben met blanken "of erger".

Omgekeerd komt het trouwens net zo goed voor, alleen staat het dan niet zo groot in de kranten. Er zijn zat wijken in Nederland waar buitenstaanders niet geaccepteerd worden door de buurtbewoners, waar een steen door de ruit ook tot de escalerende mogelijkheden behoort.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Er zijn zat wijken in Nederland waar buitenstaanders niet geaccepteerd worden door de buurtbewoners

Duindorp (Den Haag) is daar wel een aardig voorbeeld van.

Kami
Master
 Bericht 
Linksom of rechtsom, met de molukkers hebben we ook problemen binnengehaald in mijn ogen.
Treinkaping, Satudarah etc.

Heb geen problemen met nieuwkomers, wel met de problemen die ze allemaal meenemen.

R
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Linksom of rechtsom, met de Molukkers hebben we ook problemen binnengehaald in mijn ogen.
Treinkaping,

Ik spreek hier geen oordeel uit en verdiep je eens wat betreft de Nederlandse Staat in combinatie met de Molukse Zaak; dat is wel een Punt.
Die treinkaping is behalve in het nieuws opgerakeld, ook alweer 40 jaren terug. Satudarah ach, minder last van als van Marokkanen.

Dat in elke bevolkingsgroep wel wat appels uit de toom vallen is evident aan mensen; Chinezen bijvoorbeeld hebben ook hun maffia hier actief en zijn helemaal niet zo aardig voor andere import chinezen die ze hier letterlijk tewerkstellen en vrijheden ontnemen.

zadkine
Master
 Bericht 
De treinkaping was een gevolg van idiote, niet nakombare beloften van de regering aan de Molukkers.
En van verder vooral ook niks anders voor die mensen doen (sinds onafhankelijkheid Indonesie dus).

Niet dat ik daardoor die kapingen en bezetting van een school (bovensmilde) goed keur.

Maar op geen enkele manier is onze verhouding tot Molukkers te vergelijken met die tot andere immigranten.
Zelfs niet met Surinamers dus.

Want de Molukkers waren in Nederlandse (militaire) dienst tijdens de vrijheidsstrijd van Indonesië na WO2. En daarmee in dat land verraders. Ze zijn dus de enige immigranten groep waar we verplichtingen tegenover hebben.
De Surinamers , ook mensen met Nederlandse nationaliteit , zijn hier vooral gekomen toen Suriname onafhankelijk werd, maar dezen waren op geen enkele manier zodanig in Nederlandse dienst dat ze wel verplicht dat land moesten verlaten. Ze zijn dus vrijwillig hier gekomen
Immigranten uit andere landen hebben we helemaal geen verplichtingen naar, dit itt wat GL en consorten menen te moeten zeggen. Reden dan ook waarom ik al langer pleit voor het afschaffen van elk economisch vangnet voor immigranten. Minimaal voor een paar decaden na immigratie. Dat is DE manier om immigratie te verminderen zonder dat je verder rigoureuze grensbewaking hoeft in te stellen. Wel vind ik dat criminele immigranten , ook NA naturalisatie, eenvoudig uit ons land moeten kunnen worden verwijderd en op de lijst ongewenste vreemdelingen komen. Zonodig dus automatische denaturalisatie na veroordeling voor een misdrijf bij een ieder die de nederlandse nationaliteit verkregen heeft bij wet.

R
Master
 Bericht 
Mooie geschiedenisles.

Kan je van hedendaagse journalisten niet beweren. De meesten daarvan likken het liefst naar boven.

zandbak
Master
 Bericht 
telegraaf schreef:
DEZE CIJFERS MOCHT u van de overheid NIET ZIEN

AMSTERDAM - De Telegraaf publiceert vandaag wat u eigenlijk niet mocht lezen: onthullingen uit politierapporten over vreemdelingencriminaliteit. De politie deed er alles aan om dit onder de pet te houden. Vooral de misdaad onder kansloze asielzoekers uit veilige landen blijkt welig te tieren, er wordt op bestelling geroofd en dit kan zelfs straffeloos gebeuren.

Asielzoekers die misdaden plegen en worden gepakt, worden lang niet altijd vervolgd. Een deel wordt zonder straf vrijgelaten. Dat gebeurt in de hoop dat ze zo sneller uit te zetten zijn, maar die hoop is regelmatig tevergeefs. Het is een van de vele schokkende onthullingen die uit stapels politie-documenten over vreemdelingencriminaliteit naar voren komen.

Lees verder in De Telegraaf van vandaag.

Kami
Master
 Bericht 
Dat we de cijfers niet mochten zien maakt niet zoveel uit, we wisten het al lang.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
Asielzoekers die misdaden plegen en worden gepakt, worden lang niet altijd vervolgd.

Wat dat betreft is de burgemeester van Weert goed bezig.

ceriadwen
Master
 Bericht 
Dus als ik ergens voor vervolgd wordt, dan kan ik zwaaiend met deze gegevens mij beroepen op het gelijkheidsbeginsel en loop ik zo weer de rechtbank uit ofzo?

Bussloo
Master
 Bericht 
Als je tevens aangeeft dat je van plan bent jezelf uit te zetten wel waarschijnlijk

no justice
Master
 Bericht 
ceriadwen schreef:
Dus als ik ergens voor vervolgd wordt, dan kan ik zwaaiend met deze gegevens mij beroepen op het gelijkheidsbeginsel en loop ik zo weer de rechtbank uit ofzo?

Nee autochtonen worden keihard aangepakt. Boomklimmers kunnen doen en laten wat ze willen. Wat een land. :fp: :loco:

Wie werden er ook al weer gediscrimineerd in dit land ? juist.....

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
UNHCR: ongeveer een half miljoen Syriërs zijn weer thuis
Vandaag, 13:10

Ongeveer een half miljoen Syriërs die waren gevlucht voor de oorlog zijn weer thuis. De meesten waren in Syrië zelf gebleven, de anderen hadden onderdak gevonden in buurlanden.

Volgens de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, de UNHCR, wonen de meeste terugkeerders in de steden Aleppo, Hama, Homs en Damascus. Dat de mensen weer naar huis zijn gegaan, laat volgens de UNHCR zien dat het veiliger is geworden in Syrïe.

Toch zijn er nog steeds zo'n twaalf miljoen Syriërs op de vlucht, zei de VN-vluchtelingenorganisatie eerder deze maand. Ongeveer de helft van hen is in eigen land gebleven, de rest is gevlucht naar onder meer Turkije, Libanon en Jordanië.

bruintje beer
Master
 Bericht 
nos schreef:
de anderen hadden onderdak gevonden in buurlanden.
Opvang in de regio :thumb:
Maar goed, pak 'm beet 4% (vier!) is alweer terug :[

cocodee
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Wat dat betreft is de burgemeester van Weert goed bezig.

+33K, wat een baas. :respect: Hij was 29-06 bij Jinek, en die Peter R. de V. liep maar te zuigen, wat een walgelijk kotsventje is die Peter ook. :duh:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
De laatste keer dat ik TV keek moet ergens vorig jaar ge.. Ohnee er was wel voetbal. Noiuja dat telt niet.

basjuh1981
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
wat een walgelijk kotsventje is die Peter ook. :duh:

Zolang hij maar met z'n kop op tv kan komen.

WimLex
Master
 Bericht 
nos schreef:
Oostenrijk wil migranten bij grens stoppen met pantservoertuigen
Vandaag, 13:50

Oostenrijk heeft vier pantservoertuigen bij de grens met Italië gestationeerd om migranten tegen te houden. Ook is Wenen van plan om weer controles in te voeren bij de drukke grensovergang op de Brennerpas.

Italië is woedend over de maatregelen en het ministerie van Buitenlandse Zaken in Rome heeft de Oostenrijkse ambassadeur ontboden om uitleg te geven. De stappen zijn in strijd met de EU-afspraken over vrij verkeer van personen tussen de lidstaten, zeggen de Italianen.

Geen herhaling
De Oostenrijkse minister van Defensie Doskozil wijst op de grote aantallen migranten die Italië binnenkomen en zegt een herhaling van de situatie van zomer 2015 te willen voorkomen. Twee jaar geleden liepen de spanningen in Europa hoog op toen meer dan een miljoen asielzoekers vanuit Turkije en Griekenland dwars door de EU op weg gingen naar West-Europa.

Ook toen al voerde een aantal EU-lidstaten weer grenscontroles in om de asielstroom te reguleren.

In Italië zijn alleen al dit jaar 80.000 vluchtelingen gearriveerd, na een oversteek vanuit Noord-Afrika over de Middellandse Zee. Het land beklaagt zich over de terughoudendheid van andere lidstaten om de asielzoekers eerlijk te verdelen over Europa.

Ongewapend
Daarom valt de Oostenrijkse reactie helemaal verkeerd in Rome. Maar volgens de woordvoerder van minister Doskozil zijn de pantservoertuigen ongewapend. Ze zullen alleen zo nodig worden ingezet om de grensovergang te versperren.

Ook kan het Oostenrijkse leger binnen 72 uur 750 militairen op de been brengen om in te zetten bij "noodsituaties".

Vanmiddag presenteert de Europese Commissie voorstellen om de migratiestroom over de Middellandse Zee te beteugelen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Video – Asielzoekers gaan los op politie tijdens poging tot uitzetting asielgezin
Direct iedereen oppakken en het land uittrappen.

Ik begrijp niet dat de politie niet veel harder ingrijpt.

cocodee
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik begrijp niet dat de politie niet veel harder ingrijpt.

Mag niet he, van Fatima Elatik, die de hele politiemacht in haar zak heeft voor 12K per maand. :roflol: :fp:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

cocodee
Master
 Bericht 
We gaan nu meebetalen aan een ASo_AZC, en zie die reactie van Zijkhoff eens, wat een LUL_DE_BEHANGER.. :loco: :fp:
Link

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ey we hebben er massaal weer op gestemd dus het mag zo zijn...

cocodee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ey we hebben er massaal weer op gestemd dus het mag zo zijn...

We misschien wel, maar me dus niet. :P
Intussen...
Citaat:
In ons land zijn op dit moment iets minder dan 290.000 mensen lid van een politieke partij. Gemeten naar ledenaantallen is het CDA de grootste partij met 48.775 leden op 1 januari jl. Daarna volgen PvdA met 46.162 en SP met 39.550. De representatie in de Staten-Generaal is bepaald een andere, met 19 zetels voor het CDA, 9 zetels voor de PvdA en 14 voor de SP.

Ahmed Marcouch.
Tijdens de laatste verkiezingen liet het electoraat weten verder wel klaar te zijn met de PvdA: de partij moest maar liefst 29 zetels inleveren, hetgeen een flinke uittocht betekende voor PvdA-Kamerleden. Veel bekende namen moesten het veld ruimen en genieten nu een riante wachtgeldvergoeding, in afwachting van hun terugkeer naar de ‘oude’ baan die, dat geldt voor vrijwel alle PvdA-politici, vooral bij de overheid werkzaam zijn of waren als ambtenaar. Voor niet weinig voormalige PvdA-Kamerleden moet hun aftocht uit de gebouwen rond het Binnenhof een pijnlijke zijn. Jarenlang een grote mond opzetten over ‘sociale rechtvaardigheid’ en ‘pal staan voor dit land’ werd door de kiezer op ongekende wijze afgewaardeerd en wat overbleef was de Partij van de Afgang. Dat geldt niet voor de rest van bestuurlijk Nederland, waar niet weinig socialisten als ambtenaar of bestuurder geld uit de schatkist (belastinggeld dus) omzetten in private inkomsten.

