» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   



 Pagina 2 van 4  [ 174 berichten ]
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Martijn schreef:
ionisator? Was da?


klinkt als bio stabiel ;-)

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ik zou alleen dit soort verhalen hier niet neerzetten, daarom wis ik het maar even. Onze vrienden lezen mee.

FieuS
Respect
 Bericht 
 
Klaassie
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Ik zou alleen dit soort verhalen hier niet neerzetten, daarom wis ik het maar even. Onze vrienden lezen mee.


Hmm, dus nu pakken ze ons ook al op die manier...interessante stukjes krijgen we niet meer te lezen...volgende stap opheffen van het forum? :cry: :wink:

Gerrit
Pro
 Bericht 
 
Uit de beschrijving van het voorval kan ik concluderen dat er sprake was van een RDD. Martijn, zie ook je PM. Verder zal ik hier even niet over uitwijden.

Windhoos
Master
 Bericht 
 
Klaassie schreef:
Martijn schreef:
Ik zou alleen dit soort verhalen hier niet neerzetten, daarom wis ik het maar even. Onze vrienden lezen mee.


Hmm, dus nu pakken ze ons ook al op die manier...interessante stukjes krijgen we niet meer te lezen...volgende stap opheffen van het forum? :cry: :wink:


Wat heet interessant. In dit geval was het iets waardoor iemand in moeilijkheden kan komen, en dat kun je beter niet openlijk op een forum schrijven. Interessante dingen genoeg, dat komt heus wel. Maar ga geen details vertellen waar de politie iets aan heeft. Er is bijv. ook nog PM ;)

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
idd, als zo'n agent dat leest achteraf denkt ie "zie je wel" en de volgende keer zoekt die 2x zo hard.

Freek01
Respect
 Bericht 
 
gehoord voor de inbouwdetectoren:

"leg een geaddresseerde en gefrankeerde enveloppe naast je op de bestuurdersstoel. I.g.v. staandehouding kan daar de display in->briefgeheim, de enveloppe mag niet worden geopend door de oa die je staande houdt terwijl er eveneens geen bewijs meer is voor de aanwezigheid van een werkende radardetector ('geschikt om enz') in de auto aan te tonen. De enkele antenne is immers niet geschikt om radarsignalen aan te tonen."

Dit is wel een oplossing voor de snelle likkers of de snelle (igv drukknoppen) drukkers. Natuurlijk moet je ook niet, als de agent daarom vraagt, alsnog toestemming geven om de enveloppe te openen.

Daniel
Master
 Bericht 
Aanvulling: neem een envelop die je dicht kan plakken door een stripje weg te halen.

Primera Si
Pro
 Bericht 
Freek01 schreef:
gehoord voor de inbouwdetectoren:

"leg een geaddresseerde en gefrankeerde enveloppe naast je op de bestuurdersstoel. I.g.v. staandehouding kan daar de display in->briefgeheim, de enveloppe mag niet worden geopend door de oa die je staande houdt terwijl er eveneens geen bewijs meer is voor de aanwezigheid van een werkende radardetector ('geschikt om enz') in de auto aan te tonen. De enkele antenne is immers niet geschikt om radarsignalen aan te tonen."

Dit is wel een oplossing voor de snelle likkers of de snelle (igv drukknoppen) drukkers. Natuurlijk moet je ook niet, als de agent daarom vraagt, alsnog toestemming geven om de enveloppe te openen.


Voor degenen die dit overwegen : een DAT tape-je (computer-data) is ongeveer even groot. Mocht men per-se willen weten wat erin zit : een DAT. Leg ook een tape-je in je dashboard kastje daar men meestal niet weet hoe groot een DAT is.

Dr.Q
Die hard
 Bericht 
FEITEN:

De RDD is eigenlijk een radardetector die detecteert tussen
de 11 en 15 GHz. Hij detecteert namelijk de basis frequentie
(ca. 11.599 Ghz) en zijn mengfrequenties (11 - 15Ghz)

Ook de RDD is te detecteren.
Een oude 966 kan detecteren op de Ku-band (13 GHz)
Er moet nog gekeken worden of het narrow of wide moet zijn.

Kunnen anderen 9xx detectoren de Ku-band detecteren?

Als je iets detecteert op de Ku-band dan moet je je detector
30 - 60 seconden uitschakelen (een elektronische schakeling
zou nog mooier zijn. Wie biedt zich aan? ik heb het al druk genoeg)


Als je een oude Quint hebt dan kun je deze binnen 5 minuten
ombouwen tot een RDD stoorder. Als er een aan mij wordt
aangeboden dan wil ik wel een reportage maken hoe
je de Quint kan ombouwen tot stoorder.
Je moet het die dienders niet al te plezierig maken ;-)


Ook kan je een Quint op een fiets monteren met een 12 volt
gel accu en langs gaan fietsen. Immers is een radardetector
op een fiets niet verboden. Je bent op zoek naar
radar controles en deze wil je doorgeven aan flitsservice ;-)
De dienders vinden jou dan niet leuk met al dat gepiep
in hun wagen.


Vierjaar geleden (start van flitsservice.nl) ben ik bezig geweest om zelf een detector te ontwikkelen en te bouwen. Toen was het te duur omdat een Quint en een 915 via de USA veel goedkoper waren.
Nu heeft dat ontwerp een groot voordeel. Hij lekt namelijk niet
en is dus niet detecteerbaar ;-) Nadeel het werkt alleen op Gatso (24 GHz)


Het blijft een kat- en muisspel. 22 mei was de kat aan het meppen
en nu komt het slimme muisje weer te voorschijn.
Is dit wat de kat wil?


Als we een maand lang alle detectoren uitlaten dan houden die
dienders vanzelf wel op. Ze worden gek van die valsalarmen.


Zet Spee op narcotica dat is wat Nederland wil.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Je verwoordt het een beetje verkeerd. Je kan een rdd niet storen. alleen misleiden door de politie te doen geloven dat het iets anders was wat het apparaat doet afgaan.

Ik moet geen snuffelende agenten of boa's in mijn auto hebben.

Dr.Q
Die hard
 Bericht 
Martijn.

Je hebt gelijk.

Johan
Nieuwkomer
 Bericht 
 
wat ik niet snap is dat tot eergisteren in dit forum de radardetectordetectie-apparaten zijn afgeschilderd als niet-(goed-)werkend en dat nu iedereen in paniek is.

Als de RDD apparaten zo goed werken, waar zijn dan de 'stoere' politieverhalen uit het buitenland? NL is toch niet het enige en eerste land waar strijd wordt gevoerd tegen mensen die zich wapenen tegen een verkeerde inzet van middelen door de overheid?

En iedereen die ooit een radardetector in zijn of haar bezit heeft gehad, weet toch dat er in NL zoveel straling in de lucht hangt dat een valse melding op deze detector geen uitzondering was? Wat garandeert dan een goede werking van een apparaat dat een minimaal beetje straling moet detecteren van een radardetector terwijl deze radardetector zelf al zo gevoelig is voor straling?

maw, naaien we onszelf niet enorm op?

Windhoos
Master
 Bericht 
 
Johan, opnaaien is wat anders dan filosoferen hoe je dit euvel kunt voorkomen.

Je kunt wel gokken dat je niet gepakt wordt, maar je kunt er vergif op innemen dat komende weken flink met dat nieuwe spectra-speeltje wordt rondgereden, en als je dan zelf heel toevallig het haasje bent dan val je in de factor "kleine kans" maar kost het wel een hoop geld.

En we willen uiteraard gewoon door blijven rijden met ons vertrouwde vriendje.

Nu is er inderdaad wat paniek, ook omdat er al mensen gepakt zijn, is geen reden tot ongerustheid maar wel opletten wat je doet.

Goed de berichten in de gaten houden, kijken of het een luchtballon is of dat ze nu werkelijk op heksenjacht gaan.

Dr.Q
Die hard
 Bericht 
Ik wordt de laatste dagen veel gebeld en gemaild
over het afschermen van de detector met folie en zo.

DIT WERKT DUS NIET.

Folie om je detector heen wikkelen zorgt dus NIET
voor afscherming van de zend-oscillator.

Ik hoop dat we hierover niet meer gaan discussieren.

156
Pro
 Bericht 
Dr.Q schreef:
Ik wordt de laatste dagen veel gebeld en gemaild
over het afschermen van de detector met folie en zo.

DIT WERKT DUS NIET.

Folie om je detector heen wikkelen zorgt dus NIET
voor afscherming van de zend-oscillator.

Ik hoop dat we hierover niet meer gaan discussieren.


Zou je de lekstraling wel wat meer naar voren kunnen richten?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Het is op het moment alleen maar gokken.....

student
Die hard
 Bericht 
Aangezien ik niet met mijn detector rond rij.. ga ik maar eens met een Q-lek-tor rond rijden.. kijken hoeveel keer je wordt aangehouden..

Windhoos
Master
 Bericht 
 
Dr.Q schreef:
Ik wordt de laatste dagen veel gebeld en gemaild
over het afschermen van de detector met folie en zo.

DIT WERKT DUS NIET.

Folie om je detector heen wikkelen zorgt dus NIET
voor afscherming van de zend-oscillator.

Ik hoop dat we hierover niet meer gaan discussieren.


Nee, de detector inpakken helpt niet want opzij komt er geen straling uit.

Verder richten doe ik al in feite want er zit een hoorntje op. Dan help je ze volgens mij alleen maar. Bovendien reflecteert jouw uitgezonden straling ook weer overal tegenaan dus meten doe ze je toch, opzij richten maakt dan weinig uit.

Ik dacht aan een afgestemde kring, maar dit is weer nauwelijks te maken, tsja... toch is het niet verkeerd om na te denken, alleen kunnen we bovenstaande "oplossingen" dus uitsluiten.

Nix zo slim als een mens, vooral als ie in het nauw wordt gedreven :lol:

Windhoos
Master
 Bericht 
 
student schreef:
Aangezien ik niet met mijn detector rond rij.. ga ik maar eens met een Q-lek-tor rond rijden.. kijken hoeveel keer je wordt aangehouden..


En dan houden ze je aan en dan mag jij beweren dat het geen detector is, terwijl zij signaal meten uit een ding wat als twee druppels water op een Quint lijkt... Ik zie hier het nut niet van in.

Wel een repo maken als ze ergens langs de weg staan met een RDD, beetje aanbabbelen en ondertussen iemand met een quintezz op zijn fiets voorbij laten rijden, dan heb je nog lol, maar zelfs dat heeft weinig zin.

Jeeper
Master
 Bericht 
zin, wat is zin?

wat heeft te hard rijden voor zin?
Dus als alleen maar dingen gaat doen die nuttig zijn, dan heb je geen leven meer :evil:

(niet persoonlijk bedoeld)

Windhoos
Master
 Bericht 
 
Jeeper schreef:
zin, wat is zin?

wat heeft te hard rijden voor zin?
Dus als alleen maar dingen gaat doen die nuttig zijn, dan heb je geen leven meer :evil:

(niet persoonlijk bedoeld)



Nee, ik heb "er" ook weleens zin in, dat is niet nuttig maar wel leuk ;)

Hard rijden heef wel zin. Je hebt een auto gekocht om je van A naar B te verplaatsen, en liefst zo snel mogelijk. Als ik dan op een brede weg me aan de snelheid moet gaan houden, dan heeft dát geen zin. ;)

Maar agentjes lopen kwallen, is leuk, alleen kennen ze je dan. En weten je bij gelegenheid ook wel te vinden.... heeft weinig zin maar je bent vrij om het te doen ;)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het wordt tijd voor een filter die iets doet met de lekstraling.....


Maar nu nog hoe ;-)

student
Die hard
 Bericht 
Harold schreef:
Het wordt tijd voor een filter die iets doet met de lekstraling.....


Maar nu nog hoe ;-)


Volgens mij kan het niet.. elke ontvanger zendt uit.. dus zal moeilijk worden..

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
overigens is de importeur www.tectraffic.nl.

Je zou er maar bij werken. ik zou me echt door de grond schamen.

Windhoos
Master
 Bericht 
 
student schreef:
Harold schreef:
Het wordt tijd voor een filter die iets doet met de lekstraling.....


Maar nu nog hoe ;-)


Volgens mij kan het niet.. elke ontvanger zendt uit.. dus zal moeilijk worden..


Klopt, het ligt er alleen aan hoeveel je uitstraalt.

Er is een uitzondering, een echte rechtuitontvanger straalt niet. Maar maak dat maar eens op 24 GHZ :lol:

Heb je een versterker als ingangstrap, met daarachter een mixer en oscillator, dan wordt het al stukken minder, maar dat is een duurdere oplossing dan wat ze tot nu toe maken.

Mysterio
Be Detector Inbouw Specialist
 Bericht 
Radar Detector Detectors (RDD)
ECCM -- Electronic Counter-Countermeasures
In some states in the U.S., some provinces in Canada, and some states in Australia radar detectors are illegal to use and/or possess, with the owner subject to fines and/or confiscation of the device. In the United States Federal Highway Administration regulations, as of January 1994, prohibit radar/laser detector use in vehicles over 10,000 pounds.

A radar detector detector (RDD) is used to enforce anti-detector laws by sensing signals that leak from a radar detector's local oscillator (LO); detecting a signal indicates a radar detector is operating (on) and near-by. All superheterodyne receivers have a local oscillator, and most if not all radar detectors use a superheterodyne receiver. Many (espically older models) radar detectors use a local oscillator that operates around 11.558 GHz. Some radar detectors have LO's that operate somewere between 12 - 15 GHz (intended to defeat RDD's).


A superheterodyne receiver coverts RF (radio frequency) signals to an intermediate frequency (IF) by mixing the RF signal with the LO signal (IF = RF ± LO). Mixers are not perfect and leak some of the LO signal to (and out) the antenna. Some radar detectors may have a pre-amp or isolator between the mixer and antenna that should reduce LO leakage, but may not eliminate it. The old (and unreliable) crystal radar detectors (X band) cannot be detected by radar detector detectors (RDDs) because the crystal radar detectors do not have a local oscillator.

Some mobile amateur radio transceivers leak signals in the X band that can set off an RDD. Several people operating legal ham radios were wrongfully accused of possessing radar detectors because their amateur radios were detected by an RDD. Microwave point-to-point communication systems operate in the band 10.7 to 13.25 GHz. These systems have the potential to register on a radar detector detector if the microwave transmit frequency is in or near the RDD receiver band (varies with RDD model).



--------------------------------------------------------------------------------


Radar Detector Detector (RDD) Models
Technisonic Industries Ltd.
Missasauga, Ontario (Canada)

VG-2 Interceptor
The VG-2 Interceptor radar detector detector (introduced in the 1980s) measures microwave signals in the band 11.4 - 11.6 GHz and is suppose to have detection ranges from 1/4 mile to 2 miles depending on the strength of radar detector LO leakage. Because the VG-2 has only one IF (one frequency conversion), the device is more susceptible to false alarms than a double frequency conversion receiver. Some radar detectors are capable of detecting the VG-2 LO leakage (a radar detector detects the radar detector detector).

--------------------------------------------------------------------------------

Stealth Micro Systems Pty Ltd.
Brisbane, Queensland (Australia)
Stalcar
Stalcar (introduced Feb 2000) is a radar detector detector (RDD) intended to pick up a variety of radar detectors. An audio alarm sounds when a signal is detected, and a bar graph display indicates signal proximity (range based on signal strength). The Stalcar is multi-band and uses a double down conversion receiver. The unit mounts to (inside) windshield or side window using suction cups, or on a mount that allows the unit to rotate 360 degrees. Detection range reported to be as high as 1 kilometer (0.6 miles) in some instances. Sold in Australia.


INDICATORS: audio alarm (signal detected)
graph display of signal proximity (range)
RECEIVER: double down conversion superheterodyne
varactor tuned Gunn Oscillator
EXTERNAL POWER: 13.50 to 14.50 Vdc, 0.5 amps max
TEMPERATURE RANGE: -5 to 65 °C (23 to 149 °F)
WEIGHT: 475 grams (17 oz -- just over 1 lb)
DIMENSIONS (LxWxH): 155 x 93 x 35 mm (6.1 x 3.7 x 1.4 in)




Stalcar A/C 3
The Stalcar A/C 3 includes an RFI (Radio Frequency Interference) detector and a low voltage indicator. The unit detects the latest (2003) FCC (USA) certified radar detectors.

Spectre and Spectre II
The Spectre RDD was introduced by Stealth Micro Systems in early 2002, and is similar to the Stalcar RDD. The Spectre detects X, K, and Ka band radar dectectors using a swept LO from about 11 - 15 GHz. Used in the USA, Canada, and Europe.
-------------------------------------------------------------------------------


Conclusies:

- De Stalcar Spectre 2 gebruikt dus 11-15 GHz en is van begin 2002 (laatste versie).
- Meer foto's en schema's op http://copradar.com/preview/chapt7/ch7d1.html#detdet

student
Die hard
 Bericht 
Klinkt als die gekke tandenborstel van tellsell..

Misschien is het mogelijk om die frequentie te veranderen.. al lijkt mij dat heel moeilijk omdat de rest ook aangepast moet worden

Windhoos
Master
 Bericht 
 
Martijn schreef:
overigens is de importeur www.tectraffic.nl.

Je zou er maar bij werken. ik zou me echt door de grond schamen.


Klik op vacatures:

Op dit moment zijn er geen openstaande vacatures.

Heb je pech... ;)

Fiore!
Pro
 Bericht 
Martijn schreef:
ionisator? Was da?


ionisator : oorzaak waardoor een stof vrije ionen vormt

boersma
Master
 Bericht 
Windhoos schreef:
Martijn schreef:
overigens is de importeur www.tectraffic.nl.
Je zou er maar bij werken. ik zou me echt door de grond schamen.

Klik op vacatures:
Op dit moment zijn er geen openstaande vacatures.
Heb je pech... ;)


Nu wel hoor:


Ten behoeve van de ondersteuning naar onze verkoopleider is er behoefte
aan een enthousiaste

Commercieel medewerker binnendienst (M/V)

Alexander-
Die hard
 Bericht 
Dr.Q schreef:
Ook de RDD is te detecteren.
Een oude 966 kan detecteren op de Ku-band (13 GHz)
Er moet nog gekeken worden of het narrow of wide moet zijn.

Kunnen anderen 9xx detectoren de Ku-band detecteren?

Als je iets detecteert op de Ku-band dan moet je je detector
30 - 60 seconden uitschakelen (een elektronische schakeling
zou nog mooier zijn. Wie biedt zich aan? ik heb het al druk genoeg)


Bedoel je nou dat je met de 13Ghz band een RDD kan gaa detecteren?

Mysterio
Be Detector Inbouw Specialist
 Bericht 
Alexander- schreef:
Dr.Q schreef:
Ook de RDD is te detecteren.
Een oude 966 kan detecteren op de Ku-band (13 GHz)
Er moet nog gekeken worden of het narrow of wide moet zijn.

Kunnen anderen 9xx detectoren de Ku-band detecteren?

Als je iets detecteert op de Ku-band dan moet je je detector
30 - 60 seconden uitschakelen (een elektronische schakeling
zou nog mooier zijn. Wie biedt zich aan? ik heb het al druk genoeg)


Bedoel je nou dat je met de 13Ghz band een RDD kan gaa detecteren?


Denk het wel, want de Stalcar RDD zit tussen 11 en 15 GHz

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Martijn schreef:
Als je zo handig bent, kan je dan niet iets simpels maken waardoor een Stalcar al vele honderden meters van tevoren vol afgaat? Nu zie je het signaal oplopen naarmate de auto dichterbijer komt.


Als je dat doet, dan wordt je zeker strafbaar gesteld i.v.m. het hinderen van opsporingswerkzaamheden van een ambtenaar...

Wil je deze gasten storen, zorg dan dat je in het bezit raak van een Besam Radar Deuropener... Deze stralen een kleine 5-15 mW uit, die voldoende zijn om een stalcar, of een spectro op zeker 1000 meter alarm te laten slaan (RDD zijn stukken gevoeliger dan een normale RD, een RDD is niet anders dan een gevoeligere RD)... Met een beetje gemak, trek je zo'n ding makkelijk ergens vanaf, maar zorg dat het apparaatje in takt blijft... Het nadeel van de radar is dat dat je geen reden hebt om het actief in je auto te gebruiken (maar is wel vrij van vergunning of enig ander wetgeverige lasten, toeval? neuh hoor!!!)... Dus wat heb ik daar nou op bedacht... Als je het besam dingetje af kan stellen (dat weet ik niet zeker, maar lijkt me wel een logische zaak) Dan kan je het laten fungeren als een parkeersensor... (alles wat radar reflecteerd activeerd de sensor)Maar, dan ben je niet meer in staat om je eigen RD te gebruiken, want die ontvangt dan ook constant de straling die wordt opgewekt door de sensor... Maar je kan je RD de actieve radar laten inschakelen voor een bepaalde tijd wanneer deze alarm slaat... Maar dat is allemaal nog uit te testen of dat rendement opleverd...

De besam is niet in staat om een radar flitser te storen... De radarflitser filtert alleen signalen met een dopler verschuiving... En kent een bepaalde codemodulatie zoals GSM dat ook heeft... Bovendien heeft de radarflitser een vermogen van 500 mW

Maar er valt zeker heel veel pret uit te halen...

Maar ben je van plan om een RDD te gaan pesten... Zorg dan dat je nooit stil gaat staan, dan heeft ie je meteen door... Ik vindt dit eigenlijk een goed idee martijn!!! :thumb: idd door een sterkere signaal, zal de RDD al ruim van te voren maximaal aanslaan... Maar wat zal er gebeuren als je eenmaal gepasseerd ben... Dan moet je voor en achter nemen, dat zorgt voor een vertraagd effect... En ben je met de zon verdwenen als hij weer zijn werk kan doen... :D Maar, ik moet eerst ff uitzoeken wat zijn squelch functie bied, anders kan ie hem "dichtdraaien" en dan nog zien waar het signaal ergens vandaan komt... Maarjah, de 24 Ghz blijft voor particulieren vrij in het gebruik: De mercedes S600 (en nieuwere c, e, en al die mooie modellen ook al) heeft radar afstandscontrolle op cruisecontroll nog het liefst ook... gnif gnif gnif!!!

Ik heb trouwens na het zien van het filmpje gezien dat de RDD niet veel zal aanrichten op mensen die enige inzicht hebben in de werking van het apparaat, en de manier waarop de zaak wordt gebruikt, en opgesteld...
De demo is natuurlijk opgenomen in een omgeving waar weinig radar is... Maar als er ergens een raderflitser (flitspaal) actief is, is de RDD zeker in 10 kilometer omgeving niet te gebruiken (afhankelijk in welke richting), want die kan dan niet zijn werk meer doen, omdat de omgeving dan te vervuild is met radarstraling!!

Het is een questie van je ogen open houden en regeltjes stellen aan situaties, zoals ik eerder al een beetje gesuggereerd heb.. :)

Schumi218
Respect
 Bericht 
 
Mysterio schreef:
Alexander- schreef:
Dr.Q schreef:
Ook de RDD is te detecteren.
Een oude 966 kan detecteren op de Ku-band (13 GHz)
Er moet nog gekeken worden of het narrow of wide moet zijn.

Kunnen anderen 9xx detectoren de Ku-band detecteren?

Als je iets detecteert op de Ku-band dan moet je je detector
30 - 60 seconden uitschakelen (een elektronische schakeling
zou nog mooier zijn. Wie biedt zich aan? ik heb het al druk genoeg)


Bedoel je nou dat je met de 13Ghz band een RDD kan gaa detecteren?


Denk het wel, want de Stalcar RDD zit tussen 11 en 15 GHz


Dit wordt interessant, maar is het wel echt zo...
Iemand hier duidelijkheid over ?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Wat voortype besam bedoel je? Want met de 24 Ghz kan je stralen wat je wilt, maar dat werkt dus niet.

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Sandeman schreef:
Ik heb m´n detector al een tijdje niet meer in de auto hangen, maar ik had hem ooit aangeschaft om relaxed te kunnen rijden.
Op de manier die jij aangeeft wordt het er m.i. niet echt rustiger op in de auto en kan je hem misschien maar beter helemaal uitzetten...

Neemt niet weg dat ik het op prijs stel dat er mensen meedenken over dit "probleem".
Enne... Welkom op het forum ! :biertje:


In mijn hoofd is nog ruimte aanwezig om oog voor andere zaken te hebben, in het algemeen gebruikte ik die dan ook voornamelijk om snelheid een beetje op 30~40 plus te houden (afhankelijk van de weg natuurlijk, en drukte of situatie) Maar voorlopig vrees ik helemaal niets... En zeker met de besam deuropenen, een idee van martijn, zie ik de wolken helemaal alweer verdwijnen :D

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Harold schreef:
Sandeman schreef:
Ik heb m´n detector al een tijdje niet meer in de auto hangen, maar ik had hem ooit aangeschaft om relaxed te kunnen rijden.
Op de manier die jij aangeeft wordt het er m.i. niet echt rustiger op in de auto en kan je hem misschien maar beter helemaal uitzetten...

Neemt niet weg dat ik het op prijs stel dat er mensen meedenken over dit "probleem".
Enne... Welkom op het forum ! :biertje:


Jep inderdaad, het meedenken wordt erg gewaardeerd, maar het steeds in de berm loeren naar opvallende auto's en bij alarm op je RD de detector steeds uitschakelen wordt je ook redelijk gek van....


Sinds ik mijn detector verticaal in de bumper heb zitten, geeft ie veel minder vals alarm... Dat komt met name door de manier waarop de straling uit de deuropeners komen, die straalt namelijk van boven naar beneden, dat zorgt er voor dat veel straling op een hogere hoogte komt te zitten... (iets in die richting) En mijn detector kijkt alleen nog maar recht vooruit door de verticale opstelling, ook een aandeel die werkt als een voordeel...

Maar ik heb er niet echt last van... Het is alleen iets meer moeite om je geld in je zak te houden...

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Windhoos schreef:
Ach, typisch Spee beleid:

-Eerst de raamplakkers pakken, dat is natuurlijk makkelijk. Nu weet onderhand iedereen wel dat je dat ding beter niet voor de ruit kunt hangen (enkele dwazen uitgezonderd)

-Inbouwers aanpakken was lastig, want je kunt wel beweren dat je vermoeden hebt en dan auto's gaan doorzoeken, maar dan pak je ook mensen die niks hebben en die gaan dan lastig doen. Met de spectre kunnen ze legitiem doorzoeken omdat dat ding af is gegaan, en dat is voldoende bewijs. Mochten ze dan een keer mis zitten, dan kunnen ze dat aanvoeren. Nu komt er een golf van inbeslagnames, en dan worden de inbouwers uitgebouwd door een hoop gebruikers.

- De enkeling die na al deze kermis nog doorrijdt, die moet goed opletten, want ze zullen na een maand of zo wel stoppen met intensief te controleren, maar af en toe een aktie houden. Kom je ze dan tegen dan ben je de lul.

Over een tijdje zullen er nog zo weinig gebruikers over zijn dat men stopt met controleren hierop, en dan gaat me dat wel weer eens doen als de indruk ontstaat dat detectorgebruik toeneemt.

Tenzij..... we horen al een hele tijd niks meer van Anker. Is het een verloren zaak, zien ze er geen brood in? Kan me niet voorstellen.

Er werd zo geroepen dat er een proces zou komen..... het wordt eens tijd.
Nu heeft jodokus 30 speeltjes gekocht, zou leuk zijn als die over een paar weken bij het oud ijzer kunnen.


Het voordeel van techniek is dat er altijd een tegentechniek zal blijven bestaan... Hoe dan ook... Het enige wat niet tegen te gaan is, dat is rechtspraak... Dus dan moet je die voorkomen!!!

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Warmaster schreef:
Windhoos schreef:

Er werd zo geroepen dat er een proces zou komen..... het wordt eens tijd.
Nu heeft jodokus 30 speeltjes gekocht, zou leuk zijn als die over een paar weken bij het oud ijzer kunnen.


Inderdaad het blijft akelig stil bij de Ankers. :(


Het rare is dat ik vaak meemaak dat geen bericht goed nieuws is... Tenzij een vermissing van toepassing is...

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ik krijg net informatie uit Amerika dat de Stalcar vermoedelijk op te sporen is met een Ku detector, de 966 of een 550 dus.

Tijd om de Ku band weer aan te zetten ;-)

Ik heb nog wat meer vragen gesteld en ik hoop antwoord daarop te krijgen.

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Dr.Q schreef:
Doedequintezz:

deze controle kan niet samengaan met de controle op de RD aanwezigheid...

DAT IS NIET JUIST. DIT KAN DUS WEL.


Een radarflitser zal de boel atmosferich vervuilen, dat een elektromagnetisch veld van veel minder energiesterkte redelijkerwijs geen ruimte heeft om in de buurt te komen van een radarflitser...

Het veld dat een RD ontwikkeld om gevoelig te worden, bedraagt ongeveer 5 micronWatt Dat is zeer weinig, en zeer moeilijk te ontvangen... Reden: omdat er te veel sterkere signalen aanwezig in de omgeving zijn... De enige manier om dit te vergemakkelijken, is een ontvanger die heel exact op de betreffende frequentie kan ontvangen, maar door variabiliteit in de verschillende radar detectoren (ook hetzelfde merk), kan de RDD dat dus niet!!! Dus ik ben wel benieuwd wie en hoe iemand jou heeft kunnen overtuigen dat dit anders is!! Jij hebt toch ook veel verstand van radartechniek (ik ben maar amateuristisch, maar elektromagnetische straling blijft hetzelfde, welke frequentie dan ook, alleen de eigenschappen verschuiven)

JustusG
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Een 975 heeft toch ook een x band?
Die pakt toch op 10.525 Ghz t. 25Mhz?

Die zou em dan toch feitelijk ook moeten kunnen pakken?
Ik ben een enorme leek dus zal het wel fout hebben.... :oops:

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
gatso24 schreef:
Vanmorgen kontakt gehad met de firma S te L. ZIj kennen de Spectre:
Met een quint en een lege weg is opsporing tot een km mogelijk.

Ventura/Delta minder dan 40 meter. Idd. als je alleen rijdt en krijgt alarm dan moet je hem uitzetten. Rijdendeweg op de snelweg gaan opsporen is onmogelijk alleen al van de hoeveelheid vals alarm die het ding geeft.

Die 40 meter is gebaseerd op de Spectre die dan "vol open" staat en derhalve erg gevoelig is.

Gatso24


In nederland is dit bijna niet te realiseren, dat zag je ook in het filmpje... De auto moest echt er recht voor staan, wil het ding in het rode (=bevestiging en zekerheid) komen. Je moet je voorstellen, dat een deuropener minstens 10.000 keer sterker straalt... Dit staat niet dat het 10.000 keer meer bereik heeft... Maar enkele kilometers worden hierdoor zeker vervuild voor de RDD

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Martijn schreef:
Niet te verwarren met een spectre 1?

Ik krijg net wel een tip binnen:

Een 9x5 detector is simpel uit en aan te zetten. Als je 2x op power drukt krijg je niet die hele opstart riedel. Als je nou door middel van een condenstator een schakel relais aanstuurt die het apparaat om de 5 seconden start door 2x die knop te schakelen en dan na 2 seconden weer uit gooit, 5 seconden wachten en weer even aan etc etc.

je kan ook een simpel electromotortje aansturen die een metalen plaat voor je detector opening plaatst en die om de zoveel seconden even wegdraait.

Bij 5 sec 180 km = 50 meter per seconde = 250 meter. Met een hoorntje zou dat dus net moeten kunnen gaan.

Zijn maar ideeen ter lering en vermaak.


Dat vereist te veel ruimte achter de bumper... En vooral een gevoelig systeem dat makkelijk kan falen! (radar passeerd door zijn micogolflente makkelijk haarscheurtjes in staal!!) Verder heb ik niet zoveel ruimte daar... De radar uit, is meteen uit... Dus dat zit wel goed!!... gewoon een makkelijk bereikbare knop maken, die je snel kan bedienen... Alleen het opstarten blijft actief...

Maar ook deze gaat aardig sterk in de goede ideeën liggen...

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Alexander- schreef:
Uitspraak van het hoger beroep (kort geding) wat ingesteld is tegen de uitspraak van de rechter in December 2003, komt uiterlijk en in het slechtste geval in Augustus 2004.


Dan hebben ze tenminste de tijd om een bullshit lulverhaal tegen de rechter te vertellen, waarom radardetectoren niet thuishoren in auto's... En aangezien ambtenaren niet echt snel werken, hebben ze dat zeker nodig!!

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Alexander- schreef:
Uitspraak van het hoger beroep (kort geding) wat ingesteld is tegen de uitspraak van de rechter in December 2003, komt uiterlijk en in het slechtste geval in Augustus 2004.


Dan hebben ze tenminste de tijd om een bullshit lulverhaal tegen de rechter te vertellen, waarom radardetectoren niet thuishoren in auto's... En aangezien ambtenaren niet echt snel werken, hebben ze dat zeker nodig!!

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Martijn schreef:
Mensen lees eens!

Een detector heeft alleen maar lekstraling aan de voorkant, niet aan de zijkant. of wat dan ook. Verhalen om er iets omheen te doen zijn ZINLOOS.

De plek waar het signaal wordt opgewekt zit in een metalen behuizing met 1 opening en dat is de voorkant.


Precies, en er bestaat naar mijn weten geen ontvanger van radiogolven zonder de zogenaamde lekstraling!! Enige wat kan is dat de "lekstraling" heel weinig kan zijn...

doedequintezz
Weet de weg
 Bericht 
 
Basic schreef:
Maar zou het ook niet zo zijn dat als je een hoorntje op je ventura hebt,
dat de afstand dat de spectre de ventura detecteerd kleiner wordt?

De lekstraling wordt namelijk meer naar voren gericht dan naar de zijkant. En aangezien ze aan de zijkant van de weg staan lijkt me dit toch wel iets uitmaken.


Het horentje veranderd alleen de ontvangst eigenschappen, die zelfs nadelig ten behoeve van de ontvangst kan betekenen (en de richting waar de "lekstraling heen gaat, maar maakt niet uit, op een object valt het uiteen, in alle richtingen), dus in het extra horentje heb ik weinig vertrouwen in... Sorry!!

 Pagina 2 van 4 [ 174 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…