» Openbaar » Media » Politiek, economie en overheid Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 616.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
Mdw
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
DEN HAAG -

Ook deze 1 januari verandert er weer een hoop door nieuwe wetten en regels die ingaan. Een selectie.

WERK:

- De maximale duur van de WW wordt tussen 1 januari 2016 en 1 april 2019 met een maand per kwartaal ingekort tot 24 maanden. De maximale duur is nu nog 38 maanden.

- Voor de eerste tien jaar geldt dat een werknemer per gewerkt jaar een maand WW opbouwt, daarna geldt dat voor elk gewerkt jaar een halve maand WW wordt opgebouwd.

- De duur van de loongerelateerde WGA-uitkering (uitkering voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten) wordt stapsgewijs afgebouwd van maximaal 38 naar maximaal 24 maanden.

- Vanaf 1 januari 2016 kunnen vakbonden en werkgeversorganisaties in de cao afspraken maken over een particulier gefinancierde aanvulling op de werkloosheidsuitkering, die aansluit op de WW-uitkering.

- Werknemers kunnen hun werkgever verzoeken om hun werkrooster aan te passen. De werkgever kan dit alleen weigeren bij zwaarwegend bedrijfs- of dienstbelang.

- Werknemers mogen hun werkgever verzoeken om hun arbeidsplaats te wijzigen (bijvoorbeeld enkele dagen thuis werken). Als de werkgever dit verzoek wil weigeren dient hij daarover overleg te plegen met de werknemer.

- Werknemers kunnen een verzoek indienen om de contractuele arbeidsduur aan te passen (alleen te weigeren bij zwaarwegend bedrijfs- of dienstbelang).

- Vanaf januari 2016 geldt voor het opzeggen van een arbeidsovereenkomst met een AOW-gerechtigde werknemer een opzegtermijn van een maand.

- De verplichting voor werkgevers om in te gaan op een verzoek van een AOW-gerechtigde werknemer om uitbreiding (of vermindering) van het aantal te werken uren vervalt.

- Vanaf januari 2016 worden ook werkgevers in de publieke sector verplicht om AOW-gerechtigden als eerste te ontslaan bij een reorganisatie. Deze regel geldt al voor de private sector.

- Gemeenten zijn verplicht om van bijstandsgerechtigden te verlangen dat zij actief werken aan hun taalvaardigheid. Doen zij dit niet, dan kan dit leiden tot een verlaging van de uitkering.

- Pensioenfondsen mogen hun krachten bundelen in de vorm van een algemeen pensioenfonds. Hierdoor kunnen bestuurlijke lasten en vermogensbeheer- en uitvoeringskosten worden verlaagd.

- Ouders op Bonaire, Sint Eustatius en Saba kunnen kinderbijslag krijgen voor kinderen tot 18 jaar.

- De participatieverklaring wordt onderdeel van de maatschappelijke begeleiding aan asielgerechtigden (vergunninghouders).

- De prijs van het inburgeringsexamen dat huwelijks- en gezinsmigranten in het land van herkomst moeten doen voordat ze naar Nederland komen, wordt verlaagd van 350 naar 150 euro.
ZORG:

- Het basispakket van de zorgverzekering verandert. De vlokkentest of vruchtwaterpunctie na een positieve NIPT-test in het buitenland wordt vergoed. Bij die test wordt het bloed van de zwangere getest op onder meer downsyndroom. Ook het vervoer naar een medisch kinderdagverblijf kan worden vergoed.

- Het verplicht eigen risico stijgt van 375 naar 385 euro. De maximale zorgtoeslag gaat omhoog: voor alleenstaanden met 58 euro tot 992 euro, voor partners met 114 euro naar 1905 euro.

- Net als bij gewone artsen en fysiotherapeuten kan de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) nu ook ingrijpen bij praktijken met alternatieve geneeswijzen en cosmetische behandelingen.

- De ouderbijdrage in de jeugdhulp vervalt.

- De gemiddelde jaarlijkse zorgpremie komt in 2016 uit op 1204 euro per persoon per jaar, dit is 39 euro lager dan het ministerie op Prinsjesdag had geraamd. De gemiddelde zorgpremie ligt komend jaar 22 euro lager dan in 2012 en 9 euro lager dan in 2013.

- De maximale zorgtoeslag voor alleenstaanden stijgt komend jaar met 58 euro tot 992 euro. De maximale zorgtoeslag voor partners stijgt met 114 euro naar 1905 euro.

- Moet u 's nachts, 's avonds of op zondag naar de apotheek? Dan betaalt u vanaf 2016 voor deze spoedzorg maximaal 45 euro per voorschrift op een recept plus de eventuele niet-vergoede kosten voor de medicijnen.
BINNENLANDSE ZAKEN:

- Voor iedereen staat een Berichtenbox klaar. Mensen kunnen deze digitale postbus van de overheid activeren op mijn.overheid.nl. Veel overheidsinstanties versturen al digitale post, zoals de Belastingdienst.

- Nieuwe topfunctionarissen in de zorg, de woonsector en het wetenschappelijk onderwijs mogen niet meer dan een minister verdienen: maximaal 179.000 euro bruto per jaar. Dat is 50.000 euro minder dan nu nog mogelijk is. Deze grens gold het afgelopen jaar al voor de andere (semi-) publieke sectoren.

- Volwassenen betalen 2,67 euro minder voor een paspoort of identiteitskaart. Gemeenten mogen hier respectievelijk maximaal 64,44 euro en 50,40 euro voor vragen.
WONEN:

- Tweeverdieners mogen meer lenen voor een koopwoning.

- Kopers mogen als maximale hypotheek 102 procent van de waarde van de woning lenen. Dat is 1 procent-punt minder dan het was.

- De inkomensgrens voor de toewijzing van een sociale huurwoning bedraagt 35.739 euro.

- De maximale huurgrens (liberalisatiegrens) blijft 710,68 euro. De grens wordt per 1 januari voor drie jaar bevroren.
JUSTITIE:

- Alle slachtoffers die door de rechter een schadevergoeding toegewezen hebben gekregen, kunnen voortaan een voorschot van de overheid krijgen. Slachtoffers zijn dan niet meer afhankelijk van de dader. Het gaat om maximaal 5000 euro, maar voor slachtoffers van gewelds- en zedenmisdrijven geldt die beperking niet.

- Alle bedrijven en overheden die persoonsgegevens verwerken, moeten een inbreuk op de beveiliging of datalekken voortaan melden. Ze moeten dat doen bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CPB) en soms ook bij de gedupeerden.
MILIEU:

- Eigenaren van zeeschepen zijn vanaf 1 januari 2016 verplicht een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten voor de kosten van opruiming van schip en lading als het schip vergaat. Wanneer de eigenaar het wrak niet bergt, kan Rijkswaterstaat het wrak laten opruimen en de kosten daarvan verhalen.

- Winkeliers mogen geen gratis plastic tasjes meer verstrekken. Dat moet de afvalberg tegengaan.
VERKEER:

- Gebruikt u uw auto van de zaak voor meer dan 500 kilometer per jaar privé? Dan heeft u hiervoor een bijtelling van 25 procent van de waarde van de auto (catalogusprijs). Afhankelijk van de CO2-uitstoot kunnen autobezitters in aanmerking komen voor een milieugerelateerde korting op de bijtelling.

- Een eigenaar van een hybride auto of een auto met een lage CO2-uitstoot van 1 tot en met 50 gram per kilometer betaalt vanaf 1 januari 2016 de helft van het normale tarief van de motorrijtuigenbelasting (wegenbelasting). Bij een elektrische auto vervalt de motorrijtuigenbelasting helemaal.

- Tot en met 30 juni 2016 kunt u uw wegenbelasting nog voor een jaar vooruit betalen. Vanaf 1 juli 2016 kan alleen nog per kwartaal vooruit worden betaald, of maandelijks via automatische incasso.

no justice
Master
 Bericht 
Mdw schreef:
Het verplicht eigen risico stijgt van 375 naar 385 euro.

Geen woorden voor. De zoveelste verhoging. Grof schandalig. Betalen betalen betalen en ondertussen wordt er winst gemaakt door de zorgverzekeringsmaatschappijen. En dan krijgen gelukszoekers hier gratis zorg. Ik weet wat ik ga stemmen en het is een tikkie rechtser dan PVV.

Pita
Master
 Bericht 

Ach, je weet toch dat de meeste belastingen worden geïnd bij die groepen die het minst protesteren.

basjuh1981
Master
 Bericht 
no justice schreef:
Geen woorden voor. De zoveelste verhoging. Grof schandalig. Betalen betalen betalen en ondertussen wordt er winst gemaakt door de zorgverzekeringsmaatschappijen. En dan krijgen gelukszoekers hier gratis zorg. Ik weet wat ik ga stemmen en het is een tikkie rechtser dan PVV.

Dan is dit ook een mooie:
Mdw schreef:
De maximale zorgtoeslag voor alleenstaanden stijgt komend jaar met 58 euro tot 992 euro. De maximale zorgtoeslag voor partners stijgt met 114 euro naar 1905 euro.

zandbak
Master
 Bericht 
Mdw schreef:
- De inkomensgrens voor de toewijzing van een sociale huurwoning bedraagt 35.739 euro.

Ook leuk als je daar net boven zit. Of je koopt een klein rot flatje in een pauperwijk, of je betaalt je blauw aan een particuliere huurwoning.

zadkine
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Ook leuk als je daar net boven zit. Of je koopt een klein rot flatje in een pauperwijk, of je betaalt je blauw aan een particuliere huurwoning.

Den Haag schreef:
- Werknemers kunnen een verzoek indienen om de contractuele arbeidsduur aan te passen (alleen te weigeren bij zwaarwegend bedrijfs- of dienstbelang)

Punt 1 oplossen middels punt 2....even overleggen met de werkgever dat je een paarmaanden een dagje minder gaat werken zodat je jaarinkomen (werkgevresverklaring) onder dat bedrag komt, en na toewijzing weer fulltime gaan werken als je dat deed.

wernert
Pro
 Bericht 

no justice schreef:
Ik weet wat ik ga stemmen en het is een tikkie rechtser dan PVV.
:huh:

wernert
Pro
 Bericht 

Ik mis nog het (meer) meetellen van vermogen bij 65+, wat weer lekker doorwerkt in de eigen bijdrage. Een eigen bijdrage die al verhoogd is door zorg en verblijf los te trekken. (Meer geld = mooiere kamer). 'Gy zulth nicks bezitten'.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Mdw schreef:
- Gemeenten zijn verplicht om van bijstandsgerechtigden te verlangen dat zij actief werken aan hun taalvaardigheid. Doen zij dit niet, dan kan dit leiden tot een verlaging van de uitkering.

Ja?
Gaan ze nu het verschil leren tussen me en mijn? :x

Mdw schreef:
- Voor iedereen staat een Berichtenbox klaar. Mensen kunnen deze digitale postbus van de overheid activeren op mijn.overheid.nl. Veel overheidsinstanties versturen al digitale post, zoals de Belastingdienst.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dat kunnen in moeten zal veranderen. :roll:

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik vind het allemaal wel mee vallen, niks spannends tussen.

Stijgende kosten voor de zorg ? Wen er maar aan, dat is het resultaat van de vergrijzing (blame it on your parents&grandparents) en de prijs van een hogere levensverwachting...

WW is een beetje zielig, dan heeft iemand misschien 30 jaar gewerkt en slechts 24 maanden recht op WW ? Begrijp mij niet verkeerd, ik vind 24 maanden genoeg tijd om een baan te vinden, maar diegenen hebben gewoon al die jaren premie betaalt...

Belangrijkste verandering in mijn ogen in 2016, is de invoering van de milieuzone in R'dam, schandalig (ook al heb ik er direct geen last van, alleen het idee al).

Zijn de accijnzen en boetes en MRB ten minste hetzelfde gebleven dit jaar (daar zou ik veel meer last van hebben dan die 6 euro pm extra aan zorg kosten dit jaar, waar hebben we het over ?)?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
24 maanden WW is ook wel karig ja, vooral als je tig jaar gewerkt hebt!
En die mrb vooruit betalen, dat kon toch niet meer? Althans, ik meende dat die optie er niet meer was. Of kon het nog wel, maar kreeg je dan geen korting? Dan laat ik 'm per maand staan. Een korting van een paar procent bij jaarbetaling zou ik prima vinden, ben ik er meteen vanaf.

wernert
Pro
 Bericht 

Mdw schreef:
Tot en met 30 juni 2016 kunt u uw wegenbelasting nog voor een jaar vooruit betalen. Vanaf 1 juli 2016 kan alleen nog per kwartaal vooruit worden betaald, of maandelijks via automatische incasso.

Iets zegt mij dat hier een verborgen agenda meespeelt...

Ducantoni
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
WW is een beetje zielig, dan heeft iemand misschien 30 jaar gewerkt en slechts 24 maanden recht op WW ? Begrijp mij niet verkeerd, ik vind 24 maanden genoeg tijd om een baan te vinden

Dat is nog maar de vraag. Als je ergens achterin de 40 bent of al in de 50 levensjaren, dan is het vaak zo dat je met die leeftijd niet snel weer aan de slag kan, tenzij je misschien een zeer gezocht beroep hebt. Betrokken partijen willen het niet hardop zeggen, maar vaak heet het dan al dat je onbemiddelbaar bent.
Merkwaardig genoeg telt een lage leeftijd (lees: een laag loon) meer dan ervaring, lijkt het, of de angst dat een oudere werknemer sneller ziek wordt.

snovvdog
Master
 Bericht 
Daar heb je toch Ziekteverzuimverzekering voor ?

Al denk ik hetzelfde hoor.

Maar 24 maanden ? Lijkt mij toch voldoende, da's genoeg tijd om bij elk bedrijf in de provincie een open sollicitatie te versturen. Mja ik heb de leeftijdshandicap nog niet, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet ben aangenomen als ik ergens heb gesolliciteerd. Zelf alleen werkgevers afgewezen, dus ik kan geen uitspraak doen over 50+ ers, maar kan mij voorstellen dat ik ook liever een jong iemand zou aannemen.

Joël D.
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
24 maanden WW is ook wel karig ja, vooral als je tig jaar gewerkt hebt!
En die mrb vooruit betalen, dat kon toch niet meer? Althans, ik meende dat die optie er niet meer was. Of kon het nog wel, maar kreeg je dan geen korting? Dan laat ik 'm per maand staan. Een korting van een paar procent bij jaarbetaling zou ik prima vinden, ben ik er meteen vanaf.

Vroeger kreeg je 1 Euro per maand korting als je per jaar betaalde, dat is inmiddels ook niet meer zo. Ik betaal nu dus ook gewoon lekker per maand.

Ducantoni
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Maar 24 maanden ? Lijkt mij toch voldoende, da's genoeg tijd om bij elk bedrijf in de provincie een open sollicitatie te versturen.

Het zal niet voor alle mensen met die leeftijd gelden, maar er zijn er bij die >100 sollicitaties gedaan hebben en nog nergens aan de bak kwamen..
Lijkt me knap frustrerend.

Spook
Master
 Bericht 
wernert schreef:

Iets zegt mij dat hier een verborgen agenda meespeelt...

De korting (van 2 % meen ik) is er ook al een paar jaar vanaf.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Vroeger kreeg je 1 Euro per maand korting als je per jaar betaalde, dat is inmiddels ook niet meer zo. Ik betaal nu dus ook gewoon lekker per maand.
Ik ook, hoewel ik er ook best graag direct vanaf had willen zijn. Scheelt toch elke maand weer.

zadkine
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Daar heb je toch Ziekteverzuimverzekering voor ?

Nee, dat is te duur (voor elk bedrijf met meer dan 30 werknemers)....per slot wil die verzekeraar ook geld verdienen.

Inferi0r
Master
 Bericht 

Zorgverzekering per jaar betalen levert meer op. Autoverzekering ook maar iets minder. Ik sta met de huidige rente te kijken van percentages van zo 4, 5%. Geheel risicoloos zo'n percentage tekent ook menig belegger/pensioenfonds voor.

Waarschijnlijk hebben zorgverzekeraars zoveel last van wanbetalers die niet of te laat betalen dat dit het gewoon waard is.

Spook
Master
 Bericht 
Mijn autoverzekering vraagt een 2% opslag voor betalen per maand. Dus doe ik het per jaar. Geen wereldschokkende bedragen verschil, maarja waarom niet .. je krijgt het terug als je het jaar niet volmaakt.

Zorg .. scheelt 1%. Nou ... waar zie je 4% / 5%?

Bij een collectief gaan is iig wel de moeite. 10% is de norm.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Auto betaal ik inderdaad ook per jaar. Zorg kan ik door omstandigheden niet per jaar betalen, had best gewild. Ideaal, ben je overal ineens vanaf en heb je voor je gevoel maandelijks wat meer bestedings/keuzevrijheid.

Spook
Master
 Bericht 
Met een collectief is het vaak trouwens überhaupt niet mogelijk om nog extra korting te krijgen door per jaar te betalen voor je zorgverzekering.

Willen ze ook niet wanneer je zelf handmatig je korting moet gaan halen elke maand. Hoe langer het blijft staan bij het collectief, hoe meer rente ze zelf beuren.

1% verschil is ook één of slechts enkele tientjes op jaarbasis. Dus om daar nou heel veel moeite in te gaan steken is ook weer zowat.

Wbt autoverzekering .. het zal per verzekeraar verschillen maar niet zelden kun je voor al je polissen samen maar één methode kiezen. Dus wil je je autoverzekering per jaar doen, dan ook gelijk je andere verzekeringen bij die maatschappij. Wat je dan in één keer moet ophoesten kan flink aantikken. Maar wat je kunt besparen (mits alle maandelijkse betalingen een opslag hebben), kan dat dan natuurlijk eveneens. 2% is geen vetpot, maar op een renterekening kun je het al een hele tijd niet meer krijgen!

Inferi0r
Master
 Bericht 

Spook schreef:
Met een collectief is het vaak trouwens überhaupt niet mogelijk om nog extra korting te krijgen door per jaar te betalen voor je zorgverzekering.

Bij Zilveren Kruis krijg je gewoon paar tientjes korting door per jaar te betalen hoor, doe ik dan ook. Meerdere collectieven geprobeerd (je kan alle mogelijke collectieven van ZKA vrij inzien)

Spook schreef:
Bij een collectief gaan is iig wel de moeite. 10% is de norm.

Met 15% of 20% korting voor aanvullende en tandartsverzekeringen dan, anders kom je er wel erg bekaaid vanaf.

Bambi killer
Master
 Bericht 
Mdw schreef:
Winkeliers mogen geen gratis plastic tasjes meer verstrekken. Dat moet de afvalberg tegengaan.

Zo moedeloos wordt ik er van.

We brengen koelkasten tv etc, naar recycle centrums het merendeel verdwijnt in Asia of Afrika,

Gaan wij hier om zitten te meuten...... :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco: :loco:

snovvdog
Master
 Bericht 
Wat stel je dan voor, ik ben totaal geen mileuhippie maar de oceanen zijn echt één grote teringzooi van plastic, belasting voor elke bewoner van de wereld voor de oceanen reinigen? Nu zal het nog enigszins leefbaar zijn maar op den duur komt er minder leven in zee en steeds meer vervuiling in je eten.

Ik pak altijd gewoon groentetasjes voor m'n boodschappen als ik zelf geen tasje bij mij heb en te gierig ben voor zon grote plastic tas, en ik vind het ook betutteling, maar het is een beetje schandalig hoe de oceanen er inmiddels bij zitten. Ik denk dat dat op denk duur wel negatieve gevolgen kan hebben voor de mensen op land. Weinig milieumaatregelen zullen van mij goedkeuring krijgen, maar deze kan ik me nog wat bij voorstellen.

Overigens wel makkelijk maatregel om te omzeilen, dan wordt het nu 1 cent voor een tasje, tja, als je cash betaalt en gewoon met afronden...

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Bambi killer schreef:
Mdw schreef:
Winkeliers mogen geen gratis plastic tasjes meer verstrekken. Dat moet de afvalberg tegengaan.

Zo moedeloos wordt ik er van.

Winkeliers moeten de prijzen gewoon incl. een plastic tasje vermelden en/of in de leveringsvoorwaarden opnemen.
Dan is het niet gratis meer, maar zit in de prijs verwerkt. Opgelost. :lol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik pak altijd gewoon groentetasjes voor m'n boodschappen als ik zelf geen tasje bij mij heb

Doe ik ook. En thuis gebruik ik het voor het vuil, waarna het in de vuilnisbak gaat. Heeft zo'n zakje nog een extra functie.

Spook
Master
 Bericht 
Die tasjes zijn zwak en te klein voor in een beetje grotere vuilnisbak (in de keuken oid).

Ik gebruik tasjes tot ze echt helemaal kapot zijn. Dat kan rustig 20 keer of meer zijn. En daarna gaan ze netjes bij het afval. Ik heb echt nog nooit een tasje, of überhaupt afval, zomaar op straat gegooid. Dat komt nog niet eens in me op. Maar ook ik mag zometeen betalen. Omdat er eikels zijn die overal schijt aan hebben.

Wbt zwerfvuil is het blikjes, zakken chips en die rommel. Zakjes valt nogal mee. Echt symbolisch gelul dit.

Boodschappen gaan in een opvouwkrat en een stevige boodschappentas. Of in een kartonnen doos uit de winkel van iets. Makkelijk zat.

Joël D.
Master
 Bericht 
Wij gebruiken thuis altijd een stevige boodschappentas. Gaat al 20 jaar mee. Het is gewoon zonde om overal een plastic tasje te geven. Als ik naar de stad ga stop ik altijd een plastic tasje in de zak van mijn jas. Als ik dan wat koop gaat het daarin. Ik vind het prima dat je er voor moet betalen, dit zijn van die makkelijke dingen waar je op kan letten. Ik denk dat iedereen thuis wel een grote plastic tas heeft hangen in de kelder met daarin honderden plastic tasjes gepropt. Kleine moeite om er daar eentje uit te vissen voordat je boodschappen gaat doen of inkopen gaat doen in de stad.

Spook
Master
 Bericht 
Als je weet dat je de stad in gaat wellicht, maar niet bij een impulsaankoop. Omdat je toevallig in de buurt bent oid. Zo'n geneuzel .. en dan tegelijk statiegeld opheffen op PET-flessen. Gewoon waanzin.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Spook schreef:
statiegeld opheffen op PET-flessen

Dat heeft geen doorgang gevonden voor zover ik weet. Gelukkig maar, van mij mag dit zelfs verhoogd worden.

cocodee
Master
 Bericht 
In een aantal omringende landen wordt bekant overal SG geheven, goed plan.
Alleen in NL heb je op de ene wel, op de andere weer niet, bijv. op een 0.3 L flesje wel, maar op een 0.25 weer niet, waanzin. :loco:

Viper®
Master
 Bericht 

Citaat:
Wat verandert er niet vanaf 1 januari 2016

- Het zwarte pieten gelul
- Immigranten voor gratis geld
- oorlog
- elkaar de kop intrappen om een snickers
- ouderen zitten in de stront
- Eigenlijk zijn wij mensen best zielig
- Mijn 0 fucks
:lol:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Nieuw in 2016: Winkelstraten zonder V&D

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Nieuw in 2016: Iedereen verplicht een halve immigrant in huis te nemen.

Tweebel
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
maar op een 0.25 weer niet

Maar op die van jupiler weer wel, etc etc. Zeker bij de wat obscuurdere speciaalbieren is er geen consistentie te ontdekken.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:

Een halve past nog net in de vriezer

basjuh1981
Master
 Bericht 
Mijn vriezer is gelukkig vol :[

zadkine
Master
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:

?
Moet ik dan een halve afstaan? :[

Begin ik niet aan, hoor... O:)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Brave Hendrik schreef:

Een halve past nog net in de vriezer

Gelukkig ligt er goed vlees is de vriezer. Er komt geen moslim in; ook geen halve.
Buiten dat staat mijn vriezer in de richting Noord Zuid. :roflol: :roflol:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Er komt geen moslim in; ook geen halve.

Wel een varken? O:)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Dat dan weer wel. :woop: :woop:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Voor iedereen staat een Berichtenbox klaar. Mensen kunnen deze digitale postbus van de overheid activeren op mijn.overheid.nl. Veel overheidsinstanties versturen al digitale post, zoals de Belastingdienst.

En de ellende ervan wordt langzamerhand zichtbaar:

Citaat:
De Nationale ombudsman is kritisch over de toegankelijkheid van de digitale postbus MijnOverheid.nl. De overheid stuurt de burger steeds meer berichten via deze website, maar zeker twee miljoen burgers controleren dit postvak niet of nauwelijks.

MijnOverheid biedt toegang tot berichten van organisaties als de Sociale Verzekeringsbank, uitkeringsinstantie UWV, verkeersdienst RDW en de gemeente. Samen met Omroep Max begon de ombudsman in februari een meldpunt, waar meer dan vijfhonderd klachten binnenkwamen.
Uit onderzoek blijkt dat veel mensen berichten missen die via de Berichtenbox van de site binnenkomen. Dat komt omdat ze niet weten hoe ze die moeten inzien, omdat ze lang niet op de site komen of omdat ze niet eens een e-mailadres aan het account hebben gekoppeld waarop meldingen over een bericht binnenkomen.
Met als gevolg dat ze niet of te laat betalen en boetes krijgen. Volgens de NOS leidt dit in sommige gevallen tot ernstige financiële problemen.
"Digitale post verzenden naar de Berichtenbox en het verder maar aan de burger laten om zijn digitale brievenbus continu in de gaten te houden, vind ik de omgekeerde wereld'', stelt ombudsman Reinier van Zutphen.
Hij vindt dat de overheid de kennis, vaardigheden en behoeften van alle burgers als uitgangspunt moet nemen. "Van jong tot oud, van hoogopgeleid tot laaggeletterd."
Aanbevelingen
De ombudsman heeft aanbevelingen gedaan aan het ministerie van Binnenlandse Zaken, dat over MijnOverheid gaat. Zo zou in de gaten moeten worden gehouden of mensen de site nog wel bezoeken nadat ze hem hebben geactiveerd. En als mensen bij nader inzien toch weer liever hun berichten op papier krijgen, moet dat kunnen.
Het ministerie heeft Van Zutphen laten weten met een aantal van de aanbevelingen aan de slag te gaan.
In een reactie laat het ministerie verder weten dat ''de meeste mensen'' gewend zijn digitaal te communiceren. ''Dat doen ze al met veel bedrijven en dat willen ze ook met de overheid. Maar voor mensen die dat niet willen, blijft papieren post voor de meeste organisaties een optie. Voor wie wel wil, maar niet kan, worden oplossingen gezocht zoals cursussen in bibliotheken. Voor de overheid is het van belang dat niemand buiten de boot valt.''
Inmiddels hebben 6,6 miljoen Nederlanders hun berichtenbox op MijnOverheid.nl geactiveerd.

Bron

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Ducantoni schreef:
En de ellende ervan wordt langzamerhand zichtbaar:

Veel mensen weten kennelijk niet hoe MijnOverheid werkt. Zodra er in bericht in je inbox komt, krijg je automatisch een melding in je eigen e-mail. Zo moeilijk is dat toch niet.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Blijkbaar wel:
Ducantoni schreef:
Uit onderzoek blijkt dat veel mensen berichten missen die via de Berichtenbox van de site binnenkomen. Dat komt omdat ze niet weten hoe ze die moeten inzien, omdat ze lang niet op de site komen of omdat ze niet eens een e-mailadres aan het account hebben gekoppeld waarop meldingen over een bericht binnenkomen.

zadkine
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Veel mensen weten kennelijk niet hoe MijnOverheid werkt. Zodra er in bericht in je inbox komt, krijg je automatisch een melding in je eigen e-mail. Zo moeilijk is dat toch niet.

Totdat je van email veranderd door overstappen naar een andere provider.....en geen gmail of zoiets had gekoppeld.

Bovendien zullen met name ook problemen ontstaan op moment dat je , door welke reden dan ook (tia bv) niet meer in staat bent je computer te gebruiken.....en anderen ook niet omdat ze je passwords niet kennen, niet via digid gemachtigd zijn om alsnog je spullen te kunnen inzien.

Terwijl een fysieke brievenbus bekijken geen probleem is bij langdurige ziekten.

Ter zijde...ik heb geen digitale box bij de overheid. Ze sturen maar een brief.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Hm, ik heb mijn berichtenbox geactiveerd, gekoppeld aan mijn e-mail die al 18 jaar hetzelfde is en ook niet gaat veranderen als het aan mij ligt. Toch krijg ik nog regelmatig brieven van de overheid waar ik helemaal geen zin in heb om die weer te gaan bewaren etc. Ik wil die troep in mijn berichtenbox :[

Ik heb welgeteld in ruim 2,5 jaar tijd 1 bericht ontvangen. "Welkom bij MijnOverheid" :fp:

EK055
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Veel mensen krijgen allerlei zooi van de roverheid (o.a. over de huursubsidie) ongevraagd alleen nog maar in die ambtelijke inbox. Let wel: zonder die onzin ooit geactiveerd te hebben, zonder de mogelijkheid e.e.a. nog per brief te ontvangen. Veel bejaarden weten niet eens hoe internet werkt, die kennen dat echt alleen van tv-reclame waar "ze iets met een weeh-weeh-weeh erbij noemen tegenwoordig".

no justice
Master
 Bericht 
Ik kreeg op een gegeven moment een herinnering van de gemeentebelastingen. Het bedrag was verhoogd met administratiekosten bla bla. Ik bellen, ja u heeft een mail gehad in mijn overheid. Ik heb dat nooit aangevraagd laat staan geactiveerd. Blijkt dat je je email adres ook nog moet bevestigen. Ik heb dus nimmer een mail gehad of een brief. Ik bezwaar aangetekend tegen de verhoging en die is gegrond verklaard. Ik heb vervolgens alles uitgezet in mijn overheid. Ik wil alles per post en niet dat domme email gedoe. Flikker op. Zonder overleg of wat dan ook. Ik wist het amper.

Pagina 1 van 2 [ 51 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast