» Radardetectie, detectoren, filters etc » Radardetector filter Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
Audi_fan
Weet de weg
 Bericht 

Hoi,

In mei heb ik door Enerby een filter gekocht Deze is ook door Enerby aangebracht.
Donderdag ben ik voor het eerst tegen de volgende controle aangelopen (het was geloof ik een multanova)
- radar ut a12 veenendaal ri utrecht thv hmp 81.9 bij afslag maarsbergen 05/03/09

Ik heb afgaand maar 1 schrale piepje gehad zo'n 100 meter ervoor. Even later reed ik weer terug en ik had tot op 100 meter geen enkele leven. Het gaat om een 966R waarbij HI en 13GHz uitstaan.

Moet de detector misschien afgesteld worden (of doet Enerby dat al toevallig?)

Met vriendelijke groet,

Ersin

Daniel
Master
 Bericht 
Het kan ook zijn dat de Multanova niet helemaal lekker meer is en buiten zijn range staat te stralen.

boersma
Master
 Bericht 
Moet HI wel uit staan dan?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Daniel schreef:
Het kan ook zijn dat de Multanova niet helemaal lekker meer is en buiten zijn range staat te stralen.

Dit zijn spookverhalen uit een ver verleden.

Heb je eerder Multanova's gespot? Hoe was de range daar? Zo niet: Zoek er nog 1 op: Ook slechte ontvangst? Misschien is je inbouw lokatie niet goed.
Heb je 'm verticaal of horizontaal ingebouwd?

Boland
Master
 Bericht 
Ik zeg: inbouwlokatie. Een stukje plastic grill oid waar hij nu achter zit, kan al de boosdoener zijn.

Hoeveel meter heb je op Gatso?

Daniel
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Dit zijn spookverhalen uit een ver verleden.

Ik word oud. :lol:

Raymond
Master
 Bericht 
Inbouw antenne nakijken. Wat voor auto is het?

Audi_fan
Weet de weg
 Bericht 

Ik heb de antenne verticaal ingebouwd. Het is een Audi A6 4B (Bj 2004). Op de Gatso weet ik eerlijk gezegd ook niet zo snel. In Duitsland had ik zo'n 200 meter (mobiele controle opkomend) vanuit een Touran.

De antenne zit achter de bumper.

Boland
Master
 Bericht 
Audi_fan schreef:
Op de Gatso weet ik eerlijk gezegd ook niet zo snel.

Heb je geen vaste flitspalen in de buurt?

200 meter opkomend is niet veel, tenzij het een MN was. Ik weet niet wat ze daar (veel) gebruiken.

Kijkt de antenne niet ergens tegen aan? Hij moet zoveel mogelijk vrij zicht hebben. Een stukje verplaatsen naar waar hij tegen minder aan kijkt, kan echt heel veel schelen...

Chemical
Master
 Bericht 
Als ik het zo lees, dan moet je het echt zoeken in de montage van je antenne. Zoek maar eens rond met de zoekfunctie op het forum over de inbouw.

Succes

Brakefire
FS Getrouwd
 Bericht 
Zit er soms metallic lak op die bumper waar ie achter zit? Soms is dat de boosdoener.

Enerby heeft een eigen testbank en geeft je geen zooi mee die niet werkt.
Probeer de antenne in vrij zicht te hangen en kijk dan nog eens.
Als het dan beter gaat moet je opnieuw een andere plek zoeken, achter ongespoten kunststof of achter de grille ofzo.

Owja, let bij de verhuizing van de boel wel op dat alles waterpas hangt en recht naar voren kijkt. Een graadje afwijking in je wagen is 400 meter verderop een aantal meters...

Raymond
Master
 Bericht 
Metallic lak maakt niet uit, daar zit tegenwoordig geen metaal meer in.
De antenne hangt gewoon op de verkeerde plek. Daarvoor moet hij er toch uit; kun je gelijk Brakefire's tip gebruiken om hem even in de hand uit het raam te testen. Daarna op een goede plek inbouwen ;)
Er mag niks voorzitten, alleen glad kunststof. Zit er aan de binnenkant van die Audibumper een kunststof raatwerk waar hij tegenaan kijkt? Dan dit wegslijpen thv de antenne opening. Ga je van 200 opkomend naar 700 opkomend.

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ]