» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector detector   

Postingstijd interval gedetecteerd van 39.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Jeroen1000
Eendagsvlieg
 Bericht 

beste radarontwijkers :D

Ik heb ontzettend veel gelezen over beide bovenstaande detectiesystemen. Ik zit echter nog met twee vragen die ik niet kan beantwoorden.

Op radarshopDOTcom geven ze aan dat de Belgische politie op volgende freqentiebanden 'werkt':

9.410 (de X band)
24.125 (de K band)
34.360 (de Ka band)

De specs van de STi-R zijn : 10.25 GHz (X Band), 24.125 GHz (K Band), 34.3 GHz (Ka Band).

De STi-R scant dus pas vanaf 10.25 GHz . Als ik de info van radarshop moet geloven lijk me dit wel een probleem...Welke frequenties de Stinger scant vind ik niet...

Verder beweren zowel Beltronics (STi-R) als Stinger dat hun toestellen absoluut niet te ontdekken zijn door RDD.

Bij Beltronics zou dit zijn door een uitstekende demping van de lekstraling. Bij DSI Stringer zou dit zijn omdat de RDD toestellen niet scannen op lekkage waar de Stinger lekt. Waar je niet achter zoekt kan je immers niet vinden.

Hieruit maak ik op de dat DSI wél te detecteren valt als de RDD toestellen worden aangepast. Beltronics wint dus op dit vlak?

Conclusie:

Beltronics STi-R: ontvindbaar voor RDD maar scant niet alle banden.

Stinger DSI: Scant alle banden? maar is niet geheel onvindbaar?

Kort gezegd: HEEEELP :o

S60
Master
 Bericht 
Jeroen,
Ik kan een paar van je vragen wel beantwoorden:

- De Stinger DSI "luistert" niet op 9GHz (ik weet niet of die freq. in B wordt gebruikt)
- De Stinger DSI is niet op te sporen met RDD apparatuur, niet om dat-tie een andere LO-freq. gebruikt, maar (ook) omdat-tie niet lekt.

SUC6!

Fred :biertje:

PS: Ik weet deze antwoorden niet omdat ik een DSI mét RADAR-software gebruik (mag niet van ome Koos), maar door langjarige studie... :x

Raymond
Master
 Bericht 
Nou, die X band wordt niet gebruikt in Nederland en Belgie. Jaren geleden was er nog wel een incidentele Ku-band radar te vinden (13GHz) maar die zijn er volgens mij ook niet meer. K en Ka is momenteel hot in controleland.
Ik ben in 2000 nog wel een X-band radar in Polen tegengekomen, maar da's ook al 8 jaar geleden..

Jeroen1000
Eendagsvlieg
 Bericht 

In het forum waar ik had moeten posten :oops: (dat over 'gewone' detectors gaat) vind ik bij de grote thread over de DSI dat hij wel lekt maar niet op de frequentieband waar de RDD's scannen. Idem dito voor de STi-R
(ik denk dat ik jullie namen toch regelmatig heb zien opduiken daar:))

Ik ben 30 pagina's ver geraakt in het topic:-) mss vind ik het nog wel terug.

Uit datzelfde topic leid ik af dat het detectiebereik soms wel hard tegenvalt met slechte cijfers als 200 meter waarschuwing.

bedankt voor jullie reacties!

speedy67
Eendagsvlieg
 Bericht 

hallo,ik ben hier nieuw.weet iemand of er al een opvolger voorzien is voor de stinger d s i? niet dat ik volgende maand ene koop en dat ik met een verouderd toestel zit binnen enkele maanden. :schudnee: .en wat is dat nu met dat blauw scherm?zijn dat de laatste nieuwe modellen?zijn de prijzen overal hetzelfde of zijn er koopjes te doen?alvast bedankt! :thumb:

enerby
Master
 Bericht 
S60 schreef:
-mdat-tie niet lekt.

Owh... is dat zo? nee dus.. lek is er altijd Dsi lekt echt wel.. maar op een frequentie waar een Spectre niet zit te luisteren.

Raymond
Master
 Bericht 
De DSI is geen verouderd product, en ze kosten overal bijna hetzelfde. Je zal gewoon even moeten google-en voor de beste prijs.

S60
Master
 Bericht 
enerby schreef:
S60 schreef:
-mdat-tie niet lekt.

Owh... is dat zo? nee dus.. lek is er altijd Dsi lekt echt wel.. maar op een frequentie waar een Spectre niet zit te luisteren.

Hoi enerby,
Je hebt gelijk, en geen gelijk!
Ja, een DSI zal ongetwijfeld héél zachtjes "stralen" (of lekken).
Maar als je een RDD zooo gevoelig maakt dat hij dit kan ontvangen, dan ontvangt hij ook "tig" andere stralingsbronnen. Je ziet nu al dat onze vrienden de RDD nauwelijks gebruiken. Het is in de praktijk niet eenvoudig hiermee een RD op te sporen. Dit wordt nog moeilijker met een supergevoelige RDD.
Daarnaast zal een "nieuwe" RDD niet alleen erg gevoelig moeten zijn, maar ook een breed spectrum moeten scannen. en die eigenschappen gaan maar niet zo samen :-).

Moraal: een Stinger DSI is niet opspoorbaar. Je kunt ze hooguit vaststellen door de "relaxede manier van rijden":-)

Fred :biertje:

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ]