» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 74.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 52 berichten ]
frankj
Nieuwkomer
 Bericht 

Beste lezers,

Mijn conclusie is dat de politie erg slecht op de hoogte is van de radardetectoren. Zelf rijdt ik met een oude Stinger Ventura, werkt in mijn ogen nog steeds prima, ik mis alleen de roodlicht/snelheidscamera's. Maar daar heb ik een plugin voor op mijn OEM BMW navigatie.

Onlangs werd mijn auto door omstandigheden meegenomen naar het bureau, ik was alleen helemaal vergeten de Stinger uit te zetten! Agent die mijn auto naar het bureau bracht, nam contact met mij op om te vragen wat dat gepiep was en of het kwaad kon? Nadat ik hem vertelde dat mijn navigatie mankementen heeft en vaak geen ontvangst had, vervolgde hij zijn weg.

Bij een andere grote autocontrole (op zowel echtheid als papieren, check chassisnummer etc.) heeft de TüV voertuiginspectie ook niets kunnen vinden.

Weer een ander moment start ik mijn auto met raam open terwijl er een agent naast mijn auto staat, mijn Stinger start op en begint hevig te piepen. Zelf hier werd niet raar naar gekeken.

Hoe zijn jullie ervaringen?

tqam
Die hard
 Bericht 
Nou die van mij hadden ze wel gevonden

http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=17938

Brakefire
FS Getrouwd
 Bericht 
Als je iets aan je raam plakt of ze spotten je met de RDD, dan zien ze alles voor detector aan. Maakt niet uit wat voor apparaat het is: als het aan je raam geplakt zit zal het wel een detector zijn. Gewoon gepiep ergens uit het dashboard kennen ze niet. Je moet net pech hebben als je iemand treft die het geluid herkent, anders kun je met iedere lulsmoes gewoon doorrijden.

SanderS
Die hard
 Bericht 

Ik werd een keer aangehouden bij een alcoholcontrole, met daarbij het verzoek om de auto even uit te zetten (ik kon mijn papieren eerst niet vinden). Nadat alles (uiteraard) accoord was bevonden, mocht ik weer wegrijden. Ik startte mijn auto, deur stond nog open. Bello begon vrolijk zijn opstartpiepjes te riedelen, terwijl de agent nog naast de auto stond. Deze keek mij vreemd aan maar verder hier geen problemen mee gehad. O:)

The Driver
Master
 Bericht 

Piepjes zal men niet meer horen.

Al eens geprobeerd het aantal piepjes per minuut te tellen, als je bij de Mac voor de toonbank staat ?

Daniel
Master
 Bericht 
Nee, maar je zal er maar werken. Ik werd al gek van het gepiep tijdens het bestellen :)

renkie
Master
 Bericht 

Voor die opstart piepjes altijd een extra/losse knop erin zetten.

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Iemand nog een 975-startup-tune als beltoon? :-)

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Ivo wel.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Jah, heb er ook wel verschillende...

Freddy
Master
 Bericht 
jah, staan volgens mij ook nog in het beltonen-topic.
Wel opvallend trouwens, elke beltoon die daar werd besproken kwam binnen de korste keren ook voorbij in de Jamba reclames. :boos:
(o.a. die politieradio en die modem laatst)
Maar dat geheel terzijde.

ibizaking
Master
 Bericht 

frankj schreef:
Beste lezers,

Mijn conclusie is dat de politie erg slecht op de hoogte is van de radardetectoren. Zelf rijdt ik met een oude Stinger Ventura, werkt in mijn ogen nog steeds prima, ik mis alleen de roodlicht/snelheidscamera's. Maar daar heb ik een plugin voor op mijn OEM BMW navigatie.

Onlangs werd mijn auto door omstandigheden meegenomen naar het bureau, ik was alleen helemaal vergeten de Stinger uit te zetten! Agent die mijn auto naar het bureau bracht, nam contact met mij op om te vragen wat dat gepiep was en of het kwaad kon? Nadat ik hem vertelde dat mijn navigatie mankementen heeft en vaak geen ontvangst had, vervolgde hij zijn weg.

Bij een andere grote autocontrole (op zowel echtheid als papieren, check chassisnummer etc.) heeft de TüV voertuiginspectie ook niets kunnen vinden.

Weer een ander moment start ik mijn auto met raam open terwijl er een agent naast mijn auto staat, mijn Stinger start op en begint hevig te piepen. Zelf hier werd niet raar naar gekeken.

Hoe zijn jullie ervaringen?

toen ik hem moest inleveren op het buro, wist de diensdoende agent in 1e instantie niet eens wat ik hem kwam brengen, hij herkende het absoluut niet. Ik zei ik kom die inleveren. hij: wat is dah? ik : een rd. hij:waarom inleveren? Ik: moet van je collega's. hij: ow...

Woeter
Master
 Bericht 
Mooi toch!

Ik moet nog steeds een schakelaar voor m'n RD inbouwen.. als ik nu m'n auto start met een agent naast het open raam zou ik wel eens de spreekwoordelijke sigaar kunnen zijn.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Ik blijf de hele berichtgeving rondom RD vs RDD nauwgezet volgen, niet in de laatste plaats omdat het zeer verstandig is jezelf te beschermen tegen de struikrovers van $p€€. Uiteraard maak ik daarnaast de afweging investering vs ROI, en tot op heden, een paar flutboetes daargelaten, zou het ook niet rendabel zijn geweest. Een ander aspect is de pakkans. Na de tamtam over de RDD is het de laatste tijd opvallend stil, en bericht van TS doet vermoeden dat de aandacht van de hermandad zich verplaatst heeft naar andere, meer lukratievere vormen van beroving.

Iemand wat tips hieromtrent?

mistery
Master
 Bericht 
Marcel schreef:
Ivo wel.

Ik ook (f)

ruud king
Master
 Bericht 
ff offtopic; waar kan ik die ringtone van ee stinger downloaden?

Gatlin
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Ik blijf de hele berichtgeving rondom RD vs RDD nauwgezet volgen, niet in de laatste plaats omdat het zeer verstandig is jezelf te beschermen tegen de struikrovers van $p€€. Uiteraard maak ik daarnaast de afweging investering vs ROI, en tot op heden, een paar flutboetes daargelaten, zou het ook niet rendabel zijn geweest. Een ander aspect is de pakkans. Na de tamtam over de RDD is het de laatste tijd opvallend stil, en bericht van TS doet vermoeden dat de aandacht van de hermandad zich verplaatst heeft naar andere, meer lukratievere vormen van beroving.

Iemand wat tips hieromtrent?

Tja... Ik kan me voorstellen dat als je nog geen RD hebt/had, er inmiddels voldoende andere mogelijkheden zijn (Flitsnav etc) om je te beschermen, de paar keer dat je te hard kan. Ik heb 2 975Rs gekocht toen ze nog legaal waren, en die verhuis ik al jaren (inmiddels voorzien van filter) van de ene auto naar de andere.

Maar inderdaad, gezien het klein aantal keer dat mijn RD me waarschuwt voor een controle waar ik niet eerder van wist diepen de kosten van de boete inderdaad niet op tegen de investeringen van een compleet nieuwe unit.

Sowieso vraag ik me af of een filter tegenwoordig nog nut heeft, ik zie eigenlijk nooit meer een RDD, en als de doorsnee agent het opstartgeluid al niet kan herkennen .... :nah:

volhouder
Weet de weg
 Bericht 
Half 2007 ben ik aangehouden wegens het aanslaan van een RDD ,was onderdeel van een algemene verkeers/belasting en douane controle op de weg naar vliegveld zestienhoven . Ze zijn er dus nog wel.

tha steef
Master
 Bericht 
ik had gisteren de regio politie aan de lijn.
Terwijl ik over de snelweg rijdt, gaat mijn RD piepen, vraag de vrouw aan de andere kant, wat zegt u? er zit een irritant piepje door heen :lol:

-Joske-
Master
 Bericht 
:lol: Lol. En bij jou brak zeker ff het zweet uit? :wink:

tha steef
Master
 Bericht 
nee..... dat zweet brak me al iets eerder uit, omdat ik erachter kwam dat ik iets van het dak verloren was, in de vorm van een hele grote doos vol met dure materialen, die ik vergeten was terug in de auto te zetten na mijn snelle stop bij het tankstation.

De spullen die voor een groot gedeelte intact terug gevonden zijn dooreen onderaannemer van Rijkswaterstaat.

waarbij ik moet zeggen dat ik bij de regio politie nogal na 12x door verbinden, en 2x gegevens doorgeven nog geen stap verder was.

Bij de KLPD kon men mij niet helpen, maar verwees mij direct door naar Rijkswaterstaat die direct op de juiste manier wist te handelen, en mij goed te woord konden staan, ik zou dan zsm wat terug horen.

Gelukkig werd ons kantoor binnen een uurtje gebeld door die onderaannemer die op de spullen onze gegevens had terug gevonden.

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
En nu mag je op zoek naar ander werk. :wink:

tha steef
Master
 Bericht 
nee... dan moet ik wel hele gekke dingen doen.

maar kan je vertellen blij zijn ze er zeker niet mee!

Spooler
Master
 Bericht 
Grappig dat dit topic precies vandaag gekicked wordt. Had vannacht een nachtmerrie over mijn RD. Ja, de politie was de halve voorkant van mijn auto aan het demonteren om hem te vinden :x

En nee dit is geen grap :oops:

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
En dat sta jij toe?!?!?!?!?!?!

Tsss slechte droom hoor. :lol:

tomtector
Master
 Bericht 
[s]Hopplaaa Opstartgeluidje stinger[/s]
Link maar even weggehaald ... straks is er weer een agent bij die het geluidje herkent ? :x

tha steef
Master
 Bericht 
Als een agent hier mee leest, en hij weet nog niet hoe dat zo'n ding klinkt, is het wel een echte sul. O:)

ibizaking
Master
 Bericht 

daar zijn er genoeg van. Toen ik hem moest inleveren op het politiebureau,
vroeg ik: weet U wat dit is?
agent: geen idee.
Ik: dit is een rd.
agent: ow.
Ik: moet ik inleveren.
agent: van wie?
ik: van de politie :x

Speedyman
Master
 Bericht 
Ze hebben echt geen idee hoe iets eruit ziet of klinkt. Het is alweer even geleden maar dit was mijn relaas toen ik tegen de lamp liep;

http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=21864&highlight=

boersma
Master
 Bericht 
@Speedyman: ik snap nog steeds niet dat je wel wat hebt ingeleverd... ik had volgehouden en niks afgegeven.

Speedyman
Master
 Bericht 
@boersma,

Ik heb toch alles weer terug, en de weg van de minste weerstand O:)

freudeamfahren
Master
 Bericht 
Pssst mensen :x

Vernederland
Master
 Bericht 

Kan een rd niet in de behuizing van een oude navigatieunit aan het raam geplakt worden?

Als men er toch zo weinig verstand van heeft?

Lijkt me niet dat oom a. je navi uit elkaar gaat draaien?

Jurjen
FS medewerker
 Bericht 
Nog even een vraagje. Wat als je een RD zou hebben en agent houd je aan met RDD omdat ie signaal hebt.

Dan heb je 2 mogelijkheden:

- Ja heb 1

- Nee heb er geen 1, auto mee en dan?
Moet je voor die technische controle ook dokken enzo?
Wie zet em weer in elkaar etc?

volhouder
Weet de weg
 Bericht 
@Speedyman,
Jouw verhaal lijkt in het begin een beetje op mijn aanhouding,
Verleden jaar aangehouden nadat de RDD aansloeg. Ik heb toen de display afgegeven omdat die in het zicht lag wat betreft de antenne zei ik dat ik niet wist waar die zou moeten zitten. Een paar agenten hebben toe een tijdje onder de motorkap lopen sneuvelen ondertussen mopperend dat ik niet wilde zeggen waar ze moesten zoeken ,maar niets gevonden . Ik heb toen ook mijn kenteken in moeten leveren die ik na inleveren van de antenne terug kon krijgen. Ik heb bij de vraag :'wenst u iets te verklaren " geantwoord dat ik niets te verklaren heb.
Vervolgens een defecte antenne ingeleverd en vervolgens het PV opgevraagt. In het PV stond vermeld dat ik geen medewerking verleent had ,de verbalisant de auto aan een onderzoek heeft onderworpen doch niets heeft gevonden er werd ook gesuggereerd dat ik bekend had.
Vervolgens bij de rechter :
Ik had de zaken op schrift en verzocht de rechter dit in te zien en dat ik mij verder van mijn zwijgrecht gebruik maakt. De rechter wilde hiermee niet mee gaan en vertelde dat zij alles mondeling wilde doen.
Ik heb haar meegedeeld dat de suggestie dat ik bekend had niet correct was en bovendien was er daarvoor geen cautie (= waarschuwing dat alles wat je zegt tegen je gebruikt kan worden ) afgegeven waardoor een verklaring cq antwoord niet als bewijs opgevoerd mag worden.
Wat betreft aanwezig zijn van een Rd vertelde ik dat een display alleen geen RD is en dat de verbalisant zelf heeft verklaard niets gevonden te hebben en mij daarom afvroeg wat ik daar deed.
Wat betreft het ingeleverde apparaat vertelde ik dat dat niet bewijst dat ik op het moment van aanhouding in het bezit was van een RD.
Op haar overige vragen maakte ik gebruik van mijn recht op zwijgen.
Haar conclusie was dat het PV inderdaad te weinig informatie bevatte om een bekentenis uit te halen en bevestigde het belang van een cautie afgifte. Ook de aanwezigheid van een antenne achte zij ,op basis van het PV ,niet bewezen. Maar zij wilde uitzoeken of het afgaan van de politie RDD voldoende zou zijn voor veroordeling en de verbalisant zou nadere informatie moeten verstekken over de vermeende bekentenis . Uiteindelijk vroeg ze wel of ze mijn op schrift gestelde verdediging mocht houden en bij het dossier mocht voegen. De zaak is dus aangehouden.
Ik vraag mij wel af of er ergens in regelgeving of uitspraak bekend is dat alleen detectie niet voldoende is ?

Speedyman
Master
 Bericht 
@volhouder,

Mijn verhaal eindigde uiteindelijk niet bij de rechtbank. Alleen detectie alleen is zeker niet voldoende om iemand op te veroordelen, de RDD reageert n.l. ook op andere bronnen (net als je detector :wink: )

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Vernederland schreef:
Kan een rd niet in de behuizing van een oude navigatieunit aan het raam geplakt worden?

Wordt een dikke unit dan.. Alleen met een DSI kan dat maar dat is niet echt zinnig.

volhouder
Weet de weg
 Bericht 
Ja,ja, Speedyman,

Jij heb het sneller geregeld dan ik. :thumb: maar ik had dan ook geen 'deur opener' als bliksemafleider.
Hetzelfde wat jij aangeef (reageer ook op andere bronnen zoals een verboden RD) heb ik de rechter ook verteld ,antwoordt zij "heb niet veel verstand van deze dingen moet ik onderzoeken ".
Dus zou het helpen als ik haar kan verwijzen naar andere uitspraken /regels die eerder gebruikt zijn.

@Jurjen,
Zover ik het weet worden er geen onderzoekkosten in rekening gebracht maar als zij iets vinden moet je wel een donatie aan de staatskas doen (boete) en moet je de boel zelf weer monteren. Als zij niets vinden moeten ze de auto weer in de oude (onbeschadigde) staat teruggeven.
Maar spreek niet uit ervaring in deze.

boersma
Master
 Bericht 
@volhouder: (onderschrift) de mijne gaat van 0 tot 76 in 1 seconde ;-)

Afbeelding

volhouder
Weet de weg
 Bericht 
:lol: :lol: :lol:

MoNo_eGo
Master
 Bericht 
boersma schreef:
@volhouder: (onderschrift) de mijne gaat van 0 tot 76 in 1 seconde ;-)

Afbeelding

hhmmmm de mijne tot 94 :-)

KooSSpeeR
Pro
 Bericht 
Ik denk dat iedereen heel veel geluk heeft gehad dat de agenten niet wisten wat voor geluid de bell/stinger/target maakt..

De klopjacht op RD's is naar mening zo goed als be-eindigd, voorheen was het direct voorpaginanieuws als iemand met een lasershield/echo (ik kan het weten :)) of RD gepakt werd.. tegenwoordig zie ik de cops ook nooit meer op uitvalswegen staan (zoals Oosterwolde, Heerenveen) om met de RDD te scannen. Ik denk dat het gros van de gebruikers gepakt is en/of niet meer durft te gebruiken.

ibizaking
Master
 Bericht 

of een filter heeft (f)

DidbeZ
Master
 Bericht 
Ik ben begin vorige week aangehouden door een vrosser. Ik me van geen kwaad bewust (wat doe ik nú weer verkeerd?) vragen waarom ik aan de kant gezet ben.

Hij: Onze RDD ging af bij uw auto.
Ik: Zal best, maar ik heb geen RD.
Hij: Volgens ons wel.
(vorige 2 zinnen een keer of 10 herhalen)
Ik: Ga maar zoeken dan.
Hij onder, achter, tussen, naast en in de auto.
Hij: Waar is die rode draad voor vanaf de accu en wat zit daaraan?
Ik: Dat is de constante voeding voor mijn versterker en dat ding is een zwevende zekering.
Hij: Geloof ik niet, waar zit de versterker dan?
Ik: Kijk maar in de kofferbak.
Ik: Nog steeds niets gevonden of wel?
Hij: Zeg nu maar waar hij zit.
Ik: Dat gaat niet want hij is er niet.
Hij: Dan nemen we de auto mee voor technisch onderzoek. (mag dat?)
Ik: Dan dien ik een schadeclaim in voor de uren dat ik niet kan werken want ik zeg jullie nu dat hij er niet in zit.
(hele lange discussie over wel/niet aanwezig, schadeclaim en technisch onderzoek)
Hij: Nou we laten het hierbij, we hebben niets kunnen vinden.
Hij instappen en wegrijden.
Ik: ook maar weer verder rijden.

En ik heb echt geen RD. Dat is toch om flauw van te worden?

red devil1
Master
 Bericht 
@Didbez:
el apart dat je dan zolang doorgaat. ik zou direct zeggen: u neemt nu de auto mee, ik maak een aantekening, deze ondertekend u, en uvergoedt de schade die ik lijdt, te weten: 75 euro per werkuur(40u per week), auto huur van een luxe mercedes of audi, en 50 euro per gereden kilometer in mn eigen auto. als hij hier persoonlijk voor tekent doet hij het toch niet O:) iets in beslag nemen zonder verdenking kan niet, dus niets zichtbaar wat op RD lijkt geen inbeslagname
wel een drammert zeg. :thumb_d:

Raymond
Master
 Bericht 
Hij mag wel degelijk de auto meenemen voor technisch onderzoek!

En hoezo een drammert? Zijn rdd gaat af en dat geeft hem een gegronde reden om die auto te doorzoeken. Natuurlijk ontkent een rd bezitter in eerste instantie, dus gaat de agent de druk wat opvoeren.

Boland
Master
 Bericht 
Exact. Die RDD gaat niet zomaar af (al zal er ook vals alarm zijn, zoals nu) en dat geeft hem een reden om je auto te doorzoeken.

Hoe zit het dan met een evt. schadeclaim?? Zij hebben een gegronde reden gehad je auto in beslag te nemen, maar vinden achteraf niets, kun je dan de schade verhalen?

MR_WAZOO
Pro
 Bericht 

je mag ook de schadevergoeding eisen en van ze vragen om onkosten te betalen als er niets in de auto zit, zoals door jou verklaard

agenten hebben er namelijk nogal veel plezier in mensen op te houden die hun tijd liever aan iets anders besteden

Tukker_Pat
FS Juridisch
 Bericht 
Je mag eisen wat je wil, of een rechter het ook toekent is verse 2. Er zal dan allereerst sprake moeten zijn van onrechtmatig handelen van de verbalisant. En dat is nagenoeg altijd NIET het geval als de RDD een signaal geeft en de verbalisant een sluitend proces-verbaal opstelt.

KooSSpeeR
Pro
 Bericht 
Je kan ook een oude Quintezz in je dashboardkastje gooien, ben je iig niet je Stinger kwijt.. en dan nog.. heb een bak vol met die dingen!! LOL

En voorts : ik had in een van mijn vorige auto's een Lasertrack + 966 gemonteerd, de 966 was in de kokerbalken vastgezet
(open voorzijde maar gecamoufleerd met OE kunstof) en zelfs met de bumper eraf moest je nog knap zoeken om die te vinden, de bekabeling liep via een originele draadkoker achter de spatkappen langs de auto in en naar een schakelaar die ik verder niet zal noemen maar een originele accessoire aanstuurde en dan alleen i.c.m. een andere schakelaar.

Voor de gein had ik de lasertrack juist WEL via de motorruimte opzichtig gemonteerd, zodat bij evt. staande houding een Einstein agent dit zou opmerken en zou brullen "JA KIJK HIER LOOPT DE BEDRADING VAN DE STINGER!!" Ja Einstein dat is van mij garagedeuropener en die is 100% legaal.

Jammer genoeg nooit aangehouden met die auto , dat had ik wel humor gevonden :colaatje:

Nu ben ik te lui om dat ding weg te werken..

Pagina 1 van 2 [ 52 berichten ]