» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
malle pietje
Die hard
 Bericht 
Het moest er een keer van komen...ik stap in februari over op een leaseauto. Geloof me, met grote tegenzin, niet in de laatste plaats omdat ik vrees dat ik mijn geliefde ventura met enerby en lrc-100 dan niet meer kan gebruiken. Zover ik weet mag je zelf niets aan een leaseauto doen, al helemaal geen illegale appartuur inbouwen.

Zijn er mensen die hier meer van weten? Mag het? Kan het? Zijn er mogelijkheden?

Moet ik straks niet alleen in een leasehok gaan rijden, moet ik ook nog eens mn aandacht van de weg halen!

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Wat niet weet, wat niet deert. Gewoon erin met dat ding.

shootme
Master
 Bericht 
Meestal kun je dat wel doen... alleen niet gaan boren in het dashboard :wink:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
En er rekening mee houden dat het niet jouw auto is en dat ze hem dus ook ineens kunnen omwisselen ofzo.
Ja, dat heb ik gehad. Liep tegen einde leasetermijn aan en bij de garage kwamen er ineens flinke kosten.

Receptioniste: "Meneer Sandeman, de leasemij geeft geen accoord voor de reparaties, ze halen de auto uit de lease. U krijgt een huurauto mee".

Ja.... Maar... Ventura... :o :[

Gelukkig had ik een goede relatie met die lui, dus ik vroeg of ik een half uurtje een brug en wat gereedschap mocht lenen om hem eruit te halen. Het werd een kwartiertje met de hulp van twee monteurs :lol: :thumb:

Ducantoni
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
En er rekening mee houden dat het niet jouw auto is

Gezien de rijstijl van een hoop leasehokrijders lijkt het me dat dat nogal eens vergeten wordt..
(zwerft hier op het net nog ergens die lijst rond met kenmerken/voordelen van een leaseauto t.o.v. een eigen auto?)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Altijd gewoon ingebouwd toen ik nog lease reedt. Nooit ook maar n seconde over getwijfeld. Worden achteraf toch ook carkits enzo ingebouwd!? Ze gaan ook echt moeilijk doen over n gaatje in t dashboard.
En dat ze hem uit de lease halen kan je ook van te voren n beetje aan zien komen. Er is altijd gelegenheid je eigendommen eruit te halen. Dus de komende 3 of 4 jaar hoef je je nergens zorgen over te maken.

Ducantoni
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Dus de komende 3 of 4 jaar hoef je je nergens zorgen over te maken.

Hooguit als je 'm een meter korter maakt.
Maar ook dan krijg je nog wel de gelegenheid om je spullen eruit te halen..

Freddy
Master
 Bericht 
psies, heb ook gewoon in vorige en huidige leasehok zelfde apparatuur ingebouwd als jij wil.
Bij de vorige ook een keer korter gemaakt, zou eerst afgeschreven worden dus mocht ik alle spullen eruit halen/bouwen.

malle pietje
Die hard
 Bericht 
Kijk, dat klinkt goed. Verzekering gaat niet muiten als de auto na kort rijden bij de garage komt en er een raar ding in hangt?

Walker
Master
 Bericht 
Nee, gewoon netjes inbouwen. Grote kans dat zelfs de garage het niet merkt...

KanarieVW
Master
 Bericht 
malle pietje schreef:
Verzekering gaat niet muiten als de auto na kort rijden bij de garage komt

Denk niet dat de garage iets te maken heeft met je autoverzekering. Gaat de verzekering niks aan. Denk dat de meeste monteurs niet eens (meer) weten wat een stinger is. zeker in filterverpakking lijkt het vaak net alsof het er bij hoort.

pr0mo
Master
 Bericht 
Gewoon netjes inbouwen die hap, eventueel uitschakelen als je naar de garage gaat voor onderhoud.

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ]