» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   

Postingstijd interval gedetecteerd van 455.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 4  [ 174 berichten ]
Remke
Die hard
 Bericht 

http://www.warande.net/~remke/radar/Mdu1000c.pdf

Bovenstaande module vormt het hart van deze radar-sensor, degene van conrad werkt op 10.687 Ghz. De basis is een Fet Oscilator en mijn Quint piept niet door deze module.
Mogenlijk kan de frequentie aangepast worden.

Downhill
Pro
 Bericht 

Vrienden treuzelhaters,

Misschien een nieuw topic, maar de onder de huidige titel lijkt 't me wel te kunnen.
Vraag.
Bestaat er enige kennis onder FS leden over de PLAATSEN waar de rdd doorgaans wordt ingezet?
Dan kun je denken aan:
* Typen wegen: autobaan / provinciale weg / lokale weg / bebouwde kom
* Voorkeurslocaties. Plaatsen op deze wegensoorten waar onze geachte zakkenvullers regelmatig worden aangetroffen.
Ik maak me sterk dat er een patroon te ontdekken valt bij de inzet van de rdd.
Als we dat patroon nu eens in kaart brengen, heeft dat twee voordelen.
a) wij weten waar we vooral moeten opppassen.
b) belsangrijker: we dwingen onze 'collectant' om regelmatig van beleid te veranderen. Dat kost weer XXX vergaderingen en XXX.XXX.XXX.,XX miljoen Euri"s, dus maaaaaanden tijd. Zo vreselijk snel werken ze daar namelijk niet. In ambtenarenkringen geldt nl. het devies: 'Waarom snel en efficient werken als het budget - en dus het salaris - toch wel wordt aangevuld door struikrovers van de belastingdienst?! PRATEN over het werk, dat is wat telt. Niet het werk zelf.
Daar kunnen we ons voordeel mee doen.
Als we dit soort informatie in een snel toegankelijk bestand inventariseren, bijvoorbeeld meteen in de homepage van FS, dan zijn wij sneller dan die vergaderaars, en kunnen ze ons met hun beleid niet bijbenen.
Ik stel voor (behalve echt doorpakken met dat filter) dat we een meldpunt organiseren waar dit soort info kan binnenkomen. En dat dit door de FS redactie wordt verzameld en verwerkt tot een overzicht van 'hot spots' in Nederland.
Zo houden we ze bezig (de stakkers moeten toch ook hun boterham verdienen!)

Groet,
Downhill

S. Gonzales
Die hard
 Bericht 
Volgens mij gewoon de KLPD, VROS en regionale politie.
Ze hebben genoeg RDD's dus je kunt ze overal tegenkomen.

Downhill
Pro
 Bericht 

ja, maar die KLPD, VROS en regionale politie zullen ongetwijfeld een voorkeur geven aan bepaalde locaties.

konrad
Pro
 Bericht 
Goed,
ik ben een oud ttc forum LEZER (erg veel poste deed ik niet)
en ben nu weer helemaal op scherp gezet door het onheilspellende bericht in mijn regionale krant dat de verkeers handhavers (lees: spee)
meer rdd's gaan inzetten en er nu een ware klopjacht van maken.
Beloofd was om dit niet te doen, toch doen ze het. Dit komt mij weer verschrikkelijk bekend voor.

Nou, geloof het of niet maar ik heb een 330 in mijn bumpertje weggewerkt. En hoe!
Maar het is nu natuurlijk !een eitje! om dat ding te localizeren... (jaaah ik heb de tips van doedequintes doorgelezen, heel nuttig, maar dat wist ik al)

Alleen... omdat ik er even uit ben geweest heb ik de vraag: Is het mogelijk om de rd niet te "isoleren" zodat deze geen lek-straling afgeeft?
Dit doormiddel van (ouderwets gedacht) Lood??? of (zeer futoristisch gedacht) onderdelen van een magnetron! Meen dat deze dingen wat met elkaar te maken hadden?
Maar mischien is het nog wel het beste om nu in deze roumoerige dagen de rd even UIT te hebben... gewoon tot de grote windhoos overgewaait is. Met mijn mooie bumpersticker met duidelijk opschrift van het oude TUFTUF-CLUB.COM waar ik zeer trots op ben moet ik mischien iets meer op mijn tellen letten dan anderen...
Ik wacht met spanning af of er nog mensen zijn met een verlichtend en hopelijk ook ''bevredigend'' antwoordt op mijn persoonlijke debacle

Groeten

doggy101
Die hard
 Bericht 
TIP: kijk eens onder zoek...

tik in filter

druk op zoek

en kijk hee een hele waslijst met topics :thumb:

konrad
Pro
 Bericht 
Ben ik van op de hoogte, ik krijg idd een hele waslijst aan topics
waarin mensen een keer het woord "filter" hebben gebruikt.

Ik heb helaas geen week vakantie om de relevante stukjes eruit te pakken, ik was in de veronderstelling dat het oké was om te vragen.

