» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 78 berichten ]
Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Dave, Gigabert Brakefire, Jeeper en ik zijn op uitnodiging dus naar Kennemerland geweest. Rondje met de rdd gemaakt. 2 aanhoudingen geweest, 1x sleepwagen met Q en 1x 966 in een Porsche Cayenne.

We liepen dus eerst het buro binnen en na het nodige zoekwerk de dame en heer gevonden.
Naar buiten gelopen. Daar even de afspraken gemaakt. Jeeper, Dave en ik zouden meerijden, Gigabert en Brakefire zouden met Dave z'n wagen
erachteraan rijden.

Aangezien het nogal krap was jassen uitgedaan. Vervolgens op pad.

Ergens in de bebouwde kom hebben ze de auto in een zijstraat geplaatst om vanaf daar het verkeer te monitoren. Na een poosje een auto in het vizier die langskwam. Er was eerst nogal wat onzekerheid over wie het nou was en op de gok een sleepwagen aangehouden. Ik heb ovr deze aanhouding achteraf nog gesproken. Op zich was er geen enkel concreet vermoeden, maar omdat de agent meteen de kabel zag, was dit meteen aanleiding voor. Had deze persoon alles goed opgeborgen, was er niets aan de hand geweest.
Die hele situatie staat op film. We hebben de man van het nodige advies voorzien. TIjdens die aanhouding kwamen er diverse wagens voorbij waarop de RDD afging. Na deze zaak afgehandeld te hebben gingen Gigabert en Brakefire mee. Meteen raak, Porsche Cayenne. Hier was wel zeer duidelijk dat het om deze auto ging. Ook deze heer van het nodige advies voorzien. Hij dacht dat ze de rdd niet meer mocht gebruiken had dus daarom zijn 966 weer ingebouwd.
Daarna terug naar het buro.
Nog even rond gekeken. Zagen een oude Opel Astra met een recent geijkte gatso erin. Een bekende controleur van het KLPD stond er met de blauwe vw bus met CatchKen, VCS en een M6F. Beetje bijgepraat. Daarna nog even gebabbeld met iemand van de brommercontrole en een parketsecreatris van OM Haarlem. Die heeft FS als startpagina blijkbaar ;-)

We hebben een hoop informatie gekregen over hoe bepaalde zaken gedaan worden. Uitgebreid gesproken over de bezwaarschriften. Standaardbezwaarschiften wordt eigenlijk niet meer naar gekeken.

Daarna heb ik binnen nog even gebabbeld. Tevens afspraak gemaakt om eens terug te gaan en eens te kijken wat je met een Gatso kan doen. Met name dan de verhalen over het raster wat op foto's gelegd zou moeten kunnen worden etc.

Al met al zeer interessant, foto's en film volgen.

Eddo
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
bla bla bla ...

ziet er als een druk dagje :)

ben benieuwd naar het foto en video materiaal

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ik mag wel zeggen een zeer interessante dag! Hoop geleerd over de RDD.

En nee we hebben niet uitvoerig getest met de rdd filters van DrQ. Daar zullen ze toch niet aan meewerken, dus we hebben het niet eens gevraagd.

http://flitsservice.com/test/rdd.wmv , 3mb. Wordt hier tijdelijk geplaatst.

ERiQ
Pro
 Bericht 
Ik wil die van die porsche wel zien eigenlijk! Ben benieuwd naar de detectie op die 966..

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Porsche is eigenlijk te kort, maar ik zal even kijken.

Eddo
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Ik mag wel zeggen een zeer interessante dag! Hoop geleerd over de RDD.

En nee we hebben niet uitvoerig getest met de rdd filters van DrQ. Daar zullen ze toch niet aan meewerken, dus we hebben het niet eens gevraagd.

http://flitsservice.com/test/rdd.wmv , 3mb. Wordt hier tijdelijk geplaatst.

leuk stukje film

grappig dat ze zelf ook twijfelen als er opmerkingen gemaakt worden over mobiele telefoons enzo... "nee dat denk ik niet"

blijft echt een zoektocht naar de auto met de detector he

maar wat zeggen ze nou na dat stukje van die bejaarden? iets over een verkeerslichtinstallatie ofzo :huh: gaat die rdd daar ook van piepen?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ja dus, maar waardoor??? Heb zelf ook een paar keer vals alarm gezien. Maar als die afgaat zoals dit, dan weet je voldoende.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
We hebben nog wat wijfel geprobeerd te zaaien, die espace of sleper. Ik zou het echt niet geweten hebben wie nou de rd in de auto zou hebben.

Eddo
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
We hebben nog wat wijfel geprobeerd te zaaien, die espace of sleper. Ik zou het echt niet geweten hebben wie nou de rd in de auto zou hebben.

toen jullie direct achter die espace reden, leek het of die rdd af en toe even stopte met piepen... beetje hakkelend... en dan zie je die sleper al een redelijk stuk daarvoor rijden en daardoor zou ik eerder denken aan de sleper dan de espace

maar uiteraard is het niet erg dat het zo moeilijk is om ze te vinden

en bij die porsche met die 966... was het meteen duidelijk dat ie een rd had omdat ie alleen reed of omdat die 966 minder 'lekt' en je dus preciezer moet mikken met de rdd? dus als je dan een signaal hebt, weten ze zeker dat het de wagen is waar ze op mikken

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Was wel lachen onderweg naar buro Hoofddorp. Jeeper rijdt in een beetje patserige Polo, uitlaatje, verlaagt, je kent het wel. Rijden we een politieauto voorbij met 3 auto's.s, waarvan dus 1 patersig en 2 normaal. Haalt dir politiewagen ons allemaal in, gaat naast Jeeper rijden, raampje open, klinkt door de megafoon: Het is hier 50, ja, dus ook voor jou. Ondertussen zat ik al bumperklevend achter die politiewagen "Schiet nou eens op!" Was erg lachen!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Martijn schreef:
Was wel lachen onderweg naar buro Hoofddorp. Jeeper rijdt in een beetje patserige Polo, uitlaatje, verlaagt, je kent het wel. Rijden we een politieauto voorbij met 3 auto's.s, waarvan dus 1 patersig en 2 normaal. Haalt dir politiewagen ons allemaal in, gaat naast Jeeper rijden, raampje open, klinkt door de megafoon: Het is hier 50, ja, dus ook voor jou. Ondertussen zat ik al bumperklevend achter die politiewagen "Schiet nou eens op!" Was erg lachen!

Nog leuker was dat diezelfde politiewagen een paar honderd meter verder ineens bij het bureau stond met een heeelleee platte voorband 8)

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Nog leuker was het om die agent te zien aankomen met een reserve wiel die hij er wsl zelf onder mocht leggen ;-)

Ik reed exact hetzelfde als Jeeper. Belachelijke discriminatie want toen dat geroepen werd, reden we keurig 60 op de teller, min tellercorrectie zit ik op 55 dan.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Maar al met al zeer sportief, en we hebben gewoon ontzettend veel geleerd. Zowel in ons voordeel als in ons nadeel. Belangrijkste is dus echt om de boel rond je goed in de gaten te houden.

Binnenkort nog een keer testen met de filters van DrQ en dan hoeven we ons om de rdd geen zorgen meer te maken.

vw-driver
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Maar al met al zeer sportief, en we hebben gewoon ontzettend veel geleerd. Zowel in ons voordeel als in ons nadeel. Belangrijkste is dus echt om de boel rond je goed in de gaten te houden.

Binnenkort nog een keer testen met de filters van DrQ en dan hoeven we ons om de rdd geen zorgen meer te maken.

ook c2000 systeem heeft antenne voor de communicatie , dus dat blijft herkenbaar , stukken kleiner dan de huidige dat wel :lol:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Martijn schreef:

Porsche zet em toch vrij snel uit hoor denk ik, denk niet dat dit representatief is voor het algehele beeld. Hij gaat best redelijk af nog namelijk voor dat verkeerslicht en die auto ertussen en na die bocht inene niets meer.

False alert filmpje heeft niet echt toegevoegde waarde, te kort...

Alexander-
Die hard
 Bericht 
Martijn schreef:
Ja dus, maar waardoor??? Heb zelf ook een paar keer vals alarm gezien. Maar als die afgaat zoals dit, dan weet je voldoende.

Hoezo afgaat zoals dit? Hoe weten ze of het vals alarm is of niet? Die sleper kan toch aan het bellen zijn o.i.d.?

En waarom was de agent zo zeker van z'n zaak bij de 966? Had die kerel z'n detector wel goed weggewerkt?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Een belsignaal doet de rdd niet afgaan. Er is bij ons ook een paar keer gebeld in de auto, ging de rdd ook niet af.

Bij de 966 was er al iets eerder een achtervolging waarin het zeker werd dat hij het was. Hoe en wat weet ik niet, want ik zat daarbij niet in de auto.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dus er is wel degelijk verschil in de opbouw van vals alarm en een Quintezz/966?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Een "vals" alarm duurt heel kort. En herhalt zich ook niet. Zij verklaarden het door de aanwezigheid van Schiphol, wat heel goed kan met al die X, K en Ku radars die ze zullen hebben daar.

Alexander-
Die hard
 Bericht 
Bestaat er nog een verklaring voor het afgaan van de rdd op een aantal auto's tijdens de aanhouding van die sleper? Deze kunnen toch nooit allemaal een detector hebben?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Gezien het type wagens, ja, dat denk ik wel.

Deze berger werd eigenlijk betrapt op het feit dat het kabeltje zichtbaar is. Had dat er niet gewezen, en de vermoorde onschuld gespeeld, was er weinig om te onderzoeken. Geen concrete aanwijzingen, alleen een gegokt vermoeden.

We hebben het ook nog gehad over het recht om de auto te doorzoeken op grond van technisch onderzoek. Hem is verteld dat hij dit mocht. Ik had er sterk mijn twijfels over of je een handschoenenkastje mocht doorzoeken in het kader van een technisch onderzoek.

Wim
Master
 Bericht 
Martijn schreef:

Dus goed opletten en meteen uitzetten bij iets opvallends in ee auto kan twijfel veroorzaken, en de moeilijkheid aangeven in welke auto het wel geweest kan zijn :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Alexander- schreef:
Bestaat er nog een verklaring voor het afgaan van de rdd op een aantal auto's tijdens de aanhouding van die sleper? Deze kunnen toch nooit allemaal een detector hebben?

Nee maar die Quintezzjes stralen zo sterk dat het juist zo moeilijk is om te bepalen waar dat nu vandaan komt, dat zei die agent ook.

In dit geval zou je dan ook beter een Quintezz kunnen hebben omdat die dus zo gigantisch staat te stralen dat je op het moment van snel uitschakelen niet kan bepalen welke auto het was.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Eigenlijk zou je dan 2 Q's in de auto moeten hebben, 1 voor en 1 naar achter. Dan is het vrijwel onmogelijk om je te peilen, tenzij je natuurlijk in je eentje rijdt.

Toch halen ze de RD's met bosjes van de straat. Ook zij zijn zeer benieuwd naar de proefprocessen, want op zich verschaft een detector natuurlijk alleen informatie.

Ik hoop dat de agent nog mailt, had hem wat informatie beloofd.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dus ik mag concluderen dat de duurdere inbouwers opzich nog makkelijker te signaleren zijn in druk verkeer dan een Quintezz.

Dus de RDD blijkt dus wel een heel praktisch apparaat die zonder probleem de duurdere detectors er uit pikt.

TheSpeedSkater
Respect
 Bericht 

Mooie repo. Leuk om te lezen en te bekijken :thumb:

Alexander-
Die hard
 Bericht 
Harold schreef:
Dus de RDD blijkt dus wel een heel praktisch apparaat die zonder probleem de duurdere detectors er uit pikt.

Als ik het goed begrijp, zijn er dus een aantal auto's geweest die "vals" alarm gaven op de RDD. Die auto's kunnen dus net zo goed aan de kant worden gezet. De agent heeft dus alleen maar een vermoeden dat je een detector kán hebben. Klopt dat, of zie ik het nu verkeerd...

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Martijn schreef:
Eigenlijk zou je dan 2 Q's in de auto moeten hebben, 1 voor en 1 naar achter. Dan is het vrijwel onmogelijk om je te peilen, tenzij je natuurlijk in je eentje rijdt.
.

En dan eigenlijk ervoor zorgen dat de quint random pulserend aanstaat om de verwarring te vergroten.

