» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   

Postingstijd interval gedetecteerd van 300 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
andre-nl
Nieuwkomer
 Bericht 

hallo allemaal,

Ik rij zakelijk ongeveer een 60.000 km in jaar.
en ik ben echt geen mega scheurder, ik denk dat ik net als 50% van alle Nederlanders net iets hard rij dan toegestaan is O:) .
ik rij misschien 135 waar 120 mag en 120 a' 125 waar je 100 mag.
bij weg werkzaamheden rij ik netjes 70 of 90 wat toe gestaan is gewoon alleen al voor de veiligheid van de mensen langs de weg.

maar to the point !!!!
ik word gek van de bekeuringen !!!!!!!!!!! het lijkt wel of ze de laatste maanden overal staan ?
ik zie er veel maar dan toch KLOTE net die ene .
vorige maand koste me dan weer een totaal van 120 euro, en allemaal zeg 20 euro 27 euro 17 euro ETC ...
naja vandaag weer een bekeuring binnen :boos: en nu is de maat vol !!
ik kan nu kiezen of 120 rijden, naja geen optie want dat net iets harder rijd net iets lekkerder.
dus oplossing ?

een detector......
maar ik ben niet echt bekend met de controlles maar hoe groot is de kans dat ze je detector opsporen ?
en wat is een goede oplossing een detector voor een redelijke prijs ?

en ik zag ook de optie PDA met een radar detector heeft iemand daar al ervaring mee ?

Grt Andre

Ps: sorry voor al die beginners vragen :roll:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Wat je nodig hebt is een RD filter: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewforum.php?f=25

Dan is het erg lastig om je RD op te sporen... :D

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
http://smsdienst.flitsservice.nl/Secure ... insms.aspx

Alhoewel dat nog een beetje proef loopt

andre-nl
Nieuwkomer
 Bericht 

over gelezen maar ook over lange wachttijden :schudnee:
begrijpelijk als iemand die naast z'n baan nog ff er bij doet :)
maar stel ik heb een RD filter, welk RD moet ik dan kopen om een leuke combi te krijgen ?
voor een redelijke prijs ;) (liefst ook makelijk uit te bouwen ivm als ik een andere auto krijg)

Grt Andre

andre-nl
Nieuwkomer
 Bericht 

Martijn schreef:
http://smsdienst.flitsservice.nl/Secure/Login.aspx?ReturnUrl=%2fmainsms.aspx

Alhoewel dat nog een beetje proef loopt

werkt niet voor mij :( want ik rij echt heel nederland elk tijdstip dag en nacht.
van de eilanden tot maastricht zeggggggg maaaaarrrrrrrrr :(

Andre

Brakefire
FS Getrouwd
 Bericht 
Welkom hier :thumb:

Het wordt tijd dat iemand een tutorial gaat schrijven geloof ik...

Je hebt verschillende optie's. Als je helemaal onschendbaar wil zijn (hoewel je dan nog steeds goed moet spiegelen of er geen videowagen aanhaakt) moet je rekenen op 1000 tot 1500 euro ongeveer. Duurste is een detector + RDD filter, dan komen nog de Laserblokker en de GPS POI lussenpalen.

Ikzelf rijd rond met een Radardetector van Beltronics, de 975 met Q-Superfilter. Bevalt uitstekend, ik word tussen de 500 en 1500 meter van te voren gewaarschuwd voor een radarcontrole en ben niet te vinden voor de RDD (Radar Detector Detector) van ome Koos. Detector is te bestellen bij Radar Roy (radarbusters.com) voor 450 USD. Filter moet je of Dr Q of Enerby op dit forum een PB voor sturen, kost je tussen de 100 en 250 euro.

LaserProPark beschermt je tegen de lasergun, koop je bij Marcel (ook op dit forum). Prijs mag hij zo zelf komen roepen, die weet ik niet meer.

Dan moet je nog iets hebben tegen de lussenpalen. Quintezz heeft een radaralerter, je kunt ook op flitspaal.nl de gps locatie's van die palen downloaden voor je TomTom.

Volgens mij heb ik nu alles. Maar andere mensen hebben andere ervaringen... kijk hier gewoon even rond en je wordt vanzelf wijzer!

:thumb:

gatso24
Die hard
 Bericht 
Ik mis de DSI.....

Poi, TC en mobiel voor 1695,- Niet detecteerbaar en binnen afzienbare tijd optioneel Laser

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Ik rijd ruim 70.000 km/jaar met radardetector zonder filter. Nog nooit zijn ze achter me aangekomen omdat ze met hun RDD mij opspoorden. Volgens mij wordt die RDD totaal niet meer gebruikt. Koop een goeie RD, dat helpt tegen boetes.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
gatso24 schreef:
Ik mis de DSI.....

Poi, TC en mobiel voor 1695,- Niet detecteerbaar en binnen afzienbare tijd optioneel Laser

Eens testen?

andre-nl
Nieuwkomer
 Bericht 

ik heb net even zitten kijken op de website die aangegeven werd. (hierboven)
is bestellen veilig op deze website ?.
maar wat is een goede detector :D, ik bedoel ik zag de bell voor 449,- die werd door breakfire gebruikt.
en in die prijsklasse zat ik zelf ook te denken ?

Grt Andre

andre-nl
Nieuwkomer
 Bericht 

Graaigraag schorem schreef:
Ik rijd ruim 70.000 km/jaar met radardetector zonder filter. Nog nooit zijn ze achter me aangekomen omdat ze met hun RDD mij opspoorden. Volgens mij wordt die RDD totaal niet meer gebruikt. Koop een goeie RD, dat helpt tegen boetes.

welke detector ?

Andre

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Vroegah een V966R (da's een goeie), momenteel een T330 (jup, een raamplakker, ik ben niet bang...).
T330 kent een mindere detectie-afstand, maar is gezien jouw snelheidsovertredingen voldoende. Niet aan te raden omdat het een raamplakker is.
Overigens ga ik binnenkort wel weer mijn oude vertrouwde V966R gebruiken. Maar wederom zonder filter.

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Hier staat nog een wekker te koop:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewto ... 18#1090618

-Joske-
Master
 Bericht 
Of http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=35735

Ik zou dat niet durven met zo,n RD rijden. :x

gatso24
Die hard
 Bericht 
Citaat:
Eens testen?

?? Wat gaan we testen ??

scooby!!
Master
 Bericht 
dat programma wegmisbruikers wil alleen maar doen overkomen dat de petten de hele dag aan het kontroleren zijn en je het gevoel geeft dat ze overal zijn

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Precies! Ome Koos heeft zelfs gezegd dat dat ook de bedoeling is, zodat de gemiddelde automobilist denkt dat 'ie overal gecontroleerd wordt of kan worden.

mjolnir
Die hard
 Bericht 
scooby!! schreef:
dat programma wegmisbruikers wil alleen maar doen overkomen dat de petten de hele dag aan het kontroleren zijn en je het gevoel geeft dat ze overal zijn

Hoe goed zou een raamplakker-RDD nog werken in de jongere VROS auto's ?
De meeste hebben op z'n mist een warmte werende voorruit. :thumb:
Zijn de meeste RD-inbeslagname video's niet uit het verleden ? (Ik kijk die rollenspel-propaganda-show eigenlijk zelden).

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Citaat:
raamplakker-RDD
Ik neem aan dat je een raamplakker RD bedoeld. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat deze en verminderde werking hebben bij een warmtewerende voorruit. Ik heb voorruitverwarming in mijn auto en bij mij doet 'ie het uitstekend.

Citaat:
Zijn de meeste RD-inbeslagname video's niet uit het verleden?
Je hoort er zelden meer van, waarschijnlijk omdat de RD door de gemiddelde automobilst niet meer gebruikt wordt en de jacht erop dus minder effectief is. Ik vraag mij ook af of die RDD nog gebruikt wordt, want hij scheen meer foutieve meldingen te geven dan goede...

ibizaking
Master
 Bericht 

ik denk dat je tot nu toe veel mazzel hebt gehad :thumb: (f) maar je loopt een keer tegen de lamp met zoveel km's

boersma
Master
 Bericht 
Citaat:
raamplakker-RDD
Ik neem aan dat je een raamplakker RD bedoeld. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat deze en verminderde werking hebben bij een warmtewerende voorruit. Ik heb voorruitverwarming in mijn auto en bij mij doet 'ie het uitstekend.

Citaat:
Zijn de meeste RD-inbeslagname video's niet uit het verleden?
Je hoort er zelden meer van, waarschijnlijk omdat de RD door de gemiddelde automobilst niet meer gebruikt wordt en de jacht erop dus minder effectief is. Ik vraag mij ook af of die RDD nog gebruikt wordt, want hij scheen meer foutieve meldingen te geven dan goede...

Nee hij heeft het toch over een VROS en die hebben een RDD geen RD

mjolnir
Die hard
 Bericht 
Citaat:
raamplakker-RDD

Nee, ik bedoel precies wat er staat; RDD. Als je het niet uit de context rukt, klopt het ook precies. (f)

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Oooh ja, ik snap het, sorry, het kwartje valt... Ik kan mij voorstellen dat hetzelfde bij een RDD geldt als bij een RD, dus dat zoiets inderdaad een mindere werking geeft. Maar dit is dus een aanname en eigenlijk: so what? Als iedere VROS in NL er mee is uitgerust is er nog een minieme kans dat je wordt gepakt.

Citaat:
ik denk dat je tot nu toe veel mazzel hebt gehad maar je loopt een keer tegen de lamp met zoveel km's
Mazzel? Misschien wel, maar feit is dat ik mijn oogjes wijd open houd en vaak een controle al zie voordat de wekker afgaat. Ditzelfde geldt voor een VROS of laser, maar uiteraard geen wekkerlawaai.

ibizaking
Master
 Bericht 

ik hoop van harte, dat het je goed blijft gaan! :thumb: (f)
(in tegenstelling tot mezelf :( )

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Dank je! (f) :wink:
En trouwens, als ik wordt gepakt kost het me E 250, da's natuurlijk niets in vergeljking met het geld wat 'ie me al bespaard heeft. 8)

boersma
Master
 Bericht 
Nu spreek je jezelf tegen: je zegt dat je RD je al veel bespaard heeft terwijl je net ervoor zegt: en vaak een controle al zie voordat de wekker afgaat.

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Ik schrijf "vaak", dus niet alle. De controles waar bello mij voor waarschuwt en die ik niet heb gezien ('s nachts en/of achter de bomen verstopt ofzo) heeft mij in de loop der jaren/kilometers beduidend meer dan E 250 gescheeld.

ibizaking
Master
 Bericht 

Dank je! (f) :wink:
En trouwens, als ik wordt gepakt kost het me E 250, da's natuurlijk niets in vergeljking met het geld wat 'ie me al bespaard heeft. 8)

dat dacht ik ook al, al issie bij mij waarschijnlijk net niet renabel geweest, heb er maar 9 maanden van mogen genieten, was wel een heerlijke tijd, lekker ontspannen in de auto, heerlijk. Niet dat ik nou een snelheidsduivel was, maar met 135 op de teller ws het wel relaxed rijden terwijl ik nu altijd een onbehaaglijk gevoel heb bij die snelheden (heb al ruim 3 jaar geen bekeuring meer gehad:P)

boersma
Master
 Bericht 
Voor 200 euro heb je een nieuwe met filter (nieuwe gebruikte dan )

Speedyman
Master
 Bericht 
Neem nou maar een filtertje erbij, scheeld je een hoop gezeur (ik kan het weten), en trouwens...
je gaat toch ook niet n...en zonder condoom ? (f) Gaat heel vaak goed...

Guus
Master
 Bericht 
Dan is de 'boete' wel wat hoger dan 250,-

joop
Laat zich horen
 Bericht 

Pakkans valt inderdaad wel mee.

Ik ben ook gewoon doorgereden met de rd met ± 50000 per jaar. Niks aan de hand.

In mijn nieuwe auto zet ik wel een rdd filter. (ik had die van Enerby al een hele tijd liggen maar was te lui om hem in te bouwen)

IJzerboot
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik rijdt al vele jaren rond met een V966, ben nog nooit gepakt.
Politie heeft er al vaak naast gestaan, maar heeft het nog nooit opgemerkt.
Ik moet nog wel steeds een schakelaartje tussen de detector zetten, want ik kan nu mijn auto niet starten als er weer eens een agent naast staat. :-)

Zonder filter overigens, ik w8 nog steeds op een DSI die probleemloos werkt. Pakkans is wat mij betreft niet zo groot.
Ik moet wel zeggen, dat ik de controles meestal zie voordat de detector aangaat. Heb wel gemiddeld nog een bekeuring per jaar, ivm trajectcontroles en die nieuwe radarcontroles op die frequentie die mijn 966 net niet pakt..

Mijn advies: koop een 2ehands 966, heb je al voor ergens tussen de 100 en 300 euro. Netjes wegwerken en als je goed oplet onderweg, pakken ze je d'r ook niet mee.

ruud king
Master
 Bericht 
Ik weet wel dat een andere "Andre" niet met een RD & een filtertje zou rijden :x

Graaigraag schorem
Master
 Bericht 

Heeft z'n werkgever verboden, het schaadt nl. de verkeersveiligheid :lol: .

Vova
Respect
 Bericht 

Ik, een vriend en nog iemand wat ik ken rijden alle 3 met 966R's rond. Al 3 jaar lang en geen van ons is ooit gepakt. We hebben alle 3 geen filter (past ook niet in de bumper v/e Evo8).

De politie zelf gebruikt maar heel weinig RDD's (m'n broer is agent) en diegene die ze gebruiken hebben hem vaak uitstaan want de RDD gaat op nog meer valse meldingen af als de Stingers zelf, menig agent word er ook GEK van en zet hem maar uit. Het grootste risico loop je bij een algehele controle als je je Stinger niet hebt weggebouwd, wat wij dus wel hebben, je vind 'm alleen als je écht HEEEEEL goed zoekt.

Dus aanschaffen, goed laten wegbouwen dat er geen kabels of kastjes te zien zijn en knallen maar!

Wel moet ik opmerken dat wij de laatste tijd detectie v/d Multaradar heel erg klein hebben maar volgens ons komt dat door de polarisatie, we gaan onze eens horizontaal ipv verticaal leggen, dat zou de afstand moeten vergroten.

Succes!

enerby
Master
 Bericht 
Klopt om multaradar c goed te detecteren antenne horizontaal plaatsen.
Maar dan heb je wel slechte detectie op de multanova.

flitspaal
Master
 Bericht 

Wellicht een niet zo'n relevante vraag, maar ik stel hem toch:

Heb je weleens overwogen om te gaan werken in het buitenland, bijvoorbeeld België? Je zult hiervoor kosten moeten maken, maar die kun je na een X aantal jaar terugverdienen met lagere kosten aan verkeersboetes. Die kun je rustig delen door 5 of zelfs door 10. Omdat je zo vaak op de weg zit, gaat het om grote bedragen.

In Nederland zal rijden over 10 jaar een verschrikking zijn.

boersma
Master
 Bericht 
ik ga echt niet verhuizen omdat autorijden duur is hoor

KooSSpeeR
Pro
 Bericht 
RD enkel gebruiken op plekken waar je lekker wilt doorrijden en risicowegen zijn .. in de bebouwde kom, drukte, binnenstad noem maar op heb je dat ding gewoon niet nodig.. vooral ook bij kruispunten waar regelmatig coppers staan te observeren & scannen de RD even uit zetten..

Gaat bij mij al jaren en jaren goed..

-Joske-
Master
 Bericht 
Wat dacht je... dat zeg ik de topicstarter nog maar ff na 3kwart jaar? :roll:

KooSSpeeR
Pro
 Bericht 
Boel een beetje levendig houden.. :biertje:

boersma
Master
 Bericht 
KooSSpeeR schreef:
RD enkel gebruiken op plekken waar je lekker wilt doorrijden en risicowegen zijn .. in de bebouwde kom, drukte, binnenstad noem maar op heb je dat ding gewoon niet nodig.. vooral ook bij kruispunten waar regelmatig coppers staan te observeren & scannen de RD even uit zetten..

Dat werkt dus van geen meter want je vergeet geheid om dat ding weer aan te zetten.

Azes
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Wat dacht je... dat zeg ik de topicstarter nog maar ff na 3kwart jaar? :roll:

Zo'n schopje is soms toch wel leuk Joske, zeker als je deze post van 16 augustus 2007 ziet staan:

gatso24 schreef:
Ik mis de DSI.....

... :roll: ... :D ... :kniktja:

... :oops:

Boland
Master
 Bericht 
boersma schreef:
KooSSpeeR schreef:

Dat werkt dus van geen meter want je vergeet geheid om dat ding weer aan te zetten.

Ik zet hem in het centrum echt wel uit, word knettergek van dat gepiep bij elke deur.
En, als ik uit het centrum rijd, check ik automatisch of hij aanstaat, soms wel 3x, maar goed, beter te vaak dan niet.

Wat als je met je raam open langs een copper rijdt en je alarm krijgt?
Lees hier wel dat het slecht gesteld is met de herkenning van RD's bij coppers, maar de mensen die bij mij instapten en van niets wisten, wisten allemaal wat dat gepiep was... Zelfs mijn neefje van 10!!!
"Maar oom Boland, dat mag toch niet?"
"Nee jongen. Dat moet je ook maar niet verder vertellen he."
;)

S60
Master
 Bericht 
Volgens mij wil Andre gewoon een antwoord op z'n vraag....

Er zijn 2 soorten RD's:

- niet-te-detecteren (op dit moment de Beltronics STi / STi-R en de Stinger DSI)
- te detecteren (Beltronics 966 / 975)

Op een rijtje:

Beltronics STi
Deze is niet op te sporen met een RDD, werkt goed, is echter een "Raamplakker", dus visueel op-te-sporen.

Beltronics STi-R
Zelfde technologie als de STi, echter met een remote antenne. Gewoon een goede keus.

Stinger DSI
Deze is niet op te sporen met een RDD, werkt goed en kent als extra een vaste Flitspalenllijst (met TC). Is duur (Google voor de goedkoopste adressen). Daarnaast kun je het RD-gedeelte "wissen" waardoor het een legaal apparaat wordt. En kun je het boekhoudtechnisch opvoeren als ritregistratiesysteem. :lol:

Beltronics 975/966
Opspoorbaar met een RDD, detectieafstand ca. 100m. In de praktijk worden RDD's weinig gebruikt. Ze zijn onhandig en de meeste RD's zijn al gepakt (denkt Koos). Ik heb een paar jaar met een 975 gereden en ben nooit gepakt. Een collega was de klos toen hij zijn woonwijk uitreed en er toevallig een RDD op de hoek stond.... Als alternatief kun je een 966/975 voorzien van een Filter. Inbouw wordt dan lastiger (heb je genoeg ruimte??). Hij is dan niet meer detecteerbaar.

Samenvattend
Voor een goede bescherming kun je denken aan:
- Radardetector
- Vaste Flitpalenlijst (incl Traject controle)
- Laserdetector

Afhankelijk van je wensen (ik zie bijv. nooit - afkloppen- een Laser) moet je kiezen uit de bovenbeschreven modellen.

Fred :biertje: (met een Stinger DSI :x )

Boland
Master
 Bericht 
Ik weet niet of Andre hier nog wel komt ;)

KooSSpeeR
Pro
 Bericht 
Citaat:

Wel als je de lampjes in je zicht hebt, en waar dat bij mij is , is een groot geheim, in/wegbouwen is ook een kunst :biertje:

tomtector
Master
 Bericht 
enerby schreef:
Klopt om multaradar c goed te detecteren antenne horizontaal plaatsen.
Maar dan heb je wel slechte detectie op de multanova.

Voor de multaradar werkt een Quintezz Z1 (laatste model) nog best. 300-400meter opkomend en zo'n 100-200 meter afgaand :D :thumb:

ruud king
Master
 Bericht 
Die van mij (996)ligt nog steeds in de keukenla, haal m er wel een keer uit om hem in een doosje van Dr Q of Enerby te bouwen o.i.d.

Pagina 1 van 2 [ 51 berichten ]