» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   

Postingstijd interval gedetecteerd van 384 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 90 berichten ]
King-Leo
Master
 Bericht 
Leg gewoon een goedkoop detectortje (waaruit enkele onderdelen (antenne)gesloopt zijn) in je dashboard kastje. als je dan wordt aangehouden door een RDD-er zet je je echte detector uiteraard uit en geef je ze dat (niet werkend) kastje mee met een beteuterd gezicht van "ïk ben betrapt". Ze zoeken dan al niet meer verder en nemen "de buit" in beslag. Later geef je bij de rechter aan dat je je inmiddels betaalde (met bezwaarschrift) 250 euro terug wilt omdat het geen detector is die ze in beslag hebben genomen. schroef daar het ding maar uit elkaar en laat ze er maar iets van vinden. nog leuker is om er een briefje in te stoppen met de tekst GEFOPT erop. :thumb:

vlitz
Pro
 Bericht 

egeltjes schreef:

Want?

Euhh, waarom zou dat moeten?

Je mag toch wel ZELF rond die 13GHz uitzenden met een apparaat, zonder dat het ding zelf geschikt is om andere radar-bronnen te detecteren ???

Niet helemaal... Op het moment dat je een apparaatje maakt om de pliesie te foppen is dat obstructie en kunnen ze je alsnog pakken.

En dat overstromen, simpel omdat je eigenlijk van de ene op de andere dag die RDD's over de nek wil laten gaan. De eerste mensen die aangehouden worden krijgen dan nog een verhoor/preek maar na een paar dagen is de lol voor de hermandad er vanaf en flikkeren ze de RDD in de hoek als onbruikbaar apparaat.
Als de scoringskans 0,1% wordt houden ze er vanzelf mee op.

De kosten schat ik lager dan 2.5 Euro per stuk gevoed met een klein knoopcelletje en een vrij grove band. Je hebt het dan echt over een stoorzendertje wat niets anders doet dan... storen :)

egeltjes
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
ok, stel ik wil er 10.000 met een magneetje. wat kost dat?

Ja, kost dat ???

Sprint
Respect
 Bericht 
En zet er eentje voor in de wagen en de andere achter in de wagen , en dan om beurten eventjes laten "zenden"met random intervallen , ik wil wel eens zien hoe ze dat gaan peilen met hun RDD....

maxwin
Master
 Bericht 
of een [wat oudere] gsm aanpassen voor dit doel, " ja kan ik het helpen dat jullie zooi op mijn gsm afgaat?

spatieman
Master
 Bericht 

wat dacht je van lekstraling van een schotel LNB :)
of een RD in een pakje sigaretten bouwen.

Remke
Die hard
 Bericht 

Denk dat je beter een radar-intereur sensor kan gaan modden, deze werken al op 11.5 Ghz en zijn wel te modden naar 13 Ghz. Daarnaast is het niet zo vreemd deze in een auto te vinden.

de meesten zijn op basis van deze sensor: http://www.warande.net/~remke/radar/Mdu1000c.pdf , beetje van die vierkante vlakjes afdremelen en je past de RC kring aan.

Raymond
Master
 Bericht 
Leuk ding. Ziet eruit als een DSI antenne?

vlitz
Pro
 Bericht 

KIJK! :D Da's nou een goeie tip!

Daar kunnen we wat mee :thumb:

Remke
Die hard
 Bericht 

Raymond schreef:
Leuk ding. Ziet eruit als een DSI antenne?

volgens mij niet, een DSI antenne heeft toch nagenoeg geen lekstraling ? Deze zend een signaal uit en op basis van het weerkaatste signaal bepaalt deze beweging.

Fulcrum
Master
 Bericht 
Remke schreef:
Denk dat je beter een radar-intereur sensor kan gaan modden, deze werken al op 11.5 Ghz en zijn wel te modden naar 13 Ghz. Daarnaast is het niet zo vreemd deze in een auto te vinden.

de meesten zijn op basis van deze sensor: http://www.warande.net/~remke/radar/Mdu1000c.pdf , beetje van die vierkante vlakjes afdremelen en je past de RC kring aan.

Het is toch iets ingewikkelder. Om de frequentie te verhogen moet je een andere "dielectrische resonator" plaatsen. Het kan zijn dat je om de oscillator werkend te houden ook hier eea. moet aanpassen. Die vierkante vlakjes zijn/is de anttenne, en die moet je misschien iets kleiner maken om eea. aan de hogere frequentie aan te passen.
Voor meer info moet je eens op DRO (Dielectric Resonator Oscillator) gaan googelen.

martinez76
Nieuwkomer
 Bericht 
Geinige discussie die hier wordt gevoerd. Het plaatsen van een zogenaamde "stoorzender" zou ik niet aanraden. Het is immers zo dat het ministerie van binnenlandse zaken frequentie-vergunningen afgeeft aan de toekomstige gebruiker(s) van communicatie apparatuur. Zodra je een diender probeert te "misleiden" zal deze, als ie de onderste steen boven wil hebben, zeker verder gaan zoeken om je aan te kunnen pakken. Zodra ze de zender gevonden hebben en ethervervuiling kunnnen aantonen dan ben je helemaal de sigaar want dat wordt gestaft met zeer hoge geldboetes. Ik denk dat we "onze" filterexperts gewoon lekker moeten laten doorontwikkelen tot er een produkt is dat nagenoeg ondetecteerbaar is. Dan zijn we allemaal gelukkig en wordt je per toeval dan toch gepakt dan kost je dat je detector en €250,- maar geen duizenden euro's...

Martinez

boersma
Master
 Bericht 
martinez76 schreef:
Geinige discussie die hier wordt gevoerd. Het plaatsen van een zogenaamde "stoorzender" zou ik niet aanraden. Het is immers zo dat het ministerie van binnenlandse zaken frequentie-vergunningen afgeeft aan de toekomstige gebruiker(s) van communicatie apparatuur. Zodra je een diender probeert te "misleiden" zal deze, als ie de onderste steen boven wil hebben, zeker verder gaan zoeken om je aan te kunnen pakken. Zodra ze de zender gevonden hebben en ethervervuiling kunnnen aantonen dan ben je helemaal de sigaar want dat wordt gestaft met zeer hoge geldboetes. Ik denk dat we "onze" filterexperts gewoon lekker moeten laten doorontwikkelen tot er een produkt is dat nagenoeg ondetecteerbaar is. Dan zijn we allemaal gelukkig en wordt je per toeval dan toch gepakt dan kost je dat je detector en €250,- maar geen duizenden euro's...

Martinez

dergelijke filters zijn er allang hoor...

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Idd, even beter lezen hoor....

martinez76
Nieuwkomer
 Bericht 
Deze filters zijn er al lang? Ik ben er door Spee's detector oorlog even een tijdje uitgeweest en heb de discussies hieromtrend een beetje gemist. Probeer mensen alleen te behoeden voor hoge boetes als ze met stoorzenders aan de slag gaan. Maar dan maar even een domme vraag: zijn er al filters die getest zijn met de in nederland gebruikte radar detector-detector? Misschien kan iemand mij verwijzen naar een topic waarin dit wordt behandeld? Ben zelf in het bezit van een Bel 966R en een Target 550 en ben erg benieuwd welke mogelijkheden er inmiddels zijn voor deze 2 apparaten. Nu we het er toch over hebben: heeft er iemand tips om een raamplakker een beetje goed weg te werken?

Heel erg bedankt voor de reacties vast...

martinez

Raymond
Master
 Bericht 
martinez76 schreef:
zijn er al filters die getest zijn met de in nederland gebruikte radar detector-detector? Misschien kan iemand mij verwijzen naar een topic waarin dit wordt behandeld?

Die zijn er.
http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewforum.php?f=25&sid=560c36cdcd75251952709cdcd985c34d

Verder ben ik het niet eens met je stoorzender verhaal. Als een ding gewoon voor de consumentenmarkt geschikt is, dan kunnen ze dat nooit onder ethervervuiling of wat dan ook gooien.

martinez76
Nieuwkomer
 Bericht 
Klopt helemaal raymond; als er een consumenten!toepassing is die op dezelfde frequentie opereerd dan is er niets aan 't handje alleen als je op frequenties gaat zitten die niet exact overeenkomen met de goedgekeurde apparatuur dan ben je gewoon het haasje. Je kan je nog beroepen op interferentie lekkage maar dan moet het gelekte signaal niet te sterk zijn want dat loopt in de gaten.

Om kort te gaan: als je een HF zendertje hebt gebouwd en deze opereerd op een niet geoorloofde frequentie dan ben je strafbaar en loop je het risico geverbaliseerd te worden. LET OP, ik ben niet een of andere moraalridder maar wil anderen graag behoeden voor serieuze geldboetes.

Maar goed, ik heb inmiddels wat huiswerk gedaan en heb gelezen dat de filters van tegenwoordig erg goed werken en daar ga ik zeker gebruik van maken...

In ieder geval erg bedankt voor de reacties op mijn vragen!!

Martinez

gts1000
Pro
 Bericht 
klopt zo gauw je een electromagnetisch signaal in de ether brengt op een frequentie die niet vrijgegeven is voor algemene toepassingen zoals bv afstandsbedieningen ed. dan ben je de sigaar .
op de fm band gooien ze met boetes van 1100 euro voor de eerste keer.
heb je een licentie f of n dan word het verhaal anders.
nl. je mag een experiment uitvoeren en als je dan verdwaalt op de 13 gig. dan is dat een foutje kun je dus waarschuwing krijgen van agentschap telecom.
daarom hoop ik in april de f te halen ga ik met een lnb proberen een schakeling te maken die mijn verlichting op de oprit inschakelt te maken .
dat ding stoort dus en is makkelijk te vinden maar de rd zit wat verder weg

gts1000

Superkoerier!
Master
 Bericht 
vlitz schreef:
egeltjes schreef:
Je mag toch wel ZELF rond die 13GHz uitzenden met een apparaat, zonder dat het ding zelf geschikt is om andere radar-bronnen te detecteren ???

Niet helemaal... Op het moment dat je een apparaatje maakt om de pliesie te foppen is dat obstructie en kunnen ze je alsnog pakken.

Zo hebben ze in WO2 ook die Denen aangepakt na een tijd. Gewoon naazzi praktijken dus.

MoNo_eGo
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Scaniafan schreef:
Maar als ze je auto strippen, moeten ze hem dan ook weer in orginele staat herstellen???

Bij huiszoekingen kunnen ze alles overhoop halen, en vervolgens weg lopen........

Volgens mij moeten ze de boel weer in originele staat terugbrengen 8)

Maar als ze dus je zelfbouw stoordertje vinden mogen ze je auto gewoon instukjes laten liggen en draai je daarna nog op voor de kosten die hun hebben moeten maken om hem uit elkaar te halen

Smookey
FS medewerker
 Bericht 
Ik weet het nog sterker, een lege RD wordt inbeslag genomen als zijnde een onderdeel van een RD, geen stroom, geen electronica .... alleen plastic en het aansluitsnoer. Wordt vervolgd.

enerby
Master
 Bericht 
Smookey schreef:
Ik weet het nog sterker, een lege RD wordt inbeslag genomen als zijnde een onderdeel van een RD, geen stroom, geen electronica .... alleen plastic en het aansluitsnoer. Wordt vervolgd.

:o :o

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
@ Enerby, hij werd niet met een RDD opgespoord hoor :wink:

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Ik heb begrepen van iemand dat iemand met een clifford alarm ook constant aan de kant gezet werd. Daar zit een interieur alarm bij op radar.

Raymond
Master
 Bericht 
Ohoh. Ik heb ook een Clifford met interieur alarm..

Basic
Pro
 Bericht 

Martijn schreef:
Ik heb begrepen van iemand dat iemand met een clifford alarm ook constant aan de kant gezet werd. Daar zit een interieur alarm bij op radar.

Als je in de auto rijd, dan is dat interieur alarm toch uitgeschakeld.

Smookey
FS medewerker
 Bericht 
Harold schreef:
@ Enerby, hij werd niet met een RDD opgespoord hoor :wink:

Nee, idd maar ze wilden nog wel ff onder de motorkap kijken ....

enerby
Master
 Bericht 
Smookey schreef:

Een kunststof doosje met snoer in beslag genomen, moet niet gekker worden. Dus je display en antenne waren verwijdert?

Peter.B
Master
 Bericht 
Martijn schreef:

hmm leuk...

weheh...

clifford heeft ook een radar..(of bedoel je die soms?)
miss wel leuk om eens te testen :D

Smookey
FS medewerker
 Bericht 
enerby schreef:
Smookey schreef:

Een kunststof doosje met snoer in beslag genomen, moet niet gekker worden. Dus je display en antenne waren verwijdert?

:lol: het was de good-old raamplakkert O:) en ze bellen maar niet terug en sturen geen post en ik wil mijn plastic terug, die lol wil ik nog wel hebben!

Smookey
FS medewerker
 Bericht 
Goed nieuws, mijn raamplakker komt terug per aangetekende post, kan hij weer op de ruit hangen een deze dagen :colaatje:

pa3hfu
Respect
 Bericht 

gts1000 schreef:
klopt zo gauw je een electromagnetisch signaal in de ether brengt op een frequentie die niet vrijgegeven is voor algemene toepassingen zoals bv afstandsbedieningen ed. dan ben je de sigaar .
op de fm band gooien ze met boetes van 1100 euro voor de eerste keer.
heb je een licentie f of n dan word het verhaal anders.
nl. je mag een experiment uitvoeren en als je dan verdwaalt op de 13 gig. dan is dat een foutje kun je dus waarschuwing krijgen van agentschap telecom.
daarom hoop ik in april de f te halen ga ik met een lnb proberen een schakeling te maken die mijn verlichting op de oprit inschakelt te maken .
dat ding stoort dus en is makkelijk te vinden maar de rd zit wat verder weg

Twee lnb's is nog leuker! De ene 'kaal' en de ander met 22 kHz. Samen produceren ze harmonischen tot ver in de 20 gHz...
Iedere 850 mHz een stevige 'paal'. :P :P :P

f27
Eendagsvlieg
 Bericht 

ja heren nou snap ik het niet meer ...
maar toch

Stel dat ik een apperaat in de auto heb dat puur de DDR stoort.
Wat is daar fout aan.
Natuurlijk word je aan gehouden.
Maar als je eerlijk zecht dat is een apperaat dat de DDR jamed / stoord. is dat niet fout.
Er is geen wet gemaakt die een RDD storings device verbied.
Wat is er fout aan, je zend niet je detect niets?
En storen mag zeker als je maar niet zend.
Want daar zou je een zend verguning voor moeten hebben.
Het is toch eigelijk een radar wave stem vork.

PinG verus PinG.

Wie verbied een decoy..?

Eigenlijk is het den DDR Detector zonder indicatie.
De indicatie is dat je even moet stoppen van zo'n laf hartig wezen in blauw pak.

PS: ik weet van echte politie (vrienden) dat KLP'ers en van die vak-fotograven niete echt gewenst zijn binnen de politie.
Het zijn dus echt een eikels onder soort..!
:D

Wicky77
Nieuwkomer
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Mijn zieke geest is weer eens op hol geslagen!

Wat zou het kosten om een lekstraal zendertje te maken? dus niet zoals het rdd filter de stralen tegenhouden, maar juist produceren!

Agent: Wij weten dat u een detector aan boord heeft
automobilist: ow??????

zendertje, knoopcell, magneetje.... serie productie.... parkeerplaats Ikea.... die agenten worden moedeloos van al die onterechte aanhoudingen

Hmmmm ... lekstraal zender? Nee joh, je moet gewoon een QUINTEZZ Quintezz radar alert kopen. Is volledig legaal in Nederland. Een goede alternatief voor de radar detector. Werkt via radiogolven i.p.v. radargolven. Dit apparaat kun je ook gebruiken als een soort cruisecontrol. Handig apparaatje, maar ik prefereer toch mijn eigen rustige rijstijl en mijn cruisecontrol.

Greetz,

Wicky

Marcel
FS medewerker
 Bericht 
Ik zal anderen voor zijn. Stop aub met die Greetz. :x

En een radar alerter is geen cruise control hoor.
Geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt.

Er was hier wel een ander persoon die ook steeds liep te jammeren over een cruise control.
Familie?

Phrancus
Pro
 Bericht 

vlitz schreef:
In feite moet je een slimme manier vinden om het 'produkt' als give-away te combineren met iets anders. Dat 'anders' moet dan per ongeluk lekken..

gewoon een of ander ding dat knal oranje is, hard blért 'HOowwuaaHORUshUushhuwwwaah' of 'hup holland' en zo'n stompzinnig deuntje produceerd en achter de ruit met zo'n zuignapje vastzit.

tjah, en dat die een beetje lekt..... made in china, mag allemaal niet maar is niks aan te doen dan weggooien. En thuis een andere ophangen.

of in zo'n bolletje voor aan de antenne/trekhaak, die zie je jaren later nog rijden...

boersma
Master
 Bericht 
Wicky77 schreef:
Greetz,
Wicky

klik :roll:

spatieman
Master
 Bericht 

goedkoper RD ombouwen tot asbak, en die door oom agent inbeslag laten nemen, en bij de rechter je asbak terug eisen, incl schadevergoeding.

maar wat anders..
is een laser detector ook illigaal ???

Lokale Gast
Die hard
 Bericht 
Illigaal..?,nieuw vandale woord gebruik..lol

Denk gewoon legale bijkomstigheid,die laser.

:dag:

Raymond
Master
 Bericht 
f27 schreef:
Er is geen wet gemaakt die een RDD storings device verbied. Wat is er fout aan, je zend niet je detect niets?
En storen mag zeker als je maar niet zend.

Art. 186 uit mijn hoofd. Het belemmeren van een opsporingshandeling. Mag jij alle zeilen bij gaan zetten om dat weer recht te breien.

Pagina 2 van 2 [ 90 berichten ]