Twilo
Master
 Bericht 
Leuke repo :thumb:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Alexander- schreef:
Harold schreef:

Als ik het goed begrijp, zijn er dus een aantal auto's geweest die "vals" alarm gaven op de RDD. Die auto's kunnen dus net zo goed aan de kant worden gezet. De agent heeft dus alleen maar een vermoeden dat je een detector kán hebben. Klopt dat, of zie ik het nu verkeerd...

Je ziet het helemaal verkeerd. Je leert je detector ook kennen bijvoorbeeld. ALS er een detector in een auto zit gaat die vol af. Is het vals alarm, dan geeft die maar een enkel piepje. Datzelfde doe jij ook met je detector. Pas als het 2de ledje begint te branden, ga je eens kijken.

Bij die Porsche was gewoon vol alarm, alleen is dat niet gefilmd. Dat zouden Gigabert en Brakefire je moeten vertellen.

Je zoekt nu dingen die er niet zijn.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
En nee, het waren niet altijd auto's die vals alarm gaven. Ook in de middle of nowhere.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Martijn schreef:
En nee, het waren niet altijd auto's die vals alarm gaven. Ook in de middle of nowhere.

Even voor de duidelijkheid, dat middle of nowhere was Hoofddorp uit richting Nieuw Vennep, langs het spoor... Schiphol gebied dus..

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Twilo schreef:
Leuke repo :thumb:

:huh: ...

Die is er nog niet 8)

Je bedoelt leuke video... :roll:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Aangezien ik nog geen repo kan uppen, hier een voorproefje:

Afbeelding

Kijk dit is dus de rdd.......

Afbeelding

Na een poosje rondgereden te hebben, ergens "strategisch" geparkeerd.

Afbeelding

Zo zit de rdd dus in deze auto, we hebben de rdd ook reeds gezien op motoren of bij opvallende politieauto's.

Afbeelding

De rdd gaat af snel erachter aan. Wie is het? De rdd gaat als een gek tekeer. Had de eigenaar van de detector meteen het apparaat uitgezet bij dit vreemde gedrag van een Astra met zeer lange en vreemde antenne, was het absoluut onmogelijk geweest om te bepalen welke wagen dit was.

Afbeelding

Op goed geluk deze sleper naar de kant die net nog gered was door z'n Quintezz bij een radarcontrole. Doordat de agent het kabeltje zag, was er genoeg reden voor een onderzoek. Was er geen kabel geweest, had hij even snel door de cabine gekeken en het daarbij gelaten.

Afbeelding

Het volgende slachtoffer. Deze Porsche was al eerder uitgepeild. "Meekomen"!

Afbeelding

"Goedemiddag meneer, we hebben......"

Afbeelding

En daar ligt de arme Target 966. De heer had de 966 weer ingebouwd nadat hij gelezen had dat rdd's illegaal zouden zijn. Dat is dus nog punt van discussie.

Afbeelding

Toen maar terug naar het buro en even gekeken bij de politiedag. Hier een stokoude Opel Astra met een net geijkte Gatso radar aan boord. Opvallend het afgeplakte kenteken. Open vizier?

Afbeelding

Hier de catchken. Hierin zit dus de camera en IR lamp om de kentekens eruit te halen die niet verzekerd zijn, APK, gestolen etc. Hier mogen er meer van komen!

Afbeelding

En hier de Multanova 6F met IR flitslamp.

Afbeelding

De kop van de radar kan dus iets gedraaid worden. Zolang de set maar in het verlengde parallel aan de weg staat is er niets aan de hand. De meethoek is altijd 20 graden.

We hebben beide heren van de detectors geadviseerd niet op het transactievoorstel te gaan.

Volgens de agent wordt nimmer gevraagd om afstand te doen. Dit zou landelijk zijn afgesproken. De detectors worden opgeslagen, in afwachting van ........
Dat dit wel gebeurd bevreemde ze dus. Ook het verhaal van Zaandam dat er een agent over een in beslag genomen detector is gereden, vonden ze erg vreemd.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ik zit te duppen over een titel voor de repo: Josti band on patrol? ;-)

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Martijn schreef:
Ik zit te duppen over een titel voor de repo: Josti band on patrol? ;-)

nee doe maar:

FS schuldig aan inname twee detectoren :wink:

unickque
Die hard
 Bericht 
Maar is dit nou iets dat ze wel vaker doen, zo'n RD jacht, of was dit alleen voor de gelegenheid gedaan?

SPYKER
Master
 Bericht 
unickque schreef:
Maar is dit nou iets dat ze wel vaker doen, zo'n RD jacht, of was dit alleen voor de gelegenheid gedaan?

wat denk je zelf? :wink:

ik gok erop dat dit regelmatig gedaan word.. (helaas.. :-? )

gigabert
FS medewerker
 Bericht 
Ze doen dit vaker, vlak voor we op pad gingen zei die agent nog van maak je nergens zorgen om we pakken er echt wel een paar.

Vond dit zelf een gewaagde uitspraak...
Nou binnen 30 min hadden we er dus 2 te pakken, eigenlijk zelfs binnen 10 min 2 stuks....

Had zelf al snel door dat de agent welke de auto bestuurde ervaren was in de zin van het herkennen van vals alarm of niet...

gigabert
FS medewerker
 Bericht 
Martijn schreef:
Bij die Porsche was gewoon vol alarm, alleen is dat niet gefilmd. Dat zouden Gigabert en Brakefire je moeten vertellen.

Toen we zijn richting op reden wel ja,..
Een 966 / 975 etc zouden makkelijker zijn op te sporen..
Hebben veel minder lek straling..
Als er een soort Gain op die RDD zou zitten zou het denk ik ook makkelijker moeten zijn een Quint te pakken...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
gigabert schreef:
Martijn schreef:

Toen we zijn richting op reden wel ja,..
Een 966 / 975 etc zouden makkelijker zijn op te sporen..
Hebben veel minder lek straling..
Als er een soort Gain op die RDD zou zitten zou het denk ik ook makkelijker moeten zijn een Quint te pakken...

Die zit dus op de Spectre III met een hoorn ala Dr. Q. alleen is dit model wegens technische problemen niet te leveren voorlopig.

Ze pakten per week 19 detectoren werd overigens genoemd. Vandaag was puur ter gelegenheid van Flitsservice, normaal gesproken zouden ze geloof ik ook bij de open dag rondhangen. Tsja, mijn excuses voor die berger en die Porsche rijder maar het had op eerder moment mis kunnen gaan :roll:

Tis voor het hogere doel in ieder geval ... Schrale troost... :oops:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Er zit toch ook gewoon een gain draaiknop op de RDD. Hoe stond die ingesteld dan?

Jeeper
Master
 Bericht 
dat is de volume knop dacht ik.

en het was idd een zeer leerzame dag!
ik ga vanaf nu een stuk voorzichtiger met mijn rd om!

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
is idd de volumeknop.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
Tis voor het hogere doel in ieder geval ... Schrale troost...

Helaas wel.

S. Gonzales
Die hard
 Bericht 
Wat vonden de agenten zelf van een RD, vonden ze bezitters gevaarlijk?
Zijn ze tegen het bezit en gebruik ervan? of doen ze maar gewoon hun werk?
Hebben jullie het daar nog over gehad?

Jeeper
Master
 Bericht 
ze geloven heilig in hun doel!

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Geloven? Nee, ze doen wat hun verplicht wordt. Of ze het er mee eens zijn is een tweede. Zij zijn zeer benieuwd naar de uitkomsten van het proefproces en ze zullen er niet minder om slapen als het detectorverbod opgeheven wordt.

A4
Master
 Bericht 
Ik vrees dat het nog een poosje vrij makkelijk scoren zal zijn met de RDD. Ik meen dat er nog 70000 wagens met een detector rondrijden. Ik weet niet hoeveel RDD's er in omloop zijn, maar laten we zeggen 2 per provincie (ik weet het niet hoor) en per provincie rijden er gemiddeld een kleine 6000 mensen met een detector rond, tsja, dan is het niet zo moeilijk om een middagje rond te gaan rijden en er een paar in beslag te nemen. En als het ook nog eens in een onopvallende Astra gebeurd... Ook al let je goed op, zoiets kun je moeilijk voorkomen volgens mij.

Pagina 1 van 2 [ 78 berichten ]