» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   

Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
Monkey_See
Nieuwkomer
 Bericht 
Radardetector: heeft het zin en rijdt de politie met nog met radardetector-detector rond?

Misschien is deze vraag heel dom maar ik kon het antwoord hierop niet zomaar vinden, ik ben bezig een wat snellere auto in elkaar te schroeven en vraag me af of het zin heeft om daar een goede radar detector in te zetten, ik zie dat het vroeger vrij gebruikelijk was om er een in je auto te hebben met stealthy inbouw. Toen het radardetector verbod actief werd gingen politieauto's met radardetector-detector uitgerust worden en kakte de markt in, in mijn optiek.

Mijn auto gaat 100% uit elkaar tot een kaal chassis en ik kan dus van alles aanpassen om een nette inbouw te kunnen garanderen, maar dat doe ik alleen als het nuttig is.

Mijn rijstijl is doorgaans rustig maar als de omstandigheden goed zijn (rust, zicht, goed weer, etc) wil ik wel eens wat gas geven en dat zijn net de momenten dat je een mooie boete kan krijgen.

Wat is er te koop dat voor Nederland en de diverse buitenlanden geschikt is, en wat mag zoiets kosten? Wat is het detectiebereik en in hoeverre zijn deze apparaten te zien door de wetshandhavers?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Monkey_See schreef:
en rijdt de politie met nog met radardetector-detector rond?

Nee

Monkey_See schreef:
en wat mag zoiets kosten?

800 - 1500 Euro.

Monkey_See schreef:
in hoeverre zijn deze apparaten te zien door de wetshandhavers?

Hangt van de ogen af bij voertuigonderzoek

Monkey_See schreef:
hierop niet zomaar vinden,

Dit onderwerp gemist?
detectoren-gps-en-laser-app/nieuwe-multaradar-ct-cd-detector-genevo-one-m-t93732-300.html

Monkey_See schreef:
heeft het zin

Tegenwoordig zijn telefoon apps een aardige concurrent, of het zin heeft om duizend Euro stuk te slaan moet je zelf beslissen, je loopt altijd nog het risico dat ze met een lasergun staan. Kort samengevat het kost zo'n tweeduizend Euro aan apparatuur in je auto en dan heb je allerlei toeters en bellen. => gedoe. Alleen voor de liefhebber heb ik het idee.

Walker
Master
 Bericht 
Het grootste risico is een lasercontrole, radar staat bijna altijd op vaste plaatsen. Het is dom om op onbekend terrein het gas te ver in te trappen. Echter een anti-laser zou dus zin kunnen hebben.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
het zin heeft om duizend Euro stuk te slaan moet je zelf beslissen,

Voor mij dus niet, ik gebruik wel apps. Laser is idd gevaarlijker.

Monkey_See
Nieuwkomer
 Bericht 
Dave schreef:
Dit onderwerp gemist?
detectoren-gps-en-laser-app/nieuwe-multaradar-ct-cd-detector-genevo-one-m-t93732-300.html

Die had ik idd niet gezien, ik zie heel veel topics over allerlei apparatuur maar ik ben totaal niet op de hoogte van de markt. Ik weet niet of een apparaat oud of nieuw is. Wel heb ik gezien dat de gebruikte radarband MCRT is en dat er gelaserd wordt.
Op mijn telefoon heb ik altijd Flitsnav aan staan maar wat er gezegd wordt, lasers zijn snel verplaatst en wellicht te vlug voor de app.

In vreemd terrein het gas intrappen doe ik niet graag maar op bekend terrein kan je ook wel eens een boete rijden, zo heb ik begin van het jaar een 140@120 gehad en mocht ik iets van € 100 aftikken.

Het is dus eigenlijk een kwestie van budget, vaak volstaat de APP en tegen lasers kan je weinig doen behalve een lasermelder in je auto inbouwen. Ook fijn om te weten dat er geen detectoren gebruikt worden, en het belangrijkste; bedankt voor de duidelijke informatie.

edit: in het aangehaalde topic kwam ik deze tegen: https://www.genevo.com/es/genevo-pro/
Dit lijkt wel een handig ding omdat het display magnetisch is waardoor je de basis wellicht achter je dashboard kan plaatsen, in mijn geval achter een strip tussen de ventilatieopeningen. Dit is een deel dat demontabel is waardoor je de achterzijde van het apparaat uit het zicht kunt plaatsen.

Kwibus
Master
 Bericht 
En dan heb je een VROS achter je. Oeps :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Al lang weinig meer over gehoord, lijkt wel alsof die vooral actief zijn voor dat propaganda tv programma. Maar, het blijft altijd opletten geblazen natuurlijk.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
En dan heb je een VROS achter je. Oeps :lol:

Dave schreef:
Al lang weinig meer over gehoord, lijkt wel alsof die vooral actief zijn voor dat propaganda tv programma. Maar, het blijft altijd opletten geblazen natuurlijk.

Nog niet zo lang geleden was er een FS'er die aan de beurt geweest is.
Edit:
Snovv dus:
https://forum.flitsservice.nl/controles/vros-gespot-post-hier-je-foto-s-deel-2-t76052-1150.html#p4558873

Pen
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
beurt

En ik een week eerder :[

wernert
Die hard
 Bericht 

Ducantoni schreef:
Nog niet zo lang geleden was er een FS'er die aan de beurt geweest is.
Edit:
Snovv dus:

Off topic: Dan noem je er ook eentje. Goh, waarom ben ik niet verbaasd...

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Paar maanden terug ook nog iemand op de A15 ri. Bemmel, vanaf Valburg. Weet niet meer wie het was (Tweebel?), maar die was gepakt door een Passat VROS.

Twilo
Master
 Bericht 
Ben wel benieuwd wat er gebeurd is met RDD? Staan deze stof te happen ergens in een archief kast?

Monkey_See
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik ben wel eens door een VROS-er aan de kant gezet maar heb dikke mazzel gehad want ik heb ik niets meer van gehoord. Het was in 2006 op de ring A10 waar ik bewonderend achter een snelle Audi aanzat en ik werd aan de kant gezet met
* 140@100
* bumperkleven

Het bumperkleven hebben ze me vergeven, of in ieder geval niet opgeschreven en alleen de snelheid op papier gezet. Ze vertelden dat ik van de OvJ bericht zou krijgen als ik het me goed herinner en heb een tijd met geknepen billen rondgereden, toen ik na twee jaar nog steeds niets binnenkreeg was ik er vanaf.
Hierna heb ik nooit meer te dicht op een voorganger gereden, alleen rij ik soms te snel, al rij ik veel in de spits en dan kom je niet boven de Vmax uit, maar goed, de initiele vraag is dan ook voor mijn hobbyauto; je rijdt dan niet in de spits en vooral als het rustig is, daarom beraad me ik wat handig is om te doen. Natuurlijk is "de Vmax niet overschrijden" het enige juiste antwoord alleen weet iedereen die een auto met een dikke motor heeft dat het genieten is als je het gaspadaal richting het asfalt duwt. En dat je als gevolg wel eens iets over de Vmax gaat.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Twilo schreef:
Ben wel benieuwd wat er gebeurd is met RDD? Staan deze stof te happen ergens in een archief kast?
Voor zover ik weet wel, je hoort/leest er nooit meer wat over. Te onbetrouwbaar, veel vals alarm op o.a. de nieuwe ACC-systemen en met de overstap naar andere radarapparatuur zijn de oude detectoren onbruikbaar geworden, meeste mensen hebben geen overstap gemaakt naar een nieuwe ivm kosten en beschikbaarheid van alternatieven (flitsapps). Dus ze vangen er ook weinig mee.

357kurt
Master
 Bericht 
Linksboven op het viaduct..
Mijn ogen waren in dit geval sneller :)

https://www.youtube.com/watch?v=90_xZLR0IQo

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Altijd lekker :D

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
357kurt schreef:
Linksboven op het viaduct..

Nice :thumb:
Maar voor mij zou het gadget zijn.
Vorig jaar rond groningen wat gebruikers lasershield gepakt dus k'll switch als je m inbouwd.

Persoonlijk zet ik altijd radio uit bij staandehouding O:)

Rover
Master
 Bericht 
Dave schreef:

Ik zie ze gemiddeld 1x per maand. Op de A15/A16 zijn ze best vaak te vinden.

Pagina 1 van 1 [ 18 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast