» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 81 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Roadie
Pro
 Bericht 
Ik weet dat er een topic is waarin staat dat de RDD de DSI niet kan detecteren: http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=2339

Maar toch wil ik even dit met jullie delen. Volgens velen is de DSI ondetecteerbaar. Echter op de site van Stinger zelf staat het volgende artikel beschreven, oke, het is van de Spee propaganda, maar Stinger heeft het toch op hun site staan ( http://www.stinger.com/index.php?sec=index&pg=artikel8 ):

OM: 'Stinger DSI zonder detectiesoftware is legaal'

De Stinger DSI is legaal zolang er geen detectiesoftware op staat, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. WIe in Nederland een DSI koopt en hem gebruikt zoals hij hem gekocht heeft, is dus niet in overtreding. Degene die echter de verleiding niet kan weerstaan om via internet de detectiesoftware te downloaden, overtreedt de wet zodra hij met zijn opgewaarderde DSI de Nederlandse weg op gaat.
Wie met zijn DSI-detector aan de kant wordt gezet en niet de gelegenheid heeft gehad de software tijdig te wissen, gaat nat. Met een eenvoudige radarbron kan de politie de aanwezigheid en werking van de detectorfunctie van de DSI aantonen..

Daarnaast sprak ik een collega die een kennis heeft bij de politie en claimt een rdd of rdd achtige apparaat te gebruiken waarmee wel degelijk een DSI detecteerbaar is. Nu is het even wachten op het moment dat hij het apparaat kan 'gebruiken' en dan willen we het nog uittesten of het daadwerkelijk zo is...

Hebben ze dan nu inmiddels een vernieuwde versie of zo?
Misschien iemand hier al meer info over?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ja, als je een radarbron, zoals een deuropener module van een tankstation, bij een DSI houdt, en je hebt illegale software, dan gaat ie toch piepen? Lijkt me volkomen logisch.
En een DSI detecteerbaar. Ik geloof het niet zo, maar so what? Je hebt toch geen illegale software?

MarkyMark
Master
 Bericht 
Citaat:
Wie met zijn DSI-detector aan de kant wordt gezet en niet de gelegenheid heeft gehad de software tijdig te wissen, gaat nat. Met een eenvoudige radarbron kan de politie de aanwezigheid en werking van de detectorfunctie van de DSI aantonen.

Natuurlijk: als de software niet gewist is, begint dat ding te piepen als hij een radarbron detecteert. En als je dan al aan de kant gezet bent, kan een agent dat ook horen. Heb je geen RDD voor nodig.

Als je daarentegen niet aan de kant bent gezet, wordt het echt moeilijk om de software aan te tonen...

Eigenlijk moet die laatste zin dus zijn
Citaat:
Wie met zijn DSI-detector aan de kant wordt gezet en niet de gelegenheid heeft gehad de software tijdig te wissen, gaat nat. Met een eenvoudige radarbron kan de politie dan de aanwezigheid en werking van de detectorfunctie van de DSI aantonen.

Roadie
Pro
 Bericht 
Ik bedoel hier dus niet als je eenmaal aan de kant gezet bent, maar puur het op een afstand detecteren van een DSI.
Ik heb zelf ook mijn twijfels of ze het kunnen, maar hij zou het binnenkort aantonen dat ze een DSI van op afstand kunnen detecteren.

Uiteraard hou ik jullie hiervan op de hoogte...

laagvlieger
Master
 Bericht 
Het is heel simpel. Ja, ze kunnen detecteren dat je radarsignalen opvangt.

Maar ze kunnen niet van de buitenkant af zien of jij de illegale software er po hebt. Dus als je wordt aaneghouden (want ze zien je detector) dan even snel software wissen en klaar ben je.

D2k
Nieuwkomer
 Bericht 

vind het apparaat wel vrij duur
stond er gister op de rai naar te kijken (ook ivm de rittenregistratie)

winer
Nieuwkomer
 Bericht 
Ook de DSI heeft een lek, door de patch antenne is dit echter veel minder dan andere detectoren, verder ligt het lek buiten het ontvangs gebied van de RDD, de RDD is wel aan te passen zodat de DSI te ontvangen is maar...,
ook zonder de detectie software lekt de DSI, (police check)
het ontvangen van een DSI zegt dus niets over de aanwezigheid van illigale software in de DSI ( maar maak dat een agent maar eens wijs bij wie een aangepaste RDD begint te piepen).

enerby
Master
 Bericht 
Ik ben ook benieuwd, maar wat doe je met deze info??

Roadie
Pro
 Bericht 
Dus mogelijkerwijs zou de politie een aangepaste RDD hebben die nu ook de lekstroom van de DSI kan meten. Hiermee kunnen ze dus alleen aantonen dat er een DSI aanwezig is. Maar zoals Winer al zegt, met of zonder de software zou de DSI lekken en kan er niets bewezen worden of het de radardetectie is of alleen de police check.
Inderdaad even questie van de reset button.

Harry S
Master
 Bericht 
Inderdaad, ben er serieus over na aan het denken om zo'n ding aan te schaffen, maar als ik dan iedere keer aan de kant gezet wordt hiervoor....

EddyHH
Master
 Bericht 
Ik denk er ook over, vooral voor de meldingen bij wegwerkzaamheden enzo :lol: en niet voor radardetectie natuurlijk. En dat aanhouden valt wel mee denk ik aangezien er maar een paar auto's een RDD hebben. Kan zijn dat je elke keer pech hebt. Ik vind hem ook aan de dure kant trouwens, misschien zakt hij nog wat. Als meer mensen deze aanschaffen wordt hij wel goedkoper en statistisch wordt de aanhoudingskans ook kleiner, dus iedereen kopen zo'n ding.

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ]