» Off-"Flitsservice" » Auto's   



 Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]

Zou het 6-stroke concept het gaan maken in de auto?
Poll eindigt op ma 16 apr 2007, 17:52
Ja 20%  20%  [ 2 ]
Als het betaalbaar is wel 30%  30%  [ 3 ]
Niet waarschijnlijk of misschien 30%  30%  [ 3 ]
Nee, net als de Orbital-motor van Ford gedoemd te mislukken 20%  20%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 10
Paul (Zaandam)
Nieuwkomer
 Bericht 
Neem eens een kijkje op www.sixstroke.com
Kwam ik tegen. Zeker voor de technisch geinteresseerden erg leuk. Het is in wezen een concept met 2 zuigers in 1 cylinder. Geen conventionele nokkenas met kleppen meer nodig.
Er staat ook een demofiilmpje op de site, waar een 1-cylinder Yamaha een band oprookt bij een onwaarschijnlijk laag toerental.
Als huisvlijt-knutsel bijna niet te doen, toch zou ik zo'n soort cylinderkop graag op het motorblok in m'n auto willen hebben.
Zou het ervan komen? Dat een vooruitstrevende autofabrikant de techniek gaat uitproberen/inzetten?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
ik had ooit 15 a 20 jaar geleden iets over 6 tact motoren gehoord. dat was een ontwikkeling om de motoren zo efficient (zuinig) mogelijk te maken. later ooit meer iets over vernomen (ok, ik heb het ook niet actief gevolgd)

udo
Master
 Bericht 
 
Eerst zien hoe het met die patenten gaat en dat anderen de resultaten en bevindingen bevestigen...

De 2-takt diesel maakt het tot nu toe ook niet zo goed in produktiemodellen?

WNS2.0D
Master
 Bericht 
geen tweetakt diesels????

kijk eens waar de grote schepen meer rondvaren.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Hmz... al dat getyp...

Hier: http://www.sixstroke.com/ O:)

Paul (Zaandam)
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik mocht nog geen link plaatsen zei het systeem... shit happens...

udo
Master
 Bericht 
 
WNS2.0D schreef:
geen tweetakt diesels????

kijk eens waar de grote schepen meer rondvaren.

We hebben het toch over rijdende voertuigen hier?
Auto's en motoren? (die worden geflitst...) :huh:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
ze schijnen ook in vrachtwagens gebruikt te worden (met name in de VS en andere landen waar ze weinig files hebben en lekker door kunnen tuffen)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Paul (Zaandam) schreef:
Ik mocht nog geen link plaatsen zei het systeem... shit happens...


moet je eerst meer spammen

choke flange
Die hard
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
ze schijnen ook in vrachtwagens gebruikt te worden (met name in de VS en andere landen waar ze weinig files hebben en lekker door kunnen tuffen)
GM, DDA (Detroid Diesel Allison) Enterprise, etc. Daar komen ook al die mooie blowers voor Drag motoren vandaan (10-71) want een kleine tweetakt diesel heeft wel een spoelpomp nodig Of dit nu de onderkant van de zuiger is zoals bij een brommertje, een speciale spoelzuiger zoals bij Bolnes of een Rootsblower zoals bij de Amerikaanse motoren. Die motoren werken overigens prima

Raymond
Master
 Bericht 
"Based on the Ducati V-Twin"

Kijk, dan praten we over serieus goede zaken. Niks wat zo snel een bocht uit accelereert als een Duc :thumb:

Paul (Zaandam)
Nieuwkomer
 Bericht 
Dan heb je het geluidsclipje ook beluisterd natuurlijk...!!
Alleen jammer dat de man een beetje nerveus is met het gas :(

zadkine
Master
 Bericht 
udo schreef:
Eerst zien hoe het met die patenten gaat en dat anderen de resultaten en bevindingen bevestigen...

De 2-takt diesel maakt het tot nu toe ook niet zo goed in produktiemodellen?

De halve modelbouw motoren zijn tweetakt diesels (Methanol, zelfontbranders en gloeier bij de kleinere) .

Raymond
Master
 Bericht 
Klopt. Heb hier 3 2-takt dieseltjes liggen van 6,5 7,5 en 10cc.

Raymond
Master
 Bericht 
Paul (Zaandam) schreef:
Dan heb je het geluidsclipje ook beluisterd natuurlijk...!!

Jah, butt geluid. Ik mis de Termignoni's...

Paul (Zaandam)
Nieuwkomer
 Bericht 
Schijnt dat dit ding niet zo heel veel demping nodig heeft... als ik tenminste de toelichtingen lees.

Dit is een gok... ik heb het idee dat een 4-pitter qua geluid met deze techniek een lichte hang heeft naar een 6- of 8-pitter. In ieder geval heel anders dan een normale 4-pitter. Of het net zo vet roffelend en gorgelend kan klinken als een V8 denk ik niet. Wel een lichte hoop... Accelereren met het geluid van een serie vette klappen.

lobotm
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Klopt. Heb hier 3 2-takt dieseltjes liggen van 6,5 7,5 en 10cc.


Ik heb er eentje van 2,11 cc novarossi 1,2 pk :)

 Pagina 1 van 1 [ 17 berichten ] 


Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…         
privacy policy