OlieTankeR
Master
 Bericht 

breid uit op 'te koop'.. en tadaaaa

http://images.flitsservice.nl/phpBB/vie ... er+te+koop

Denk dat je daar wel mee verder kunt. :wink:

konrad
Pro
 Bericht 
ik dank u :thumb:

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Lood werkt prima hoor.
Alleen zal je detector dan aardig stil blijven.

En stickers over flits sites en zo zou ik verwijderen, slapende honden.......

konrad
Pro
 Bericht 
Hmmm het ongelooflijke is gebeurt, vandaag gelazerd... 21kmpu te hard met aftrek van 3 kmpu is 18 kmpu te hard dus een mooie prent van 70euries direct ontvangen...

En dat de 2e dag dat ik mijn (meestal) stille vrind uit heb staan... ik weet 100% zeker dat ik anders deze boete had kunnen voorkomen, of in ieder geval had kunnen halveren.

Maargoed, ik heb de sticker dr maar afgehaald fortuynlijk.... want nu is het natuurlijk oorlog.
Maaruh, wat bedoel je nu met: Alleen zal je detector dan aardig stil blijven. ???

Als ik het zo maak zoals het staat aangegeven bij andere aanbieders (ik ben zeer handig qua solderen) moet dit toch goed gaan?
Ik ben alleen niet zo goed op de hoogte wat de 'stof' lood met je detector doet.
Het zal waarschijnlijk wel te veel gevraagd zijn van welk materiaal de andere filters zijn gemaakt...

Groeten, konrad

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Lood schermt natuurlijk alles af, dus ook inkomende signalen.
Vandaar de opmerking dat je detector dan stil blijft. :wink:

Maar als je handig bent dan is de zelfbouw enerby toch wel iets voor jou?
http://images.flitsservice.nl/phpBB/vie ... hp?t=12499

pgsholland
Eendagsvlieg
 Bericht 
bij sommige online winkels staat dat die betreffende radardetector legaal is... zijn er legale radardetectoren?

InsecureThreat
Master
 Bericht 
Auw, dat is een schop :lol:

In Nederland zijn er geen legale radardetectoren.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Wel apparaten die illegaal geschikt zijn te maken, zoals de Stinger DSI

rr111
Nieuwkomer
 Bericht 

Wat is nu wel en wat is niet toegestaan ?

S60
Master
 Bericht 
De Praktijk:
Je mag een RD niet gebruiken, cq in bezit hebben. Voordat je een Bekeuring kunt krijgen dit het apparaat eerst "ontdekt" te worden. Dit kan op 2 manieren, een RDD en Visuele Waarneming.
Er is echter een RD (Stinger DSI), die niet detecteerbaar is voor een RDD en in een Handomdraai omgetoverd kan worden in een ritregistratiesysteem cq in een FlitsPALEN melder (GPS), en dat mag wel! Door de Stinger DSI buiten direct zicht in te bouwen is de kans op visuele waarneming uiterst gering…
Daarnaast zijn er RD’s (van BEL), die in combinatie met een Filter niet detecteerbaar zijn voor een RDD…

Fred :biertje:

TommyGun
Master
 Bericht 
Wat is dit dan? http://www.nicedeals.nl/

Twilo
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Wat is dit dan? http://www.nicedeals.nl/

Dat is een POI apparaat. Werkt alleen op vaste flitspalen.

TommyGun
Master
 Bericht 
Ah oke, bedankt!

maartten
Nieuwkomer
 Bericht 

Hee ik heb even een vraagje!
Stel je rijdt in de nacht in Duitsland, moet wel eens voor mijn werk! En ik zet dat ding aan, in principe niet echt nodig, maar toch!
Die palen die over de weg staan, kunnen die bijvoorbeeld bespeuren of jij een radar hebt?! want dat is wel ff belangrijk, want die palen meten naar mijn idee alles op...
Niet dat wanneer je bij de Zwitserse grens komt, dat de douane in een keer zegt, hee jij hebt een detector!

En trouwens, als jij bij de douane komt in Zwitserland, en je hebt dat ding, en je wordt gecontroleerd... Mogen zij dan dat ding in beslagnemen als hij uitstaat of als ze alleen de installatie zien en niet het kastje zelf?!

Groetjes!

shootme
Master
 Bericht 
maartten schreef:
Mogen zij dan dat ding in beslagnemen als hij uitstaat of als ze alleen de installatie zien en niet het kastje zelf?!

Volgens mij dezelfde regels als in nederland, ook al ligt die in de kofferbak, je moet hem nog inleveren.. als ze het uberhaupt kunnen herkennen als zijnde radardetector dan

EddyHH
Master
 Bericht 
In Zwitserland mag je ook geen GPS systeem hebben die flitspalen meldt.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Zou me niet druk maken om rdd controles in DL. Rij 20dkm per jaar in DL en veel heb je niet in het gebruik van een detector. Heel incidenteel gebruiken ze op de autobahn een Mn6f, maar kan veel vaker de optospeed tegen en die is niet te detecteren.

Die poortjes boven de snelweg doen met de normale automobilist helemaal niks.

Pagina 4 van 4 [ 174 berichten ]