Het coöpterende gezelschap wat aan de knoppen van Nederland draait, brengt echter uitkomst. Ditmaal komt de bestuurlijke incest tot uitdrukking in het aanstaande burgemeesterschap van Ahmed Marcouch, die de ambtsketen van Arnhem krijgt uitgereikt. Uiteraard heeft Marcouch die functie niet ‘verdiend’ door zijn optreden als woordvoerder en bestuurslid van de Unie van Marokkaanse moskeeën in Amsterdam en omstreken, of als subsidieaanvrager (Marcouch vroeg in 2005 maar liefst 150.000 euro subsidie aan om de radicale imam Al-Qaradawi[1] naar Nederland te laten komen). Marcouch heeft die functie uitsluitend verdiend vanwege zijn lidmaatschap van de PvdA en een verder weinig opvallende rol in de Tweede Kamer.

Daarmee krijgt de stad, waar nota bene slechts 6% van het Arnhemse electoraat aangaf wel vertrouwen in de kwakkelende partij te hebben, een burgemeester van PvdA huize. Marcouch zelf lijkt het niet te kunnen bevatten. In een ‘tweet’ vermeldde hij ‘Arnhemmers, heel blij en vereerd om jullie BM te mogen worden’. Dat moest natuurlijk zijn: ‘Arnhemmers, jullie zijn weer mooi te grazen genomen’.

Dat wordt nog een ‘Bridge too far’ voor Marcouch. In Arnhem smeult namelijk een veenbrand.

http://sta-pal.nl/2017/07/a-bridge-too-far/

Oh, nog een raketgeleerde die niet aan de bak kwam, en iets te lang is blijven hangen... :[
Citaat:
Mustafa A. 14 jaar cel in voor drie verkrachtingen
De H.J.E. Wenckebachweg in Oost, waar de eerste verkrachting plaatsvond.

De rechtbank legt de 35-jarige Mustafa A. uit Purmerend 14 jaar cel op voor het met grof geweld verkrachten van drie jonge vrouwen begin vorig jaar in Amsterdam.
Door: Paul Vugts 4 juli 2017, 13:38

Ook stichtte A. brand in zijn cel, waardoor twee afdelingen van zijn inrichting moesten worden ontruimd.

Officier van justitie Nicole Smits had 12 jaar cel geëist voor 'de buitengewoon vernederende verkrachtingen', de rechtbank doet daar nog 2 jaar bovenop. De rechters achten het niet mogelijk tbs op te leggen omdat deskundigen niet hebben kunnen vaststellen of A. leidde aan ziekelijke stoornissen of een gebrekkige ontwikkeling.

Sommige vrouwen werden meermaals verkracht, ook met een mes op de keel. De rechtbank ziet overtuigend bewijs dat het A. was die de vrouwen, twintig tot 26 jaar, 'op uiterst grove en vernederende wijze' heeft verkracht. Hij 'heeft op geen enkel moment stilgestaan bij de gevoelens van de slachtoffers'.

Zijn dna matcht met dna dat op (de kleding van) de slachtoffers is gevonden. Meerdere getuigen herkenden hem van camerabeelden van een telefoonwinkel in Amsterdam-West waar hij de telefoon verkocht die hij van één van zijn slachtoffers had gestolen.

Bruut handelen
De rechtbank verwijt het de illegale Marokkaan dat hij door zijn 'bruut handelen' de jonge vrouwen hun onbezorgde levens heeft afgenomen. De maatschappij moet zo lang mogelijk tegen hem worden beschermd.

Als strafverzwarende factoren tellen de rechters mee dat A. zeer gewelddadig te werk ging; dat de slachtoffers voor hun leven hebben gevreesd en ernstig getraumatiseerd zijn; dat hij zijn seksuele handelingen bij sommige slachtoffers meermaals herhaalde en dat hij in twee gevallen geen condoom gebruikte.

De rechtbank rekent het A. zwaar aan dat hij zijn slachtoffers 's nachts verkrachtte terwijl ze op weg waren naar huis. Eén slachtoffer verkrachtte hij zelfs in de lift van haar appartementencomplex in Nieuw-West.

Dat hij na de verkrachtingen - die plaatsvonden tussen 28 januari en 31 januari - nog maanden voortvluchtig was en pas in april is gepakt, betekende voor de vrouwen 'een extra periode van onzekerheid en angst'.

Psychisch
Het is onduidelijk gebleven in hoeverre A. zijn proces heeft kunnen volgen en hoe hij er psychisch aan toe is. Mogelijk simuleerde hij dat hij geen Nederlands of Arabisch spreekt en deed hij alsof hij nauwelijks wist waar hij was.

Hij staarde gedurende de behandeling van zijn zaak voornamelijk voorovergebogen en met een lege blik naar zijn verdachtenbank. De rechtbank 'tast in het duister' over de vraag of hij inderdaad niet in staat is zijn proces te volgen of dat hij 'die houding heeft aangenomen'.

http://www.parool.nl/amsterdam/mustafa- ... ~a4504191/

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
In ons land zijn op dit moment iets minder dan 290.000 mensen lid van een politieke partij.
Wie bij de overheid cariere wil maken komt op een gegeven moment een glazen plafond tegen, dat kun je alleen doorbreken met een partijlidmaatschap van een mainstream partij. De hele ambtenarentop bestaat dus uit partijleden en op het moment dat een partij aan een regering deelneemt, gaat die in de eerste plaats de belangen van haar leden behartigen. Leden van concurerende partijen worden echter niet rucksichlos aan de kant geschoven, dat is niet handig want na de volgende verkiezingen kunnen de verhoudingen weer anders liggen en wil je zelf ook niet er uit geflikkerd worden. De belangen van de kiezer en de belastingbetaler zijn natuurlijk volkomen ondergeschikt aan die van de partijleden. En zo kan het dus gebeuren een Marouch een mooi baantje als burgemeester krijgt.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
nos.nl schreef:
Mannenvrij festival in Zweden, 'totdat ze zich allemaal gedragen'
Gaat lekker daar. Een aantal mannen van niet nader te noemen afkomst misdraagt zich, en nu maar alle mannen over één kam scheren?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Volkskrant schreef:
Nijmegen krijgt voortaan bericht als er criminele asielzoekers komen
En gelukkig is dat probleem ook weer "opgelost" :fp:

WimLex
Master
 Bericht 
Dave schreef:
De Duitse politie heeft de man opgepakt die in oktober in de metro van Berlijn zonder aanleiding een vrouw van de trap schopte. Het is een 27-jarige Bulgaar. Hij werd aangehouden in een bus in de Duitse hoofdstad.

Deze week werd bekend dat de politie de identiteit van de dader had achterhaald nadat beelden van een bewakingscamera waren vrijgegeven. Bij het verhoor van een familielid bleek dat de dader in het buitenland zat. De verdachte is inderdaad een tijdje in het buitenland geweest, maar hij keerde vandaag terug, zegt de politie.

De vrouw van 26 werd na de trap en de val van de metrotrap gewond naar het ziekenhuis gebracht.

Citaat:
Celstraf voor man die vrouw van trap af schopte in Berlijn
Vandaag, 16:36

De man die vorig jaar in een metrostation in Berlijn een vrouw van de trap af schopte, moet twee jaar en elf maanden de cel in. Volgens de rechtbank is de 28-jarige Bulgaarse dader schuldig aan het veroorzaken van zwaar lichamelijk letsel. Tegen de man was drie jaar en negen maanden geëist.

Het incident, dat in oktober gebeurde, werd gefilmd door bewakingscamera's. De beelden werden op internet veel gedeeld en bekeken.

Op de beelden is te zien hoe de man met enkele vrienden door het metrostation loopt en vanuit het niets de vrouw in haar rug trapt. Ze valt voorover van de trap af en blijft gewond liggen. De dader en zijn vrienden lopen door alsof er niets is gebeurd.

De vrouw liep een gebroken arm op en een hoofdwond. Tijdens het proces zei ze nog maanden last te hebben gehad van het incident.

Volgens psychiaters is de dader verminderd toerekeningsvatbaar. Een auto-ongeluk en drank- en drugsgebruik zouden zijn hersenen hebben aangetast.

Kort na het incident vluchtte hij Duitsland uit, maar kort voor Kerst werd hij opgepakt toen hij met een bus uit Frankrijk aankwam in Duitsland.

http://nos.nl/artikel/2181789-celstraf- ... rlijn.html

cocodee
Master
 Bericht 
Er is een of ander buddy systeem, waarbij een asieleiser een vrouwelijke buddy blonde domme muts krijgt toegewezen, om mee op te trekken of zoiets? Kan me er niets bij vootstellen, zal dan wel aan mij liggen.
Maar goed, deze muts vond het ook een strak plan om buddy te worden, helaas pakte het iets anders uit.. :roflol: :roflol:
Citaat:
Antwerpen Een Afghaanse jonge vluchteling heeft geprobeerd om zijn begeleidster aan te randen, melden de VRT en Gazet van Antwerpen. De 18-jarige vluchteling is een van de dertien deelnemers aan het zogenoemde Buddy-project waarin jonge vluchtelingen in Antwerpen een woonst delen met hun begeleider.
Antwerps OCMW-voorzitter Fons Duchateau (N-VA). © belga.

De vluchteling trok in de nacht van maandag op dinsdag naar de aparte slaapkamer van de begeleidster en probeerde haar daar aan te randen. De vrouw kon zich in veiligheid brengen, waarop ze de politie waarschuwde. De vluchteling is gearresteerd en is inmiddels aangehouden.

Antwerps OCMW-voorzitter Fons Duchateau (N-VA) wil dat de Afghaan wordt uitgewezen. Hij heeft daarover zijn partijgenoot, staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken geïnterpelleerd.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... nden.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... echt.dhtml
Link

cocodee
Master
 Bericht 
Klaas Pijphoff tapt nu opeens uit een ander vaatje, hoer voorspelbaar.... :roflol:
Citaat:
Dijkhoff wil Somalische verkrachter het land uit

Dader Mohammed M. in de Hoornse zedenzaak, waarin het slachtoffer haar belager zelf opspoorde, wordt het land uitgezet als het aan staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) ligt. De straf van de uit Somalie afkomstige man is definitief geworden omdat het Openbaar Ministerie en hijzelf niet in hoger beroep zijn gegaan. Dat meldt persbureau ANP.

“Ernstige misdrijven kunnen niet zonder gevolgen voor een asielvergunning zijn”, aldus Dijkhoff vrijdag. “Nu dit vonnis onherroepelijk is geworden, starten we met een procedure om de vergunning in te trekken. Zodra dit is afgerond zal snel over worden gegaan tot uitzetting”.

LEES OOK: Vrouw bruut aangerand door asielzoeker

De 28-jarige Mohammed M. uit Hoogwoud probeerde in oktober vorig jaar in Hoorn een 28-jarige vrouw te verkrachten. Hij kreeg onlangs van de rechter 18 maanden cel, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Die straf is hoog genoeg om consequenties te hebben voor zijn verblijfsstatus.

De zaak rond M. wekte veel beroering. De vrouw spoorde haar aanrander zelf op en stapte met die informatie naar de politie. Die deed er echter maanden over om de man op te pakken.

Door: Thijs Kroezen

https://wnl.tv/2017/07/07/dijkhoff-wil- ... hter-land/

Christafari
Master
 Bericht 
Er is een verschil tussen het land uitzetten en 'gevolgen voor zijn verblijfsstatus'.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Het is een 27-jarige Bulgaar.
Hoort niet echt in het vluchtelingen topic. Bulgaren reizen vrij door de EU dus hij is hier legaal en er is ook geen oorlog in Bulgarije.

De gebeurtenissen illustreren natuurlijk wel mooi het succes van open grenzen :x

Spook
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
en er is ook geen oorlog in Bulgarije.

Ook niet in de landen waar de meeste asielzoekers vandaan komen. Of doorheen zijn gereisd.

cocodee
Master
 Bericht 
Tsja, what's new? Oh ja, Gouda, pappen en nathouden duzz... ;( :roflol: :fp:
Citaat:
Toenemende zorgen om Marokkaanse meiden in Gouda

Jeugdhulpverleners in Gouda zien dat het aandeel van meiden van Marokkaanse afkomst in de criminaliteit steeds groter wordt. Ook vertonen deze meiden vaker overlastgevend gedrag.
Peter van den Belt 08-07-17, 06:01

Dat blijkt uit een onderzoek dat het Nederlands Jeugdinstituut heeft uitgevoerd voor de gemeente. Conclusie: ‘Vanuit het veiligheidshuis zien we de laatste jaren meer meiden (Marokkaanse afkomst) die zich schuldig maken aan straatroof en dergelijke, of die in vreemde situaties bij een hotel worden aangetroffen. Meiden hangen ook vaker op straat met jongens. Hun aandeel in de top 60 van meest overlastgevende criminelen groeit.’
Zorgen

Er is gesproken met vertegenwoordigers uit het onderwijs, de jeugdhulp en politie. Die constateren: ,,De meiden bewegen zich misschien minder in grote groepen en worden minder vaak opgepakt, maar hebben een belangrijke rol in overlastgevende groepen.’’ Daarom moet het jongerenwerk op de schop. In de huidige organisatie van het jongerenwerk is het meidenwerk niet belegd, terwijl er veel zorgen zijn over de meiden.

Judith Metz, lector ‘jongerenwerk in de grote stad’ bij de Hogeschool van Amsterdam, zegt dat het belangrijk is dat bij jonge meiden wordt ingezet op het ontwikkelen van sociale vaardigheden en weerbaarheid. ,,Zo voorkom je dat ze in ingewikkelde situaties terechtkomen. Het beste kun je daar al mee beginnen als ze 10 jaar zijn. Verder is het belangrijk dat ze een ontmoetingsplek hebben die goed bereikbaar is, waar geen jongens komen en waar goede begeleiding is. Zorg dat het aantrekkelijk is, maar maak binnen de activiteit ruimte voor gesprek.’’

De gemeente herkent de signalen en zegt dat er nu twee meiden in de top 60 staan. Een woordvoerder: ,,Meiden in de top 60 krijgen een individuele aanpak. Daarnaast gaan we ons meer richten op preventie.’’

Top 60, WTF? Het lijkt wel een hitparade. :loco:
Oh ,dit verklaart weer alles, een VVD burgmeister, en een L*L_DE_behanger op het eerst gezicht...Afbeelding
Afbeelding

ceriadwen
Master
 Bericht 
Toevallig heb ik van de week toen de arrestatie van die terroristische imam nieuws was hele discussies gehad met Goudse Moslima's of FB. Die imam kwam veel in Gouda en ze vinden hem allemaal geweldig, vredelievend en ga zo maar door.........

Ik snap het heus dat het verkeerd gaat in Gouda als je echt meent dat een haatimam vredelievend is, dan hebben zij een heel ander idee over vreedzaam dan ik :)

Ik woon ook onder de rook van Gouda en Gouda is kapoet :)

Bussloo
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Toenemende zorgen om Marokkaanse meiden in Gouda

Gouda ligt in de Bible Belt. Waarom is er vanuit reformatorische hoek geen aandacht voor dit probleem? Al was het alleen maar door het goede voorbeeld te geven?

Pagina 11 van 12 [ 598 berichten ]