» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   

Postingstijd interval gedetecteerd van 789.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
utah62
Pro
 Bericht 
Lees net in de krant dat steeds meer auto's voorzien kunnen worden van ACC.

Deze optie houdt met een radar een ingestelde afstand tot de voorganger.

Vroeg me af of deze ook een reactie veroorzaakt op de RDD?

Raymond
Master
 Bericht 
Dan moet je even opzoeken tot welke frequentie een rdd ontvangt en op welke frequentie die ACC zit.

RucphenNB
Master
 Bericht 
Nee, soms wel op diegene die voor je rijd. Vooral als het een Volvo of Mercedes is waar je zelf in rijd. :lol:

utah62
Pro
 Bericht 
De reden achter de vraag is dat het dan wellicht "makkelijker" wordt om bijv de alom geprezen Valentine One te gebruiken als je geen Stinger/Enerby/STI(R) unit hebt/wilt.

Als er meer auto's met ACC rond gaan rijden en de RDD's reageren hier op, wordt het moeilijk jouw er nog uit te pikken met de RD, die "lekt" mits je deze natuurlijk niet pontificaal voor de voorrruit hebt hangen.

Raymond
Master
 Bericht 
Er zijn een heleboel van die acc systemen en sommigen staan duidelijk op de K-band..die vang je op met je radardetector. Als ze er zijn die onder de 20GHz werken, dan vang je ze niet op met je RD maar wel met een RDD.

M4rk
Master
 Bericht 
Ik snap niet zo goed waar je bang voor bent, je wil wel 450 euri aan een detector uitgeven die je aan het raam plakt, waar je willens en wetens risico's mee neemt, maar bent tegelijkertijd doodsbang om maar gepakt te worden.

De RDD gaat af op vanalles en nogwat en zelfs als ze hem aan hebben staan, dan is 't nog een aardige klus om degene met een detector eruit te vissen.

De boete voor het hebben van een RD is 330,- je moet je afvragen of je daarop wil beknibbelen. Voor ~600 euro heb je namelijk een goede detector met filter en voor ~800 kun je al een DSI of STI(R) rijden.

utah62
Pro
 Bericht 
Wie zegt dat ik niet met een Energy of was het nou Enerby :[ rond rij?

Het gaat om diegene die niet zoveel te makken hebben...en die geen inbouw kunnen/willen vanwege bijv auto van de zaak...

M4rk
Master
 Bericht 
utah62 schreef:
Het gaat om diegene die niet zoveel te makken hebben.

No offence, maar dan moet je niet te hard rijden, peut is duur zat op 't moment.

utah62 schreef:
n die geen inbouw kunnen/willen vanwege bijv auto van de zaak...

Auto van de zaak heeft mij nog nooit weerhouden om een detector in te bouwen, soms moet je iets beter zoeken/nadenken over je inbouw. Tot nu toe heb ik altijd nog schadeloos ingebouwd.

utah62 schreef:
Wie zegt dat ik niet met een Energy of was het nou Enerby rond rij?

Tsja dat kan ook, maar het valt me op dat je een boel topics start die qua strekking hetzelfde zijn. Ik snap dat je op safe wil spelen, maar als je echt op safe wil spelen, neem je een detector die niet opvalt (dus rddproof en ook niet bungelend aan je raam).

S60
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
Ik snap niet zo goed waar je bang voor bent, je wil wel 450 euri aan een detector uitgeven die je aan het raam plakt, waar je willens en wetens risico's mee neemt, maar bent tegelijkertijd doodsbang om maar gepakt te worden.

De RDD gaat af op vanalles en nogwat en zelfs als ze hem aan hebben staan, dan is 't nog een aardige klus om degene met een detector eruit te vissen.

De boete voor het hebben van een RD is 330,- je moet je afvragen of je daarop wil beknibbelen. Voor ~600 euro heb je namelijk een goede detector met filter en voor ~800 kun je al een DSI of STI(R) rijden.

Eens!
Bijkomend nadeel van een 'eigen' ACC is dat je 100% False Alarms krijgt...
Stinger schijnt dit bij een aantal merken te kunnen elimineren, maar niet alle...
Andere merken kunnen volgens mij helemaal niets met een 'eigen' ACC...

Fred :glaasje:

red devil1
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
utah62 schreef:
n die geen inbouw kunnen/willen vanwege bijv auto van de zaak...

Auto van de zaak heeft mij nog nooit weerhouden om een detector in te bouwen, soms moet je iets beter zoeken/nadenken over je inbouw. Tot nu toe heb ik altijd nog schadeloos ingebouwd.

moet het wel kunnen natuurlijk. Ik zou in mn bedrijfsbak ook graag wat hebben, maar dat wil niet omdat er ook nog een aantal collega's mee rijden. Maar wachten tot ik een eigen krijg :( Met bedrijfsauto heb ik tot nog toe de meeste bonnen gereden

boersma
Master
 Bericht 
S60 schreef:
Andere merken kunnen volgens mij helemaal niets met een 'eigen' ACC...

Zou voor mij een reden zijn om dat ding uit te schakelen (of dus niet erbij te bestellen).

357kurt
Master
 Bericht 
Hopelijk springen fabrikanten snel in op de nieuwe 79Ghz regelgeving welke in 2013? van kracht wordt. Die ACC's zijn me een doorn in het oog.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Jep. Vooral die Peugeots die in no-time voluit vals alarm genereren bezorgen wel eens een schrikmomentjes.

boersma
Master
 Bericht 
peug5008 is behoorlijk irritant ja

jaco
Pro
 Bericht 
Tja ik heb vw acc genomen, wel een risico dus met een bel ?
Zal het vermelden bij de inbouwer, zodat het niet mijn risico is.

Anders maar uitzetten als ik door wil rijden :D

Alexander-
Die hard
 Bericht 
Bij de meeste auto's kan je de radar van de acc niet volledig uitzetten. Ook al schakel je de acc uit of gebruik je 'm niet, blijft de bijbehorende radar op de achtergrond
gewoon actief. Contact aan is acc radar aan.

Als je dus een detector hebt die niet in staat is een acc te filteren (en de acc werkt op 24Ghz), krijg je vals altijd alarm. Een inbouwer kan hier vrijwel niets aan veranderen.

jaco
Pro
 Bericht 
In de volgende pdf file:
http://duepublico.uni-duisburg-essen.de ... er/5_3.pdf

Staat:

On 17 January 2005 the commis- sion of the European Community finally decided to allo- cate the range of 21.65 – 26.65 GHz for UWB short range radar. The marketing of these systems is allowed from 07/2005 till 06/2013.

En:

Hence, in March 2004 the Euro- pean commission allocated the frequency range 77 – 81 GHz for UWB SRR with permitted usage from 2005 onwards.

Dan neem ik maar aan dat een nieuwe auto nu in de 77-81 GHz band zit..

M4rk
Master
 Bericht 
Als het goed is wel.. side-assist enzo maken nog wel gebruik van de K-Band.

WJM
Master
 Bericht 

Dacht bij de titel dat dit topic ging over het koppelen van RD(D)'s aan ACC....:))
(moet dat trouwens niet *Adaptief* zijn, ipv 'Actief'?)

En dan ook gelijk maar koppelen aan FlitsNav-database, inclusief TC's....;))

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dit topic ging officieel over storing van ACC op RDD, dus topic neemt een wat andere wending....

jaco
Pro
 Bericht 
VW ACC uit golf van 2014 lijkt niet te reageren op een vip en een bel.
Vroeg in 2013 zag de ACC er ook iets anders uit, dus wellicht nu nieuw model in de 77-80 GHz range ?

Pagina 1 van 1 [ 21 berichten ]