» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   

Postingstijd interval gedetecteerd van 130.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Autovisie in Hoger Beroep

http://www.autovisie.nl/news/items/2004 ... 2198_0.xml

AUTOVISIE GAAT IN HOGER BEROEP IN RADARDETECTORZAAK.
06-december-2004
Kantonrechter Ros bleek niet gevoelig voor de argumenten van de verdediging van Autovisie en veroordeelde de redacteur conform de eis voor overtreding van het radardetectorverbod.

Op geen enkel punt kon de kantonrechter zich vinden in het verweer van de verdediging. Zo oordeelde hij dat de zaak buiten de reikwijdte van het artikel 10 van het EVRM (dat het recht op vrije meningsuiting waaronder en verzamelen van informatie regelt) valt. De politieradarsignalen zouden slechts als technisch opsporingmiddel dienen en niet te vergelijken zijn met radio en andere communicatiemiddelen. Ook verwierp de rechter het punt waarin gesteld wordt dat het radardetectorverbod strijdig is met Europese regelgeving onder andere omdat de radardetector (Target 550) een Europese goedkeuring heeft. Daarbij ziet de rechter de beoordeling van het onderzoek dat is voorafgegaan aan de invoering van het radarverklikkerverbod niet als zijn taak. Dat zijn afwegingen die voorbehouden zijn aan de wet -en regelgever, aldus de rechter. Een vonnis dat meer vraagtekens dan antwoorden geeft. Reden voor Autovisie om in hoger beroep te gaan.

neom
Die hard
 Bericht 

dat viel te verwachten, wie er ook zou verliezen die zou in hoger beroep gaan.

Firestarter
Master
 Bericht 
Wel balen dat echt alles van tafel werd geveegd !!!! :(

Alfa33QO
Master
 Bericht 
In het vonnis wordt gesproken over een Target 330, hier over een Target 550, wat was het nou?

boersma
Master
 Bericht 
Alfa33QO schreef:
In het vonnis wordt gesproken over een Target 330, hier over een Target 550, wat was het nou?

Maakt dat wat uit? Hun target (doel) is in ieder geval bereikt.

Daantje
Pro
 Bericht 

nog niet, volgens mij moet er nog hard geflitst worden voor einde van het jaar anders krijgen de BOA's billenkoek van spee (zie de 70km borden op sommige snelwegen op het moment - perfect een-tweetje als je het mij vraagt).

maar serieus, jammer van deze uitspraak, maar het zou hoe dan ook doorgaan in hoger beroep dus..

Bouwe
Master
 Bericht 
*schop*

Tekst van Anker&Anker over het hoger beroep:

Tegen het vonnis staat hoger beroep open, in te stellen binnen veertien dagen na de dag van de uitspraak. Na nadere bestudering van het vonnis en overleg met cliënt zal zo spoedig mogelijk een beslissing worden genomen. Een eventuele behandeling in hoger beroep valt overigens niet binnen zes maanden te verwachten.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Zes maanden.... :o
Dit gaat dus helemaal de verkeerde kant op :evil:

bx gek
Master
 Bericht 
Had jij anders verwacht, de ovj zal de boel zo veel mogelijk traineren.
Een hoger beroep wil wel eens anders uitpakken dan een kort geding en dat weet de ovj ook wel :evil:

RedXraD
Pro
 Bericht 
Tering....

ik zit ook nog steeds te wachten op het moment dat ik ineens in de krant zie staan dat autovisie gewonnen heeft :P kan ik ook een detectortje gaan halen :)

Bramdaman
Master
 Bericht 
van ankeranker.nl:

Tegen het vonnis van de kantonrechter te Amsterdam van 6 december jl. – gewezen in het proefproces met betrekking tot het radardetectorverbod – is door de redacteur van het automagazine “Autovisie” hoger beroep ingesteld.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Dat staat toch ook bovenaan? :huh:

Bramdaman
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Dat staat toch ook bovenaan? :huh:

ik loop nog in een onderzoeksfase bij de specsavers :lol: :lol:

woudstraatje
Weet de weg